Vorig jaar begonnen op vrijdag 3 oktober, nu op zondag 4 oktober. Dus, jaquote:Op zondag 4 oktober 2009 22:57 schreef cafca het volgende:
Is het alweer zover?
quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:00 schreef cafca het volgende:
Ranja, ik hoop niet dat je mijn lijst al gekopieerd had, ik hem weer eens aangepast
Ha, even op RYM gekeken en daar is het continu heen en weer geschoven tussen album, ep en singlequote:Op maandag 5 oktober 2009 23:39 schreef Desunoto het volgende:
* Art of Life bestaat eigenlijk uit 1 nummer van een half uur lang maar de band noemde het een album.. en aangezien het in mijn ogen het mooiste stuk muziek is ooit gemaakt, zet ik hem hier toch bovenaan... indien dat niet mag om wat voor reden dan ook: graag alles 1 plaats naar boven schuiven en op #50 komt dan maar Versailles - Lyrical Sympathy
wat voor streepjequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:19 schreef Desunoto het volgende:
rateyourmusic is zo te zien niet correct met de artiestennaam trouwens.. er hoort helemaal geen streepje tussen X en Japan
Daar staat X-Japan terwijl het X Japan isquote:
bedoel je Meer! Meer! Meer! ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 07:07 schreef Bookie65 het volgende:
28 Trockener Kecks - Kecks live
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:57 schreef Gillingham het volgende:
Ranja, hoe zit het eigenlijk met de puntentelling? Dat staat namelijk niet in de OP.![]()
Bij top 100 nummer 1: 100, nummer 2: 99, nummer 3: 98 ... enz.
Bij top 50 nummer 1: 100, nummer 2: 98, nummer 3: 96 ... enz.
Bij top 10 nummer 1: 100, nummer 2: 90, nummer 3: 80 ... enz.?
Dat is inderdaad disk 1 van Live. Maar die 2e vind ik bagger dus die reken ik altijd apart.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:52 schreef cafca het volgende:
Leuke lijst, wallofdolls. Hoop live albums!
Live in Boston is alleen geen officieel Police-album, volgens mij?
En je bent een s vergeten bij Shpritsz
Erg mooie lijst!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:03 schreef Beregd het volgende:
001) Wilco - a ghost is born
002) Neutral Milk Hotel - in an aeroplane over the sea
003) Joanna Newsom - The milk-eyed mender
004) Rachael Yamagata - Happenstance
005) Band of Horses - Everything All the time
006) Ray Lamontagne - Till the sun turns black
007) sun kil moon - ghosts of the great highway
008) Tom Waits - Closing Time
009) the velvet underground & Nico - the velvet underground & Nico
010) Ryan Adams & the Cardinals - Jacksonville city nights
...
doe ook maar een lijstjequote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:26 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Erg mooie lijst!Zit nog een hoop tussen wat ik volgens mij maar 's moet gaan opzoeken.
Dus je hebt een halve plaat in je lijst staan? Ik weet niet of ranja dit goed keurtquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:05 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat is inderdaad disk 1 van Live. Maar die 2e vind ik bagger dus die reken ik altijd apart.
IK hou niet zo van gepolijst. Vaak komt live de boodschap veel beter over, al is het dan wel wat slordiger, maar dat vind ik juist goed.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Dus je hebt een halve plaat in je lijst staan? Ik weet niet of ranja dit goed keurt
van silver jews heb ik alleen american water en LMLS op cd, van de andere albums heb ik enkel losse mp3's, dus kan ik moeilijk het volledige album erin zetten. Maar LMLS is toch het album van 2008 dat het meest is blijven hangen en dat ik ook nog het meest gespeeld heb dit jaar, vandaar de positie.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik snap alleen Lookout mountain, lookout sea boven Tanglewood Numbers niet.
Is al jaren mijn nummer 1. Vind de combinatie tussen experiment en liedjes daar net wat beter dan op Revolver, waar men soms iets doorslaat naar mijn smaak. En dan de witte dubbelaar daar nog weer tussen, want dat is een supergevarieerd album met ook maar hooguit één of twee missers.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:58 schreef Arn0 het volgende:
Rubber Soul hoger (op #1 zelfs!) dan Revolver, interessante keuze
Ahquote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is al jaren mijn nummer 1. Vind de combinatie tussen experiment en liedjes daar net wat beter dan op Revolver, waar men soms iets doorslaat naar mijn smaak. En dan de witte dubbelaar daar nog weer tussen, want dat is een supergevarieerd album met ook maar hooguit één of twee missers.
Weet ik, maar dat is makkelijker voor ranja.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:07 schreef Arn0 het volgende:
[..]
AhBij mij is Revolver zeker mijn favoriete Beatles album.
Trouwens, wil geen mierenneuker zijn maar "White album" is geen officiële naam
Niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:28 schreef methodmich het volgende:
Weet ik, maar dat is makkelijker voor ranja.
Thnxquote:
Hm, dat is bij mij niet helemaal het geval. Dan had ik die lijst van schaap001 er bij mij doorheen moeten mixen, daar staan een hele hoop platen in die ik wel in de kast heb staan, maar bijna nooit meer draai......quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
ThnxHet is ook een mooie afspiegeling van mijn muziekcollectie
Ik heb geprobeerd een selectie te maken van albums die erg belangrijk voor me waren en nog steeds zijn. Ook al draai ik een hoop van deze albums nog maar zelden. Nieuwe albums moeten eerst 'the test of time' maar eens doorstaan. Dat kan ik van een album uit -pakkumbeet- 2007 nu nog niet zeggen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:56 schreef cafca het volgende:
Hm, dat is bij mij niet helemaal het geval. Dan had ik die lijst van schaap001 er bij mij doorheen moeten mixen, daar staan een hele hoop platen in die ik wel in de kast heb staan, maar bijna nooit meer draai......
Bij voorkeur The Jimi Hendrix Experience. Tenminste, voor albums t/m 1970. Maar dat zullen ook de enige zijn die genoemd worden denk ik.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:26 schreef Felagund het volgende:
Ranja, wil je Jimi Hendrix als Jimi Hendrix of The Jimi Hendrix Experience hebben?
En ik heb er nu allemaal jaartallen achterstaan. Wil je dat ik die zelf al verwijder?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Bij voorkeur The Jimi Hendrix Experience. Tenminste, voor albums t/m 1970. Maar dat zullen ook de enige zijn die genoemd worden denk ik.
Wat die plaatjes betreft, geen idee. Ben ook wel benieuwd als er een andere mogelijkheid dan handwerk is
geen idee of daar een generator voor is, ik zelf heb het gewoon met photoshop gedaanquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:26 schreef Felagund het volgende:
Ranja, wil je Jimi Hendrix als Jimi Hendrix of The Jimi Hendrix Experience hebben?
Daarnaast hoe maak je van die mooie 10 album plaatjes? Neem aan dat iedereen het niet helemaal handmatig doet.
Neehoor, laat maar mooi staan, scheelt mij weer opzoekwerkquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:31 schreef Felagund het volgende:
En ik heb er nu allemaal jaartallen achterstaan. Wil je dat ik die zelf al verwijder?
idem: good old Photoshop handwerkquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:38 schreef MPrimitive het volgende:
geen idee of daar een generator voor is, ik zelf heb het gewoon met photoshop gedaan
Dan ga ik dat maar eens doen. Ben nu aardig tevreden over mijn lijstje.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:46 schreef schaap001 het volgende:
[..]
idem: good old Photoshop handwerk
canvas van 600 x 240 pix en dan 10 albums van 120 x 120 pix erin plakken
Bestaat er geen RYM exporttool? Dan heb je iig je waarderingen al gescheiden. Hoef je daar niet meer over na te denken.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:11 schreef ranja het volgende:
Tips? Een goede tekst editor (ultraedit bijvoorbeeld) en Excell waar je je formules in plakt.
En verder een beetje bijhouden zodat je niet in 1 keer een hele bulk gegevens moet verwerken.
Verder is het grootste probleem dat ik heb de spelling van de bands en titels, namen met of zonder the, dat soort dingen.
Ik heb The Band of Gypsies?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Bij voorkeur The Jimi Hendrix Experience. Tenminste, voor albums t/m 1970. Maar dat zullen ook de enige zijn die genoemd worden denk ik.
Wat die plaatjes betreft, geen idee. Ben ook wel benieuwd als er een andere mogelijkheid dan handwerk is
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:26 schreef Felagund het volgende:
Daarnaast hoe maak je van die mooie 10 album plaatjes? Neem aan dat iedereen het niet helemaal handmatig doet.
Ik doe altijd:quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:38 schreef MPrimitive het volgende:
[..]
geen idee of daar een generator voor is, ik zelf heb het gewoon met photoshop gedaan ;)
1 2 | [img=100][/img][img=100][/img][img=100][/img][img=100][/img][img=100][/img] |
Ook een mooie lijstquote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:38 schreef Felagund het volgende:
Hier mijn lijstje, een top 50 is het geworden, relatief veel van dit decennium (31 albums), maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen.
Die had ik ook in mijn lijst moeten zettenquote:5. Queen - Queen II (1974)
Lekker lijstje! Zitten zeker overeenkomsten in met die van mij! Dus ik ga zeker wat spul checken dat ik er niet bij heb, want dat moet ik dan waarschijnlijk ook goed vindenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:38 schreef Felagund het volgende:
Hier mijn lijstje, een top 50 is het geworden, relatief veel van dit decennium (31 albums), maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen.
[ afbeelding ]
1. Bruce Springsteen – Born to Run (1975)
2. Pink Floyd – Wish you Were Here (1975)
3. Editors – The Back Room (2005)
4. Howard Shore – The Lord of the Rings: Fellowship of the Ring - The Complete Recordings (2005)
5. Queen - Queen II (1974)
6. Jeff Buckley – Grace (1994)
7. The Gaslight Anthem – The ‘59 sound (2008)
8. Arcade Fire – Funeral (2004)
9. The Jimi Hendrix Experience – Are You Experienced (1967)
10. Joe Bonamassa – Sloe Gin (2007)
[ afbeelding ]
11. Kings of Leon – Youth and Young Manhood (2004)
12. Miles Davis – Kind Of Blue (1959)
13. Eels – Beautiful Freak (1996)
14. Muse – Absolution (2003)
15. The Killers – Hot Fuss (2004)
16. Pink Floyd – Dark Side of the Moon (1973)
17. Yann Tiersen – Amélie (2001)
18. Bob Dylan – Bringing it all back Home (1965)
19. Morphine – Cure for Pain (1993)
20. Ray Lamontagne – Till the Sun Turns Black (2006)
[ afbeelding ]
21. Arctic Monkeys – Favorite Worst Nightmare (2007)
22. The Rolling Stones – Rolled Gold +: The Very Best of The Rolling Stones (2007)
23. Maxïmo Park – Our Earthly Pleasures (2007)
24. Elbow - The Seldom Seen Kid (2008)
25. Bruce Springsteen – Darkness on the Edge of Town (1978)
26. Robert Johnson – King of the Delta Blues (1967)
27. Editors – The Racing Rats (2007)
28. Fleet Foxes – Fleet Foxes (2008)
29. Vampire Weekend – Vampire Weekend (2008)
30. Pink Floyd – Animals (1977)
[ afbeelding ]
31. Dire Straits – Brothers in Arms (1985)
32. Manu Chao – Clandestino (1998)
33. Radiohead – OK Computer (1997)
34. Pearl Jam – Ten (1991)
35. Marike Jager – Celia Trigger (2008)
36. Philip Glass – The Hours (2003)
37. Genesis – Selling England by the Pound (1973)
38. Queens of the Stone Age – Songs for the Deaf (2002)
39. Interpol – Our Love to Admire (2007)
40. U2 – Achtung Baby (1991)
[ afbeelding ]
41. White Rabbits – Fort Nightly (2007)
42. Bruce Springsteen – We Shall Overcome: The Seeger Sessions (2006)
43. Johnny Cash – American III – Solitary Man (2000)
44. Coldplay – A rush of Blood to The Head (2002)
45. Andrew Bird – Armchair Apocrypha (2007)
46. Rodrigo Y Gabriela – Rodrigo Y Gabriela (2006)
47. Okkervil River – Black Sheep Boy (2005)
48. Johan – THX JHN (2006)
49. Beirut – Gulag Orkestar (2006)
50. Derek and the Dominos – Layla and other Assorted Love Songs (1970)
Er zitten nog een paar vreemde eenden in de bijt. Vooral in de top 41 t/m 50. Bijv. Beirut en Rodrigo Y Gabriela wijken wel aardig af. Dus ik weet niet of je dat echt leuk gaat vinden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Lekker lijstje! Zitten zeker overeenkomsten in met die van mij! Dus ik ga zeker wat spul checken dat ik er niet bij heb, want dat moet ik dan waarschijnlijk ook goed vinden
Enne, Born To RunIk zit zelf nog erg te twijfelen wat ik nou het beste Bruce album vind....en of het bij mij op #1 gaat komen dit jaar (kijk naar mijn last.fm most plays, en Bruce zou wel op #1 moeten...maar staat dat nooit:P)
Beirut heb ik ook wel, het zal mijn top 100 niet halen, maar vind het zeker wel leuk. Die andere ken ik nie echtquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er zitten nog een paar vreemde eenden in de bijt. Vooral in de top 41 t/m 50. Bijv. Beirut en Rodrigo Y Gabriela wijken wel aardig af. Dus ik weet niet of je dat echt leuk gaat vinden.
Door Born to Run ben ik fan geworden van Springsteen, daarnaast is het mijn meest afgespeelde album van hem. Misschien ben ik ook wel lichtelijk beinvloed door de 30th anniversary edition van het album.
Ach, volgend jaar weer beter danquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:13 schreef Desunoto het volgende:
Dire Straits - Love over Gold had ik er eigenlijk in moeten zetten ipv hun zelfgetitelde album...
Hothouse Flowers!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:54 schreef methodmich het volgende:
cafca, wat is The Hothouse Flowers? Hoesje ziet er wel interessant uit.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:10 schreef fripper het volgende:
19 Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
24 Pink Floyd - Wish You Were Here (1975)
quote:
Ja, maar Peter Hammill en VDGG mag je dan weer los tellenquote:Op zondag 11 oktober 2009 02:24 schreef Siniti het volgende:
Band Of Gypsys, Jimi Hendrix en The Jimi Hendrix Experience tellen zeker als dezelfde artiest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |