Waarom doe je het dan niet gewoon? Je moet er klaar voor zijn maar stoppen is niet meer dan gewoon doen, nou ja niet meer doen dan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:07 schreef araphor het volgende:
Ik meld me ook weer, nog steeds niet gestopt, maar wil het wel graag.
Dat ken ik hoor, gewoon niet meer doen, meer is niet nodig.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:56 schreef araphor het volgende:
Mja, het is een verdraaid hardnekkige gewoonte.
Gewoon een stop moment kiezen wat een paar dagen in de toekomst ligt, dan kun je je er een beetje op voor berijden ;-)quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:56 schreef araphor het volgende:
Mja, het is een verdraaid hardnekkige gewoonte.
pfff, wat ellendig nederlandsquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:22 schreef SaanBitch het volgende:
[..]
Gewoon een stop moment kiezen wat een paar dagen in de toekomst ligt, dan kun je je er een beetje op voor berijden ;-)
Nu pas?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:46 schreef Sander het volgende:
Nog steeds gestopt. Gaat nu eigenlijk vanzelf.
Ik ben veel korter onderweg maar dat heb ik gelukkig niet, mijn hele schoonfamilie rookt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:03 schreef Sander het volgende:
[..]
Ja, nu pas. Ik denk er stiekem nog vrij regelmatig aan, zeker als ik mensen zie roken.
Gelukkig speelt dat hier niet maar ik heb er wel behoorlijk last van als ik ergens ben geweest waar gerookt is. Ik voel me af en toe echt een jankerige ex-roker, ik zeg er wel niks van maar zit constant mijn keel te schrapen enzo.quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:17 schreef Dirkh het volgende:
het hele huis stinkt. Maar ik ga het niet verbieden.
Wat heerlijk passief agressief.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:22 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Gelukkig speelt dat hier niet maar ik heb er wel behoorlijk last van als ik ergens ben geweest waar gerookt is. Ik voel me af en toe echt een jankerige ex-roker, ik zeg er wel niks van maar zit constant mijn keel te schrapen enzo.
Thx!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:38 schreef Vandaag... het volgende:
Succes nieuwe stoppers!Vinden jullie het moeilijk die eerste weken?
Bij mij gaat het eigenlijk verrassend makkelijk. Maar misschien komt het grote verlangen naar de sigaret nog wel, voorlopig lijkt mijn lichaam totaal in shock. Hoofdpijnerig, moe, wazig, vieze smaak in mond. Roken zit er dus niet in![]()
One week, six days, 16 hours, 32 minutes and 46 seconds.
Goed nieuws dus, minder trek en minder aankomen. Ik hoop dat dit bij mij binnenkort ook het geval is.quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:17 schreef Dirkh het volgende:
Ik zit ook al weer in mijn derde maand, dus twee maanden zitten er op.
Het trek hebben in roken is echt stukken minder, het aankomen van gewicht begint af te nemen. OP het hoogtepunt was ik 10 kilo aangekomen, nu is dat weer terug gebracht naar 6/7 kilo.
Als er mensen in huis zijn geweest die roken, dan mopper ik nu toch echt als ze weg zijn, het hele huis stinkt. Maar ik ga het niet verbieden.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:25 schreef araphor het volgende:
Afleiding zoeken?
Zulke overwinningen maken je sterk.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik ben sinds 5 oktober weer gestopt. Gaat eigenlijk heel goed. Gister even in de verleiding toen ik na een botsing bij het tankstation schadeformulier stond in te vullen, maar heb het weerstaan
Het wordt echt steeds makkelijker. Weet je dat het moment van zin hebben in een sigaret in het begin zo'n 3 minuten duurt? En die momenten worden minder en minder. En nu heb ik meer dagen dat ik er niet dan wel aan denk.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
thnx
jij alweer 7 maanden gestopt, goed hoor
ja zo is hetquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:41 schreef lookinforyou het volgende:
[..]
Het wordt echt steeds makkelijker. Weet je dat het moment van zin hebben in een sigaret in het begin zo'n 3 minuten duurt? En die momenten worden minder en minder. En nu heb ik meer dagen dat ik er niet dan wel aan denk.
Kijk dan ben je alweer verder dan de vorige keer.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
succes araphor
@lookinforyou, ik ben hiervoor ook al eens ruim een jaar gestopt en had eigenlijk nooit meer zin in een sigaret....behalve als we gezellig met vrienden een wijntje dronken, daar heb ik 1 x aan toegegeven en toen was het helaas over met het " makkelijke" stom stom stom, die fout maak ik geen tweede keer.
You make a lot of sencequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:44 schreef Belana het volgende:
[..]
ja zo is het
je denkt er steeds minder aan, of je denkt er wel nog bijna iedere dag aan, maar meestal heel vluchtig. heel soms heb ik echt moeilijkere momenten, maar ook die zijn eigenlijk te verwaarlozen.
dus hoewel je er aan denkt is het niet moeilijk meer.
do I make any sence???![]()
Volhouden maarquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:45 schreef araphor het volgende:
Heb net Allen Carr's boek uit, nu precies 25 uur niet gerookt. So far, so good.
Eight months, three days, 12 hours, 28 minutes and 8 seconds. 3682 cigarettes not smoked, saving ¤ 872,09. Life saved: 1 week, 5 days, 18 hours, 50 minutes.quote:Op zondag 18 oktober 2009 09:48 schreef onlogisch het volgende:
Five months, 10 hours, 36 minutes and 52 seconds. 4603 cigarettes not smoked, saving ¤ 690,49. Life saved: 2 weeks, 1 day, 23 hours, 35 minutes.
Beat that
das wel een inkoppertjequote:Op zondag 18 oktober 2009 09:48 schreef onlogisch het volgende:
Five months, 10 hours, 36 minutes and 52 seconds. 4603 cigarettes not smoked, saving ¤ 690,49. Life saved: 2 weeks, 1 day, 23 hours, 35 minutes.
Beat that
Minder last of heb je het minder? Ik was het nooit maar nu.....quote:Op maandag 19 oktober 2009 07:49 schreef Belana het volgende:
heb minder last van verkoudheid
Ik was ook nooit verkouden, het lijkt nu niet meer over te gaan.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:15 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Minder last of heb je het minder? Ik was het nooit maar nu.....
Her twijfel ik een beetje aan, als roker loop je ook vaker zonder jas naar buiten dus dan zou de kans toch hoger moeten zijn?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:08 schreef Swiffer het volgende:
als roker adem je vaker frisse lucht in (ja raar maar waar) omdat je dieper inademt, en vaker buiten komt.
remedie, goed luchten, thuis en op kantoor.
De wetenschap dat je die rotzooi niet meer je longen in hoeft te zuigen is al een beloning opzichquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:19 schreef Raantje het volgende:
Vandaag 10 dagen gestopt... Al tijd voor een beloning..?![]()
Belonen jullie jezelf trouwens voor het niet-roken?
verkoudheid en griep loop je op door besmetting, niet door een kouwtje pakkenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:16 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Her twijfel ik een beetje aan, als roker loop je ook vaker zonder jas naar buiten dus dan zou de kans toch hoger moeten zijn?
Elke week 12 euro (het geld dat ik anders aan sigaretten zou besteden) op een aparte rekening storten. In de zomer hoop ik daarvan mijn vliegticket naar Thailand te kunnen betalen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:19 schreef Raantje het volgende:
Gefliciteerd Raantje ! Ja je hebt wel een koekje verdiend.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:19 schreef Raantje het volgende:
niet zo veel gevolgd lately, maar das een dure lamp danquote:Op maandag 19 oktober 2009 07:51 schreef YPPY het volgende:
Wat goed Belana!Kun je de lamp kopen waar ladywrb over twijfelt.
tja, net de zomer achter de rug en dan ben ik nooit verkouden, maar laatst was ik het weer en toen had ik er minder last van. Ik had steeds meteen holte ontstekingen, ik ben ook gestopt toen ik weer eens een holteontsteking had en daar heb ik nu geen last van gekregen. Ik kon, ondanks de verkoudheid, ook nog steeds alles ruiken, dat was echt wonderlijk om te merken!quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:15 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Minder last of heb je het minder? Ik was het nooit maar nu.....
Dat zeg ik ook altijd! En toch blijft iedereen volhouden dat het van de kou komt, kou zal je weerstand misschien iets verlagen maar ziek wordt je door besmetting.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:35 schreef Swiffer het volgende:
[..]
verkoudheid en griep loop je op door besmetting, niet door een kouwtje pakken
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:19 schreef Raantje het volgende:
Goed idee! Werkt vast erg motiverend.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:40 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Elke week 12 euro (het geld dat ik anders aan sigaretten zou besteden) op een aparte rekening storten. In de zomer hoop ik daarvan mijn vliegticket naar Thailand te kunnen betalen.
Daar heb ik ook last van. Ben al sinds ik gestopt ben aan het kwakkelen en ik slaap veel korter (te kort). Even doorbijten denk ik, over een tijdje zal het onze gezondheid ten goede komen dat we gestopt zijnquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:58 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Ik was ook nooit verkouden, het lijkt nu niet meer over te gaan.
Dat wordt (bijna) allemaal nog even veel erger maar gewoon doorzetten!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:47 schreef Swiffer het volgende:
Wel is mijn stoelgang aardig gestopt op dit moment, heb ik nog geen fatsoenlijke nachtrust gehqa, ben nl elke 10 minuten wakker, ik vreet me lens, en is mijn humeur aaardig koel te noemen.. maar we gaan door!
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:47 schreef Swiffer het volgende:
dag 4 zonder peuken.. heb nog steeds geen drang om er 1 te pakken, wel vind ik t lekker om buiten te staan bij andere rokers.. ik wacht nog op t moment dat ik per se een peuk MOET ofzo..
Wel is mijn stoelgang aardig gestopt op dit moment, heb ik nog geen fatsoenlijke nachtrust gehad, ben nl elke 10 minuten wakker, ik vreet me lens, en is mijn humeur aaardig koel te noemen.. maar we gaan door!
Dat is wel stoer.quote:Op maandag 26 oktober 2009 14:07 schreef Rammstino het volgende:
Gestopt op 24 -10-2009
Gaat me (met uitzondering van een paar moeilijke momenten) gemakkelijk af tot nu toe!
Gewoon weg gooien die laatste peuken en niet oprokenquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:32 schreef frame-saw het volgende:
Heb nu nog drie sigaretten in een pakje, vanavond zijn die dus op en dan is het echt voorbij. Ik ga het echt missen, vooral op brakke dagen.
Rook nu iets meer dan 2 jaar vast, zo'n 4/5 pakjes per week.
Heb het vannacht besloten, dus kon niet even kettingroken als voorbereiding, maar goed ook (denk ik?).
Gelukkig is roken op school heel moeilijk (drie trappen af en dus weer op). Maar thuis voor de tv wordt het lastig, of in de trein met overstappen, of met uitgaan. Al denk ik, omdat ik niet zo vaak uitga, dat ik dan wel mag roken (a).
Het gaat mij vooral om het geld ja. Maar die laatste wil ik echt oproken, nog even genietenquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:43 schreef Big_Yin het volgende:
[..]
Gewoon weg gooien die laatste peuken en niet oproken
Na 20 jaar lang 1 pakje per dag op te roken ben ik er nu 2 maanden al vanaf en heb gelukkig ook niet meer de behoefte om te beginnen.
Denk aan de dingen die je met het geld kan doen.
Al het eten en dinken smaakt beter.
Je ruikt alles weer.
Dan mag je nu stoppen met stoppen en jezelf een hoop ergernis besparen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:31 schreef frame-saw het volgende:
Al denk ik wel dat ik zwak ben en uiteindelijk wel minder rook maar wel weer gewoon vast
Vrijdagavond feest. Zaterdag brak.. daarom op zaterdagquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:40 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat is wel stoer.Stoppen op zaterdag.
![]()
Hoe dat zo?
Ja maar anderzijds wil ik mezelf en anderen bewijzen dat ik juist níet zwak ben.quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:40 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dan mag je nu stoppen met stoppen en jezelf een hoop ergernis besparen.
Werkt niet, gaat niet, is gedoemd te mislukken.
Alleen stoppen om de kosten heeft geen zin en weer een beetje gaan roken tsja, hoe erg kun je jezelf voor de gek houden?quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:22 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ja maar anderzijds wil ik mezelf en anderen bewijzen dat ik juist níet zwak ben.
Is het trouwens normaal om keelpijn te krijgen als je stopt? Ik heb het altijd als ik even niet rook, dán krijg ik keelpijn. Nu dus
Ik ben ook gestopt om de kosten, tot nu toe nog steeds rookvrij! Gewoon niet kopen, dan kan je het ook niet rokenquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:22 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ja maar anderzijds wil ik mezelf en anderen bewijzen dat ik juist níet zwak ben.
Is het trouwens normaal om keelpijn te krijgen als je stopt? Ik heb het altijd als ik even niet rook, dán krijg ik keelpijn. Nu dus
Oranjekoek.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:25 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Ik ben ook gestopt om de kosten, tot nu toe nog steeds rookvrij! Gewoon niet kopen, dan kan je het ook niet roken
Eight months, one week, five days, 1 hour, 25 minutes and 57 seconds. 3810 cigarettes not smoked, saving ¤ 902,43. Life saved: 1 week, 6 days, 5 hours, 30 minutes.
Je snapt zelf denk ik ook wel dat je echt verslaafd bent?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:27 schreef frame-saw het volgende:
want de 350 aan inkomsten geef ik 100 uit aan sigaretten, dat is toch wel belachelijk veel.
Ja ik ben wel verslaafd, maar voor mijn gevoel niet heel erg verslaafd. Er zijn hier mensen die meer dan 1 pakje per dag roken, ik rook er zo'n 20 per maand (vaak minder tbh). In mijn hoofd is het ook meer gewenning dan verslaving. Maar we zullen het zien, als ik echte afkickverschijnselen heb dan geef ik jou helemaal gelijkquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:33 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Je snapt zelf denk ik ook wel dat je echt verslaafd bent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |