abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:06:49 #126
230491 Zith
pls tip
pi_73983156
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:01 schreef MikeyMo het volgende:
nou gebruikers moge n nog wel van alles plaatsen maar het spul wat auteursrechtelijk beschermd materiaal mag niet in Nederland beschikbaar zijn... we mogen dus nog wel legale content downloaden vanaf TPB
Gaat dus wel lastig worden voor TPB; honderden (duizenden?) euro's boete per dag dat een illegale link beschikbaar was voor Nederlandse gebruikers, denk dus dat TPB gewoon nederlanders afsluit - misschien is de gedachte 'we doen er alles aan om deze links voor nederlanders te verwijderen' goed genoeg voor de rechter? Geloof dat FOK en andere fora zich zo ook beschermen tegen mensen die foute dingen posten (moderators proberen dit zo snel mogelijk te verwijderen, maar lukt niet altijd).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:10:39 #127
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_73983299
quote:
nou gebruikers moge n nog wel van alles plaatsen maar het spul wat auteursrechtelijk beschermd materiaal mag niet in Nederland beschikbaar zijn... we mogen dus nog wel legale content downloaden vanaf TPB
Maar moet TPB dat vooraf screenen of krijgen ze drie maanden vanaf het plaatsen van een torrent tot hij verwijderd moet worden?
Life is what you make it.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:29:24 #128
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73984004
quote:
Dat is ook de reden dat ik het vaak vaak van TPB af haalt als een game of wat dan ook niet in Nederland is verschenen maar wel in Duitsland of de VS
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_73984437
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:06 schreef Zith het volgende:

[..]

Gaat dus wel lastig worden voor TPB; honderden (duizenden?) euro's boete per dag dat een illegale link beschikbaar was voor Nederlandse gebruikers, denk dus dat TPB gewoon nederlanders afsluit - misschien is de gedachte 'we doen er alles aan om deze links voor nederlanders te verwijderen' goed genoeg voor de rechter? Geloof dat FOK en andere fora zich zo ook beschermen tegen mensen die foute dingen posten (moderators proberen dit zo snel mogelijk te verwijderen, maar lukt niet altijd).
Daarom is PB ook weg straks.
Mooi voorbeeldje van eigen schuld, dikke bult.

Het zal mij jeuken, ik koop toch alles wat ik goed vind, maar ik zou voor de mensen die op een cent kijken wel een beter alternatief willen zien, en I-tunes is gewoon een log kut-programma, dus jammer dat PB zo eigenwijs was...
Maar betaald downloaden voor acceptabele prijzen komt er vast nog wel eens.
Kwestie van tijd.
pi_73984924
Wat ik niet snap, is hoe een Nederlandse rechtbank een boete kan opleggen aan een buitenlandse instantie. Heeft dat met EU wetgevingen te maken?

Als Portugal Fok! een boete oplegt voor elke dag dat Fok! in Portugal toegankelijk is, zegt Fok toch ook 'tief maar op'?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:03:34 #131
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73985263
Geen idee hoe dit nou verder gaat. Leuk dat Piratebay moet betalen, maar wie gaat hier in nederland bije en paar zweden aankloppen?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:08:34 #132
230491 Zith
pls tip
pi_73985444
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:55 schreef Kontiki het volgende:
Wat ik niet snap, is hoe een Nederlandse rechtbank een boete kan opleggen aan een buitenlandse instantie. Heeft dat met EU wetgevingen te maken?

Als Portugal Fok! een boete oplegt voor elke dag dat Fok! in Portugal toegankelijk is, zegt Fok toch ook 'tief maar op'?
Zal wel geregeld zijn in internationale verdragen (en landen die deze ondertekenen erkennen deze verdragen ook boven de nationale wetten/verdragen). Net zoals bij bijvoorbeeld ; http://en.wikipedia.org/w(...)tional_Sale_of_Goods

Deze verdragen vertellen ook in welk land men naar de rechter moet gaan (is niet automatisch het land van schuldige) en hoe men de boetes/kosten kan verhalen op schuldige.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:14:04 #133
230491 Zith
pls tip
pi_73985619
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:03 schreef MikeyMo het volgende:
Geen idee hoe dit nou verder gaat. Leuk dat Piratebay moet betalen, maar wie gaat hier in nederland bije en paar zweden aankloppen?
lang geen internationaal privaatrecht gehad, maar volgens mij...

Als TPB de fout in gaat kan bijv. brein naar de rechter in nederland stappen, deze laten beslissen dat TPB inderdaad fout zit en per direct X-EUR moet betalen, dit gaat in een factuur naar TPB en als deze niet betalen kan BREIN met het bewijs van de in Nederland genomen rechterlijke beslissing/boete naar zweden toe gaan om bij de justitie van zweden te vragen TPB te dwingen tot betalen. De rechter in zweden moet de beslissing accepteren (want internationale verdragen 'supersedes' - staan hoger dan- nationale regels).

Dit alles dus indien er een internationaal verdrag is tussen NL en zweden, maar lijkt me dat die er wel is.
pi_73988772
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:14 schreef Zith het volgende:

[..]

lang geen internationaal privaatrecht gehad, maar volgens mij...

Als TPB de fout in gaat kan bijv. brein naar de rechter in nederland stappen, deze laten beslissen dat TPB inderdaad fout zit en per direct X-EUR moet betalen, dit gaat in een factuur naar TPB en als deze niet betalen kan BREIN met het bewijs van de in Nederland genomen rechterlijke beslissing/boete naar zweden toe gaan om bij de justitie van zweden te vragen TPB te dwingen tot betalen. De rechter in zweden moet de beslissing accepteren (want internationale verdragen 'supersedes' - staan hoger dan- nationale regels).

Dit alles dus indien er een internationaal verdrag is tussen NL en zweden, maar lijkt me dat die er wel is.
Dat zou voor het blokkeren van de toegang voor Nederlandse bezoekers wel opgaan, maar het wordt heel interessant als BREIN het voor elkaar krijgt dat TPB in Zweden .torrent bestanden moet verwijderen, terwijl die in Zweden helemaal niet illegaal zijn. Ik hoop toch wel dat de uitvoering van het vonnis in Zweden opnieuw getoetst wordt wanneer de uitvoering andere landen dan Nederland treft.
-
pi_73989101
quote:
De beslissing lijkt een tegenstrijdigheid te bevatten: enerzijds wordt verwijdering van de torrents opgelegd en anderzijds wordt ter uitvoering van dat gebod bevolen om de torrents ontoegankelijk te maken voor Nederland.
Dat vond ik zelf ook al erg vreemd toen ik het vonnis las.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:55:07 #136
230491 Zith
pls tip
pi_73991573
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:33 schreef splendor het volgende:

[..]
terwijl die in Zweden helemaal niet illegaal zijn.
Internationale verdragen gaan voor nationale, maar ik weet er het fijne ook niet van
pi_73991664
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:03 schreef MikeyMo het volgende:
Wat is er leuk aan?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:35:54 #138
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_73994259
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:51 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Op dezelfde gronden zou je Google dan ook kunnen gaan verbieden.
Ja en dat is dus het infantiele aan het hele proces van BREIN.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:48:52 #139
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_73994642
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 13:15 schreef OldJeller het volgende:
Door wie wordt "stichting brein" eigenlijk gefinancieerd?
Ze krijgen net als elke stichting subsidie van de staat, de rest halen ze via boetes binnen.
dus zelfbedruipend via boetes, vandaar dat ze er belang bij hebben dat veel dingen verboden worden, kunnen ze weer meer boetes uitdelen!
pi_73995729
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ze krijgen net als elke stichting subsidie van de staat, de rest halen ze via boetes binnen.
dus zelfbedruipend via boetes, vandaar dat ze er belang bij hebben dat veel dingen verboden worden, kunnen ze weer meer boetes uitdelen!
!
pi_73995853
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Gelukkig niet zeg! Als ze door de staat betaald werden, hadden ze ook meer macht. Kijk wat die lui bij Buma (bijna) voor elkaar hadden gekregen..
BREIN wordt betaald door de entertainmentindustrie zelf, dus film- en platenmaatschappijen, en dus indirect door ons, de eerlijk betalende consument.

Je moet voor de gein eens kijken in wat voor leuk pand ze zitten..
http://www.anti-piracy.nl/home/contact.asp
Die delen ze overigens wel samen met Buma, NBF, Norma, Cedar en nog wat van die clubs.
-
pi_73996350
De laatste tijd start TPB moeilijker op. Collega sites geen probleem. Zit BREIN te fucken dmv providers onder druk te zetten?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:51:21 #143
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_74001592
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:41 schreef Jeanne_Darc het volgende:
De laatste tijd start TPB moeilijker op. Collega sites geen probleem. Zit BREIN te fucken dmv providers onder druk te zetten?
Heb ik ook last van , maar ja Rapidshare FTW
Ik ben inmiddels overleden
pi_74004474
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:51 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Heb ik ook last van , maar ja Rapidshare FTW
Dat zal het volgende slachtoffer wel worden.

Alleen hebben zij wel een goede troef in handen, ze hebben al een systeem waarbij je moet betalen voor onbeperkt downloaden, dus als zij aangeklaagd worden, hoeven ze misschien enkel de grens van hun betaalsysteem wat te verleggen, en verder niet.
Zij staan redelijk veilig.
pi_74004504
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:41 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Yup. Zij laten de tracker regelmatig offline halen .
pi_74007758
quote:
De rechtbank te Utrecht heeft vandaag vonnis gewezen in de zaak van auteursrechtenbeschermer BREIN tegen de website Mininova. De rechter oordeelt dat Mininova onrechtmatig handelt door gelegenheid te geven tot, aan te zetten tot en te profiteren van inbreuken op auteursrechten en naburige rechten. Mininova moet binnen drie maanden maatregelen nemen om te voorkomen dat er torrents (links) naar bestanden op de site worden aangeboden waarvan gegronde twijfel bestaat dat die door rechthebbenden geautoriseerd zijn om openbaar te maken. Met betrekking tot de lijst van courante titels die BREIN aanlevert moet Mininova torrents van haar site verwijderd houden op verbeurte van een dwangsom van 1000 euro per verwijzing met een maximum van 5 miljoen euro.
Die termijn zit er nu zo ongeveer wel op . iemand al iets gemerkt van een filter op Mininova ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74007766
Ach het echte werk gaat niet via bittorrent of usenet.
pi_74007835
wanneer gaat iemand de nederlandse staat nou eens aanklagen voor het beperken van vrije informatie?
het gaat om het principe. ze zouden helemaal niks moeten mogen afsluien voor wie dan ook, en als ik wat illegaals doe, dan moeten ze mij beboeten. maar ja, wij doen niks illegaals als we downloaden, dus dat kan niet.
heel krom allemaal.

maar goed, eentje weg, morgen weer 3 nieuwe drbij, weer net wat slimmer opgezet. winen ze nooit natuurlijk.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 04:58:21 #149
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_74007870
Dit kan brein tot einde der dagen blijven vol houden.
De pirates will ALWAYS win. why....

wereld wijd werken er misschien 100.000 mensen aan het na leven van copyright etc.
in die zelfde wereld werken er 100.000.000 mensen om daar om heen te komen.

Verschil, die 100.000 moet je betalen voor opsporing ontwikkeling drm etc.
die 100.000.000 doen het voor niets om van de drm af te komen.

Tip voor de copyright holders....
creeer een bedrijfsmodel waarmee je geld kan verdienen aan je copyright en internet, zo dat de eind gebruiker er voor zal betalen. (al was het via reclame)
Doen ze dit niet.....zullen ze ALTIJD achter de feiten aan lopen.

Napster,kazaa,gnutella,torrents etc.

Brein succes met je nutteloze acties.
met of zonder TPB gaat het toch gewoon verder.

You Loose
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_74007925
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 04:58 schreef WallOfStars het volgende:
Dit kan brein tot einde der dagen blijven vol houden.
De pirates will ALWAYS win. why....

wereld wijd werken er misschien 100.000 mensen aan het na leven van copyright etc.
in die zelfde wereld werken er 100.000.000 mensen om daar om heen te komen.

Verschil, die 100.000 moet je betalen voor opsporing ontwikkeling drm etc.
die 100.000.000 doen het voor niets om van de drm af te komen.

Tip voor de copyright holders....
creeer een bedrijfsmodel waarmee je geld kan verdienen aan je copyright en internet, zo dat de eind gebruiker er voor zal betalen. (al was het via reclame)
Doen ze dit niet.....zullen ze ALTIJD achter de feiten aan lopen.

Napster,kazaa,gnutella,torrents etc.

Brein succes met je nutteloze acties.
met of zonder TPB gaat het toch gewoon verder.

You Loose
Als ze het downloaden van zaken waar copyright op aanwezig is verbieden krijgen ze aardig hun zin. Helemaal stoppen nee zeker niet . Aan banden leggen wel degelijk.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')