abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73603994
Net rijles gehad, nog twee en dan examen
Volgens mijn instructeur gaat het heel goed en denkt hij wel dat ik en één keer ga slagen. Ik moet alleen om 8 uur 's ochtends afrijden, heel fijn tussen alle fietsers.. Iemand ervaring mee?
"Well-behaved women seldom make history." - Laurel Thatcher Ulrich
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:00:03 #102
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_73605401
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:06 schreef DesieQ het volgende:
Net rijles gehad, nog twee en dan examen
Volgens mijn instructeur gaat het heel goed en denkt hij wel dat ik en één keer ga slagen. Ik moet alleen om 8 uur 's ochtends afrijden, heel fijn tussen alle fietsers.. Iemand ervaring mee?
Daar zou ik me nog het minst druk om maken
De drukte in de ochtend omdat iedereen naar hun werk moet lijkt me erger
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_73605802
Whoohoo, moest net afrijden, allemaal gelukt, morgen aanvragen en volgende week lekker toeren!

En DesieQ, bij mij zei de mevrouw van het CBR dat ik daar en daar naar toe moest rijden, vervolgens mag je het zelf invullen, ik dook gelijk de snelweg op natuurlijk, daar zijn geen fietsende scholieren.

Volgens mij ga ik het wel heel raar vinden om helemaal alleen in een auto te rijden.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_73614575
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:13 schreef voederbietel het volgende:
Whoohoo, moest net afrijden, allemaal gelukt, morgen aanvragen en volgende week lekker toeren!

En DesieQ, bij mij zei de mevrouw van het CBR dat ik daar en daar naar toe moest rijden, vervolgens mag je het zelf invullen, ik dook gelijk de snelweg op natuurlijk, daar zijn geen fietsende scholieren.

Volgens mij ga ik het wel heel raar vinden om helemaal alleen in een auto te rijden.
Congratz! heb de hele week geen rijles omdat de agenda van de instructeur al vol zat 2 weken daarna vakantie dus veel lessen
pi_73615692
quote:

Gefeliciteerd . Alleen in de auto rijden is alleen de eerste keer raar, daarna vind je het prachtig zonder een rijleraar te rijden
pi_73620312
quote:
Gefeliciteerd! Was het je eerste examen?
pi_73620359
Ik kan trouwens niet wachten tot ik alleen mag rijden, zonder instructeur. Het is een hele aardige kerel hoor, maar alleen lijkt me veel leuker
  maandag 12 oktober 2009 @ 19:25:30 #108
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73620436
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:24 schreef DesieQ het volgende:
Ik kan trouwens niet wachten tot ik alleen mag rijden, zonder instructeur. Het is een hele aardige kerel hoor, maar alleen lijkt me veel leuker
Dat lijkt mij zo raar . Ik zit nu op 15 lessen btw.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_73620503
gefeliciteerd voederbietel !

afgelopen 3 dagen heb ik ruim 400 km erop zitten. Eerst 1,5 uur rijden om naar vrienden te gaan voor weekendje weg. Toen brak mijn dochtertje s avonds haar bovenarm en kon ik voor het eerst in het donker rijden naar de dokterspost en spoedeisende hulp. Boodschappen gedaan, op visite bij iemand in verpleeghuis, weer 1,5 uur in stromende regen terug naar huis. Vandaag nog paar dorpen verderop moeten rijden voor huisarts bezoek.

Was echter zo moe (nachten amper geslapen dankzij dochter die niet kan slapen door die breuk) dat ik besloten heb om niet naar het ziekenhuis te rijden 30 km verderop maar een taxi te bestellen. Beter even verstand gebruiken.

Wel vanmiddag nog naar thuiszorg kantoor enz geweest. Dus de km vliegen erin.

Heenweg was eng, maar ging allemaal goed ondanks dat ik in de drukke spits moest rijden. Terugweg in de stromende regen was ook ff spannend, maar gewoon gas wat teruggenomen en rustig mijn weg vervolgd. Was toen niet veel verkeer op de weg en wat er reed deed het ook rustig aan.

Maar die vele km maken je wel snel veel zekerder en vertrouwder met alles.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_73621347
morgen TTT
Puur zonder Vuur in de Natuur.
  maandag 12 oktober 2009 @ 21:01:52 #111
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_73625176
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:44 schreef Knuks het volgende:
morgen TTT

Spannend!!! suc6
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_73632485
Ja ik heb de praktijk in 1x gehaald, de theorie in 2x (eerste keer 6 fouten, de tweede keer 5 fouten, haha). Nou moet ik wel zeggen dat ik al ruim 4 jaar regelmatig trekker rij, dus voertuig beheersing was geen probleem, het enigste wat wennen was, was de positie op de weg. Met de trekker krijg je overal voorrang bijvoorbeeld. En ik reed altijd heel erg rechts omdat ik normaal 2x zo breed ben. Maargoed, hij is binnen, morgen aanvragen, maandag even op en neer naar Leeuwarden (daar zit ik op kamers) en dan de hele herfstvakantie mooi toeren met de auto en de brommer (had ik ook geen certificaat voor). Ik heb er in ieder geval machtig veel zin in haha.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:08:56 #113
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73634366
Na hoeveel lessen heeft iedereen hier zijn TTT gedaan ongeveer?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_73637417
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:08 schreef monsterd. het volgende:
Na hoeveel lessen heeft iedereen hier zijn TTT gedaan ongeveer?
ik heb voordat ik begon met rijlessen mijn theorie gehaald. Geen theorie les gehad, gewoon 2 dgn online geoefend bij www.gratisrijbewijsonline.nl en met de cd roms van vekabest en anwb.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  FOK!fotograaf dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:52:55 #115
145146 Andyy
pi_73638185
zo (eerste) les
pi_73639445
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 07:33 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

ik heb voordat ik begon met rijlessen mijn theorie gehaald. Geen theorie les gehad, gewoon 2 dgn online geoefend bij www.gratisrijbewijsonline.nl en met de cd roms van vekabest en anwb.
Huh? TTT (tussentijdsetoets) hè, niet theorie

Gefeliciteerd voederbietel!

Succes Knuts & Andy!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:57:54 #117
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73642763
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 07:33 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

Ik bedoelde inderdaad de tussentijdse toets
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_73645683
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:01 schreef misslady83 het volgende:

[..]

Spannend!!! suc6
Bedankt ben net terug:

Gelijk to the point: Als het echt examen was geweest was ik gezakt.
Moet aan de volgende punten werken:

(besluitvaardiger en ''aangepaster'')

x. Borden letten
x. Plaats op de weg (zat beetje tegen het midden op de weg aan te drukken)
x. Snelheid maken (optrekken)

reed nu beetje als een opa !!11!!!!!

Heb wel vrijstelling voor de bijzondere manoeuvres ;

x.omkeren
x.hellingpr
x.stoppen

Is dat normaal ''zakken'' maar toch vrijstelling krijgen ? Hoop echt dat ik in 1 keer slaag want ook dit
examen was niet goedkoop.. alhoewel ik nu wel weet hoe het in het echt gaat.

Volgende keer ga ik gassennnnnnnnn
grapje he

[ Bericht 9% gewijzigd door Knuks op 13-10-2009 13:37:42 ]
pi_73646051
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:32 schreef Knuks het volgende:

[..]

Bedankt ben net terug:

Gelijk to the point: Als het echt examen was geweest was ik gezakt.
Moet aan de volgende punten werken:

(besluitvaardiger en ''aangepaster'')

x. Borden letten
x. Plaats op de weg (zat beetje tegen het midden op de weg aan te drukken)
x. Snelheid maken (optrekken)

reed nu beetje als een opa !!11!!!!!

Heb wel vrijstelling voor de bijzondere manoeuvres ;

x.omkeren
x.hellingpr
x.stoppen

Is dat normaal ''zakken'' maar toch vrijstelling krijgen ? Hoop echt dat ik in 1 keer slaag want ook dit
examen was niet goedkoop.. alhoewel ik nu wel weet hoe het in het echt gaat.

Volgende keer ga ik gassennnnnnnnn
grapje he

Ik hoop voor je dat je slaagt

anders is je ttt voor niets geweest
pi_73646889
thanks man ik hoop het ook!!

oja ook mijn ogen schijnen niet zo denderend te zijn (misschien daarom de borden)
kenteken een straat bij mij verder, kon ik niet lezen. Ik geef zon de schuld (sorry zon)

Op parkeerplaats van CBR kon ik het wel (schaduw )

toch raadde mijn instructeur even langs te gaan, mja dat kost ook weer geld en het is al struggle
pi_73647978
Ik zou wel ff langs gaan.
Als je die 'ogentest' van 't cbr niet haalt (kenteken lezen ) doen ze daar moeilijk over.
pi_73648504
maar die haalde ik zonder problemen (ze deed het beetje nonchelant want ze was aan het gieren en brullen met collega's maar toch 2 auto's waarvan 1 mijn lesauto
pi_73648513
Als je auto start wat doe je dan als eerste (op spiegels kijken en stoel/stuur goedzetten na).
Koppeling in
auto starten
in z'n 1
handrem eraf?
x
pi_73649576
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:04 schreef richbitch het volgende:
Als je auto start wat doe je dan als eerste (op spiegels kijken en stoel/stuur goedzetten na).
Koppeling in
auto starten
in z'n 1
handrem eraf?
Als ie in z'n vrij staat hoef je de koppeling nog niet in te drukken bij het starten v/d auto.

Als ie in z'n 1 staat wel, anders schiet je vooruit.
There are only 151 Pokémon.
pi_73649620
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:04 schreef richbitch het volgende:
Als je auto start wat doe je dan als eerste (op spiegels kijken en stoel/stuur goedzetten na, gordel omdoen ( ).
Koppeling in
auto starten
in z'n 1
handrem eraf?

En daarna oplaten komen en wegrijden
pi_73649855
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:04 schreef Knuks het volgende:
maar die haalde ik zonder problemen (ze deed het beetje nonchelant want ze was aan het gieren en brullen met collega's maar toch 2 auto's waarvan 1 mijn lesauto
Ach ja die ogentest nemen ze helemaal niet serieus. Mijn examinator vroeg aan mij om een kenteken van een auto te lezen die helemaal rechts stond. Ik diegene lezen die helemaal links stond(ja ik was zenuwachtig ) zegt ze: oke helemaal goed, loop maar naar de auto
pi_73649905
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:45 schreef larry91 het volgende:

[..]

Ach ja die ogentest nemen ze helemaal niet serieus. Mijn examinator vroeg aan mij om een kenteken van een auto te lezen die helemaal rechts stond. Ik diegene lezen die helemaal links stond(ja ik was zenuwachtig ) zegt ze: oke helemaal goed, loop maar naar de auto
en geslaagd?
pi_73650219
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:46 schreef Yannick567 het volgende:

[..]

en geslaagd?
Ja helemaal . Was de tweede keer.
pi_73650416
bij mij zei ze: ik val bijna in slaap (30 km zone) maarja er waren tig zijstraten waar een fiets kon uitkomen,
moet ik dan steeds vol optrekken en stoppen.

pi_73650633
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 16:01 schreef Knuks het volgende:
bij mij zei ze: ik val bijna in slaap (30 km zone) maarja er waren tig zijstraten waar een fiets kon uitkomen,
moet ik dan steeds vol optrekken en stoppen.

Ja die examinators kunnen altijd zo mooi uit de bocht komen, zodat je je lekker zeker voelt
pi_73653826
wetend dat je daar voor ''100 euro zoveel'' zwetend en zwoegend een uurtje mag laten zien wat je kan.
pi_73659496
Mijn buurvrouw gaat examen aanvragen en moest via digid haar rijschool toestemming geven om voor haar een examen aan te vragen. Die digid had ik ooit in 2006 voor haar aangemaakt toen ze nog geen pc had, buurman is eigenwijs en vraagt nieuwe aan en hoppa, je bent een week verder.

Maar het is gelukt, wel vaag dat je dat nu op http://mijn.cbr.nl moet doen, meer mensen dit al gedaan of doet ze mee aan een test ofzo?
pi_73660908
Nee hoor, heb ik ook al gedaan m'n rijschool machtigen. Is geen test, is gewoon de nieuwe methode.. Hoor dat rijscholen er niet bijster enthousiast over zijn, maar goed.
pi_73662403
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:13 schreef Bhuddy het volgende:
Nee hoor, heb ik ook al gedaan m'n rijschool machtigen. Is geen test, is gewoon de nieuwe methode.. Hoor dat rijscholen er niet bijster enthousiast over zijn, maar goed.
Mmm, paar maanden geleden bestond het nog niet, althans ik heb het nooit gebruikt en volgens mij was in maart mijn examen aangevraagd...

Mijn buurvrouw heeft trouwens een gruwelijk lekker wijf als instructrice, mijn god, als ik van haar les had gehad had ik 10 lessen extra gekocht. Ze is parttime aerobicinstructrice las ik op haar website, kan het nog beter? Lange meid, mooie krullen , heerlijk lichaam en dan zit je daar lekker 2 uur per week naast... Mmmm, jammer dat ze niet motorrijlessen of lessen voor het E bewijs doet, anders had ik het wel geweten
pi_73664446
Ging eindelijk weer 's goed in mijn optiek , vrijdag alweer.. nog nooit 2blokken in de week gehad.. (volgende week weer). Ben benieuwd
x
  woensdag 14 oktober 2009 @ 18:44:01 #136
165333 misslady83
pi_73689204
Goedenavond,

Gister had ik de les versnellingen(schakelen).......... wat komt er dan veel op je af
Hij moest steeds helpen, volgende week gaan we er verder op oefenen. Hoe lang duurde het voordat t schakelen bij jullie een beetje goed ging
pi_73689261
1 les
  woensdag 14 oktober 2009 @ 18:51:16 #138
165333 misslady83
pi_73689423
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:45 schreef TwyLight het volgende:
1 les

Al ervaring dus
pi_73690360
bij de hoeveelste les kwam schakelen erbij dan?
pi_73690572
Ik moest bij de 1e 'ontmoeting' (was een test om een schatting van lessen te maken) meteen door heel apeldoorn rijden. Tot en met de 4e versnelling zelfs
pi_73691877
Ik kreeg het ook de eerste les. Maar tot aan les 5 had ik nog wel eens schakelfoutjes ofzo, daarna ging het best goed.
pi_73692672
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:26 schreef GuitarJJ het volgende:
Ik moest bij de 1e 'ontmoeting' (was een test om een schatting van lessen te maken) meteen door heel apeldoorn rijden. Tot en met de 4e versnelling zelfs
Tof

Ik moet morgen een testritje maken, maar van de meeste hoor je dat ze op een oefenterrein bleven.
pi_73698825
ik krijg net van iemand uit mijn oude klas te horen dat als je voor examen (praktijk) zou zakken,
dat je dan de TussenTijdseToets opnieuw moet maken.

Zij is pas de 3de keer geslaagd en heeft 2x de TTT gemaakt.

Is dit echt zo?
TTT is toch niet verplicht?

Zo ja: Geldklopperij, het kost op die manier écht klauwen vol geld!
pi_73700084
Whaha, TTT hoeft helemaal niet (opnieuw). Alleen als je (weer) een vrijstelling wilt maar dit slaat nergens op natuurlijk... geldklopperij dus
pi_73702035
TTT is niet verplicht nee, maar mocht je hem gehaald hebben en je zakt daarna voor je examen, ja.. jammer dan is je TTT niet meer geldig
pi_73702370
En TTT is toch niet echt nodig. Ik vond het altijd meer een indicatie om uit te vogelen waar je nu precies bent en of je klaar bent voor het echte examen. Die twee bijzondere verrichtingen tijdens het examen zijn toch altijd keren, parkeren, of die stopproef. Ik hoop dat iedereen die wel kan.. Zou een mooie bak worden als het CBR met de regel kwam dat je eerst de TTT gedaan moest hebben voordat je op examen mag
pi_73704903
Hahahaha ja vond het ook al onwaarschijnlijk maar blijkbaar heeft zij hem dan echt 2 keer gemaakt

Ik gebruikte het inderdaad om even echt de proef op de som te nemen en te zien waar ik sta.
Gelukkig dan nu alleen nog maar examen tot ik slaag
pi_73706279
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:44 schreef misslady83 het volgende:
Goedenavond,

Gister had ik de les versnellingen(schakelen).......... wat komt er dan veel op je af
Hij moest steeds helpen, volgende week gaan we er verder op oefenen. Hoe lang duurde het voordat t schakelen bij jullie een beetje goed ging
Ik weet niet of je geld teveel hebt, maar ik zou echt met een vriend/vriendin/ouders eerst even 100 rondjes over een parkeerterrein rijden. Het is belachelijk hoe instructeurs je een oor aan willen naaien met dit soort domme oefeningen. Leren schakelen en de koppeling onder controle krijgen is iets wat je lekker op een parkeerterrein moet doen. Wegrijden, opschakelen, terugschakelen, stoppen, etc. En dat gewoon enorm vaak achter elkaar doen.

En laat je ook niet teveel wijs maken. Bij de eerste rijschool waar ik een proefles deed (ik stapte in en kon gelijk wegrijden, super goede les gereden), zeiden ze dat ik 40 lessen nodig had en dat wel even kon bestellen voor 2000 euro met een examen erbij. Twee rijscholen en 16 lessen later had ik mijn rijbewijs voor 800 euro all inclusief Heb zelf de touwtjes maar in handen genomen en na 10-12 lessen zei ik dat het nu wel weet. Toen was het examen al aangevraagd en tussendoor nog een paar lesjes om te kunnen herhalen en daarna gewoon afgereden. Terwijl de instructeur er nog het liefst 10 lessen had aangeplakt. Laat je niks wijsmaken door die afzetters

Ook eerste lessen bijvoorbeeld waar je alleen mag sturen.. Wat een onzin zeg. Zo krijg je totaal geen gevoel over de auto en zit je er een beetje voor Jan lul aan een stuurtje te draaien. Als ik érgens een hekel aan heb zijn het de sneaky maniertjes wel die instructeurs gebruiken om nog een beetje geld uit je te kunnen knijpen.

edit: TTT is helemaal absurd. Je betaald er 200 euro meer voor vergeleken met een andere les, en wat heb je eraan? Helemaal niks. Je kan ook gewoon tijdens de les vragen hoe je het nu doet. Het enige wat je krijgt is een extra kans voor je bijzondere manouevre, maar dat moet je gewoon op je echte examen in 1 keer goed doen in plaats van 200 euro te betalen voor een extra kansje. TTT, ik zeg NEE!
pi_73710727
Eerste les ging ik meteen de snelweg op. Hupsakee, alles zelf doen. Ik heb dan ook een coole rij-instructrice.

Vanochtend mn theorie gehaald; wat was ik nerveus zeg. Op naar het praktijkexamen!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_73711211
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:01 schreef Cheiron het volgende:
Eerste les ging ik meteen de snelweg op. Hupsakee, alles zelf doen.
Gas geven en tussen de lijntjes blijven? Snelweg is het makkelijkste wat er is.
pi_73712019
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:14 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Gas geven en tussen de lijntjes blijven? Snelweg is het makkelijkste wat er is.
Invoegen uitvoegen op de Ring rond Amsterdam in de spits. Makkelijkste wat er is
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_73712044
Ja, en met een L bovenop je auto helemaal.
pi_73714342
Ik wil graag gaan beginnen met rijles, maar ik weet niet echt goed waar ik zou moeten beginnen...

Eerst theorie-examen halen en daarna pas beginnen met de lessen, of dit tussen de lessen door doen? Het aanbod van rijscholen brengt me ook nog wat verder in de war. Welke is nu juist goed en betrouwbaar?

Het liefste zou ik willen lessen in Zwolle. Iemand die mij advies kan geven?

Aan degenen die al begonnen zijn, veel succes!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:04:44 #154
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73715203
Ik zou niet meteen theorie doen, het is "maar" een jaar geldig en lang niet iedereen slaagt binnen een jaar. Wat ik wel zou doen is de verkeersregels goed doornemen, en dan na een les of 10/15/20 je theorie-examen doen.
2000 light years from home
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:23:45 #155
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_73718140
Ik ben vandaag geslaagd! Theorie & praktijk in 1 keer gehaald.

Hoezo vrouwen kunnen niet autorijden???!
pi_73718227
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:23 schreef Boowtje het volgende:
Ik ben vandaag geslaagd! Theorie & praktijk in 1 keer gehaald.

Hoezo vrouwen kunnen niet autorijden???!
Dat je je rijbewijs hebt gehaald wilt nog niet zeggen dat je goed kan autorijden. En de meeste vervelende/slechte trekjes leer je jezelf later wel aan. Vrouwen pakken bijvoorbeeld 9 van de 10 keer hun stuur aan de binnenkant vast als ze een bocht om gaan En mannen die dat doen zijn vaak nog erger En hoevaak heb je al eens echt ingeparkeerd in een krappe situatie?

Maarrr: Gefeliciteerd!!
pi_73718458
Zo ufopiloot, wat een gezelligerd ben jij, zeg.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:36:49 #158
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_73718642
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:25 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Dat je je rijbewijs hebt gehaald wilt nog niet zeggen dat je goed kan autorijden. En de meeste vervelende/slechte trekjes leer je jezelf later wel aan. Vrouwen pakken bijvoorbeeld 9 van de 10 keer hun stuur aan de binnenkant vast als ze een bocht om gaan En mannen die dat doen zijn vaak nog erger En hoevaak heb je al eens echt ingeparkeerd in een krappe situatie?

Maarrr: Gefeliciteerd!!
Inparkeren ook op krappe plekken vind ik niet zo moeilijk, geloof het of niet ik vond het lastiger om vooruit te parkeren in een vak stond de eerste keer schots en scheef . Binnen kant van het stuur pakken? Tsja het is maar wat je jezelf wilt aanleren .

Enne waar zie jij staan dat ik zeg dat ik goed kan autorijden? Ik kán autorijden. Maar goed, je hebt natuurlijk ook mensen die met een rijbewijs zijn geboren zoals jij waarschijnlijk .

Maarrr: Bedankt!!
pi_73718644
quote:
Enne waar zie jij staan dat ik zeg dat ik goed kan autorijden? Ik kán autorijden. Maar goed, je hebt natuurlijk ook mensen die met een rijbewijs zijn geboren zoals jij waarschijnlijk
Ja ok, sorry dan. Maar ik vind het altijd zo suf als dat naar voren komt; 'vrouwen kunnen niet rijden'. Was eigenlijk een beetje overdreven reactie van me maar soms is het wel vermoeiend als je iemand hoort zeggen dat vrouwen niet kunnen rijden, of andersom, en ze je vervolgens 3 keer per straat in de voorruit mikken door hun noodstops En nee, ik zeg ook niet dat ik goed kan autorijden
pi_73720204
net een intake les gehad ging wel aardig maar moet 38 lessen doen. standaard pakket.
pi_73720272
Als je zelf denkt dat je minder dan 38 lessen nodig hebt, overweeg dan om even een tweede intake te doen bij een andere rijschool.. Wat overigens verstandiger is (mits het niet heel veel scheelt met een pakket) om gewoon per les te betalen. Kan je altijd nog overstappen als het je niet bevalt.

Nog 28 dagen
pi_73720460
Tja, eerlijk gezegd heb ik voor m'n gevoel ook minder lessen nodig. Ik mocht ook meteen de ringweg op etc terwijl de instructeur zei dat ze dat alleen doen bij mensen die er een beetje gevoel voor hebben. Schakelen/koppelen mocht ook meteen en ging prima imo.

Opzich zou ik naar een andere rijschool kunnen kijken, maar m'n zus had ook bij deze gereden en vond 'm erg goed (mijn ouders hebben ook wel vertrouwen in deze) dus ben ik eigenlijk automatisch naar deze rijschool gegaan. Je 'moet' hier ook een pakket nemen, je kan geen losse lessen nemen. Is veranderd dit jaar.

Dus tsja, opzich zou ik wel ergens anders kunnen kijken maar kosten zijn het probleem eigenlijk niet zo en deze staat ook wel goed bekend.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:39:01 #163
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73720487
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:31 schreef Bhuddy het volgende:
Als je zelf denkt dat je minder dan 38 lessen nodig hebt, overweeg dan om even een tweede intake te doen bij een andere rijschool.. Wat overigens verstandiger is (mits het niet heel veel scheelt met een pakket) om gewoon per les te betalen. Kan je altijd nog overstappen als het je niet bevalt.

Nog 28 dagen
Oja, jij bent degene met zoveel ervaring met rijscholen
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_73720685
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:39 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Uh ja en? Is toch logisch wat ik zeg of niet dan? Ongeacht of ik er veel ervaring mee heb? Ik heb ook geen pakket genomen en betaal ook per les. Hoewel praktijkexamen er wel al staat heb ik die nog niet betaald dus als het niet bevalt dan ben ik daar weg. Jammer voor die rijschool dan.

Vind 't een beetje zielige reactie eigenlijk Zelfs iemand die 0,0 verstand heeft van autorijden kan nog bedenken wat ik zei.. Dat ik stiekem rijd heeft daar echt geen bal mee te maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bhuddy op 15-10-2009 17:56:31 ]
pi_73720740
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:38 schreef Eenskijken het volgende:
Tja, eerlijk gezegd heb ik voor m'n gevoel ook minder lessen nodig. Ik mocht ook meteen de ringweg op etc terwijl de instructeur zei dat ze dat alleen doen bij mensen die er een beetje gevoel voor hebben. Schakelen/koppelen mocht ook meteen en ging prima imo.

Opzich zou ik naar een andere rijschool kunnen kijken, maar m'n zus had ook bij deze gereden en vond 'm erg goed (mijn ouders hebben ook wel vertrouwen in deze) dus ben ik eigenlijk automatisch naar deze rijschool gegaan. Je 'moet' hier ook een pakket nemen, je kan geen losse lessen nemen. Is veranderd dit jaar.

Dus tsja, opzich zou ik wel ergens anders kunnen kijken maar kosten zijn het probleem eigenlijk niet zo en deze staat ook wel goed bekend.
Beetje jammer dat ze je opdringen om een pakket te nemen, maar als geld geen probleem is en je familie er goede ervaringen mee heeft, geen probleem dan toch
pi_73721434
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:39 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Is gewoon waar wat hij zegt. Er zijn genoeg slechte rijscholen/instructeurs, dus mocht je na een paar lessen denken "moet ik hier nog 30 uur mee in de auto zitten?" dan wordt het lastig als je net een pakket van 38 lessen hebt gekocht.

Neem gewoon losse lessen en bij een goed gevoel evt. een pakket. En verspil geen geld aan onzin als een tussentijdse toets.
pi_73722450
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:28 schreef Eenskijken het volgende:
net een intake les gehad ging wel aardig maar moet 38 lessen doen. standaard pakket.
Enige tip die ik kan geven: Echt niet doen. Met een standaardpakket word je genaaid waar je bij staat. Een instructeur is ook maar een mannetje dat z'n school niet heeft afgemaakt en is geen volleerde psycholoog die even in 40 minuten kan bepalen of jij capabel genoeg bent en/of snel genoeg leert voor het aantal lessen dat hij voorschrijft. Hij heeft geen idee hoe snel jij dingen oppakt, of je er talent voor hebt etc.

38 is sowieso veel te veel. Als blijkt dat je niet zoveel nodig hebt, zal je alsnog al die lessen moeten herhalen, en je betaalt er ook enorm dik voor. Laat je echt niks wijsmaken. Neem gewoon losse lessen en zet een soort schema van dagen waarop je kan afrijden. Na een paar lessen weet de instructeur wel waar hij aan toe is, en jij ook, en kan je voor jezelf wel kijken en bepalen of je nog veel lessen nodig hebt of niet. En sowieso zo snel mogelijk je examen aanvragen, anders valt daar ook nog flink te rekken door de rijschool waardoor ze je weer opzadelen met extra lessen omdat je het anders in de tussentijd 'kwijtraakt'.

Ik had het er pas nog over met twee vrienden van me, alledrie hadden we een intake gedaan en allemaal kregen we het advies om 'even' een pakketje te kopen van meer dan 2 ruggen omdat we wel ongeveer 40 lessen nodig hadden. Allemaal bij een andere rijschool.

Uiteindelijk zijn we alledrie de eerste geslaagd en hebben dat pakket niet genomen, en met ons drieën bij elkaar hebben we meer dan de helft minder lessen gehad dan dat ons werd geadviseerd. Dus stel dat je het in 18 lessen kan doen in plaats van 38, dan bespaar je toch mooi bijna 1000 euro!

Sowieso heeft een pakket geen voordelen, behalve dat de losse lessen misschien uiteindelijk 75 cent goedkoper zijn En vaak proppen ze er nog stomme theoriecursussen ( ) of een TTT tussen, wat je ook makkelijk links kan laten liggen.

En inderdaad, het moet ook gewoon klikken met de rijschool en de instructeur. Een halfgare zak waar je 40 lessen mee zit opgescheept is ook niet echt iets waar je je prettig bij voelt.
pi_73722705
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:39 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Enige tip die ik kan geven: Echt niet doen. Met een standaardpakket word je genaaid waar je bij staat. Een instructeur is ook maar een mannetje dat z'n school niet heeft afgemaakt en is geen volleerde psycholoog die even in 40 minuten kan bepalen of jij capabel genoeg bent en/of snel genoeg leert voor het aantal lessen dat hij voorschrijft. Hij heeft geen idee hoe snel jij dingen oppakt, of je er talent voor hebt etc.

38 is sowieso veel te veel. Als blijkt dat je niet zoveel nodig hebt, zal je alsnog al die lessen moeten herhalen, en je betaalt er ook enorm dik voor. Laat je echt niks wijsmaken. Neem gewoon losse lessen en zet een soort schema van dagen waarop je kan afrijden. Na een paar lessen weet de instructeur wel waar hij aan toe is, en jij ook, en kan je voor jezelf wel kijken en bepalen of je nog veel lessen nodig hebt of niet. En sowieso zo snel mogelijk je examen aanvragen, anders valt daar ook nog flink te rekken door de rijschool waardoor ze je weer opzadelen met extra lessen omdat je het anders in de tussentijd 'kwijtraakt'.

Ik had het er pas nog over met twee vrienden van me, alledrie hadden we een intake gedaan en allemaal kregen we het advies om 'even' een pakketje te kopen van meer dan 2 ruggen omdat we wel ongeveer 40 lessen nodig hadden. Allemaal bij een andere rijschool.

Uiteindelijk zijn we alledrie de eerste geslaagd en hebben dat pakket niet genomen, en met ons drieën bij elkaar hebben we meer dan de helft minder lessen gehad dan dat ons werd geadviseerd. Dus stel dat je het in 18 lessen kan doen in plaats van 38, dan bespaar je toch mooi bijna 1000 euro!

Sowieso heeft een pakket geen voordelen, behalve dat de losse lessen misschien uiteindelijk 75 cent goedkoper zijn En vaak proppen ze er nog stomme theoriecursussen ( ) of een TTT tussen, wat je ook makkelijk links kan laten liggen.

En inderdaad, het moet ook gewoon klikken met de rijschool en de instructeur. Een halfgare zak waar je 40 lessen mee zit opgescheept is ook niet echt iets waar je je prettig bij voelt.
Kijk, eindelijk iemand met dezelfde gedachtegang als ik Heb precies gedaan (schema gemaakt enz) wat jij zei, en dat heeft een nu al gereserveerd en bevestigd examen opgeleverd en een volledige planning van mijn aankomende rijlessen, zonder dat m'n instructeur nog naar me heeft gekeken. Top! Worden alleen extra lessen tussengepropt als het nodig is (en ik het ermee eens ben), maar zo niet dan blijf ik rond de 15 lessen hangen. Word dus niet genaaid waar ik bij sta Als die instructeur echt een bal is ben ik weg

[ Bericht 1% gewijzigd door Bhuddy op 15-10-2009 18:56:01 ]
pi_73723987
Eens met jullie, pakket is niet zo verstandig. Heb ik toendertijd wel gedaan, kreeg ook 38 lessen toevallig. Maar naar 25 lessen was ik wel klaar en goed genoeg voor het examen. Maar ja toen moest ik er nog 13 voor niets. Dus het is inderdaad verstandig als je losse lessen neemt.
pi_73724221
Morgenochtend om 09:00 weer rijles
pi_73724481
veel plezier!
pi_73724814
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:25 schreef larry91 het volgende:
Eens met jullie, pakket is niet zo verstandig. Heb ik toendertijd wel gedaan, kreeg ook 38 lessen toevallig. Maar naar 25 lessen was ik wel klaar en goed genoeg voor het examen. Maar ja toen moest ik er nog 13 voor niets. Dus het is inderdaad verstandig als je losse lessen neemt.
Maar als je alle lessen wel nodig blijkt te hebben is het meestal wel goedkoper uiteindelijk.
pi_73724946
Jap, maar is dat het risico waard (13 x 40 euro = 520 euro teveel!)?
pi_73725127
Voor sommige mensen misschien als uit een test (of vermoeden) blijkt dat je erg goed rijdt, kan je beslissen om het niet te doen.
pi_73725266
Ik denk dat het toch het slimste is dat je gewoon eerst een paar losse lesjes neemt, en als je dan denkt dat je een bepaald aantal lessen nodig hebt(die inschatting kun je wel maken) dan kun je alsnog een pakket nemen. Want het is best wel balen als je erachter komt, zoals bhuddy zegt, dat je een te groot pakket hebt. Dus maak niet dezelfde fout als mij
pi_73725338
Mijn instructeur zei dat ik geld terug kon krijgen als ik teveel lessen had. Weet niet of ik het moet geloven maar oke
pi_73725409
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:02 schreef GuitarJJ het volgende:
Mijn instructeur zei dat ik geld terug kon krijgen als ik teveel lessen had. Weet niet of ik het moet geloven maar oke
Haha, mooie deal Je instructeur zal altijd wel iets vinden om 'nog maar even een lesje erbij' te doen
pi_73725819
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:04 schreef Merkie het volgende:
Ik zou niet meteen theorie doen, het is "maar" een jaar geldig en lang niet iedereen slaagt binnen een jaar. Wat ik wel zou doen is de verkeersregels goed doornemen, en dan na een les of 10/15/20 je theorie-examen doen.
Dank je wel voor het advies, dan ga ik even verder snuffelen in het aanbod van rijscholen.

Heeft iemand nog goede ervaringen met rijscholen in de omgeving Zwolle? De omgevingen Steenwijk en Wolvega maken ook niet zo heel erg uit, overigens.
pi_73727966
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:04 schreef Merkie het volgende:
Sorry hoor, maar als je gewoon elke week 1 of 2 lessen kan nemen en er geen geldgebrek halverwege ontstaat moet je wel een hele grote kneus zijn als je niet in 1 jaar slaagt...

Ik vind het verstandiger eerst je theorie te hebben, scheelt je een paar lessen omdat je je tijd meer kan besteden aan het leren autorijden dan aan het bedenken of je iemand voor moet laten gaan en gaat twijfelen. Vanaf les 12 moet je het wel hebben, 15 of 20 lessen is echt zonde, je gooit dan gewoon lesgeld weg omdat je vanaf les 12 waarschijnlijk minder snel voortgang zal maken omdat je de regels niet kent. 12 Lessen is trouwens een gemiddelde waar de problemen gaan ontstaan. Vraag maar eens na bij je rijschoolleraar, die zal vanaf les 10 wel gaan aandringen dat je met de theorie begint.

Blok-huls in Zwolle is volgens mij wel goed, maar ik woon al 15 jaar niet meer in Zwolle en weet niet echt de huidige stand van zaken.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:04:12 #180
165333 misslady83
pi_73728142
Hallo allemaal,

Kun je trouwens van rijschool (geen pakket) wisselen? na 6 lessen?
pi_73728244
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:04 schreef misslady83 het volgende:
Hallo allemaal,

ja, natuurlijk. Je krijgt alleen bijna nooit geld terug als je al vooruit betaald hebt, dus als je al lessen vooruitbetaald hebt, maak die eerst op.

Gebeurd hier best vaak dat mensen van school of instructeur wisselen. Als je verderop in de lessen bent wordt het wel lastiger omdat je dan in een andere auto gaat rijden (althans meestal dan), maar na 6 lessen heb je daar niet zoveel last van schat ik in.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:07:48 #182
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73728307
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:00 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je gewoon elke week 1 of 2 lessen kan nemen en er geen geldgebrek halverwege ontstaat moet je wel een hele grote kneus zijn als je niet in 1 jaar slaagt...
Hoe kom je daar bij? Bij veel rijscholen kan je ongeveer 1 keer per week lessen. Vanwege vakanties of weet ik veel wat gaan daar misschien nog 10 weken van af dat je niet kan lessen. Je zakt een keer, je neemt een paar extra lessen en dan ineens is het jaar voorbij.
quote:
Ik vind het verstandiger eerst je theorie te hebben, scheelt je een paar lessen omdat je je tijd meer kan besteden aan het leren autorijden dan aan het bedenken of je iemand voor moet laten gaan en gaat twijfelen. Vanaf les 12 moet je het wel hebben, 15 of 20 lessen is echt zonde, je gooit dan gewoon lesgeld weg omdat je vanaf les 12 waarschijnlijk minder snel voortgang zal maken omdat je de regels niet kent. 12 Lessen is trouwens een gemiddelde waar de problemen gaan ontstaan. Vraag maar eens na bij je rijschoolleraar, die zal vanaf les 10 wel gaan aandringen dat je met de theorie begint.

Blok-huls in Zwolle is volgens mij wel goed, maar ik woon al 15 jaar niet meer in Zwolle en weet niet echt de huidige stand van zaken.
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe goed je uit jezelf al de verkeersregels weet.
2000 light years from home
pi_73728392
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:04 schreef misslady83 het volgende:
Hallo allemaal,

Wisselen kan altijd, het gaat er vooral om hoeveel lessen je hebt betaald. Als je 10 lessen hebt betaald en je stopt na 6, is het wel zonde Stoppen kan altijd, je moet dus alleen even kijken of je nog lessen tegoed hebt, en die dan rijden.
pi_73728567
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:07 schreef Merkie het volgende:
Hoe kom je daar bij? Bij veel rijscholen kan je ongeveer 1 keer per week lessen. Vanwege vakanties of weet ik veel wat gaan daar misschien nog 10 weken vanaf dat je niet kan lessen. Je zakt een keer, je neemt een paar extra lessen en dan ineens is het jaar voorbij.
Ik ging er even vanuit dat je 2 lessen per keer neemt, dat is hier in Friesland standaard bijna. Zit inderdaad wat in als je 1 les per week neemt om even te wachten. Maar ik zou wel gelijk met leren beginnen, is altijd meegenomen.

Ik had echt veel gezeik van mijn leraar dat ik de theorie niet kende, maar ik wist ook echt niks en liet gewoon verkeer van rechts niet voor , maar verder in 1 keer voor alles geslaagd, maar had even een trap onder mijn kont nodig.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:16:30 #185
165333 misslady83
pi_73728680
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:09 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Wisselen kan altijd, het gaat er vooral om hoeveel lessen je hebt betaald. Als je 10 lessen hebt betaald en je stopt na 6, is het wel zonde Stoppen kan altijd, je moet dus alleen even kijken of je nog lessen tegoed hebt, en die dan rijden.
Ik heb betaald per les...dus niet vooruitbetaald...ik wou eerst een pakket nemen maar ik dacht eerst ff kijken hoe het gaat en zo. Ik kijk de volgende les even hoe het gaat en maak dan mijn beslissing
pi_73728684
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:15 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Dank je wel voor het advies, dan ga ik even verder snuffelen in het aanbod van rijscholen.

Heeft iemand nog goede ervaringen met rijscholen in de omgeving Zwolle? De omgevingen Steenwijk en Wolvega maken ook niet zo heel erg uit, overigens.
Kijk gewoon naar de slagingspercentages van rijscholen in jouw regio?
pi_73729217
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:16 schreef 16meter het volgende:
Kijk gewoon naar de slagingspercentages van rijscholen in jouw regio?
Een slagingspercentage zegt niet zo heel veel. Je kan beter vrienden, kennissen, collega's etc. vragen wat hun ervaringen zijn.

Mijn rijleraar was een ontzettend grote lul waar ik elke keer ruzie mee had en die had het hoogste slagingspercentage van de stad, maar echt, die vent wens ik niemand toe
pi_73733752
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:15 schreef Hitomi het volgende:

[..]

in Steenwijk zit Schuring al jaren...zat vroeger bij een zoon (danny) in de klas..Toen hoorden we goede verhalen over zijn rijschool. Maar goed, dat is inmiddels alweer heel wat jaren geleden ...

20 jaar dus..
  FOK!fotograaf vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:15:41 #189
145146 Andyy
pi_73735567
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:26 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Een slagingspercentage zegt niet zo heel veel. Je kan beter vrienden, kennissen, collega's etc. vragen wat hun ervaringen zijn.
Het zegt wel enigszins wat over de lessen, als je lessen goed zijn (en de stof goed behandelt) zullen er ook meer mensen de eerste keer slagen.
Mijn rijleraar is een relaxte gast met de hoogste slagingspercentage uit de buurt
pi_73739197
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:26 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Mijn rijleraar was een ontzettend grote lul waar ik elke keer ruzie mee had en die had het hoogste slagingspercentage van de stad, maar echt, die vent wens ik niemand toe
het slagingspercentage zegt pas wat als het over een representatief aantal kandidaten gaat. Als een rijschool maar 2 leerlingen heeft laten afrijden die periode die allebei gelijk geslaagd zijn (al is het misschien na 100 lessen) dan hebben ze een slagingspercentage van bijna 100%
en andersom kan natuurlijk ook als ze zouden zakken..

Bij grotere rijscholen kan het wel wat aangeven qua slagingskansen, maar dan blijft het open staan hoe ze dat slagingspercentage hebben bereikt. Als het gemiddelde aantal lessen ook veel hoger is zegt het nog steeds weinig.
pi_73739564
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:43 schreef Bhuddy het volgende:
Vind 't een beetje zielige reactie eigenlijk Zelfs iemand die 0,0 verstand heeft van autorijden kan nog bedenken wat ik zei.. Dat ik stiekem rijd heeft daar echt geen bal mee te maken.
Jongen, hou hier nou eens over op. Het is niet stoer dat je stiekem rijdt.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat mensen jouw kennis van rijscholen en rijlessen niet serieus nemen, aangezien je 17 bent en nog geen rijles hebt gehad.
pi_73741593
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:06 schreef DesieQ het volgende:

[..]

Jongen, hou hier nou eens over op. Het is niet stoer dat je stiekem rijdt.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat mensen jouw kennis van rijscholen en rijlessen niet serieus nemen, aangezien je 17 bent en nog geen rijles hebt gehad.
Ja wie begint nou? Dit is geen kennis van rijscholen en rijlessen maar gewoon puur slim nadenken. M'n oma van 86 zou het nog kunnen bedenken.. Daar hoef je echt geen 18 voor te zijn en rijles te hebben gehad... Kom op zeg
pi_73760476
volgende week vrijdag van 9-10 weer rijles hopelijk niet teveel meer,
en maar afsluiten met examen.

dingen die ik moest verbeteren bij TTT:

Aangepaster en besluitvaardiger rijden.
Borden in gaten houden.
Meer doorrijden (oa invoegstroken)
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:32:52 #194
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73763227
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:10 schreef Knuks het volgende:
volgende week vrijdag van 9-10 weer rijles hopelijk niet teveel meer,
en maar afsluiten met examen.

dingen die ik moest verbeteren bij TTT:

Aangepaster en besluitvaardiger rijden.
Borden in gaten houden.
Meer doorrijden (oa invoegstroken)
Hoelang duurt een TTT eigenlijk? Ik heb hem 19 november
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_73765936
uurtje he succes
pi_73766266
moet je die 'speciale handelingen' trouwens uit je hoofd leren van wanneer je wat moet doen? (niet dat het zoveel is en het niet te onthouden valt maartoch) of zegt je instructeur/ examinator gewoon ter plaatse wanneer je welke handeling uit moet voeren?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:58:08 #197
167923 appelsjap
All the above
pi_73766457
dinsdag praktijkexamen en kom er net achter dat mijn ID kapot is, kutzooi. Dus maandag met spoed een nieuwe aanvragen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_73766534
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:52 schreef Eenskijken het volgende:
moet je die 'speciale handelingen' trouwens uit je hoofd leren van wanneer je wat moet doen? (niet dat het zoveel is en het niet te onthouden valt maartoch) of zegt je instructeur/ examinator gewoon ter plaatse wanneer je welke handeling uit moet voeren?
Meestal zegt de examinator ow we zijn verkeerd gereden draai maar om, of ga maar achter de auto staan op een manier dat we meteen weer weg kunnen rijden, of in deze straat gaan we parkeren zoek maar een mooi plaatsje uit(of op een parkeerplaats dicht bij de ingang). Dat is hoe het gaat Dus je moet gewoon weten hoe je ze moet doen maar niet zelf uit vogelen waarneer.
pi_73766849
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:58 schreef appelsjap het volgende:
dinsdag praktijkexamen en kom er net achter dat mijn ID kapot is, kutzooi. Dus maandag met spoed een nieuwe aanvragen.
Cha ching, 40 euro extra
pi_73767442
stel je voor NET voor het praktijkexamen kan ik het kenteken niet heel goed lezen..
kost het mij dan volle examenprijs of laten ze je dan gewoon rijden met een aantekening over je ogen (dat je daar achteraan moet)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')