abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73505983
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Meneer Scheringa: Wist Gerrit Zalm ervan..............Ja dus...........Frank de Grave ook

Jelle Hendriks beaamt ook dat Zalm het wist

Gerrit

En nu oprotten
hendrickx krijgt 500 per dossier en bij een failliet van DB krijgt ie niets
  donderdag 8 oktober 2009 @ 23:54:36 #202
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73507243
Zojuist Rick van de Ploeg In P&W:

Benoeming van Zalm was niet wouter Bos zijn sterkste zet

Lijkt me heel moeilijk voor Zalm om recht in de spiegel te kijken

gerrit hoe lang nog

• uur
  • dag
  • week
  • maand

Idee voor een nieuw topic met poll
  • pi_73507331
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 23:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
    Zojuist Rick van de Ploeg In P&W:

Benoeming van Zalm was niet wouter Bos zijn sterkste zet

Lijkt me heel moeilijk voor Zalm om recht in de spiegel te kijken

gerrit hoe lang nog

• uur
  • dag
  • week
  • maand

Idee voor een nieuw topic met poll
  • Rick v.d Ploeg als in ex minister van cultuur? Last van aandachtstekort? Gaat Gordon ook nog een brief aan Gerrit sturen? Goddemn, lijst Fortuijn is echt weer herrezen geloof ik.
      donderdag 8 oktober 2009 @ 23:58:23 #204
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_73507333
    Die lakeman, ik vind het maar een eng mannetje
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
    pi_73507466
    Er is (fiscaal) nogal wat aan te merken op die regeling, trouwens. Ik ben benieuwd in hoeverre de Belastingdienst omgaat met de retourprovisie en daarnaast word je gedwongen een bankspaarproduct af te sluiten bij de DSB. Dat laatste is ook nogal sneu gedaan. (alsof dát zo positief is....)

(ik ga dan wel uit van de aanbevelingen/regeling zoals deze op de site van Nova staat, dus of dat klopt...)
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:26:38 #206
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_73508071
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 15:54 schreef Sachertorte het volgende:
    Mag je dit wel publiceren? Voor je het weet krijg je Lakeman/DSB-achtige toestanden.
    P&W lezen duidelijk ook Fok. Gelukkig laten ze zich door de juiste users inspireren.
    Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:28:40 #207
    273135 Labjas
    symbol of science
    pi_73508118
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 23:58 schreef MikeyMo het volgende:
    Die lakeman, ik vind het maar een eng mannetje
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 00:26 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

P&W lezen duidelijk ook Fok. Gelukkig laten ze zich door de juiste users inspireren.
    Hoe kritischer hoe beter, Hendrickx heeft duidelijk meerdere belangen.
    pi_73508148
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef Labjas het volgende:

[..]

[..]

ja hij zal van DSB ook wel een bonus krijgen
      Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:32:38 #209
    236264 crew  capricia
    pi_73508218
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 00:30 schreef henkway het volgende:

[..]

ja hij zal van DSB ook wel een bonus krijgen
    zeker als hij wint van Lakeman.. Dus wie vertrouw je het meest?
    "People that use Fiat currency as a store of value.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:35:03 #210
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_73508287
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef Labjas het volgende:

[..]

[..]

Lakeman is verder ook een heel stuk slimmer. Dat zegt natuurlijk niet dat zijn strategie per se succesvoller zal zijn, maar het maakt het wel aannemelijk.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:37:03 #211
    273135 Labjas
    symbol of science
    pi_73508340
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 00:35 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Lakeman is verder ook een heel stuk slimmer. Dat zegt natuurlijk niet dat zijn strategie per se succesvoller zal zijn, maar het maakt het wel aannemelijk.
    Daar ben ik het mee eens. Maar ik denk dat Hendrickx dan ook op de payroll staat van DSB.

Ik heb daar in BNW een topic over geopend... Maar goed, het is maar hypothetisch.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:51:28 #212
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_73508674
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 00:37 schreef Labjas het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Maar ik denk dat Hendrickx dan ook op de payroll staat van DSB.

Ik heb daar in BNW een topic over geopend... Maar goed, het is maar hypothetisch.
    Ook even gereageerd
    pi_73509094
    Van de site van Hypotheekleed:

'Advies Hypotheekleed met betrekking tot afspraken DSB

Zojuist vernam Hypotheekleed dat er een overeenkomst is getekend op basis van een advies van de Ombudsman van Kifid.
    Morgen, 9 oktober, komt Hypotheekleed met een analyse van het advies van de Ombudsman. Houdt de website dus in de gaten.

Vanavond zal onze voorzitter, Pieter Lakeman, een eerste reactie geven in het tv-programma Pauw en Witteman.'

Ben benieuwd.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 01:55:57 #214
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73509486
    Dirk heeft er spijt van, hij heeft het zelf geschreven. Hij heeft de onder zijn auspiciën grof in het pak genaaide DSB-klanten zijn 'oprechte excuses' aangeboden, onder de verzekering dat al hun klachten zo snel mogelijk worden opgelost. 'Sterker nog, daar zijn wij, klant voor klant, al maanden mee bezig', aldus Scheringa, in een schriftelijke verklaring wel te verstaan, want de grond is inmiddels kokend heet onder zijn voeten en de maecenas mijdt microfoons en camera's.

http://www.hartenziel.nl/artikel/De_teloorgang_van_een_volksheld
    pi_73512063
    Maareh... die overeenkomst is toch een lachtertje?

De klanten worden niet afgeholpen van hun torenhoge koopsompolissen, nee ze krijgen iets mindere maandlasten omdat het allemaal uitgesmeerd wordt. Maar aan het einde van de rit zijn ze 'gewoon' genaaid door DSB. Daarom zal ik niet vreemd opkijken als Lakeman ineens veel meer aanmedlingen voor zijn procedure krijgt. Want daar lijkt me meer te halen, als genaaide consument.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:20:12 #216
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_73514389
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 09:42 schreef Freak188 het volgende:
    Maareh... die overeenkomst is toch een lachtertje?

De klanten worden niet afgeholpen van hun torenhoge koopsompolissen, nee ze krijgen iets mindere maandlasten omdat het allemaal uitgesmeerd wordt. Maar aan het einde van de rit zijn ze 'gewoon' genaaid door DSB. Daarom zal ik niet vreemd opkijken als Lakeman ineens veel meer aanmedlingen voor zijn procedure krijgt. Want daar lijkt me meer te halen, als genaaide consument.
    Precies ja.. En niet alleen dat..
    quote:
    Volgens WPC geeft de regeling DSB de kans om zich te vrijwaren van klachten over beleggingsverzekeringen die samen met hypotheken en consumptieve kredieten zijn verkocht. Hierdoor wordt klanten het recht ontnomen om in een later stadium alsnog te proberen hun recht te halen op dit punt.
    http://www.telegraaf.nl/d(...)eling___.html?p=11,1
    -- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
    pi_73514537
    Gisteren zat Van der Ploeg bij P&W en die vroeg direct aan Hendrickx of klanten nog iets terug zagen van de teveel betaalde provisie over koopsommen. Die moest het antwoord schuldig blijven. Dus daar komt ws. ook niets meer terug naar de klant. Geen wonder dat DSB dit maar een paar miljoen per jaar kost.
    pi_73514598
    'Klanten DSB worden ernstig tekort gedaan'

AMSTERDAM - De Stichting Woekerpolis Claim (WPC) vindt dat klanten van DSB Bank ernstig tekort worden gedaan in de regeling die de bank donderdag trof met de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken.
    © ANP

''DSB Bank is spekkoper met deze regeling'', stelt voorzitter Jeroen Wendelgest van WPC vrijdag in een verklaring.

Volgens WPC geeft de regeling DSB de kans om zich te vrijwaren van klachten over beleggingsverzekeringen die samen met hypotheken en consumptieve kredieten zijn verkocht. Hierdoor wordt klanten het recht ontnomen om in een later stadium alsnog te proberen hun recht te halen op dit punt.

De stichting, bekend van de schikkingen die het trof voor klanten met een beleggingsverzekering van onder meer Aegon, Fortis en ING, raadt klanten van DSB dan ook af om in te gaan op het akkoord ''tenzij het echt niet anders kan.''

Afpersing

Volgens Pieter Lakeman van de Stichting Hypotheekleed stelt het DSB-akkoord niets voor en schieten gedupeerden er niks mee op. Donderdag in tv-programma Pauw & Witteman noemde hij het een ''civiele pendant van afpersing'' en stelde hij dat DSB ''misbruik maakt van de omstandigheden''.

Lakeman zet zijn strijd tegen DSB voort en probeert via een massaclaim schadevergoeding te krijgen voor gedupeerden.
    pi_73515361
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:26 schreef Dutchguy het volgende:
    'Klanten DSB worden ernstig tekort gedaan'

AMSTERDAM - De Stichting Woekerpolis Claim (WPC) vindt dat klanten van DSB Bank ernstig tekort worden gedaan in de regeling die de bank donderdag trof met de Stichting Steunfonds Probleemhypotheken.
    © ANP

''DSB Bank is spekkoper met deze regeling'', stelt voorzitter Jeroen Wendelgest van WPC vrijdag in een verklaring.

De stichting, bekend van de schikkingen die het trof voor klanten met een beleggingsverzekering van onder meer Aegon, Fortis en ING, raadt klanten van DSB dan ook af om in te gaan op het akkoord ''tenzij het echt niet anders kan.''

Afpersing

Volgens Pieter Lakeman van de Stichting Hypotheekleed stelt het DSB-akkoord niets voor en schieten gedupeerden er niks mee op. Donderdag in tv-programma Pauw & Witteman noemde hij het een ''civiele pendant van afpersing'' en stelde hij dat DSB ''misbruik maakt van de omstandigheden''.

Lakeman zet zijn strijd tegen DSB voort en probeert via een massaclaim schadevergoeding te krijgen voor gedupeerden.
    buitengewoon aardig dat Lakeman het woord 'afpersing' in de mond neemt
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:54:29 #220
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73515476
    Een stichting die in het hoofdkantoor zit van de DSB, om voor gedupeerde DSB-klanten op te komen klinkt ook niet erg betrouwbaar.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73515566
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:54 schreef Zero2Nine het volgende:
    Een stichting die in het hoofdkantoor zit van de DSB, om voor gedupeerde DSB-klanten op te komen klinkt ook niet erg betrouwbaar.
    Werkelijk? Zitten ze daar? Niet te geloven.
    pi_73516328
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:25 schreef Dutchguy het volgende:
    Gisteren zat Van der Ploeg bij P&W en die vroeg direct aan Hendrickx of klanten nog iets terug zagen van de teveel betaalde provisie over koopsommen. Die moest het antwoord schuldig blijven. Dus daar komt ws. ook niets meer terug naar de klant. Geen wonder dat DSB dit maar een paar miljoen per jaar kost.
    Mja, raar... in de aanbevelingen van Wabeke staat het e.e.a. over het afkopen van de koopsompolis en dat dat in een bankspaarrekening ( ) bij DSB wordt gestopt.

Op de site van de DSB staat dat beide partijen zich in de aanbevelingen kunnen vinden, dus of dit dan daadwerkelijk één van de opties wordt, weet ik niet.
      Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:25:23 #223
    236264 crew  capricia
    pi_73516376
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, raar... in de aanbevelingen van Wabeke staat het e.e.a. over het afkopen van de koopsompolis en dat dat in een bankspaarrekening ( ) bij DSB wordt gestopt.

Op de site van de DSB staat dat beide partijen zich in de aanbevelingen kunnen vinden, dus of dit dan daadwerkelijk één van de opties wordt, weet ik niet.
    Ik vind dat dus regelrechte koppelverkoop.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_73516459
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het niet alleen slecht omdat het bij DSB zit, maar dat ze het in een bankspaarproduct an sich stoppen, vind ik al discutabel. Dan zit het geld alsnog vast in een slecht product...
    pi_73516481
    Als ik gedupeerde was dan stapte ik daar zeker niet in.

Dat is je huid verkopen voor een appel en een ei
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:29:15 #226
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73516486
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:25 schreef capricia het volgende:

[..]

dat is het dus niet het is een fiscale geschapen mogelijkheid om belastingvrij [ box 3] te sparen voor aflossing huis dat tesamen met een creditrente die gelijk is aan betaalde debetrente levert dat belastingvoordeel op en kan het ook niet tussentijds opgenomen en aan iets anders besteedt worden.

Wel zo handig voor mensen die niet zo handig zijn met geld

Ja ik weet het deze ene keer praat Dirk de waarheid voor de rest liegen ze er allemaal op los
    pi_73516502
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:29 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

dat is het dus niet het is een fiscale geschapen mogelijkheid om belastingvrij [ box 3] te sparen voor aflossing huis dat tesamen met een creditrente die gelijk is aan betaalde debetrente levert dat belastingvoordeel op en kan het ook niet tussentijds opgenomen en aan iets anders besteedt worden.

Ja ik weet het deze ene keer praat Dirk de waarheid voor de rest liegen ze er allemaal op los
    Banksparen zit altijd in box 1! (en heeft verder nogal wat nadelen, maar dat wordt nogal technisch)
      Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:34:27 #228
    236264 crew  capricia
    pi_73516635
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:29 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat is het wel, enkel en alleen omdat je verplicht bent het produkt bij de DSB af te sluiten...
    There is a name for it:
    We call them Poor"
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:35:05 #229
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73516655
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Banksparen zit altijd in box 1! (en heeft verder nogal wat nadelen, maar dat wordt nogal technisch)
    Mag je je inleg voor de aflossing op je hypotheek dan ook aftrekken in box 1? Zoals bij banksparen voor je oude dag?
    pi_73516711
    Ze worden langzaam gekookt daar bij de DSB. Het gaat ze hoe dan ook de kop kosten, kan me niet voorstellen dat dit brandje nog geblust wordt.
    http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:38:25 #231
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73516763
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:29 schreef Five_Horizons het volgende:
    [..]
    Zodra u een spaarrekening koppelt aan een hypotheeklening wordt gesproken over een Spaarrekening Eigen Woning (SEW). Over de waarde van de spaarrekening betaalt u geen vermogensrendementsheffing (1,2% ), box 3 dus

en verderop:
    Kenmerkend voor banksparen is dat de rekening (SEW of BEW) onlosmakelijk is verbonden aan de hypothecaire lening.

U kunt het allemaal nog even rustig nalezen op:

http://www.hypotheek-weetjes.nl/soorten-hypotheken/banksparen.php
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:38:56 #232
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73516785
    Een flink aantal gedupeerden staat het water natuurlijk wel aan de lippen. Voor hen is de verleiding om hierop in te gaan zeer groot. Des te schandaliger is het dat DNB als toezichthouder dit weer allemaal toestaat en feitelijk de kant van de oplichters kiest.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:40:08 #233
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73516829
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:35 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Mag je je inleg voor de aflossing op je hypotheek dan ook aftrekken in box 1? Zoals bij banksparen voor je oude dag?
    Dat dan weer niet

Lees voor verder info even mijn link uit vorige post
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:41:09 #234
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73516870
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Zodra u een spaarrekening koppelt aan een hypotheeklening wordt gesproken over een Spaarrekening Eigen Woning (SEW). Over de waarde van de spaarrekening betaalt u geen vermogensrendementsheffing (1,2% ), box 3 dus

en verderop:
    Kenmerkend voor banksparen is dat de rekening (SEW of BEW) onlosmakelijk is verbonden aan de hypothecaire lening.

Ehhh... waarom denk je eigenlijk dat je geen vermogensrendementsheffing hoeft te betalen? Juist ja: omdat het in box 1 zit en niet in box 3!

Maar als het inderdaad in box 1 zit, vraag ik me wel af of je je inleg ook kunt aftrekken in box 1.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:44:08 #235
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73516962
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:38 schreef haatbaard het volgende:
    Een flink aantal gedupeerden staat het water natuurlijk wel aan de lippen. Voor hen is de verleiding om hierop in te gaan zeer groot. Des te schandaliger is het dat DNB als toezichthouder dit weer allemaal toestaat en feitelijk de kant van de oplichters kiest.
    Dat moeten ze technisch gesproken wel doen Als DSB alle winst op koopsompolissen zo een 1.6 miljard moet terug betalen is de bank dik en dik failliet die winsten zijn al als dividend en bonussen uitbetaald aan het personeel
    ALs de bank dan failliet is gaat de curator en anderen DNB aansprakelijk stellen en moeten zij opdraaien voor het tekort Dat kan DNB wel leiden, door een extra injectie van wouter bos maar het ego van Nout Wellink kan dat niet aan en is van verlenging van zijn contract ook geen sprake meer
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:47:13 #236
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73517070
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:41 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ehhh... waarom denk je eigenlijk dat je geen vermogensrendementsheffing hoeft te betalen? Juist ja: omdat het in box 1 zit en niet in box 3!

Maar als het inderdaad in box 1 zit, vraag ik me wel af of je je inleg ook kunt aftrekken in box 1.
    De bijbehorende hypothheklening zit in box 1 en de rente daarvan mag je aftrekken van je inkomen Het spaartegoed eigen woning is vermogen en daar wordt een fictief rendement van berekend van 4% en belast tegen 30%= 1,2% en juist dat is vrijgesteld

Als het spaartegoed eigen woning ook in box 1 zat moest je de ontvangen rente weer optellen bij je inkomen en is het hele product waardeloos

en eh de inleg is ook niet aftrekbaar omdat de opbrengst om de hypotheek af te lossen straks ook niet belast is
    pi_73517355
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:44 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat moeten ze technisch gesproken wel doen Als DSB alle winst op koopsompolissen zo een 1.6 miljard moet terug betalen is de bank dik en dik failliet die winsten zijn al als dividend en bonussen uitbetaald aan het personeel
    ALs de bank dan failliet is gaat de curator en anderen DNB aansprakelijk stellen en moeten zij opdraaien voor het tekort Dat kan DNB wel leiden, door een extra injectie van wouter bos maar het ego van Nout Wellink kan dat niet aan en is van verlenging van zijn contract ook geen sprake meer
    aansprakelijk stellen en aansprakelijk zijn, zijn natuurlijk twee verschillende grootheden, he

Waar is die winst dan gebleven? DSB maakt slechts een slordige 50 mln winst per jaar? Waar komt dat bedrag van 1.6 miljard vandaan?
    pi_73517453
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

en verderop:

Je betaalt geen 1,2% juist omdat het niet in box 3 zit
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:00:23 #239
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73517508
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je betaalt geen 1,2% juist omdat het niet in box 3 zit
    Het zit wel in box 3 maar is vrijgesteld en dat is toch iets anders vriend
    pi_73517516
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

De bijbehorende hypothheklening zit in box 1 en de rente daarvan mag je aftrekken van je inkomen Het spaartegoed eigen woning is vermogen en daar wordt een fictief rendement van berekend van 4% en belast tegen 30%= 1,2% en juist dat is vrijgesteld

Als het spaartegoed eigen woning ook in box 1 zat moest je de ontvangen rente weer optellen bij je inkomen en is het hele product waardeloos

en eh de inleg is ook niet aftrekbaar omdat de opbrengst om de hypotheek af te lossen straks ook niet belast is
    De inleg voor een SEW/BEW is niet aftrekbaar.

Een KEW/SEW/BEW zit altijd in box 1 en niet in box 3 (anders zou het geen KEW zijn)
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:01:16 #241
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73517537
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ik lees het volgende op wikipedia, en dit klopt volgens mij (nee, niet omdat het op wikipedia staat, maar omdat het gewoon hout snijdt):
    quote:
    Aflossing eigenwoningschuld

Voor het aflossen van de eigenwoningschuld (hypotheek) kon de woningbezitter van oudsher gebruik maken van een Kapitaalverzekering Eigen Woning (KEW). De KEW is een levensverzekering die, onder bepaalde voorwaarden, niet belast is in box 3; de rente (uitkering minus inleg) is dan in principe belast in box 1, maar met een vrijstelling. Bij banksparen geldt dezelfde faciliteit. Er wordt dan bij een bank een geblokkeerde spaarrekening (Spaarrekening Eigen Woning) of geblokkeerde beleggingsrekening (Beleggingsrecht Eigen Woning) geopend. De inleg en het rendement mogen alleen worden aangewend om de eigenwoningschuld af te lossen.
    Lijkt mij toch een duidelijk en logisch verhaal: box 1 dus.
    quote:
    Daar zit wel wat in.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:01:24 #242
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73517542
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

aansprakelijk stellen en aansprakelijk zijn, zijn natuurlijk twee verschillende grootheden, he

Waar is die winst dan gebleven? DSB maakt slechts een slordige 50 mln winst per jaar? Waar komt dat bedrag van 1.6 miljard vandaan?
    2 miljard aan koopsompolissen verkocht 80% is winst = 1.6 miljard
    pi_73517558
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 13:00 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Het zit wel in box 3 maar is vrijgesteld en dat is toch iets anders vriend
    Ga je alsjeblieft even inlezen, in plaats van domme dingen te posten

(het is m'n werk)
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:05:33 #244
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73517663
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 13:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De inleg voor een SEW/BEW is niet aftrekbaar.
    Jammer. Anders zou het echt een goudmijn zijn.
    pi_73517683
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 13:01 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

2 miljard aan koopsompolissen verkocht 80% is winst = 1.6 miljard
    waar is die dan gebleven in de jaarrekeningen?

en waar is die 80% op gebaseerd? Hoe is dat berekend?
    pi_73517817
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 13:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en waar is die 80% op gebaseerd? Hoe is dat berekend?
    Bij koopsompolissen (zeker met dekking voor arbeidsongeschiktheid) zijn de provisiepercentages vaak tussen de 40 en 80. Dus van de inleg wordt 40/80% uitgekeerd aan de tussenpersoon. DSB krijgt z'n deel en die keert op zijn beurt weer een deel uit aan de adviseur.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:11:39 #247
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73517821
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 13:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Die is in de loop der jaren doorgesluisd naar DSB Beheer en gebruikt om stadions van te bouwen etc.
    pi_73517894
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 13:11 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Die is in de loop der jaren doorgesluisd naar DSB Beheer en gebruikt om stadions van te bouwen etc.
    da's 'slechts' 75 mln. http://www.fd.nl/artikel/(...)krijt-dsb-bank-media

en de rest?
    pi_73517925
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 13:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Bij koopsompolissen (zeker met dekking voor arbeidsongeschiktheid) zijn de provisiepercentages vaak tussen de 40 en 80. Dus van de inleg wordt 40/80% uitgekeerd aan de tussenpersoon. DSB krijgt z'n deel en die keert op zijn beurt weer een deel uit aan de adviseur.
    verschlt DSB in jouw opinie daarin van andere verzekeraars?
    pi_73518013
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 13:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

verschlt DSB in jouw opinie daarin van andere verzekeraars?
    DSB is de verzekeraar niet (althans: tegenwoordig doen ze, geloof ik, wel wat zelf op het gebied van WIA/WW)

DSB sloot z'n polissen vaak bij Cardif, Hollands Welvaren en meer van dat soort clubs. Die hanteren een dergelijk beloningsbeleid. Overigens zijn de percentages bij andere verzekeraars (AON bijvoorbeeld) niet heel veel lager. 80% is wel een uitzondering, maar 30/40% is vrij standaard.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')