Toezicht houders kunnen altijd aansprakelijk gesteld wordenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zou wel interessant zijn als toezichthouders medeplichtig gesteld kunnen worden voor bepaalde gebeurtenissen.
Als ratten de pest verspreiden is uitroeien de beste methodequote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik weet niet waar gedupeerden beter mee af zijn..
-edit!: Het onder ieder post plaatsen van onderbuikgevoelens voegt niks toe, sterker nog, het werkt averechts, gaarne daar mee minderen dus.quote:Lakeman wil DNB voor rechter om DSB
`De Stichting Hypotheekleed wil De Nederlandsche Bank vanwege de affaire bij de DSB-bank voor de rechter slepen. Het toezicht van DNB schoot tekort en DNB is daarom medeverantwoordelijk voor de problemen bij DSB,zegt de voorzitter van de stichting,Pieter Lakeman.
Volgens Lakeman hebben de bestuurders van DSB immoreel gehandeld door mensen te dure hypotheken aan te smeren.DNB had die bestuurders moeten vervangen, vindt Lakeman,die president Wellink ook persoonlijk verantwoordelijk houdt.
Lakeman wil nog dit jaar een uitspraak van de rechter. Daarna wil hij de schade bij DNB claimen. DNB had die bestuurders moeten vervangen dat was dus met name ook Gerrit Zalm in zijn tijd als financieel directeur bij DSB.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:00 schreef Dutchguy het volgende:
'In NOVA vanavond een verslag van de persconferentie, een gesprek met Pieter Lakeman en een reactie van Jelle Hendricks op de uitspraken van Lakeman.'
zekerquote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
![]()
kijken dus
![]()
![]()
http://www.novatv.nl/page(...)lanten+DSB%26quot%3B
Natuurlijk, maar ik bedoel dat het ook echt gaat gebeuren, en dat het interessant zou zijn als de toezichthouder daadwerkelijk aansprakelijk is. Iedereen kan natuurlijk aansprakelijk zijn in een bepaalde situatie, maar het wordt natuurlijk pas interessant als die situatie zich ook met een waarschijnlijkheid groter dan 0 voor kan doen. Dan ontstaat er namelijk verandering in het 'kostenbegrip' dat aan het handelen van een partij, in dit geval DNB, te grondslag ligt. Een verandering van gedrag zou een logisch gevolg zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Toezicht houders kunnen altijd aansprakelijk gesteld worden
Je hebt alles boven de 100K weggehaald?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:26 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Heb wat spaargeld bij DSB weggehaald, zit ik in ieder geval niet in de stront als ik 3 maanden niet bij mijn geld kan.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:04 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
................................ ik in ieder geval bij mijn centjes bij de ING kan. Die bank laat NL / Bos toch nooit omvallen
Daarna even door naar Pauw en Witteman:quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
En alle details van de overeenkomst vanavond in Nova![]()
Nu al na te lezen op:
http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/7304
In de studio een reactie van drie direct betrokkenen:Dirk Scheringa, eigenaar van de bank, Hans van Goor, rechterhand van Dirk Scheringa, en Jelle Hendrickx, voorzitter van de stichting Steunfonds Probleemhypotheken.
Zouden ze nu wel komen![]()
hendrickx krijgt 500 per dossier en bij een failliet van DB krijgt ie nietsquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Meneer Scheringa: Wist Gerrit Zalm ervan..............Ja dus...........Frank de Grave ook
Jelle Hendriks beaamt ook dat Zalm het wist![]()
Gerrit
![]()
En nu oprotten![]()
Rick v.d Ploeg als in ex minister van cultuur? Last van aandachtstekort? Gaat Gordon ook nog een brief aan Gerrit sturen? Goddemn, lijst Fortuijn is echt weer herrezen geloof ik.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zojuist Rick van de Ploeg In P&W:
Benoeming van Zalm was niet wouter Bos zijn sterkste zet![]()
![]()
Lijkt me heel moeilijk voor Zalm om recht in de spiegel te kijken![]()
![]()
gerrit hoe lang nog
![]()
uur dag week maand
Idee voor een nieuw topic met poll
P&W lezen duidelijk ook Fok. Gelukkig laten ze zich door de juiste users inspireren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:54 schreef Sachertorte het volgende:
Mag je dit wel publiceren? Voor je het weet krijg je Lakeman/DSB-achtige toestanden.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:58 schreef MikeyMo het volgende:
Die lakeman, ik vind het maar een eng mannetje
Hoe kritischer hoe beter, Hendrickx heeft duidelijk meerdere belangen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:26 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
P&W lezen duidelijk ook Fok. Gelukkig laten ze zich door de juiste users inspireren.
ja hij zal van DSB ook wel een bonus krijgenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef Labjas het volgende:
[..]
[..]
Hoe kritischer hoe beter, Hendrickx heeft duidelijk meerdere belangen.
zeker als hij wint van Lakeman.. Dus wie vertrouw je het meest?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:30 schreef henkway het volgende:
[..]
ja hij zal van DSB ook wel een bonus krijgen
Lakeman is verder ook een heel stuk slimmer. Dat zegt natuurlijk niet dat zijn strategie per se succesvoller zal zijn, maar het maakt het wel aannemelijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef Labjas het volgende:
[..]
[..]
Hoe kritischer hoe beter, Hendrickx heeft duidelijk meerdere belangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |