Geef even door als je een wijziging maakt, nu zag ik het toevallig maar als er toevallig veel lijsten gepost worden of er zit een pagina wissel tussen dan kan ik het ook over het hoofd zien.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:57 schreef Norrage het volgende:
[ Bericht 0% gewijzigd door Norrage op 12-10-2009 11:36 ]
Ik had alleen wat spaties ertussen gezet om het wat duidelijker te makenquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Geef even door als je een wijziging maakt, nu zag ik het toevallig maar als er toevallig veel lijsten gepost worden of er zit een pagina wissel tussen dan kan ik het ook over het hoofd zien.
Ongelooflijk, Big Brother is watching me!!quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:14 schreef ranja het volgende:
Had je Oasis niet tussengevoegd?
Nou ja, was ook een algemene opmerking met jou als voorbeeld/initiator
Het grappige is dat ik veel van die muziek al jaren op mijn computer had staan, maar pas dit jaar echt ben gaan waarderen. Radiohead is daar een goed voorbeeld van, maar Wilco, Pavement en Nick Drake ookquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:12 schreef methodmich het volgende:
Mooi lijstje wel hoor Norrage, goed speurwerk verricht in je zoektocht naar nieuwe muziek!
Haha, qua Bruce albums is het echt elke keer een andere volgorde. Eerst had ik Born To Run niet eens in mijn top 5 van Bruce albums staan....maar kennelijk blijkt die toch absoluut het meeste tijdloos te zijn en begin ik hem steeds beter en beter te vindenquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:41 schreef Felagund het volgende:
Leuk lijstje Norrage, moet het ook even checken op artiesten waar ik nog niet naar luister. Onze smaken komen inderdaad redelijk overeen. (Top 3 van Springsteen albums is ook helemaal hetzelfde.)
Hey, ik heb the Rolling Stones ertussen gezet, alles schuift op...Nu is ie wel afquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:14 schreef ranja het volgende:
Had je Oasis niet tussengevoegd?
Nou ja, was ook een algemene opmerking met jou als voorbeeld/initiator
quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:17 schreef Norrage het volgende:
Neeee het is weer zover. Daar gaan weer een aantal uurtjes aan verspild worden
Heb alleen weinig nieuwe muziek geluisterd dit jaar, dus ik denk dat er niet veel nieuwe platen in mijn top 100 terecht komen
Maar wel weer mooi
Tja. Beetje hetzelfde als 'best of''s er in te zetten. Maar bij sommige bands voegt een live album echt wat toe. Bijvoorbeeld Talking Heads. Ik zou niet weten welk studio album ik goed genoeg vind voor de top 100. Maar zet je de beste nummers van een paar albums bij elkaar op, waarbij je een aantal nummers zelfs beter laat zijn dan het orgineel, dan staat het ineens wel erg hoog, ondanks dat het live is, dan hoort die daar gewoon.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:47 schreef Norrage het volgende:
Wat vinden anderen ervan om Live albums in je top 100 te zetten?
Ik heb er 25 in,quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:47 schreef Norrage het volgende:
Wat vinden anderen ervan om Live albums in je top 100 te zetten?
Mijn nummer 1 is feitelijk een verzamelaarquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:06 schreef Arn0 het volgende:
Live albums kan ik wel mee leven, maar verzamelaars mogen van mij verboden worden. Alhoewel er weinig gepost zijn, lijkt het zo.
Dat is zeker waar! Springsteen vind ik ook een typisch voorbeeld van iemand die live 100x beter is, daar had ik dan echter weer het probleem dat ik geen live albums wilde plaatsen omdat ik bootlegs weer veel beter vindt (en die vind ik dan echt niet kunnen. Dire Straits vind ik live ook echt 100 miljoen keer beter (toch staat Love Over Gold er nog wel in). Led Zeppelin, Deep Purple (idd, vergat Made in Japan, natuurlijk ook live) verder ook prima voorbeelden. Eigenlijk zijn al de bands uit die periode live een klasse apart. Komt denk ik voornamelijk door lange jams, instrumentale solo's en het net wat losser spelen wat voor die tijd misschien ook wel wat gebruikelijker was.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:31 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik heb er 25 in,
een band in topvorm live (en daarna weer wat bijgewerkt,) is beter, voller, verrassender en met meer gevoel gespeeld dan een studioalbum. Vaak gaat het ook om het proces he. Sommige albums zijn opgenomen na intensief spelen en touren en daardoor erg goed. Sommige nummers worden pas echt briljant als ze 300 keer gespeeld, aangepast, gespeeld, aangepast, gespeeld met een jam er in, weer aangepast etc etc.
The Police klinkt op cd alsof ze in een sardinesblik zitten (hoewel ik dat op plaat wel weer mee vind vallen). Op het album Live spat de energie er vanaf. Idem dito The Who.
Led Zeppelin: Briljant in de studio, live evolueerde alles tot échte meesterwerken.
Golden Earring: Zelfs de meest matige deuntjes uit hun inspiratieloze tijd blijken live ruwe diamanten te zijn
Deep Purple: Live-album nog gepolijster (hoewel freaky-er) dan op studio-album, idem dito voor Thin Lizzy
John Coltrane: in de studio behoorlijk intens. In z'n laatste jaren live wordt gewoon elke zenuw murw gebeukt van de hyperintensiteit
Ik heb niet zo veel aan technisch perfecte muziek, liever een vleugje meer spontane subtiliteit of echte emotie. Liever een rommelige jam waarin wél de juiste noten gevonden worden dan bijvoorbeeld van die emotieloze pogingen tot perfecte indiepopliedjes
en nou ophouden hequote:Op maandag 12 oktober 2009 19:18 schreef Norrage het volgende:
Hey, ik heb the Rolling Stones ertussen gezet, alles schuift op...Nu is ie wel af
waarom zou je een lijst maken met andere dan persoonlijke favorietenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:21 schreef ralfseltje het volgende:
een top 50 maar dan met alleen maar persoonlijke favorieten.
top 50! Dat was precies de reden dat ik het zo deed!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:21 schreef ralfseltje het volgende:
Lastig zeg, ga ik voor een top 100 met beste albums, of toch maar voor een top 50 maar dan met alleen maar persoonlijke favorieten.
Zeker!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:27 schreef Beregd het volgende:
mooie lijst, intx
ik was er ook eens op gaan youtuben nav je lijst, klinkt meteen erg goed.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:11 schreef cafca het volgende:
Vooral de nr. 65, leuk dat ik niet de enige ben met deze plaat in de lijst
Schitterende nummer één ook. Ik heb hem wel op 65, maar ik kan helemaal voorstellen dat je hem op 1 zou zetten. Milk And Honey is zó mooiquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Zeker!
Vooral de nr. 65, leuk dat ik niet de enige ben met deze plaat in de lijst
Verder wel opmerkelijke keuzes vwb Ultravox en The Waterboys, als zijn dat natuurlijk wel goede platen
Typo?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Gillingham het volgende:
10. The Beatles – Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (1976)
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:44 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
... Ultravox .....Is er nog een ander verscholen meesterwerkje van dit gezelschap waar ik achteraan moet?
Was het maar zo'n feest dat ze toen nog maar actief waren.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:51 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Typo?![]()
* Arn0 wilt zeggen dat de Beatles betere albums hebben, maar ik laat het maar
Mooie lijst hoor! Mooie mix van jazz en rock en hetgeen dat er beetje tussen zit! Begrijp alleen vaak de keuze voor Dark Side Of The Moon niet...PF geweldig, maar ja, ik vind dat album heel mooi maar op het begin na nogal saai :/ Heb je trouwens al in het top 100 jazz albums topic gekeken?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Gillingham het volgende:
Album Top 25:
[ afbeelding ]
01. Damien Rice – O (2002)
02. Radiohead – OK Computer (1997)
03. Bob Dylan – Highway 61 Revisited (1965)
04. Keith Jarret – The Köln Concert (1975)
05. Counting Crows – August and Everything After (1993)
06. Pink Floyd – The Dark Side of the Moon (1973)
07. Miles Davis – Kind of Blue (1957)
08. Sigur Rós – ( ) (1998)
09. Massive Attack – Mezzanine (1998)
10. The Beatles – Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band (1967)
[ afbeelding ]
11. Coldplay – Parachutes (2000)
12. Leonard Cohen – Songs of Leonard Cohen (1967)
13. Radiohead – In Rainbows (2007)
14. Tom McRae – Tom McRae (2000)
15. The Doors – The Doors (1967)
16. David Bowie – The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972)
17. Pink Floyd – Wish You Were Here (1975)
18. Bob Dylan – The Freewheelin’ Bob Dylan (1963)
19. Bill Evans – Sunday at the Village Vanguard (1961)
20. Tom Waits – Swordfishtrombones (1983)
[ afbeelding ]
21. Bruce Springsteen – Born to Run (1975)
22. R.E.M. – Automatic for the People (1992)
23. The Dave Brucbeck Quartet – Time Out (1959)
24. The Rolling Stones – Exile on Main St. (1972)
25. Portishead – Dummy (1994)
De vorige keer had ik Wish You Were Here nog boven The Dark Side of the Moon staan, maar ik ben de laatste het afgelopen jaar nóg meer gaan waarderen. Het is één van de weinige cd's waarbij ik het heerlijk vind nauwelijks door te hebben wanneer het ene nummer eindigt en een ander nummer begint. Het eerste deel van het album heeft inderdaad meer variatie, maar daarna wordt het heerlijk een beetje 'dromerig' met de zangeressen en dergelijken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mooie lijst hoor! Mooie mix van jazz en rock en hetgeen dat er beetje tussen zit! Begrijp alleen vaak de keuze voor Dark Side Of The Moon niet...PF geweldig, maar ja, ik vind dat album heel mooi maar op het begin na nogal saai :/ Heb je trouwens al in het top 100 jazz albums topic gekeken?
Ik heb weer weinig met The Wall, vind Dark Side of the Moon als album een stuk beter.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:56 schreef Sartana09 het volgende:
Ik vind dark side of the moon helemaal niet zo'n klassieker, ik vind Wish you were here & The wall zoveel beter.
Nou, kom op met die lijst van jou!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:01 schreef peaceman het volgende:
Mooie lijsten al!
En wat leuk te zien hoe de muzieksmaak van Norrage zich ontwikkelt!![]()
tvp
Ik heb gelukkig nog een paar weken... zie dit topic vandaag pas.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:29 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou, kom op met die lijst van jou!
The Wall heeft bij mij 2,5 ster in mn RYM meen ik.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:18 schreef Siniti het volgende:
The Wall vind ik zwaar overrated, Animals is verreweg et beste vind ik
Haha dank je! Jij bent ook echt wel een inspiratie geweest wat dat betreft. Uit jouw last.fm lijst heb ik veel geprobeerd....Het is dat Tom Mc Rae mijn top 50 net niet haalde, de top 100 had ie zeker wel gehaaldquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:01 schreef peaceman het volgende:
Mooie lijsten al!
En wat leuk te zien hoe de muzieksmaak van Norrage zich ontwikkelt!![]()
tvp
De meningen over PF zijn heel verdeeld denk ik zo. Wish You Were Here komt gemiddeld toch wel het hoogste eruit in ieder geval (vorig jaar #2 in deze lijst toch)...Ik vind the Wall geweldig, Final Cut trouwens ook.(Samen met WYWH heb ik die ook beide in mijn top 50, verder niks) Maar Ummagumma, Atom Heart Mother en Saucerful of Secrets ook erg goed...Alleen Piper vind ik minder. ...maar, ze hebben zoveel redelijk verschillende muziek gemaakt ook als je er bij stil staat..elk jaar vind ik ook andere albums weer het best.het is ook niet vreemd dat niet iedereen het met elkaar eens is. Ik heb er uiteindelijk de 3 albums in gezet die ik over de jaren heen het meest geluisterd hebquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:16 schreef wallofdolls het volgende:
Ik loog, Live at pompeii en Dark Side of the Moon stonden er nog tussen. Maar ik vind The Wall echt matig, serieus. Ik vind The Final Cut nog beter. Het is te veel Roger Waters en te weinig Pink floyd. Veel te manisch, veel te weinig gevoel.
Maar Live At Pompeii is geen album , het is een film ( of dvd ). Er zijn natuurlijk wel cd's van , maar dat zijn allemaal bootlegs , gewoon een rip van de film. Nooit officieel als cd / lp uitgebracht.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:46 schreef Siniti het volgende:
Ik bedenk me net dat ik Live At Pompeii gewoon ben vergeten. Wtf. Dat is ff verbeterd, aangezien ik niet meer kan editen staat hier de gehele nieuwe lijst, waar alleen Pink Floyd - Dark Side Of The Moon is vervangen voor Pink Floyd - Live At Pompeii.
volgens mij is hij in Italie als min of meer officiële LP uitgebracht, indertijd.....quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 06:57 schreef fripper het volgende:
[..]
Maar Live At Pompeii is geen album , het is een film ( of dvd ). Er zijn natuurlijk wel cd's van , maar dat zijn allemaal bootlegs , gewoon een rip van de film. Nooit officieel als cd / lp uitgebracht.
Valt dit nog binnen de regels ?
Leuk om te horen dat mijn lastfm lijst een inspiratiebron is.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha dank je! Jij bent ook echt wel een inspiratie geweest wat dat betreft. Uit jouw last.fm lijst heb ik veel geprobeerd....Het is dat Tom Mc Rae mijn top 50 net niet haalde, de top 100 had ie zeker wel gehaaldOm maar een van de artiesten te noemen die ik door jou ben gaan luisteren
Maar ik vind het ook wel interessant om te zien hoe mijn toplijst zich ontwikkeld. Ik denk dat mijn vorige lijsten gemiddeld muziek uit de jaren 70 had, nu zit er toch veel nieuwer werk in. Het is dat het nog niet over-vertegenwoordigd is omdat veel nog moet bezinken
Tja, ik zie dat hij inderdaad als bootleg op rym staat. Toch wel een bootleg die in zeer ruime oplage is uitgegeven en tot in de jaren 80 in de redelijk reguliere platenzaken te verkrijgen was (ook de Vinyl versie)quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:55 schreef ranja het volgende:
Beter kijkenhttp://rateyourmusic.com/(...)/live_at_pompeii_f2/
Bootleg uit 1972, heruitgebracht in 1989. Ik weet niet of die 2e ook echt een bootleg is, ook vanwege label en cat.nr. Dus voorlopig tel ik 'm wel.
.....
Verrassende keuze, wel een briljant albumquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:36 schreef brother52 het volgende:
009 [006] The Good, the Bad & the Queen - The Good, the Bad & the Queen
En ook relatief vroeg om daar al eeuwigheidswaarde aan te verbinden, maar dat is persoonlijk natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:59 schreef tim. het volgende:
[..]
Verrassende keuze, wel een briljant album.
Vind ik wel meevallen, Waarom zou een album dat nog niet zo heel erg lang uit is niet hoog in zo'n lijstje mogen staan? Dat een album nog relatief nieuw is, wil niets zeggen over de kwaliteit. In de jaren 70 en 80 is ook een hoop bagger gemaakt en dat zou dus wel zo hoog mogen staan? Want dat is wat je feitelijk zegt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:33 schreef methodmich het volgende:
[..]
En ook relatief vroeg om daar al eeuwigheidswaarde aan te verbinden, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Daar ben ik niet zo bang voor bij dit album. Vorig jaar stond hij ook al hoog in mijn lijstje.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:31 schreef methodmich het volgende:
Nee hoor, maar het gevaar bestaat dat je een dergelijke plaat nu al hoog gaat zetten, terwijl blijkt dat je die enkele jaren later toch eigenlijk minder vindt dan op het moment zelf.
Daarom wordt er toch elk jaar zo'n topic geopend? Een top 100 is ook maar een momentopname, of je een bepaald album over drie jaar op dezelfde plek zou zetten vind ik daarom niet echt een factor bij het samenstellen van zo'n lijst.quote:Op zondag 18 oktober 2009 12:31 schreef methodmich het volgende:
Nee hoor, maar het gevaar bestaat dat je een dergelijke plaat nu al hoog gaat zetten, terwijl blijkt dat je die enkele jaren later toch eigenlijk minder vindt dan op het moment zelf.
Toffe lijst, maar bovenstaande albums komen uit dit jaar als ik me niet vergis.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:18 schreef Ducktails het volgende:
28 The Field - Yesterday & Today
29 John Frusciante - The Empyrean
Klopt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:52 schreef On het volgende:
Toffe lijst, maar bovenstaande albums komen uit dit jaar als ik me niet vergis.
Ja klopt, maar The Empyrean is nu al het meest gedraaide album op mn LastFM en die van The Field is ook fenomenaal goed. Ze verdienen gewoon een plekje.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:52 schreef On het volgende:
[..]
Toffe lijst, maar bovenstaande albums komen uit dit jaar als ik me niet vergis.
The Empyrean komt er bij mij volgend jaar ook in denk ik. Dus kan je geen ongelijk geven.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:58 schreef Ducktails het volgende:
[..]
Ja klopt, maar The Empyrean is nu al het meest gedraaide album op mn LastFM en die van The Field is ook fenomenaal goed. Ze verdienen gewoon een plekje.
Ok ik heb de OP niet goed doorgelezen
Ik zal mn lijst aanpassen.
Klopt heb het al veranderd, op 41 staat nu Litmus - Planetfallquote:Op maandag 19 oktober 2009 12:55 schreef cafca het volgende:
Bert, je hebt ook nog 2x Juju erin staan..,,
Ha, mijn automatisch-dubbel-vind-functie werkt :quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:57 schreef trebremmit het volgende:
Zo dit wordt hem voor dit jaar.
42.Sepultura - Beneath The Remains
55.Sepultura - Beneath The Remains
Hoe zit het met het aantal lijstjes in verhouding met vorig jaar? Ik heb het idee dat het er minder zijn dan toen rond deze tijd.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:19 schreef ranja het volgende:
Schop. Vanavond ook eens een begin maken met m'n eigen lijst.
Langs de andere kant is OK Computer dit jaar nog maar 9 keer genoemdquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:31 schreef ranja het volgende:
Tja. Vorig jaar had ik in totaal 98 stemmers.
We zijn nu 2 weken onderweg en ik heb er 31. Dat lijkt wel wat weinig inderdaad.
De concurentie is nu wat groter denk ik door de jazz top 100 en die lijst van 00's van chansanders.
quote:
Het is wel hevig gebootlegged en 'gereconstrueerd' geweest.quote:Smile (sometimes typeset with the idiosyncratic partial capitalization SMiLE) is an unreleased album by the The Beach Boys, and perhaps the most famous unreleased rock and roll album of all time.
Mooie lijst! Ik mis alleen het debuut van The Smiths, die heb ik nu op drie staan (ik ben bezig met mijn lijst)quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:35 schreef Nepthys het volgende:
Mijn top 50 voor dit jaar:
[ afbeelding ]
01. The Smiths - The Queen Is Dead
02. The Mars Volta - De-loused In The Comatorium
03. The Kinks - The Kinks Are The Village Green Preservation Society
04. Tom Waits - Rain Dogs
05. Morrissey - You Are The Quarry
[..]
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:02 schreef ranja het volgende:
Het moet gewoon een traditie worden, elk jaar aan het eind van het jaar de album top 100 en de singles top 100
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |