Bijna nooit. We zijn volgens mij 't enigste SC-Topic dat 95% van de tijd gewoon on-topic is.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:52 schreef Jarno het volgende:
Komen er wel eens mods in dit topic of wat?.
Neej hoor, we worden alleen boos als de andere partij iets doms zegt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:04 schreef jimjim1983 het volgende:
ach ja, iemand als swetsenegger staat ook gelijk op zn achterpoten als iemand iets minder positiefs over apple zegthad ik kunnen weten.
Inderdaad. Zullen we allemaal weer effe normaal doen?quote:
macbook 13" is er al voor 949 euro hoorquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:27 schreef katerwater het volgende:
Mijn Imac G5 start niet meer opTijd voor een nieuwe mac. Ik twijfel tussen een laptop of pc.
Ik vind de prijs van de laptops veel te hoog in vergelijking met de Imac. Weet iemand hoe dat komt?
Macbook 13": 1449 euro
Imac 24" (!): 1399 euro
Hoe kom jij hier?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:39 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Inderdaad. Zullen we allemaal weer effe normaal doen?
Links naar warez is nog steeds not done.
over dom gesprokenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:40 schreef Jarno het volgende:
Ik wist niet dat er mensen waren die te dom zijn voor een Mac. Dus dat heb ik dan wél weer geleerd vandaag van die jimjim en appelsjapsjappie.
Je external HDD moet wel op de juiste manier geformateerd zijn. Met journaling zo even uit mijn hoofd, maar daar kan ik mis zitten. Dus even de HDD op je mac proppen en formaterenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:46 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik snap TIme Machine niet, als ik mijn ext HD selecteer zegt ie dat ie opnieuw geformateerd moet worden terwijl er kei veel spul dat ik nog nodig heb op staat.
Is het beestje niet meer te reden?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:27 schreef katerwater het volgende:
Mijn Imac G5 start niet meer opTijd voor een nieuwe mac. Ik twijfel tussen een laptop of pc.
Ik vind de prijs van de laptops veel te hoog in vergelijking met de Imac. Weet iemand hoe dat komt?
Hij bedoeld de proquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
macbook 13" is er al voor 949 euro hoor
Maar dan ben ik al mijn windows backups kwijt?, Toch?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je external HDD moet wel op de juiste manier geformateerd zijn. Met journaling zo even uit mijn hoofd, maar daar kan ik mis zitten. Dus even de HDD op je mac proppen en formateren
Het beestje start gewoon niet meer op. (enkele dagen geleden heb ik een stroomstoot gehad. Gevolg: 8 lampen gesprongen. Ik vermoed dat het daar iets mee te maken heeft)quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:53 schreef Junkie het volgende:
[..]
Is het beestje niet meer te reden?
De reden van de hogere prijs is o.a. de behuizing die een stuk beter is dan de soortgelijke windows laptops.
Andere laptop makers zijn dan soms nog stukken duurder. HP Envy 13, deze zal bijvoorbeeld ongeveer 1800 euro gaan kosten.
Ik denk dat veel van de SC-ers hier ook graag een normale desktop 'Mac' (zonder beeldscherm) willen zonder de 'Pro' prijs. Dus bijvoorbeeld een QuadCore en een leuke (game-)videokaart. Maar niet op het hoge hardware niveau en prijs van de Pro maar ongeveer tussen de 800 en 1500 euro.
Voor nu zal een Macje altijd rond de 1000 euro blijven hangen.
En ikzelf vindt ze dat meer dan waard.![]()
En anders wacht je op de Apple Tablet: Apple 'Tablet PC' manufactured by Foxconn, shipping in Q1?
Niet als je die even overzet op de mac schijf. Je kunt ook twee partities maken, 1 voor mac, 1 voor windows.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Maar dan ben ik al mijn windows backups kwijt?, Toch?
Dat stond er nietquote:
Is het een ntfs schijf? zo ja, dat werkt niet met timemachine.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Maar dan ben ik al mijn windows backups kwijt?, Toch?
Ik zou voor een Macbook Pro 13" gaan à 1150 met een extern scherm, tenzij je nooit mobiliteit nodig hebtquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:27 schreef katerwater het volgende:
Dat klinkt ook interessant. Maar is het niet onhandig om met 2 schermen te werken (van verschillende grootte)?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:11 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik zou voor een Macbook Pro 13" gaan à 1150 met een extern scherm, tenzij je nooit mobiliteit nodig hebt
Het is idd NTSFquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:10 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Is het een ntfs schijf? zo ja, dat werkt niet met timemachine.
Maar mijn mac schijf is niet groot genoeg voor alle bestanden, enalles overzetten zou heel lang duren denk ikquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Niet als je die even overzet op de mac schijf. Je kunt ook twee partities maken, 1 voor mac, 1 voor windows.
[..]
Dat stond er niet![]()
En ja, mac is wat duurder, maar dan krijg je ook (vind ik) meer voor terug.
Als je de externe monitor gebruikt, hoef je het scherm van je laptop natuurlijk niet te gebruiken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:15 schreef katerwater het volgende:
[..]
Dat klinkt ook interessant. Maar is het niet onhandig om met 2 schermen te werken (van verschillende grootte)?
Ik vind het zeer handig, het werkt prima en anders kan je tijdens het gebruik van je externe scherm de MacBook dichtklappenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:15 schreef katerwater het volgende:
[..]
Dat klinkt ook interessant. Maar is het niet onhandig om met 2 schermen te werken (van verschillende grootte)?
Elk een schijf is helemaal ideaalquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:16 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Het is idd NTSF
[..]
Maar mijn mac schijf is niet groot genoeg voor alle bestanden, enalles overzetten zou heel lang duren denk ikdan maar een nieuwe HD kopen
Weer iets bijgeleerd. Het klint wel als een valabel alternatief voor een Imac. Kan je elk computerscherm aansluiten? Ik meen te weten dat de gamma van appleschermen anders zijn (1.8 vs 2.2).quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als je de externe monitor gebruikt, hoef je het scherm van je laptop natuurlijk niet te gebruiken.
Ja /care je snapt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
NTFS. Het "FS" gedeelte staat voor "filesystem".
Ja FW 800 heeft namelijk een andere plug dan FW 400. Maar daar zijn ook adaptertjes voor te koop.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:33 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja /care je snapt wat ik bedoel.![]()
Laatste vraag: Als ik een FW HD koop moet ik er dan op letten dat het een FW 800 is? Of maakt dat niet uit? Ik dacht dat ik een FW 800 op mn mbp heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |