Het leger bemoeide zich hiermee, omdat hetquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:49 schreef SingleCoil het volgende:
Ja, dat begrijpk. Maar dat geldt dus alleen voor het behandelen als krijgsgevangenen. Wat hier veel meer de vraag is: als ik in Afghanistan als Talibaan rondloop, gewoon ongewapend, op weg naar mijn geitenhoederij of zo, mag ik dan bijv. aangevallen worden, uitsluited vanwege het feit dat ik Talibaan ben? ALs bijv. de Talibaan een vrachtauto met benzine stelen, is dat dan niet meer een zaak van de locale politie? Waarom bemoeit het leger zch hiermee? Of ziet men de Talibaan wel als vijandelijk leger?
Dat zijn bases van waaruit de troepen beschoten worden als ze in de buurt komen. ISAF heeft er geen belang bij om die bases zonder enige vorm van waarschuwing vanuit de lucht of met Howitzers onder vuur te nemen. Ze willen namelijk weten wat zich daar binnen afspeelt, om een beter beeld te kunnen krijgen vor Intel. Ze lopen dus liever rustig naar binnen om eens goed rond te snuffelen dan dat ze met alles wat maar vuren kan naar binnen stormen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:21 schreef SingleCoil het volgende:
Maa hoe zit het dan met de raketaanvallen op Al Qaida-bases, waarbij juigend over al dan niet werkelijk gesneuvelde Al Qaida-leiders verteld wordt?
(Ik ken trouwens de RoE totaal niet hoor, zoals je weet ben ik een koffiezettende nukubu die bij de verkeerde dienst werkt)
Dat is over de hele wereld een gewoon gevalletje zelfverdediging. Ik begrijp niet wat daar niet normaal aan is?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:12 schreef SingleCoil het volgende:
In mijn werk bij de MIVD krijg ik weinig met "militaire zaken" te maken, en wat wél door mijn handen gaat zegt me doorgaans niet veel, hetgeen mij bij uitstek geschikt maakt om kritische vragen te stellen. Ik lees bijvoorbeeld nu dat jij het dus doodnormaal vindt dat als troepen vanuit bases beschoten worden we die bases zelf ook onder vuur nemen, klopt dat? Ik vind dat namelijk helemaal niet normaal...
Dan ben je een subversief & staatsgevaarlijk individu.quote:Slecht nieuws trouwens: ik zet geen koffie maar maak wel vaak de automaat stuk.
wel...stel dat je overbuurman met een SR93 op de zolderkamer zit, iedere keer als er een politiewagen de straat in komt vallen er doden. Zou jij het dan normaal vnden om een houwitzer in te zetten?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:18 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat is over de hele wereld een gewoon gevalletje zelfverdediging. Ik begrijp niet wat daar niet normaal aan is?
dat klopt, in hart en nieren!quote:Dan ben je een subversief & staatsgevaarlijk individu.![]()
Jij kent de koffie bij de MIVD kennelijk nietquote:Koffie is top prioriteit voor de Nederlandse Economie, EN Defensie!
Ik snap geen moer van die vergelijkingquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:59 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
wel...stel dat je overbuurman met een SR93 op de zolderkamer zit, iedere keer als er een politiewagen de straat in komt vallen er doden. Zou jij het dan normaal vnden om een houwitzer in te zetten?
[..]
dat klopt, in hart en nieren!
[..]
Jij kent de koffie bij de MIVD kennelijk niet
Die inerte MK82 vind ik wel een strak plan. Bij voorkeur met JDAM kop, of desnoods als LGB. Een 'slick' vind ik niet zo'n goed idee, die zijn AFAIK sinds 1995 niet meer gebruikt. Mocht er geen andere optie zijn dan wil ik graag dat Toots hem afgooit (al weet ik dat die het al meer dan 10 jaar niet meeer gedaan heeft, maar die gooit tenminste raak.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:59 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
wel...stel dat je overbuurman met een SR93 op de zolderkamer zit, iedere keer als er een politiewagen de straat in komt vallen er doden. Zou jij het dan normaal vnden om een houwitzer in te zetten?
Waarschijnlijk dezelfde zooi die je op elk kantoor krijgt. Ook in de burgermaatschappij kopen ze bij de goedkoopste aanbieder.quote:[..]
Jij kent de koffie bij de MIVD kennelijk niet
Het eerste schaap is over de dam.quote:Canada haalt troepen uit Afghanistan
Gepubliceerd: 9 oktober 2009 22:36 | Gewijzigd: 9 oktober 2009 22:36
ANP
Ottawa, 9 okt. Canada haalt zijn troepen in 2011 weg uit Afghanistan. De Canadezen zullen hun militaire missie in het land niet verlengen.
Dat benadrukte de Canadese premier Stephen Harper vrijdag. Als aan de stationering in Afghanistan een einde komt, waren de Canadezen daar langer actief dan in beide wereldoorlogen samen, aldus de regeringsleider.
Harper stelde dat Canada zich na terugtrekking zal concentreren op ontwikkelings- en humanitaire hulp voor de Afghanen. Op dit moment zijn ongeveer 2800 Canadese militairen gelegerd in de gewelddadige provincie Kandahar in het zuiden.
Ik vind het niet zo vreemd.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:10 schreef Mortaxx het volgende:
Ontopic.
[..]
Het eerste schaap is over de dam.
En wat is precies het verschil met een baan in het burgerleven? Jouw werkgever geeft je ook een opdracht die je hebt uit te voeren.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat is nou net waarom ik me niet zou kunnen vinden in zo'n job.
Je hebt maar te doen wat de politiek van je verlangt.
Ook al heb je een eigen mening...je wordt daarin gewoon niet gerespecteerd.
ik vind dat toch anders.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En wat is precies het verschil met een baan in het burgerleven? Jouw werkgever geeft je ook een opdracht die je hebt uit te voeren.
Er is wel een verschil hoor: Als militair wordt je achteraf door iedereen met de nek aangekeken omdat je gedaan hebt wat ze vroegen, met de spullen die ze je meegaven.
Vind je het echt hetzelfde?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:00 schreef RonaldV het volgende:
Mwoah, ik weet wel een paar mensen die mensenlevens hebben verwoest met (soms letterlijk) dood-concutrreren. Maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.
Militairen hebben maar heel beperkt te maken met leven en dood. Mensen die dat echt vanuit hun werk voor zich zien gebeuren zijn in de minderheid. Het grootste deel doet het werk dat er voor zorgt dat er überhaupt gevochten kan worden: onderhoud, verbindingen, logistiek, etc.
Maar dat neemt niet weg dat de gemiddelde Jan van de Straat ook alleen maar doet wat zijn baas hem opdraagt. Luisteren kan het verschl niet zijn. Ik heb beide gedaan, voor mij was dat het verschil niet. Het verschil voor mij was dat je uit de politiek onmogelijke opdrachten meekrijgt, en achteraf als dank een schop na. Dat kan ik wel uitleggen, maar dat doe ik liever boven een pot bier. Laten we het er op houden dat Srebrenica niet het enige akkefietje is.
Het heeft natuurlijk ook veel te maken met het feit dat het grootste deel van de defensie-organisatie bestaat uit relatief laag opgeleiden, zeg maar + of - MBO, die vooral operationeel ingezet moeten worden. En van die mensen verwacht je geen kritische houding, die moeten gaan als er GA! gezegd wordt. Begrijpelijk dat die dus ook geen vraagtekens zetten bij besluiten van de hogere leiding en de politiek.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:09 schreef capricia het volgende:
In de def-topics merk ik over het algemeen dan ook dat militairen achter de missie in Afghanistan staan, dus achter de politieke beslissing.
Dat kan zijn omdat die beslissing zo goed is, maar omdat het 'the hand that feeds you' is...moreel gezien vrij onduidelijk.
Dat blijktquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:23 schreef RonaldV het volgende:
Ik ben geen defensiemedewerker, en niet 'relatief laag' opgeleid. Toch begrijp ik niet wat jij er zo grappig aan vindt.
Je snapt het dus idd niet. Dan hoef ik de rest oojk niet te lezenquote:Zijn stelling is een waarheid als een koe.
Nou snap ik jou even niet. Ik ben geen tegenstander van defensie, ik denk kritisch mee. Ik geloof wel dat er mensen zijn die dat als vervuilend beschouwen maar met die mensen heb ik over het algmeen niet veel op, ik ben niet zo van de dogma's en denk liever zelf naquote:Ik vraag me serieus af: Hoe hou jij het vol je eigen nest te bevuilen, terwijl je er gewoon nog op zit?
Dat gaat jou dus gewoon geen reet aan, maar je claims over "niet relatief laag opgeleid" zeggen geloof ik wel heel wat over je omgevingquote:Als ik je posts hier lees bevalt het je totaal niet binnen Defensie. Hoe kun jij je verenigen met een werkgever waar je zo overduidelijk niet achter staat? Wat doe je er nog? Zit je er überhaupt wel? Hoe langer je post op DEF, hoe meer ik tot de conclusie kom dat je b******t loopt te verkopen. Met welk doel? Slimmer over komen?
Nee, hier win je argumenten meequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:28 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Je snapt het dus idd niet. Dan hoef ik de rest oojk niet te lezen
Ach, jij gelooft iets, ja? Zoals wat? Laat mij ook eens lachen vandaag?quote:[..]
Dat gaat jou dus gewoon geen reet aan, maar je claims over "niet relatief laag opgeleid" zeggen geloof ik wel heel wat over je omgeving
Je denkt niet mee, je loopt puur en alleen tegen dingen aan te schoppen en jezelf op te hemelen. Zonder zelf met ideen te komen.quote:Nou snap ik jou even niet. Ik ben geen tegenstander van defensie, ik denk kritisch mee. Ik geloof wel dat er mensen zijn die dat als vervuilend beschouwen maar met die mensen heb ik over het algmeen niet veel op, ik ben niet zo van de dogma's en denk liever zelf na
Ik verlaag mij niet,ik was al laag. En over mijn gebrek aan kennis over militaire termen zou ik me geen zorgen maken, ik ben gelukkig geen militair, ik heb gewoon een vak geleerd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:39 schreef Deathwings het volgende:
[..]
Je denkt niet mee, je loopt puur en alleen tegen dingen aan te schoppen en jezelf op te hemelen. Zonder zelf met ideen te komen.
Bovendien verlaag je jezelf nog eens een keer tot half verkapte persoonlijke aanvallen.
nu draai je de boel omquote:Op woensdag 14 oktober 2009 07:52 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik verlaag mij niet,ik was al laag. En over mijn gebrek aan kennis over militaire termen zou ik me geen zorgen maken, ik ben gelukkig geen militair, ik heb gewoon een vak geleerd.
Ik had het gisteren met collega's ook even over "jullie soort", we vroegen ons eigenlijk vooral af waarom er zoveel mensen een negatief beeld over de MIVD hebben (niet alleen hier hoor), terwijl er eigenilijk heel weinig feitelijk informatie over ons werk bekend is. We denken dat dat juist komt omdat we nou nooit eens uit mogen leggen wat we precies doen en wat voor successen we daarbij hebben. Dat is wel eens frustrerend.
rder is jullie gebrek aaninhoudelijkheid exemplarisch, het gaat er jullie immers vooral om hoe je iets doet, niet waarom je iets doet, want dat laatste heeft eimand anders al voor je over nagedacht. Dat werkt trouwens vaak prima, maar toevallig niet bij een inhoudelijke discussie.
Ik heb trouwens ideeen zat, maar zouden jullie ze ook willen horen, of er serieus over na willen denken?
Je voelt je nogal beter dan de gemiddelde mens of niet?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk ook veel te maken met het feit dat het grootste deel van de defensie-organisatie bestaat uit relatief laag opgeleiden, zeg maar + of - MBO, die vooral operationeel ingezet moeten worden. En van die mensen verwacht je geen kritische houding, die moeten gaan als er GA! gezegd wordt. Begrijpelijk dat die dus ook geen vraagtekens zetten bij besluiten van de hogere leiding en de politiek.
leek me ook onwaarschijnlijk maar dat beweerde je ... jij zei iets in de trend vanquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:25 schreef SingleCoil het volgende:
ik snap niet waar je dat vandaan haalt, niemand noemt mij op mijn werk een eikel ofzo.
je brabbelt zelf net een hele post vol over wat mensen van jouw dienst vinden ... en reacties daarop vind je offtopic????quote:En dat we soms heftige (privé)-discussies hebben wil nie tzeggen dat we er intern niet als normale mensen over kunnen praten. Verder lijkt jou mening over mij een beetje off-topic, dus laten we het daar niet meer over hebben (al vinden alle smurfen hier mij een eikel dan zal me dat echt enorm aan mijn reet roesten, het werkt meer op de lachlust dan dat het iets anders doet.)
ikhad al eerder gezegd dat ik "hier" bedoelde als in "op Fok!". Je kunt dat blijven negeren, dat veranderd verder niet veel:)quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
leek me ook onwaarschijnlijk maar dat beweerde je ... jij zei iets in de trend van
ja nou als ik dit soort vragen hier stel als de mannetjes met plannen komen dan noemen ze me een eikel
heb het al is gequote voor je maar daar ging je verstandigerwijs weer niet op in
...nou mooi toch? Jij ook een keer iets om om te lachenquote:
[..]
je brabbelt zelf net een hele post vol over wat mensen van jouw dienst vinden ... en reacties daarop vind je offtopic????
ik moet idd lachen om je nu ja, je zit gewoon jezelf uit te lullen
Heb ik he over mijzelf? Of maak jij dat er van? Ik geloof het laatste...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:20 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Je voelt je nogal beter dan de gemiddelde mens of niet?
die heb ik dan gemistquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:20 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ikhad al eerder gezegd dat ik "hier" bedoelde als in "op Fok!". Je kunt dat blijven negeren, dat veranderd verder niet veel:)
ik lach hele dagen door, daar hoef jij jezelf echt niet voor voor lul te zettenquote:[..]
...nou mooi toch? Jij ook een keer iets om om te lachen
Wie modereert de moderator eigenlijk?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik lach hele dagen door, daar hoef jij jezelf echt niet voor voor lul te zetten
Te trollen? Omdat SC weer eens uitgelachen wordt?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:46 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Wie modereert de moderator eigenlijk?
Je zit gewoon te trollen hier nu
Het grootste deel van de Nederlandse bevolking is relatief laag opgeleid. Of denk jij dat HBO+ het gemiddelde niveau is..?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk ook veel te maken met het feit dat het grootste deel van de defensie-organisatie bestaat uit relatief laag opgeleiden, zeg maar + of - MBO, die vooral operationeel ingezet moeten worden. En van die mensen verwacht je geen kritische houding, die moeten gaan als er GA! gezegd wordt. Begrijpelijk dat die dus ook geen vraagtekens zetten bij besluiten van de hogere leiding en de politiek.
Even nog iets grappigs. Jack The Vries: “We moeten oppassen dat we niet onze Westerse standaarden loslaten op dit soort landen, die vaak van heel ver moeten komen”.
(Defensie-medewerkers: niet proberen te vinden wat er grappig aan is)
Tussen de regels doorlezen heet dat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:22 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Heb ik he over mijzelf? Of maak jij dat er van? Ik geloof het laatste...![]()
Zo zou je dat ook kunnen noemen. Feit blijft dat je het zelf bedenkt en het mij vervolgens verwijt. Vrij duf, heet dat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:06 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Tussen de regels doorlezen heet dat.
was er niet zoiets als "begrijpend lezen"? Als iemand aan je vraagt of je weet hoe laat het is, zeg je dan ook Ja (of Nee) ?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:29 schreef sp3c het volgende:
weet ik niet
en dat was letterlijk de vraag wel
je moet fatsoenlijke vragen leren stellenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:07 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
was er niet zoiets als "begrijpend lezen"? Als iemand aan je vraagt of je weet hoe laat het is, zeg je dan ook Ja (of Nee) ?
ik ben niet van mening dat wij onze manier van leven met geweld op aan het leggen zijn in Afghanistan, ik geloof niet dat wij dat recht hebben en ik geloof ook niet dat dit uberhaupt mogelijk isquote:De kernvraag die erachter ligt is: hebben wij moreel het recht om in een andere staat onze manier van leven met geweld op te leggen? (Je kunt dat eindeloos nuanceren maar als je een zinvolle discussie wilt hebben is dat niet zo handig)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |