abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73227588
Welkom in Leiden

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bezienswaardigheden
Leiden dankt zijn bijnaam Sleutelstad aan zijn schutspatroon Sint-Pieter (Petrus), aan wie ook de voornaamste kerk is gewijd.

Belangrijke bezienswaardigheden zijn:

de Pieterskerk (Leiden), de grootste kerk van Leiden
de Hooglandse kerk, de grootste, nog in gebruik zijnde kerk van Leiden
de Burcht
de Waag
de veelbezongen gracht het Rapenburg met het Academiegebouw
het stadhuis met de breedste renaissancegevel van Nederland
de Hortus Botanicus
de Oude Sterrenwacht
twee stadspoorten
negen molens
35 hofjes
Museum Naturalis, Museum van Oudheden, Museum van Volkenkunde, Het Prentenkabinet.
Een qua bouwstijl belangrijk gebouw is de Marekerk (1649). Het ontwerp van deze kerk (1639), een achthoekige centraalbouw met banken om de kansel heen, werd voor het eerst in de Hollandse kerkgeschiedenis speciaal toegesneden op de protestantse dienst. De kerk is ontworpen door Arent van 's-Gravesande.

Bekende personen

Verschillende oude meesters hebben banden met Leiden. Zo werd Rembrandt in Leiden geboren terwijl ook Jan Steen, Gerrit Dou, Quiringh van Brekelenkam en Frans van Mieris de Oudere in Leiden werkten. Drie eeuwen later, in 1917, richtte Theo van Doesburg in Leiden samen met o.a. Mondriaan en J.J.P. Oud het tijdschrift De Stijl op, dat van grote invloed zou zijn op de 20e-eeuwse kunst en architectuur.

Ook uit de wetenschap zijn er belangrijke namen verbonden met Leiden. In de 16e en 17e eeuw was de universiteit van Leiden één van de grootste en meest toonaangevende in Europa. De beroemdste wetenschappers uit die tijd trokken naar Leiden, zoals Justus Lipsius, Joseph Justus Scaliger, Carolus Clusius, Constantijn Huygens en René Descartes. 'Leermeester van Europa' Herman Boerhaave doceerde en bestudeerde aan de Universiteit Leiden. Albert Einstein heeft enkele belangrijke theorieën in Leiden ontwikkeld, Kamerlingh Onnes had een laboratorium in Leiden waarin hij onderzoek deed wat hem uiteindelijk in 1913 een Nobelprijs opleverde. Ook de natuurkundige Hendrik Lorentz was verbonden aan de Leidse Universiteit.

Vele schrijvers waren of zijn nog steeds in Leiden actief. Een kleine selectie; Willem Bilderdijk, Jacob van Lennep, Nicolaas Beets (Hildebrand), Piet Paaltjens, Albert Verweij, J.C. Bloem, Boudewijn Büch, Jan Wolkers, Maarten Biesheuvel, Maarten 't Hart, Frits van Oostrom, Willem Otterspeer, Ilja Leonard Pfeiffer en Abdelkader Benali.

En natuurlijk mogen we ook de Pelgrims niet vergeten, die verantwoordelijk zijn voor 7 (!) amerikaanse presidenten met Leidse roots.

Leidse FOKkers (e.o.)
Goover
georgeous88
Mirjam (voorheen MissyMirjaM)
ChRoNiC
RayMania
Jas_Verstoppen
Dribbel_ ??
Autoreply ??
Morwen
Rieleks
Bloodhound
Hoi_Piepeloi
Ringhio
belsen
Kontiki
Pirata
Skya
RichCalibier
Omkron
RSie
Scorpie
Tha_Bartman
Zapato
SebasFM
Koentj
Everlast08
Barbaaf
jojogirl
PietjePuk007 (toekomstig Leidenaar)
Ice22
Koekz
Nam_Soldier
Strolie75
Godshand
StephanL
forodrova
Zuivere_Koffie
Aanvoerder
Fip
CasB

Vorige delen
Leiden!
Leiden #2
Leiden #3
Leiden #4

Hier verder. 3 oktober komt akelig dichtbij! Of je nu voor de kermis, het bier of beide komt; het weer is altijd kut.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fip op 01-10-2009 15:40:27 ]
pi_73227673
En daar zijn we weer!!

VRIJDAG GAAN WE LOS!
pi_73227875
Heb even de weerberichten gekeken en zaterdag wordt weer als vanouds schuilen onder de zeiltjes 2 oktober zou nog goed moeten gaan, beter dan vorig jaar in elk geval
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_73227894
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:08 schreef Karstman het volgende:
Heb even de weerberichten gekeken en zaterdag wordt weer als vanouds schuilen onder de zeiltjes 2 oktober zou nog goed moeten gaan, beter dan vorig jaar in elk geval
Dus het wordt weer nat, dronken en volgepropt vuurwerk kijken?
pi_73228614
Als het te nat is geen vuurwerk maar dronken worden moet lukken
Whiskyplankje
pi_73229080
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:27 schreef Karstman het volgende:
Als het te nat is geen vuurwerk maar dronken worden moet lukken
Mwah, op de een of andere manier is het altijd de hele dag keihard regen waardoor je dus wordt gedwongen tussen de zeiltjes door te rennen van biertent naar biertent en van band naar band maar aan het einde van de avond is het meestal wel droog genoeg voor vuurwerk

En zo niet gaan we gewoon nog meer zuipen! Het is immers op zaterdag!
pi_73232203
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:02 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Hmm, ben je de ongelooflijke hoos- en hagelbuien van vorig jaar 2 Oktober vergeten? Damn wat een drama was dat.
Inderdaad, ik heb volgens mij nog NOOIT een 100% droge 2 oktobernacht gehad!
pi_73244888
Ik kom speciaal uit Duitsland voor de 2 oktober nacht. Wordt weer een goed feestje denk ik.

Vorig jaar was echt dramatisch qua weer. Het jaar ervoor was prima.

Is er nog een FOKmeet gepland?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73274185
tvp maar niet in leiden dit weekend ivm werk
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:26:11 #10
212689 MDMAtjuh
Techno Inside
pi_73274315
als vanouds lekker door de stad struinen! Opzoek naar lekkere beats en veel bier!

* MDMAtjuh komt ook uit Leiden
Ik pak je bij je lurven! Schavuit!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:28:00 #11
155008 Fip
Jezus redt
pi_73276263
De voorspellingen van wind, regen en ellende zwakken al iets af Het KNMI over morgen:
quote:
Overdag komen de buien weer verder landinwaarts. Later in de middag en avond neemt de kans op buien af. In de nacht kan het landinwaarts tijdens opklaringen afkoelen naar een graad of 8, aan de kust wordt het met wind van zee niet kouder dan 12 graden. De middagtemperatuur komt morgen uit op ongeveer 13 graden.
Bier bier bier Gaan jullie voor de kroegen, een feest, of buiten door de stad lopen?
pi_73276413
Hey, ik ben tegenwoordig ook Leienaar, ik wil ook in de OP.
pi_73276486
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:28 schreef Fip het volgende:
De voorspellingen van wind, regen en ellende zwakken al iets af Het KNMI over morgen:
[..]

Bier bier bier Gaan jullie voor de kroegen, een feest, of buiten door de stad lopen?
Licht me bij: zijn er leuke feesten? Ik loop meestal door de stad en kom wel wat tegen waar ik wat langer blijf hangen. Maar als je goeie tips hebt voor een feest...?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_73281236
Brand in de buurt van het Bio Science Park.
Wind staat richting de stad.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_73281793
quote:
OEGSTGEEST - In een leegstaand schoolgebouw in Oegstgeest woedt op dit moment een zeer grote brand. De brandweer zet groots in, omdat er weinig water in de buurt is om de brand te blussen.
Omwonenden moeten ramen en deuren gesloten houden. De brandweer laat de brand gecontroleerd uitbranden, omdat het te gevaarlijk is om de school binnen te gaan.

In de school aan de Voscuyl, wordt geen les meer gegeven. Het gebouw staat op de lijst om gesloopt te worden.

Bij de brand kwam veel rook vrij. De rookwolken waren tot in Zoetermeer te zien.
Op welke site kan in godsnaam het beste naar een kamer zoeken. Ik word gek van 10 sites waar ik ben aangemeld.
[..]
pi_73299312
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:39 schreef Zotheid het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Op welke site kan in godsnaam het beste naar een kamer zoeken. Ik word gek van 10 sites waar ik ben aangemeld.
Ah, de oude schilderschool... Maar daar waren altijd wel wat slootjes in de buurt enzo?

Meer info:
http://www.westonline.nl/nieuwsitem/35099

Waarschijnlijk aangestoken dus.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:23:18 #17
155008 Fip
Jezus redt
pi_73301846
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Licht me bij: zijn er leuke feesten? Ik loop meestal door de stad en kom wel wat tegen waar ik wat langer blijf hangen. Maar als je goeie tips hebt voor een feest...?
Als je een beetje van electro/minimal houdt: Lovin L'ectro in het LVC is altijd mooi. Ook bij Sneakerz en Cityhall is het meestal wel goed toeven maar ik heb me niet echt verdiept in de line-up... ga zelf vooral kroeghoppen denk ik.
pi_73302759
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:49 schreef Goover het volgende:

[..]

Ah, de oude schilderschool... Maar daar waren altijd wel wat slootjes in de buurt enzo?

Meer info:
http://www.westonline.nl/nieuwsitem/35099

Waarschijnlijk aangestoken dus.
Kwajongensstreken? Ik noem een school in de brand zetten niet echt een kwajongensstreek meer.
[..]
pi_73303006
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:23 schreef Fip het volgende:

[..]

Als je een beetje van electro/minimal houdt: Lovin L'ectro in het LVC is altijd mooi. Ook bij Sneakerz en Cityhall is het meestal wel goed toeven maar ik heb me niet echt verdiept in de line-up... ga zelf vooral kroeghoppen denk ik.
Minimal is top!

Dank voor de tip, dat ga ik wel ff uitchecken dan.

pi_73416063
Mensen!

Mijn vriend ik willen graag samenwonen in Leiden, maar aangezien met name ik de stad niet goed ken, wat is een leuke buurt om te wonen??
pi_73417186
Centrum! In elk geval zou ik niet in de Merenwijk of de Stevenshof willen wonen.
Whiskyplankje
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:15:04 #22
155008 Fip
Jezus redt
pi_73423823
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:06 schreef Karstman het volgende:
Centrum! In elk geval zou ik niet in de Merenwijk of de Stevenshof willen wonen.
Ook de Kooi is geen aanrader. Maar buiten de flats is de Merenwijk zeer leefbaar.

Ik zou ook voor centrum gaan.
pi_73424678
Thanks voor jullie reacties!!
pi_73424741
ach, ik heb in de kooi gewoond, was best te doen hoor
hangt er ook maar net van af waar je zit en hoe je je opstelt denk ik.
er wonen veel tokkies, maar op zich niet heel veel last gehad, en best leuk gewoond.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Redactie Frontpage dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:06:57 #25
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_73644944
Mag ik trouwens aan de OP toegevoegd worden?

FIP > you never guess what I'm just listening to (je avatar).

Ik woon zelf in de Transvaalbuurt, een echt oudhollandse volksbuurt. Er is nooit onzin of gedoe hier, tenminste niet dat het me opvalt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_73936236
hehe, hier nog een nieuwe voor in de OP, als dat mag.

Hoi, ik ben Felix, woon nu een jaartje in Leiden op kamers en ik tap (meestal) op vrijdag in de HiFi, soms ook op dinsdag en zaterdag, als ik door mn studiefinanciering heen ben.
ik ben te herkennen aan mn lelijke gezicht met goddelijk blonde lokken, die (meestal) gratis drank weg geeft aan bekenden.

k ben trots om in Leiden te studeren, de oudste (en mijnsinziends de beste) universiteit van Nederland. ik ben eerstejaars Nederlands, omdat ik vorig jaar van Politicologie ben afgekickt wegens een gebrek aan studiepunten.

mocht je me kennen van de hifi of iets anders, pm me, want ik ken eigenlijk niemand op het forum (ben newb) en ik heb behoefte aan bekende mensen
pi_74162059
Trotste Leidenaar meld zich
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:43:51 #28
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74169032
Ex-Leidenaar (Merenwijk) meld zich.. maar de gezelligheid/drukte is hier ver te zoeken volgens moi.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_74179565
Nee, iedereen zit op het station, wat een drukte is het daar zeg met dat Try-out festival, vhaos in de spits
Whiskyplankje
pi_74223293
Try-Out festival

Ook zo een leuk voordeel dat Leiden CS een expirimenteel station is, gratis goedemorgen drinkontbijt, gratis warme chocomel buiten en natuurlijk de walkin fridge van heineken voor de deur

Nog veel mensen hier wezen kijken op t festival?
Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:12:23 #31
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_74223448
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:07 schreef Bloodhound het volgende:
Try-Out festival

Ook zo een leuk voordeel dat Leiden CS een expirimenteel station is, gratis goedemorgen drinkontbijt, gratis warme chocomel buiten en natuurlijk de walkin fridge van heineken voor de deur

Nog veel mensen hier wezen kijken op t festival?
Nee, helaas niet. Te druk met werk gister.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_74278392
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:06 schreef Karstman het volgende:
Wat is er inderdaad mis bij met de Merenwijk? Per buurt is het anders. Ik zou nooit in de Rodes, Horsten, etc. willen wonen. Maar 7 van de 10 buurten zijn prima en in sommige buurten staan echt mooie huizen aan het water.
  zondag 1 november 2009 @ 18:43:33 #33
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74285118
Ik heb met plezier in de Horsten gewoond. Nergens last van, behalve af en toe van onze Marokkaanse bovenburen.
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:00:55 #34
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_74446836
Een goede herenkapper in Leiden. Wie heeft er een tip?
Primum non nocere
  zaterdag 7 november 2009 @ 10:45:14 #35
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74477484
zijstraat van de Haarlemmerstraat bij de Kerk, daar zit een goede en goedkope volgens mn ex-huisgenoot, weet alleen niet hoe die straat heet
pi_75481977
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:45 schreef Stuurloos het volgende:
zijstraat van de Haarlemmerstraat bij de Kerk, daar zit een goede en goedkope volgens mn ex-huisgenoot, weet alleen niet hoe die straat heet
Lange Mare?
pi_75485878
Jep das de lange mare.

Je moet echt in het centrum gaan wonen. Lastig een kamer krijgen, maar hoe geniaal. Ik doe mijn voordeur open, en ik zie pizza's, kleding, electronica, en supermarkt binnen 20m lopen.

Altijd al in leiden gewoont, geweldig! Sinds kort in de binnenstad.

Grt
pi_75489373
de ijsbaan is leuk zeg
  Redactie Frontpage vrijdag 11 december 2009 @ 15:49:55 #39
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_75520564
Langs de Breestraat zitten een paar goedkope Turkse kappers. Extra korting nog weer voor studenten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_75604055
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:51 schreef Mirjam het volgende:
de ijsbaan is leuk zeg
Ja, ziet er echt cool uit. Einstein weet steeds beter wat te doen voor een beetje promotie/opleuking van Leiden.
  maandag 14 december 2009 @ 10:47:46 #41
155008 Fip
Jezus redt
pi_75606142
Nouja, het is niet van de Einstein he, die runnen alleen het horecagedeelte (samen met de City Hall).

* Fip werkt op de ijsbaan
pi_75606682
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:12 schreef Goover het volgende:

[..]

Ja, ziet er echt cool uit. Einstein weet steeds beter wat te doen voor een beetje promotie/opleuking van Leiden.
dat komt gewoon van leiden zelf vandaan niet van einstein iig
wat kunnen ze daar slecht biefstuk bakken trouwens
pi_75607800
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:04 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dat komt gewoon van leiden zelf vandaan niet van einstein iig
wat kunnen ze daar slecht biefstuk bakken trouwens
Ik zag wat logo's van Einstein hangen, blijkbaar een verkeerde aanname gedaan dus.

Maar het blijft leuk leukere locatie dan op de Beestenmarkt, nu kan je tenminste zeggen dat je op de Leidsche gracht geschaatst hebt!
  maandag 28 december 2009 @ 21:18:15 #44
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_76157369
ff tvp'tje!
Volgend jaar Glazen Huis in Leiden!

tevens op korte termijn (probably medio maart/april) weer enkele betaalbare kamers en appartementen in de aanbieding omgeving centrum, hou jullie op de hoogte .
Op dit moment ook nog een ander appartement in de aanbieding in de hogere prijsklasse (va 1250 p/m)

verder weinig nieuws te melden hier!
pi_76158673
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:18 schreef RSie het volgende:
ff tvp'tje!
ik hoop hjet
pi_76395526
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:18 schreef RSie het volgende:
ff tvp'tje!

tevens op korte termijn (probably medio maart/april) weer enkele betaalbare kamers en appartementen in de aanbieding omgeving centrum, hou jullie op de hoogte .
Op dit moment ook nog een ander appartement in de aanbieding in de hogere prijsklasse (va 1250 p/m)

verder weinig nieuws te melden hier!
Ik ben op zoek naar een leuk appartementje voor 2 pers..
pi_76643632
Leidddduuuuuuuuuuh
pi_76643669
ijspret op de zoeterwoudsesingel

klikken voor grotere versie
pi_76670090
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:31 schreef Mirjam het volgende:
ijspret op de zoeterwoudsesingel
[ link | afbeelding ]

klikken voor grotere versie
Nais!
pi_76672607
Daar ben ik ook geweest . Verder is het hier redelijkwit op dit moment.
  Redactie Frontpage maandag 11 januari 2010 @ 14:45:00 #51
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_76678837
Ik zag ze op de Witte singel ook al lekker schaatsen
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_76685444
Vriend van mij door het ijs gezakt gister in Cronesteyn
pi_76706154
*nevermind

[ Bericht 45% gewijzigd door Fides op 12-01-2010 00:37:20 (gewijzigd) ]
pi_76795090
Er hebben al duizend mensen op het Rap gelopen maar ik durf het nog niet aan!
pi_76797383
Zag gisteravond laat nog iemand op de gracht bij het v/ werfpark staan. Zou het vanaf vandaag maar niet meer doen, het dooit al aardig.
Whiskyplankje
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:00:36 #56
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_76797595
probleem is dat er heel veel koelwater de grachten inloopt. daardoor ligt o.a. de Oude Singel en Beestemarkt nog steeds niet dicht.
pi_76798235
Op de Maresingel heeft uberhaupt geen ijs gelegen deze winter. Maar ja dat is ook de plek waar Nuon haar koelwater loost dus dat is niet heel gek, er zal dus heel wat moeten gebeuren wil dat ooit dichtvriezen.
Whiskyplankje
pi_76828778
ik las dat er schotten geplaatst zijn in de grachten, om de kans op een eventuele elfstegentocht te vergroten
pi_76833188
Dat had ik gemist, zag wel dat ze her en der borden met een vaarverbod hadden neergezet.
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage vrijdag 15 januari 2010 @ 08:38:14 #60
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_76839091
En mensen, wat vinden jullie van het vallen van de raad om de Morsgarage?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_76842503
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 00:31 schreef Karstman het volgende:
Dat had ik gemist, zag wel dat ze her en der borden met een vaarverbod hadden neergezet.
er schijnt ook een boete te staan op het breken van ijs op de openbare wateren idd ( )
pi_76846543
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 08:38 schreef JeMoeder het volgende:
En mensen, wat vinden jullie van het vallen van de raad om de Morsgarage?
Nou ten eerste de raad is niet gevallen. Dat kan ook niet, alleen een college kan vallen en dat is niet gebeurd.

Enige wat er is gebeurd is dat er een wethouder is opgestapt omdat hij, naar mijn bescheiden mening, geslachtofferd is door zijn eigen partij. Een partij die nog even probeert te scoren voor de verkiezingen maar dat zo doorzichtig doet dat ze daarmee een beetje het lachertje van de leidse politiek zijn geworden.
Whiskyplankje
pi_76846576
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:49 schreef Mirjam het volgende:

[..]

er schijnt ook een boete te staan op het breken van ijs op de openbare wateren idd ( )
Ja het staat in de APV dat het niet mag, ijs kapot maken, terecht ik wil graag een keer de singels rond schaatsen.
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage vrijdag 15 januari 2010 @ 13:44:02 #64
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_76849235
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:32 schreef Karstman het volgende:

[..]

Nou ten eerste de raad is niet gevallen. Dat kan ook niet, alleen een college kan vallen en dat is niet gebeurd.

Enige wat er is gebeurd is dat er een wethouder is opgestapt omdat hij, naar mijn bescheiden mening, geslachtofferd is door zijn eigen partij. Een partij die nog even probeert te scoren voor de verkiezingen maar dat zo doorzichtig doet dat ze daarmee een beetje het lachertje van de leidse politiek zijn geworden.
Toch geef ik ze gelijk (even in het midden gelaten of ik het wel/niet een verkiezingsstunt vind). Ik woon aan de Morsweg en het is er al zo verschrikkelijk druk. Voor door de combinatie van die dubbele spoorwegovergang (Morsweg & Haagweg). Verder is een parkeergarage gigantisch slecht voor de lokale luchtkwaliteit.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:06:02 #65
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_76850128
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:33 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ja het staat in de APV dat het niet mag, ijs kapot maken, terecht ik wil graag een keer de singels rond schaatsen.
zal er ook mee te maken hebben dat je de wallen kapot drukt op het moment dat je er met je boot doorheen probeert te ploegen. evenals langs de kant liggende bootjes die zwaar beschadigd raken op het moment dat het ijs verdrukt wordt door doorkomende bootjes.
wbt het schaatsen interesseert ze dat echt geen reet.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:53:49 #66
155008 Fip
Jezus redt
pi_76855033
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:06 schreef RSie het volgende:

[..]

zal er ook mee te maken hebben dat je de wallen kapot drukt op het moment dat je er met je boot doorheen probeert te ploegen. evenals langs de kant liggende bootjes die zwaar beschadigd raken op het moment dat het ijs verdrukt wordt door doorkomende bootjes.
wbt het schaatsen interesseert ze dat echt geen reet.
De reden was juist dat mensen zouden kunnen schaatsen
pi_76891217
Vanwaar de verbazing? Het dooit overal en we gaan langzaam naar de lente toe en de zomer. IJspret is voorbij en Nederland krijgt zijn kleur weer terug. Oh ja, Leiden vind ik niet erg gezellig als stad. Ik loop er sedert vanmorgen enne het is net Dordrecht in klein met een vleugeltje Utrecht
75 topics = FIN
pi_77109087
afgelopen maandag is mijn fiets door de gemeente verwijderd bij het station
nou kun je zeggen; dan stond'tie verkeerd geparkeerd! dat klopt ja, normaal maak ik gebruik van de gratis gemeentelijke ondergrondse fietsenstalling aan de LUMC-zijde, ware het niet dat deze dicht was terwijl deze allang open had moeten zijn

maargoed, nou moest ik anderhalf uur eerder van m'n werk, E26,- betalen en een nieuw slot kopen! dat kunnen ze toch niet zomaar maken?!

ik ga een klacht indienen. niet dat ik denk dat het ook maar iets helpt, maar voor m'n frustratie is het iig wel goed
  Redactie Frontpage maandag 25 januari 2010 @ 13:38:40 #69
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_77246305
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:18 schreef Mip1988 het volgende:
afgelopen maandag is mijn fiets door de gemeente verwijderd bij het station
nou kun je zeggen; dan stond'tie verkeerd geparkeerd! dat klopt ja, normaal maak ik gebruik van de gratis gemeentelijke ondergrondse fietsenstalling aan de LUMC-zijde, ware het niet dat deze dicht was terwijl deze allang open had moeten zijn

maargoed, nou moest ik anderhalf uur eerder van m'n werk, E26,- betalen en een nieuw slot kopen! dat kunnen ze toch niet zomaar maken?!

ik ga een klacht indienen. niet dat ik denk dat het ook maar iets helpt, maar voor m'n frustratie is het iig wel goed
Jawel hoor, staat gewoon in de APV.

+ er wordt goed gewaarschuwd....
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_77363316
Leidse fokker meldt zich!

Leiden geweldige stad

Komen er hier ook welleens mensen in de Marakesh om een waterpijpje te roken? Of in de Odessa?
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:15:53 #71
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_77635531
Op dit moment is er een brand gaande in de Hortus, Prio 1!
de ene na de andere brandweer, ambulance en Politiewagen knalden hier net voorbij.
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:22:43 #72
155008 Fip
Jezus redt
pi_77639583
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:15 schreef RSie het volgende:
Op dit moment is er een brand gaande in de Hortus, Prio 1!
de ene na de andere brandweer, ambulance en Politiewagen knalden hier net voorbij.
Inmiddels al weer onder controle. Het vuur was gelukkig niet in de Hortus zelf maar ernaast.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:30:48 #73
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_77659103
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:22 schreef Fip het volgende:

[..]

Inmiddels al weer onder controle. Het vuur was gelukkig niet in de Hortus zelf maar ernaast.
Ik las het net ja,... gezien al die sirenes die ik hoorde dacht ik dat er een fikse fik zou zijn, maar viel gelukkig mee!
pi_77938140
Zat net lekker in Olivier biertjes te drinken. Goeie kroeg man.
Leiduh
That's not opinion, that's science. And science is one cold hearted bitch with a 14-inch strap-on (Vincent Masuka)
pi_77940812
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:32 schreef TommyCarcetti het volgende:
Zat net lekker in Olivier biertjes te drinken. Goeie kroeg man.
Leiduh
ik wil er nog steeds eens gaan eten, kun je daar een beetje leuk eten?
pi_77944544
Jawel, het is niet heel spannend maar ook niet verkeerd. Goeie vlaamse friet maar ja dat moet ook wel.
Whiskyplankje
pi_77951521
Het beenhammetje is daar echt
That's not opinion, that's science. And science is one cold hearted bitch with a 14-inch strap-on (Vincent Masuka)
pi_78088576
Voor een grote open kroeg vond ik de prijs/kwaliteit verhouding niet geweldig, maar het bier is natuurlijk erg goed te doen!

Weten jullie al wat jullie binnenkort gaan stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen? Misschien helpt dit: http://gemeente.kieskompas.nl/.
pi_78096720
Mn moeder staat (ergens onderaan) op de lijst voor Groen Links, maar ik ga niet op haar stemmen
Voor mij wordt het D66, maar ik weet nog niet helemaal zeker op wie ik ga stemmen. Ik ken niet zo veel locale politici
pi_78128715
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:28 schreef TommyCarcetti het volgende:
Mn moeder staat (ergens onderaan) op de lijst voor Groen Links, maar ik ga niet op haar stemmen
Voor mij wordt het D66, maar ik weet nog niet helemaal zeker op wie ik ga stemmen. Ik ken niet zo veel locale politici
Ik weet ook nooit op wie ik dan moet stemmen, meestal kies ik dan een bekende naam of gewoon de lijsttrekker.
pi_78641565
Was vanmorgen in Leiden en ik vind het maar een bout stad ivg met Rotterdam.
net Dortdrecht met al die steegjes..
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:10:59 #82
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_78647441
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:39 schreef rubje het volgende:
Boutstad in vergelijking met R'dam?

Leiden is veel mooier, heeft veel meer historie en veel meer gezelligheid.
in Rotterdam kan je beter winkelen,..... en uitgaan,.. en,.......

Als je nou Utrecht of Haarlem ofzo had gezegd (of een heleboel andere grote steden), maar Rotterdam
pi_78647481
Iemand toevallig een aardige bank/tafel/bureau over in Leiden?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:18:52 #84
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_78651005
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:11 schreef Fides het volgende:
Ik zou ff kijken bij Kringloop!
hebben ze vaak hele nette spullen staan voor leuke bedragen!
pi_78669421
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:39 schreef rubje het volgende:
Appels en peren? Volgens mij zijn Leiden en Rotterdam twee totaal verschillende steden en Leiden komen afzeiken in een Leiden topic lijkt me sowieso niet echt kansrijk.

Vandaag stemmen, weten jullie het al?
pi_78678011
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 08:48 schreef Goover het volgende:

[..]

Vandaag stemmen, weten jullie het al?
nr 1 D66 denk ik
en jij?
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:55:18 #87
269373 Futureone
Got shit on your face.
pi_78678023
tvp
Hot Tub Time Machine
pi_78679535
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:55 schreef TommyCarcetti het volgende:

[..]

nr 1 D66 denk ik
en jij?
Ik ben te veel geneigd om de uitslag van het kieskompas te volgen (PvdA) maar door de landelijke afgang (in mijn ogen dan) twijfel ik wel enorm.

Maar ik sta wel achter de opvattingen van de PvdA over Nieuw Leyden en het LAK theater, twee punten die bij mij redelijk zwaar wegen. Maar de opvattingen over het parkeren vallen mij dan weer tegen. Bijvoorbeeld: ondergronds op de garenmarkt en meer bus systemen zoals op de haagweg, dat klinkt dubbel naast het willen verminderen van het autoverkeer in de binnenstad.
pi_78680371
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:27 schreef Goover het volgende:

[..]

Ik ben te veel geneigd om de uitslag van het kieskompas te volgen (PvdA) maar door de landelijke afgang (in mijn ogen dan) twijfel ik wel enorm.

Maar ik sta wel achter de opvattingen van de PvdA over Nieuw Leyden en het LAK theater, twee punten die bij mij redelijk zwaar wegen. Maar de opvattingen over het parkeren vallen mij dan weer tegen. Bijvoorbeeld: ondergronds op de garenmarkt en meer bus systemen zoals op de haagweg, dat klinkt dubbel naast het willen verminderen van het autoverkeer in de binnenstad.
ik zou me niet laten leiden door de landelijke politiek, als ik jou was. Gemeentepolitiek blijft toch iets anders, andere issues en andere poppetjes.

Maar parkeren/ verkeer opvattingen klinken idd wel dubbel.

Stomme vraag misschien, maar wat is de opvatting van de PvdA over Nieuw Leyden? Waarom is dit voor jou belangrijk?
  Redactie Frontpage woensdag 3 maart 2010 @ 14:44:03 #90
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_78682945
Op gemeentelijk gebied laat ik mij totaal niet leiden door landelijke issues. Dat is appels met peren vergelijken. Na 3x (met veel tijd ertussen) het kieskompas ingevuld te hebben kwam daar echter wel 3x dezelfde partij uit. Daar ga ik dus op stemmen. Heel toevallig is dat ook de partij waarop ik voor de EU-verkiezingen heb gestemd en waar ik voor de 2e-Kamerverkiezingen ook op zou stemmen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_78687392
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:45 schreef TommyCarcetti het volgende:

[..]

ik zou me niet laten leiden door de landelijke politiek, als ik jou was. Gemeentepolitiek blijft toch iets anders, andere issues en andere poppetjes.
Dat verschil is mij duidelijk, maar toch schaad het ook de naam van de gemeentelijke partijen.
quote:
Maar parkeren/ verkeer opvattingen klinken idd wel dubbel.

Stomme vraag misschien, maar wat is de opvatting van de PvdA over Nieuw Leyden? Waarom is dit voor jou belangrijk?
PvdA vindt dat er beter geïnvesteerd moet worden in het groen in Nieuw Leyden en dat het omliggende gebied niet vergeten mag worden. Aangezien ik in het omliggende gebied woon vindt ik dat belangrijk.
pi_78702927
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:20 schreef Goover het volgende:

[..]

Dat verschil is mij duidelijk, maar toch schaad het ook de naam van de gemeentelijke partijen.
[..]

PvdA vindt dat er beter geïnvesteerd moet worden in het groen in Nieuw Leyden en dat het omliggende gebied niet vergeten mag worden. Aangezien ik in het omliggende gebied woon vindt ik dat belangrijk.
Ok...logisch
Heb je idd PvdA gestemd? Of toch een andere partij...?

En wat hebben anderen gestemd? (sorry, ben nieuwsgierig)
pi_78717975
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:38 schreef TommyCarcetti het volgende:

[..]

Ok...logisch
Heb je idd PvdA gestemd? Of toch een andere partij...?

En wat hebben anderen gestemd? (sorry, ben nieuwsgierig)
Nee, ik heb in de PvdA lijst een leuke naam uitgezocht
  Redactie Frontpage donderdag 4 maart 2010 @ 10:23:54 #94
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_78720726
I voted for the winner...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_78720752
D66

Nou succes dan maar Leiden
  Redactie Frontpage donderdag 4 maart 2010 @ 11:22:26 #96
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_78722904
En waar woon jij?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_78735021
Hoi, even spam, het promofilmpje voor t glazen huis in leiden actie is af

(ik zit in t koor dat de track heeft ingezongen en de collegezaal net neit heeft gesloopt )

woon ook in leiden trouwens, én heb D66 gestemd. zo, mag ik nou ook in t lijstje??
Kwak
pi_78735211
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:21 schreef kwakz0r het volgende:
Hoi, even spam, het promofilmpje voor t glazen huis in leiden actie is af

(ik zit in t koor dat de track heeft ingezongen en de collegezaal net neit heeft gesloopt )

woon ook in leiden trouwens, én heb D66 gestemd. zo, mag ik nou ook in t lijstje??
grappig wel
pi_78735280
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:22 schreef JeMoeder het volgende:
En waar woon jij?
Gemeente Rijnwoude.
pi_78743809
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gemeente Rijnwoude.
Waar D66 ook de meeste stemmen kreeg faalhaas

Ok ze krijgen evenveel zetels als CDA en VVD maar toch.
Whiskyplankje
pi_78746973
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:11 schreef Fides het volgende:
toevallig wel een bureau over. moet je wel snel beslissen, want zaterdag gaat ie naar de kringloop!
  Redactie Frontpage vrijdag 5 maart 2010 @ 13:36:33 #102
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_78771871
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gemeente Rijnwoude.
Oh god Misschien moet je even de verkiezingsuitslag bekijken van die faalgemeente waar jij woont alvorens hier te spuwen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_78956848
KICK!
Kon het niet laten als geboren / getogen / trouwe "Lei-je-naar"

"Wat denkie dan, als ik 's morgens uit me nes kom, hek me toch een pijn in me harses...
Lijk wel ehhh... Oorrrrrlog. Hoe dà komp? Moeje mijn nie vragihhh......"

Neeeee! Sinterklaas wil bier!
pi_78956862
Nog een stukje plat Leidsch uit de oude doos! Heerlijk!

-Edit> Leuk die (semi)herkenbare plaatsen, die zo veranderd zijn...
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
pi_80302106
Topic is dood?
En dat terwijl Leiden de leukste en mooiste en gaavste stad van Nederland is!
Ik woon er ook
pi_80302163
aha vandaar, want de laatste keer dat ik keek was het een KUTstad.
maaruh, weet iemand nog iets leuks te doen in leiden vrijdag/zaterdag?
pi_80302872
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:25 schreef M-Stinos het volgende:
aha vandaar, want de laatste keer dat ik keek was het een KUTstad.
maaruh, weet iemand nog iets leuks te doen in leiden vrijdag/zaterdag?
Vrijdag: Electro/Minimal @ LVC
Vrijdag: Soulfull House & House Classics @ Club CityHall
Zaterdag: Kraak&Smaak @ LVC
Zaterdag: Jazz on Stage @ LVC
Zaterdag: One Night In Wonderland @ InCasa
Zaterdag: Alankara & Sebastian Sleebos @ Club Cityhall

Zoiets?
pi_80304003
dacht meer aan de multy/sub071/couch.

kraak en smaak is wel kicke though thnx!
pi_80305311
Alankara is ook erg goed!
Whiskyplankje
pi_80305575
Kraak&Smaak zijn ook Leids van origine! Ik vind het wel lekkere muziek.
pi_80378925
Weet iemand al wat er te beleven is met Koninginnedag in Leiden dit jaar?
pi_80387707
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:21 schreef Goover het volgende:
Zal wel weer van Buren op de Garenmarkt zijn iig
Dat denk ik ook wel.
pi_80398699
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 15:21 schreef Goover het volgende:
Zal wel weer van Buren op de Garenmarkt zijn iig
Yup en het Glibberbal natuurlijk de avond ervoor
Whiskyplankje
pi_80703602
Hier overzichtje qua dance, staat op partyflock voor details! --> http://partyflock.nl/city/8:Leiden.html
Verder ook veel bandjes overal en nergens in Leiden.

29 April (Nacht)
Klikk Outdoor · Queensnight festival
This is Complexed · Queensnight

30 April (dag)
Citymoves
Rock N Rave · Koninginnedag
Klikk Outdoor · Queensday festival
In Your Face · Queensday
pi_80709105
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:57 schreef Mido85 het volgende:
Kraak&Smaak zijn ook Leids van origine! Ik vind het wel lekkere muziek.
Waren vorig jaar in incasa bij mijn schoolfeest
  zondag 25 april 2010 @ 22:29:49 #117
155008 Fip
Jezus redt
pi_80711535
quote:
Op zondag 25 april 2010 21:44 schreef Arcturus het volgende:

[..]

Waren vorig jaar in incasa bij mijn schoolfeest
Kraak&Smaak was er zelf niet, slechts de DJ. Leuk feestje wel.
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:22:08 #118
58063 uppie83
Sousousou
pi_81618943
*Meldt Beetje jammer dat het niet zo'n actief topic is ...
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_81627387
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:22 schreef uppie83 het volgende:
*Meldt Beetje jammer dat het niet zo'n actief topic is ...
Welkom
Ja best gek dat het zo stil is en dat terwijl er best veel Leidse Fokkers zijn kwam ik laatst achter.
Whiskyplankje
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:31:14 #120
58063 uppie83
Sousousou
pi_81639535
Olla

Ja en genoeg te doen... itt sommige andere plaatsen in de lijst
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_83027266
Ik ben op zoek naar een huurwoning in leiden (mijn vriendin gaat een master doen bij de uni daar) Heeft iemand nog tips waar te zoeken? Sta nu meer dan 9 maanden ingeschreven bij Woonzicht maar zelfs voor starterswoningen kom ik bijna niet in aanmerking, dus moet ik wel in de vrije markt zoeken
You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 18:29:30 #122
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_83027293
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:28 schreef Crashman112 het volgende:
Ik ben op zoek naar een huurwoning in leiden (mijn vriendin gaat een master doen bij de uni daar) Heeft iemand nog tips waar te zoeken? Sta nu meer dan 9 maanden ingeschreven bij Woonzicht maar zelfs voor starterswoningen kom ik bijna niet in aanmerking, dus moet ik wel in de vrije markt zoeken
euhm, 'meer dan 9 maanden' ?
ik kreeg na 4 jaar bij gods gratie een klein kuthuis, dus dat gaat 'm niet worden
stichting werkende jongeren geprobeerd?
pi_83040308
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:29 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik kreeg na 4 jaar bij gods gratie een klein kuthuis, dus dat gaat 'm niet worden
Kreeg het vorig jaar pas te horen dat ze daar definitief mee door zou gaan, daarna gelijk ingeschreven (maar weer ook wel dat 9 maanden niet veel is). Heb een vaste baan en mijn werkgever kan mij overplaatsen naar een kantoor in Rijswijk. Ik probeer volgende week wat huizen te bezichtigen
You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'.
  zondag 20 juni 2010 @ 14:35:48 #124
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83054474
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 18:29 schreef Mirjam het volgende:

[..]

try 7 jaar en alleen maar omdat er een kortlopende starters tot 25 jaar regeling was, woon ik nu in een heeel klein maar wel lief en leuk huisje met ruime tuin. voore 260 euro in de maand. dat wel.
Kwak
pi_83076099
En die rukkers van Woonzicht zijn ook heel goed in het eenzijdig wijzigen van de regels. Ben er al 2 keer een bak waarde achteruit gegaan omdat ze weer iets nieuws hadden verzonnen. Ik ga wel gewoon kopen
Whiskyplankje
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:53:31 #126
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_83141260
Heeft iemand een idee of komende donderdag weer het grote scherm op de beestenmarkt hangt om de voetbal op te kijken?

Zag dat ie er zaterdag wel hing, alleen had ik toen al ergens anders afgesproken. Heb nu wel al vriendenclub gecharterd om in Leiden te komen kijken vanwege het grote scherm, weet alleen niet zeker of hij er wel hangt

Anders wordt het wss biertje in the Duke, maar een groot scherm is leuker.
pi_83147673
Ja het scherm staat er zaterdag weer en ook met de finale. Als Nederland de voorronde door is zijn ze ook van plan de 1/8, 1/4 en 1/2 finale te gaan doen maar ik weet niet of ze dat allemaal al geregeld hebben met de gemeente.
Whiskyplankje
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:04:28 #128
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_83191944
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:07 schreef Karstman het volgende:
Ja het scherm staat er zaterdag weer en ook met de finale. Als Nederland de voorronde door is zijn ze ook van plan de 1/8, 1/4 en 1/2 finale te gaan doen maar ik weet niet of ze dat allemaal al geregeld hebben met de gemeente.
Cool! wordt dus morgenavond eerst met paar man biertjes pakken thuis en daarna lekker in het zonnetje op het plein voetbal kijken! (hopen dat de zon niet al te snel ondergaat)
pi_83194882
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:04 schreef RSie het volgende:

[..]

Cool! wordt dus morgenavond eerst met paar man biertjes pakken thuis en daarna lekker in het zonnetje op het plein voetbal kijken! (hopen dat de zon niet al te snel ondergaat)
En de zon niet op het scherm gericht staat wanmt dan zie je ook niks. Ik was daar met de eerste wedstrijd en toen stond de zon achter het scherm, was niet altijd even lekker te zien, vooral als ze in het stadion in de schaduw speelden. Maar het was gezellig dat helpt natuurlijk ook
Whiskyplankje
pi_83646639
Weet iemand waar er komende dinsdag allemaal schermen staan in leiden, hoorde iets over de garenmarkt?
  zondag 4 juli 2010 @ 17:11:05 #131
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_83647936
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:26 schreef michelc85 het volgende:
Weet iemand waar er komende dinsdag allemaal schermen staan in leiden, hoorde iets over de garenmarkt?
b eestenmarkt ook als het goed is
pi_83655182
Garenmarkt niet dacht ik. Volgens mij is het weer Beestenmarkt of anders Molen de Valk, dat was vrijdag ook de uitwijklocatie omdat er een kermisje staat op de Beestenmarkt.
Whiskyplankje
pi_83669920
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:06 schreef Karstman het volgende:
Garenmarkt niet dacht ik. Volgens mij is het weer Beestenmarkt of anders Molen de Valk, dat was vrijdag ook de uitwijklocatie omdat er een kermisje staat op de Beestenmarkt.
Op de Garenmarkt was het dit weekend Leiden culinair, maar misschien dat dat ondertussen opgeruimd is en er morgen wel een scherm staat? Maar er staat er i.i.g. een bij Bad Habbits en als het goed is ook een op de Beestenmarkt of bij Molen de Valk.
  maandag 5 juli 2010 @ 12:52:29 #134
155008 Fip
Jezus redt
pi_83677445
quote:
Op maandag 5 juli 2010 08:14 schreef Goover het volgende:

[..]

Op de Garenmarkt was het dit weekend Leiden culinair, maar misschien dat dat ondertussen opgeruimd is en er morgen wel een scherm staat? Maar er staat er i.i.g. een bij Bad Habbits en als het goed is ook een op de Beestenmarkt of bij Molen de Valk.
Op Leiden Culinair stond juist wel een scherm. Kunnen ze dan wel laten staan me dunkt.

Ik moest daar tappen tijdens NLD-BRA Was een leuk feestje.
pi_83678970
Hoorde net dat er dinsdag en voor de finale (als we die halen) een scherm komt bij Molen de Valk, op de Beestemarkt komt niets. Als we morgen verliezen dan komt er voor zover ik weet zaterdag voor de troostfinale geen scherm.
Whiskyplankje
pi_83681547
quote:
Op maandag 5 juli 2010 12:52 schreef Fip het volgende:

[..]

Op Leiden Culinair stond juist wel een scherm. Kunnen ze dan wel laten staan me dunkt.

Ik moest daar tappen tijdens NLD-BRA Was een leuk feestje.
Dat wist ik niet, leuk!
  vrijdag 9 juli 2010 @ 00:12:48 #137
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_83831237
iemand enig idee of en waar er zondag grote schermen komen te hangen/staan?
pi_83850278
Buiten bij Bad Habits en bij Molen de Valk in elk geval en natuurlijk in elke zichzelf respecterende kroeg
Whiskyplankje
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:24:28 #139
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_83850365
toch, molen de valk vind ik maar een boutplek voor een scherm
pi_83850855
Tja Beestenmarkt is misschien beter maar veel te klein denk ik.
Whiskyplankje
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:37:33 #141
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_86666001
3 october komt er aan! Maar als dat in een weekend valt is het altijd zo belachelijk druk op 2 oktober 's avonds/'s nachts...
pi_86666499
3 oktober *O*
pi_86666888
Niet alleen 3 oktober. Het wordt 1, 2, 3 én 4 oktober dit jaar! 4 dagen aan de rol!
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage dinsdag 21 september 2010 @ 11:28:14 #145
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_86668112
Zal wel komen dat ik geen Leidenaar van origine ben, maar ik vind er geen hol aan. Gewoon een rotkermis + braderie, maar dan iets groter dan normaal... :+
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_86668827
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:28 schreef JeMoeder het volgende:
Zal wel komen dat ik geen Leidenaar van origine ben, maar ik vind er geen hol aan. Gewoon een rotkermis + braderie, maar dan iets groter dan normaal... :+
Er is ook geen reet aan 8-) . Maar het kan in/rond de kroegen, met een goed gezelschap, erg gezellig zijn. En een rede om los te gaan is altijd leuk!
pi_86668912
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:46 schreef Karstman het volgende:
Niet alleen 3 oktober. Het wordt 1, 2, 3 én 4 oktober dit jaar! 4 dagen aan de rol!
De Kermis is anders maar 3 dagen open... Maar op 1 oktober zullen er genoeg kroegen wat doen denk ik?
quote:
Zaterdag 2 oktober, 14.00 - 02.00 uur
Zondag 3 oktober, 13.00 - 22.00 uur
Maandag 4 oktober, 09.00 - 01.00 uur
Locatie: Schuttersveld, Molenwerf, Lammermarkt, Nieuwe Beestenmarkt, Beestenmarkt,
Rijnsburgersingel en Stationsplein.
pi_86668916
Ach ik ben zelf ook import maar ik vind wel een leuk excuus voor een biertje of veel. Beetje bandjes kijken met een biertje, optocht met een biertje, taptoe met een biertje en het vuurwerk met een biertje. En uiteraard er tussendoor ook nog wel een biertje. De kermis en het gros van de braderie kan me ook gestolen worden hoor.
Whiskyplankje
pi_86668997
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 11:50 schreef Goover het volgende:

De Kermis is anders maar 3 dagen open... Maar op 1 oktober zullen er genoeg kroegen wat doen denk ik?
Denk het toch wel, maar misschien is het verstandig om het 1 oktober nog een beetje rustig aan te doen 8-)
Whiskyplankje
pi_86868836
hallo
Will the people in the cheaper seats clap your hands? And the rest of you, if you'll just rattle your jewelry.
pi_86868897
Hallo
  zondag 26 september 2010 @ 19:17:50 #152
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_86870183
Ook maar eens volgen dit topic. Hier doe ik stage, en af en toe ga ik in Leiden uit :)
pi_86870544
We zijn toch maar op Girlscene gegaan!
pi_86878503
-nvm-
Whiskyplankje
  maandag 27 september 2010 @ 01:40:39 #155
314134 RickL
Obvious troll is obvious
pi_86887844
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in 2&3 oktober. oei oei oei ik ben een slechte leienaar ;(
  Redactie Frontpage maandag 27 september 2010 @ 08:16:29 #156
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_86889411
quote:
Op maandag 27 september 2010 01:40 schreef RickL het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in 2&3 oktober. oei oei oei ik ben een slechte leienaar ;(
Is ook gewoon een pauperfeest :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 27 september 2010 @ 13:02:27 #157
98135 TeleluvR
pi_86896758
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:16 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

QFT!
  maandag 27 september 2010 @ 13:45:50 #158
136730 PiRANiA
pi_86898172
Nounou, 3 octoberfeesten zijn gezellig joh :D
pi_86992405
quote:
Op maandag 27 september 2010 08:16 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Maar wel een leuk pauperfeest! :Y
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Redactie Frontpage vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:21:35 #160
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_87050913
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:30 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Maar wel een leuk pauperfeest! :Y
Nee, echt niet leuk. Gewoon niets aan.

De week voor/na 3 oktober kom je niet eens normaal van oost/west met de auto (die pak ik alleen als het echt nodig is, anders ga ik wel met de fiets) omdat die B-Kermis de hele stad blokkeert etc.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_87051195

Zondag _O_
pi_87052478
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:21 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De week voor/na 3 oktober kom je niet eens normaal van oost/west met de auto (die pak ik alleen als het echt nodig is, anders ga ik wel met de fiets) omdat die B-Kermis de hele stad blokkeert etc.
En dan heb je het nog niet eens over de onkundige verkeersregelaars die rondom heel het centrum het verkeer aan het regelen zijn... Zelfs om mijn wijk uit te komen begeleiden ze me de Willem de Zwijger laan op... |:(
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:31:26 #163
136730 PiRANiA
pi_87052770
Fietsen ^O^
pi_87052993
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:21 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Met de auto is het altijd kut in Leiden. Gewoon fietsen!
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_87053606
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:31 schreef PiRANiA het volgende:
Fietsen ^O^
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:37 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Met de auto is het altijd kut in Leiden. Gewoon fietsen!
Ben ik met jullie eens, alleen woon ik nu eenmaal aan de noordkant van de stad en wil ik elke dag met de auto over de A4 richting Den-Haag.

Maar zoals de meeste steden is ook Leiden een ramp om door te komen met de auto, met of zonder kermis.
pi_87053973
Hier nog een Leienaar.
Woon in zuid tegen voorschoten aan.

En eigenlijk heb ik niks met de 3 oktober feesten. Ben er wel al een paar jaar niet geweest. Maar Kermis & Bier daar ben ik wel uitgegroeid.

Ga welke elke dag over de Churchilllaan richting de A44. Vaag fenomeen trouwens in Leiden.
Ga je rond 6:55-7:00 weg kan je doorrijden. Ben je 15min later staat het muur en muur vast en doe je er 400% langer over.
pi_87054140
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:07 schreef DrukVout het volgende:
Hier nog een Leienaar.

En eigenlijk heb ik niks met de 3 oktober feesten. Ben er wel al een paar jaar niet geweest. Maar Kermis & Bier daar ben ik wel uitgegroeid.

Ga welke elke dag over de Churchilllaan richting de A44. Vaag fenomeen trouwens in Leiden.
Ga je rond 6:55-7:00 weg kan je doorrijden. Ben je 15min later staat het muur en muur vast en doe je er 400% langer over.
Vanaf de Lammenschans of Voorschoterweg via de Lammebdrug richting de A4, zelfde verhaal... En dan durven ze die nog wel eens open te zetten in de spits... |:(
pi_87054705
Dat snap ik dus echt niet he...
7:15 die fucking brug open gooien... Hoe zet je heel Leiden compleet vast.
Of rond 17:00. Dan sta je al op de A4 op de afrit om Leiden in te rijden en dan die fucking brug open doen...

Ik ben echt voor om een verbod in te voeren om die brug niet meer open te doen tussen 6:00-9:00 en 16:00-19:00 op doordeweekse dagen.
pi_87054971
Het is hopen dat die Ringweg Oost (voor Goover om naar de A4 te komen) en de Rijnlandroute (voor DrukVout om naar de A44 te komen) er een beetje snel komen. Dan wordt meteen het Lammenscahnsplein aangepakt en ben je met een beetje mazzel van een hoop van de ellende af.

Rond 3 oktober is het altijd duffe ellende, er zijn momenten dat je zelfs op de fiets een kwartier moet omrijden om bij het station te komen. En dat kon volgend jaar nog wel eens erger worden. De 3 octobervereniging wil er een dubbel zo groot feest van maken, 5 dagen lang en 2 keer zo groot kermis en marktterrein.. succes...
Whiskyplankje
pi_87055119
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:30 schreef DrukVout het volgende:
Dat snap ik dus echt niet he...
7:15 die fucking brug open gooien... Hoe zet je heel Leiden compleet vast.
Of rond 17:00. Dan sta je al op de A4 op de afrit om Leiden in te rijden en dan die fucking brug open doen...

Ik ben echt voor om een verbod in te voeren om die brug niet meer open te doen tussen 6:00-9:00 en 16:00-19:00 op doordeweekse dagen.
Tsja, volgens mij zijn het vaak zandboten die er door willen, die moeten naar het terreintje in de buurt van de brug om zand te lossen en het probleem is volgens mij:

Brug = van de provincie
en
Zandterrein = van de provincie

Als is dit niet echt gebaseerd op feiten of onderzoek, dit is wel mijn constatering.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:03:12 #171
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_87065199
hier staat een flinke pan hachee te pruttelen, alvast voor morgen O+
morgen komt daar een gigapan hutspot bij :9
pi_87125801
Lekker een pan hutspot van mijn Oma. Die is briljant.... Veel plezier nog met 3 oktober mede leidenaartjes *O*
  zondag 3 oktober 2010 @ 16:57:53 #173
2651 svann
night-hawk
pi_87136743
De stad in! *G*
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_87155490
Ik vond het gister erg gezellig maar vandaag was er echt geen ruk aan, alles was al om 10 uur afgelopen en er hing totaal geen sfeer in de stad. Hopen dat het morgen toch iets beter wordt.
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage maandag 4 oktober 2010 @ 09:13:13 #175
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_87159593
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:07 schreef DrukVout het volgende:
Hier nog een Leienaar.

Ik ga vanaf de Mors over de Plesmanlaan naar de A44. Ik herken het fenomeen. Zelfde geldt trouwens voor de A44 vanaf Sassenheim. Ben je er half 8, dan kan je door rijden. Ben je er 5min later, dan sta je muurvast.

quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:38 schreef Karstman het volgende:
Het is hopen dat die Ringweg Oost (voor Goover om naar de A4 te komen) en de Rijnlandroute (voor DrukVout om naar de A44 te komen) er een beetje snel komen. Dan wordt meteen het Lammenscahnsplein aangepakt en ben je met een beetje mazzel van een hoop van de ellende af.
Het erge is dat de gemeente het Lammenschansplein wil aanpakken, maar dat het onderdeel is van de N203 en de Provincie het probleem niet ziet. Maar dat kennen we wel vanuit Zuid-Holland; men haat Leiden daar omdat het niet zo maar blaft als er geroepen wordt vanuit de zetel van Asje van Dijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_87277786
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:12 schreef Karstman het volgende:
Ik vond het gister erg gezellig maar vandaag was er echt geen ruk aan, alles was al om 10 uur afgelopen en er hing totaal geen sfeer in de stad. Hopen dat het morgen toch iets beter wordt.
Het was bekend dat het zondag rustig ging worden, zaterdag en maandag zouden de top-dagen moeten zijn.

Iemand trouwens de borden nog gezien met 'Stadhuisplein vol!' en stopborden er onder? Daar trok echt niemand zich iets van aan en liep gewoon door :') .
pi_87299298
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:10 schreef Goover het volgende:

[..]
Iemand trouwens de borden nog gezien met 'Stadhuisplein vol!' en stopborden er onder? Daar trok echt niemand zich iets van aan en liep gewoon door :') .
Ik heb die mededeling volledig gemist, op dat moment stond ik bij Lemmy's was ook erg gezellig daar. Ik las wel ergens dat de politie vond dat die borden wel geholpen hebben.
Whiskyplankje
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:07:21 #178
2651 svann
night-hawk
pi_87310982
Mensen die niet perse naar het plein wilden, zullen wel omgelopen zijn.
Vond het wel relaxt, die drie dagen.

De optocht en de warenmarkt vond ik wat magertjes dit jaar.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 17 oktober 2010 @ 18:48:49 #179
98135 TeleluvR
pi_87640664
Goed Thais eten, moet ik daarvoor bij Sabai Sabai zijn, of zijn er betere opties?
pi_87645650
Ik heb eigenlijk nog nooit Thai gegeten in Leiden. Over Sabai Sabai hoor ik wel wisselende verhalen. Er zit er op de Stationsweg ook een, Sisaket of zoiets, ziet er ook wel aardig uit. Die afhaal Thai naast de Bruine Boon is trouwens ook niet slecht.
Whiskyplankje
  zondag 17 oktober 2010 @ 22:48:50 #181
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_87653058
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:50 schreef Karstman het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit Thai gegeten in Leiden. Over Sabai Sabai hoor ik wel wisselende verhalen. Er zit er op de Stationsweg ook een, Sisaket of zoiets, ziet er ook wel aardig uit. Die afhaal Thai naast de Bruine Boon is trouwens ook niet slecht.
die afhaal thai naast de bruine boon = sabai sabai, een extra afhaal adres...

;)

ik vind sabai sabai tot nu toe altijd goed. in t weekend soms wel lang wachten op je eten. lijkt alsof de afhaal voor de klanten in t restaurant aan gaat... maar altijd lekker gegeten.
Kwak
  Redactie Frontpage maandag 18 oktober 2010 @ 08:08:03 #182
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_87661007
Nu 2x gegeten, 1x op een zaterdag, 1x op een vrijdag. 2x zat de tent helemaal vol, maar geen van beide keren lang hoeven te wachten op mn eten. Ik kreeg het eerder te snel dan te laat.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_87663056
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 18:48 schreef TeleluvR het volgende:
Goed Thais eten, moet ik daarvoor bij Sabai Sabai zijn, of zijn er betere opties?
Sabai Sabai is niet slecht, een alternatief is http://www.buddhas.nl/
pi_89756098
kick *O*

zeg leidenaren, weten jullie waar in leiden het meest lyrische over the top kersthuis te vinden is?
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:00:19 #185
2651 svann
night-hawk
pi_89767005
Mijn achterbuurvrouw kon er wat van, maar die is helaas van de zomer overleden.

Zal mijn ogen eens open houden.
Wat wilde je er mee doen?
pi_89767031
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:00 schreef svann het volgende:
Mijn achterbuurvrouw kon er wat van, maar die is helaas van de zomer overleden.

Zal mijn ogen eens open houden.
Wat wilde je er mee doen?
foto maken, maar liefst morgen eigenlijk, uiterlijk zondag :o
pi_89769107
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:00 schreef Mirjam het volgende:

[..]

foto maken, maar liefst morgen eigenlijk, uiterlijk zondag :o
Ik ken er wel een in Katwijk (is toch regio Leiden). Daar staat elk jaar meer troep in de tuin dan een gemiddeld tuincentrum in de schappen heeft liggen. :')
Ik ben er dit jaar nog niet langsgekomen dus ik weet niet zeker of ze de boel al weer opgetuigd hebben.
pi_89769234
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:49 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ik ken er wel een in Katwijk (is toch regio Leiden). Daar staat elk jaar meer troep in de tuin dan een gemiddeld tuincentrum in de schappen heeft liggen. :')
Ik ben er dit jaar nog niet langsgekomen dus ik weet niet zeker of ze de boel al weer opgetuigd hebben.
ik bedoel leiden, niet regio leiden he :D
pi_89779072
Ik zag van de week toen ik over de Zijlsingel liep in een van die zijstraten, denk de Trompstraat, een huge ass opblaassneeuwman staan. Je weet wel zo een met een hoge hoed enzo. Geen idee wat er verder stond maar dit is wel een teken aan de wand :)
Whiskyplankje
pi_89805605
ik geloof dat ik zelf zo maar ff op zoek moet :')
op m'n fietsje naar de kooi, is vast wel wat leuks te zien :P
pi_89811053
Ik heb er nog een voor je, de Oosterdwarsgracht (tussen oude vest en langegracht) daar is 1 huis waar ze altijd helemaal los gaan. Ze hebben nu al een berg licht hangen maar er komen in de komende dagen nog meer versieringen bij.Gaat altijd in fases bij die mensen en over de top is het zeker.
Whiskyplankje
pi_92582736
heeft 1 van jullie het leidsch dagblad?
ik ben benieuwd naar het artikel over de workshop bij slager van der zon
pi_92596830
Yep. :)
Mooi artikel.
Zou dat als niet vaste klant ook wel eens willen meemaken.
pi_92602848
Wij hebben het LD op het werk wil morgen wel even kijken en scannnen en naar je mailen ofzo
Whiskyplankje
pi_92615064
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 17:50 schreef svann het volgende:
Yep. :)
Mooi artikel.
Zou dat als niet vaste klant ook wel eens willen meemaken.
ik was benieuwd, omdat ik ook foto's voor de krant had gemaakt van die workshop (verschijnen volgende week ergens ook op m'n flickr)
maar het was helaas niet mijn foto :+

bedankt mensen!
pi_94547530
lipper
Hallo mensen

Ik ben op zoek naar een sportschool in de omgeving van leiden, maar er is veel keus en en er zijn veel verschillende tarieven.
Wie kan mij iets aanbevelen?
Ik ben een onervaren sporter, dus goede begeleiding is belangerijk.
Om sauna's douches en zonnebanken geef ik helemaal niks.
pi_94547547
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:14 schreef lipper het volgende:
lipper
Hallo mensen

Ik ben op zoek naar een sportschool in de omgeving van leiden, maar er is veel keus en en er zijn veel verschillende tarieven.
vlietlijn?
pi_94547718
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:14 schreef lipper het volgende:
lipper
Hallo mensen

Sportcity Steenschuur, vragen naar Bas.
In elk geval geen Fit4Free, hoor ik alleen maar ellende over.
Whiskyplankje
pi_94547989
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 11:19 schreef Karstman het volgende:
[..]
Sportcity Steenschuur, vragen naar Bas.
In elk geval geen Fit4Free, hoor ik alleen maar ellende over.
Nee ik ga niet naar een lowbudget sportschool. Gewoon netjes maar niet te overdreven met van alles wat ik niet ga gebruiken.
Maar ben jij bas?
pi_94550181
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:26 schreef lipper het volgende:

[..]

Nee ik ga niet naar een lowbudget sportschool. Gewoon netjes maar niet te overdreven met van alles wat ik niet ga gebruiken.
Maar ben jij bas?
Nope :) Maar ik sport daar wel, althans nu even niet door een liesbelessure. Er is geen zonnebank, geen sauna, kleedkamers zijn aan de kleine kant. Maar prima apparaten, veel groepslessen en mini workouts. Qua begeleiding vind ik Bas een van de betere daar.
Whiskyplankje
pi_94550503
Ja ik twijfel nu nog tussen sportcity en vlietlijn.
Ga ze vanavond een bezoekje brengen.
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:43:59 #202
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_94553110
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 12:28 schreef lipper het volgende:
Ja ik twijfel nu nog tussen sportcity en vlietlijn.
Ga ze vanavond een bezoekje brengen.
mevr. RSie is heel tevreden over Vlietlijn (ze heeft ook bij SC gezeten maar daar is ze gestopt) bij Vlietlijn doet ze nu nog voornamelijk aan Pilates
pi_94553820
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 13:43 schreef RSie het volgende:
[..]
mevr. RSie is heel tevreden over Vlietlijn (ze heeft ook bij SC gezeten maar daar is ze gestopt) bij Vlietlijn doet ze nu nog voornamelijk aan Pilates
En waarom is mevrouw RSIe daar gestopt dan??
  Redactie Frontpage donderdag 24 maart 2011 @ 15:36:59 #204
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_94557383
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:03 schreef lipper het volgende:

[..]

Schijnbaar hielp het niet tegen RSI, aangezien ze nog steeds mevr. RSIe is ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_94586212
Ouwe OP. Is Dribbel niet een Delftenaar?
Ben zelf nog steeds import-Leidenaar *O*
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:24:57 #206
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_94588104
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:03 schreef lipper het volgende:

[..]

Durf ik je echt niet te zeggen.
pi_95176860
Werk sindskort in Leiden, slaap deze week en hopelijk niet veel weken meer in een hotel.

Hopelijk straks een eigen plekje hier of in 1 van de omringende steden.

Wilde vanavond trouwens even uit, gewoon relaxed cafe ofzo, waar wel mensen zijn, maar niet stampvol. Even lekker wat drinken aan de bar.

Iemand tips op donderdagavond?
pi_95177576
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:03 schreef JDx het volgende:
Werk sindskort in Leiden, slaap deze week en hopelijk niet veel weken meer in een hotel.

Hopelijk straks een eigen plekje hier of in 1 van de omringende steden.

Wilde vanavond trouwens even uit, gewoon relaxed cafe ofzo, waar wel mensen zijn, maar niet stampvol. Even lekker wat drinken aan de bar.

Iemand tips op donderdagavond?
Donderdag = studentenavond..

Tsja tips, tips waar hou je van?

Er zijn 2 goede Irish Pubs in Leiden, North End en Bad Habits. Northend zit dus aan het Noordeinde (duh), Bad Habits in de Pelikaanstraat, aan een plein dat de Haarlemmerstraat, onze winkelstraat kruist.

Voor Harde Rock heb je Lazerus, Lemmy's Biercafé en Brothers of Beer. Voor alternatieve sferen Dranklokaal de WW. Voor studentikoos geklets moet je in Einstein, 't Keizertje of in Roebels zijn. Voor iets neutraals of een snelle borrel De Bruine Boon, stadcafé van der Werff (met zonnig terras :) ), café De Kroeg (met pooltafel in de kelder :) ) of Olivier zijn.

Wil je nog een beetje dansen naast borrelen dan kan je terecht bij Odessa of Olorosso. De muziek is populaire dance.

Er zijn natuurlijk meer kroegen, zoek op kroegen of café Leiden met Google en je hebt een hele lijst maar met deze heb ik ervaring. Met Google (Maps) kan je van de meeste ook de adressen vinden van de hier genoemde kroegen.

Alvast veel plezier, ik ga vanavond ook :)
pi_95177656
Ok relaxed, ik zit nu vlakbij het station, dus wilde niet de halve stad aflopen om ergens te gaan zitten. Alles ligt me wel behalve echt die harde rock.

Ik werk nu, dus ben geen student meer, maar heb nog genoeg vrienden die student zijn, dus pas er op zich wel tussen (zolang je geen pas moet hebben).

Waar ik vandaan kom heb je niet zoveel, je hebt 2/3 grote kroegen/clubs en een stuk of 8 kleine cafe'tjes, sommige zitten jongeren, sommige meer ouderen.

Ik zit op zaterdag wel vaak in de club, maar op andere dagen (en ook op zaterdag wel) vaak zo'n klein cafe'tje waar veel mensen komen tussen de 20 en 30.

Vooral int begin zit ik wel graag even aan de bar, beetje rondkijken, kletsen met de barmensen of mensen die naast je zitten.
pi_95181813
Lemmy's biercafe is wel goed te doen, maar niet op donderdag. Veel te veel vervelende studenten dan. Brothers of beer is daarna mijn keuze, maarja, als je niet van hardrock/metal houdt hoef je daar niet naartoe. :P Waar ik me ook altijd prima kon vertoeven is de Meneer Jansen. Daar is het meestal wat rustiger.
pi_95182127
En als je meer bent van de Wodka, Cola Vieux of Whisky? Zie allemaal biernamen ;)
pi_95185645
Bij Lemmy's biercafe hebben ze naast heel veel bier ook heel veel whiskey. http://biercafe.nl/
pi_95186312
Thanks, loop zo even een rondje, zie wel wat gezellig ;)
pi_95206192
Ik vond het gister best gezellig in Lemmy's, beetje jammer dat ik vandaag weer moest werken :)
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage vrijdag 8 april 2011 @ 09:21:59 #215
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_95206601
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:48 schreef CasB het volgende:
Lemmy's biercafe is wel goed te doen, maar niet op donderdag. Veel te veel vervelende studenten dan. Brothers of beer is daarna mijn keuze, maarja, als je niet van hardrock/metal houdt hoef je daar niet naartoe. :P Waar ik me ook altijd prima kon vertoeven is de Meneer Jansen. Daar is het meestal wat rustiger.
Mr. Janssen = redelijkerwijs mijn stamkroeg.
Olivier is ook leuk, als je van bier houdt :)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_95207750
Ik ben naar Olivier, Einstein, Next, Lemmy's, De Kroeg, Cityhall, Roebels en Odessa (kwam ik niet in) geweest en diverse shoarmazaken haha.
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:03:19 #217
108913 Godshand
guide4you
pi_95223853
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:00 schreef JDx het volgende:
Ik ben naar Olivier, Einstein, Next, Lemmy's, De Kroeg, Cityhall, Roebels en Odessa (kwam ik niet in) geweest en diverse shoarmazaken haha.
Je alcoholpeil was hoog dat je Odessa niet inkwam :D?

Dranklokaal de WW en Lemmy's gister....
  vrijdag 8 april 2011 @ 19:44:04 #218
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_95230824
jullie vergeten de bonte koe! O+
Kwak
pi_95240704
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je alcoholpeil was hoog dat je Odessa niet inkwam :D?

Dranklokaal de WW en Lemmy's gister....
Haha nee, ben geen student meer, dus heb geen studentenpas. In de Next kon ik me nog wel naar binnen praten.
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:11:06 #220
108913 Godshand
guide4you
pi_95242687
quote:
Op vrijdag 8 april 2011 19:44 schreef kwakz0r het volgende:
jullie vergeten de bonte koe! O+
Te klein, teveel ouwe lullen. No thnx!
  vrijdag 8 april 2011 @ 23:15:33 #221
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_95242945
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 23:11 schreef Godshand het volgende:

[..]

Te klein, teveel ouwe lullen. No thnx!
mja, ik ga meestal naar de kroeg met vrienden, dus dan valt t ouwe lullen gehalte me wel mee. maar ja, mij zul je niet vinden in odessa bijvoorbeeld. roebels, de ww, de kroeg, vind ik ook niks.
Kwak
pi_95262272
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:37 schreef JDx het volgende:

[..]

Haha nee, ben geen student meer, dus heb geen studentenpas. In de Next kon ik me nog wel naar binnen praten.
Ik was al eeuwen geen student meer en toen kon ik nog op de studentenmaandagavond bij Odessa naar binnen. Nu al een poos niet meer geweest, te jong publiek en vooral te klein (te druk). Weinig dansmogelijkheden.
pi_95270595
Als ik echt uit wil, dansen enzo, dan ga ik inderdaad wel naar een grotere stad, maar ik zocht meer iets waar ik lekker kon zitten aan de bar, want de hele tijd in een hotel is ook niks. En iets met allemaal tafeltjes is ook niks in je eentje, vind het altijd wel leuk om met mensen naast me te praten of met de mensen achter de bar.
pi_95827466
Dit topic is nog doder dan het Drenthe topic :P
pi_95833964
Yup de meeste Leienaren hebben nog helemaal geen internet. Daarbij gebeurt er nooit wat :)
Whiskyplankje
pi_95834114
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 23:36 schreef Karstman het volgende:
Yup de meeste Leienaren hebben nog helemaal geen internet. Daarbij gebeurt er nooit wat :)
noh, ik heb anders verdacht veel leidenaren op twitter, altijd gezellige boel daaro :Y
pi_95834792
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 23:36 schreef Karstman het volgende:
Voor Koninginnedag moet je hier niet zijn :P
pi_95841812
Dan ga ik er ook mooi vandoor :P maar gister zeker vermaakt in de Harmonie, leuke en vooral aardige bardame en de Next was ook wel even leuk.
  vrijdag 22 april 2011 @ 11:33:01 #229
2651 svann
night-hawk
pi_95845137
Eindelijk de gezond verstand oplossing!

Een sneltram door de smalle binnenstad frotten ten koste van de algemene verbetering van het openbaar vervoer, vond ik al een misplaatste Betuwelijn-achtige hobby van wat bestuurders.
Dat lijntje naar Utrecht is al jaren een aanfluiting.
quote:
Rijn Gouwe Lijn over bestaand spoor

DEN HAAG/REGIO - De Rijn Gouwe Lijn tussen Gouda en Leiden Centraal komt over bestaand spoor, dat daartoe wordt verbeterd. Vanaf het Leidse station gaat de verbinding vervolgens over vertrambare busbanen naar de kust.

Dat staat in het akkoord Zuid-Holland verbindt en geeft ruimte dat de nieuwe coalitiepartijen CDA, D66, SP en VVD in deze provincie zijn overeengekomen en donderdagochtend in het Provinciehuis in Den Haag is gepresenteerd.

Daarin valt verder te lezen dat het nieuwe provinciebestuur voor de Rijnlandroute kiest voor het tracé langs de Stevenshof in Leiden en door Voorschoten. Er wordt 100 miljoen euro extra uitgetrokken om die route beter inpasbaar te maken.

De partijen hebben ook de wens uitgesproken om het zweefvliegen op vliegveld Valkenburg zo lang mogelijk te behouden.
http://www.leidschdagblad(...)-over-bestaand-spoor
  Redactie Frontpage vrijdag 22 april 2011 @ 12:00:53 #230
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_95846107
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:33 schreef svann het volgende:

Een sneltram door de smalle binnenstad frotten ten koste van de algemene verbetering van het openbaar vervoer, vond ik al een misplaatste Betuwelijn-achtige hobby van wat bestuurders.

[..]

Maar ondertussen wordt voor de Rijnlandroute een prutsalternatief gekozen terwijl BAM juist (graties en voor niets) het burgerinitiatief over de Churchilllaan als beste alternatief heeft gekozen... PS schat de kosten voor dit alternatief ongeveer 200 miljoen duurder in dan BAM (800 mil vs 600 mil).

Maar goed... gelukkig weten we allemaal dat Asje van Dijk gewoon doet wat hij wil, zie zo ook de RGL.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_95858195
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:00 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Maar goed... gelukkig weten we allemaal dat Asje van Dijk gewoon doet wat hij wil, zie zo ook de RGL.
Ehm, Asje van Dijk is niet meer, komt niet terug in de nieuwe gedeputeerde staten.
Whiskyplankje
  vrijdag 6 mei 2011 @ 01:08:57 #232
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_96418248
Moet morgen (vrijdag 6 mei) om 13.00 voor een workshop in (de?) Plexus zijn aan de Kaiserstraat. Woon in Rhenen dus ik vraag me af wat een goed tijdstip is om te vertrekken vanuit Utrecht CS. Kom net thuis van festival in Wageningen en ik heb eigenlijk helemaal geen zin. :')

edit: 9292ov gecheckt

[ Bericht 4% gewijzigd door Mirel op 06-05-2011 07:27:05 ]
When all else fails, you always have delusion.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 18:48:53 #233
108913 Godshand
guide4you
pi_96443927
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:33 schreef svann het volgende:

[..]

Ik zit helemaal niet te wachten op de RGL. Eerder op een vrachtwagentunnel voor al die achtelijke vrachtwagenchauffeurs naar de Bollenstreek over de N206 (Churchillaan) die altijd vasstaat rond de spits, plus verbreding van de Vlietbrug.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:08:27 #234
2651 svann
night-hawk
pi_96778480
Ja, dat is echt een ramproute. :{
Gingen ze daar niet 'versneld' wat aan doen?
Of was dat aan een ander knelpunt?

Zondag Marathon.
Goed je route plannen als je dan ergens heen wil.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 00:18:03 #235
108913 Godshand
guide4you
pi_96779068
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:08 schreef svann het volgende:
Ja, dat is echt een ramproute. :{
Gingen ze daar niet 'versneld' wat aan doen?
Of was dat aan een ander knelpunt?

Zondag Marathon.
Goed je route plannen als je dan ergens heen wil.
Ben heel weekend niet thuis, dus nergens last van :P
pi_96792075
Ik heb met een beetje geluk binnenkort een appartementje aan de Breestraat *O*
  zaterdag 14 mei 2011 @ 17:20:33 #237
108913 Godshand
guide4you
pi_96799032
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:02 schreef JDx het volgende:
Ik heb met een beetje geluk binnenkort een appartementje aan de Breestraat *O*
Succes met de lallende studenten op maandag en donderdagnacht :P
pi_96807099
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik zelf ook wel van de feestjes ;)

Edit: en 3-dubbele beglazing in de slaapkamer :P
  zondag 15 mei 2011 @ 00:44:15 #239
108913 Godshand
guide4you
pi_96822797
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 20:45 schreef JDx het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik zelf ook wel van de feestjes ;)

Edit: en 3-dubbele beglazing in de slaapkamer :P
Welke tenten ging je ook alweer heen? Kom anders keer meeborrelen met mn maten (niet dat we een vaste borrelavond hebben...)
pi_96825398
Ja vanalles, zolang je 20+ bent vind ik het goed ;)
  zondag 15 mei 2011 @ 02:12:54 #241
108913 Godshand
guide4you
pi_96825578
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:05 schreef JDx het volgende:
Ja vanalles, zolang je 20+ bent vind ik het goed ;)
Ik ben 35 dus dat loopt wel los geloof ik...
pi_96826054
Ja idd, ben bijna 30, nog paar maandjes :P
  zondag 15 mei 2011 @ 02:57:21 #243
108913 Godshand
guide4you
pi_96826477
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:33 schreef JDx het volgende:
Ja idd, ben bijna 30, nog paar maandjes :P
Ok. Nou je hebt PM
  zondag 15 mei 2011 @ 09:56:57 #244
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_96828544
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 17:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je zit op de breestraat, ter hoogte van Minerva is niet zo fijn nee :D
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  Redactie Frontpage zondag 15 mei 2011 @ 11:56:15 #245
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_96831332
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:56 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je zit op de breestraat, ter hoogte van Minerva is niet zo fijn nee :D
Daar zou een veiligheidscontour omheen gelegd moeten worden in het bestemmingsplan!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 15 mei 2011 @ 13:35:11 #246
108913 Godshand
guide4you
pi_96834828
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 11:56 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Daar zou een veiligheidscontour omheen gelegd moeten worden in het bestemmingsplan!
Eerder een gracht met ophaalbrug...
  zondag 15 mei 2011 @ 13:45:33 #247
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_96835258
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:35 schreef Godshand het volgende:

[..]

Eerder een gracht met ophaalbrug...
Beter gewoon bulldozeren en er iets nuttigs wegzetten :P
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  zondag 15 mei 2011 @ 13:52:46 #248
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_96835607
Ik ben vorig jaar vaak op dinsdag op woensdagnacht daar langsgelopen, die discodeur wordt echt keihard dichtgeknald als studenten naar buiten gaan om te kotsen of naar die snackbar gaan.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:54:55 #249
108913 Godshand
guide4you
pi_96835689
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:52 schreef Stefan het volgende:
Ik ben vorig jaar vaak op dinsdag op woensdagnacht daar langsgelopen, die discodeur wordt echt keihard dichtgeknald als studenten naar buiten gaan om te kotsen of naar die snackbar gaan.
Die snackbar heeft wel mooi kunnen verbouwen door de aanloop van de Minervanen.. Draaien volgens mij wel goede omzetten :P
  zondag 15 mei 2011 @ 14:04:51 #250
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_96836188
Net bij de Jacobs Catslaan geweest. Leuk.
  Redactie Frontpage zondag 15 mei 2011 @ 16:30:22 #251
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_96844504
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:52 schreef Stefan het volgende:
Ze staan altijd zo stoer op hun balkonnetjes te schreeuwen :r
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 15 mei 2011 @ 19:38:04 #252
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
  maandag 16 mei 2011 @ 16:32:17 #253
108913 Godshand
guide4you
pi_96891068
quote:
Daar woon jij in de buurt? :D

Bierglazenhuis, wel grappig :D
  maandag 16 mei 2011 @ 16:40:09 #254
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_96891472
Ik woon in het centrum, het is wel mijn filmpje :)
  maandag 16 mei 2011 @ 18:53:37 #255
2651 svann
night-hawk
pi_96897606
Leuk filmpje!
En leuk om je daar zo maar tegen te komen. :)

Ik woon daar, Godshand.
Het is twee dagen verdomd hard werken om dat als bewoners allemaal te organiseren.
Maar lopers en buurtbewoners waarderen het enorm. En het is erg gezellig natuurlijk.
En we komen weer eens in alle regio (multi)media. :p

http://www.jacobcatslaan.nl
  maandag 16 mei 2011 @ 19:23:44 #256
108913 Godshand
guide4you
pi_96899462
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:40 schreef Stefan het volgende:
Ik woon in het centrum, het is wel mijn filmpje :)
Ik zie geen huis van bierglazen? Of bedoelen ze meer dat er een tap was? :P
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:59:39 #257
2651 svann
night-hawk
pi_96924067
Die was er ook wel, ja. (Ter beschikking gesteld).
Was misschien vanwege die decoratie daar bovenop de 'glazenhuis'-stellage.

Opbrengst van alle acties gisteren was iets van tegen de 4000 euro.
pi_97018996
JDx geintroduceerd in het Leidse Nachtleven, samen met een voor mij onbekende vrouwelijke schone...
pi_97021758
Sow... dacht dat ik ergens aan de andere kant van Leiden was, bestelde dat meisje voor mij een taxi, was ik er binnen 2 minuten :')
pi_97522663
Zo, maar even aanmelden hier. Ik wil binnenkort ook in Leiden een leuk optrekje vinden, maar zijn er nog plekken dan wel makelaars die ik moet mijden? Wat staat er slecht bekend, en waar zitten de societeiten (zodat ik daar niet naast eindig ofzo :P)

Alvast dank, en tot ziens in Leiden :)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 01:35:00 #261
108913 Godshand
guide4you
pi_97526479
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:45 schreef tedkees2 het volgende:
Zo, maar even aanmelden hier. Ik wil binnenkort ook in Leiden een leuk optrekje vinden, maar zijn er nog plekken dan wel makelaars die ik moet mijden? Wat staat er slecht bekend, en waar zitten de societeiten (zodat ik daar niet naast eindig ofzo :P)

Alvast dank, en tot ziens in Leiden :)
Makelaars; dus kopen?

Slecht bekend is Kooi, Transvaalbuurt :P
pi_97526895
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 01:35 schreef Godshand het volgende:

[..]

Makelaars; dus kopen?

Slecht bekend is Kooi, Transvaalbuurt :P
Ik bedoelde eigenlijk huurbemiddelingsbureaus ;) Kopen is wel een optie, maar liever eerst huren zodat ik over een jaartje verder kan kijken. Op zich denk ik dat ik wel een redelijk budget heb (persoonlijk vind ik 800 euro huur meer dan genoeg in m'n eentje), dus ik hoef niet persé in een oud bouwval of in een kutbuurt te wonen denk ik.
Ik rij ook vrij weinig auto, dus parkeren hoeft ook niet persé makkelijk te zijn! Woensdag t/m vrijdag overigens weer naar Leiden, bbq enzo als 't weer meezit. Wel fijn om een hoop studenten te kennen, vooral als de betreffende studie niet zo heel groot is :) Zelf werk ik overigens in Den Haag, en met een beetje pijn en moeite is dat zelfs te fietsen (maar de trein is ook prima).
  dinsdag 31 mei 2011 @ 02:07:19 #263
108913 Godshand
guide4you
pi_97527076
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 01:54 schreef tedkees2 het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk huurbemiddelingsbureaus ;) Kopen is wel een optie, maar liever eerst huren zodat ik over een jaartje verder kan kijken. Op zich denk ik dat ik wel een redelijk budget heb (persoonlijk vind ik 800 euro huur meer dan genoeg in m'n eentje), dus ik hoef niet persé in een oud bouwval of in een kutbuurt te wonen denk ik.
Ik rij ook vrij weinig auto, dus parkeren hoeft ook niet persé makkelijk te zijn! Woensdag t/m vrijdag overigens weer naar Leiden, bbq enzo als 't weer meezit. Wel fijn om een hoop studenten te kennen, vooral als de betreffende studie niet zo heel groot is :) Zelf werk ik overigens in Den Haag, en met een beetje pijn en moeite is dat zelfs te fietsen (maar de trein is ook prima).
Oh huren wordt lastig. Ik ben via de studentenverhuurvereniging, gekickt naar de gewone verhuurder en kreeg dus voorrang (sociale en vrije huur). Maar als je dit niet hebt, kan je sowieso al 5 jaar wachten.

Probeer Direkt Wonen maar, misschien daar nog kans..

Societeitenadressen:

http://www.vslcatena.nl http://www.lsvminerva.nl http://www.lvvsaugustinus.nl http://www.ssr-leiden.nl

Succes
pi_97527411
Als ik wat huur moet t sowieso vrije sector zijn, sociaal kom ik niet voor in aanmerking en een studentenkamer al helemaal niet. Ik heb hier en daar al wat gezien, maar uk moet nog serieus gaan zoeken.

Bedankt voor de info iig :)
pi_97529098
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 02:28 schreef tedkees2 het volgende:
Als ik wat huur moet t sowieso vrije sector zijn, sociaal kom ik niet voor in aanmerking en een studentenkamer al helemaal niet. Ik heb hier en daar al wat gezien, maar uk moet nog serieus gaan zoeken.

Bedankt voor de info iig :)
Ik heb met dit bureautje wel goede ervaringen: http://www.e-linevastgoedbeheer.nl/

Ze zijn niet zo groot (2 personen, vriend en vriendin) maar als ze iets vinden binnen jou wensen nemen ze wel contact met je op. Daarnaast rekenen ze niet 2 maanden huur als bemiddelingskosten zoals de meeste (ik geloof 1 maand ofzo).
  Redactie Frontpage dinsdag 31 mei 2011 @ 08:27:17 #266
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97529312
Zelf altijd www.burohogeland.nl ingeschakeld. Bevalt goed, kleinschalig en persoonlijk contact. Wonen in de Transvaalbuurt is zo slecht nog niet, heb er 2 jaar gewoond.

Als je sociëteiten wilt vermijden dan raad ik je aan niet aan het Rapenburg te huren :P
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97529479
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 08:27 schreef JeMoeder het volgende:
Zelf altijd www.burohogeland.nl ingeschakeld. Bevalt goed, kleinschalig en persoonlijk contact. Wonen in de Transvaalbuurt is zo slecht nog niet, heb er 2 jaar gewoond.

Als je sociëteiten wilt vermijden dan raad ik je aan niet aan het Rapenburg te huren :P
Mijden is een groot woord :P Maar er direct naast is natuurlijk wat extreem.
pi_97529601
Ik heb afgelopen week ook een huurcontract getekend via Vijfsterrenleiden. Heb een appartement aan de Breestraat, niet ver van Minerva, maar goed, je wil in het centrum wonen of je wil het niet he ;)

Daar rekenen ze trouwens 80% van de huurprijs als bemiddelingskosten, maar daar komt nog 19% btw overheen, dus zit je op ca. 95%. Ook kleinschalig en ze helpen je goed, tenminste dat vond ik.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 08:50:04 #269
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97529606
ha! Ik haak ook meteen aan, ik heb vanaf september een baan in Leiden en zoek dus ook woonruimte. Qua timing (met alle startende studenten) kan het denk ik niet slechter maar het is niet anders.. Zou het veel verschil maken om iets te zoeken vanaf augustus? Ik zoek ook een huurwoning tot max 700 p/m.
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_97529650
Wat ik dus net zeg, als je bereid bent om 2000-3000 euro (1maand huur, 1 maand borg en 1 maand bemiddelingskosten) te betalen in 1x, dan heb je vrij snel iets leuks.

Studenten blijven over het algemeen toch in de goedkopere appartementjes/studio's en kamers.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 08:54:44 #271
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97529686
ik zoek dus ook een goedkoop appartementje :P liefst geen studio.. Ik hoef overigens niet in het centrum te wonen.
pi_97529861
http://www.vijfsterrenleiden.nl/content/object.php?ob_ID=921

Niet al te duur en buiten het centrum.

[ Bericht 28% gewijzigd door JDx op 31-05-2011 10:48:16 ]
pi_97530353
quote:
Wat leuk dat je quintus vergeet in dit lijstje :D

OT: Al jaren geen ervaring meer met kamer of appartementenbemiddelingsbureau's maar 15 jaar geleden was de Kamerraad uitstekend 8-)
Whiskyplankje
pi_97530404
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:34 schreef Karstman het volgende:

[..]

Wat leuk dat je quintus vergeet in dit lijstje :D

OT: Al jaren geen ervaring meer met kamer of appartementenbemiddelingsbureau's maar 15 jaar geleden was de Kamerraad uitstekend 8-)
Bij kamerraad langs geweest, daar had ik idd een goed gevoel bij.
pi_97770720
Zo. Ingeschreven bij Kamerraad. Kijken of ze mij aan een leuk appartementje kunnen helpen. Zou me toch een klein uurtje reistijd schelen, en waarschijnlijk aan een hoop woonplezier i.t.t. het Dordrecht waar ik nou zo wel op uit ben gekeken na 28 jaar.
  maandag 6 juni 2011 @ 01:31:58 #276
108913 Godshand
guide4you
pi_97771480
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 08:50 schreef Blurred86 het volgende:
ha! Ik haak ook meteen aan, ik heb vanaf september een baan in Leiden en zoek dus ook woonruimte. Qua timing (met alle startende studenten) kan het denk ik niet slechter maar het is niet anders.. Zou het veel verschil maken om iets te zoeken vanaf augustus? Ik zoek ook een huurwoning tot max 700 p/m.
Ik zou nu beginnen met zoeken. Je hebt idd concurrentie van de studenten.
  maandag 6 juni 2011 @ 01:33:35 #277
108913 Godshand
guide4you
pi_97771521
Kijk trouwens ook op Marktplaats, daar staan regelmatig woningen aangeboden, soms wel anti-kraak maar beter iets dan niets, nietwaar?
pi_97771546
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 01:31 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik zou nu beginnen met zoeken. Je hebt idd concurrentie van de studenten.
't scheelt wel dat veel studenten op een lager budget zitten. Behalve dan de studenten die zo snugger zijn om de kosten van een appartement te delen. Gelukkig zit ik qua max. budget wel iets boven de prijs van twee studentenkamers.
pi_97775282
Zoek je trouwens iets voor 700 ex of inclusief?
  maandag 6 juni 2011 @ 11:08:09 #280
108913 Godshand
guide4you
pi_97778320
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 08:52 schreef JDx het volgende:
Wat ik dus net zeg, als je bereid bent om 2000-3000 euro (1maand huur, 1 maand borg en 1 maand bemiddelingskosten) te betalen in 1x, dan heb je vrij snel iets leuks.

Studenten blijven over het algemeen toch in de goedkopere appartementjes/studio's en kamers.
1 maand bemiddelingskosten is evenveel als de huur? :D

Makkelijk verdiend dan, ruikt naar oplichterij...
pi_97778937
Ze moeten het hebben van de duurdere appartementen, ze hebben een pand, een website, 2 mensen in dienst, diverse bezichtigingen per persoon, regelen alles voor de verhuurder, alles voor de huurder, stellen het contract op.

Denk dat ze voor mij al gauw 8uur bezig zijn geweest (contact met verhuurder, contact met mij, inschrijving, 3 bezichtigingen, mailtjes, telefoontjes, contract opstellen, contract tekenen), doe dat een keer x 60euro (ex. btw), dan zit je toch al gauw op 500 euro.

Op die kamertjes van 400 euro verdienen ze bijna niets lijkt mij zo.
pi_97781053
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:08 schreef Godshand het volgende:

[..]

1 maand bemiddelingskosten is evenveel als de huur? :D

Makkelijk verdiend dan, ruikt naar oplichterij...
Doen bijna alle bemiddelingsbureaus volgens mij... (tussen de 0,5 en 2 maanden huur aan bemiddelingskosten)
pi_97800801
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:29 schreef Goover het volgende:

[..]

Doen bijna alle bemiddelingsbureaus volgens mij... (tussen de 0,5 en 2 maanden huur aan bemiddelingskosten)
Klopt. En als je JDx z'n uitleg erbij ziet is 't opeens helemaal exorbitant. 't blijven commerciële instellingen, dus ze moeten ergens een winst uit halen. Nu weet ik dat ze de kosten van goedkopere appartementen/kamers ook wel iets weten te drukken door bezichtiging in groepsverband te doen onder een bepaalde grens, en ik neem aan dat ze voor een studentenkamer een andere procedure hebben dan voor een appartement van zeg 800-900 euro p/m.
pi_97805776
En die zijn ook veel sneller weg, een goedkope kamer heeft vaak maar 1 kijker nodig in steden met veel studenten, bij mij was de bemiddelingsprijs trouwens 80% van de maandhuur.
pi_97820774
Ons gezin, ouders, 3 kinderen van 9, 9 en 11 willen ons in Leiden vestigen.

Wat is de leukste buurt die ook veilig is voor kids, een beetje groen, maar dat je dus niet helemaal in een buitenwijk zit. En natuurlijk een zo laag mogelijk tokkie gehalte.

Max. Euro 500K te besteden.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 00:10:16 #286
108913 Godshand
guide4you
pi_97821047
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 00:04 schreef TerugnaarNL het volgende:
Ons gezin, ouders, 3 kinderen van 9, 9 en 11 willen ons in Leiden vestigen.

Wat is de leukste buurt die ook veilig is voor kids, een beetje groen, maar dat je dus niet helemaal in een buitenwijk zit. En natuurlijk een zo laag mogelijk tokkie gehalte.

Max. Euro 500K te besteden.
Een half miljoen? Nou daar is genoeg voor te vinden, kijk maar ff op Funda.

Echte jonge buurten zijn Stevenshof en Merenwijk.
pi_97825901
Ja, we zagen een leuk huis aan de rand van Stevenshof; lees ik vervolgens dat ze daar voor de deur een stukje autobaan gaan aanleggen om de A4 en A44 met elkaar te verbinden.

Merenwijk zullen we zeker eens bekijken op Funda. Zit je in elk geval dicht bij de Kagerplassen.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 juni 2011 @ 08:47:48 #288
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97828577
Stevenshof en Merenwijk zijn pauper.

Zou ook eens kijken in de Burgemeesterwijk (zeer populair onder gezinnen) en in mindere mate naar de Zeeheldenbuurt en Roomburg.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97829407
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 08:47 schreef JeMoeder het volgende:
Stevenshof en Merenwijk zijn pauper.

Zou ook eens kijken in de Burgemeesterwijk (zeer populair onder gezinnen) en in mindere mate naar de Zeeheldenbuurt en Roomburg.
Eens, daarbij is de Stevenshof ongeveer het minst groene stukje van Leiden en samen met de Merenwijk het verst van het centrum.

Burgemeesterswijk en Professorenwijk zijn inderdaad erg populair, Zeeheldenbuurt is kinderrijk maar het tokkiegehalte is wat hoger. Roomburg is iets verder van het centrum ook maar past denk ik wel bij wat jullie zoeken. Nieuw Leyden en Groenoord zijn leuke nieuwbouwprojecten, check hier maar eens: http://www.nieuwbouwwijzer.nl/Leiden/
Whiskyplankje
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:07:15 #290
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97830199
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:45 schreef JDx het volgende:
Zoek je trouwens iets voor 700 ex of inclusief?
incl. En als mogelijk liever minder :P ik denk dat ik maar moet beginnen met iets in Den Haag..
pi_97830953
En kijk anders ook naar Oegstgeest, Leiderdorp enzo. Geen idee of het daar makkelijker te vinden is, maar je hebt iig meer keuze. En die dorpen zijn ook aan Leiden vastgegroeid.
pi_97831707
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:07 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

incl. En als mogelijk liever minder :P ik denk dat ik maar moet beginnen met iets in Den Haag..
Dat wilde ik dus ook, maar ik ben totaal niet bekend in Den Haag en heb geen idee wat goede en slechte buurten zijn en dan heb je vaak in elke goede of slechte buurt ook nog weer betere en mindere straten. In Leiden zit ik in ieder geval goed, wel iets duurder, maar kan alsnog over 6 maanden richting Den Haag.

En het zoekt ook makkelijker vanuit Leiden dan vanuit Emmen.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 juni 2011 @ 11:55:18 #293
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97833248
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:35 schreef enilnomrow het volgende:
En kijk anders ook naar Oegstgeest, Leiderdorp enzo. Geen idee of het daar makkelijker te vinden is, maar je hebt iig meer keuze. En die dorpen zijn ook aan Leiden vastgegroeid.
Uit mijn zoekervaring blijkt dat Leiderdorp, Oegstgeest en ook Voorschoten duurder zijn dan Leiden...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:20:23 #294
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_97835712
Leidse Kaasmeisjes
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:45:54 #295
108913 Godshand
guide4you
pi_97836645
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:35 schreef enilnomrow het volgende:
En dan heb je nog Warmond en Rijnsburg. Maar die zijn stukken duurder geloof ik.

Oh, en bij Oegstgeest moet je tegen verdwaalde psychiatrische patiënten kunnen ;)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:47:25 #296
108913 Godshand
guide4you
pi_97836712
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 02:39 schreef TerugnaarNL het volgende:
Ja, we zagen een leuk huis aan de rand van Stevenshof; lees ik vervolgens dat ze daar voor de deur een stukje autobaan gaan aanleggen om de A4 en A44 met elkaar te verbinden.

Merenwijk zullen we zeker eens bekijken op Funda. Zit je in elk geval dicht bij de Kagerplassen.
Die autobaan ja, is dat zeker? Zou wellicht via een tunnel worden, maar ik weet niet in hoeverre dat gerealiseerd gaat worden. Ik Google nog wel eens erop...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:02:23 #297
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_97837339
De A4 met A44 verbinden is ideaal en dan zonder afslagen aub
  Redactie Frontpage dinsdag 7 juni 2011 @ 14:49:55 #298
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97839254
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:47 schreef Godshand het volgende:

[..]

Die autobaan ja, is dat zeker? Zou wellicht via een tunnel worden, maar ik weet niet in hoeverre dat gerealiseerd gaat worden. Ik Google nog wel eens erop...
De oostelijke rondweg (kanaalweg doorgetrokken naar het noorden) is volgens mij gewoon al vastgelegd in een besluit. Inspraakmoment is ook al geweest. In 2016 moet ie er liggen dacht ik...

Nog niet klaar btw, Leiden en Leiderdorp liggen al jaren in de clinch:
http://gemeente.leiden.nl(...)ojecten/ringwegoost/
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:18:09 #299
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_97840374
Vandaag moest ik toevallig van Rijswijk naar Katwijk, echt een hoerestuk dwars door de stad. Of via A12 wassenaar of via Leiden, beide duurt te lang.
pi_97842869
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:18 schreef Stefan het volgende:
Vandaag moest ik toevallig van Rijswijk naar Katwijk, echt een hoerestuk dwars door de stad. Of via A12 wassenaar of via Leiden, beide duurt te lang.
Zie en daar is de Rijnlandroute (verbinding A44/A4) voor bedoeld.

Wat de Ringweg Oost betreft, nu de RGL niet door gaat en de Hooigracht open blijft voor autoverkeer is het niet meer nodig om een nieuwe weg aan het oosten van de stad neer te leggen. De Ringweg Oost kan er dus uit, vindt ook Groen Links. Dat scheelt een hoop geld en een hoop gezeik met Leiderdorp.
Whiskyplankje
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:31:51 #301
108913 Godshand
guide4you
pi_97843265
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:22 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zie en daar is de Rijnlandroute (verbinding A44/A4) voor bedoeld.

Wat de Ringweg Oost betreft, nu de RGL niet door gaat en de Hooigracht open blijft voor autoverkeer is het niet meer nodig om een nieuwe weg aan het oosten van de stad neer te leggen. De Ringweg Oost kan er dus uit, vindt ook Groen Links. Dat scheelt een hoop geld en een hoop gezeik met Leiderdorp.
Leiderdorp is al een ring, of ze willen of niet :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')