Kereltje toch, wat zijn we blij met jouw uitgesproken mening.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:39 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Enige tip die ik kan geven: Echt niet doen. Met een standaardpakket word je genaaid waar je bij staat. Een instructeur is ook maar een mannetje dat z'n school niet heeft afgemaakt en is geen volleerde psycholoog die even in 40 minuten kan bepalen of jij capabel genoeg bent en/of snel genoeg leert voor het aantal lessen dat hij voorschrijft. Hij heeft geen idee hoe snel jij dingen oppakt, of je er talent voor hebt etc.
38 is sowieso veel te veel. Als blijkt dat je niet zoveel nodig hebt, zal je alsnog al die lessen moeten herhalen, en je betaalt er ook enorm dik voor. Laat je echt niks wijsmaken. Neem gewoon losse lessen en zet een soort schema van dagen waarop je kan afrijden. Na een paar lessen weet de instructeur wel waar hij aan toe is, en jij ook, en kan je voor jezelf wel kijken en bepalen of je nog veel lessen nodig hebt of niet. En sowieso zo snel mogelijk je examen aanvragen, anders valt daar ook nog flink te rekken door de rijschool waardoor ze je weer opzadelen met extra lessen omdat je het anders in de tussentijd 'kwijtraakt'.
Ik had het er pas nog over met twee vrienden van me, alledrie hadden we een intake gedaan en allemaal kregen we het advies om 'even' een pakketje te kopen van meer dan 2 ruggen omdat we wel ongeveer 40 lessen nodig hadden. Allemaal bij een andere rijschool.
Uiteindelijk zijn we alledrie de eerste geslaagd en hebben dat pakket niet genomen, en met ons drieën bij elkaar hebben we meer dan de helft minder lessen gehad dan dat ons werd geadviseerd. Dus stel dat je het in 18 lessen kan doen in plaats van 38, dan bespaar je toch mooi bijna 1000 euro!
Sowieso heeft een pakket geen voordelen, behalve dat de losse lessen misschien uiteindelijk 75 cent goedkoper zijnEn vaak proppen ze er nog stomme theoriecursussen (
) of een TTT tussen, wat je ook makkelijk links kan laten liggen.
En inderdaad, het moet ook gewoon klikken met de rijschool en de instructeur. Een halfgare zak waar je 40 lessen mee zit opgescheept is ook niet echt iets waar je je prettig bij voelt.
Volgens mij krijg je dan een aantekening, tenminste als je een bril/lensen hebt of je ogen hebt laten laseren en nog steeds niet goed ziet.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:22 schreef Knuks het volgende:
stel je voor NET voor het praktijkexamen kan ik het kenteken niet heel goed lezen..
kost het mij dan volle examenprijs of laten ze je dan gewoon rijden met een aantekening over je ogen (dat je daar achteraan moet)?
Ik ben blij dat een rij-instructeur het nu eens weet te bevestigen, bedankt!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kereltje toch, wat zijn we blij met jouw uitgesproken mening.
Ook ik leer er van, in de jaren dat ik zelf instructeur was is me dit niet opgevallen dus bedankt voor het openen van mijn ogen.
Ik heb altijd geleefd met de gedachte dat het aantal lessen afhankelijk is van de persoon, maar na het lezen van jouw posting weet ik dat het voor iedereen gewoon maximaal 38 uur is en dat ik een sukkel ben die z'n school niet afgemaakt heeft.
Jij weet het allemaal beter, ik snap dan ook niet dat IK het voor het zeggen heb in een lesauto en dat IK verantwoordelijk ben.
Je examen is gelijk afgelopen als je zakt voor de oogtest, je bent je geld dan volledig kwijt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 23:22 schreef Knuks het volgende:
stel je voor NET voor het praktijkexamen kan ik het kenteken niet heel goed lezen..
kost het mij dan volle examenprijs of laten ze je dan gewoon rijden met een aantekening over je ogen (dat je daar achteraan moet)?
pauper!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:39 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Enige tip die ik kan geven: Echt niet doen. Met een standaardpakket word je genaaid waar je bij staat. Een instructeur is ook maar een mannetje dat z'n school niet heeft afgemaakt en is geen volleerde psycholoog die even in 40 minuten kan bepalen of jij capabel genoeg bent en/of snel genoeg leert voor het aantal lessen dat hij voorschrijft. Hij heeft geen idee hoe snel jij dingen oppakt, of je er talent voor hebt etc.
38 is sowieso veel te veel. Als blijkt dat je niet zoveel nodig hebt, zal je alsnog al die lessen moeten herhalen, en je betaalt er ook enorm dik voor. Laat je echt niks wijsmaken. Neem gewoon losse lessen en zet een soort schema van dagen waarop je kan afrijden. Na een paar lessen weet de instructeur wel waar hij aan toe is, en jij ook, en kan je voor jezelf wel kijken en bepalen of je nog veel lessen nodig hebt of niet. En sowieso zo snel mogelijk je examen aanvragen, anders valt daar ook nog flink te rekken door de rijschool waardoor ze je weer opzadelen met extra lessen omdat je het anders in de tussentijd 'kwijtraakt'.
Ik had het er pas nog over met twee vrienden van me, alledrie hadden we een intake gedaan en allemaal kregen we het advies om 'even' een pakketje te kopen van meer dan 2 ruggen omdat we wel ongeveer 40 lessen nodig hadden. Allemaal bij een andere rijschool.
Uiteindelijk zijn we alledrie de eerste geslaagd en hebben dat pakket niet genomen, en met ons drieën bij elkaar hebben we meer dan de helft minder lessen gehad dan dat ons werd geadviseerd. Dus stel dat je het in 18 lessen kan doen in plaats van 38, dan bespaar je toch mooi bijna 1000 euro!
Sowieso heeft een pakket geen voordelen, behalve dat de losse lessen misschien uiteindelijk 75 cent goedkoper zijnEn vaak proppen ze er nog stomme theoriecursussen (
) of een TTT tussen, wat je ook makkelijk links kan laten liggen.
En inderdaad, het moet ook gewoon klikken met de rijschool en de instructeur. Een halfgare zak waar je 40 lessen mee zit opgescheept is ook niet echt iets waar je je prettig bij voelt.
Snap je reactie niet echt, maar afijn...quote:
Als je niet met je instructeur kan omgaan, hoe contact gestoord ben je dan?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:37 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Snap je reactie niet echt, maar afijn...
Het is nooit verstandig een pakket te nemen omdat je niet van te voren kan bepalen hoeveel lessen je nodig hebt en het dus goed kan dat je teveel lessen neemt. Betaal gewoon per les of neem 10 lessen in 1 keer (kan ook vaak met wat korting).
Ik schat in dat de gemiddelde persoon goedkoper uit is zonder pakket. Voor de rijschool is een pakket wel ideaal, in 1 keer het geld binnen en die lessen die plan je wel in als het je zelf uitkomt en als je problemen krijgt met je leerling? Ach, het geld heb je al en geef je toch niet terug.
Overweeg je toch een pakket? Neem dan eerst een paar losse lessen om te zien of het klikt met je rijleraar en om te zien of de school haar afspraken nakomt en bij je past.
tjsa sorry maar je zeurt zoquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:37 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Wat een prachtig onderbouwd commentaar allemaal.
ken genoeg mensen die wisselen van rijschool omdat de instructeur en zij elkaar niet liggen. Je moet toch echt wel vertrouwen in je instructeur hebben wil je goed kunnen leren rijden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:47 schreef richbitch het volgende:
[..]
Als je niet met je instructeur kan omgaan, hoe contact gestoord ben je dan?
Het ligt er toch ook aan hoe groot die pakketten zijn? En als je na het plannen niet kan, dan kun je die lessen gewoon verplaatsen dan ben je niet je geld kwijt.
Tja als je niet direct de juiste rijschool gevonden hebt.. komop zeg
ex rij-instructeur.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:41 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Ik ben blij dat een rij-instructeur het nu eens weet te bevestigen, bedankt!
Instinkers zoals een auto met aanhangwagen op een autosnelweg. Hoe hard mag je?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:09 schreef Hippos het volgende:
Hard aan 't oefenen voor m'n theorie. Nu ben ik niet echt dom, maar toch vind ik het best pittig soms. Elke keer struikel ik over een paarvragen...echte instinkers...
Maar goed, hopelijk baart veel oefening ook hier kunst
Oké, dat is een beetje hard gesteld.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
ex rij-instructeur.
Ik ben er mee gestopt om te voorkomen dat ik zeikerige, alles beter wetende, eigenwijze en niet tot rede bereide kutpubers zoals jij voor de kop zou stompen.
Maar ga vooral door met je eigenwijze gedrag, jij komt er wel.
Mogelijk, maar niet persé.quote:Op zondag 18 oktober 2009 00:28 schreef fespo het volgende:
hoog Slagingspercentage = veel lessen = veel geld.
Oh, heb jij nog nooit met iemand gewerkt of op school gezeten waar je het niet zo goed mee kon vinden? Wat een domme opmerking zeg.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:47 schreef richbitch het volgende:
[..]
Als je niet met je instructeur kan omgaan, hoe contact gestoord ben je dan?
quote:Het ligt er toch ook aan hoe groot die pakketten zijn? En als je na het plannen niet kan, dan kun je die lessen gewoon verplaatsen dan ben je niet je geld kwijt.
Ja, en dan? Kan toch? Wat zijn dit nou voor lompe opmerkingen. Alsof jij direct in één keer je droomstudie vindt, en de beste rijschool, en de perfecte baan, en de mooiste vrouw, het mooiste huis etc.quote:Tja als je niet direct de juiste rijschool gevonden hebt.. komop zeg
Het verschil tussen slagingspercentage en voor het geld gaan is natuurlijk een dunne lijn. Ik kan iemand 50 lessen aansmeren en allemaal tussentijdse toetsen zodat je zeker weet dat hij slaagt. Dan kan je misschien zeggen dat je voor het slagingspercentage gaat, maar dan zit je alsnog iemand met extra lessen op te zadelen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:29 schreef vannelle het volgende:
Oké, dat is een beetje hard gesteld.
Maar neem maar van mij aan dat de meeste rijscholen gaan voor slagingspercentage en niet voor het geld.
Slagingspercentage=reclame, en een goed percentage=goede reclame.
Beter dan een herexamen.quote:
Natuurlijk liggen bepaalde persoonlijkheden mij niet maar als je dat niet kunt omzetten en je je niet op gemak kunt gaan voelen dan heb je inderdaad een probleem......quote:Op zondag 18 oktober 2009 09:32 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Oh, heb jij nog nooit met iemand gewerkt of op school gezeten waar je het niet zo goed mee kon vinden? Wat een domme opmerking zeg.
[..]
[..]
Ja, en dan? Kan toch? Wat zijn dit nou voor lompe opmerkingen. Alsof jij direct in één keer je droomstudie vindt, en de beste rijschool, en de perfecte baan, en de mooiste vrouw, het mooiste huis etc.
Als je hem per se in de twee wilt houden en de drempel is dusdanig hoog(15 km/u) dan moet je de koppeling indrukken tijdens het remmen en op laten komen om te blijven rijden. Als je hem terugschakelt na de 1 doe je dit om als eerste terugt te schakelen en je rijd er op de koppeling overheen omdat als je dat niet doet en gas bij geeft je waarschijnlijk met te hoge snelheid erover heen gaat en een beetje gaat stuiterenquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:50 schreef fespo het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom ik de koppeling moet gebruiken bij een drempel.
ik rijd op een 30km p/uur zone waarbij ik een T spliting met verhoogd platvorm tegenkom.
voor de drempel moet ik mijn koppeling indrukken, op het platvorm moet ik met de koppeling rijden en voor dat ik het platvorm af ga moet ik weer de koppeling indrukken. (als ik het goed herinner.)
waarom is dit?
Dan is het dus de eerste rede, om niet af te slaan en ook weer goed op te kunnen trekken. Problem solvedquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:08 schreef fespo het volgende:
ja ik rijd sowieso in zijn 2, voor terug schakelen naar zijn 1 moet ik helemaal stil staan.
het is wel een hoge drempel dus ik ga er inderdaad niet heel hard overheen.
hoezo als je geen gas geeft en je rijdt 10km p/uur dan valt je motor uit.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:15 schreef ufopiloot het volgende:
Als je rijd kan je hem gewoon in zijn 2 laten staan. Ook al ga je maar 10 km/u.
Ligt eraan, bij een diesel is dat meestal niet zo.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:34 schreef fespo het volgende:
[..]
hoezo als je geen gas geeft en je rijdt 10km p/uur dan valt je motor uit.
Uh nee, als ik de auto in zijn 2 zet en geen gas geef dan blijft de auto nog doorrollen met de motor aan, nog wel langzamer dan 10km/u. En met een benzinemotor. Ligt aan de auto waar je in rijdt. En dan nog is het niet echt slim om je koppeling in te trappen bij een drempel of hem te gebruiken om 'beter op te trekken'. Want met de koppeling rijden is juist slecht voor je auto. Nou maakt het bij een enkele drempel geen hol uit, maar als je het keer op keer doet zal je auto eerder bij de garage staan dan iemand die het niet doet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:34 schreef fespo het volgende:
[..]
hoezo als je geen gas geeft en je rijdt 10km p/uur dan valt je motor uit.
Ben het wel met je eens. Vooral met het laatste. Het ergste is nog wel dat sommige bestuurders de koppeling als redmiddel zien in een "enge" bocht. Die blijven dan gewoon de complete bocht de koppeling in drukken en dan heb je ook nog van die types die dan veel te snel na de bocht de koppeling op laten komen waardoor de auto gaat schuddenquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:46 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Uh nee, als ik de auto in zijn 2 zet en geen gas geef dan blijft de auto nog doorrollen met de motor aan, nog wel langzamer dan 10km/u. En met een benzinemotor. Ligt aan de auto waar je in rijdt. En dan nog is het niet echt slim om je koppeling in te trappen bij een drempel of hem te gebruiken om 'beter op te trekken'. Want met de koppeling rijden is juist slecht voor je auto. Nou maakt het bij een enkele drempel geen hol uit, maar als je het keer op keer doet zal je auto eerder bij de garage staan dan iemand die het niet doet.
Of bijvoorbeeld koppeling intrappen als je een bocht doorgaat, zijn genoeg mensen die dat doen maar veel stommer kan je eigenlijk niet een bocht om gaan.
Haha, zijn er mensen die dat doen. Als je op de moter afremt van bv in de 4 rijd en je moet naar de 2 is dat nog niet geheel onverstandig als je op zuinigheid wilt letten. Maar dit vind ik ook wel een beetje overdrevenquote:Op zondag 18 oktober 2009 23:30 schreef Bhuddy het volgende:
Precies, eigenlijk is de eerste versnelling om weg te rijden! Daarna kan je gewoon in z'n 2, zolang je maar in je toeren net boven het stationair toerental zit slaat 'ie sowieso niet af. Zal meestal rond 3 km/u zijn. Idd bocht nemen met koppeling in is het domste wat je kan doen, echt heel onveilig, je auto is minder goed bestuurbaar.. Wat ik ook belachelijk vind is als mensen als ze voor b.v. een stoplicht af moeten remmen, ALLE versnellingen langsgaan (5-4-3-2-1) voordat ze stilstaanDie hebben 't nog niet helemaal begrepen volgens mij
Super slecht voor je koppeling ook trouwens.
Dat laatste is echt belachelijk jaquote:Op zondag 18 oktober 2009 23:30 schreef Bhuddy het volgende:
Precies, eigenlijk is de eerste versnelling om weg te rijden! Daarna kan je gewoon in z'n 2, zolang je maar in je toeren net boven het stationair toerental zit slaat 'ie sowieso niet af. Zal meestal rond 3 km/u zijn. Idd bocht nemen met koppeling in is het domste wat je kan doen, echt heel onveilig, je auto is minder goed bestuurbaar.. Wat ik ook belachelijk vind is als mensen als ze voor b.v. een stoplicht af moeten remmen, ALLE versnellingen langsgaan (5-4-3-2-1) voordat ze stilstaanDie hebben 't nog niet helemaal begrepen volgens mij
Super slecht voor je koppeling ook trouwens.
Is niet verplicht. Sommige rijscholen doen hetquote:Op maandag 19 oktober 2009 09:56 schreef monsterd. het volgende:
Is het eigenlijk verplicht om met TomTom te kunnen rijden? Heb het namelijk niet gedaan, maar aan de andere kant stelt het niet zoveel voor toch?
Verschilt per situatie. Als je remt voor een stoplicht moet je wel je koppeling indrukken voordat je stil komt te staan, omdat de motor niet kan blijven draaien in de versnelling als je met je voet op de rem voor een stoplicht staat te wachten. En als je op een rechte vlakke weg de auto in zijn 1 zet kan je gewoon de koppeling laten opkomen waarna de auto gewoon door blijft rollen met 5km/u zonder dat je de koppeling of gaspedaal hoeft in te drukken. En het maakt natuurlijk ook uit in welke versnelling de auto staat als je gaat afremmen. Als je een noodstop maakt op de snelweg terwijl hij in de 6e versnelling staat zal je eerder je koppeling in moeten drukken dan wanneer je in zijn 2 afremt voor een stoplicht.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:00 schreef fespo het volgende:
okay alles wat ik hier zeg is ook maar op weinig ervaring gebaseerd.
maar wanneer valt je motor dan uit? bij 5km per uur?
als je voor rood ligt gaat remmen moet je toch de koppeling op tijd indrukken om te voorkomen dat je gaat schokken waarna de motor uitvalt.
Haha, toevallig reed ik gisteren de oprit voor de snelweg op en trok hard door in de vierde versnelling, toen ging ik daarna gelijk naar 6. M'n zus naast me: 'Huh wat doe je nou!?!quote:Wat ik ook belachelijk vind is als mensen als ze voor b.v. een stoplicht af moeten remmen, ALLE versnellingen langsgaan (5-4-3-2-1) voordat ze stilstaanDie hebben 't nog niet helemaal begrepen volgens mij
Super slecht voor je koppeling ook trouwens.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je bij een noodstop niet de koppeling indrukt omdat je heel snel moet reageren. Je trapt dan alleen de rem in. Op zich niet erg, bij een noodstop wil je zo snel mogelijk stilstaan en dat gebeurd wel.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:19 schreef ufopiloot het volgende:
Als je een noodstop maakt op de snelweg terwijl hij in de 6e versnelling staat zal je eerder je koppeling in moeten drukken dan wanneer je in zijn 2 afremt voor een stoplicht.
Heb ik ook 1x gehad met les. Links-rechts-links gekeken en wil net oversteken (onoverzichtelijk situatie) komt er opeens een busje met enorm volle vaart de bocht door. 1ste reactie was rem indrukken en koppeling vergat ik. Auto sloeg af, maar we stonden wel meteen stilquote:Op maandag 19 oktober 2009 13:29 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je bij een noodstop niet de koppeling indrukt omdat je heel snel moet reageren. Je trapt dan alleen de rem in. Op zich niet erg, bij een noodstop wil je zo snel mogelijk stilstaan en dat gebeurd wel.
Ik heb 1 keer een noodstop moeten maken en was al lang blij dat ik geen deuk in mijn auto had.
Goed!!!quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:32 schreef appelsjap het volgende:
Morgen om 15:50 praktijkexamen, na 12 lessen.
Ik ga bij een afrit ook niet meteen van 5 naar 2 hoor. Als ik op de motor rem en je pakt elke versnelling mee kun je de bocht na een afrit vaak maken zonder de rem aan te tikken, en dat vind ik best geinig om te doen altijd.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:34 schreef larry91 het volgende:
[..]
Haha, zijn er mensen die dat doen. Als je op de moter afremt van bv in de 4 rijd en je moet naar de 2 is dat nog niet geheel onverstandig als je op zuinigheid wilt letten. Maar dit vind ik ook wel een beetje overdreven![]()
Succes!!quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:32 schreef appelsjap het volgende:
Morgen om 15:50 praktijkexamen, na 12 lessen.
Joah, maar heb er nog 2, vanavond eentje en morgenvroeg eentje, en dan om 15:50 rijexamen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:47 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Goed!!!Wat weinig lessen trouwens, had je al ervaring met rijden?
succes!!quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:05 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Joah, maar heb er nog 2, vanavond eentje en morgenvroeg eentje, en dan om 15:50 rijexamen.
Nice! Was het jouw idee om na 12 lessen al examen te doen? Of vond de instructeur ook dat je goed genoeg was?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:32 schreef appelsjap het volgende:
Morgen om 15:50 praktijkexamen, na 12 lessen.
Allebei wel, zul je zien dat ik het morgen niet haal.quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:12 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Nice! Was het jouw idee om na 12 lessen al examen te doen? Of vond de instructeur ook dat je goed genoeg was?
Suc6 btw!
1 uur.quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:45 schreef Hippos het volgende:
12 lessenvan 1 of 2 uur? Wauw, ik doe het je niet na...
Succes!
Wat is daar mis mee?quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:20 schreef appelsjap het volgende:
[..]
1, en van rijstrook gewisseld tijdens een bocht, dat is fataal!![]()
Doe je dat tijdens je rijexamen ben je meteen gezakt, zelfs als je de rest van de route perfect heb gereden. Maar ja je weet wat ze altijd zeggen, een slechte generale is.........quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:39 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?Als je goed kijkt en je niemand hindert ofc.
Inderdaad, dat is 100% zeker zakken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:08 schreef larry91 het volgende:
Doe je dat tijdens je rijexamen ben je meteen gezakt
Een half uur voor mijn rij examen reed ik bijna een bejaarde met rollator dood en toch was ik in 1 keer geslaagd bij het examenquote:Op maandag 19 oktober 2009 17:20 schreef appelsjap het volgende:
Net rijles gehad, echt te slecht gewoon. Fietser van rechts niet zien aankomen terwijl ik wél keek, en van rijstrook gewisseld tijdens een bocht, dat is fataal!![]()
Ik meen dat dat niet zo goed is voor je motor, tenminste daar had mijn instructeur het altijd over als ik dat deed (bij een vorige rijschool in een andere woonplaats mocht dat namelijk wel).quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:51 schreef oshiro het volgende:
Als ik op de motor rem en je pakt elke versnelling mee kun je de bocht na een afrit vaak maken zonder de rem aan te tikken
Niet het halve doosje leegeten nee, ik heb er 6 genomen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:14 schreef Bhuddy het volgende:
Let op met die pilletjes, schijnen ook averechts te kunnen werken: je ziet allerlei dingen over het hoofd omdat je zo duf bent
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:07 schreef Twinky het volgende:
Nou, ik ga ook maar eens in dit topic.
Meet Twinky, een vlotte jongedame van 20 jaar oud. Een jaar geleden besloot ze dat ze nu maar eens echt moest gaan rijden, hoe schijtensbang ze ook was. Via FOK! melde zich een toffe meneer die haar na flink wat lessen toch een hoop minder angst bezorgde. Ik melde me aan bij Bruinsma in Utrecht en na een les of 35 daar ging ik op voor het eerste examen, dat was eind mei.
Ik zakte genadeloos omdat ik van de zenuwen werkelijk alles verkeerd deed. Het werd ook steeds erger naarmate de rit volgde en gewoon alles ging fout. Plaats op de weg, invoegen, ik was nog net niet door rood gereden. Het stomme was dat in de lessen alles wel goed gaat! Alleen de bijzondere verrichtingen gingen wel goedvooral het achteruit fileparkeren.
Okay, nou. Niet getreurd, ik ging naar China. Toen ik terugwas begon ik in september weer te lessen en vooral mijn zekerheid in de auto werd groter. Afgelopen vrijdag was het tweede examen en opnieuw heb ik het verprutst. De zenuwen vullen mijn hele hoofd en ik kan alleen maar denken wat de examinator wel niet moet denken. Waardoor er niet meer genoeg hersencapaciteit is om de juiste beslissing te maken...
Ik ben er echt klaar mee, het gaat het gewoon niet worden zo. Als ik elke examen verpest kost het alleen maar handen vol geld en zo haal ik nooit mijn rijbewijs!
Als hij na 7 minuten al het antwoord erop weet zal het wel niet zo goed zijnquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:57 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan? Zou een wonder zijn als je slaagt met 12 lessen, maar ben benieuwd
Dat dacht ik inderdaad ook. Als je dan een flink lange uitvoeg strook hebt zou je inderdaad in principe volledig op de motor kunnen afremmen, maar er werd gezegd dat te veel remmen op de motor niet zo super is.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:05 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ik meen dat dat niet zo goed is voor je motor, tenminste daar had mijn instructeur het altijd over als ik dat deed (bij een vorige rijschool in een andere woonplaats mocht dat namelijk wel).
Bespaart een hoop geld ^^quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:50 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik doe het ook, niet dagelijks. Maar ik rij nu al een jaar zonder rijbewijs, en ik kan ontzettend goed rijden, beter dan menig automobilist.
Mocht je gewoon de hele route in Nijmegen blijven? Ik moest de eerste keer naar wijchen(gezakt) en de tweede keer naar beunigen(geslaagd) natuurlijk ook wel een beetje nijmegen maar 70% van de route was in die dorpen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:31 schreef appelsjap het volgende:
thanks allen.Maar was echt een easy route door nijmegen, geen keizerkarelplein of andere pleinen, allemaal binnen de bebouwde komt, ergens buiten de bebouwde kom reden we achter een traktor, dus lekker 30.
haha, eindelijk!
Bij mij was echt 90% in Beuningen en de wegen naar Beuningen dus vanaf het cbr naar de BP, richting beuningen, heel beuningen door en aan de andere kant weer via de anac het CBR inquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:40 schreef larry91 het volgende:
[..]
Mocht je gewoon de hele route in Nijmegen blijven? Ik moest de eerste keer naar wijchen(gezakt) en de tweede keer naar beunigen(geslaagd) natuurlijk ook wel een beetje nijmegen maar 70% van de route was in die dorpen.
Dan heb je dus dezelfde route gereden als ik. Dat is inderdaad wel een fijne route beter als die naar wijchen, dan krijg je Takenhof voor je kiezen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:44 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Bij mij was echt 90% in Beuningen en de wegen naar Beuningen dus vanaf het cbr naar de BP, richting beuningen, heel beuningen door en aan de andere kant weer via de anac het CBR in
Ik rijd zo asociaal he, niet normaal.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:47 schreef larry91 het volgende:
[..]
Dan heb je dus dezelfde route gereden als ik. Dat is inderdaad wel een fijne route beter als die naar wijchen, dan krijg je Takenhof voor je kiezen.![]()
Maar veel rijplezier gewenst en probeer me niet van de weg af te rijden in Nijmegen he
Met asociaal rijden is niet zo heel veel mis , heb er zelf ook een handje vanquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:36 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik rijd zo asociaal he, niet normaal.
Komt omdat ik al een jaar lang zonder rijbewijs rij
En ik erger me dood aan mensen die niet doorrijden.
De juiste term is agressief rijden en met goed vooruitkijken is dat het beste wat je kan doen. Niet afwachten, maar beslissingen nemen en kunnen reageren als er een kneus toch niet oplet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:02 schreef larry91 het volgende:
Met asociaal rijden is niet zo heel veel mis , heb er zelf ook een handje van![]()
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:47 schreef larry91 het volgende:
[..]
Dan heb je dus dezelfde route gereden als ik. Dat is inderdaad wel een fijne route beter als die naar wijchen, dan krijg je Takenhof voor je kiezen.![]()
Maar veel rijplezier gewenst en probeer me niet van de weg af te rijden in Nijmegen he
nu snap ik ook waarom je bhuddy zo aan het verdedigen was. Wat is dat toch met die onbezonnen personen die gewoon zonder rijbewijs rondkarren ? Denk dat als cbr daarvan op de hoogte geweest zou zijn je dag had kunnen zwaaien met je handje naar je rijbewijs.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:36 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik rijd zo asociaal he, niet normaal.
Komt omdat ik al een jaar lang zonder rijbewijs rij
En ik erger me dood aan mensen die niet doorrijden.
Ook al was het CBR op de hoogte maar je had wel perfect gereden wat dan? Dan moeten ze je gewoon laten slagen.. Ze hebben immers geen recht om iemand een rijontzegging te geven (wat ze dus op deze manier indirect doen).quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:45 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
nu snap ik ook waarom je bhuddy zo aan het verdedigen was. Wat is dat toch met die onbezonnen personen die gewoon zonder rijbewijs rondkarren ? Denk dat als cbr daarvan op de hoogte geweest zou zijn je dag had kunnen zwaaien met je handje naar je rijbewijs.
Mag hopen dat als je je nu al loopt te ergeren aan andere mensen op de weg dat je je in kunt houden. Anders ben je zo je rijbewijs weer kwijt met het puntenrijbewijs.
Feli met je rijbewijs, maar respect wat ik had over die 12 lessen is wel ineens weg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |