abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 12:00:26 #101
236264 crew  capricia
pi_73452333
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:59 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Is toch wat anders dan de rentestanden beïnvloeden lijkt mij.
Rentestanden beinvloeden denk ik ook zo net niet. Dat schrijf ik ook nergens.
Ik bedoel meer het leed voor de huizenbezitters zo veel mogelijk verzachten.
Extra aftrekmogelijkheden (zoals nu ook, nu mag je opeens wel weer 2 huizen aftrekken) en extra garanties e.d.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73452400
En in de jaren 80 had men premie A,B en C woningen
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 12:03:42 #103
236264 crew  capricia
pi_73452445
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:02 schreef Basp1 het volgende:
De overheid is er veel aan gelegen de woningmarkt rustig te houden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73454590
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:02 schreef Basp1 het volgende:
daarvan had ik de allerlaatste premie A in 1989
premie 40..000 gulden contante waarde
aanschafwaarde 128.000 gulden
stichtingskosten 142.000 gulden
jaar ervoor met een koopsom het belastbaar inkomen gedrukt
t'was net diefstal
pi_73454678
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:14 schreef henkway het volgende:

[..]

daarvan had ik de allerlaatste premie A
premie 40..000 gulden contante waarde
aanschafwaarde 128.000 gulden
stichtingskosten 142.000 gulden
t'was net diefstal
En waar zit je nu op, in de buurt van 3 ton in euro's ? En dat in nog geen twintig jaar tijd.
pi_73454735
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:17 schreef antonwachter het volgende:

[..]

En waar zit je nu op, in de buurt van 3 ton in euro's ? En dat in nog geen twintig jaar tijd.
drie jaar geleden verkocht wegens scheidng
pi_73454787
Wat bracht het 3 jaar geleden op dan ?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 13:28:04 #108
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73455049
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat zal de overheid nooit toestaan.
Dat denk ik ook niet. Men zal er wel alles aan doen om de rente (in elk geval op hypotheken) in toom te houden, want dat is de meest logische oplossing met de minste rompslomp.
quote:
De huizenmarkt is dusdanig belangrijk voor Nederland en de tevredenheid van haar burgers, dan de overheid er alles aan zal doen om eventueel leed te verzachten.
Hoe oneerlijk je dat ook mag vinden.
Ik vind dat niet per se oneerlijk. Maar alles heeft een grens, zelfs (of misschien juist) de reikwijdte van maatregelen door de overheid.
pi_73455059
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:20 schreef antonwachter het volgende:
Wat bracht het 3 jaar geleden op dan ?
genoeg, maar ik koop wel weer een mooi modern nieuwbouwappartement tzt
heb nu een hele grote vrije sector huur

Ik hou niet van tweedehands huizen
pi_73463008
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:00 schreef capricia het volgende:
Ik bedoel meer het leed voor de huizenbezitters zo veel mogelijk verzachten.
Extra aftrekmogelijkheden (zoals nu ook, nu mag je opeens wel weer 2 huizen aftrekken) en extra garanties e.d.
Volgens mij is dat gewoon niet vol te houden, de overheid doet dit momenteel om de boel 'op peil' te houden, net als allerlei andere stimuleringsmaatregelen. Als een recessie kort aanhoud is dat misschien wel te verantwoorden maar wat als de recessie jaren gaat duren? Uiteindelijk gaan mij met zijn allen hiervoor meebetalen en dat gaat sommige politieke partijen niet in dank worden afgenomen, me dunkt.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73466867
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:49 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hebben ze dat de vorige keer ook gedaan dan? (jaren 80)
ja dat hebben ze gedaan. Dat ging echter niet rechtstreeks, maar in de jaren 80 via banken. En je hebt mogen ervaren wat banken ervoor teruggevraagd hebben. Waar denk je dat we die losse regelgeving aan te danken hebben.

Nog een voordeel wat toen onderkend werd. Uiteindelijk wordt dat verdisonteerd in hogere tarieven voor klanten, maar dat merkt niemand. Politiek blij, banken blij, publiek betaalt uiteindelijk op verkapte wijze.

Vallen de paralellen met het heden al op?
pi_73466988
Nee, vertel eens
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73467285
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, vertel eens
overheid is lief voor de banekn, banken houden rekening met de belangen van de overheid door her en der wat soepeler te zijn dan ze anders zouden zijn geweest, zodat de ellende meevalt. Politiek iedereen buiten schot, en de rekening loopt buiten de begroiing.
pi_73467457
Waar loopt die rekening dan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73467563
daar!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:38:34 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73468446
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

overheid is lief voor de banekn, banken houden rekening met de belangen van de overheid door her en der wat soepeler te zijn dan ze anders zouden zijn geweest, zodat de ellende meevalt. Politiek iedereen buiten schot, en de rekening loopt buiten de begroiing.
De banken zullen vooral toch rekening moeten houden met hun eigen balansen en de daaraan gerelateerde kredietbeoordeling. Ze kunnen onmogelijk tegen de klippen in de marktwerking tegenhouden. Heel even en met een beperkte kracht, maar uiteindelijk dus niet. Hooguit vlakken ze de kuil wat af.

En ook de NL-se staat kan niet blijven doorgaan met geld te strooien. Ze kregen vandaag al een waarschuwing vanuit Brussel.
The End Times are wild
pi_73468642
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

De banken zullen vooral toch rekening moeten houden met hun eigen balansen en de daaraan gerelateerde kredietbeoordeling. Ze kunnen onmogelijk tegen de klippen in de marktwerking tegenhouden. Heel even en met een beperkte kracht, maar uiteindelijk dus niet. Hooguit vlakken ze de kuil wat af.

En ook de NL-se staat kan niet blijven doorgaan met geld te strooien. Ze kregen vandaag al een waarschuwing vanuit Brussel.
marktwerking? De rentemarges zijn in het afgelopen jaar vertwee of verdrievoudigd
Daar kunnen een hoop leningen meer verstrekt worden die allleen op verzoek versterkt worden, en een hoop kredietelllende mee gestut worden. De overheid betaalt dat niet. Jij en ik. Zonder dat we het doorhebben
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:52:28 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73468877
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

marktwerking? De rentemarges zijn in het afgelopen jaar vertwee of verdrievoudigd
Daar kunnen een hoop leningen meer verstrekt worden die allleen op verzoek versterkt worden, en een hoop kredietelllende mee gestut worden. De overheid betaalt dat niet. Jij en ik. Zonder dat we het doorhebben
Ja, dat is wel goed voor de inkomsten van de banken, maar komt toch enkel doordat de ECB zo ver onder de marktrente gaat zitten. Hoe hadden ze dat anders willen zien?

Uiteindelijk betaalt de overheid natuurlijk nooit niks en komt alles uit onze eigen portomonee!
The End Times are wild
pi_73472446
quote:
Ali B. rapt over hypotheekrenteaftrek

"Ik trek liever iets anders af"

In de rapscene is beroering ontstaan over de nieuwste hittrack van Ali B., ‘Check de Aftrek.’ Het nummer over de hypotheekrenteaftrek werd in samenwerking met ambtenaren van het Ministerie van Financiën geschreven. Volgens collega-rappers is Ali’s macro-economische model slecht onderbouwd. Toch lijkt de rapper succesvol: het gewraakte nummer komt deze week binnen op nummer vijf in de Mega Top 100.

B. krijgt veel aanmerkingen op zijn volgens collega-rappers ‘onsamenhangende’ rap, die flow zou ontberen. De Jeugd van Tegenwoordig heeft stevige kritiek op het deel van zijn rap dat over de huizenschaarste gaat:

“Yo, huizen in Nederland, ze zijn schaars, je weet
Iedereen wil nu zijn eigen keet
Sociale woningbouw, ik voel me vet genakt
Die huren zijn zo hoog, je wordt nu echt gepakt,
Neem je chequeboekje mee, ‘t is niet relaxed, nee
check, ik word para”

Volgens Willie Wartaal van De Jeugd van Tegenwoordig ‘is die papi het spoor goed bijster.’ Hij beweert dat zijn collega zijn theorieën moet aanpassen aan de realiteit. “Door het zogeheten ‘scheefwonen’ zijn veel sociale huurders inmiddels vermogend geworden. Waar is dan de solidariteit? Wat is dat voor wack-ass shit?” aldus Wartaal. De jeugd is momenteel met econoom Lans Bovenberg in overleg voor een goed onderbouwde tegenaanval. “Dat wordt een keiharde diss, waarin we geen spaan heel laten van Ali’s macro-economische model. Die tjap snapt geen klap.” Wartaal vervolgt: “Shit wordt waanzinnig.”

Extince, de grootheid uit het Brabantse, bekritiseert de tekst van het refrein. Die luidt als volgt:

“Hypotheekrenteaftrek, ik trek liever iets anders af,
Je weet, die eigen huis, brengt je soms aan de bedelstaf”

“Als je de hypotheekrenteaftrek ter discussie wil stellen, je weet ‘t, geen probleem toch?” aldus de raplegende met de zachte g. “Maar, Ali is geen domme jongen toch? Hij moet effetjes nadenken, yo, veel mensen gaan dan zitten met een wreed grote restschuld, je portemonnee blijft niet lang gevuld. Hij houdt geen rekening met de toenemende aflossingsvrije periode.”

Ali B. heeft desgevraagd laten weten ‘geen fuck te geven’. Volgens Wartaal komt hij daar niet zomaar mee weg: “Shit is aan.”
http://www.speld.nl/2009/(...)ypotheekrenteaftrek/

(= nepbericht)
pi_73479070
Woningverkoop daalt met 23 procent
quote:
De verkoop van woningen is in het derde kwartaal met 23 procent gedaald vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. De prijs van een gemiddelde koopwoning daalde met 4,9 procent tot 229.000 euro.

Tekenen
Dat blijkt uit cijfers van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM). Toch ziet de makelaarsorganisatie "enige tekenen van voorzichtig herstel". NVM baseert dit onder meer op de huizenprijzen, die ten opzichte van het tweede kwartaal niet verder zijn gedaald.

Minder groot
"Hoewel de huizenverkopen ver achter blijven bij vorig jaar, is ook hier sprake van enige opleving", aldus de NVM, de grootste makelaarsorganisatie in Nederland. Het aantal verkopen lag weliswaar 1 procent lager dan in het tweede kwartaal van 2009, maar deze daling is minder groot dan gebruikelijk. Historisch worden er in het derde kwartaal zo'n 5 procent minder huizen verkocht ten opzichte van het tweede kwartaal.

Diepe val
"Wat we zien is een rustiger, zich stabiliserend beeld op de woningmarkt. Er is geen sprake van een diepe val. Echt heel positieve signalen uit de markt zijn er nog niet, maar er lijkt in ieder geval een beweging naar boven op gang te komen", aldus NVM-voorzitter Ger Hukker in een toelichting.

Prijsdaling
De NVM handhaaft haar eerdere voorspelling voor geheel 2009 een daling van de huizenprijzen met 5 procent. Daarbij houdt de NVM rekening met een stevige prijsdaling in het vierde kwartaal. "Als we een stabiel vierde kwartaal kennen, gaan we meer richting de 2 procent dan richting 5 procent, aldus Hukker.
OK, dus de verkoop is tov vorig kwartaal & vorig jaar gedaald. De prijzen zijn tov vorig kwartaal & vorig jaar gedaald... Maar de NVM zegt dat het weer beter gaat

Rare jongens, die makelaars...
pi_73479149
"Enige tekenen van voorzichtig herstel", dat riepen ze een paar maanden terug ook al.
pi_73479205
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:06 schreef haatbaard het volgende:
"Enige tekenen van voorzichtig herstel", dat riepen ze een paar maanden terug ook al.
Lol, op RTLZ zijn ze ook al lyrisch over de cijfers... Normaal gesproken zijn ze toch een stuk kritischer...
pi_73479248
Maar goed, zou best kunnen hoor, dat het grote kwakkelen nu gaat beginnen.
pi_73480310
Ach, als je het onkruid wat door het beton heen groeit als 'green shoot' wil zien...
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 11:47:39 #125
236264 crew  capricia
pi_73481852
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:03 schreef RvLaak het volgende:
Woningverkoop daalt met 23 procent
[..]

OK, dus de verkoop is tov vorig kwartaal & vorig jaar gedaald. De prijzen zijn tov vorig kwartaal & vorig jaar gedaald... Maar de NVM zegt dat het weer beter gaat

Rare jongens, die makelaars...
"Als we een stabiel vierde kwartaal kennen, gaan we meer richting de 2 procent dan richting 5 procent"
Goed nieuws toch?
Is wel wat anders dan 30% wat ik hier ook wel eens gezien heb op Fok!.

Oh ja, en hier het kaartje met de regio's:
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')