quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:07 schreef Twinky het volgende:
Nou, ik ga ook maar eens in dit topic.
Meet Twinky, een vlotte jongedame van 20 jaar oud. Een jaar geleden besloot ze dat ze nu maar eens echt moest gaan rijden, hoe schijtensbang ze ook was. Via FOK! melde zich een toffe meneer die haar na flink wat lessen toch een hoop minder angst bezorgde. Ik melde me aan bij Bruinsma in Utrecht en na een les of 35 daar ging ik op voor het eerste examen, dat was eind mei.
Ik zakte genadeloos omdat ik van de zenuwen werkelijk alles verkeerd deed. Het werd ook steeds erger naarmate de rit volgde en gewoon alles ging fout. Plaats op de weg, invoegen, ik was nog net niet door rood gereden. Het stomme was dat in de lessen alles wel goed gaat! Alleen de bijzondere verrichtingen gingen wel goedvooral het achteruit fileparkeren.
Okay, nou. Niet getreurd, ik ging naar China. Toen ik terugwas begon ik in september weer te lessen en vooral mijn zekerheid in de auto werd groter. Afgelopen vrijdag was het tweede examen en opnieuw heb ik het verprutst. De zenuwen vullen mijn hele hoofd en ik kan alleen maar denken wat de examinator wel niet moet denken. Waardoor er niet meer genoeg hersencapaciteit is om de juiste beslissing te maken...
Ik ben er echt klaar mee, het gaat het gewoon niet worden zo. Als ik elke examen verpest kost het alleen maar handen vol geld en zo haal ik nooit mijn rijbewijs!
Als hij na 7 minuten al het antwoord erop weet zal het wel niet zo goed zijnquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:57 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan? Zou een wonder zijn als je slaagt met 12 lessen, maar ben benieuwd
Dat dacht ik inderdaad ook. Als je dan een flink lange uitvoeg strook hebt zou je inderdaad in principe volledig op de motor kunnen afremmen, maar er werd gezegd dat te veel remmen op de motor niet zo super is.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:05 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ik meen dat dat niet zo goed is voor je motor, tenminste daar had mijn instructeur het altijd over als ik dat deed (bij een vorige rijschool in een andere woonplaats mocht dat namelijk wel).
Bespaart een hoop geld ^^quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:50 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik doe het ook, niet dagelijks. Maar ik rij nu al een jaar zonder rijbewijs, en ik kan ontzettend goed rijden, beter dan menig automobilist.
Mocht je gewoon de hele route in Nijmegen blijven? Ik moest de eerste keer naar wijchen(gezakt) en de tweede keer naar beunigen(geslaagd) natuurlijk ook wel een beetje nijmegen maar 70% van de route was in die dorpen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:31 schreef appelsjap het volgende:
thanks allen.Maar was echt een easy route door nijmegen, geen keizerkarelplein of andere pleinen, allemaal binnen de bebouwde komt, ergens buiten de bebouwde kom reden we achter een traktor, dus lekker 30.
haha, eindelijk!
Bij mij was echt 90% in Beuningen en de wegen naar Beuningen dus vanaf het cbr naar de BP, richting beuningen, heel beuningen door en aan de andere kant weer via de anac het CBR inquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:40 schreef larry91 het volgende:
[..]
Mocht je gewoon de hele route in Nijmegen blijven? Ik moest de eerste keer naar wijchen(gezakt) en de tweede keer naar beunigen(geslaagd) natuurlijk ook wel een beetje nijmegen maar 70% van de route was in die dorpen.
Dan heb je dus dezelfde route gereden als ik. Dat is inderdaad wel een fijne route beter als die naar wijchen, dan krijg je Takenhof voor je kiezen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:44 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Bij mij was echt 90% in Beuningen en de wegen naar Beuningen dus vanaf het cbr naar de BP, richting beuningen, heel beuningen door en aan de andere kant weer via de anac het CBR in
Ik rijd zo asociaal he, niet normaal.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:47 schreef larry91 het volgende:
[..]
Dan heb je dus dezelfde route gereden als ik. Dat is inderdaad wel een fijne route beter als die naar wijchen, dan krijg je Takenhof voor je kiezen.![]()
Maar veel rijplezier gewenst en probeer me niet van de weg af te rijden in Nijmegen he
Met asociaal rijden is niet zo heel veel mis , heb er zelf ook een handje vanquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:36 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik rijd zo asociaal he, niet normaal.
Komt omdat ik al een jaar lang zonder rijbewijs rij
En ik erger me dood aan mensen die niet doorrijden.
De juiste term is agressief rijden en met goed vooruitkijken is dat het beste wat je kan doen. Niet afwachten, maar beslissingen nemen en kunnen reageren als er een kneus toch niet oplet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:02 schreef larry91 het volgende:
Met asociaal rijden is niet zo heel veel mis , heb er zelf ook een handje van![]()
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:47 schreef larry91 het volgende:
[..]
Dan heb je dus dezelfde route gereden als ik. Dat is inderdaad wel een fijne route beter als die naar wijchen, dan krijg je Takenhof voor je kiezen.![]()
Maar veel rijplezier gewenst en probeer me niet van de weg af te rijden in Nijmegen he
nu snap ik ook waarom je bhuddy zo aan het verdedigen was. Wat is dat toch met die onbezonnen personen die gewoon zonder rijbewijs rondkarren ? Denk dat als cbr daarvan op de hoogte geweest zou zijn je dag had kunnen zwaaien met je handje naar je rijbewijs.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:36 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik rijd zo asociaal he, niet normaal.
Komt omdat ik al een jaar lang zonder rijbewijs rij
En ik erger me dood aan mensen die niet doorrijden.
Ook al was het CBR op de hoogte maar je had wel perfect gereden wat dan? Dan moeten ze je gewoon laten slagen.. Ze hebben immers geen recht om iemand een rijontzegging te geven (wat ze dus op deze manier indirect doen).quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:45 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
nu snap ik ook waarom je bhuddy zo aan het verdedigen was. Wat is dat toch met die onbezonnen personen die gewoon zonder rijbewijs rondkarren ? Denk dat als cbr daarvan op de hoogte geweest zou zijn je dag had kunnen zwaaien met je handje naar je rijbewijs.
Mag hopen dat als je je nu al loopt te ergeren aan andere mensen op de weg dat je je in kunt houden. Anders ben je zo je rijbewijs weer kwijt met het puntenrijbewijs.
Feli met je rijbewijs, maar respect wat ik had over die 12 lessen is wel ineens weg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |