Het verbaast mij dat er nog überhaupt discussie is. In dat opzicht zijn er geen heldere koppen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:19 schreef sp3c het volgende:
verbaast me een beetje dat in deze discussie de meest heldere koppen steeds lid lijken te zijn van D66
dan hadden we al lang gewonnen van die negers!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 04:26 schreef sp3c het volgende:
ja god zeg hadden we maar iemand als jou in de buurt gehad voor de start van de NATO acties in Rwanda
Ik denk dat daar ook een belangrijk verschil zit: ik zie jou als discussiepartner en jij ziet mij als tegenstander:)quote:al je tegenstanders uitmaken voor hersenloos is nogal een zwaktebod, zeker als je dingen verteld die aantoonbaar onjuist zijn simpelweg omdat je nog te lui bent om google te gebruiken
Gelukkig is dat ook helemaal niet nodig. De dienst verricht haar taken liever wat in de luwte. Met openheid, maar in de luwte. Voor het beeindrücken van de burger hebben we de vlootdagen, toch?quote:als ´de burgers´ meelezen dan zijn ze denk ik niet zo onder de indruk van de MIVD atm ... ik ben het iig niet
nou ik weet niet wat jij over Rwanda hebt gelezen maar dat lijkt me nogal sterkquote:Op woensdag 7 oktober 2009 07:47 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
dan hadden we al lang gewonnen van die negers!
al je discussiepartners die het niet met je eens zijn danquote:[..]
Ik denk dat daar ook een belangrijk verschil zit: ik zie jou als discussiepartner en jij ziet mij als tegenstander:)
[/quote]quote:[..]
Gelukkig is dat ook helemaal niet nodig. De dienst verricht haar taken liever wat in de luwte. Met openheid, maar in de luwte. Voor het beeindrücken van de burger hebben we de vlootdagen, toch?![]()
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:16 schreef sp3c het volgende:
verder doet het er helemaal niet toe wie waar werkzaam is, we zitten nog altijd op fok! en internet en het blijft een online discussieforum met voor en tegenstanders (van de missie dus ja slimmerikken) en ook mensen die niet weten hoe de vork in de steel zit kunnen gewoon meekletsen
for the record, ik geloof Singlecoil wel
hij verteld een onduidelijk, onsamenhangend verhaal gestoeld op assumpties, halve waarheden en foute quotes, verdedigd die slecht, luistert niet naar anderen en strooit hier en daar met een persoonlijke aanval en een beetje bullshit
klinkt mij als militaire inlichtingendienst in de oren en if it walks like a duck, talks like a duck ...
geloofde denk ik ook in Saddam zijn saringassproeiende, kernenergie aangedreven, waterstofcluterbom dragende, supersonic cruisende onbemande Mirage F1´s gok ik
+10 hilarisch!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:16 schreef sp3c het volgende:
verder doet het er helemaal niet toe wie waar werkzaam is, we zitten nog altijd op fok! en internet en het blijft een online discussieforum met voor en tegenstanders (van de missie dus ja slimmerikken) en ook mensen die niet weten hoe de vork in de steel zit kunnen gewoon meekletsen
for the record, ik geloof Singlecoil wel
hij verteld een onduidelijk, onsamenhangend verhaal gestoeld op assumpties, halve waarheden en foute quotes, verdedigd die slecht, luistert niet naar anderen en strooit hier en daar met een persoonlijke aanval en een beetje bullshit
klinkt mij als militaire inlichtingendienst in de oren en if it walks like a duck, talks like a duck ...
geloofde denk ik ook in Saddam zijn saringassproeiende, kernenergie aangedreven, waterstofcluterbom dragende, supersonic cruisende onbemande Mirage F1´s gok ik
quote:wo 07 okt 2009, 12:34 | http://www.telegraaf.nl/b(...)p_Afghanistan__.html
Ratelband: Atoombom op Afghanistan
AMSTERDAM - Emile Ratelband, die in 2008 naar Afghanistan afreisde om daar de aanwezige Nederlandse militairen een hart onder de riem te steken, heeft een eenvoudige oplossing voor de problemen in het land. "Ik ben zelf in Afghanistan geweest en als ik daar dan ben denk ik bij mezelf: gooi er een bom op, dan is het hele probleem opgelost. Wat een zooitje is het daar zeg”, aldus Ratelband in een interview met Spiritueelcafetv.
Help! Nee! Niet aan het werk, hoor! We willen schooltjes bouwen en door de woestijn crossen en een beetje dollen met die haatbaarden!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:22 schreef henkway het volgende:
Zie je ?
Bom erop, naar huis en aan het werk jullie
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
quote:wo 07 okt 2009, 15:25
Taliban: wij bedreigen geen andere landen
KABUL - De radicaalislamitische Talibanbeweging vormt naar eigen zeggen geen bedreiging voor het Westen.
Wel blijven de militanten zich verzetten tegen de internationale troepenmacht in Afghanistan. Dat meldde de Taliban woensdag in een verklaring op de eigen website www.shahamat.org.
Het is woensdag precies acht jaar geleden dat Amerikaanse militairen met hulp van Afghaanse krijgsheren een offensief lanceerden tegen het Talibanbewind. Dat werd ten val gebracht tijdens hevige gevechten die vijf weken duurden.
[/quote]quote:Op woensdag 7 oktober 2009 07:47 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
dan hadden we al lang gewonnen van die negers!
[..]
Ik denk dat daar ook een belangrijk verschil zit: ik zie jou als discussiepartner en jij ziet mij als tegenstander:)
[..]
Gelukkig is dat ook helemaal niet nodig. De dienst verricht haar taken liever wat in de luwte. Met openheid, maar in de luwte. Voor het beeindrücken van de burger hebben we de vlootdagen, toch?![]()
"jullie"? Stel nou dat ik mezelf in het geheel niet aangesproken voel. Om redenen die in DEF al ik-weet-niet-hoe-vaak gepost zijn. Mag dat van jou? Of moet ik toch naar Afrika om waterputten te graven (wat trouwens rete-slecht is voor het milieu, maar dat terzijde)?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:34 schreef henkway het volgende:
Nee, ik zei een bom op die opiumvelden die jullie staan te bewaken
gewoon weggaan daar je hebt daar niets te zoeken, jullie zijn bezetters
Dat opbouwen komt toch niets van terecht, ga maar in Afrika waterputten graven
Ze hebben nog gelijk ook
[..]
waarom Afrika wel en Afghanistan niet?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:34 schreef henkway het volgende:
Nee, ik zei een bom op die opiumvelden die jullie staan te bewaken
gewoon weggaan daar je hebt daar niets te zoeken, jullie zijn bezetters
Dat opbouwen komt toch niets van terecht, ga maar in Afrika waterputten graven
Ze hebben nog gelijk ook
[..]
Met een beetje goede wil kun je wel meerdere gebieden vinden waar het "nuttig" is een missie op te startenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom Afrika wel en Afghanistan niet?
waarom is het daar nuttiger?
Niet dus, er zitten meer niet-amerikaanse strijdkrachtenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:08 schreef sp3c het volgende:
dat was het geval
op het moment zijn er meer Amerikaanse militairen actief dan alle andere nationaliteiten samen, dat of het scheelt maar heel weinig
Als je alleen de ISAF strijdkrachten telt wel, ja. Maar de US hebben daarnaast ook nog operatie Enduring Freedom lopen, en de hoeveelheid manschappen die daaronder vallen (en dus niet onder ISAF) laat de balans doorslaan in het voordeel van de US.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:36 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Niet dus, er zitten meer niet-amerikaanse strijdkrachten
hahaha...en dat blijkt uitquote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:58 schreef sp3c het volgende:
en met de recente uitbreidingen komt het zonder OEF ook akelig dicht in de buurt voor zover ik weet als ze er al niet overheen zijn
bovendien doen die Amerikanen gewoon meer
ze trekken per hoofd meer kooltjes uit het vuur als bv een Duitse militair in Afghanistan
Ik hoop dat de regering uitgaat van argumenten voors en tegens, en niet uitgaat van een peiling van Maurice de Hond.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:35 schreef capricia het volgende:
Maar goed, ik durven te hopen dat de democratie in ons land zo goed functioneert, dat onze regering het meerderheidsstandpunt van ons als bevolking respecteert.
Maw: We gaan daar weg.
Is Duitsland al zover dat ze inmiddels volledig meedoen tijdens operaties?. Een tijdlang deden ze bij uitzendingen niet meer dan geneeskundigen etc. sturen. In ieder geval geen gevechtstroepen, dit i.v.m. hun verleden. (Stond volgens mij iets over in hun grondwet ?).quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:58 schreef sp3c het volgende:
ze trekken per hoofd meer kooltjes uit het vuur als bv een Duitse militair in Afghanistan
...of zoiets dufs als een motie van de 2de kamer...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik hoop dat de regering uitgaat van argumenten voors en tegens, en niet uitgaat van een peiling van Maurice de Hond.
nee hoor, twee weken terug hebben ze al weer enthousiast een dorpje incluis inwoners met de grond gelijk gemaakt, omdat er talibaan zouden zitten...er wordt een onderzoek ingesteld...mooie tijden herleven...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is Duitsland al zover dat ze inmiddels volledig meedoen tijdens operaties?. Een tijdlang deden ze bij uitzendingen niet meer dan geneeskundigen etc. sturen. In ieder geval geen gevechtstroepen, dit i.v.m. hun verleden. (Stond volgens mij iets over in hun grondwet ?).
nee uit het aantal klachten dat er over de hele linie over hun manier van optredenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:08 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
hahaha...en dat blijkt uit
1) het aantal gebouwde schooltjes
2) het aantal onschuldige burgerslachtoffers
3) het aantal gevangen osama's
of nog iets anders (dat je zou kunnen onderbouwen).
nee dat het om ISAF troepen gaat zeg je nu pas niet nogmaals en dat is ten eerste geen correcte weergave bovendien komt het tegenwoordig met meer dan 31000 van de bijna 70000 akelig dicht in de buurtquote:Nogmaals, binnen ISAF zitten meer niet-amerikanen dan amerikanen. Mag je de canadezen ook nog meetellen
Een dorpje, of een gestolen tankauto?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:17 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
nee hoor, twee weken terug hebben ze al weer enthousiast een dorpje incluis inwoners met de grond gelijk gemaakt, omdat er talibaan zouden zitten...er wordt een onderzoek ingesteld...mooie tijden herleven...
wel gevechtstroepen tegenwoordig maar de battlegroup is geloof ik even groot als dat van Nederland ... alleen hebben ze wel twee keer zoveel manschappen in het landquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is Duitsland al zover dat ze inmiddels volledig meedoen tijdens operaties?. Een tijdlang deden ze bij uitzendingen niet meer dan geneeskundigen etc. sturen. In ieder geval geen gevechtstroepen, dit i.v.m. hun verleden. (Stond volgens mij iets over in hun grondwet ?).
een districtquote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Een dorpje, of een gestolen tankauto?
Een gestolen tankauto dus, lees September maar. 7km buiten Kunduz. Waarbij volgens sommige bronnen de burgerdoden brandstof stonden te tappen uit gestolen tankautos op aangeven en onder toezicht van de Taliban.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
een district
maar of het met de grond gelijk is gemaakt ... ik betwijfel het
http://en.wikipedia.org/wiki/Chahar_Dara_District_Offensive
De Afghanen die de mensen die in het verzet zitten, tegen de bezetters, helpen een handje met bewaking, het is maar net hoe je het wilt lezen he??quote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:56 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Een gestolen tankauto dus, lees September maar. 7km buiten Kunduz. Waarbij volgens sommige bronnen de burgerdoden brandstof stonden te tappen uit gestolen tankautos op aangeven en onder toezicht van de Taliban.
De Taliban, die er steeds vaker op wordt betrapt doelbewust burgers als bescherming te gebruiken, die doelbewust aanvallen op burgerdoelen uitlokt, en zo burgers opoffert voor het bereiken van hun doelen. Burgerdoden zijn namelijk niet acceptabel in de westerse publieke opninie. Hun strategie werkt: half Europa wil zo langzamerhand dat de troepen naar huis komen.
Henk, het komt je vast niet goed uit dat ik het maar gewoon even duidelijk voor je neerzet na al mijn hints:quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:59 schreef henkway het volgende:
[..]
De Afghanen die de mensen die in het verzet zitten, tegen de bezetters, helpen een handje met bewaking, het is maar net hoe je het wilt lezen he??
Kun je je voorstellen dat jullie info erg, heel erg gekleurd is>??
Het is vaak zo, dat als soldaten weer thuis zijn, hun de schellen van de ogen vallen, en dan zeggen ze terecht dat ze het niet wisten
Als je nu echt eerlijk bent he, is de oorlog in Aghanistan een rechtse christenhobby??
Euh, als je de Conventie van Geneve er even bij pakt, dan zul je zien dat de Taliban geen gewone burgers zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:38 schreef SingleCoil het volgende:
heeeel erg gekleurd...jullie vergeten dat de talibaan gewoon burgers ZIJN. Dat is nu juist het lastige aan zo'n guerilla, en daarom valt er niks te winnen (tenzij je de duitsers even de vrije hand geeft natuurlijk)
Euh...daar zegt de CvG niks over...CvG (3, die bedoel je neem ik aan, of 4) spreekt zich uit over hoe krijgsgevangenen en inwoners van bezet gebied behandeld moeten worden. Er staat ook in hoe je kunt bepalen of iemand een burger is, of een militair,of een "onwettige verzetsstrijder". Er staat niks in over Talibaan en ook niet wat je wel en niet mag doen in tijden van oorlog. Daarvoor moet je bij de conventies van Den Haag zijn, maar die zijn ook niet heel duidelijk over hoe nu precies om te gaan met guerilla's.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:32 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Euh, als je de Conventie van Geneve er even bij pakt, dan zul je zien dat de Taliban geen gewone burgers zijn.
Volgens de regels vallen de Taliban onder "onwettige strijders".quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:54 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Euh...daar zegt de CvG niks over...CvG (3, die bedoel je neem ik aan, of 4) spreekt zich uit over hoe krijgsgevangenen en inwoners van bezet gebied behandeld moeten worden. Er staat ook in hoe je kunt bepalen of iemand een burger is, of een militair,of een "onwettige verzetsstrijder". Er staat niks in over Talibaan en ook niet wat je wel en niet mag doen in tijden van oorlog. Daarvoor moet je bij de conventies van Den Haag zijn, maar die zijn ook niet heel duidelijk over hoe nu precies om te gaan met guerilla's.
Ik vind dat burgers na het vallen van hun 'officiele verdediging' (die er niet was omdat Afghanistan al sinds het vertrek van de Russen geen officeel gezag meer hadden) hun 'officieel (en internationaal erkende) gezag' dienen te volgen. De Loya Jirga heeft tussen 2001 en 2006 tot 3 maal toe het gezag van Karzai erkend en gesanctioneerd. De UN heeft zijn gezag erkend. De uitslag van de jongste verkiezingen doet daar niks aan af: de Taliban is al jarenlang actief met anti-NATO aanslagen. De Taliban draagt geen uniform, heeft geen echte hierarchie, en ze plegen misdaden tegen hun eigen burgers. Het zijn gewoon "unlawful combattants".quote:maar meer toe de point:vind je dat burgers het recht hebben hun land te verdedigen nadat hun "officiele" verdediging is gevallen?
En hier ga je dus weer de fout in, dat zijn ze namelijk niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:38 schreef SingleCoil het volgende:
heeeel erg gekleurd...jullie vergeten dat de talibaan gewoon burgers ZIJN. Dat is nu juist het lastige aan zo'n guerilla, en daarom valt er niks te winnen (tenzij je de duitsers even de vrije hand geeft natuurlijk)
kom op zeg.. Taliban zijn idd ook ergens burgers, alleen met een heel andere overtuiging dan jij en ik.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:24 schreef Pumatje het volgende:
[..]
En hier ga je dus weer de fout in, dat zijn ze namelijk niet.
En de Duitsers de vrije hand geven? Wat insinueer je nu?
Ten tweede, de Nederlandse krijgsmacht is inmiddels battle proven, het Duitse niet.
dus geen burgerrechten, maar ook geen rechten van krijgsgevangenen? Een soort in between categorie, nergens recht op.. Zeg, Zijn de mensenrechten wel op hun van toepassing?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:40 schreef Pumatje het volgende:
Nee, dat zijn het niet.
Zo kun je alles wel ergens naar terugleiden.. dan zijn Militairen ook wel ergens burgers.
Grens moet getrokken worden en een officieel en ook door ons erkend offcieel internationaal orgaan heeft besloten dat het geen burgers zijn maar onwettige strijders.
Natuurlijk zijn ze dat. Even los van wat de VS voor regels hebben aangehouden: Unlawful combattants hebben ook gewoon een status binnen de Conventie van Geneve. Simpel gezegd: die van burger in de vorm van gewone crimineel. Ze hebben wel degelijk burgerrechten, maar het zijn geen burgers. Net zo min als een Nederlandse militair burgerrechten heeft, maar geen burger is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:46 schreef capricia het volgende:
[..]
dus geen burgerrechten, maar ook geen rechten van krijgsgevangenen? Een soort in between categorie, nergens recht op.. Zeg, Zijn de mensenrechten wel op hun van toepassing?
Diezelfde redenering volgende hadden nederlandse oud-verzetstrijders dus ook als unlawfull combattants vervolgt moeten worden?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:01 schreef RonaldV het volgende:
Ik vind dat burgers na het vallen van hun 'officiele verdediging' (die er niet was omdat Afghanistan al sinds het vertrek van de Russen geen officeel gezag meer hadden) hun 'officieel (en internationaal erkende) gezag' dienen te volgen. De Loya Jirga heeft tussen 2001 en 2006 tot 3 maal toe het gezag van Karzai erkend en gesanctioneerd. De UN heeft zijn gezag erkend. De uitslag van de jongste verkiezingen doet daar niks aan af: de Taliban is al jarenlang actief met anti-NATO aanslagen. De Taliban draagt geen uniform, heeft geen echte hierarchie, en ze plegen misdaden tegen hun eigen burgers. Het zijn gewoon "unlawful combattants".
Dat werden ze ook.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:08 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Diezelfde redenering volgende hadden nederlandse oud-verzetstrijders dus ook als unlawfull combattants vervolgt moeten worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |