abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:01:36 #181
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73459723
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zou wel interessant zijn als toezichthouders medeplichtig gesteld kunnen worden voor bepaalde gebeurtenissen.
Toezicht houders kunnen altijd aansprakelijk gesteld worden

Bovendien zijn ze in dit geval ook aansprakelijk want er is willens en wetens de boel opgelicht met instemming en toestemming van de AFM en DNB

Alleen gaan die nu roepen dat ze van niks wisten en dat ze zijn misleidt en dat het allemaal de schuld is van Lakeman

[ Bericht 9% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-10-2009 01:00:41 ]
pi_73463313
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik weet niet waar gedupeerden beter mee af zijn..
Als ratten de pest verspreiden is uitroeien de beste methode

Of wou je ze allemaal in quarantaine plaatsen en ze netjes gaan ontsmetten?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:16:39 #183
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73463487
quote:
Lakeman wil DNB voor rechter om DSB
`De Stichting Hypotheekleed wil De Nederlandsche Bank vanwege de affaire bij de DSB-bank voor de rechter slepen. Het toezicht van DNB schoot tekort en DNB is daarom medeverantwoordelijk voor de problemen bij DSB,zegt de voorzitter van de stichting,Pieter Lakeman.

Volgens Lakeman hebben de bestuurders van DSB immoreel gehandeld door mensen te dure hypotheken aan te smeren.DNB had die bestuurders moeten vervangen, vindt Lakeman,die president Wellink ook persoonlijk verantwoordelijk houdt.

Lakeman wil nog dit jaar een uitspraak van de rechter. Daarna wil hij de schade bij DNB claimen. DNB had die bestuurders moeten vervangen dat was dus met name ook Gerrit Zalm in zijn tijd als financieel directeur bij DSB.
-edit!: Het onder ieder post plaatsen van onderbuikgevoelens voegt niks toe, sterker nog, het werkt averechts, gaarne daar mee minderen dus.

[ Bericht 42% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-10-2009 01:03:37 ]
  woensdag 7 oktober 2009 @ 18:49:44 #184
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73464484
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 14:00 schreef Dutchguy het volgende:
'In NOVA vanavond een verslag van de persconferentie, een gesprek met Pieter Lakeman en een reactie van Jelle Hendricks op de uitspraken van Lakeman.'
kijken dus

http://www.novatv.nl/page(...)lanten+DSB%26quot%3B
  woensdag 7 oktober 2009 @ 19:52:44 #186
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73472459
Heb wat spaargeld bij DSB weggehaald, zit ik in ieder geval niet in de stront als ik 3 maanden niet bij mijn geld kan.
pi_73475999
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Toezicht houders kunnen altijd aansprakelijk gesteld worden
Natuurlijk, maar ik bedoel dat het ook echt gaat gebeuren, en dat het interessant zou zijn als de toezichthouder daadwerkelijk aansprakelijk is. Iedereen kan natuurlijk aansprakelijk zijn in een bepaalde situatie, maar het wordt natuurlijk pas interessant als die situatie zich ook met een waarschijnlijkheid groter dan 0 voor kan doen. Dan ontstaat er namelijk verandering in het 'kostenbegrip' dat aan het handelen van een partij, in dit geval DNB, te grondslag ligt. Een verandering van gedrag zou een logisch gevolg zijn.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:48:13 #189
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73481870
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:26 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Heb wat spaargeld bij DSB weggehaald, zit ik in ieder geval niet in de stront als ik 3 maanden niet bij mijn geld kan.
Je hebt alles boven de 100K weggehaald?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73482300
Had ik maar 100K. Nee, als student zijnde heb ik nog niet zoveel. Het is me meer dat als DSB omvalt en ik dus een tijd niet bij die rekening kan, ik in ieder geval bij mijn centjes bij de ING kan. Die bank laat NL / Bos toch nooit omvallen
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:46:28 #191
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73483318
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:04 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
................................ ik in ieder geval bij mijn centjes bij de ING kan. Die bank laat NL / Bos toch nooit omvallen
Ing = al lang omgevallen en al twee keer gered door Bos nu zit er zoveel belastinggeld in dat hij niet meer mag omvallen
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:49:36 #192
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73483403
Scheringa leunt op DSB voor hobby voetbal

DSB Bank heeft minstens euro 75 mln uitgeleend aan het moederbedrijf DSB Beheer, dat eigenaar is van structureel verlieslatende activiteiten zoals kunst en voetbal.
Dat zijn de liefhebberijen van topman en eigenaar Dirk Scheringa.

De lening is vorig jaar stevig verhoogd : in 2007 werd nog euro 41 mln aan de moeder geleend en in 2006 nog maar euro 22 mln, zo blijkt uit bestudering van de jaarverslagen

De activiteiten in sport (voetbalclub AZ en bijbehorend stadion) en kunst (een museum voor magisch realisme) dreven jarenlang op dividenden uit de bank. Door de kredietcrisis had DSB Bank echter meer eigen vermogen nodig . Daarom is twee jaar lang geen dividend uitgekeerd aan de moeder, maar is wel het krediet fors opgelopen.

In de eerste helft van het jaar is niet alleen het krediet opnieuw verhoogd, maar heeft de bank ook een interimdividend van euro 11,3 mln uitgekeerd.

Volgens bronnen waren dat dividend en de onduidelijke verhoudingen tussen bank en zusterbedrijven een belangrijke reden voor Frank de Grave om eerder dit jaar al na twee maanden op te stappen als financieel directeur van DSB Bank. De Grave en DSB hebben dit vertrek altijd toegeschreven aan slechte persoonlijke verhoudingen.

http://www.fd.nl/artikel/(...)nt-dsb-hobby-voetbal

DSB = op sterven na dood
  donderdag 8 oktober 2009 @ 21:07:41 #193
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73500537
DSB bereikt akkoord met gedupeerde klanten

WOGNUM - DSB Bank en de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken hebben donderdag een akkoord getekend over de manier waarop klachten over de bank worden afgewikkeld.
© ANPDit maakten beide partijen bekend.

Ze kunnen zich vinden in de aanbeveling van de Ombudsman Financiële Dienstverlening, Jan Wolter Wabeke. Hij boog zich over klachten van mensen die zeiden gedupeerd te zijn door de bank, en voerde intensief overleg met de directie van DSB Bank en met het Steunfonds.

Oplossing

De ombudsman doet aanbevelingen over de manier waarop tot een oplossing kan worden gekomen. Het gaat daarbij onder meer over de wijze waarop (opnieuw) de waarde van een woning wordt vastgesteld en de maximale leencapaciteit.

Ook beveelt de ombudsman aan dat klanten kapitaalverzekeringen en koopsompolissen kunnen beëindigen.

Normen

Wabeke heeft in feite algemene normen tot uitgangspunt genomen. Voor mensen die op te hoge maandlasten zijn gejaagd moet de ''leencapaciteit objectief worden vastgesteld'' aan de hand van de Gedragscode Hypothecaire Financieringen.

Voor zogeheten schrijnende gevallen, zoals mensen die het buiten hun schuld met een heel laag inkomen moesten gaan doen, gaat de zogeheten Nibud-norm gelden.

Faillissement

Het akkoord komt een dag nadat de Stichting Hypotheekleed van Pieter Lakeman, die ook opkomt voor gedupeerden, zei aan te sturen op een faillissement van DSB Bank. Dat zou ertoe moeten leiden dat de gedupeerden, als schuldeisers in het faillissement, geld terug zouden krijgen van de bank

http://www.nu.nl/economie(...)upeerde-klanten.html
  donderdag 8 oktober 2009 @ 21:12:30 #194
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73500720
En alle details van de overeenkomst vanavond in Nova

Nu al na te lezen op:

http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/7304

In de studio een reactie van drie direct betrokkenen: Dirk Scheringa, eigenaar van de bank, Hans van Goor, rechterhand van Dirk Scheringa, en Jelle Hendrickx, voorzitter van de stichting Steunfonds Probleemhypotheken.

Zouden ze nu wel komen
pi_73502627
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
En alle details van de overeenkomst vanavond in Nova

Nu al na te lezen op:

http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/7304

In de studio een reactie van drie direct betrokkenen: Dirk Scheringa, eigenaar van de bank, Hans van Goor, rechterhand van Dirk Scheringa, en Jelle Hendrickx, voorzitter van de stichting Steunfonds Probleemhypotheken.

Zouden ze nu wel komen
Daarna even door naar Pauw en Witteman:

Pieter Lakeman en Jelle Hendrickx over akkoord DSB Bank

Vandaag tekenden DSB Bank en de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken van Jelle Hendrickx een akkoord over de manier waarop de klachten van klanten worden afgehandeld. Een dag eerder stuurde Pieter Lakeman van nog aan op faillissement van de bank, om zo te zorgen dat schuldeisers geld van de bank zouden krijgen. Lakeman is voorzitter van de Stichting Hypotheekleed, een andere stichting die ook opkomt voor de rechten van DSB-gedupeerden. Wat vindt hij van het akkoord?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:23:59 #196
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73504051
En ze zijn zowaar in de studio
Van Goor en Scheringa
pi_73504247
Heeft u overwogen af te treden?

Je ziet 'm kijken: kut, hmm, wat moet ik zeggen? Ach, laat ik maar het sociaal wenselijke antwoord geven.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:36:00 #198
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73504590
Van Goor is te klein en zit op een extra kussentje
Of Dirk is te groot
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:38:06 #199
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73504681
Meneer Scheringa: Wist Gerrit Zalm ervan..............Ja dus...........Frank de Grave ook

Jelle Hendriks beaamt ook dat Zalm het wist

Gerrit

En nu oprotten
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:08:30 #200
273135 Labjas
symbol of science
pi_73505844
Ik heb een mooie theorie over die Jelle Hendrickx en zijn "oplossing"

DSB Bank: Werkt Jelle Hendrickx voor de DSB?
pi_73505983
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Meneer Scheringa: Wist Gerrit Zalm ervan..............Ja dus...........Frank de Grave ook

Jelle Hendriks beaamt ook dat Zalm het wist

Gerrit

En nu oprotten
hendrickx krijgt 500 per dossier en bij een failliet van DB krijgt ie niets
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:54:36 #202
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73507243
Zojuist Rick van de Ploeg In P&W:

Benoeming van Zalm was niet wouter Bos zijn sterkste zet

Lijkt me heel moeilijk voor Zalm om recht in de spiegel te kijken

gerrit hoe lang nog

• uur
  • dag
  • week
  • maand

Idee voor een nieuw topic met poll
  • pi_73507331
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 23:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
    Zojuist Rick van de Ploeg In P&W:

Benoeming van Zalm was niet wouter Bos zijn sterkste zet

Lijkt me heel moeilijk voor Zalm om recht in de spiegel te kijken

gerrit hoe lang nog

• uur
  • dag
  • week
  • maand

Idee voor een nieuw topic met poll
  • Rick v.d Ploeg als in ex minister van cultuur? Last van aandachtstekort? Gaat Gordon ook nog een brief aan Gerrit sturen? Goddemn, lijst Fortuijn is echt weer herrezen geloof ik.
      donderdag 8 oktober 2009 @ 23:58:23 #204
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_73507333
    Die lakeman, ik vind het maar een eng mannetje
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
    pi_73507466
    Er is (fiscaal) nogal wat aan te merken op die regeling, trouwens. Ik ben benieuwd in hoeverre de Belastingdienst omgaat met de retourprovisie en daarnaast word je gedwongen een bankspaarproduct af te sluiten bij de DSB. Dat laatste is ook nogal sneu gedaan. (alsof dát zo positief is....)

(ik ga dan wel uit van de aanbevelingen/regeling zoals deze op de site van Nova staat, dus of dat klopt...)
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:26:38 #206
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_73508071
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 15:54 schreef Sachertorte het volgende:
    Mag je dit wel publiceren? Voor je het weet krijg je Lakeman/DSB-achtige toestanden.
    P&W lezen duidelijk ook Fok. Gelukkig laten ze zich door de juiste users inspireren.
    Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:28:40 #207
    273135 Labjas
    symbol of science
    pi_73508118
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 23:58 schreef MikeyMo het volgende:
    Die lakeman, ik vind het maar een eng mannetje
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 00:26 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

P&W lezen duidelijk ook Fok. Gelukkig laten ze zich door de juiste users inspireren.
    Hoe kritischer hoe beter, Hendrickx heeft duidelijk meerdere belangen.
    pi_73508148
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef Labjas het volgende:

[..]

[..]

ja hij zal van DSB ook wel een bonus krijgen
      Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:32:38 #209
    236264 crew  capricia
    pi_73508218
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 00:30 schreef henkway het volgende:

[..]

ja hij zal van DSB ook wel een bonus krijgen
    zeker als hij wint van Lakeman.. Dus wie vertrouw je het meest?
    "People that use Fiat currency as a store of value.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:35:03 #210
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_73508287
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef Labjas het volgende:

[..]

[..]

Lakeman is verder ook een heel stuk slimmer. Dat zegt natuurlijk niet dat zijn strategie per se succesvoller zal zijn, maar het maakt het wel aannemelijk.
    Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')