Dus het wordt weer nat, dronken en volgepropt vuurwerk kijken?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:08 schreef Karstman het volgende:
Heb even de weerberichten gekeken en zaterdag wordt weer als vanouds schuilen onder de zeiltjes2 oktober zou nog goed moeten gaan, beter dan vorig jaar in elk geval
Mwah, op de een of andere manier is het altijd de hele dag keihard regen waardoor je dus wordt gedwongen tussen de zeiltjes door te rennen van biertent naar biertent en van band naar band maar aan het einde van de avond is het meestal wel droog genoeg voor vuurwerkquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:27 schreef Karstman het volgende:
Als het te nat is geen vuurwerkmaar dronken worden moet lukken
Inderdaad, ik heb volgens mij nog NOOIT een 100% droge 2 oktobernacht gehad!quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:02 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Hmm, ben je de ongelooflijke hoos- en hagelbuien van vorig jaar 2 Oktober vergeten? Damn wat een drama was dat.
Bier bier bierquote:Overdag komen de buien weer verder landinwaarts. Later in de middag en avond neemt de kans op buien af. In de nacht kan het landinwaarts tijdens opklaringen afkoelen naar een graad of 8, aan de kust wordt het met wind van zee niet kouder dan 12 graden. De middagtemperatuur komt morgen uit op ongeveer 13 graden.
Licht me bij: zijn er leuke feesten? Ik loop meestal door de stad en kom wel wat tegen waar ik wat langer blijf hangen. Maar als je goeie tips hebt voor een feest...?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:28 schreef Fip het volgende:
De voorspellingen van wind, regen en ellende zwakken al iets afHet KNMI over morgen:
[..]
Bier bier bierGaan jullie voor de kroegen, een feest, of buiten door de stad lopen?
Op welke site kan in godsnaam het beste naar een kamer zoeken. Ik word gek van 10 sites waar ik ben aangemeld.quote:OEGSTGEEST - In een leegstaand schoolgebouw in Oegstgeest woedt op dit moment een zeer grote brand. De brandweer zet groots in, omdat er weinig water in de buurt is om de brand te blussen.
Omwonenden moeten ramen en deuren gesloten houden. De brandweer laat de brand gecontroleerd uitbranden, omdat het te gevaarlijk is om de school binnen te gaan.
In de school aan de Voscuyl, wordt geen les meer gegeven. Het gebouw staat op de lijst om gesloopt te worden.
Bij de brand kwam veel rook vrij. De rookwolken waren tot in Zoetermeer te zien.
Ah, de oude schilderschool... Maar daar waren altijd wel wat slootjes in de buurt enzo?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:39 schreef Zotheid het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Op welke site kan in godsnaam het beste naar een kamer zoeken. Ik word gek van 10 sites waar ik ben aangemeld.
Als je een beetje van electro/minimal houdt: Lovin L'ectro in het LVC is altijd mooi.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Licht me bij: zijn er leuke feesten? Ik loop meestal door de stad en kom wel wat tegen waar ik wat langer blijf hangen. Maar als je goeie tips hebt voor een feest...?
Kwajongensstreken? Ik noem een school in de brand zetten niet echt een kwajongensstreek meer.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:49 schreef Goover het volgende:
[..]
Ah, de oude schilderschool... Maar daar waren altijd wel wat slootjes in de buurt enzo?
Meer info:
http://www.westonline.nl/nieuwsitem/35099
Waarschijnlijk aangestoken dus.
Minimal is top!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:23 schreef Fip het volgende:
[..]
Als je een beetje van electro/minimal houdt: Lovin L'ectro in het LVC is altijd mooi.Ook bij Sneakerz en Cityhall is het meestal wel goed toeven maar ik heb me niet echt verdiept in de line-up... ga zelf vooral kroeghoppen denk ik.
Ook de Kooi is geen aanrader. Maar buiten de flats is de Merenwijk zeer leefbaar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:06 schreef Karstman het volgende:
Centrum!In elk geval zou ik niet in de Merenwijk of de Stevenshof willen wonen.
Nee, helaas niet. Te druk met werk gister.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:07 schreef Bloodhound het volgende:
Try-Out festival![]()
Ook zo een leuk voordeel dat Leiden CS een expirimenteel station is, gratis goedemorgen drinkontbijt, gratis warme chocomel buitenen natuurlijk de walkin fridge van heineken voor de deur
![]()
Nog veel mensen hier wezen kijken op t festival?
Wat is er inderdaad mis bij met de Merenwijk? Per buurt is het anders. Ik zou nooit in de Rodes, Horsten, etc. willen wonen. Maar 7 van de 10 buurten zijn prima en in sommige buurten staan echt mooie huizen aan het water.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:06 schreef Karstman het volgende:
Centrum!In elk geval zou ik niet in de Merenwijk of de Stevenshof willen wonen.
Lange Mare?quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:45 schreef Stuurloos het volgende:
zijstraat van de Haarlemmerstraat bij de Kerk, daar zit een goede en goedkope volgens mn ex-huisgenoot, weet alleen niet hoe die straat heet
Ja, ziet er echt cool uit. Einstein weet steeds beter wat te doen voor een beetje promotie/opleuking van Leiden.quote:
dat komt gewoon van leiden zelf vandaanquote:Op maandag 14 december 2009 09:12 schreef Goover het volgende:
[..]
Ja, ziet er echt cool uit. Einstein weet steeds beter wat te doen voor een beetje promotie/opleuking van Leiden.
Ik zag wat logo's van Einstein hangen, blijkbaar een verkeerde aanname gedaan dus.quote:Op maandag 14 december 2009 11:04 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat komt gewoon van leiden zelf vandaanniet van einstein iig
wat kunnen ze daar slecht biefstuk bakken trouwens
ik hoop hjetquote:Op maandag 28 december 2009 21:18 schreef RSie het volgende:
ff tvp'tje!
Volgend jaar Glazen Huis in Leiden!
Ik ben op zoek naar een leuk appartementje voor 2 pers..quote:Op maandag 28 december 2009 21:18 schreef RSie het volgende:
ff tvp'tje!
Volgend jaar Glazen Huis in Leiden!
tevens op korte termijn (probably medio maart/april) weer enkele betaalbare kamers en appartementen in de aanbieding omgeving centrum, hou jullie op de hoogte.
Op dit moment ook nog een ander appartement in de aanbieding in de hogere prijsklasse (va 1250 p/m)
verder weinig nieuws te melden hier!
Nais!quote:Op zondag 10 januari 2010 18:31 schreef Mirjam het volgende:
ijspret op de zoeterwoudsesingel![]()
[ link | afbeelding ]
klikken voor grotere versie
er schijnt ook een boete te staan op het breken van ijs op de openbare wateren idd (quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:31 schreef Karstman het volgende:
Dat had ik gemist, zag wel dat ze her en der borden met een vaarverbod hadden neergezet.
Nou ten eerste de raad is niet gevallen. Dat kan ook niet, alleen een college kan vallen en dat is niet gebeurd.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 08:38 schreef JeMoeder het volgende:
En mensen, wat vinden jullie van het vallen van de raad om de Morsgarage?
Ja het staat in de APV dat het niet mag, ijs kapot maken, terecht ik wil graag een keer de singels rond schaatsen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:49 schreef Mirjam het volgende:
[..]
er schijnt ook een boete te staan op het breken van ijs op de openbare wateren idd ()
Toch geef ik ze gelijk (even in het midden gelaten of ik het wel/niet een verkiezingsstunt vind). Ik woon aan de Morsweg en het is er al zo verschrikkelijk druk. Voor door de combinatie van die dubbele spoorwegovergang (Morsweg & Haagweg). Verder is een parkeergarage gigantisch slecht voor de lokale luchtkwaliteit.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:32 schreef Karstman het volgende:
[..]
Nou ten eerste de raad is niet gevallen. Dat kan ook niet, alleen een college kan vallen en dat is niet gebeurd.
Enige wat er is gebeurd is dat er een wethouder is opgestapt omdat hij, naar mijn bescheiden mening, geslachtofferd is door zijn eigen partij. Een partij die nog even probeert te scoren voor de verkiezingen maar dat zo doorzichtig doet dat ze daarmee een beetje het lachertje van de leidse politiek zijn geworden.
zal er ook mee te maken hebben dat je de wallen kapot drukt op het moment dat je er met je boot doorheen probeert te ploegen. evenals langs de kant liggende bootjes die zwaar beschadigd raken op het moment dat het ijs verdrukt wordt door doorkomende bootjes.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:33 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ja het staat in de APV dat het niet mag, ijs kapot maken, terecht ik wil graag een keer de singels rond schaatsen.
De reden was juist dat mensen zouden kunnen schaatsenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:06 schreef RSie het volgende:
[..]
zal er ook mee te maken hebben dat je de wallen kapot drukt op het moment dat je er met je boot doorheen probeert te ploegen. evenals langs de kant liggende bootjes die zwaar beschadigd raken op het moment dat het ijs verdrukt wordt door doorkomende bootjes.
wbt het schaatsen interesseert ze dat echt geen reet.
Jawel hoor, staat gewoon in de APV.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:18 schreef Mip1988 het volgende:
afgelopen maandag is mijn fiets door de gemeente verwijderd bij het station![]()
nou kun je zeggen; dan stond'tie verkeerd geparkeerd! dat klopt ja, normaal maak ik gebruik van de gratis gemeentelijke ondergrondse fietsenstalling aan de LUMC-zijde, ware het niet dat deze dicht was terwijl deze allang open had moeten zijn![]()
maargoed, nou moest ik anderhalf uur eerder van m'n werk, E26,- betalen en een nieuw slot kopen! dat kunnen ze toch niet zomaar maken?!
ik ga een klacht indienen. niet dat ik denk dat het ook maar iets helpt, maar voor m'n frustratie is het iig wel goed
Inmiddels al weer onder controle. Het vuur was gelukkig niet in de Hortus zelf maar ernaast.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:15 schreef RSie het volgende:
Op dit moment is er een brand gaande in de Hortus, Prio 1!
de ene na de andere brandweer, ambulance en Politiewagen knalden hier net voorbij.
Ik las het net ja,... gezien al die sirenes die ik hoorde dacht ik dat er een fikse fik zou zijn, maar viel gelukkig mee!quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:22 schreef Fip het volgende:
[..]
Inmiddels al weer onder controle. Het vuur was gelukkig niet in de Hortus zelf maar ernaast.
ik wil er nog steeds eens gaan eten, kun je daar een beetje leuk eten?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:32 schreef TommyCarcetti het volgende:
Zat net lekker in Olivier biertjes te drinken. Goeie kroeg man.
Leiduh
Ik weet ook nooit op wie ik dan moet stemmen, meestal kies ik dan een bekende naam of gewoon de lijsttrekker.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:28 schreef TommyCarcetti het volgende:
Mn moeder staat (ergens onderaan) op de lijst voor Groen Links, maar ik ga niet op haar stemmen![]()
Voor mij wordt het D66, maar ik weet nog niet helemaal zeker op wie ik ga stemmen. Ik ken niet zo veel locale politici
Boutstad in vergelijking met R'dam?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:39 schreef rubje het volgende:
Was vanmorgen in Leiden en ik vind het maar een bout stad ivg met Rotterdam.
net Dortdrecht met al die steegjes..
Ik zou ff kijken bij Kringloop!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:11 schreef Fides het volgende:
Iemand toevallig een aardige bank/tafel/bureau over in Leiden?
Appels en peren? Volgens mij zijn Leiden en Rotterdam twee totaal verschillende steden en Leiden komen afzeiken in een Leiden topic lijkt me sowieso niet echt kansrijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:39 schreef rubje het volgende:
Was vanmorgen in Leiden en ik vind het maar een bout stad ivg met Rotterdam.
net Dortdrecht met al die steegjes..
nr 1 D66 denk ikquote:Op woensdag 3 maart 2010 08:48 schreef Goover het volgende:
[..]
Vandaag stemmen, weten jullie het al?
Ik ben te veel geneigd om de uitslag van het kieskompas te volgen (PvdA) maar door de landelijke afgang (in mijn ogen dan) twijfel ik wel enorm.quote:
ik zou me niet laten leiden door de landelijke politiek, als ik jou was. Gemeentepolitiek blijft toch iets anders, andere issues en andere poppetjes.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:27 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik ben te veel geneigd om de uitslag van het kieskompas te volgen (PvdA) maar door de landelijke afgang (in mijn ogen dan) twijfel ik wel enorm.
Maar ik sta wel achter de opvattingen van de PvdA over Nieuw Leyden en het LAK theater, twee punten die bij mij redelijk zwaar wegen. Maar de opvattingen over het parkeren vallen mij dan weer tegen. Bijvoorbeeld: ondergronds op de garenmarkt en meer bus systemen zoals op de haagweg, dat klinkt dubbel naast het willen verminderen van het autoverkeer in de binnenstad.
Dat verschil is mij duidelijk, maar toch schaad het ook de naam van de gemeentelijke partijen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:45 schreef TommyCarcetti het volgende:
[..]
ik zou me niet laten leiden door de landelijke politiek, als ik jou was. Gemeentepolitiek blijft toch iets anders, andere issues en andere poppetjes.
PvdA vindt dat er beter geïnvesteerd moet worden in het groen in Nieuw Leyden en dat het omliggende gebied niet vergeten mag worden. Aangezien ik in het omliggende gebied woon vindt ik dat belangrijk.quote:Maar parkeren/ verkeer opvattingen klinken idd wel dubbel.
Stomme vraag misschien, maar wat is de opvatting van de PvdA over Nieuw Leyden? Waarom is dit voor jou belangrijk?
Ok...logischquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:20 schreef Goover het volgende:
[..]
Dat verschil is mij duidelijk, maar toch schaad het ook de naam van de gemeentelijke partijen.
[..]
PvdA vindt dat er beter geïnvesteerd moet worden in het groen in Nieuw Leyden en dat het omliggende gebied niet vergeten mag worden. Aangezien ik in het omliggende gebied woon vindt ik dat belangrijk.
Nee, ik heb in de PvdA lijst een leuke naam uitgezochtquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:38 schreef TommyCarcetti het volgende:
[..]
Ok...logisch
Heb je idd PvdA gestemd? Of toch een andere partij...?
En wat hebben anderen gestemd? (sorry, ben nieuwsgierig)
grappig welquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:21 schreef kwakz0r het volgende:
Hoi, even spam, het promofilmpje voor t glazen huis in leiden actie is af
(ik zit in t koor dat de track heeft ingezongen en de collegezaal net neit heeft gesloopt)
woon ook in leiden trouwens, én heb D66 gestemd. zo, mag ik nou ook in t lijstje??
Waar D66 ook de meeste stemmen kreeg faalhaasquote:
toevallig wel een bureau over. moet je wel snel beslissen, want zaterdag gaat ie naar de kringloop!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:11 schreef Fides het volgende:
Iemand toevallig een aardige bank/tafel/bureau over in Leiden?
Oh godquote:
Vrijdag: Electro/Minimal @ LVCquote:Op woensdag 14 april 2010 13:25 schreef M-Stinos het volgende:
aha vandaar, want de laatste keer dat ik keek was het een KUTstad.
maaruh, weet iemand nog iets leuks te doen in leiden vrijdag/zaterdag?
Dat denk ik ook wel.quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:21 schreef Goover het volgende:
Zal wel weer van Buren op de Garenmarkt zijn iig
Yup en het Glibberbal natuurlijk de avond ervoorquote:Op vrijdag 16 april 2010 15:21 schreef Goover het volgende:
Zal wel weer van Buren op de Garenmarkt zijn iig
Waren vorig jaar in incasa bij mijn schoolfeestquote:Op woensdag 14 april 2010 14:57 schreef Mido85 het volgende:
Kraak&Smaak zijn ook Leids van origine! Ik vind het wel lekkere muziek.
Kraak&Smaak was er zelf niet, slechts de DJ.quote:Op zondag 25 april 2010 21:44 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Waren vorig jaar in incasa bij mijn schoolfeest
Welkomquote:Op woensdag 19 mei 2010 12:22 schreef uppie83 het volgende:
*MeldtBeetje jammer dat het niet zo'n actief topic is ...
euhm, 'meer dan 9 maanden' ?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:28 schreef Crashman112 het volgende:
Ik ben op zoek naar een huurwoning in leiden (mijn vriendin gaat een master doen bij de uni daar) Heeft iemand nog tips waar te zoeken? Sta nu meer dan 9 maanden ingeschreven bij Woonzicht maar zelfs voor starterswoningen kom ik bijna niet in aanmerking, dus moet ik wel in de vrije markt zoeken
Kreeg het vorig jaar pas te horen dat ze daar definitief mee door zou gaan, daarna gelijk ingeschreven (maar weer ook wel dat 9 maanden niet veel is). Heb een vaste baan en mijn werkgever kan mij overplaatsen naar een kantoor in Rijswijk. Ik probeer volgende week wat huizen te bezichtigenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
euhm, 'meer dan 9 maanden' ?
ik kreeg na 4 jaar bij gods gratie een klein kuthuis, dus dat gaat 'm niet worden
stichting werkende jongeren geprobeerd?
try 7 jaarquote:Op zaterdag 19 juni 2010 18:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
euhm, 'meer dan 9 maanden' ?
ik kreeg na 4 jaar bij gods gratie een klein kuthuis, dus dat gaat 'm niet worden
stichting werkende jongeren geprobeerd?
Cool! wordt dus morgenavond eerst met paar man biertjes pakken thuis en daarna lekker in het zonnetje op het plein voetbal kijken! (hopen dat de zon niet al te snel ondergaat)quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:07 schreef Karstman het volgende:
Ja het scherm staat er zaterdag weer en ook met de finale. Als Nederland de voorronde door is zijn ze ook van plan de 1/8, 1/4 en 1/2 finale te gaan doen maar ik weet niet of ze dat allemaal al geregeld hebben met de gemeente.
En de zon niet op het scherm gericht staat wanmt dan zie je ook niks. Ik was daar met de eerste wedstrijd en toen stond de zon achter het scherm, was niet altijd even lekker te zien, vooral als ze in het stadion in de schaduw speelden. Maar het was gezellig dat helpt natuurlijk ookquote:Op woensdag 23 juni 2010 14:04 schreef RSie het volgende:
[..]
Cool! wordt dus morgenavond eerst met paar man biertjes pakken thuis en daarna lekker in het zonnetje op het plein voetbal kijken! (hopen dat de zon niet al te snel ondergaat)
b eestenmarkt ook als het goed isquote:Op zondag 4 juli 2010 16:26 schreef michelc85 het volgende:
Weet iemand waar er komende dinsdag allemaal schermen staan in leiden, hoorde iets over de garenmarkt?
Op de Garenmarkt was het dit weekend Leiden culinair, maar misschien dat dat ondertussen opgeruimd is en er morgen wel een scherm staat? Maar er staat er i.i.g. een bij Bad Habbits en als het goed is ook een op de Beestenmarkt of bij Molen de Valk.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:06 schreef Karstman het volgende:
Garenmarkt niet dacht ik. Volgens mij is het weer Beestenmarkt of anders Molen de Valk, dat was vrijdag ook de uitwijklocatie omdat er een kermisje staat op de Beestenmarkt.
Op Leiden Culinair stond juist wel een scherm. Kunnen ze dan wel laten staan me dunkt.quote:Op maandag 5 juli 2010 08:14 schreef Goover het volgende:
[..]
Op de Garenmarkt was het dit weekend Leiden culinair, maar misschien dat dat ondertussen opgeruimd is en er morgen wel een scherm staat? Maar er staat er i.i.g. een bij Bad Habbits en als het goed is ook een op de Beestenmarkt of bij Molen de Valk.
Dat wist ik niet, leuk!quote:Op maandag 5 juli 2010 12:52 schreef Fip het volgende:
[..]
Op Leiden Culinair stond juist wel een scherm. Kunnen ze dan wel laten staan me dunkt.
Ik moest daar tappen tijdens NLD-BRAWas een leuk feestje.
Er is ook geen reet aanquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:28 schreef JeMoeder het volgende:
Zal wel komen dat ik geen Leidenaar van origine ben, maar ik vind er geen hol aan. Gewoon een rotkermis + braderie, maar dan iets groter dan normaal...
De Kermis is anders maar 3 dagen open... Maar op 1 oktober zullen er genoeg kroegen wat doen denk ik?quote:Op dinsdag 21 september 2010 10:46 schreef Karstman het volgende:
Niet alleen 3 oktober. Het wordt 1, 2, 3 én 4 oktober dit jaar! 4 dagen aan de rol!
quote:Zaterdag 2 oktober, 14.00 - 02.00 uur
Zondag 3 oktober, 13.00 - 22.00 uur
Maandag 4 oktober, 09.00 - 01.00 uur
Locatie: Schuttersveld, Molenwerf, Lammermarkt, Nieuwe Beestenmarkt, Beestenmarkt,
Rijnsburgersingel en Stationsplein.
Denk het toch wel, maar misschien is het verstandig om het 1 oktober nog een beetje rustig aan te doenquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:50 schreef Goover het volgende:
De Kermis is anders maar 3 dagen open... Maar op 1 oktober zullen er genoeg kroegen wat doen denk ik?
Is ook gewoon een pauperfeestquote:Op maandag 27 september 2010 01:40 schreef RickL het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in 2&3 oktober. oei oei oei ik ben een slechte leienaar
QFT!quote:
Maar wel een leuk pauperfeest!quote:
Nee, echt niet leuk. Gewoon niets aan.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:30 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Maar wel een leuk pauperfeest!
En dan heb je het nog niet eens over de onkundige verkeersregelaars die rondom heel het centrum het verkeer aan het regelen zijn... Zelfs om mijn wijk uit te komen begeleiden ze me de Willem de Zwijger laan op...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee, echt niet leuk. Gewoon niets aan.
De week voor/na 3 oktober kom je niet eens normaal van oost/west met de auto (die pak ik alleen als het echt nodig is, anders ga ik wel met de fiets) omdat die B-Kermis de hele stad blokkeert etc.
Met de auto is het altijd kut in Leiden. Gewoon fietsen!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 09:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee, echt niet leuk. Gewoon niets aan.
De week voor/na 3 oktober kom je niet eens normaal van oost/west met de auto (die pak ik alleen als het echt nodig is, anders ga ik wel met de fiets) omdat die B-Kermis de hele stad blokkeert etc.
quote:
Ben ik met jullie eens, alleen woon ik nu eenmaal aan de noordkant van de stad en wil ik elke dag met de auto over de A4 richting Den-Haag.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:37 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Met de auto is het altijd kut in Leiden. Gewoon fietsen!
Vanaf de Lammenschans of Voorschoterweg via de Lammebdrug richting de A4, zelfde verhaal... En dan durven ze die nog wel eens open te zetten in de spits...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:07 schreef DrukVout het volgende:
Hier nog een Leienaar.
Woon in zuid tegen voorschoten aan.
En eigenlijk heb ik niks met de 3 oktober feesten. Ben er wel al een paar jaar niet geweest. Maar Kermis & Bier daar ben ik wel uitgegroeid.
Ga welke elke dag over de Churchilllaan richting de A44. Vaag fenomeen trouwens in Leiden.
Ga je rond 6:55-7:00 weg kan je doorrijden. Ben je 15min later staat het muur en muur vast en doe je er 400% langer over.
Tsja, volgens mij zijn het vaak zandboten die er door willen, die moeten naar het terreintje in de buurt van de brug om zand te lossen en het probleem is volgens mij:quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:30 schreef DrukVout het volgende:
Dat snap ik dus echt niet he...
7:15 die fucking brug open gooien... Hoe zet je heel Leiden compleet vast.
Of rond 17:00. Dan sta je al op de A4 op de afrit om Leiden in te rijden en dan die fucking brug open doen...
Ik ben echt voor om een verbod in te voeren om die brug niet meer open te doen tussen 6:00-9:00 en 16:00-19:00 op doordeweekse dagen.
Ik ga vanaf de Mors over de Plesmanlaan naar de A44. Ik herken het fenomeen. Zelfde geldt trouwens voor de A44 vanaf Sassenheim. Ben je er half 8, dan kan je door rijden. Ben je er 5min later, dan sta je muurvast.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:07 schreef DrukVout het volgende:
Hier nog een Leienaar.
Woon in zuid tegen voorschoten aan.
En eigenlijk heb ik niks met de 3 oktober feesten. Ben er wel al een paar jaar niet geweest. Maar Kermis & Bier daar ben ik wel uitgegroeid.
Ga welke elke dag over de Churchilllaan richting de A44. Vaag fenomeen trouwens in Leiden.
Ga je rond 6:55-7:00 weg kan je doorrijden. Ben je 15min later staat het muur en muur vast en doe je er 400% langer over.
Het erge is dat de gemeente het Lammenschansplein wil aanpakken, maar dat het onderdeel is van de N203 en de Provincie het probleem niet ziet. Maar dat kennen we wel vanuit Zuid-Holland; men haat Leiden daar omdat het niet zo maar blaft als er geroepen wordt vanuit de zetel van Asje van Dijk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:38 schreef Karstman het volgende:
Het is hopen dat die Ringweg Oost (voor Goover om naar de A4 te komen) en de Rijnlandroute (voor DrukVout om naar de A44 te komen) er een beetje snel komen. Dan wordt meteen het Lammenscahnsplein aangepakt en ben je met een beetje mazzel van een hoop van de ellende af.
Het was bekend dat het zondag rustig ging worden, zaterdag en maandag zouden de top-dagen moeten zijn.quote:Op maandag 4 oktober 2010 00:12 schreef Karstman het volgende:
Ik vond het gister erg gezellig maar vandaag was er echt geen ruk aan, alles was al om 10 uur afgelopen en er hing totaal geen sfeer in de stad. Hopen dat het morgen toch iets beter wordt.
Ik heb die mededeling volledig gemist, op dat moment stond ik bij Lemmy's was ook erg gezellig daar. Ik las wel ergens dat de politie vond dat die borden wel geholpen hebben.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:10 schreef Goover het volgende:
[..]
Iemand trouwens de borden nog gezien met 'Stadhuisplein vol!' en stopborden er onder? Daar trok echt niemand zich iets van aan en liep gewoon door.
die afhaal thai naast de bruine boon = sabai sabai, een extra afhaal adres...quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:50 schreef Karstman het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit Thai gegeten in Leiden. Over Sabai Sabai hoor ik wel wisselende verhalen. Er zit er op de Stationsweg ook een, Sisaket of zoiets, ziet er ook wel aardig uit. Die afhaal Thai naast de Bruine Boon is trouwens ook niet slecht.
Sabai Sabai is niet slecht, een alternatief is http://www.buddhas.nl/quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:48 schreef TeleluvR het volgende:
Goed Thais eten, moet ik daarvoor bij Sabai Sabai zijn, of zijn er betere opties?
foto maken, maar liefst morgen eigenlijk, uiterlijk zondagquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:00 schreef svann het volgende:
Mijn achterbuurvrouw kon er wat van, maar die is helaas van de zomer overleden.
Zal mijn ogen eens open houden.
Wat wilde je er mee doen?
Ik ken er wel een in Katwijk (is toch regio Leiden). Daar staat elk jaar meer troep in de tuin dan een gemiddeld tuincentrum in de schappen heeft liggen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
foto maken, maar liefst morgen eigenlijk, uiterlijk zondag
ik bedoel leiden, niet regio leiden hequote:Op vrijdag 10 december 2010 16:49 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik ken er wel een in Katwijk (is toch regio Leiden). Daar staat elk jaar meer troep in de tuin dan een gemiddeld tuincentrum in de schappen heeft liggen.
Ik ben er dit jaar nog niet langsgekomen dus ik weet niet zeker of ze de boel al weer opgetuigd hebben.
ik was benieuwd, omdat ik ook foto's voor de krant had gemaakt van die workshop (verschijnen volgende week ergens ook op m'n flickr)quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:50 schreef svann het volgende:
Yep.
Mooi artikel.
Zou dat als niet vaste klant ook wel eens willen meemaken.
vlietlijn?quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:14 schreef lipper het volgende:
lipper
Hallo mensen
Ik ben op zoek naar een sportschool in de omgeving van leiden, maar er is veel keus en en er zijn veel verschillende tarieven.
Wie kan mij iets aanbevelen?
Ik ben een onervaren sporter, dus goede begeleiding is belangerijk.
Om sauna's douches en zonnebanken geef ik helemaal niks.
Sportcity Steenschuur, vragen naar Bas.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:14 schreef lipper het volgende:
lipper
Hallo mensen
Ik ben op zoek naar een sportschool in de omgeving van leiden, maar er is veel keus en en er zijn veel verschillende tarieven.
Wie kan mij iets aanbevelen?
Ik ben een onervaren sporter, dus goede begeleiding is belangerijk.
Om sauna's douches en zonnebanken geef ik helemaal niks.
Nee ik ga niet naar een lowbudget sportschool. Gewoon netjes maar niet te overdreven met van alles wat ik niet ga gebruiken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:19 schreef Karstman het volgende:
[..]
Sportcity Steenschuur, vragen naar Bas.
In elk geval geen Fit4Free, hoor ik alleen maar ellende over.
Nopequote:Op donderdag 24 maart 2011 11:26 schreef lipper het volgende:
[..]
Nee ik ga niet naar een lowbudget sportschool. Gewoon netjes maar niet te overdreven met van alles wat ik niet ga gebruiken.
Maar ben jij bas?
mevr. RSie is heel tevreden over Vlietlijn (ze heeft ook bij SC gezeten maar daar is ze gestopt) bij Vlietlijn doet ze nu nog voornamelijk aan Pilatesquote:Op donderdag 24 maart 2011 12:28 schreef lipper het volgende:
Ja ik twijfel nu nog tussen sportcity en vlietlijn.
Ga ze vanavond een bezoekje brengen.
En waarom is mevrouw RSIe daar gestopt dan??quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:43 schreef RSie het volgende:
[..]
mevr. RSie is heel tevreden over Vlietlijn (ze heeft ook bij SC gezeten maar daar is ze gestopt) bij Vlietlijn doet ze nu nog voornamelijk aan Pilates
Schijnbaar hielp het niet tegen RSI, aangezien ze nog steeds mevr. RSIe isquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:03 schreef lipper het volgende:
[..]
En waarom is mevrouw RSIe daar gestopt dan??
Durf ik je echt niet te zeggen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:03 schreef lipper het volgende:
[..]
En waarom is mevrouw RSIe daar gestopt dan??
Donderdag = studentenavond..quote:Op donderdag 7 april 2011 18:03 schreef JDx het volgende:
Werk sindskort in Leiden, slaap deze week en hopelijk niet veel weken meer in een hotel.
Hopelijk straks een eigen plekje hier of in 1 van de omringende steden.
Wilde vanavond trouwens even uit, gewoon relaxed cafe ofzo, waar wel mensen zijn, maar niet stampvol. Even lekker wat drinken aan de bar.
Iemand tips op donderdagavond?
Mr. Janssen = redelijkerwijs mijn stamkroeg.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:48 schreef CasB het volgende:
Lemmy's biercafe is wel goed te doen, maar niet op donderdag. Veel te veel vervelende studenten dan. Brothers of beer is daarna mijn keuze, maarja, als je niet van hardrock/metal houdt hoef je daar niet naartoe.Waar ik me ook altijd prima kon vertoeven is de Meneer Jansen. Daar is het meestal wat rustiger.
Je alcoholpeil was hoog dat je Odessa niet inkwamquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:00 schreef JDx het volgende:
Ik ben naar Olivier, Einstein, Next, Lemmy's, De Kroeg, Cityhall, Roebels en Odessa (kwam ik niet in) geweest en diverse shoarmazaken haha.
Haha nee, ben geen student meer, dus heb geen studentenpas. In de Next kon ik me nog wel naar binnen praten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Je alcoholpeil was hoog dat je Odessa niet inkwam?
Dranklokaal de WW en Lemmy's gister....
Te klein, teveel ouwe lullen. No thnx!quote:
mja, ik ga meestal naar de kroeg met vrienden, dus dan valt t ouwe lullen gehalte me wel mee. maar ja, mij zul je niet vinden in odessa bijvoorbeeld. roebels, de ww, de kroeg, vind ik ook niks.quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
Te klein, teveel ouwe lullen. No thnx!
Ik was al eeuwen geen student meer en toen kon ik nog op de studentenmaandagavond bij Odessa naar binnen. Nu al een poos niet meer geweest, te jong publiek en vooral te klein (te druk). Weinig dansmogelijkheden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:37 schreef JDx het volgende:
[..]
Haha nee, ben geen student meer, dus heb geen studentenpas. In de Next kon ik me nog wel naar binnen praten.
noh, ik heb anders verdacht veel leidenaren op twitter, altijd gezellige boel daaroquote:Op donderdag 21 april 2011 23:36 schreef Karstman het volgende:
Yup de meeste Leienaren hebben nog helemaal geen internet. Daarbij gebeurt er nooit wat
Voor Koninginnedag moet je hier niet zijnquote:Op donderdag 21 april 2011 23:36 schreef Karstman het volgende:
Yup de meeste Leienaren hebben nog helemaal geen internet. Daarbij gebeurt er nooit wat
quote:Rijn Gouwe Lijn over bestaand spoor
DEN HAAG/REGIO - De Rijn Gouwe Lijn tussen Gouda en Leiden Centraal komt over bestaand spoor, dat daartoe wordt verbeterd. Vanaf het Leidse station gaat de verbinding vervolgens over vertrambare busbanen naar de kust.
Dat staat in het akkoord Zuid-Holland verbindt en geeft ruimte dat de nieuwe coalitiepartijen CDA, D66, SP en VVD in deze provincie zijn overeengekomen en donderdagochtend in het Provinciehuis in Den Haag is gepresenteerd.
Daarin valt verder te lezen dat het nieuwe provinciebestuur voor de Rijnlandroute kiest voor het tracé langs de Stevenshof in Leiden en door Voorschoten. Er wordt 100 miljoen euro extra uitgetrokken om die route beter inpasbaar te maken.
De partijen hebben ook de wens uitgesproken om het zweefvliegen op vliegveld Valkenburg zo lang mogelijk te behouden.
http://www.leidschdagblad(...)-over-bestaand-spoor
Maar ondertussen wordt voor de Rijnlandroute een prutsalternatief gekozen terwijl BAM juist (graties en voor niets) het burgerinitiatief over de Churchilllaan als beste alternatief heeft gekozen... PS schat de kosten voor dit alternatief ongeveer 200 miljoen duurder in dan BAM (800 mil vs 600 mil).quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:33 schreef svann het volgende:
Eindelijk de gezond verstand oplossing!
Een sneltram door de smalle binnenstad frotten ten koste van de algemene verbetering van het openbaar vervoer, vond ik al een misplaatste Betuwelijn-achtige hobby van wat bestuurders.
Dat lijntje naar Utrecht is al jaren een aanfluiting.
[..]
Ehm, Asje van Dijk is niet meer, komt niet terug in de nieuwe gedeputeerde staten.quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:00 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Maar goed... gelukkig weten we allemaal dat Asje van Dijk gewoon doet wat hij wil, zie zo ook de RGL.
Ik zit helemaal niet te wachten op de RGL. Eerder op een vrachtwagentunnel voor al die achtelijke vrachtwagenchauffeurs naar de Bollenstreek over de N206 (Churchillaan) die altijd vasstaat rond de spits, plus verbreding van de Vlietbrug.quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:33 schreef svann het volgende:
Eindelijk de gezond verstand oplossing!
Een sneltram door de smalle binnenstad frotten ten koste van de algemene verbetering van het openbaar vervoer, vond ik al een misplaatste Betuwelijn-achtige hobby van wat bestuurders.
Dat lijntje naar Utrecht is al jaren een aanfluiting.
[..]
Ben heel weekend niet thuis, dus nergens last vanquote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:08 schreef svann het volgende:
Ja, dat is echt een ramproute.
Gingen ze daar niet 'versneld' wat aan doen?
Of was dat aan een ander knelpunt?
Zondag Marathon.
Goed je route plannen als je dan ergens heen wil.
Succes met de lallende studenten op maandag en donderdagnachtquote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:02 schreef JDx het volgende:
Ik heb met een beetje geluk binnenkort een appartementje aan de Breestraat
Gelukkig ben ik zelf ook wel van de feestjesquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:20 schreef Godshand het volgende:
[..]
Succes met de lallende studenten op maandag en donderdagnacht
Welke tenten ging je ook alweer heen? Kom anders keer meeborrelen met mn maten (niet dat we een vaste borrelavond hebben...)quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:45 schreef JDx het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik zelf ook wel van de feestjes
Edit: en 3-dubbele beglazing in de slaapkamer
Ik ben 35 dus dat loopt wel los geloof ik...quote:Op zondag 15 mei 2011 02:05 schreef JDx het volgende:
Ja vanalles, zolang je 20+ bent vind ik het goed
Ok. Nou je hebt PMquote:
Ligt eraan waar je zit op de breestraat, ter hoogte van Minerva is niet zo fijn neequote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:20 schreef Godshand het volgende:
[..]
Succes met de lallende studenten op maandag en donderdagnacht
Daar zou een veiligheidscontour omheen gelegd moeten worden in het bestemmingsplan!quote:Op zondag 15 mei 2011 09:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je zit op de breestraat, ter hoogte van Minerva is niet zo fijn nee
Eerder een gracht met ophaalbrug...quote:Op zondag 15 mei 2011 11:56 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Daar zou een veiligheidscontour omheen gelegd moeten worden in het bestemmingsplan!
Beter gewoon bulldozeren en er iets nuttigs wegzettenquote:
Die snackbar heeft wel mooi kunnen verbouwen door de aanloop van de Minervanen.. Draaien volgens mij wel goede omzettenquote:Op zondag 15 mei 2011 13:52 schreef Stefan het volgende:
Ik ben vorig jaar vaak op dinsdag op woensdagnacht daar langsgelopen, die discodeur wordt echt keihard dichtgeknald als studenten naar buiten gaan om te kotsen of naar die snackbar gaan.
Ze staan altijd zo stoer op hun balkonnetjes te schreeuwenquote:Op zondag 15 mei 2011 13:52 schreef Stefan het volgende:
Ik ben vorig jaar vaak op dinsdag op woensdagnacht daar langsgelopen, die discodeur wordt echt keihard dichtgeknald als studenten naar buiten gaan om te kotsen of naar die snackbar gaan.
Daar woon jij in de buurt?quote:Op zondag 15 mei 2011 19:38 schreef Stefan het volgende:
http://www.leidschdagblad(...)n-Leiden-%28video%29
Ik zie geen huis van bierglazen? Of bedoelen ze meer dat er een tap was?quote:Op maandag 16 mei 2011 16:40 schreef Stefan het volgende:
Ik woon in het centrum, het is wel mijn filmpje
Makelaars; dus kopen?quote:Op maandag 30 mei 2011 23:45 schreef tedkees2 het volgende:
Zo, maar even aanmelden hier. Ik wil binnenkort ook in Leiden een leuk optrekje vinden, maar zijn er nog plekken dan wel makelaars die ik moet mijden? Wat staat er slecht bekend, en waar zitten de societeiten (zodat ik daar niet naast eindig ofzo)
Alvast dank, en tot ziens in Leiden
Ik bedoelde eigenlijk huurbemiddelingsbureausquote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:35 schreef Godshand het volgende:
[..]
Makelaars; dus kopen?
Slecht bekend is Kooi, Transvaalbuurt
Oh huren wordt lastig. Ik ben via de studentenverhuurvereniging, gekickt naar de gewone verhuurder en kreeg dus voorrang (sociale en vrije huur). Maar als je dit niet hebt, kan je sowieso al 5 jaar wachten.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:54 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk huurbemiddelingsbureausKopen is wel een optie, maar liever eerst huren zodat ik over een jaartje verder kan kijken. Op zich denk ik dat ik wel een redelijk budget heb (persoonlijk vind ik 800 euro huur meer dan genoeg in m'n eentje), dus ik hoef niet persé in een oud bouwval of in een kutbuurt te wonen denk ik.
Ik rij ook vrij weinig auto, dus parkeren hoeft ook niet persé makkelijk te zijn! Woensdag t/m vrijdag overigens weer naar Leiden, bbq enzo als 't weer meezit. Wel fijn om een hoop studenten te kennen, vooral als de betreffende studie niet zo heel groot isZelf werk ik overigens in Den Haag, en met een beetje pijn en moeite is dat zelfs te fietsen (maar de trein is ook prima).
Ik heb met dit bureautje wel goede ervaringen: http://www.e-linevastgoedbeheer.nl/quote:Op dinsdag 31 mei 2011 02:28 schreef tedkees2 het volgende:
Als ik wat huur moet t sowieso vrije sector zijn, sociaal kom ik niet voor in aanmerking en een studentenkamer al helemaal niet. Ik heb hier en daar al wat gezien, maar uk moet nog serieus gaan zoeken.
Bedankt voor de info iig
Mijden is een groot woordquote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:27 schreef JeMoeder het volgende:
Zelf altijd www.burohogeland.nl ingeschakeld. Bevalt goed, kleinschalig en persoonlijk contact. Wonen in de Transvaalbuurt is zo slecht nog niet, heb er 2 jaar gewoond.
Als je sociëteiten wilt vermijden dan raad ik je aan niet aan het Rapenburg te huren
Wat leuk dat je quintus vergeet in dit lijstjequote:Op dinsdag 31 mei 2011 02:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Societeitenadressen:
http://www.vslcatena.nl http://www.lsvminerva.nl http://www.lvvsaugustinus.nl http://www.ssr-leiden.nl
Bij kamerraad langs geweest, daar had ik idd een goed gevoel bij.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:34 schreef Karstman het volgende:
[..]
Wat leuk dat je quintus vergeet in dit lijstje![]()
OT: Al jaren geen ervaring meer met kamer of appartementenbemiddelingsbureau's maar 15 jaar geleden was de Kamerraad uitstekend
Ik zou nu beginnen met zoeken. Je hebt idd concurrentie van de studenten.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:50 schreef Blurred86 het volgende:
ha! Ik haak ook meteen aan, ik heb vanaf september een baan in Leiden en zoek dus ook woonruimte. Qua timing (met alle startende studenten) kan het denk ik niet slechter maar het is niet anders.. Zou het veel verschil maken om iets te zoeken vanaf augustus? Ik zoek ook een huurwoning tot max 700 p/m.
't scheelt wel dat veel studenten op een lager budget zitten. Behalve dan de studenten die zo snugger zijn om de kosten van een appartement te delen. Gelukkig zit ik qua max. budget wel iets boven de prijs van twee studentenkamers.quote:Op maandag 6 juni 2011 01:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik zou nu beginnen met zoeken. Je hebt idd concurrentie van de studenten.
1 maand bemiddelingskosten is evenveel als de huur?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:52 schreef JDx het volgende:
Wat ik dus net zeg, als je bereid bent om 2000-3000 euro (1maand huur, 1 maand borg en 1 maand bemiddelingskosten) te betalen in 1x, dan heb je vrij snel iets leuks.
Studenten blijven over het algemeen toch in de goedkopere appartementjes/studio's en kamers.
Doen bijna alle bemiddelingsbureaus volgens mij... (tussen de 0,5 en 2 maanden huur aan bemiddelingskosten)quote:Op maandag 6 juni 2011 11:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
1 maand bemiddelingskosten is evenveel als de huur?
Makkelijk verdiend dan, ruikt naar oplichterij...
Klopt. En als je JDx z'n uitleg erbij ziet is 't opeens helemaal exorbitant. 't blijven commerciële instellingen, dus ze moeten ergens een winst uit halen. Nu weet ik dat ze de kosten van goedkopere appartementen/kamers ook wel iets weten te drukken door bezichtiging in groepsverband te doen onder een bepaalde grens, en ik neem aan dat ze voor een studentenkamer een andere procedure hebben dan voor een appartement van zeg 800-900 euro p/m.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:29 schreef Goover het volgende:
[..]
Doen bijna alle bemiddelingsbureaus volgens mij... (tussen de 0,5 en 2 maanden huur aan bemiddelingskosten)
Een half miljoen? Nou daar is genoeg voor te vinden, kijk maar ff op Funda.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 00:04 schreef TerugnaarNL het volgende:
Ons gezin, ouders, 3 kinderen van 9, 9 en 11 willen ons in Leiden vestigen.
Wat is de leukste buurt die ook veilig is voor kids, een beetje groen, maar dat je dus niet helemaal in een buitenwijk zit. En natuurlijk een zo laag mogelijk tokkie gehalte.
Max. Euro 500K te besteden.
Eens, daarbij is de Stevenshof ongeveer het minst groene stukje van Leiden en samen met de Merenwijk het verst van het centrum.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:47 schreef JeMoeder het volgende:
Stevenshof en Merenwijk zijn pauper.
Zou ook eens kijken in de Burgemeesterwijk (zeer populair onder gezinnen) en in mindere mate naar de Zeeheldenbuurt en Roomburg.
incl. En als mogelijk liever minderquote:Op maandag 6 juni 2011 08:45 schreef JDx het volgende:
Zoek je trouwens iets voor 700 ex of inclusief?
Dat wilde ik dus ook, maar ik ben totaal niet bekend in Den Haag en heb geen idee wat goede en slechte buurten zijn en dan heb je vaak in elke goede of slechte buurt ook nog weer betere en mindere straten. In Leiden zit ik in ieder geval goed, wel iets duurder, maar kan alsnog over 6 maanden richting Den Haag.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:07 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
incl. En als mogelijk liever minderik denk dat ik maar moet beginnen met iets in Den Haag..
Uit mijn zoekervaring blijkt dat Leiderdorp, Oegstgeest en ook Voorschoten duurder zijn dan Leiden...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:35 schreef enilnomrow het volgende:
En kijk anders ook naar Oegstgeest, Leiderdorp enzo. Geen idee of het daar makkelijker te vinden is, maar je hebt iig meer keuze. En die dorpen zijn ook aan Leiden vastgegroeid.
En dan heb je nog Warmond en Rijnsburg. Maar die zijn stukken duurder geloof ik.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:35 schreef enilnomrow het volgende:
En kijk anders ook naar Oegstgeest, Leiderdorp enzo. Geen idee of het daar makkelijker te vinden is, maar je hebt iig meer keuze. En die dorpen zijn ook aan Leiden vastgegroeid.
Die autobaan ja, is dat zeker? Zou wellicht via een tunnel worden, maar ik weet niet in hoeverre dat gerealiseerd gaat worden. Ik Google nog wel eens erop...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:39 schreef TerugnaarNL het volgende:
Ja, we zagen een leuk huis aan de rand van Stevenshof; lees ik vervolgens dat ze daar voor de deur een stukje autobaan gaan aanleggen om de A4 en A44 met elkaar te verbinden.
Merenwijk zullen we zeker eens bekijken op Funda. Zit je in elk geval dicht bij de Kagerplassen.
De oostelijke rondweg (kanaalweg doorgetrokken naar het noorden) is volgens mij gewoon al vastgelegd in een besluit. Inspraakmoment is ook al geweest. In 2016 moet ie er liggen dacht ik...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:47 schreef Godshand het volgende:
[..]
Die autobaan ja, is dat zeker? Zou wellicht via een tunnel worden, maar ik weet niet in hoeverre dat gerealiseerd gaat worden. Ik Google nog wel eens erop...
Zie en daar is de Rijnlandroute (verbinding A44/A4) voor bedoeld.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:18 schreef Stefan het volgende:
Vandaag moest ik toevallig van Rijswijk naar Katwijk, echt een hoerestuk dwars door de stad. Of via A12 wassenaar of via Leiden, beide duurt te lang.
Leiderdorp is al een ring, of ze willen of nietquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:22 schreef Karstman het volgende:
[..]
Zie en daar is de Rijnlandroute (verbinding A44/A4) voor bedoeld.
Wat de Ringweg Oost betreft, nu de RGL niet door gaat en de Hooigracht open blijft voor autoverkeer is het niet meer nodig om een nieuwe weg aan het oosten van de stad neer te leggen. De Ringweg Oost kan er dus uit, vindt ook Groen Links. Dat scheelt een hoop geld en een hoop gezeik met Leiderdorp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |