abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:54:19 #151
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73436896
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat let je? Bel RTL nieuws op en zeg dat je ' vrij zeker bent ' dat AEGON er een potje van maakt en dat iedereen zijn centen er vandaan moeten halen!?
Het is bewezen dat Aegon er een potje van maakt. De hele Legioleasezooi is door Aegon ontwikkeld. Gelukkig voor Aegon was Dexia zo dom om vlak voor de bende klapte de boel over te nemen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:10:17 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73437468
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat let je? Bel RTL nieuws op en zeg dat je ' vrij zeker bent ' dat AEGON er een potje van maakt en dat iedereen zijn centen er vandaan moeten halen!?
Als het Lakeman lukt, waarom niet? Dan roep ik bij deze op iedereen zijn centen van de Rabo te halen!
The End Times are wild
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:12:07 #153
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73437546
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hier kan ik eventueel nog wel een probleem in zien. Wanneer een bank klapt en je alles daar hebt staan, worden kosten en baten met elkaar verrekend voordat je geld terugkrijgt. Uiteraard is bij een betrouwbare bank deze kans heel erg klein, maar in het geval van DSB kan dit dus inhouden dat als je 80000 euro spaargeld hebt, dit in mindering wordt gebracht op je lopende hypotheek.

Zie ook de website van de DNB...
[..]

Als je meer dan een ton spaargeld hebt, kan die verrekening juist een voordeel zijn. Want als de bank waar je spaart failliet gaat, ben je normaal gesproken alles boven die ton kwijt. Echter, als je bij diezelfde bank ook een hypotheek hebt, dan wordt het volledige bedrag (dus ook alles boven de ton) daarvan afgetrokken. Per saldo ben je dan natuurlijk veel beter af.
pi_73437736
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:12 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Als je meer dan een ton spaargeld hebt, kan die verrekening juist een voordeel zijn. Want als de bank waar je spaart failliet gaat, ben je normaal gesproken alles boven die ton kwijt. Echter, als je bij diezelfde bank ook een hypotheek hebt, dan wordt het volledige bedrag (dus ook alles boven de ton) daarvan afgetrokken. Per saldo ben je dan natuurlijk veel beter af.
uhm, als je dan zoals jij zegt beter af zou zijn met die schuld in mindering gebracht met je spaargeld dan was je nog steeds dom want dan had je dat gewoon gelijk moeten doen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_73437834
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:12 schreef haatbaard het volgende:

[..]

ow, dan moet je dus snel een hypotheek bij DSB nemen
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:49:55 #156
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73438992
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ow, dan moet je dus snel een hypotheek bij DSB nemen
Als je daar (veel) meer dan 100k hebt staan en nu niet meer bij je geld kunt, kan het de moeite lonen om je hypotheek nog even snel bij DSB over te sluiten ja. Maar als je je geld daar nog kunt weghalen, zou ik dat gewoon doen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:15:29 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73439890
Het zal vast niet gelden voor die achtergestelde obligaties. Want anders kon je netto 3% rente betalen en 6,5% vangen!
The End Times are wild
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:29:03 #158
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73440442
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:15 schreef LXIV het volgende:
Het zal vast niet gelden voor die achtergestelde obligaties. Want anders kon je netto 3% rente betalen en 6,5% vangen!
Lijkt me dat het daar ook voor geldt. Volgens mij worden bij een faillissement de schulden altijd verrekend met de tegoeden. Dat staat verder los van het DGS.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:30:46 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73440519
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:29 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Lijkt me dat het daar ook voor geldt. Volgens mij worden bij een faillissement de schulden altijd verrekend met de tegoeden. Dat staat verder los van het DGS.
Ja, maar als de DSB alle schulden één voor één gaat verrekenen dan blijft er weinig over voor de laatste eisers.
The End Times are wild
pi_73440562
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar als de DSB alle schulden één voor één gaat verrekenen dan blijft er weinig over voor de laatste eisers.
Lakeman bites the dust, Lakeman bites the dust
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:32:31 #161
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73440607
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, da's dan pech.

Maar ik ben wel benieuwd of het inderdaad zo is dat die achtergestelde deposito's ook worden verrekend met een eventuele hypotheek.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:31:38 #162
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73443161
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:32 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ja, da's dan pech.

Maar ik ben wel benieuwd of het inderdaad zo is dat die achtergestelde deposito's ook worden verrekend met een eventuele hypotheek.
zeker weten van niet gewoon gevalletje pech

Het heet niet voor niks achtergesteld dwz tov alle andere schuldeisers

Dus pas als alle crediteuren zijn voldaan krijg jij je geld terug

en je hypotheek blijft gewoon staan

niks verrekenen dus
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:43:22 #163
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73443557
Nee, als je achtergestelde deposito verrekend is met je hypotheek, en er blijft dan nog positief saldo over, dan krijg je inderdaad niks meer terug. Volgens mij.

Het is jammer dat er in Nederland geen "achtergestelde hypotheken" bestaan. Terwijl in de VS elke hypotheek is achtergesteld.
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 11:10:08 #164
236264 crew  capricia
pi_73450727
Kijkt er iemand naar de persconferentie van Pieter Lakeman op RTLZ?
Live te volgen op:
http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xml
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73450912
tvp
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:16:52 #166
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73450918
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:10 schreef capricia het volgende:
Kijkt er iemand naar de persconferentie van Pieter Lakeman op RTLZ?
Live te volgen op:
http://www.rtl.nl/compone(...)/livestream/insb.xml
Ja, ik. Het is een beetje een warrig en ingewikkeld verhaal, slecht voorbereid, maar het komt erop neer dat Lakeman de vloer aanveegt met DSB en DNB.

Laatste nieuws (wordt op dit moment gezegd): Stichting Hypotheekleed gaat nu ook actie tegen DNB ondernemen wegens medeplichtigheid en een falend beleid.
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 11:22:21 #167
236264 crew  capricia
pi_73451083
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:16 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ja, ik. Het is een beetje een warrig en ingewikkeld verhaal, slecht voorbereid, maar het komt erop neer dat Lakeman de vloer aanveegt met DSB en DNB.

Laatste nieuws (wordt op dit moment gezegd): Stichting Hypotheekleed gaat nu ook actie tegen DNB ondernemen wegens medeplichtigheid en een falend beleid.
Lakeman is gewoon geen demagoog, maar hij heeft wel kennis van zaken.
Wat betreft de DNB:
De DNB is m.i. idd een ietse pietsje medeplichtig. Maar dat gaan ze nooit winnen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:31:15 #168
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73451341
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Lakeman is gewoon geen demagoog, maar hij heeft wel kennis van zaken.
Dat klopt. Als je goed oplet snijdt het allemaal wel erg veel hout, wat hij zegt. Maar je moet wel bij de les blijven. het hakkelt een beetje voort.
quote:
Wat betreft de DNB:
De DNB is m.i. idd een ietse pietsje medeplichtig. Maar dat gaan ze nooit winnen.
DNB is imho weldegelijk hartstikke medeplichtig of in elk geval heel erg schuldig door het verzuimen van hun plicht als toezichthouder. Maar dat de stichting het wint denk ik ook niet, "the powers that be" houden dat wel tegen.
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 11:36:04 #169
236264 crew  capricia
pi_73451478
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:31 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Dat klopt. Als je goed oplet snijdt het allemaal wel erg veel hout, wat hij zegt. Maar je moet wel bij de les blijven. het hakkelt een beetje voort.
[..]

DNB is imho weldegelijk hartstikke medeplichtig of in elk geval heel erg schuldig door het verzuimen van hun plicht als toezichthouder. Maar dat de stichting het wint denk ik ook niet, "the powers that be" houden dat wel tegen.
Hoe meer ik hoor hoe meer ik er van overtuigd ben dat DSB failliet de beste oplossing is...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73451936
stream weg
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 11:52:40 #171
236264 crew  capricia
pi_73452061
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
stream weg
Ja, jammer.
Had graag de rest willen horen.

Ik denk dat ze nu aan het praten zijn over hoe je de DSB het snelst failliet kunt krijgen en dat wij dat niet mogen horen...
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 7 oktober 2009 @ 12:54:43 #172
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73453888
'DNB ook schuldig aan DSB-affaire'7 okt 2009, 12:33 uur

DEN HAAG (AFN) - Voorzitter Pieter Lakeman van de Stichting Hypotheekleed noemt De Nederlandsche Bank (DNB) als toezichthouder ,,medeplichtig'' aan het duperen van mensen die een verzekering afsloten bij de DSB-Bank. Hij blijft erbij dat een snel faillissement van die bank de beste manier is om de gedupeerden, als schuldeisers, te helpen . Dit zei hij woensdag tijdens een persconferentie in Den Haag.

DSB-Bank zal volgens hem niet aan alle schulden kunnen voldoen en De Nederlandsche Bank zal daarom moeten bijspringen.

Naast Hyptheekleed heeft ook de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken zich opgeworpen als belangenbehartiger van mensen die zijn gedupeerd door de DSB Bank. Deze stichting hoopt nog deze week een raamovereenkomst te sluiten met de DSB Bank, waarna mensen individueel kunnen worden geholpen.

Onrechtmatige daad

Hyptheekleed kiest als strategie dat de gang van zaken bij DSB juridisch wordt aangemerkt als een onrechtmatige daad. Uitspraken van rechters zouden ertoe moeten leiden dat er namens de gedupeerden een ,,groepsclaim'' kan worden ingediend. Lakeman nam woensdag geen woord terug van zijn fel bekritiseerde oproep aan spaarders om hun geld van de DSB Bank te halen.

Hij noemde de stichting Steunfonds een ,,concurrent'' in de belangenbehartiging. Lakeman zei te willen concurreren op kwaliteit en niet op prijs. Het aantal ,,donateurs'' van Hyptheekleed is volgens Lakeman inmiddels meer dan 1500.

Lakeman kondigde aan dat de juridische strijd tegen de DSB Bank deze week begint met een kort geding rond een loonbeslag dat DSB Bank liet leggen bij een klant.

http://www.iex.nl/nieuws/nieuws_artikel.asp?iNewsID=7591803
pi_73454951
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, jammer.
Had graag de rest willen horen.

Ik denk dat ze nu aan het praten zijn over hoe je de DSB het snelst failliet kunt krijgen en dat wij dat niet mogen horen...
Ik vind het wel een merkwaardige strategie
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:35:08 #174
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73455309
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vind het wel een merkwaardige strategie
Hoezo
Oplichtershuis annex rovershol sluiten en de buit verdelen onder de gedupeerden is dat zo slecht

Bovendien kan je nog wat je tekort komt plukken van Dirk prive en DNB

En er worden geen nieuwe mensen meer opgelicht door DSB
pi_73455367
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:35 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Hoezo
Oplichtershuis annex rovershol sluiten en de buit verdelen onder de gedupeerden is dat zo slecht

Bovendien kan je nog wat je tekort komt plukken van Dirk prive en DNB

En er worden geen nieuwe mensen meer opgelicht door DSB
Ik weet niet waar gedupeerden beter mee af zijn..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')