abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73875982
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:07 schreef Twinky het volgende:
Nou, ik ga ook maar eens in dit topic.
Meet Twinky, een vlotte jongedame van 20 jaar oud. Een jaar geleden besloot ze dat ze nu maar eens echt moest gaan rijden, hoe schijtensbang ze ook was. Via FOK! melde zich een toffe meneer die haar na flink wat lessen toch een hoop minder angst bezorgde. Ik melde me aan bij Bruinsma in Utrecht en na een les of 35 daar ging ik op voor het eerste examen, dat was eind mei.
Ik zakte genadeloos omdat ik van de zenuwen werkelijk alles verkeerd deed. Het werd ook steeds erger naarmate de rit volgde en gewoon alles ging fout. Plaats op de weg, invoegen, ik was nog net niet door rood gereden. Het stomme was dat in de lessen alles wel goed gaat! Alleen de bijzondere verrichtingen gingen wel goed vooral het achteruit fileparkeren.
Okay, nou. Niet getreurd, ik ging naar China. Toen ik terugwas begon ik in september weer te lessen en vooral mijn zekerheid in de auto werd groter. Afgelopen vrijdag was het tweede examen en opnieuw heb ik het verprutst. De zenuwen vullen mijn hele hoofd en ik kan alleen maar denken wat de examinator wel niet moet denken. Waardoor er niet meer genoeg hersencapaciteit is om de juiste beslissing te maken...

Ik ben er echt klaar mee, het gaat het gewoon niet worden zo. Als ik elke examen verpest kost het alleen maar handen vol geld en zo haal ik nooit mijn rijbewijs!

zo herkenbaar ! Had precies hetzelfde met het verschil dat mijn eerste examen op zich heel goed ging. Tweede met pillen vd huisarts compleet verprutst. Toen heb ik een faalangstexamen aangevraagd en daarmee ben ik 2,5 week geleden geslaagd !

Aanrader , als je echt door de zenuwen zakt heb je echt wat aan dat faalangstexamen. GEwoon even overleggen met je instructeur en op de site van het cbr staat een vragenlijstje wat je kan nakijken zodat je voor jezelf kan bepalen of dat examen wat voor jou is. Het examen is wel duurder maar als je daardoor wel slaagt vergeet je dat al snel !

Gewoon doorgaan hoor !!!
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_73882303
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 15:05 schreef appelsjap het volgende:
en dan om 15:50 rijexamen.
Hoe is het gegaan? Zou een wonder zijn als je slaagt met 12 lessen, maar ben benieuwd
pi_73882374
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:57 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan? Zou een wonder zijn als je slaagt met 12 lessen, maar ben benieuwd
Als hij na 7 minuten al het antwoord erop weet zal het wel niet zo goed zijn

En hoezo een wonder na 12 lessen? Kan makkelijk, en als je van tevoren al kan oefenen of gewoon aanleg ervoor hebt is dat niet zo vreemd hoor.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:04:42 #279
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73882584
ik ben ook wel heeeel nieuwsgierig naar de uitslag van appelsjap
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:27:17 #280
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73883447
me too
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_73884372
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:05 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik meen dat dat niet zo goed is voor je motor, tenminste daar had mijn instructeur het altijd over als ik dat deed (bij een vorige rijschool in een andere woonplaats mocht dat namelijk wel).
Dat dacht ik inderdaad ook. Als je dan een flink lange uitvoeg strook hebt zou je inderdaad in principe volledig op de motor kunnen afremmen, maar er werd gezegd dat te veel remmen op de motor niet zo super is.

Zat een tijdje terug ook in de auto bij degene die na mij zou lessen. Mén, die gozer had waarschijnlijk een reactievermogen van een houten pollepel of hij was gewoon niet goed in de kop, want hij reed op elk verkeerslicht af alsof ie op groen stond. Dus ook als het allang en breed rood was, rijtje auto's staan al te wachten en hij komt daar hard aanrijden en pas op het laatste moment flink remmen. Dán is langzaam afremmen op de motor beter denk ik.
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:55:41 #282
167923 appelsjap
All the above
pi_73884397
GESLAAAAAAAAGD!1111!!111!!1
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:56:11 #283
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73884416
jeeezus gefeliciteerd
pi_73884694
Gefeliciteerd man!
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:50 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ik doe het ook, niet dagelijks. Maar ik rij nu al een jaar zonder rijbewijs, en ik kan ontzettend goed rijden, beter dan menig automobilist.
Bespaart een hoop geld ^^
pi_73884721
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:55 schreef appelsjap het volgende:
GESLAAAAAAAAGD!1111!!111!!1
Baas was ik maar zo snel

feli
pi_73884824
Gefeliciteerd!
pi_73884882
Gefeliciteerd, super goed naar 12 lessen.
Kom ik aan met 38 lessen
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:11:30 #288
56471 pinquit
oh my lama!
pi_73884907
60
pi_73885238
Al 17 van de 30 lessen gehad, moet alleen theorie nog halen.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:31:23 #290
167923 appelsjap
All the above
pi_73885597
thanks allen. Maar was echt een easy route door nijmegen, geen keizerkarelplein of andere pleinen, allemaal binnen de bebouwde komt, ergens buiten de bebouwde kom reden we achter een traktor, dus lekker 30.

haha, eindelijk!
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_73885897
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:31 schreef appelsjap het volgende:
thanks allen. Maar was echt een easy route door nijmegen, geen keizerkarelplein of andere pleinen, allemaal binnen de bebouwde komt, ergens buiten de bebouwde kom reden we achter een traktor, dus lekker 30.

haha, eindelijk!
Mocht je gewoon de hele route in Nijmegen blijven? Ik moest de eerste keer naar wijchen(gezakt) en de tweede keer naar beunigen(geslaagd) natuurlijk ook wel een beetje nijmegen maar 70% van de route was in die dorpen.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:44:05 #292
167923 appelsjap
All the above
pi_73885989
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:40 schreef larry91 het volgende:

[..]

Mocht je gewoon de hele route in Nijmegen blijven? Ik moest de eerste keer naar wijchen(gezakt) en de tweede keer naar beunigen(geslaagd) natuurlijk ook wel een beetje nijmegen maar 70% van de route was in die dorpen.
Bij mij was echt 90% in Beuningen en de wegen naar Beuningen dus vanaf het cbr naar de BP, richting beuningen, heel beuningen door en aan de andere kant weer via de anac het CBR in
pi_73886100
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:44 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Bij mij was echt 90% in Beuningen en de wegen naar Beuningen dus vanaf het cbr naar de BP, richting beuningen, heel beuningen door en aan de andere kant weer via de anac het CBR in
Dan heb je dus dezelfde route gereden als ik. Dat is inderdaad wel een fijne route beter als die naar wijchen, dan krijg je Takenhof voor je kiezen.
Maar veel rijplezier gewenst en probeer me niet van de weg af te rijden in Nijmegen he
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:36:01 #294
167923 appelsjap
All the above
pi_73887447
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:47 schreef larry91 het volgende:

[..]

Dan heb je dus dezelfde route gereden als ik. Dat is inderdaad wel een fijne route beter als die naar wijchen, dan krijg je Takenhof voor je kiezen.
Maar veel rijplezier gewenst en probeer me niet van de weg af te rijden in Nijmegen he
Ik rijd zo asociaal he, niet normaal.
Komt omdat ik al een jaar lang zonder rijbewijs rij
En ik erger me dood aan mensen die niet doorrijden.
pi_73888483
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:36 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Met asociaal rijden is niet zo heel veel mis , heb er zelf ook een handje van Tenminste als mensen niet doorrijden, dat is nooit teveel gevraagd. Aangezien je ook in Nijmegen rijd, kan ik wel het voorbeeld aanhalen van mensen die 20-30 km/u rijden op het keizerkarelplein Vreselijk.
pi_73890385
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:02 schreef larry91 het volgende:
Met asociaal rijden is niet zo heel veel mis , heb er zelf ook een handje van
De juiste term is agressief rijden en met goed vooruitkijken is dat het beste wat je kan doen. Niet afwachten, maar beslissingen nemen en kunnen reageren als er een kneus toch niet oplet.
pi_73894956
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:47 schreef larry91 het volgende:

[..]

Lol, ik ben in Beuningen gezakt. Maar de 2e keer toen ik naar Wijchen moest met Takenhofplein juist geslaagd .
Al kreeg ik wel even onwijze zenuwen toen ik hoorde dat ik die richting op moest .
pi_73900275
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 18:36 schreef appelsjap het volgende:

[..]

nu snap ik ook waarom je bhuddy zo aan het verdedigen was. Wat is dat toch met die onbezonnen personen die gewoon zonder rijbewijs rondkarren ? Denk dat als cbr daarvan op de hoogte geweest zou zijn je dag had kunnen zwaaien met je handje naar je rijbewijs.
Mag hopen dat als je je nu al loopt te ergeren aan andere mensen op de weg dat je je in kunt houden. Anders ben je zo je rijbewijs weer kwijt met het puntenrijbewijs.

Feli met je rijbewijs, maar respect wat ik had over die 12 lessen is wel ineens weg...
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_73901016
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 23:45 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

nu snap ik ook waarom je bhuddy zo aan het verdedigen was. Wat is dat toch met die onbezonnen personen die gewoon zonder rijbewijs rondkarren ? Denk dat als cbr daarvan op de hoogte geweest zou zijn je dag had kunnen zwaaien met je handje naar je rijbewijs.
Mag hopen dat als je je nu al loopt te ergeren aan andere mensen op de weg dat je je in kunt houden. Anders ben je zo je rijbewijs weer kwijt met het puntenrijbewijs.

Feli met je rijbewijs, maar respect wat ik had over die 12 lessen is wel ineens weg...
Ook al was het CBR op de hoogte maar je had wel perfect gereden wat dan? Dan moeten ze je gewoon laten slagen.. Ze hebben immers geen recht om iemand een rijontzegging te geven (wat ze dus op deze manier indirect doen).
Ben je jaloers ofzo smk? Dat jij wél duizenden kwijt was voor je rijbewijs en wij dat (wss) niet zullen zijn? Of is het je moederinstinct ofzo dat bang is dat we je kinderen aanrijden?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 00:10:10 #300
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73901047
Het is gewoon enorm onverantwoord. Als je nou 20 jaar zonder rijbewijs rijdt, dan zal het allemaal wel. Maar iemand van nog geen 20 die zelf even denkt te kunnen beoordelen of hij of zij veilig mee kan doen in het verkeer vertrouw ik niet zo.
2000 light years from home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')