quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:44 schreef misslady83 het volgende:Goedenavond,
Gister had ik de les versnellingen(schakelen).......... wat komt er dan veel op je af
Hij moest steeds helpen, volgende week gaan we er verder op oefenen. Hoe lang duurde het voordat t schakelen bij jullie een beetje goed ging
Ik weet niet of je geld teveel hebt, maar ik zou echt met een vriend/vriendin/ouders eerst even 100 rondjes over een parkeerterrein rijden. Het is belachelijk hoe instructeurs je een oor aan willen naaien met dit soort domme oefeningen. Leren schakelen en de koppeling onder controle krijgen is iets wat je lekker op een parkeerterrein moet doen. Wegrijden, opschakelen, terugschakelen, stoppen, etc. En dat gewoon enorm vaak achter elkaar doen.
En laat je ook niet teveel wijs maken. Bij de eerste rijschool waar ik een proefles deed (ik stapte in en kon gelijk wegrijden, super goede les gereden), zeiden ze dat ik 40 lessen nodig had en dat wel even kon bestellen voor 2000 euro met een examen erbij. Twee rijscholen en 16 lessen later had ik mijn rijbewijs voor 800 euro all inclusief

Heb zelf de touwtjes maar in handen genomen en na 10-12 lessen zei ik dat het nu wel weet. Toen was het examen al aangevraagd en tussendoor nog een paar lesjes om te kunnen herhalen en daarna gewoon afgereden. Terwijl de instructeur er nog het liefst 10 lessen had aangeplakt. Laat je niks wijsmaken door die afzetters
Ook eerste lessen bijvoorbeeld waar je alleen mag sturen.. Wat een onzin zeg. Zo krijg je totaal geen gevoel over de auto en zit je er een beetje voor Jan lul aan een stuurtje te draaien.

Als ik érgens een hekel aan heb zijn het de sneaky maniertjes wel die instructeurs gebruiken om nog een beetje geld uit je te kunnen knijpen.
edit: TTT is helemaal absurd.

Je betaald er 200 euro meer voor vergeleken met een andere les, en wat heb je eraan? Helemaal niks. Je kan ook gewoon tijdens de les vragen hoe je het nu doet. Het enige wat je krijgt is een extra kans voor je bijzondere manouevre, maar dat moet je gewoon op je echte examen in 1 keer goed doen in plaats van 200 euro te betalen voor een extra kansje. TTT, ik zeg NEE!