Het is bewezen dat Aegon er een potje van maakt. De hele Legioleasezooi is door Aegon ontwikkeld. Gelukkig voor Aegon was Dexia zo dom om vlak voor de bende klapte de boel over te nemen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat let je? Bel RTL nieuws op en zeg dat je ' vrij zeker bent ' dat AEGON er een potje van maakt en dat iedereen zijn centen er vandaan moeten halen!?
Als het Lakeman lukt, waarom niet? Dan roep ik bij deze op iedereen zijn centen van de Rabo te halen!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat let je? Bel RTL nieuws op en zeg dat je ' vrij zeker bent ' dat AEGON er een potje van maakt en dat iedereen zijn centen er vandaan moeten halen!?
Als je meer dan een ton spaargeld hebt, kan die verrekening juist een voordeel zijn. Want als de bank waar je spaart failliet gaat, ben je normaal gesproken alles boven die ton kwijt. Echter, als je bij diezelfde bank ook een hypotheek hebt, dan wordt het volledige bedrag (dus ook alles boven de ton) daarvan afgetrokken. Per saldo ben je dan natuurlijk veel beter af.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier kan ik eventueel nog wel een probleem in zien. Wanneer een bank klapt en je alles daar hebt staan, worden kosten en baten met elkaar verrekend voordat je geld terugkrijgt. Uiteraard is bij een betrouwbare bank deze kans heel erg klein, maar in het geval van DSB kan dit dus inhouden dat als je 80000 euro spaargeld hebt, dit in mindering wordt gebracht op je lopende hypotheek.
Zie ook de website van de DNB...
[..]
uhm, als je dan zoals jij zegt beter af zou zijn met die schuld in mindering gebracht met je spaargeld dan was je nog steeds dom want dan had je dat gewoon gelijk moeten doenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:12 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Als je meer dan een ton spaargeld hebt, kan die verrekening juist een voordeel zijn. Want als de bank waar je spaart failliet gaat, ben je normaal gesproken alles boven die ton kwijt. Echter, als je bij diezelfde bank ook een hypotheek hebt, dan wordt het volledige bedrag (dus ook alles boven de ton) daarvan afgetrokken. Per saldo ben je dan natuurlijk veel beter af.
ow, dan moet je dus snel een hypotheek bij DSB nemenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:12 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Als je meer dan een ton spaargeld hebt, kan die verrekening juist een voordeel zijn. Want als de bank waar je spaart failliet gaat, ben je normaal gesproken alles boven die ton kwijt. Echter, als je bij diezelfde bank ook een hypotheek hebt, dan wordt het volledige bedrag (dus ook alles boven de ton) daarvan afgetrokken. Per saldo ben je dan natuurlijk veel beter af.
Als je daar (veel) meer dan 100k hebt staan en nu niet meer bij je geld kunt, kan het de moeite lonen om je hypotheek nog even snel bij DSB over te sluiten ja. Maar als je je geld daar nog kunt weghalen, zou ik dat gewoon doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ow, dan moet je dus snel een hypotheek bij DSB nemen
Lijkt me dat het daar ook voor geldt. Volgens mij worden bij een faillissement de schulden altijd verrekend met de tegoeden. Dat staat verder los van het DGS.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:15 schreef LXIV het volgende:
Het zal vast niet gelden voor die achtergestelde obligaties. Want anders kon je netto 3% rente betalen en 6,5% vangen!
Ja, maar als de DSB alle schulden één voor één gaat verrekenen dan blijft er weinig over voor de laatste eisers.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:29 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Lijkt me dat het daar ook voor geldt. Volgens mij worden bij een faillissement de schulden altijd verrekend met de tegoeden. Dat staat verder los van het DGS.
Lakeman bites the dust, Lakeman bites the dustquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar als de DSB alle schulden één voor één gaat verrekenen dan blijft er weinig over voor de laatste eisers.
Ja, da's dan pech.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar als de DSB alle schulden één voor één gaat verrekenen dan blijft er weinig over voor de laatste eisers.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:32 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Ja, da's dan pech.
Maar ik ben wel benieuwd of het inderdaad zo is dat die achtergestelde deposito's ook worden verrekend met een eventuele hypotheek.
Ja, ik. Het is een beetje een warrig en ingewikkeld verhaal, slecht voorbereid, maar het komt erop neer dat Lakeman de vloer aanveegt met DSB en DNB.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:10 schreef capricia het volgende:
Kijkt er iemand naar de persconferentie van Pieter Lakeman op RTLZ?
Live te volgen op:
http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xml
Lakeman is gewoon geen demagoog, maar hij heeft wel kennis van zaken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:16 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Ja, ik. Het is een beetje een warrig en ingewikkeld verhaal, slecht voorbereid, maar het komt erop neer dat Lakeman de vloer aanveegt met DSB en DNB.
Laatste nieuws (wordt op dit moment gezegd): Stichting Hypotheekleed gaat nu ook actie tegen DNB ondernemen wegens medeplichtigheid en een falend beleid.
Dat klopt. Als je goed oplet snijdt het allemaal wel erg veel hout, wat hij zegt. Maar je moet wel bij de les blijven. het hakkelt een beetje voort.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Lakeman is gewoon geen demagoog, maar hij heeft wel kennis van zaken.
DNB is imho weldegelijk hartstikke medeplichtig of in elk geval heel erg schuldig door het verzuimen van hun plicht als toezichthouder. Maar dat de stichting het wint denk ik ook niet, "the powers that be" houden dat wel tegen.quote:Wat betreft de DNB:
De DNB is m.i. idd een ietse pietsje medeplichtig. Maar dat gaan ze nooit winnen.
Hoe meer ik hoor hoe meer ik er van overtuigd ben dat DSB failliet de beste oplossing is...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:31 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Dat klopt. Als je goed oplet snijdt het allemaal wel erg veel hout, wat hij zegt. Maar je moet wel bij de les blijven. het hakkelt een beetje voort.
[..]
DNB is imho weldegelijk hartstikke medeplichtig of in elk geval heel erg schuldig door het verzuimen van hun plicht als toezichthouder. Maar dat de stichting het wint denk ik ook niet, "the powers that be" houden dat wel tegen.
Ja, jammer.quote:
Ik vind het wel een merkwaardige strategiequote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, jammer.
Had graag de rest willen horen.
Ik denk dat ze nu aan het praten zijn over hoe je de DSB het snelst failliet kunt krijgen en dat wij dat niet mogen horen...![]()
Hoezoquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind het wel een merkwaardige strategie
Ik weet niet waar gedupeerden beter mee af zijn..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hoezo![]()
Oplichtershuis annex rovershol sluiten en de buit verdelen onder de gedupeerden is dat zo slecht![]()
Bovendien kan je nog wat je tekort komt plukken van Dirk prive en DNB![]()
En er worden geen nieuwe mensen meer opgelicht door DSB
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |