abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:57:32 #201
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73513730
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:49 schreef SingleCoil het volgende:
Ja, dat begrijpk. Maar dat geldt dus alleen voor het behandelen als krijgsgevangenen. Wat hier veel meer de vraag is: als ik in Afghanistan als Talibaan rondloop, gewoon ongewapend, op weg naar mijn geitenhoederij of zo, mag ik dan bijv. aangevallen worden, uitsluited vanwege het feit dat ik Talibaan ben? ALs bijv. de Talibaan een vrachtauto met benzine stelen, is dat dan niet meer een zaak van de locale politie? Waarom bemoeit het leger zch hiermee? Of ziet men de Talibaan wel als vijandelijk leger?
Het leger bemoeide zich hiermee, omdat het
a. om een tankauto van het leger ging (of in ieder geval brandstof van het leger)
b. het leger de stabiliserende macht is in Afghanistan. Waar mogelijk worden de taken overgelaten aan de ANP of het ANA, maar de keus valt ook wel eens op de NATO.

En als je de RoE ook maar een beetje kende had je geweten dat geen enkel (Europees) leger iemand mag aanvallen louter op basis van een vermoeden van lidmaatschap van de Taliban. AFAIK gebeurt dat ook niet. Je zult echt met een AK of RPG in de aanslag moeten lopen, of IEDs op zak.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73514421
Maa hoe zit het dan met de raketaanvallen op Al Qaida-bases, waarbij juigend over al dan niet werkelijk gesneuvelde Al Qaida-leiders verteld wordt?

(Ik ken trouwens de RoE totaal niet hoor, zoals je weet ben ik een koffiezettende nukubu die bij de verkeerde dienst werkt)
Mu!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:43:27 #203
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73515115
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:21 schreef SingleCoil het volgende:
Maa hoe zit het dan met de raketaanvallen op Al Qaida-bases, waarbij juigend over al dan niet werkelijk gesneuvelde Al Qaida-leiders verteld wordt?

(Ik ken trouwens de RoE totaal niet hoor, zoals je weet ben ik een koffiezettende nukubu die bij de verkeerde dienst werkt)
Dat zijn bases van waaruit de troepen beschoten worden als ze in de buurt komen. ISAF heeft er geen belang bij om die bases zonder enige vorm van waarschuwing vanuit de lucht of met Howitzers onder vuur te nemen. Ze willen namelijk weten wat zich daar binnen afspeelt, om een beter beeld te kunnen krijgen vor Intel. Ze lopen dus liever rustig naar binnen om eens goed rond te snuffelen dan dat ze met alles wat maar vuren kan naar binnen stormen.

Als je koffiezet ben je niet nutteloos (in tegendeel). Maar je veroorzaakt dit soort dingen zelf: je claimt het beter te weten, en tegelijk stel je vragen die een gewone burger wel stelt, maar iemand binnen de defensie-organisatie nooit zou stellen, omdat hij dat vanuit zijn werk al weet. Je mist gewoon elementaire defensiekennis. Heel vreemd voor iemand die beweert een MIVDer te zijn.

Overigens schrijf je 'juichend' zo, en staat men niet juichend te vertellen, maar ontlaadt men spanning die het gevolg is van doodgewone stress door te lachen. Elke psycholoog kan je dat verschijnsel vele malen beter dan ik uitleggen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73516026
In mijn werk bij de MIVD krijg ik weinig met "militaire zaken" te maken, en wat wél door mijn handen gaat zegt me doorgaans niet veel, hetgeen mij bij uitstek geschikt maakt om kritische vragen te stellen. Ik lees bijvoorbeeld nu dat jij het dus doodnormaal vindt dat als troepen vanuit bases beschoten worden we die bases zelf ook onder vuur nemen, klopt dat? Ik vind dat namelijk helemaal niet normaal...

Slecht nieuws trouwens: ik zet geen koffie maar maak wel vaak de automaat stuk.
Mu!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:18:55 #205
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73516192
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:12 schreef SingleCoil het volgende:
In mijn werk bij de MIVD krijg ik weinig met "militaire zaken" te maken, en wat wél door mijn handen gaat zegt me doorgaans niet veel, hetgeen mij bij uitstek geschikt maakt om kritische vragen te stellen. Ik lees bijvoorbeeld nu dat jij het dus doodnormaal vindt dat als troepen vanuit bases beschoten worden we die bases zelf ook onder vuur nemen, klopt dat? Ik vind dat namelijk helemaal niet normaal...
Dat is over de hele wereld een gewoon gevalletje zelfverdediging. Ik begrijp niet wat daar niet normaal aan is?
quote:
Slecht nieuws trouwens: ik zet geen koffie maar maak wel vaak de automaat stuk.
Dan ben je een subversief & staatsgevaarlijk individu. Koffie is top prioriteit voor de Nederlandse Economie, EN Defensie!
- Privacy Matters
pi_73526339
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:18 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat is over de hele wereld een gewoon gevalletje zelfverdediging. Ik begrijp niet wat daar niet normaal aan is?
wel...stel dat je overbuurman met een SR93 op de zolderkamer zit, iedere keer als er een politiewagen de straat in komt vallen er doden. Zou jij het dan normaal vnden om een houwitzer in te zetten?
quote:
Dan ben je een subversief & staatsgevaarlijk individu.
dat klopt, in hart en nieren!
quote:
Koffie is top prioriteit voor de Nederlandse Economie, EN Defensie!
Jij kent de koffie bij de MIVD kennelijk niet
Mu!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:02:05 #207
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_73526398
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:59 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

wel...stel dat je overbuurman met een SR93 op de zolderkamer zit, iedere keer als er een politiewagen de straat in komt vallen er doden. Zou jij het dan normaal vnden om een houwitzer in te zetten?
[..]

dat klopt, in hart en nieren!
[..]

Ik snap geen moer van die vergelijking
pi_73526422
Geen gevalletje houwitser maar een gevalletje INERT MK82
pi_73526897
edit: vooral zo doorgaan

[ Bericht 61% gewijzigd door Bob-B op 09-10-2009 18:22:06 ]
Mu!
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:09:32 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73528210
ik snap hem ook niet zo goed

kan de politie niet gewoon dat huis bestormen en die kerel neerschieten?
als ze er niet binnen komen omdat de deur op slot zit kan altijd nog zwaarder geschut ingezet worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:28:36 #211
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73528856
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 17:59 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Die inerte MK82 vind ik wel een strak plan. Bij voorkeur met JDAM kop, of desnoods als LGB. Een 'slick' vind ik niet zo'n goed idee, die zijn AFAIK sinds 1995 niet meer gebruikt. Mocht er geen andere optie zijn dan wil ik graag dat Toots hem afgooit (al weet ik dat die het al meer dan 10 jaar niet meeer gedaan heeft, maar die gooit tenminste raak.
quote:
[..]

Waarschijnlijk dezelfde zooi die je op elk kantoor krijgt. Ook in de burgermaatschappij kopen ze bij de goedkoopste aanbieder.
- Privacy Matters
pi_73537827
Ontopic.
quote:
Canada haalt troepen uit Afghanistan
Gepubliceerd: 9 oktober 2009 22:36 | Gewijzigd: 9 oktober 2009 22:36
ANP
Ottawa, 9 okt. Canada haalt zijn troepen in 2011 weg uit Afghanistan. De Canadezen zullen hun militaire missie in het land niet verlengen.

Dat benadrukte de Canadese premier Stephen Harper vrijdag. Als aan de stationering in Afghanistan een einde komt, waren de Canadezen daar langer actief dan in beide wereldoorlogen samen, aldus de regeringsleider.

Harper stelde dat Canada zich na terugtrekking zal concentreren op ontwikkelings- en humanitaire hulp voor de Afghanen. Op dit moment zijn ongeveer 2800 Canadese militairen gelegerd in de gewelddadige provincie Kandahar in het zuiden.
Het eerste schaap is over de dam.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:18:58 #213
236264 crew  capricia
pi_73538066
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:10 schreef Mortaxx het volgende:
Ontopic.
[..]

Het eerste schaap is over de dam.
Ik vind het niet zo vreemd.
Vind het trouwens niet zo belangrijk dat militairen in dit topic iets te melden hebben over de Afghanistan missie. Bedoel het is en blijft een politieke beslissing. Ongeacht wat de individuele militair daarvan vindt. Oh, ik lees het graag en ben benieuwd naar zijn prive mening...maar de missie an sich...?
Hij kan voor of tegen zijn...de politiek beslist of hij daar heen gaat, en voor hoelang...want het aantal militairen is nou eenmaal een gegeven.

En dat is nou net waarom ik me niet zou kunnen vinden in zo'n job.
Je hebt maar te doen wat de politiek van je verlangt.
Ook al heb je een eigen mening...je wordt daarin gewoon niet gerespecteerd.

Maar misschien zie ik het te simpel...dus ik laat me graag overhalen tot een andere mening!!!!

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 10-10-2009 00:24:01 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:20:54 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73538123
oud nieuws

ook hier blijven er wel degenlijk manschappen achter
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:46:36 #215
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73538812
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:18 schreef capricia het volgende:

[..]

En dat is nou net waarom ik me niet zou kunnen vinden in zo'n job.
Je hebt maar te doen wat de politiek van je verlangt.
Ook al heb je een eigen mening...je wordt daarin gewoon niet gerespecteerd.

En wat is precies het verschil met een baan in het burgerleven? Jouw werkgever geeft je ook een opdracht die je hebt uit te voeren.

Er is wel een verschil hoor: Als militair wordt je achteraf door iedereen met de nek aangekeken omdat je gedaan hebt wat ze vroegen, met de spullen die ze je meegaven.
- Privacy Matters
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:50:49 #216
236264 crew  capricia
pi_73538900
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 00:46 schreef RonaldV het volgende:

[..]

En wat is precies het verschil met een baan in het burgerleven? Jouw werkgever geeft je ook een opdracht die je hebt uit te voeren.

Er is wel een verschil hoor: Als militair wordt je achteraf door iedereen met de nek aangekeken omdat je gedaan hebt wat ze vroegen, met de spullen die ze je meegaven.
ik vind dat toch anders.
Militairen hebben wel te maken met zaken als leven en dood...zeker in Afghanistan.
In het bedrijfsleven maak je dat niet zo snel mee...ook al vinden ze woorden van defensie wel leuk...denk aan missie, weerstand, afmaken, verzet etc (zelfs logistiek komt bij defensie vandaan!).
Het is leuk om je concurrentie kapot te concurreren, maar dan heb je het in het algemeen niet over mensenlevens...toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:00:37 #217
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73539120
Mwoah, ik weet wel een paar mensen die mensenlevens hebben verwoest met (soms letterlijk) dood-concutrreren. Maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.
Militairen hebben maar heel beperkt te maken met leven en dood. Mensen die dat echt vanuit hun werk voor zich zien gebeuren zijn in de minderheid. Het grootste deel doet het werk dat er voor zorgt dat er überhaupt gevochten kan worden: onderhoud, verbindingen, logistiek, etc.

Maar dat neemt niet weg dat de gemiddelde Jan van de Straat ook alleen maar doet wat zijn baas hem opdraagt. Luisteren kan het verschl niet zijn. Ik heb beide gedaan, voor mij was dat het verschil niet. Het verschil voor mij was dat je uit de politiek onmogelijke opdrachten meekrijgt, en achteraf als dank een schop na. Dat kan ik wel uitleggen, maar dat doe ik liever boven een pot bier. Laten we het er op houden dat Srebrenica niet het enige akkefietje is.
- Privacy Matters
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:09:05 #218
236264 crew  capricia
pi_73539281
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:00 schreef RonaldV het volgende:
Mwoah, ik weet wel een paar mensen die mensenlevens hebben verwoest met (soms letterlijk) dood-concutrreren. Maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.
Militairen hebben maar heel beperkt te maken met leven en dood. Mensen die dat echt vanuit hun werk voor zich zien gebeuren zijn in de minderheid. Het grootste deel doet het werk dat er voor zorgt dat er überhaupt gevochten kan worden: onderhoud, verbindingen, logistiek, etc.

Maar dat neemt niet weg dat de gemiddelde Jan van de Straat ook alleen maar doet wat zijn baas hem opdraagt. Luisteren kan het verschl niet zijn. Ik heb beide gedaan, voor mij was dat het verschil niet. Het verschil voor mij was dat je uit de politiek onmogelijke opdrachten meekrijgt, en achteraf als dank een schop na. Dat kan ik wel uitleggen, maar dat doe ik liever boven een pot bier. Laten we het er op houden dat Srebrenica niet het enige akkefietje is.
Vind je het echt hetzelfde?
In het bedrijfsleven orders niet opvolgen is hooguit ontslag...bij defensie in wartime is het net iets heftiger...

En het antwoord "Het grootste deel doet het werk dat er voor zorgt dat er überhaupt gevochten kan worden: onderhoud, verbindingen, logistiek, etc." lezende als: de meerderheid doet dus werk voor mensen die kunnen gaan doden, dat zou in het bedrijfsleven nooit aan bod komen..toch? Ik doe hoogstens werk wat een ander bedrijf eruit zou kunnen concureren. En dan is dat wel werk waar ik achter kan staan...niet werk wat door een of andere politieke realiteit mij opgelegd wordt.

In de def-topics merk ik over het algemeen dan ook dat militairen achter de missie in Afghanistan staan, dus achter de politieke beslissing.
Dat kan zijn omdat die beslissing zo goed is, maar omdat het 'the hand that feeds you' is...moreel gezien vrij onduidelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73642838
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:09 schreef capricia het volgende:
In de def-topics merk ik over het algemeen dan ook dat militairen achter de missie in Afghanistan staan, dus achter de politieke beslissing.
Dat kan zijn omdat die beslissing zo goed is, maar omdat het 'the hand that feeds you' is...moreel gezien vrij onduidelijk.
Het heeft natuurlijk ook veel te maken met het feit dat het grootste deel van de defensie-organisatie bestaat uit relatief laag opgeleiden, zeg maar + of - MBO, die vooral operationeel ingezet moeten worden. En van die mensen verwacht je geen kritische houding, die moeten gaan als er GA! gezegd wordt. Begrijpelijk dat die dus ook geen vraagtekens zetten bij besluiten van de hogere leiding en de politiek.

Even nog iets grappigs. Jack The Vries: “We moeten oppassen dat we niet onze Westerse standaarden loslaten op dit soort landen, die vaak van heel ver moeten komen”.

(Defensie-medewerkers: niet proberen te vinden wat er grappig aan is )
Mu!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:23:53 #220
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73643627
Ik ben geen defensiemedewerker, en niet 'relatief laag' opgeleid. Toch begrijp ik niet wat jij er zo grappig aan vindt. Zijn stelling is een waarheid als een koe. Wat wel 'grappig' is, is dat de meeste tegenstanders van het beleid juist WEL vinden dat onze waarden en normen daar neergelegd moeten worden. Er mag daar geen corruptie zijn, er moeten daar in 6 jaar onderwijs en nutsvoorzieningen voor iedereen zijn, eeuwenoude tradities moeten in een paar jaar even doorbroken worden.
Over het algemeen zie ik bij 'laag'opgeleiden meer begrip voor het feit dat dat niet zal lukken dan bij hoger opgeleiden. Die vraagtekens zijn er echt wel, defensiemedewerkers zijn geen hersenlozen die gaan omdat de baas het zegt en verder niet nadenken.

Ik vraag me serieus af: Hoe hou jij het vol je eigen nest te bevuilen, terwijl je er gewoon nog op zit? Als ik je posts hier lees bevalt het je totaal niet binnen Defensie. Hoe kun jij je verenigen met een werkgever waar je zo overduidelijk niet achter staat? Wat doe je er nog? Zit je er überhaupt wel? Hoe langer je post op DEF, hoe meer ik tot de conclusie kom dat je b******t loopt te verkopen. Met welk doel? Slimmer over komen?
- Privacy Matters
pi_73645590
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:23 schreef RonaldV het volgende:
Ik ben geen defensiemedewerker, en niet 'relatief laag' opgeleid. Toch begrijp ik niet wat jij er zo grappig aan vindt.
Dat blijkt
quote:
Zijn stelling is een waarheid als een koe.
Je snapt het dus idd niet. Dan hoef ik de rest oojk niet te lezen
quote:
Ik vraag me serieus af: Hoe hou jij het vol je eigen nest te bevuilen, terwijl je er gewoon nog op zit?
Nou snap ik jou even niet. Ik ben geen tegenstander van defensie, ik denk kritisch mee. Ik geloof wel dat er mensen zijn die dat als vervuilend beschouwen maar met die mensen heb ik over het algmeen niet veel op, ik ben niet zo van de dogma's en denk liever zelf na
quote:
Als ik je posts hier lees bevalt het je totaal niet binnen Defensie. Hoe kun jij je verenigen met een werkgever waar je zo overduidelijk niet achter staat? Wat doe je er nog? Zit je er überhaupt wel? Hoe langer je post op DEF, hoe meer ik tot de conclusie kom dat je b******t loopt te verkopen. Met welk doel? Slimmer over komen?
Dat gaat jou dus gewoon geen reet aan, maar je claims over "niet relatief laag opgeleid" zeggen geloof ik wel heel wat over je omgeving
Mu!
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:46:28 #222
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73646162
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:28 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Je snapt het dus idd niet. Dan hoef ik de rest oojk niet te lezen
Nee, hier win je argumenten mee
quote:
[..]

Dat gaat jou dus gewoon geen reet aan, maar je claims over "niet relatief laag opgeleid" zeggen geloof ik wel heel wat over je omgeving
Ach, jij gelooft iets, ja? Zoals wat? Laat mij ook eens lachen vandaag?

Of nee: laat maar eigenlijk. Dat je gevoel voor humor de mijne niet is, soit. Maar je verkoopt onzin, beroept je op "niet toegankelijke bronnen", stelt voor een defensiemedewerker ontzettend domme vragen en je hebt geen flauw benul van defensieterminilogie. Je bent niet geloofwaardig. Je bent een teleurstelling, en dan druk ik me voorzichtig uit. Maar ga vooral door met jezelf belachelijk te maken.
- Privacy Matters
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:39:55 #223
269091 Deathwings
No such thing as overkill
pi_73659608
quote:
Nou snap ik jou even niet. Ik ben geen tegenstander van defensie, ik denk kritisch mee. Ik geloof wel dat er mensen zijn die dat als vervuilend beschouwen maar met die mensen heb ik over het algmeen niet veel op, ik ben niet zo van de dogma's en denk liever zelf na

Je denkt niet mee, je loopt puur en alleen tegen dingen aan te schoppen en jezelf op te hemelen. Zonder zelf met ideen te komen.
Bovendien verlaag je jezelf nog eens een keer tot half verkapte persoonlijke aanvallen.
pi_73671010
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:39 schreef Deathwings het volgende:

[..]

Je denkt niet mee, je loopt puur en alleen tegen dingen aan te schoppen en jezelf op te hemelen. Zonder zelf met ideen te komen.
Bovendien verlaag je jezelf nog eens een keer tot half verkapte persoonlijke aanvallen.
Ik verlaag mij niet,ik was al laag. En over mijn gebrek aan kennis over militaire termen zou ik me geen zorgen maken, ik ben gelukkig geen militair, ik heb gewoon een vak geleerd.
Ik had het gisteren met collega's ook even over "jullie soort", we vroegen ons eigenlijk vooral af waarom er zoveel mensen een negatief beeld over de MIVD hebben (niet alleen hier hoor), terwijl er eigenilijk heel weinig feitelijk informatie over ons werk bekend is. We denken dat dat juist komt omdat we nou nooit eens uit mogen leggen wat we precies doen en wat voor successen we daarbij hebben. Dat is wel eens frustrerend.
rder is jullie gebrek aaninhoudelijkheid exemplarisch, het gaat er jullie immers vooral om hoe je iets doet, niet waarom je iets doet, want dat laatste heeft eimand anders al voor je over nagedacht. Dat werkt trouwens vaak prima, maar toevallig niet bij een inhoudelijke discussie.

Ik heb trouwens ideeen zat, maar zouden jullie ze ook willen horen, of er serieus over na willen denken?
Mu!
pi_73676410
en nou geef je precies de reden waarom mensen negatief zijn over defensie/afghanistan. Veel mensen weten gewoonweg niet wat we doen. Daarnaast helpt onze geweldige neerlandse pers ook niet echt mee, negatieve dingen worden 300x opgeblazen en positief nieuws is niet interessant en word geplaatst.

Ow en je opmerking Ik heb gewoon een vak geleerd gaat nergens over, sterker nog die is kinderachtig en gewoon dom.
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 12:17:43 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73677229
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 07:52 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik verlaag mij niet,ik was al laag. En over mijn gebrek aan kennis over militaire termen zou ik me geen zorgen maken, ik ben gelukkig geen militair, ik heb gewoon een vak geleerd.
Ik had het gisteren met collega's ook even over "jullie soort", we vroegen ons eigenlijk vooral af waarom er zoveel mensen een negatief beeld over de MIVD hebben (niet alleen hier hoor), terwijl er eigenilijk heel weinig feitelijk informatie over ons werk bekend is. We denken dat dat juist komt omdat we nou nooit eens uit mogen leggen wat we precies doen en wat voor successen we daarbij hebben. Dat is wel eens frustrerend.
rder is jullie gebrek aaninhoudelijkheid exemplarisch, het gaat er jullie immers vooral om hoe je iets doet, niet waarom je iets doet, want dat laatste heeft eimand anders al voor je over nagedacht. Dat werkt trouwens vaak prima, maar toevallig niet bij een inhoudelijke discussie.

Ik heb trouwens ideeen zat, maar zouden jullie ze ook willen horen, of er serieus over na willen denken?
nu draai je de boel om

jij bent degene die niet naar andere geluiden wil luisteren of er serieus over na wil denken

ik zie hier of in het vorige topic ook geen negatief beeld over de MIVD maar een negatief beeld over jou en dat is te danken aan de manier waarop jij reageert, er is wel inhoudelijk gereageert op jou maar niet door jou en dat is jammer ... kun je jezelf weer een paar veren in je reet steken omdat je zo hoog opgeleid en zo kritisch zou zijn maar die zijn niet terecht

jij bent niet kritisch, jij bent tegen en elk ander geluid dat je hoort is onzin ... dat hoef je verder niet te beargumenteren want jij hebt toch wel gelijk

als je op de werkvloer ook op deze manier tegen je collega´s praat dan snap ik heel goed dat ze je naar eigen zeggen (en ik ga er maar vanuit dat je verhaal klopt wat in deze en de vorige topics niet een al te verstandige werkwijze is gebleken) een eikel noemen
pi_73677482
ik snap niet waar je dat vandaan haalt, niemand noemt mij op mijn werk een eikel ofzo. En dat we soms heftige (privé)-discussies hebben wil nie tzeggen dat we er intern niet als normale mensen over kunnen praten. Verder lijkt jou mening over mij een beetje off-topic, dus laten we het daar niet meer over hebben (al vinden alle smurfen hier mij een eikel dan zal me dat echt enorm aan mijn reet roesten, het werkt meer op de lachlust dan dat het iets anders doet.)
Mu!
pi_73679202
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:00 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Het heeft natuurlijk ook veel te maken met het feit dat het grootste deel van de defensie-organisatie bestaat uit relatief laag opgeleiden, zeg maar + of - MBO, die vooral operationeel ingezet moeten worden. En van die mensen verwacht je geen kritische houding, die moeten gaan als er GA! gezegd wordt. Begrijpelijk dat die dus ook geen vraagtekens zetten bij besluiten van de hogere leiding en de politiek.
Je voelt je nogal beter dan de gemiddelde mens of niet?
Peace through power!!
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 13:42:22 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73679846
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:25 schreef SingleCoil het volgende:
ik snap niet waar je dat vandaan haalt, niemand noemt mij op mijn werk een eikel ofzo.
leek me ook onwaarschijnlijk maar dat beweerde je ... jij zei iets in de trend van
ja nou als ik dit soort vragen hier stel als de mannetjes met plannen komen dan noemen ze me een eikel

heb het al is gequote voor je maar daar ging je verstandigerwijs weer niet op in

quote:
En dat we soms heftige (privé)-discussies hebben wil nie tzeggen dat we er intern niet als normale mensen over kunnen praten. Verder lijkt jou mening over mij een beetje off-topic, dus laten we het daar niet meer over hebben (al vinden alle smurfen hier mij een eikel dan zal me dat echt enorm aan mijn reet roesten, het werkt meer op de lachlust dan dat het iets anders doet.)
je brabbelt zelf net een hele post vol over wat mensen van jouw dienst vinden ... en reacties daarop vind je offtopic????

ik moet idd lachen om je nu ja, je zit gewoon jezelf uit te lullen
pi_73680966
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

leek me ook onwaarschijnlijk maar dat beweerde je ... jij zei iets in de trend van
ja nou als ik dit soort vragen hier stel als de mannetjes met plannen komen dan noemen ze me een eikel

heb het al is gequote voor je maar daar ging je verstandigerwijs weer niet op in
ikhad al eerder gezegd dat ik "hier" bedoelde als in "op Fok!". Je kunt dat blijven negeren, dat veranderd verder niet veel:)
quote:

[..]

je brabbelt zelf net een hele post vol over wat mensen van jouw dienst vinden ... en reacties daarop vind je offtopic????

ik moet idd lachen om je nu ja, je zit gewoon jezelf uit te lullen
...nou mooi toch? Jij ook een keer iets om om te lachen
Mu!
pi_73681009
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:20 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Je voelt je nogal beter dan de gemiddelde mens of niet?
Heb ik he over mijzelf? Of maak jij dat er van? Ik geloof het laatste...

(schoen passen - aantrekken)
Mu!
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 14:33:38 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73681363
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:20 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

ikhad al eerder gezegd dat ik "hier" bedoelde als in "op Fok!". Je kunt dat blijven negeren, dat veranderd verder niet veel:)
die heb ik dan gemist

geen zin om het na te zoeken dus die gun ik je
waar op fok kwamen diemannetjes met hun plannetjes dan, Rotterdam #97 ofzo?

en die vinden je er een eikel om?
quote:
[..]

...nou mooi toch? Jij ook een keer iets om om te lachen
ik lach hele dagen door, daar hoef jij jezelf echt niet voor voor lul te zetten

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 14-10-2009 15:00:24 ]
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 14:48:08 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73681785
toch maar even teruggebladert en je zei dat idd gewoon niet

maar misschien kan iemand anders even meelezen want ik mis het blijkbaar iedere keer
hier is mijn post
Geen steun voor verlenging missie bij het volk#2

geen reactie en je posthistorie suggereert nog steeds dat je niet regelmatig hier dat soort vragen stelt of uberhaupt in dit soort topics meedoet

jamaar kloon zul je nu roepen maar dan geloof ik nog steeds niet dat ze je omdat soort simpele vragen een eikel noemen

edit: vorige topic ook maar even doorgebladert en daar zie ik je ook zo gauw niet melden dat je hier op fok! bedoelde wat zowieso een ongeloofwaardig verhaal is gezien je posthistorie

[ Bericht 14% gewijzigd door sp3c op 14-10-2009 14:59:26 ]
pi_73682328
mijn god, drink jij teveel koffie ofzo?
Mu!
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 15:19:34 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73682780
there´s no such thing
pi_73683717
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik lach hele dagen door, daar hoef jij jezelf echt niet voor voor lul te zetten
Wie modereert de moderator eigenlijk?
Je zit gewoon te trollen hier nu
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 15:47:33 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73683757
FA´s doen dat
  woensdag 14 oktober 2009 @ 16:04:56 #238
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73684363
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:46 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

Wie modereert de moderator eigenlijk?
Je zit gewoon te trollen hier nu
Te trollen? Omdat SC weer eens uitgelachen wordt?
- Privacy Matters
  woensdag 14 oktober 2009 @ 16:05:39 #239
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_73684386
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:00 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Even nog iets grappigs. Jack The Vries: “We moeten oppassen dat we niet onze Westerse standaarden loslaten op dit soort landen, die vaak van heel ver moeten komen”.

(Defensie-medewerkers: niet proberen te vinden wat er grappig aan is )
Het grootste deel van de Nederlandse bevolking is relatief laag opgeleid. Of denk jij dat HBO+ het gemiddelde niveau is..?

En voor de rest kraam je ook alleen maar poep uit. Met je claim dat je MIVD'er bent .

Je bent niet meer dan een systeembeheerdertje met teveel tijd over.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_73684430
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:22 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Heb ik he over mijzelf? Of maak jij dat er van? Ik geloof het laatste...
Tussen de regels doorlezen heet dat.
Peace through power!!
pi_73687760
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:06 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Tussen de regels doorlezen heet dat.
Zo zou je dat ook kunnen noemen. Feit blijft dat je het zelf bedenkt en het mij vervolgens verwijt. Vrij duf, heet dat.

Het enthousiasme waarmee jij en je legervriendjes trouwens op mij in lopen te hakken maakt ook wel weer veel duidelijk. Kennelijk zien jullie "+/- MBO" als een negatieve kwalificatie, wat ik op zich al vreemd vind, en ik denk dat veel van watje mij verwijt meer in je eigen hoofd leeft dan dat ik er iets over gezegd heb.

Ben overigens geen systeembeheerder, ik haal vaak koffie voor mensen en ben daar vrij goed in (als ik mijn lijstje bij me heb, anders vergeet ik de shortcut codes) en ben gelukkig ook geen soldaat. En wat je er verder over wilt fantaseren: be my guest.
Mu!
pi_73687801
Maar belangrijker:ik hoor dat er bij het Afghaanse volk ook steeds minder steun voor de bezetting is. Vinden jullie de mening van de afghanen belangrijk?
Mu!
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 17:58:36 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73687920
ja
pi_73688100
Ja? Ja als in "iedereen heeft recht op een mening" of ja als in "als ik zou weten dat de meerderheid van de afghanen tegen onze missie was zou ik vóór terugtrekking zijn"? In hoeverre ben je bereid de autonomie van de afghanen en hun recht op zelfbeschikking te respecteren?
Mu!
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 18:13:52 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73688328
ja als in ja ik vind de mening van de Afghanen belangrijk
pi_73688662
dat is geen antwoord op mijn vraag.Als de meerderheid van de afghanen vóórterugtrekking zouden zijn, zou dat je dan overtuigen dat je daar weg moet?Of heb je dan zoiets van ja, maar wij hebben het mandaat van de VN achter ons en zijn hier dus legitiem, en wat de afghanen vinden, jammer dan
Mu!
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 18:29:37 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73688728
weet ik niet

en dat was letterlijk de vraag wel
pi_73717522
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:29 schreef sp3c het volgende:
weet ik niet

en dat was letterlijk de vraag wel
was er niet zoiets als "begrijpend lezen"? Als iemand aan je vraagt of je weet hoe laat het is, zeg je dan ook Ja (of Nee) ?

De kernvraag die erachter ligt is: hebben wij moreel het recht om in een andere staat onze manier van leven met geweld op te leggen? (Je kunt dat eindeloos nuanceren maar als je een zinvolle discussie wilt hebben is dat niet zo handig)
Mu!
  Moderator donderdag 15 oktober 2009 @ 18:35:47 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73722362
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:07 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

was er niet zoiets als "begrijpend lezen"? Als iemand aan je vraagt of je weet hoe laat het is, zeg je dan ook Ja (of Nee) ?
je moet fatsoenlijke vragen leren stellen

als iemand mij vraag of ik kan klokkijken is het antwoord idd ja
of de mening van Afghanen belangrijk is dat is geen goede vraag, daar kan iedereen ongeacht wat hij met dat land voor heeft zelfs al is het ´nuken en pretpark van maken´ ja op antwoorden en dan ben je nog geen steek verder

quote:
De kernvraag die erachter ligt is: hebben wij moreel het recht om in een andere staat onze manier van leven met geweld op te leggen? (Je kunt dat eindeloos nuanceren maar als je een zinvolle discussie wilt hebben is dat niet zo handig)
ik ben niet van mening dat wij onze manier van leven met geweld op aan het leggen zijn in Afghanistan, ik geloof niet dat wij dat recht hebben en ik geloof ook niet dat dit uberhaupt mogelijk is
  donderdag 15 oktober 2009 @ 22:55:19 #250
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_73732947
Volgens mij houd deze discussie pas op zodra de eerste last krijgt van een Toetsenbord vinger of zijn PC gejat wordt...

Wordt enorm moe van bepaalde figuren hier die maar geen gesprek willen voeren maar enkel hun mening aan iedereen kenbaar willen maken desnoods door gewoon elk mogelijk topic te kapen waar ze aan users hun mening opdringen kunnen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')