Waarom zou Apple deze apps niet toelaten dan? Zoals te lezen is biedt CS5 volledige ondersteuning voor de Apple devkit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:36 schreef Tijn het volgende:
Adobe heeft aangekondigd dat het met Flash CS5 die in 2010 uitkomt mogelijk gaat zijn om iPhone apps te maken.
Als Apple dit soort apps gaat toelaten in de App Store is het opeens wel heel makkelijk om een spelletje voor de iPhone te maken.
Omdat Apple eist dat je hun SDK gebruikt bij het maken van applicaties die je aanlevert voor de App Store.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:38 schreef Kremers het volgende:
[..]
Waarom zou Apple deze apps niet toelaten dan?
Hoezo vandaag?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Benieuwd of vandaag nog nieuwe producten in de Apple Store verschijnen.
klikquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:53 schreef appelsjap het volgende:
Is er een snelle makkelijke manier om een progje naar een andere space te gooien? Een of andere sneltoets?
Dus dat werkt wel in Nederlandquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik mis bij Google Wave een beetje de geanimeerde Emoticons..
Hoe verslepen? Wat ik nu doe is met mijn muis een venster pakken dat vasthouden en dan met mn andere hand alt + pijltje toets, echt enorm irritant, dus is er een makkelijke/snelle manier om iets naar een andere space te slepen?quote:
Je versleept een venster naar de rand van je scherm, en dan ga je naar de "space" ernaast. Of eronder, of erboven, ligt eraan aan welke kant je 'm sleept. Hoef je niet per sé de toetsencombinatie te gebruiken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:45 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoe verslepen? Wat ik nu doe is met mijn muis een venster pakken dat vasthouden en dan met mn andere hand alt + pijltje toets, echt enorm irritant, dus is er een makkelijke/snelle manier om iets naar een andere space te slepen?
Oh haha, het werkt. Thanks.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:56 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Je versleept een venster naar de rand van je scherm, en dan ga je naar de "space" ernaast. Of eronder, of erboven, ligt eraan aan welke kant je 'm sleept. Hoef je niet per sé de toetsencombinatie te gebruiken.
voor de standaardfuncties fn tegelijk ingedrukt houden (naast de linker ctrl-toets). Volgens mij kan je dit gedrag omdraaien in de systeemvoorkeuren weet alleen niet uit mn hoofd waarquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:19 schreef Nashje het volgende:
Ik wil de standaardfuncties van F1, F2, etc. gebruiken, maar ook de audiotoetsen die in de Macbook zitten gebakken (F10 etc.). Hoe kan ik dit instellen?
Nu heb ik de standaardfuncties ingeschakeld, maar doen de audiotoetsen het niet..
Hiervoor heb je inderdaad weer een extra plugin nodig, Silverlight in dit gevalquote:
Hoe krijg ik dat Flip4Mac geinstalleerd? Filmpjes op RTL Gemist doen het nog steeds niet.
Wat bedoel je? Hoe je de laatste patches installeert of hoe je naar een nieuwe versie overstapt?quote:
ja daar was ik al achter maar ik zie daar geen update voor OS X bij zitten. terwijl ik volgens een spel wel moet updaten naar 5.3 of iets in die richting.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:50 schreef Junkie het volgende:
[..]
Mac OS X: uw software bijwerken
[ afbeelding ]
klik eens op 'Over deze mac' dan weet je welke versie je nu hebt, dat denkt wat makkelijker meequote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:52 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja daar was ik al achter maar ik zie daar geen update voor OS X bij zitten. terwijl ik volgens een spel wel moet updaten naar 5.3 of iets in die richting.
Dan zal je moeten upgraden naar Leopard of Snow Leopard, wat staat er verder in het infovenster? Je gebruikt nu Tiger en dat wordt niet meer door alle softewaremakers ondersteund.quote:
Dan moet je een nieuwe versie van OS X kopen. Upgrades naar 10.5 of 10.6 zijn niet gratis.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:04 schreef jimjim1983 het volgende:
heb nu 10.4.11
Jawel hoor #1055592quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan moet je een nieuwe versie van OS X kopen. Upgrades naar 10.5 of 10.6 zijn niet gratis.
thanks, er staat een hele waslijst in het infovensterquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:06 schreef n8n het volgende:
[..]
Dan zal je moeten upgraden naar Leopard of Snow Leopard, wat staat er verder in het infovenster? Je gebruikt nu Tiger en dat wordt niet meer door alle softewaremakers ondersteund.
Dr heb ik ook een beetje last van sinds de laatste update 10.6.1 en/of iTunes...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:06 schreef appelsjap het volgende:
Weet iemand hier misschien wat meer van? In het begin was mijn nieuwe MBP super super snel, maar nu begint ie al een beetje hier en daar te laggen. cmd + q gaat niet zo vloeiend en snel meer als in het begin.
dacht dat je een grapje maakte maar ik kan de update naar 10.5 idd niet vindenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan moet je een nieuwe versie van OS X kopen. Upgrades naar 10.5 of 10.6 zijn niet gratis.
http://nzbindex.nl/search/?q=r-slu10.5&age=&max=25&sort=agedesc&minsize=&maxsize=&poster=&nfo=&hidespam=0&hidespam=1&more=0quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:26 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dacht dat je een grapje maakte maar ik kan de update naar 10.5 idd niet vinden
Want Windows 7 is wel gratis als je Vista al hebt?quote:
mijn windows xp voldoet nog prima.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Want Windows 7 is wel gratis als je Vista al hebt?
Hoezo zou het een grapje zijn? Een nieuwe versie van Windows is toch ook niet gratis?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:26 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dacht dat je een grapje maakte maar ik kan de update naar 10.5 idd niet vinden
wacht maar tot je de stroomadapter van je macbook kwijt raaktquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:35 schreef appelsjap het volgende:
i LOVE apple, gezien ze geen serial's etc gebruikengeen crack ouwehoer, alles gaat easy en makkelijk
Niet als je een programma wil draaien wat alleen in Vista of Windows 7 werkt. Dat is hetzelfde als wat jij nu probeert: een programma voor 10.5 in 10.4 draaien.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
mijn windows xp voldoet nog prima.
van .4 naar .5 volgens mij wel hoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo zou het een grapje zijn? Een nieuwe versie van Windows is toch ook niet gratis?
Ja, daar zat ik laatst ook aan te denken, kon m nergens meer vindenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:38 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wacht maar tot je de stroomadapter van je macbook kwijt raakt
Precies, je hebt geen idee waarop of waarover je zeikt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
van .4 naar .5 volgens mij wel hoor.
maar nu weet ik niet hoe drastisch deze update is.
jawel, dat ik weer 30 of weet ik veel hoeveel euro kwijt benquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:41 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Precies, je hebt geen idee waarop of waarover je zeikt.
90 euroquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:41 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik laatst ook aan te denken, kon m nergens meer vindenHoeveel kost zoiets?
Dit valt nog meehttp://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25213
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:42 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jawel, dat ik weer 30 of weet ik veel hoeveel euro kwijt ben
Nee, van 10.4 naar 10.5 is ook niet gratis. 10.4 is Tiger, uit 2005. 10.5 is Leopard, uit 2007. Inmiddels is 10.6 (Snow Leopard) ook uit, sinds september.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
van .4 naar .5 volgens mij wel hoor.
maar nu weet ik niet hoe drastisch deze update is.
Valt wel mee, van HP's/Acers/Toshibas etc zijn ze ook zo duur, minstens.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:42 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
90 eurodat is gewoon schaamteloze afzetterij.
Ik snap TIme Machine niet, als ik mijn ext HD selecteer zegt ie dat ie opnieuw geformateerd moet worden terwijl er kei veel spul dat ik nog nodig heb op staat.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, van 10.4 naar 10.5 is ook niet gratis. 10.4 is Tiger, uit 2005. 10.5 is Leopard, uit 2007. Inmiddels is 10.6 (Snow Leopard) ook uit, sinds september.
De verschillen tussen Tiger en Leopard zijn gigantisch groot. Leopard biedt een hele bak nieuwe features, zoals Time Machine, Spaces, Stacks en Boot Camp.
ja ik had t over windows updates van .4 naar .5quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, van 10.4 naar 10.5 is ook niet gratis. 10.4 is Tiger, uit 2005. 10.5 is Leopard, uit 2007. Inmiddels is 10.6 (Snow Leopard) ook uit, sinds september.
De verschillen tussen Tiger en Leopard zijn gigantisch groot. Leopard biedt een hele bak nieuwe features, zoals Time Machine, Spaces, Stacks en Boot Camp.
dat is ook smerige afzetterijquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:45 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Valt wel mee, van HP's/Acers/Toshibas etc zijn ze ook zo duur, minstens.
- doe eens niet -quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja ik had t over windows updates van .4 naar .5
zit nu ff te kijken naar leopard en die dingen die jij opnoemt gebruik ik helemaal niet. denk dat ik die update dus nog maar ff links laat liggen.
[..]
dat is ook smerige afzetterij
Een update van 10.4 naar 10.5 is in Windows-termen te vertalen naar een update van Windows XP naar Vista. De versies achter de punt zijn de grote versies van Mac OS X.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Die keus is natuurlijk helemaal aan jou. Maar je kunt dan dus ook geen software draaien die voor 10.5 geschreven is.quote:zit nu ff te kijken naar leopard en die dingen die jij opnoemt gebruik ik helemaal niet. denk dat ik die update dus nog maar ff links laat liggen.
ja dat heb ik nu dus met een spelletje, maar dat is niet zo erg. gebruik mn mac verder alleen om muziek mee te maken en al die software werkt nog primaquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:52 schreef Tijn het volgende:
Die keus is natuurlijk helemaal aan jou. Maar je kunt dan dus ook geen software draaien die voor 10.5 geschreven is.
Wat lul je nou man. 10.4 staat tot 10.5 als XP tot Vista.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Ja ik ben mod.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:52 schreef Jarno het volgende:
Komen er wel eens mods in dit topic of wat?.
Laat die update dan lekker zitten en speel een ander spelletje.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:53 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja dat heb ik nu dus met een spelletje, maar dat is niet zo erg. gebruik mn mac verder alleen om muziek mee te maken en al die software werkt nog prima
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:46 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik snap TIme Machine niet, als ik mijn ext HD selecteer zegt ie dat ie opnieuw geformateerd moet worden terwijl er kei veel spul dat ik nog nodig heb op staat.
nou dan ga ik m zeker niet updatenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat lul je nou man. 10.4 staat tot 10.5 als XP tot Vista.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Heb je klem gezeten bij je geboorte?
whahaquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:55 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nou dan ga ik m zeker niet updatenvista
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:55 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nou dan ga ik m zeker niet updatenvista
jij bent duidelijk ook niet de slimste ;') sommige dingen moet je niet serieus nemenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Heb je klem gezeten bij je geboorte?
Ach het zijn vooral verzuurde mensen in dit topic, maak je er niet druk om.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jij bent duidelijk ook niet de slimste ;') sommige dingen moet je niet serieus nemen
Zeg, kutnewbie, volgens mij moet je ff goed door een bushokje getiefd worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:01 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ach het zijn vooral verzuurde mensen in dit topic, maak je er niet druk om.
Kijk, dit bedoel ikquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeg, kutnewbie, volgens mij moet je ff goed door een bushokje getiefd worden.
ach ja, iemand als swetsenegger staat ook gelijk op zn achterpoten als iemand iets minder positiefs over apple zegtquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:01 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ach het zijn vooral verzuurde mensen in dit topic, maak je er niet druk om.
Nja, dat is swetsenegger, hij is niet anders gewend.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ach ja, iemand als swetsenegger staat ook gelijk op zn achterpoten als iemand iets minder positiefs over apple zegthad ik kunnen weten.
Bijna nooit. We zijn volgens mij 't enigste SC-Topic dat 95% van de tijd gewoon on-topic is.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:52 schreef Jarno het volgende:
Komen er wel eens mods in dit topic of wat?.
Neej hoor, we worden alleen boos als de andere partij iets doms zegt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:04 schreef jimjim1983 het volgende:
ach ja, iemand als swetsenegger staat ook gelijk op zn achterpoten als iemand iets minder positiefs over apple zegthad ik kunnen weten.
Inderdaad. Zullen we allemaal weer effe normaal doen?quote:
macbook 13" is er al voor 949 euro hoorquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:27 schreef katerwater het volgende:
Mijn Imac G5 start niet meer opTijd voor een nieuwe mac. Ik twijfel tussen een laptop of pc.
Ik vind de prijs van de laptops veel te hoog in vergelijking met de Imac. Weet iemand hoe dat komt?
Macbook 13": 1449 euro
Imac 24" (!): 1399 euro
Hoe kom jij hier?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:39 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Inderdaad. Zullen we allemaal weer effe normaal doen?
Links naar warez is nog steeds not done.
over dom gesprokenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:40 schreef Jarno het volgende:
Ik wist niet dat er mensen waren die te dom zijn voor een Mac. Dus dat heb ik dan wél weer geleerd vandaag van die jimjim en appelsjapsjappie.
Je external HDD moet wel op de juiste manier geformateerd zijn. Met journaling zo even uit mijn hoofd, maar daar kan ik mis zitten. Dus even de HDD op je mac proppen en formaterenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:46 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik snap TIme Machine niet, als ik mijn ext HD selecteer zegt ie dat ie opnieuw geformateerd moet worden terwijl er kei veel spul dat ik nog nodig heb op staat.
Is het beestje niet meer te reden?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:27 schreef katerwater het volgende:
Mijn Imac G5 start niet meer opTijd voor een nieuwe mac. Ik twijfel tussen een laptop of pc.
Ik vind de prijs van de laptops veel te hoog in vergelijking met de Imac. Weet iemand hoe dat komt?
Hij bedoeld de proquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
macbook 13" is er al voor 949 euro hoor
Maar dan ben ik al mijn windows backups kwijt?, Toch?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je external HDD moet wel op de juiste manier geformateerd zijn. Met journaling zo even uit mijn hoofd, maar daar kan ik mis zitten. Dus even de HDD op je mac proppen en formateren
Het beestje start gewoon niet meer op. (enkele dagen geleden heb ik een stroomstoot gehad. Gevolg: 8 lampen gesprongen. Ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft)quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:53 schreef Junkie het volgende:
[..]
Is het beestje niet meer te reden?
De reden van de hogere prijs is o.a. de behuizing die een stuk beter is dan de soortgelijke windows laptops.
Andere laptop makers zijn dan soms nog stukken duurder. HP Envy 13, deze zal bijvoorbeeld ongeveer 1800 euro gaan kosten.
Ik denk dat veel van de SC-ers hier ook graag een normale desktop 'Mac' (zonder beeldscherm) willen zonder de 'Pro' prijs. Dus bijvoorbeeld een QuadCore en een leuke (game-)videokaart. Maar niet op het hoge hardware niveau en prijs van de Pro maar ongeveer tussen de 800 en 1500 euro.
Voor nu zal een Macje altijd rond de 1000 euro blijven hangen.
En ikzelf vindt ze dat meer dan waard.![]()
En anders wacht je op de Apple Tablet: Apple 'Tablet PC' manufactured by Foxconn, shipping in Q1?
Niet als je die even overzet op de mac schijf. Je kunt ook twee partities maken, 1 voor mac, 1 voor windows.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Maar dan ben ik al mijn windows backups kwijt?, Toch?
Dat stond er nietquote:
Is het een ntfs schijf? zo ja, dat werkt niet met timemachine.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Maar dan ben ik al mijn windows backups kwijt?, Toch?
Ik zou voor een Macbook Pro 13" gaan à 1150 met een extern scherm, tenzij je nooit mobiliteit nodig hebtquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:27 schreef katerwater het volgende:
Dat klinkt ook interessant. Maar is het niet onhandig om met 2 schermen te werken (van verschillende grootte)?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:11 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik zou voor een Macbook Pro 13" gaan à 1150 met een extern scherm, tenzij je nooit mobiliteit nodig hebt
Het is idd NTSFquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:10 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Is het een ntfs schijf? zo ja, dat werkt niet met timemachine.
Maar mijn mac schijf is niet groot genoeg voor alle bestanden, enalles overzetten zou heel lang duren denk ikquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Niet als je die even overzet op de mac schijf. Je kunt ook twee partities maken, 1 voor mac, 1 voor windows.
[..]
Dat stond er niet![]()
En ja, mac is wat duurder, maar dan krijg je ook (vind ik) meer voor terug.
Als je de externe monitor gebruikt, hoef je het scherm van je laptop natuurlijk niet te gebruiken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:15 schreef katerwater het volgende:
[..]
Dat klinkt ook interessant. Maar is het niet onhandig om met 2 schermen te werken (van verschillende grootte)?
Ik vind het zeer handig, het werkt prima en anders kan je tijdens het gebruik van je externe scherm de MacBook dichtklappenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:15 schreef katerwater het volgende:
[..]
Dat klinkt ook interessant. Maar is het niet onhandig om met 2 schermen te werken (van verschillende grootte)?
Elk een schijf is helemaal ideaalquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:16 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Het is idd NTSF
[..]
Maar mijn mac schijf is niet groot genoeg voor alle bestanden, enalles overzetten zou heel lang duren denk ikdan maar een nieuwe HD kopen
Weer iets bijgeleerd. Het klint wel als een valabel alternatief voor een Imac. Kan je elk computerscherm aansluiten? Ik meen te weten dat de gamma van appleschermen anders zijn (1.8 vs 2.2).quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als je de externe monitor gebruikt, hoef je het scherm van je laptop natuurlijk niet te gebruiken.
Ja /care je snapt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
NTFS. Het "FS" gedeelte staat voor "filesystem".
Ja FW 800 heeft namelijk een andere plug dan FW 400. Maar daar zijn ook adaptertjes voor te koop.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:33 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja /care je snapt wat ik bedoel.![]()
Laatste vraag: Als ik een FW HD koop moet ik er dan op letten dat het een FW 800 is? Of maakt dat niet uit? Ik dacht dat ik een FW 800 op mn mbp heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |