abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:29:15 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73516486
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind dat dus regelrechte koppelverkoop.
dat is het dus niet het is een fiscale geschapen mogelijkheid om belastingvrij [ box 3] te sparen voor aflossing huis dat tesamen met een creditrente die gelijk is aan betaalde debetrente levert dat belastingvoordeel op en kan het ook niet tussentijds opgenomen en aan iets anders besteedt worden.

Wel zo handig voor mensen die niet zo handig zijn met geld

Ja ik weet het deze ene keer praat Dirk de waarheid voor de rest liegen ze er allemaal op los
pi_73516502
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:29 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

dat is het dus niet het is een fiscale geschapen mogelijkheid om belastingvrij [ box 3] te sparen voor aflossing huis dat tesamen met een creditrente die gelijk is aan betaalde debetrente levert dat belastingvoordeel op en kan het ook niet tussentijds opgenomen en aan iets anders besteedt worden.

Ja ik weet het deze ene keer praat Dirk de waarheid voor de rest liegen ze er allemaal op los
Banksparen zit altijd in box 1! (en heeft verder nogal wat nadelen, maar dat wordt nogal technisch)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:34:27 #228
236264 crew  capricia
pi_73516635
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:29 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat is het wel, enkel en alleen omdat je verplicht bent het produkt bij de DSB af te sluiten...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:35:05 #229
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73516655
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Banksparen zit altijd in box 1! (en heeft verder nogal wat nadelen, maar dat wordt nogal technisch)
Mag je je inleg voor de aflossing op je hypotheek dan ook aftrekken in box 1? Zoals bij banksparen voor je oude dag?
pi_73516711
Ze worden langzaam gekookt daar bij de DSB. Het gaat ze hoe dan ook de kop kosten, kan me niet voorstellen dat dit brandje nog geblust wordt.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:38:25 #231
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73516763
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zodra u een spaarrekening koppelt aan een hypotheeklening wordt gesproken over een Spaarrekening Eigen Woning (SEW). Over de waarde van de spaarrekening betaalt u geen vermogensrendementsheffing (1,2% ), box 3 dus

en verderop:
Kenmerkend voor banksparen is dat de rekening (SEW of BEW) onlosmakelijk is verbonden aan de hypothecaire lening.

U kunt het allemaal nog even rustig nalezen op:

http://www.hypotheek-weetjes.nl/soorten-hypotheken/banksparen.php
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:38:56 #232
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73516785
Een flink aantal gedupeerden staat het water natuurlijk wel aan de lippen. Voor hen is de verleiding om hierop in te gaan zeer groot. Des te schandaliger is het dat DNB als toezichthouder dit weer allemaal toestaat en feitelijk de kant van de oplichters kiest.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:40:08 #233
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73516829
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:35 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Mag je je inleg voor de aflossing op je hypotheek dan ook aftrekken in box 1? Zoals bij banksparen voor je oude dag?
Dat dan weer niet

Lees voor verder info even mijn link uit vorige post
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:41:09 #234
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73516870
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Zodra u een spaarrekening koppelt aan een hypotheeklening wordt gesproken over een Spaarrekening Eigen Woning (SEW). Over de waarde van de spaarrekening betaalt u geen vermogensrendementsheffing (1,2% ), box 3 dus

en verderop:
Kenmerkend voor banksparen is dat de rekening (SEW of BEW) onlosmakelijk is verbonden aan de hypothecaire lening.

Ehhh... waarom denk je eigenlijk dat je geen vermogensrendementsheffing hoeft te betalen? Juist ja: omdat het in box 1 zit en niet in box 3!

Maar als het inderdaad in box 1 zit, vraag ik me wel af of je je inleg ook kunt aftrekken in box 1.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:44:08 #235
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73516962
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:38 schreef haatbaard het volgende:
Een flink aantal gedupeerden staat het water natuurlijk wel aan de lippen. Voor hen is de verleiding om hierop in te gaan zeer groot. Des te schandaliger is het dat DNB als toezichthouder dit weer allemaal toestaat en feitelijk de kant van de oplichters kiest.
Dat moeten ze technisch gesproken wel doen Als DSB alle winst op koopsompolissen zo een 1.6 miljard moet terug betalen is de bank dik en dik failliet die winsten zijn al als dividend en bonussen uitbetaald aan het personeel
ALs de bank dan failliet is gaat de curator en anderen DNB aansprakelijk stellen en moeten zij opdraaien voor het tekort Dat kan DNB wel leiden, door een extra injectie van wouter bos maar het ego van Nout Wellink kan dat niet aan en is van verlenging van zijn contract ook geen sprake meer
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:47:13 #236
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73517070
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:41 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ehhh... waarom denk je eigenlijk dat je geen vermogensrendementsheffing hoeft te betalen? Juist ja: omdat het in box 1 zit en niet in box 3!

Maar als het inderdaad in box 1 zit, vraag ik me wel af of je je inleg ook kunt aftrekken in box 1.
De bijbehorende hypothheklening zit in box 1 en de rente daarvan mag je aftrekken van je inkomen Het spaartegoed eigen woning is vermogen en daar wordt een fictief rendement van berekend van 4% en belast tegen 30%= 1,2% en juist dat is vrijgesteld

Als het spaartegoed eigen woning ook in box 1 zat moest je de ontvangen rente weer optellen bij je inkomen en is het hele product waardeloos

en eh de inleg is ook niet aftrekbaar omdat de opbrengst om de hypotheek af te lossen straks ook niet belast is
pi_73517355
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:44 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat moeten ze technisch gesproken wel doen Als DSB alle winst op koopsompolissen zo een 1.6 miljard moet terug betalen is de bank dik en dik failliet die winsten zijn al als dividend en bonussen uitbetaald aan het personeel
ALs de bank dan failliet is gaat de curator en anderen DNB aansprakelijk stellen en moeten zij opdraaien voor het tekort Dat kan DNB wel leiden, door een extra injectie van wouter bos maar het ego van Nout Wellink kan dat niet aan en is van verlenging van zijn contract ook geen sprake meer
aansprakelijk stellen en aansprakelijk zijn, zijn natuurlijk twee verschillende grootheden, he

Waar is die winst dan gebleven? DSB maakt slechts een slordige 50 mln winst per jaar? Waar komt dat bedrag van 1.6 miljard vandaan?
pi_73517453
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

en verderop:

Je betaalt geen 1,2% juist omdat het niet in box 3 zit
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:00:23 #239
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73517508
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je betaalt geen 1,2% juist omdat het niet in box 3 zit
Het zit wel in box 3 maar is vrijgesteld en dat is toch iets anders vriend
pi_73517516
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

De bijbehorende hypothheklening zit in box 1 en de rente daarvan mag je aftrekken van je inkomen Het spaartegoed eigen woning is vermogen en daar wordt een fictief rendement van berekend van 4% en belast tegen 30%= 1,2% en juist dat is vrijgesteld

Als het spaartegoed eigen woning ook in box 1 zat moest je de ontvangen rente weer optellen bij je inkomen en is het hele product waardeloos

en eh de inleg is ook niet aftrekbaar omdat de opbrengst om de hypotheek af te lossen straks ook niet belast is
De inleg voor een SEW/BEW is niet aftrekbaar.

Een KEW/SEW/BEW zit altijd in box 1 en niet in box 3 (anders zou het geen KEW zijn)
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:01:16 #241
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73517537
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ik lees het volgende op wikipedia, en dit klopt volgens mij (nee, niet omdat het op wikipedia staat, maar omdat het gewoon hout snijdt):
quote:
Aflossing eigenwoningschuld

Voor het aflossen van de eigenwoningschuld (hypotheek) kon de woningbezitter van oudsher gebruik maken van een Kapitaalverzekering Eigen Woning (KEW). De KEW is een levensverzekering die, onder bepaalde voorwaarden, niet belast is in box 3; de rente (uitkering minus inleg) is dan in principe belast in box 1, maar met een vrijstelling. Bij banksparen geldt dezelfde faciliteit. Er wordt dan bij een bank een geblokkeerde spaarrekening (Spaarrekening Eigen Woning) of geblokkeerde beleggingsrekening (Beleggingsrecht Eigen Woning) geopend. De inleg en het rendement mogen alleen worden aangewend om de eigenwoningschuld af te lossen.
Lijkt mij toch een duidelijk en logisch verhaal: box 1 dus.
quote:
Daar zit wel wat in.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:01:24 #242
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73517542
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

aansprakelijk stellen en aansprakelijk zijn, zijn natuurlijk twee verschillende grootheden, he

Waar is die winst dan gebleven? DSB maakt slechts een slordige 50 mln winst per jaar? Waar komt dat bedrag van 1.6 miljard vandaan?
2 miljard aan koopsompolissen verkocht 80% is winst = 1.6 miljard
pi_73517558
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:00 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Het zit wel in box 3 maar is vrijgesteld en dat is toch iets anders vriend
Ga je alsjeblieft even inlezen, in plaats van domme dingen te posten

(het is m'n werk)
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:05:33 #244
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73517663
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De inleg voor een SEW/BEW is niet aftrekbaar.
Jammer. Anders zou het echt een goudmijn zijn.
pi_73517683
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:01 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

2 miljard aan koopsompolissen verkocht 80% is winst = 1.6 miljard
waar is die dan gebleven in de jaarrekeningen?

en waar is die 80% op gebaseerd? Hoe is dat berekend?
pi_73517817
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en waar is die 80% op gebaseerd? Hoe is dat berekend?
Bij koopsompolissen (zeker met dekking voor arbeidsongeschiktheid) zijn de provisiepercentages vaak tussen de 40 en 80. Dus van de inleg wordt 40/80% uitgekeerd aan de tussenpersoon. DSB krijgt z'n deel en die keert op zijn beurt weer een deel uit aan de adviseur.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:11:39 #247
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73517821
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Die is in de loop der jaren doorgesluisd naar DSB Beheer en gebruikt om stadions van te bouwen etc.
pi_73517894
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:11 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Die is in de loop der jaren doorgesluisd naar DSB Beheer en gebruikt om stadions van te bouwen etc.
da's 'slechts' 75 mln. http://www.fd.nl/artikel/(...)krijt-dsb-bank-media

en de rest?
pi_73517925
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Bij koopsompolissen (zeker met dekking voor arbeidsongeschiktheid) zijn de provisiepercentages vaak tussen de 40 en 80. Dus van de inleg wordt 40/80% uitgekeerd aan de tussenpersoon. DSB krijgt z'n deel en die keert op zijn beurt weer een deel uit aan de adviseur.
verschlt DSB in jouw opinie daarin van andere verzekeraars?
pi_73518013
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

verschlt DSB in jouw opinie daarin van andere verzekeraars?
DSB is de verzekeraar niet (althans: tegenwoordig doen ze, geloof ik, wel wat zelf op het gebied van WIA/WW)

DSB sloot z'n polissen vaak bij Cardif, Hollands Welvaren en meer van dat soort clubs. Die hanteren een dergelijk beloningsbeleid. Overigens zijn de percentages bij andere verzekeraars (AON bijvoorbeeld) niet heel veel lager. 80% is wel een uitzondering, maar 30/40% is vrij standaard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')