Onzin,quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 05:33 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Als ze het downloaden van zaken waar copyright op aanwezig is verbieden krijgen ze aardig hun zin. Helemaal stoppen nee zeker niet . Aan banden leggen wel degelijk.
Waar je dan alsnog voor moest betalen ja.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 05:37 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Onzin,
Toen Inet nog niet groot was,
had je de twilight cd series b.v.
They dont stand a chance, The pirates have always won.... en anders graag een voorbeeld
waar de MAFIAA gewonnen heeft ZONDER dat er iets anders voor in de plaats kwam
Betalen voor twiligt cd's......quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 05:46 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Waar je dan alsnog voor moest betalen ja.
Erg nobel allemaal dat Jack Sparrow gewauwel maar al je voorbeelden zijn gebaseerd op een situatie waarin downloaden van dergelijke zaken toegestaan is .
Er is nu al genoeg aangetoont dat mensen gerust willen betalen, zie bijvoorbeeld itunes, echter op gebied van films/series is er geen fatsoenlijk aanbod, waarom moet ik een halfjaar wachten voordat ik 24 kan zien?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:23 schreef moewhahaha het volgende:
Brein
Tim Kuik
Trieste sloebers die te lui en zowel in portemonnee alswel van geest te armzalig zijn om een vergoeding te geven voor een product
Gegen die mauer met die mislukkelingen.
US account itunes,quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 06:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is nu al genoeg aangetoont dat mensen gerust willen betalen, zie bijvoorbeeld itunes, echter op gebied van films/series is er geen fatsoenlijk aanbod, waarom moet ik een halfjaar wachten voordat ik 24 kan zien?
Hier in Nederland niet . Buitenland genoeg voorbeelden te noemen . Sommige kregen duizenden dollars boete voor een paar klote liedjes downloaden. Als de wet dus aangepast zou worden (zoals in Frankrijk nu het geval is) heb je een compleet andere situatie .quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 06:21 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Betalen voor twiligt cd's......
jij misschien, ik copieerde ze gewoon van andere,
ik mis nog steeds je voorbeeld wanneer MAFIAA gewonnen heeft in dit soort zaken.
ipv, gewauwel en situaties.....stelen, is al een paar honderd jaar al niet meer toegestaan.
in houd ipv op de man spelen....meneer Taco.
Volledig mee eens,quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 07:08 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Hier in Nederland niet . Buitenland genoeg voorbeelden te noemen . Sommige kregen duizenden dollars boete voor een paar klote liedjes downloaden. Als de wet dus aangepast zou worden (zoals in Frankrijk nu het geval is) heb je een compleet andere situatie .
Verder ben ik pro downloaden en al helemaal als het om series gaat . Wat wel jammer is dat doordat er minder geld is jong talent minder kansen krijgt om door te breken . De kwaliteit van zowel film als muziek heeft hier naar mijn idee erg onder te lijden . Ik zou pro betalen zijn maar dan wel fatsoenlijke tarieven.
Kan me goed voorstellen dat mensen 20 euro voor een dvd die je één keer kijkt belachelijk vinden. Helemaal als je niet over een grote beurs beschikt.
Wat dat betreft is dat nieuwe concept waar je opkomend talent kunt steunen door een bijdrage te sponsoren en als ze dan doorbreken deel je mee in de winst . In België is een aantal jaren geleden besloten om vanuit de overheid meer geld vrij te maken voor de Belgische film met als resultaat schitterende films als Loft en Ben X .
ik zou het lachen vinden als ze straks op TPB vragen are you dutch (yes - no ) , iedereen nee klikkenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup. Zij laten de tracker regelmatig offline halen.
Dat zou wel een hele mooie zijn,quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 07:40 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
ik zou het lachen vinden als ze straks op TPB vragen are you dutch (yes - no ) , iedereen nee klikken
op basis van ip zou je kunnen weten dat het nederland is , maar wie zegt dat je nederlander bent.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 07:42 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Dat zou wel een hele mooie zijn,
Volgens onze gegevens komen hier geen nederlanders.... we vragen het ze zelf.
ook dit klopt niet,quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 07:44 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
op basis van ip zou je kunnen weten dat het nederland is , maar wie zegt dat je nederlander bent.
Zelfs als je met een proxy en ander (buitenlands) IP daarheen ging deed die site raar. Ik had een ander topic en volgens sommige mensen was het gewoon onderhoud en verder niks.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 07:40 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
ik zou het lachen vinden als ze straks op TPB vragen are you dutch (yes - no ) , iedereen nee klikken
Met DRM ja, zodat ze willekeurig je licentie kunnen blokkeren als ze dat goed dunkt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 07:00 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
US account itunes,
dan kun je ze meteen binnen halen.
Dat is niet erg, het vonnis zegt blokkeer de toegang voor bezoekers in Nederland, en zegt duidelijk niet, blokkeer de toegang voor Nederlanders.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 07:50 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
ook dit klopt niet,
ze kunnen zien aan welke ISP het IP gegeven is. Niet of de gebruiker van dit IP zich in nederland bevind.
Denk aan VPN oplossingen.
Oh ja, dan krijg je zoiets als dit:quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 08:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met DRM ja, zodat ze willekeurig je licentie kunnen blokkeren als ze dat goed dunkt.
Webwereldquote:'Big Brother Amazon' wist 1984 op Kindles
Gepubliceerd: Maandag 20 juli 2009
Auteur: Ernst-Jan Hamel
Vanwege een rechtenkwestie heeft Amazon e-books van George Orwell uit de handel gehaald. Al verkochte edities zijn van Kindles gewist.
De Amerikaanse webwinkel kreeg van de rechtenhouder te horen dat zowel 1984 als Animal Farm zonder toestemming verkocht werden. De rechten voor de Verenigde Staten waren nog niet afgekocht. De boeken zijn zonder toestemming door een derde partij geplaatst in de Amazon-winkel.
Op afstand wissen
Daarop besloot Amazon de e-books niet meer aan te bieden, maar ook al verkochte elektronische edities terug te halen. Die zijn verwijderd van de Kindle e-bookreaders van Amazon-klanten. Het aankoopbedrag is daarbij wel teruggestort op de rekening van die klanten.
Amazon wilde blijkbaar geen ruchtbaarheid geven aan de kwestie. Het heeft vooraf ook geen mededeling gedaan over de terughaalactie. Op donderdag ontplofte het bommetje op het forum van Amazon, waar verontruste lezers de verdwenen e-books rapporteerden.
Belooft beterschap
Een woordvoerder van Amazon zegt tegen CNET dat het e-booksysteem aangepast wordt zodat er in de toekomst geen verkochte boeken meer verwijderd worden. In de algemene voorwaarden van Amazon staat dat klanten de beschikking krijgen over een "permanente kopie".
In de blogosfeer wordt al geschamperd over 'Big Brother Amazon', omdat in het boek 1984 ook documenten vernietigd worden om de geschiedsschrijving aan te passen. Een andere blogger snapt Amazon wel: "De politie zou hetzelfde doen als ze een gestolen auto zouden aantreffen. Het is gewoon je bezit niet."
Je moet ook betalen als je met meer dan 10 man naar een DVD gaat kijken thuis.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:19 schreef okiokinl het volgende:
ze verdienen nu een paar keer aan ons, eers in de bios, dan nog een keer op dvd. dan ook nog tv rechten...
de bios, dat is een goede zaak, dat is uniek, daar moeten ze het gewoon verdienen. en volgens mij is dat ook echt wel het geval.
zelfde voor muziek. een optreden valt niet t kopieren, daar moet je gewoon naartoe. muzikanten moeten dus gewoon optreden om geld te verdienen, en cds maken om hun optredens te promoten. ze moeten blij zijn dat veel mensen die cd willen horen, ze gewoon gratis verspreiden eigenlijk.
Gratis wordt al genoeg gedaan door bands. Alleen niet alles. Als er nu naast I-tunes wat betere programma's komen om muziek legaal te downloaden tegen redelijke tarieven, en iedereen loopt nog te janken dat ze het gratis willen hebben, dan mag de rechter wat mij betreft flink wat boetes gaan rondstrooien.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:19 schreef okiokinl het volgende:
ze verdienen nu een paar keer aan ons, eers in de bios, dan nog een keer op dvd. dan ook nog tv rechten...
de bios, dat is een goede zaak, dat is uniek, daar moeten ze het gewoon verdienen. en volgens mij is dat ook echt wel het geval.
zelfde voor muziek. een optreden valt niet t kopieren, daar moet je gewoon naartoe. muzikanten moeten dus gewoon optreden om geld te verdienen, en cds maken om hun optredens te promoten. ze moeten blij zijn dat veel mensen die cd willen horen, ze gewoon gratis verspreiden eigenlijk.
Want intellectueel bezit is minder waard dan materieel bezit?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:50 schreef Reuzelbek het volgende:
Ik hoop dat ik het nog mee maak dat het zgn 'intellectuele bezit' word afgeschaft. Hoe kun je nou een eigendomstempel zetten op een idee? Het schijnt bijv. dat Universal Studios (als ik het goed heb) de 'rechten' bezit op het nummer 'happy birthday' met andere woorden, is er een film of serie waar dit nummer in voor komt dan moet men geld betalen. Dat is toch krankzinnig?
Die valt internationaal ook te verhalen hoor.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens wat is het nut van die boete, die kerels gaan toch niet naar NL en die boete betalen ze dan al helemaal niet
hoe, ik zou het rechtssysteem van NL niet accepteren en eventueel op een schimmig eilandje gaan zittenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:37 schreef Zith het volgende:
[..]
Die valt internationaal ook te verhalen hoor.
is toch belachelijk? hebben ze niks me te maken, wat ik met mijn dvd doe.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je moet ook betalen als je met meer dan 10 man naar een DVD gaat kijken thuis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |