abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73769463
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:39 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Enige tip die ik kan geven: Echt niet doen. Met een standaardpakket word je genaaid waar je bij staat. Een instructeur is ook maar een mannetje dat z'n school niet heeft afgemaakt en is geen volleerde psycholoog die even in 40 minuten kan bepalen of jij capabel genoeg bent en/of snel genoeg leert voor het aantal lessen dat hij voorschrijft. Hij heeft geen idee hoe snel jij dingen oppakt, of je er talent voor hebt etc.

38 is sowieso veel te veel. Als blijkt dat je niet zoveel nodig hebt, zal je alsnog al die lessen moeten herhalen, en je betaalt er ook enorm dik voor. Laat je echt niks wijsmaken. Neem gewoon losse lessen en zet een soort schema van dagen waarop je kan afrijden. Na een paar lessen weet de instructeur wel waar hij aan toe is, en jij ook, en kan je voor jezelf wel kijken en bepalen of je nog veel lessen nodig hebt of niet. En sowieso zo snel mogelijk je examen aanvragen, anders valt daar ook nog flink te rekken door de rijschool waardoor ze je weer opzadelen met extra lessen omdat je het anders in de tussentijd 'kwijtraakt'.

Ik had het er pas nog over met twee vrienden van me, alledrie hadden we een intake gedaan en allemaal kregen we het advies om 'even' een pakketje te kopen van meer dan 2 ruggen omdat we wel ongeveer 40 lessen nodig hadden. Allemaal bij een andere rijschool.

Uiteindelijk zijn we alledrie de eerste geslaagd en hebben dat pakket niet genomen, en met ons drieën bij elkaar hebben we meer dan de helft minder lessen gehad dan dat ons werd geadviseerd. Dus stel dat je het in 18 lessen kan doen in plaats van 38, dan bespaar je toch mooi bijna 1000 euro!

Sowieso heeft een pakket geen voordelen, behalve dat de losse lessen misschien uiteindelijk 75 cent goedkoper zijn En vaak proppen ze er nog stomme theoriecursussen ( ) of een TTT tussen, wat je ook makkelijk links kan laten liggen.

En inderdaad, het moet ook gewoon klikken met de rijschool en de instructeur. Een halfgare zak waar je 40 lessen mee zit opgescheept is ook niet echt iets waar je je prettig bij voelt.
Kereltje toch, wat zijn we blij met jouw uitgesproken mening.
Ook ik leer er van, in de jaren dat ik zelf instructeur was is me dit niet opgevallen dus bedankt voor het openen van mijn ogen.
Ik heb altijd geleefd met de gedachte dat het aantal lessen afhankelijk is van de persoon, maar na het lezen van jouw posting weet ik dat het voor iedereen gewoon maximaal 38 uur is en dat ik een sukkel ben die z'n school niet afgemaakt heeft.
Jij weet het allemaal beter, ik snap dan ook niet dat IK het voor het zeggen heb in een lesauto en dat IK verantwoordelijk ben.
pi_73774944
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 23:22 schreef Knuks het volgende:
stel je voor NET voor het praktijkexamen kan ik het kenteken niet heel goed lezen..
kost het mij dan volle examenprijs of laten ze je dan gewoon rijden met een aantekening over je ogen (dat je daar achteraan moet)?
Volgens mij krijg je dan een aantekening, tenminste als je een bril/lensen hebt of je ogen hebt laten laseren en nog steeds niet goed ziet.
pi_73776046
ik heb geen bril, lenzen of shit..
laatste oogtest zeiden ze: Het kan ermee door

dus zicht als een adelaar heb ik helaas niet meer maar kan nog normaal zien
Puur zonder Vuur in de Natuur.
pi_73777364
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 00:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Kereltje toch, wat zijn we blij met jouw uitgesproken mening.
Ook ik leer er van, in de jaren dat ik zelf instructeur was is me dit niet opgevallen dus bedankt voor het openen van mijn ogen.
Ik heb altijd geleefd met de gedachte dat het aantal lessen afhankelijk is van de persoon, maar na het lezen van jouw posting weet ik dat het voor iedereen gewoon maximaal 38 uur is en dat ik een sukkel ben die z'n school niet afgemaakt heeft.
Jij weet het allemaal beter, ik snap dan ook niet dat IK het voor het zeggen heb in een lesauto en dat IK verantwoordelijk ben.
Ik ben blij dat een rij-instructeur het nu eens weet te bevestigen, bedankt!
pi_73777463
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 23:22 schreef Knuks het volgende:
stel je voor NET voor het praktijkexamen kan ik het kenteken niet heel goed lezen..
kost het mij dan volle examenprijs of laten ze je dan gewoon rijden met een aantekening over je ogen (dat je daar achteraan moet)?
Je examen is gelijk afgelopen als je zakt voor de oogtest, je bent je geld dan volledig kwijt.

Maar het lijkt me heel sterk als je daarvoor zakt, het lijkt me onmogelijk auto te rijden als je niet een kenteken vanaf 10 meter kan lezen namelijk. Als ik het nog goed weet moet je tussen de 10 en 15 meter staan vanaf een auto en het kenteken kunnen opnoemen, peace of cake.
pi_73778040
Officieel is de ogentest op 25 meter kenteken lezen
pi_73778974
wat een zeik
Puur zonder Vuur in de Natuur.
  † In Memoriam † zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:06:05 #208
25682 2cv
Niet subtiel
pi_73779331
De 21e heb ik een rijtest. Mijn rijbewijs heb ik al, maar eind januari voor het laatst gereden + ik ben geen superchauffeur + gezondheidsproblemen, dus op vrijwillige basis maar een rijtest doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_73780676
Hard aan 't oefenen voor m'n theorie. Nu ben ik niet echt dom, maar toch vind ik het best pittig soms. Elke keer struikel ik over een paar vragen...echte instinkers...
Maar goed, hopelijk baart veel oefening ook hier kunst
pi_73782506
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:39 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Enige tip die ik kan geven: Echt niet doen. Met een standaardpakket word je genaaid waar je bij staat. Een instructeur is ook maar een mannetje dat z'n school niet heeft afgemaakt en is geen volleerde psycholoog die even in 40 minuten kan bepalen of jij capabel genoeg bent en/of snel genoeg leert voor het aantal lessen dat hij voorschrijft. Hij heeft geen idee hoe snel jij dingen oppakt, of je er talent voor hebt etc.

38 is sowieso veel te veel. Als blijkt dat je niet zoveel nodig hebt, zal je alsnog al die lessen moeten herhalen, en je betaalt er ook enorm dik voor. Laat je echt niks wijsmaken. Neem gewoon losse lessen en zet een soort schema van dagen waarop je kan afrijden. Na een paar lessen weet de instructeur wel waar hij aan toe is, en jij ook, en kan je voor jezelf wel kijken en bepalen of je nog veel lessen nodig hebt of niet. En sowieso zo snel mogelijk je examen aanvragen, anders valt daar ook nog flink te rekken door de rijschool waardoor ze je weer opzadelen met extra lessen omdat je het anders in de tussentijd 'kwijtraakt'.

Ik had het er pas nog over met twee vrienden van me, alledrie hadden we een intake gedaan en allemaal kregen we het advies om 'even' een pakketje te kopen van meer dan 2 ruggen omdat we wel ongeveer 40 lessen nodig hadden. Allemaal bij een andere rijschool.

Uiteindelijk zijn we alledrie de eerste geslaagd en hebben dat pakket niet genomen, en met ons drieën bij elkaar hebben we meer dan de helft minder lessen gehad dan dat ons werd geadviseerd. Dus stel dat je het in 18 lessen kan doen in plaats van 38, dan bespaar je toch mooi bijna 1000 euro!

Sowieso heeft een pakket geen voordelen, behalve dat de losse lessen misschien uiteindelijk 75 cent goedkoper zijn En vaak proppen ze er nog stomme theoriecursussen ( ) of een TTT tussen, wat je ook makkelijk links kan laten liggen.

En inderdaad, het moet ook gewoon klikken met de rijschool en de instructeur. Een halfgare zak waar je 40 lessen mee zit opgescheept is ook niet echt iets waar je je prettig bij voelt.
pauper!
x
pi_73782792
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:26 schreef richbitch het volgende:

[..]

pauper!
Wat een prachtig onderbouwd commentaar allemaal.
pi_73782794
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:26 schreef richbitch het volgende:
pauper!
Snap je reactie niet echt, maar afijn...

Het is nooit verstandig een pakket te nemen omdat je niet van te voren kan bepalen hoeveel lessen je nodig hebt en het dus goed kan dat je teveel lessen neemt. Betaal gewoon per les of neem 10 lessen in 1 keer (kan ook vaak met wat korting).

Ik schat in dat de gemiddelde persoon goedkoper uit is zonder pakket. Voor de rijschool is een pakket wel ideaal, in 1 keer het geld binnen en die lessen die plan je wel in als het je zelf uitkomt en als je problemen krijgt met je leerling? Ach, het geld heb je al en geef je toch niet terug.

Overweeg je toch een pakket? Neem dan eerst een paar losse lessen om te zien of het klikt met je rijleraar en om te zien of de school haar afspraken nakomt en bij je past.

[ Bericht 26% gewijzigd door willempjewever op 17-10-2009 17:43:30 ]
pi_73783077
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:37 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Snap je reactie niet echt, maar afijn...

Het is nooit verstandig een pakket te nemen omdat je niet van te voren kan bepalen hoeveel lessen je nodig hebt en het dus goed kan dat je teveel lessen neemt. Betaal gewoon per les of neem 10 lessen in 1 keer (kan ook vaak met wat korting).

Ik schat in dat de gemiddelde persoon goedkoper uit is zonder pakket. Voor de rijschool is een pakket wel ideaal, in 1 keer het geld binnen en die lessen die plan je wel in als het je zelf uitkomt en als je problemen krijgt met je leerling? Ach, het geld heb je al en geef je toch niet terug.

Overweeg je toch een pakket? Neem dan eerst een paar losse lessen om te zien of het klikt met je rijleraar en om te zien of de school haar afspraken nakomt en bij je past.
Als je niet met je instructeur kan omgaan, hoe contact gestoord ben je dan?

Het ligt er toch ook aan hoe groot die pakketten zijn? En als je na het plannen niet kan, dan kun je die lessen gewoon verplaatsen dan ben je niet je geld kwijt.

Tja als je niet direct de juiste rijschool gevonden hebt.. komop zeg
x
pi_73783211
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:37 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Wat een prachtig onderbouwd commentaar allemaal.
tjsa sorry maar je zeurt zo
x
pi_73785535
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:47 schreef richbitch het volgende:

[..]

Als je niet met je instructeur kan omgaan, hoe contact gestoord ben je dan?

Het ligt er toch ook aan hoe groot die pakketten zijn? En als je na het plannen niet kan, dan kun je die lessen gewoon verplaatsen dan ben je niet je geld kwijt.

Tja als je niet direct de juiste rijschool gevonden hebt.. komop zeg
ken genoeg mensen die wisselen van rijschool omdat de instructeur en zij elkaar niet liggen. Je moet toch echt wel vertrouwen in je instructeur hebben wil je goed kunnen leren rijden.

Zelf ben ik bij de eerste weggegaan na 7 lessen omdat hij ontzettend druk van gedrag was. Zelf ben ik dat ook nou dan zit je echt niet lekker in de auto samen. Als gewone vrienden zouden we misschien goed met elkaar kunnen matchen maar hij als mijn instructeur niet. De andere ging gewoon goed en heb toen wel een compleet pakket genomen.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_73787906
tvp
pi_73790521
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:41 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Ik ben blij dat een rij-instructeur het nu eens weet te bevestigen, bedankt!
ex rij-instructeur.
Ik ben er mee gestopt om te voorkomen dat ik zeikerige, alles beter wetende, eigenwijze en niet tot rede bereide kutpubers zoals jij voor de kop zou stompen.
Maar ga vooral door met je eigenwijze gedrag, jij komt er wel.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:24:27 #218
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73790693
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 16:09 schreef Hippos het volgende:
Hard aan 't oefenen voor m'n theorie. Nu ben ik niet echt dom, maar toch vind ik het best pittig soms. Elke keer struikel ik over een paar vragen...echte instinkers...
Maar goed, hopelijk baart veel oefening ook hier kunst
Instinkers zoals een auto met aanhangwagen op een autosnelweg. Hoe hard mag je?

Daar trapte ik iedere keer bijna in dus
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_73790843
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

ex rij-instructeur.
Ik ben er mee gestopt om te voorkomen dat ik zeikerige, alles beter wetende, eigenwijze en niet tot rede bereide kutpubers zoals jij voor de kop zou stompen.
Maar ga vooral door met je eigenwijze gedrag, jij komt er wel.
Oké, dat is een beetje hard gesteld.
Maar neem maar van mij aan dat de meeste rijscholen gaan voor slagingspercentage en niet voor het geld.
Slagingspercentage=reclame, en een goed percentage=goede reclame.
Jouw beweringen raken echt kant nog wal, ik ben die vooroordelen aardig beu onderhand.
Als je niet weet waar je het over hebt kun je beter je mond houden.

Tenzij je dom over wil komen natuurlijk.
pi_73794116
hoog Slagingspercentage = veel lessen = veel geld.
pi_73798336
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 00:28 schreef fespo het volgende:
hoog Slagingspercentage = veel lessen = veel geld.
Mogelijk, maar niet persé.
Je gaat voorbij aan de optie dat er gewoon goed les gegeven wordt.
pi_73798663
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:47 schreef richbitch het volgende:

[..]

Als je niet met je instructeur kan omgaan, hoe contact gestoord ben je dan?
Oh, heb jij nog nooit met iemand gewerkt of op school gezeten waar je het niet zo goed mee kon vinden? Wat een domme opmerking zeg.
quote:
Het ligt er toch ook aan hoe groot die pakketten zijn? En als je na het plannen niet kan, dan kun je die lessen gewoon verplaatsen dan ben je niet je geld kwijt.
quote:
Tja als je niet direct de juiste rijschool gevonden hebt.. komop zeg
Ja, en dan? Kan toch? Wat zijn dit nou voor lompe opmerkingen. Alsof jij direct in één keer je droomstudie vindt, en de beste rijschool, en de perfecte baan, en de mooiste vrouw, het mooiste huis etc.
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 22:29 schreef vannelle het volgende:

Oké, dat is een beetje hard gesteld.
Maar neem maar van mij aan dat de meeste rijscholen gaan voor slagingspercentage en niet voor het geld.
Slagingspercentage=reclame, en een goed percentage=goede reclame.
Het verschil tussen slagingspercentage en voor het geld gaan is natuurlijk een dunne lijn. Ik kan iemand 50 lessen aansmeren en allemaal tussentijdse toetsen zodat je zeker weet dat hij slaagt. Dan kan je misschien zeggen dat je voor het slagingspercentage gaat, maar dan zit je alsnog iemand met extra lessen op te zadelen.

En gek is dat dan hè, dat alle mensen die in een in-take doen vaak rond de 40 lessen uitkomen. Er zal nooit eens iemand zijn die zegt; 'Zó hé, dat doe je goed! Ik denk dat je over 15 lessen buiten staat met je roze pasje!' Nee, natuurlijk niet, want dat levert veel minder geld op. En een instructeur kan sowieso nooit inschatten n.a.v. één les hoeveel iemand nodig heeft, hoe goed hij/zij al kan rijden, hoe snel hij of zij dingen oppakt etc. Pakketten zijn de grootste geldwinnaars. Het is schandalig dat op deze manier zoveel mensen aan een enorm pakket worden geholpen, want na mijn intake bij de rijschool kreeg ik ook gelijk een formuliertje onder mijn neus geworpen, of ik even wilde tekenen voor 40 lessen en ¤2500,- Nee bedankt. Maar er zijn genoeg mensen die het wel tekenen en uiteindelijk de laatste 10-15 lessen gebruiken om 'op te vullen'. Meer lessen -> hoger slagingspercentage -> meer geld in je broekzak.
  zondag 18 oktober 2009 @ 11:39:11 #223
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73800255
Bij mijn rijschool scheelde de prijs ook maar 100 euro tussen een pakket en losse lessen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 18 oktober 2009 @ 11:40:57 #224
167923 appelsjap
All the above
pi_73800287
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 23:07 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Cha ching, 40 euro extra
Beter dan een herexamen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_73813370
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 09:32 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Oh, heb jij nog nooit met iemand gewerkt of op school gezeten waar je het niet zo goed mee kon vinden? Wat een domme opmerking zeg.
[..]


[..]

Ja, en dan? Kan toch? Wat zijn dit nou voor lompe opmerkingen. Alsof jij direct in één keer je droomstudie vindt, en de beste rijschool, en de perfecte baan, en de mooiste vrouw, het mooiste huis etc.
Natuurlijk liggen bepaalde persoonlijkheden mij niet maar als je dat niet kunt omzetten en je je niet op gemak kunt gaan voelen dan heb je inderdaad een probleem......
Ik heb ook hekel aan mensen die drie jaar doen over het kiezen van de juiste studie, zegt meestal wel iets over hoe je als persoon bent.
x
pi_73819136
kan iemand mij uitleggen waarom ik de koppeling moet gebruiken bij een drempel.
ik rijd op een 30km p/uur zone waarbij ik een T spliting met verhoogd platvorm tegenkom.
voor de drempel moet ik mijn koppeling indrukken, op het platvorm moet ik met de koppeling rijden en voor dat ik het platvorm af ga moet ik weer de koppeling indrukken. (als ik het goed herinner.)

waarom is dit?
pi_73819486
Van wie moet dat?
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:57:02 #228
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73819528
Waarschijnlijk is het een hoge drempel waar je heel langzaam overheen moet, als je je koppeling niet in zou drukken zou het toerental van je motor erg omlaag gaan waardoor hij gaat stutteren en misschien zelfs afslaat.
2000 light years from home
pi_73819750
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:50 schreef fespo het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom ik de koppeling moet gebruiken bij een drempel.
ik rijd op een 30km p/uur zone waarbij ik een T spliting met verhoogd platvorm tegenkom.
voor de drempel moet ik mijn koppeling indrukken, op het platvorm moet ik met de koppeling rijden en voor dat ik het platvorm af ga moet ik weer de koppeling indrukken. (als ik het goed herinner.)

waarom is dit?
Als je hem per se in de twee wilt houden en de drempel is dusdanig hoog(15 km/u) dan moet je de koppeling indrukken tijdens het remmen en op laten komen om te blijven rijden. Als je hem terugschakelt na de 1 doe je dit om als eerste terugt te schakelen en je rijd er op de koppeling overheen omdat als je dat niet doet en gas bij geeft je waarschijnlijk met te hoge snelheid erover heen gaat en een beetje gaat stuiteren
pi_73819930
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:56 schreef ufopiloot het volgende:
Van wie moet dat?
wat denk je
pi_73820249
ja ik rijd sowieso in zijn 2, voor terug schakelen naar zijn 1 moet ik helemaal stil staan.
het is wel een hoge drempel dus ik ga er inderdaad niet heel hard overheen.
pi_73820732
Als je rijd kan je hem gewoon in zijn 2 laten staan. Ook al ga je maar 10 km/u.
pi_73820770
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:08 schreef fespo het volgende:
ja ik rijd sowieso in zijn 2, voor terug schakelen naar zijn 1 moet ik helemaal stil staan.
het is wel een hoge drempel dus ik ga er inderdaad niet heel hard overheen.
Dan is het dus de eerste rede, om niet af te slaan en ook weer goed op te kunnen trekken. Problem solved
pi_73825997
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:15 schreef ufopiloot het volgende:
Als je rijd kan je hem gewoon in zijn 2 laten staan. Ook al ga je maar 10 km/u.
hoezo als je geen gas geeft en je rijdt 10km p/uur dan valt je motor uit.
  zondag 18 oktober 2009 @ 22:34:57 #235
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73826020
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:34 schreef fespo het volgende:

[..]

hoezo als je geen gas geeft en je rijdt 10km p/uur dan valt je motor uit.
Ligt eraan, bij een diesel is dat meestal niet zo.
2000 light years from home
pi_73826674
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:34 schreef fespo het volgende:

[..]

hoezo als je geen gas geeft en je rijdt 10km p/uur dan valt je motor uit.
Uh nee, als ik de auto in zijn 2 zet en geen gas geef dan blijft de auto nog doorrollen met de motor aan, nog wel langzamer dan 10km/u. En met een benzinemotor. Ligt aan de auto waar je in rijdt. En dan nog is het niet echt slim om je koppeling in te trappen bij een drempel of hem te gebruiken om 'beter op te trekken'. Want met de koppeling rijden is juist slecht voor je auto. Nou maakt het bij een enkele drempel geen hol uit, maar als je het keer op keer doet zal je auto eerder bij de garage staan dan iemand die het niet doet.

Of bijvoorbeeld koppeling intrappen als je een bocht doorgaat, zijn genoeg mensen die dat doen maar veel stommer kan je eigenlijk niet een bocht om gaan.
pi_73827245
okay alles wat ik hier zeg is ook maar op weinig ervaring gebaseerd.
maar wanneer valt je motor dan uit? bij 5km per uur?
als je voor rood ligt gaat remmen moet je toch de koppeling op tijd indrukken om te voorkomen dat je gaat schokken waarna de motor uitvalt.
pi_73827316
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:46 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Uh nee, als ik de auto in zijn 2 zet en geen gas geef dan blijft de auto nog doorrollen met de motor aan, nog wel langzamer dan 10km/u. En met een benzinemotor. Ligt aan de auto waar je in rijdt. En dan nog is het niet echt slim om je koppeling in te trappen bij een drempel of hem te gebruiken om 'beter op te trekken'. Want met de koppeling rijden is juist slecht voor je auto. Nou maakt het bij een enkele drempel geen hol uit, maar als je het keer op keer doet zal je auto eerder bij de garage staan dan iemand die het niet doet.

Of bijvoorbeeld koppeling intrappen als je een bocht doorgaat, zijn genoeg mensen die dat doen maar veel stommer kan je eigenlijk niet een bocht om gaan.
Ben het wel met je eens. Vooral met het laatste. Het ergste is nog wel dat sommige bestuurders de koppeling als redmiddel zien in een "enge" bocht. Die blijven dan gewoon de complete bocht de koppeling in drukken en dan heb je ook nog van die types die dan veel te snel na de bocht de koppeling op laten komen waardoor de auto gaat schudden
pi_73828438
Precies, eigenlijk is de eerste versnelling om weg te rijden! Daarna kan je gewoon in z'n 2, zolang je maar in je toeren net boven het stationair toerental zit slaat 'ie sowieso niet af. Zal meestal rond 3 km/u zijn. Idd bocht nemen met koppeling in is het domste wat je kan doen, echt heel onveilig, je auto is minder goed bestuurbaar.. Wat ik ook belachelijk vind is als mensen als ze voor b.v. een stoplicht af moeten remmen, ALLE versnellingen langsgaan (5-4-3-2-1) voordat ze stilstaan Die hebben 't nog niet helemaal begrepen volgens mij Super slecht voor je koppeling ook trouwens.
pi_73828570
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:30 schreef Bhuddy het volgende:
Precies, eigenlijk is de eerste versnelling om weg te rijden! Daarna kan je gewoon in z'n 2, zolang je maar in je toeren net boven het stationair toerental zit slaat 'ie sowieso niet af. Zal meestal rond 3 km/u zijn. Idd bocht nemen met koppeling in is het domste wat je kan doen, echt heel onveilig, je auto is minder goed bestuurbaar.. Wat ik ook belachelijk vind is als mensen als ze voor b.v. een stoplicht af moeten remmen, ALLE versnellingen langsgaan (5-4-3-2-1) voordat ze stilstaan Die hebben 't nog niet helemaal begrepen volgens mij Super slecht voor je koppeling ook trouwens.
Haha, zijn er mensen die dat doen. Als je op de moter afremt van bv in de 4 rijd en je moet naar de 2 is dat nog niet geheel onverstandig als je op zuinigheid wilt letten. Maar dit vind ik ook wel een beetje overdreven
pi_73828588
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:30 schreef Bhuddy het volgende:
Precies, eigenlijk is de eerste versnelling om weg te rijden! Daarna kan je gewoon in z'n 2, zolang je maar in je toeren net boven het stationair toerental zit slaat 'ie sowieso niet af. Zal meestal rond 3 km/u zijn. Idd bocht nemen met koppeling in is het domste wat je kan doen, echt heel onveilig, je auto is minder goed bestuurbaar.. Wat ik ook belachelijk vind is als mensen als ze voor b.v. een stoplicht af moeten remmen, ALLE versnellingen langsgaan (5-4-3-2-1) voordat ze stilstaan Die hebben 't nog niet helemaal begrepen volgens mij Super slecht voor je koppeling ook trouwens.
Dat laatste is echt belachelijk ja zag ik laatst een meisje doen die ik moest ophalen na mijn rijles
  maandag 19 oktober 2009 @ 01:01:38 #242
199713 MexxT
Rihanna Addict
pi_73830730
ik jank hem bij 95kmh altijd naar de 2 om erna vol in de ankers te gaan.
dan stop je hard

nee niet zo geleerd bij rijles, maar als je aan het raggen bent dan is dat leuk
  maandag 19 oktober 2009 @ 01:02:02 #243
199713 MexxT
Rihanna Addict
pi_73830733
kut dubbelpost
pi_73834493
Jaj, weer rijles gehad Hij was tevreden! Verder nog met TomTom gereden en hellingproef gedaan (rem en handrem).
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:56:02 #245
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_73834808
Is het eigenlijk verplicht om met TomTom te kunnen rijden? Heb het namelijk niet gedaan , maar aan de andere kant stelt het niet zoveel voor toch?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_73834911
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:56 schreef monsterd. het volgende:
Is het eigenlijk verplicht om met TomTom te kunnen rijden? Heb het namelijk niet gedaan , maar aan de andere kant stelt het niet zoveel voor toch?
Is niet verplicht. Sommige rijscholen doen het Als je het nooit hebt gedaan hoeft het met afrijden ook niet.
Ninja-edit: Stelt niet zo veel voor nee
pi_73836820
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:00 schreef fespo het volgende:
okay alles wat ik hier zeg is ook maar op weinig ervaring gebaseerd.
maar wanneer valt je motor dan uit? bij 5km per uur?
als je voor rood ligt gaat remmen moet je toch de koppeling op tijd indrukken om te voorkomen dat je gaat schokken waarna de motor uitvalt.
Verschilt per situatie. Als je remt voor een stoplicht moet je wel je koppeling indrukken voordat je stil komt te staan, omdat de motor niet kan blijven draaien in de versnelling als je met je voet op de rem voor een stoplicht staat te wachten. En als je op een rechte vlakke weg de auto in zijn 1 zet kan je gewoon de koppeling laten opkomen waarna de auto gewoon door blijft rollen met 5km/u zonder dat je de koppeling of gaspedaal hoeft in te drukken. En het maakt natuurlijk ook uit in welke versnelling de auto staat als je gaat afremmen. Als je een noodstop maakt op de snelweg terwijl hij in de 6e versnelling staat zal je eerder je koppeling in moeten drukken dan wanneer je in zijn 2 afremt voor een stoplicht.
quote:
Wat ik ook belachelijk vind is als mensen als ze voor b.v. een stoplicht af moeten remmen, ALLE versnellingen langsgaan (5-4-3-2-1) voordat ze stilstaan Die hebben 't nog niet helemaal begrepen volgens mij Super slecht voor je koppeling ook trouwens.
Haha, toevallig reed ik gisteren de oprit voor de snelweg op en trok hard door in de vierde versnelling, toen ging ik daarna gelijk naar 6. M'n zus naast me: 'Huh wat doe je nou!?! '
pi_73841357
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:19 schreef ufopiloot het volgende:
Als je een noodstop maakt op de snelweg terwijl hij in de 6e versnelling staat zal je eerder je koppeling in moeten drukken dan wanneer je in zijn 2 afremt voor een stoplicht.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je bij een noodstop niet de koppeling indrukt omdat je heel snel moet reageren. Je trapt dan alleen de rem in. Op zich niet erg, bij een noodstop wil je zo snel mogelijk stilstaan en dat gebeurd wel.

Ik heb 1 keer een noodstop moeten maken en was al lang blij dat ik geen deuk in mijn auto had.
pi_73843796
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:29 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Uit ervaring kan ik je vertellen dat je bij een noodstop niet de koppeling indrukt omdat je heel snel moet reageren. Je trapt dan alleen de rem in. Op zich niet erg, bij een noodstop wil je zo snel mogelijk stilstaan en dat gebeurd wel.

Ik heb 1 keer een noodstop moeten maken en was al lang blij dat ik geen deuk in mijn auto had.
Heb ik ook 1x gehad met les. Links-rechts-links gekeken en wil net oversteken (onoverzichtelijk situatie) komt er opeens een busje met enorm volle vaart de bocht door. 1ste reactie was rem indrukken en koppeling vergat ik. Auto sloeg af, maar we stonden wel meteen stil
pi_73843903
Bij mij gaan juist automatisch allebei de voeten op de rem en de koppeling Maargoed ik heb ook pas twee keer een echte noodstop tot stilstand gemaakt, toen ging er wel een flinke rush door je lichaam Voor de rest alleen hard afremmen terwijl je door kan blijven rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')