abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73725338
Mijn instructeur zei dat ik geld terug kon krijgen als ik teveel lessen had. Weet niet of ik het moet geloven maar oke
pi_73725409
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:02 schreef GuitarJJ het volgende:
Mijn instructeur zei dat ik geld terug kon krijgen als ik teveel lessen had. Weet niet of ik het moet geloven maar oke
Haha, mooie deal Je instructeur zal altijd wel iets vinden om 'nog maar even een lesje erbij' te doen
pi_73725819
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:04 schreef Merkie het volgende:
Ik zou niet meteen theorie doen, het is "maar" een jaar geldig en lang niet iedereen slaagt binnen een jaar. Wat ik wel zou doen is de verkeersregels goed doornemen, en dan na een les of 10/15/20 je theorie-examen doen.
Dank je wel voor het advies, dan ga ik even verder snuffelen in het aanbod van rijscholen.

Heeft iemand nog goede ervaringen met rijscholen in de omgeving Zwolle? De omgevingen Steenwijk en Wolvega maken ook niet zo heel erg uit, overigens.
pi_73727966
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:04 schreef Merkie het volgende:
Ik zou niet meteen theorie doen, het is "maar" een jaar geldig en lang niet iedereen slaagt binnen een jaar. Wat ik wel zou doen is de verkeersregels goed doornemen, en dan na een les of 10/15/20 je theorie-examen doen.
Sorry hoor, maar als je gewoon elke week 1 of 2 lessen kan nemen en er geen geldgebrek halverwege ontstaat moet je wel een hele grote kneus zijn als je niet in 1 jaar slaagt...

Ik vind het verstandiger eerst je theorie te hebben, scheelt je een paar lessen omdat je je tijd meer kan besteden aan het leren autorijden dan aan het bedenken of je iemand voor moet laten gaan en gaat twijfelen. Vanaf les 12 moet je het wel hebben, 15 of 20 lessen is echt zonde, je gooit dan gewoon lesgeld weg omdat je vanaf les 12 waarschijnlijk minder snel voortgang zal maken omdat je de regels niet kent. 12 Lessen is trouwens een gemiddelde waar de problemen gaan ontstaan. Vraag maar eens na bij je rijschoolleraar, die zal vanaf les 10 wel gaan aandringen dat je met de theorie begint.

Blok-huls in Zwolle is volgens mij wel goed, maar ik woon al 15 jaar niet meer in Zwolle en weet niet echt de huidige stand van zaken.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:04:12 #180
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_73728142
Hallo allemaal,

Kun je trouwens van rijschool (geen pakket) wisselen? na 6 lessen?
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_73728244
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:04 schreef misslady83 het volgende:
Hallo allemaal,

ja, natuurlijk. Je krijgt alleen bijna nooit geld terug als je al vooruit betaald hebt, dus als je al lessen vooruitbetaald hebt, maak die eerst op.

Gebeurd hier best vaak dat mensen van school of instructeur wisselen. Als je verderop in de lessen bent wordt het wel lastiger omdat je dan in een andere auto gaat rijden (althans meestal dan), maar na 6 lessen heb je daar niet zoveel last van schat ik in.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:07:48 #182
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73728307
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:00 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je gewoon elke week 1 of 2 lessen kan nemen en er geen geldgebrek halverwege ontstaat moet je wel een hele grote kneus zijn als je niet in 1 jaar slaagt...
Hoe kom je daar bij? Bij veel rijscholen kan je ongeveer 1 keer per week lessen. Vanwege vakanties of weet ik veel wat gaan daar misschien nog 10 weken van af dat je niet kan lessen. Je zakt een keer, je neemt een paar extra lessen en dan ineens is het jaar voorbij.
quote:
Ik vind het verstandiger eerst je theorie te hebben, scheelt je een paar lessen omdat je je tijd meer kan besteden aan het leren autorijden dan aan het bedenken of je iemand voor moet laten gaan en gaat twijfelen. Vanaf les 12 moet je het wel hebben, 15 of 20 lessen is echt zonde, je gooit dan gewoon lesgeld weg omdat je vanaf les 12 waarschijnlijk minder snel voortgang zal maken omdat je de regels niet kent. 12 Lessen is trouwens een gemiddelde waar de problemen gaan ontstaan. Vraag maar eens na bij je rijschoolleraar, die zal vanaf les 10 wel gaan aandringen dat je met de theorie begint.

Blok-huls in Zwolle is volgens mij wel goed, maar ik woon al 15 jaar niet meer in Zwolle en weet niet echt de huidige stand van zaken.
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe goed je uit jezelf al de verkeersregels weet.
2000 light years from home
pi_73728392
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:04 schreef misslady83 het volgende:
Hallo allemaal,

Wisselen kan altijd, het gaat er vooral om hoeveel lessen je hebt betaald. Als je 10 lessen hebt betaald en je stopt na 6, is het wel zonde Stoppen kan altijd, je moet dus alleen even kijken of je nog lessen tegoed hebt, en die dan rijden.
pi_73728567
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:07 schreef Merkie het volgende:
Hoe kom je daar bij? Bij veel rijscholen kan je ongeveer 1 keer per week lessen. Vanwege vakanties of weet ik veel wat gaan daar misschien nog 10 weken vanaf dat je niet kan lessen. Je zakt een keer, je neemt een paar extra lessen en dan ineens is het jaar voorbij.
Ik ging er even vanuit dat je 2 lessen per keer neemt, dat is hier in Friesland standaard bijna. Zit inderdaad wat in als je 1 les per week neemt om even te wachten. Maar ik zou wel gelijk met leren beginnen, is altijd meegenomen.

Ik had echt veel gezeik van mijn leraar dat ik de theorie niet kende, maar ik wist ook echt niks en liet gewoon verkeer van rechts niet voor , maar verder in 1 keer voor alles geslaagd, maar had even een trap onder mijn kont nodig.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:16:30 #185
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_73728680
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:09 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Wisselen kan altijd, het gaat er vooral om hoeveel lessen je hebt betaald. Als je 10 lessen hebt betaald en je stopt na 6, is het wel zonde Stoppen kan altijd, je moet dus alleen even kijken of je nog lessen tegoed hebt, en die dan rijden.
Ik heb betaald per les...dus niet vooruitbetaald...ik wou eerst een pakket nemen maar ik dacht eerst ff kijken hoe het gaat en zo. Ik kijk de volgende les even hoe het gaat en maak dan mijn beslissing
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_73728684
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:15 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Dank je wel voor het advies, dan ga ik even verder snuffelen in het aanbod van rijscholen.

Heeft iemand nog goede ervaringen met rijscholen in de omgeving Zwolle? De omgevingen Steenwijk en Wolvega maken ook niet zo heel erg uit, overigens.
Kijk gewoon naar de slagingspercentages van rijscholen in jouw regio?
pi_73729217
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:16 schreef 16meter het volgende:
Kijk gewoon naar de slagingspercentages van rijscholen in jouw regio?
Een slagingspercentage zegt niet zo heel veel. Je kan beter vrienden, kennissen, collega's etc. vragen wat hun ervaringen zijn.

Mijn rijleraar was een ontzettend grote lul waar ik elke keer ruzie mee had en die had het hoogste slagingspercentage van de stad, maar echt, die vent wens ik niemand toe
pi_73733752
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:15 schreef Hitomi het volgende:

[..]

in Steenwijk zit Schuring al jaren...zat vroeger bij een zoon (danny) in de klas..Toen hoorden we goede verhalen over zijn rijschool. Maar goed, dat is inmiddels alweer heel wat jaren geleden ...

20 jaar dus..
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  FOK!fotograaf vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:15:41 #189
145146 Andyy
pi_73735567
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:26 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Een slagingspercentage zegt niet zo heel veel. Je kan beter vrienden, kennissen, collega's etc. vragen wat hun ervaringen zijn.
Het zegt wel enigszins wat over de lessen, als je lessen goed zijn (en de stof goed behandelt) zullen er ook meer mensen de eerste keer slagen.
Mijn rijleraar is een relaxte gast met de hoogste slagingspercentage uit de buurt
pi_73739197
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:26 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Mijn rijleraar was een ontzettend grote lul waar ik elke keer ruzie mee had en die had het hoogste slagingspercentage van de stad, maar echt, die vent wens ik niemand toe
het slagingspercentage zegt pas wat als het over een representatief aantal kandidaten gaat. Als een rijschool maar 2 leerlingen heeft laten afrijden die periode die allebei gelijk geslaagd zijn (al is het misschien na 100 lessen) dan hebben ze een slagingspercentage van bijna 100%
en andersom kan natuurlijk ook als ze zouden zakken..

Bij grotere rijscholen kan het wel wat aangeven qua slagingskansen, maar dan blijft het open staan hoe ze dat slagingspercentage hebben bereikt. Als het gemiddelde aantal lessen ook veel hoger is zegt het nog steeds weinig.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_73739564
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:43 schreef Bhuddy het volgende:
Vind 't een beetje zielige reactie eigenlijk Zelfs iemand die 0,0 verstand heeft van autorijden kan nog bedenken wat ik zei.. Dat ik stiekem rijd heeft daar echt geen bal mee te maken.
Jongen, hou hier nou eens over op. Het is niet stoer dat je stiekem rijdt.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat mensen jouw kennis van rijscholen en rijlessen niet serieus nemen, aangezien je 17 bent en nog geen rijles hebt gehad.
"Well-behaved women seldom make history." - Laurel Thatcher Ulrich
pi_73741593
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:06 schreef DesieQ het volgende:

[..]

Jongen, hou hier nou eens over op. Het is niet stoer dat je stiekem rijdt.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat mensen jouw kennis van rijscholen en rijlessen niet serieus nemen, aangezien je 17 bent en nog geen rijles hebt gehad.
Ja wie begint nou? Dit is geen kennis van rijscholen en rijlessen maar gewoon puur slim nadenken. M'n oma van 86 zou het nog kunnen bedenken.. Daar hoef je echt geen 18 voor te zijn en rijles te hebben gehad... Kom op zeg
pi_73760476
volgende week vrijdag van 9-10 weer rijles hopelijk niet teveel meer,
en maar afsluiten met examen.

dingen die ik moest verbeteren bij TTT:

Aangepaster en besluitvaardiger rijden.
Borden in gaten houden.
Meer doorrijden (oa invoegstroken)
Puur zonder Vuur in de Natuur.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:32:52 #194
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73763227
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:10 schreef Knuks het volgende:
volgende week vrijdag van 9-10 weer rijles hopelijk niet teveel meer,
en maar afsluiten met examen.

dingen die ik moest verbeteren bij TTT:

Aangepaster en besluitvaardiger rijden.
Borden in gaten houden.
Meer doorrijden (oa invoegstroken)
Hoelang duurt een TTT eigenlijk? Ik heb hem 19 november
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_73765936
uurtje he succes
pi_73766266
moet je die 'speciale handelingen' trouwens uit je hoofd leren van wanneer je wat moet doen? (niet dat het zoveel is en het niet te onthouden valt maartoch) of zegt je instructeur/ examinator gewoon ter plaatse wanneer je welke handeling uit moet voeren?
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:58:08 #197
167923 appelsjap
All the above
pi_73766457
dinsdag praktijkexamen en kom er net achter dat mijn ID kapot is, kutzooi. Dus maandag met spoed een nieuwe aanvragen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_73766534
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:52 schreef Eenskijken het volgende:
moet je die 'speciale handelingen' trouwens uit je hoofd leren van wanneer je wat moet doen? (niet dat het zoveel is en het niet te onthouden valt maartoch) of zegt je instructeur/ examinator gewoon ter plaatse wanneer je welke handeling uit moet voeren?
Meestal zegt de examinator ow we zijn verkeerd gereden draai maar om, of ga maar achter de auto staan op een manier dat we meteen weer weg kunnen rijden, of in deze straat gaan we parkeren zoek maar een mooi plaatsje uit(of op een parkeerplaats dicht bij de ingang). Dat is hoe het gaat Dus je moet gewoon weten hoe je ze moet doen maar niet zelf uit vogelen waarneer.
pi_73766849
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:58 schreef appelsjap het volgende:
dinsdag praktijkexamen en kom er net achter dat mijn ID kapot is, kutzooi. Dus maandag met spoed een nieuwe aanvragen.
Cha ching, 40 euro extra
pi_73767442
stel je voor NET voor het praktijkexamen kan ik het kenteken niet heel goed lezen..
kost het mij dan volle examenprijs of laten ze je dan gewoon rijden met een aantekening over je ogen (dat je daar achteraan moet)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')