abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73227588
Welkom in Leiden

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bezienswaardigheden
Leiden dankt zijn bijnaam Sleutelstad aan zijn schutspatroon Sint-Pieter (Petrus), aan wie ook de voornaamste kerk is gewijd.

Belangrijke bezienswaardigheden zijn:

de Pieterskerk (Leiden), de grootste kerk van Leiden
de Hooglandse kerk, de grootste, nog in gebruik zijnde kerk van Leiden
de Burcht
de Waag
de veelbezongen gracht het Rapenburg met het Academiegebouw
het stadhuis met de breedste renaissancegevel van Nederland
de Hortus Botanicus
de Oude Sterrenwacht
twee stadspoorten
negen molens
35 hofjes
Museum Naturalis, Museum van Oudheden, Museum van Volkenkunde, Het Prentenkabinet.
Een qua bouwstijl belangrijk gebouw is de Marekerk (1649). Het ontwerp van deze kerk (1639), een achthoekige centraalbouw met banken om de kansel heen, werd voor het eerst in de Hollandse kerkgeschiedenis speciaal toegesneden op de protestantse dienst. De kerk is ontworpen door Arent van 's-Gravesande.

Bekende personen

Verschillende oude meesters hebben banden met Leiden. Zo werd Rembrandt in Leiden geboren terwijl ook Jan Steen, Gerrit Dou, Quiringh van Brekelenkam en Frans van Mieris de Oudere in Leiden werkten. Drie eeuwen later, in 1917, richtte Theo van Doesburg in Leiden samen met o.a. Mondriaan en J.J.P. Oud het tijdschrift De Stijl op, dat van grote invloed zou zijn op de 20e-eeuwse kunst en architectuur.

Ook uit de wetenschap zijn er belangrijke namen verbonden met Leiden. In de 16e en 17e eeuw was de universiteit van Leiden één van de grootste en meest toonaangevende in Europa. De beroemdste wetenschappers uit die tijd trokken naar Leiden, zoals Justus Lipsius, Joseph Justus Scaliger, Carolus Clusius, Constantijn Huygens en René Descartes. 'Leermeester van Europa' Herman Boerhaave doceerde en bestudeerde aan de Universiteit Leiden. Albert Einstein heeft enkele belangrijke theorieën in Leiden ontwikkeld, Kamerlingh Onnes had een laboratorium in Leiden waarin hij onderzoek deed wat hem uiteindelijk in 1913 een Nobelprijs opleverde. Ook de natuurkundige Hendrik Lorentz was verbonden aan de Leidse Universiteit.

Vele schrijvers waren of zijn nog steeds in Leiden actief. Een kleine selectie; Willem Bilderdijk, Jacob van Lennep, Nicolaas Beets (Hildebrand), Piet Paaltjens, Albert Verweij, J.C. Bloem, Boudewijn Büch, Jan Wolkers, Maarten Biesheuvel, Maarten 't Hart, Frits van Oostrom, Willem Otterspeer, Ilja Leonard Pfeiffer en Abdelkader Benali.

En natuurlijk mogen we ook de Pelgrims niet vergeten, die verantwoordelijk zijn voor 7 (!) amerikaanse presidenten met Leidse roots.

Leidse FOKkers (e.o.)
Goover
georgeous88
Mirjam (voorheen MissyMirjaM)
ChRoNiC
RayMania
Jas_Verstoppen
Dribbel_ ??
Autoreply ??
Morwen
Rieleks
Bloodhound
Hoi_Piepeloi
Ringhio
belsen
Kontiki
Pirata
Skya
RichCalibier
Omkron
RSie
Scorpie
Tha_Bartman
Zapato
SebasFM
Koentj
Everlast08
Barbaaf
jojogirl
PietjePuk007 (toekomstig Leidenaar)
Ice22
Koekz
Nam_Soldier
Strolie75
Godshand
StephanL
forodrova
Zuivere_Koffie
Aanvoerder
Fip
CasB

Vorige delen
Leiden!
Leiden #2
Leiden #3
Leiden #4

Hier verder. 3 oktober komt akelig dichtbij! Of je nu voor de kermis, het bier of beide komt; het weer is altijd kut.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fip op 01-10-2009 15:40:27 ]
pi_73227673
En daar zijn we weer!!

VRIJDAG GAAN WE LOS!
pi_73227875
Heb even de weerberichten gekeken en zaterdag wordt weer als vanouds schuilen onder de zeiltjes 2 oktober zou nog goed moeten gaan, beter dan vorig jaar in elk geval
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_73227894
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:08 schreef Karstman het volgende:
Heb even de weerberichten gekeken en zaterdag wordt weer als vanouds schuilen onder de zeiltjes 2 oktober zou nog goed moeten gaan, beter dan vorig jaar in elk geval
Dus het wordt weer nat, dronken en volgepropt vuurwerk kijken?
pi_73228614
Als het te nat is geen vuurwerk maar dronken worden moet lukken
Whiskyplankje
pi_73229080
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:27 schreef Karstman het volgende:
Als het te nat is geen vuurwerk maar dronken worden moet lukken
Mwah, op de een of andere manier is het altijd de hele dag keihard regen waardoor je dus wordt gedwongen tussen de zeiltjes door te rennen van biertent naar biertent en van band naar band maar aan het einde van de avond is het meestal wel droog genoeg voor vuurwerk

En zo niet gaan we gewoon nog meer zuipen! Het is immers op zaterdag!
pi_73232203
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:02 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Hmm, ben je de ongelooflijke hoos- en hagelbuien van vorig jaar 2 Oktober vergeten? Damn wat een drama was dat.
Inderdaad, ik heb volgens mij nog NOOIT een 100% droge 2 oktobernacht gehad!
pi_73244888
Ik kom speciaal uit Duitsland voor de 2 oktober nacht. Wordt weer een goed feestje denk ik.

Vorig jaar was echt dramatisch qua weer. Het jaar ervoor was prima.

Is er nog een FOKmeet gepland?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_73274185
tvp maar niet in leiden dit weekend ivm werk
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:26:11 #10
212689 MDMAtjuh
Techno Inside
pi_73274315
als vanouds lekker door de stad struinen! Opzoek naar lekkere beats en veel bier!

* MDMAtjuh komt ook uit Leiden
Ik pak je bij je lurven! Schavuit!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:28:00 #11
155008 Fip
Jezus redt
pi_73276263
De voorspellingen van wind, regen en ellende zwakken al iets af Het KNMI over morgen:
quote:
Overdag komen de buien weer verder landinwaarts. Later in de middag en avond neemt de kans op buien af. In de nacht kan het landinwaarts tijdens opklaringen afkoelen naar een graad of 8, aan de kust wordt het met wind van zee niet kouder dan 12 graden. De middagtemperatuur komt morgen uit op ongeveer 13 graden.
Bier bier bier Gaan jullie voor de kroegen, een feest, of buiten door de stad lopen?
pi_73276413
Hey, ik ben tegenwoordig ook Leienaar, ik wil ook in de OP.
pi_73276486
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:28 schreef Fip het volgende:
De voorspellingen van wind, regen en ellende zwakken al iets af Het KNMI over morgen:
[..]

Bier bier bier Gaan jullie voor de kroegen, een feest, of buiten door de stad lopen?
Licht me bij: zijn er leuke feesten? Ik loop meestal door de stad en kom wel wat tegen waar ik wat langer blijf hangen. Maar als je goeie tips hebt voor een feest...?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_73281236
Brand in de buurt van het Bio Science Park.
Wind staat richting de stad.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_73281793
quote:
OEGSTGEEST - In een leegstaand schoolgebouw in Oegstgeest woedt op dit moment een zeer grote brand. De brandweer zet groots in, omdat er weinig water in de buurt is om de brand te blussen.
Omwonenden moeten ramen en deuren gesloten houden. De brandweer laat de brand gecontroleerd uitbranden, omdat het te gevaarlijk is om de school binnen te gaan.

In de school aan de Voscuyl, wordt geen les meer gegeven. Het gebouw staat op de lijst om gesloopt te worden.

Bij de brand kwam veel rook vrij. De rookwolken waren tot in Zoetermeer te zien.
Op welke site kan in godsnaam het beste naar een kamer zoeken. Ik word gek van 10 sites waar ik ben aangemeld.
[..]
pi_73299312
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:39 schreef Zotheid het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Op welke site kan in godsnaam het beste naar een kamer zoeken. Ik word gek van 10 sites waar ik ben aangemeld.
Ah, de oude schilderschool... Maar daar waren altijd wel wat slootjes in de buurt enzo?

Meer info:
http://www.westonline.nl/nieuwsitem/35099

Waarschijnlijk aangestoken dus.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:23:18 #17
155008 Fip
Jezus redt
pi_73301846
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Licht me bij: zijn er leuke feesten? Ik loop meestal door de stad en kom wel wat tegen waar ik wat langer blijf hangen. Maar als je goeie tips hebt voor een feest...?
Als je een beetje van electro/minimal houdt: Lovin L'ectro in het LVC is altijd mooi. Ook bij Sneakerz en Cityhall is het meestal wel goed toeven maar ik heb me niet echt verdiept in de line-up... ga zelf vooral kroeghoppen denk ik.
pi_73302759
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:49 schreef Goover het volgende:

[..]

Ah, de oude schilderschool... Maar daar waren altijd wel wat slootjes in de buurt enzo?

Meer info:
http://www.westonline.nl/nieuwsitem/35099

Waarschijnlijk aangestoken dus.
Kwajongensstreken? Ik noem een school in de brand zetten niet echt een kwajongensstreek meer.
[..]
pi_73303006
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:23 schreef Fip het volgende:

[..]

Als je een beetje van electro/minimal houdt: Lovin L'ectro in het LVC is altijd mooi. Ook bij Sneakerz en Cityhall is het meestal wel goed toeven maar ik heb me niet echt verdiept in de line-up... ga zelf vooral kroeghoppen denk ik.
Minimal is top!

Dank voor de tip, dat ga ik wel ff uitchecken dan.

pi_73416063
Mensen!

Mijn vriend ik willen graag samenwonen in Leiden, maar aangezien met name ik de stad niet goed ken, wat is een leuke buurt om te wonen??
pi_73417186
Centrum! In elk geval zou ik niet in de Merenwijk of de Stevenshof willen wonen.
Whiskyplankje
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:15:04 #22
155008 Fip
Jezus redt
pi_73423823
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:06 schreef Karstman het volgende:
Centrum! In elk geval zou ik niet in de Merenwijk of de Stevenshof willen wonen.
Ook de Kooi is geen aanrader. Maar buiten de flats is de Merenwijk zeer leefbaar.

Ik zou ook voor centrum gaan.
pi_73424678
Thanks voor jullie reacties!!
pi_73424741
ach, ik heb in de kooi gewoond, was best te doen hoor
hangt er ook maar net van af waar je zit en hoe je je opstelt denk ik.
er wonen veel tokkies, maar op zich niet heel veel last gehad, en best leuk gewoond.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Redactie Frontpage dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:06:57 #25
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_73644944
Mag ik trouwens aan de OP toegevoegd worden?

FIP > you never guess what I'm just listening to (je avatar).

Ik woon zelf in de Transvaalbuurt, een echt oudhollandse volksbuurt. Er is nooit onzin of gedoe hier, tenminste niet dat het me opvalt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_73936236
hehe, hier nog een nieuwe voor in de OP, als dat mag.

Hoi, ik ben Felix, woon nu een jaartje in Leiden op kamers en ik tap (meestal) op vrijdag in de HiFi, soms ook op dinsdag en zaterdag, als ik door mn studiefinanciering heen ben.
ik ben te herkennen aan mn lelijke gezicht met goddelijk blonde lokken, die (meestal) gratis drank weg geeft aan bekenden.

k ben trots om in Leiden te studeren, de oudste (en mijnsinziends de beste) universiteit van Nederland. ik ben eerstejaars Nederlands, omdat ik vorig jaar van Politicologie ben afgekickt wegens een gebrek aan studiepunten.

mocht je me kennen van de hifi of iets anders, pm me, want ik ken eigenlijk niemand op het forum (ben newb) en ik heb behoefte aan bekende mensen
pi_74162059
Trotste Leidenaar meld zich
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:43:51 #28
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74169032
Ex-Leidenaar (Merenwijk) meld zich.. maar de gezelligheid/drukte is hier ver te zoeken volgens moi.
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
pi_74179565
Nee, iedereen zit op het station, wat een drukte is het daar zeg met dat Try-out festival, vhaos in de spits
Whiskyplankje
pi_74223293
Try-Out festival

Ook zo een leuk voordeel dat Leiden CS een expirimenteel station is, gratis goedemorgen drinkontbijt, gratis warme chocomel buiten en natuurlijk de walkin fridge van heineken voor de deur

Nog veel mensen hier wezen kijken op t festival?
Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!
  Redactie Frontpage vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:12:23 #31
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_74223448
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:07 schreef Bloodhound het volgende:
Try-Out festival

Ook zo een leuk voordeel dat Leiden CS een expirimenteel station is, gratis goedemorgen drinkontbijt, gratis warme chocomel buiten en natuurlijk de walkin fridge van heineken voor de deur

Nog veel mensen hier wezen kijken op t festival?
Nee, helaas niet. Te druk met werk gister.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_74278392
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:06 schreef Karstman het volgende:
Wat is er inderdaad mis bij met de Merenwijk? Per buurt is het anders. Ik zou nooit in de Rodes, Horsten, etc. willen wonen. Maar 7 van de 10 buurten zijn prima en in sommige buurten staan echt mooie huizen aan het water.
  zondag 1 november 2009 @ 18:43:33 #33
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74285118
Ik heb met plezier in de Horsten gewoond. Nergens last van, behalve af en toe van onze Marokkaanse bovenburen.
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:00:55 #34
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_74446836
Een goede herenkapper in Leiden. Wie heeft er een tip?
Primum non nocere
  zaterdag 7 november 2009 @ 10:45:14 #35
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_74477484
zijstraat van de Haarlemmerstraat bij de Kerk, daar zit een goede en goedkope volgens mn ex-huisgenoot, weet alleen niet hoe die straat heet
pi_75481977
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:45 schreef Stuurloos het volgende:
zijstraat van de Haarlemmerstraat bij de Kerk, daar zit een goede en goedkope volgens mn ex-huisgenoot, weet alleen niet hoe die straat heet
Lange Mare?
pi_75485878
Jep das de lange mare.

Je moet echt in het centrum gaan wonen. Lastig een kamer krijgen, maar hoe geniaal. Ik doe mijn voordeur open, en ik zie pizza's, kleding, electronica, en supermarkt binnen 20m lopen.

Altijd al in leiden gewoont, geweldig! Sinds kort in de binnenstad.

Grt
pi_75489373
de ijsbaan is leuk zeg
  Redactie Frontpage vrijdag 11 december 2009 @ 15:49:55 #39
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_75520564
Langs de Breestraat zitten een paar goedkope Turkse kappers. Extra korting nog weer voor studenten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_75604055
quote:
Op donderdag 10 december 2009 17:51 schreef Mirjam het volgende:
de ijsbaan is leuk zeg
Ja, ziet er echt cool uit. Einstein weet steeds beter wat te doen voor een beetje promotie/opleuking van Leiden.
  maandag 14 december 2009 @ 10:47:46 #41
155008 Fip
Jezus redt
pi_75606142
Nouja, het is niet van de Einstein he, die runnen alleen het horecagedeelte (samen met de City Hall).

* Fip werkt op de ijsbaan
pi_75606682
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:12 schreef Goover het volgende:

[..]

Ja, ziet er echt cool uit. Einstein weet steeds beter wat te doen voor een beetje promotie/opleuking van Leiden.
dat komt gewoon van leiden zelf vandaan niet van einstein iig
wat kunnen ze daar slecht biefstuk bakken trouwens
pi_75607800
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:04 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dat komt gewoon van leiden zelf vandaan niet van einstein iig
wat kunnen ze daar slecht biefstuk bakken trouwens
Ik zag wat logo's van Einstein hangen, blijkbaar een verkeerde aanname gedaan dus.

Maar het blijft leuk leukere locatie dan op de Beestenmarkt, nu kan je tenminste zeggen dat je op de Leidsche gracht geschaatst hebt!
  maandag 28 december 2009 @ 21:18:15 #44
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_76157369
ff tvp'tje!
Volgend jaar Glazen Huis in Leiden!

tevens op korte termijn (probably medio maart/april) weer enkele betaalbare kamers en appartementen in de aanbieding omgeving centrum, hou jullie op de hoogte .
Op dit moment ook nog een ander appartement in de aanbieding in de hogere prijsklasse (va 1250 p/m)

verder weinig nieuws te melden hier!
pi_76158673
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:18 schreef RSie het volgende:
ff tvp'tje!
ik hoop hjet
pi_76395526
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:18 schreef RSie het volgende:
ff tvp'tje!

tevens op korte termijn (probably medio maart/april) weer enkele betaalbare kamers en appartementen in de aanbieding omgeving centrum, hou jullie op de hoogte .
Op dit moment ook nog een ander appartement in de aanbieding in de hogere prijsklasse (va 1250 p/m)

verder weinig nieuws te melden hier!
Ik ben op zoek naar een leuk appartementje voor 2 pers..
pi_76643632
Leidddduuuuuuuuuuh
pi_76643669
ijspret op de zoeterwoudsesingel

klikken voor grotere versie
pi_76670090
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:31 schreef Mirjam het volgende:
ijspret op de zoeterwoudsesingel
[ link | afbeelding ]

klikken voor grotere versie
Nais!
pi_76672607
Daar ben ik ook geweest . Verder is het hier redelijkwit op dit moment.
  Redactie Frontpage maandag 11 januari 2010 @ 14:45:00 #51
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_76678837
Ik zag ze op de Witte singel ook al lekker schaatsen
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_76685444
Vriend van mij door het ijs gezakt gister in Cronesteyn
pi_76706154
*nevermind

[ Bericht 45% gewijzigd door Fides op 12-01-2010 00:37:20 (gewijzigd) ]
pi_76795090
Er hebben al duizend mensen op het Rap gelopen maar ik durf het nog niet aan!
pi_76797383
Zag gisteravond laat nog iemand op de gracht bij het v/ werfpark staan. Zou het vanaf vandaag maar niet meer doen, het dooit al aardig.
Whiskyplankje
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:00:36 #56
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_76797595
probleem is dat er heel veel koelwater de grachten inloopt. daardoor ligt o.a. de Oude Singel en Beestemarkt nog steeds niet dicht.
pi_76798235
Op de Maresingel heeft uberhaupt geen ijs gelegen deze winter. Maar ja dat is ook de plek waar Nuon haar koelwater loost dus dat is niet heel gek, er zal dus heel wat moeten gebeuren wil dat ooit dichtvriezen.
Whiskyplankje
pi_76828778
ik las dat er schotten geplaatst zijn in de grachten, om de kans op een eventuele elfstegentocht te vergroten
pi_76833188
Dat had ik gemist, zag wel dat ze her en der borden met een vaarverbod hadden neergezet.
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage vrijdag 15 januari 2010 @ 08:38:14 #60
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_76839091
En mensen, wat vinden jullie van het vallen van de raad om de Morsgarage?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_76842503
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 00:31 schreef Karstman het volgende:
Dat had ik gemist, zag wel dat ze her en der borden met een vaarverbod hadden neergezet.
er schijnt ook een boete te staan op het breken van ijs op de openbare wateren idd ( )
pi_76846543
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 08:38 schreef JeMoeder het volgende:
En mensen, wat vinden jullie van het vallen van de raad om de Morsgarage?
Nou ten eerste de raad is niet gevallen. Dat kan ook niet, alleen een college kan vallen en dat is niet gebeurd.

Enige wat er is gebeurd is dat er een wethouder is opgestapt omdat hij, naar mijn bescheiden mening, geslachtofferd is door zijn eigen partij. Een partij die nog even probeert te scoren voor de verkiezingen maar dat zo doorzichtig doet dat ze daarmee een beetje het lachertje van de leidse politiek zijn geworden.
Whiskyplankje
pi_76846576
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:49 schreef Mirjam het volgende:

[..]

er schijnt ook een boete te staan op het breken van ijs op de openbare wateren idd ( )
Ja het staat in de APV dat het niet mag, ijs kapot maken, terecht ik wil graag een keer de singels rond schaatsen.
Whiskyplankje
  Redactie Frontpage vrijdag 15 januari 2010 @ 13:44:02 #64
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_76849235
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:32 schreef Karstman het volgende:

[..]

Nou ten eerste de raad is niet gevallen. Dat kan ook niet, alleen een college kan vallen en dat is niet gebeurd.

Enige wat er is gebeurd is dat er een wethouder is opgestapt omdat hij, naar mijn bescheiden mening, geslachtofferd is door zijn eigen partij. Een partij die nog even probeert te scoren voor de verkiezingen maar dat zo doorzichtig doet dat ze daarmee een beetje het lachertje van de leidse politiek zijn geworden.
Toch geef ik ze gelijk (even in het midden gelaten of ik het wel/niet een verkiezingsstunt vind). Ik woon aan de Morsweg en het is er al zo verschrikkelijk druk. Voor door de combinatie van die dubbele spoorwegovergang (Morsweg & Haagweg). Verder is een parkeergarage gigantisch slecht voor de lokale luchtkwaliteit.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:06:02 #65
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_76850128
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:33 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ja het staat in de APV dat het niet mag, ijs kapot maken, terecht ik wil graag een keer de singels rond schaatsen.
zal er ook mee te maken hebben dat je de wallen kapot drukt op het moment dat je er met je boot doorheen probeert te ploegen. evenals langs de kant liggende bootjes die zwaar beschadigd raken op het moment dat het ijs verdrukt wordt door doorkomende bootjes.
wbt het schaatsen interesseert ze dat echt geen reet.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:53:49 #66
155008 Fip
Jezus redt
pi_76855033
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:06 schreef RSie het volgende:

[..]

zal er ook mee te maken hebben dat je de wallen kapot drukt op het moment dat je er met je boot doorheen probeert te ploegen. evenals langs de kant liggende bootjes die zwaar beschadigd raken op het moment dat het ijs verdrukt wordt door doorkomende bootjes.
wbt het schaatsen interesseert ze dat echt geen reet.
De reden was juist dat mensen zouden kunnen schaatsen
pi_76891217
Vanwaar de verbazing? Het dooit overal en we gaan langzaam naar de lente toe en de zomer. IJspret is voorbij en Nederland krijgt zijn kleur weer terug. Oh ja, Leiden vind ik niet erg gezellig als stad. Ik loop er sedert vanmorgen enne het is net Dordrecht in klein met een vleugeltje Utrecht
75 topics = FIN
pi_77109087
afgelopen maandag is mijn fiets door de gemeente verwijderd bij het station
nou kun je zeggen; dan stond'tie verkeerd geparkeerd! dat klopt ja, normaal maak ik gebruik van de gratis gemeentelijke ondergrondse fietsenstalling aan de LUMC-zijde, ware het niet dat deze dicht was terwijl deze allang open had moeten zijn

maargoed, nou moest ik anderhalf uur eerder van m'n werk, E26,- betalen en een nieuw slot kopen! dat kunnen ze toch niet zomaar maken?!

ik ga een klacht indienen. niet dat ik denk dat het ook maar iets helpt, maar voor m'n frustratie is het iig wel goed
  Redactie Frontpage maandag 25 januari 2010 @ 13:38:40 #69
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_77246305
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:18 schreef Mip1988 het volgende:
afgelopen maandag is mijn fiets door de gemeente verwijderd bij het station
nou kun je zeggen; dan stond'tie verkeerd geparkeerd! dat klopt ja, normaal maak ik gebruik van de gratis gemeentelijke ondergrondse fietsenstalling aan de LUMC-zijde, ware het niet dat deze dicht was terwijl deze allang open had moeten zijn

maargoed, nou moest ik anderhalf uur eerder van m'n werk, E26,- betalen en een nieuw slot kopen! dat kunnen ze toch niet zomaar maken?!

ik ga een klacht indienen. niet dat ik denk dat het ook maar iets helpt, maar voor m'n frustratie is het iig wel goed
Jawel hoor, staat gewoon in de APV.

+ er wordt goed gewaarschuwd....
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_77363316
Leidse fokker meldt zich!

Leiden geweldige stad

Komen er hier ook welleens mensen in de Marakesh om een waterpijpje te roken? Of in de Odessa?
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:15:53 #71
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_77635531
Op dit moment is er een brand gaande in de Hortus, Prio 1!
de ene na de andere brandweer, ambulance en Politiewagen knalden hier net voorbij.
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:22:43 #72
155008 Fip
Jezus redt
pi_77639583
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:15 schreef RSie het volgende:
Op dit moment is er een brand gaande in de Hortus, Prio 1!
de ene na de andere brandweer, ambulance en Politiewagen knalden hier net voorbij.
Inmiddels al weer onder controle. Het vuur was gelukkig niet in de Hortus zelf maar ernaast.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:30:48 #73
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_77659103
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:22 schreef Fip het volgende:

[..]

Inmiddels al weer onder controle. Het vuur was gelukkig niet in de Hortus zelf maar ernaast.
Ik las het net ja,... gezien al die sirenes die ik hoorde dacht ik dat er een fikse fik zou zijn, maar viel gelukkig mee!
pi_77938140
Zat net lekker in Olivier biertjes te drinken. Goeie kroeg man.
Leiduh
That's not opinion, that's science. And science is one cold hearted bitch with a 14-inch strap-on (Vincent Masuka)
pi_77940812
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:32 schreef TommyCarcetti het volgende:
Zat net lekker in Olivier biertjes te drinken. Goeie kroeg man.
Leiduh
ik wil er nog steeds eens gaan eten, kun je daar een beetje leuk eten?
pi_77944544
Jawel, het is niet heel spannend maar ook niet verkeerd. Goeie vlaamse friet maar ja dat moet ook wel.
Whiskyplankje
pi_77951521
Het beenhammetje is daar echt
That's not opinion, that's science. And science is one cold hearted bitch with a 14-inch strap-on (Vincent Masuka)
pi_78088576
Voor een grote open kroeg vond ik de prijs/kwaliteit verhouding niet geweldig, maar het bier is natuurlijk erg goed te doen!

Weten jullie al wat jullie binnenkort gaan stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen? Misschien helpt dit: http://gemeente.kieskompas.nl/.
pi_78096720
Mn moeder staat (ergens onderaan) op de lijst voor Groen Links, maar ik ga niet op haar stemmen
Voor mij wordt het D66, maar ik weet nog niet helemaal zeker op wie ik ga stemmen. Ik ken niet zo veel locale politici
pi_78128715
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:28 schreef TommyCarcetti het volgende:
Mn moeder staat (ergens onderaan) op de lijst voor Groen Links, maar ik ga niet op haar stemmen
Voor mij wordt het D66, maar ik weet nog niet helemaal zeker op wie ik ga stemmen. Ik ken niet zo veel locale politici
Ik weet ook nooit op wie ik dan moet stemmen, meestal kies ik dan een bekende naam of gewoon de lijsttrekker.
pi_78641565
Was vanmorgen in Leiden en ik vind het maar een bout stad ivg met Rotterdam.
net Dortdrecht met al die steegjes..
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:10:59 #82
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_78647441
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:39 schreef rubje het volgende:
Boutstad in vergelijking met R'dam?

Leiden is veel mooier, heeft veel meer historie en veel meer gezelligheid.
in Rotterdam kan je beter winkelen,..... en uitgaan,.. en,.......

Als je nou Utrecht of Haarlem ofzo had gezegd (of een heleboel andere grote steden), maar Rotterdam
pi_78647481
Iemand toevallig een aardige bank/tafel/bureau over in Leiden?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:18:52 #84
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_78651005
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:11 schreef Fides het volgende:
Iemand toevallig een aardige bank/tafel/bureau over in Leiden?
Ik zou ff kijken bij Kringloop!
hebben ze vaak hele nette spullen staan voor leuke bedragen!
pi_78669421
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:39 schreef rubje het volgende:
Appels en peren? Volgens mij zijn Leiden en Rotterdam twee totaal verschillende steden en Leiden komen afzeiken in een Leiden topic lijkt me sowieso niet echt kansrijk.

Vandaag stemmen, weten jullie het al?
pi_78678011
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 08:48 schreef Goover het volgende:

[..]

Vandaag stemmen, weten jullie het al?
nr 1 D66 denk ik
en jij?
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:55:18 #87
269373 Futureone
Got shit on your face.
pi_78678023
tvp
Hot Tub Time Machine
pi_78679535
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:55 schreef TommyCarcetti het volgende:

[..]

nr 1 D66 denk ik
en jij?
Ik ben te veel geneigd om de uitslag van het kieskompas te volgen (PvdA) maar door de landelijke afgang (in mijn ogen dan) twijfel ik wel enorm.

Maar ik sta wel achter de opvattingen van de PvdA over Nieuw Leyden en het LAK theater, twee punten die bij mij redelijk zwaar wegen. Maar de opvattingen over het parkeren vallen mij dan weer tegen. Bijvoorbeeld: ondergronds op de garenmarkt en meer bus systemen zoals op de haagweg, dat klinkt dubbel naast het willen verminderen van het autoverkeer in de binnenstad.
pi_78680371
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:27 schreef Goover het volgende:

[..]

Ik ben te veel geneigd om de uitslag van het kieskompas te volgen (PvdA) maar door de landelijke afgang (in mijn ogen dan) twijfel ik wel enorm.

Maar ik sta wel achter de opvattingen van de PvdA over Nieuw Leyden en het LAK theater, twee punten die bij mij redelijk zwaar wegen. Maar de opvattingen over het parkeren vallen mij dan weer tegen. Bijvoorbeeld: ondergronds op de garenmarkt en meer bus systemen zoals op de haagweg, dat klinkt dubbel naast het willen verminderen van het autoverkeer in de binnenstad.
ik zou me niet laten leiden door de landelijke politiek, als ik jou was. Gemeentepolitiek blijft toch iets anders, andere issues en andere poppetjes.

Maar parkeren/ verkeer opvattingen klinken idd wel dubbel.

Stomme vraag misschien, maar wat is de opvatting van de PvdA over Nieuw Leyden? Waarom is dit voor jou belangrijk?
  Redactie Frontpage woensdag 3 maart 2010 @ 14:44:03 #90
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_78682945
Op gemeentelijk gebied laat ik mij totaal niet leiden door landelijke issues. Dat is appels met peren vergelijken. Na 3x (met veel tijd ertussen) het kieskompas ingevuld te hebben kwam daar echter wel 3x dezelfde partij uit. Daar ga ik dus op stemmen. Heel toevallig is dat ook de partij waarop ik voor de EU-verkiezingen heb gestemd en waar ik voor de 2e-Kamerverkiezingen ook op zou stemmen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_78687392
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:45 schreef TommyCarcetti het volgende:

[..]

ik zou me niet laten leiden door de landelijke politiek, als ik jou was. Gemeentepolitiek blijft toch iets anders, andere issues en andere poppetjes.
Dat verschil is mij duidelijk, maar toch schaad het ook de naam van de gemeentelijke partijen.
quote:
Maar parkeren/ verkeer opvattingen klinken idd wel dubbel.

Stomme vraag misschien, maar wat is de opvatting van de PvdA over Nieuw Leyden? Waarom is dit voor jou belangrijk?
PvdA vindt dat er beter geïnvesteerd moet worden in het groen in Nieuw Leyden en dat het omliggende gebied niet vergeten mag worden. Aangezien ik in het omliggende gebied woon vindt ik dat belangrijk.
pi_78702927
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 16:20 schreef Goover het volgende:

[..]

Dat verschil is mij duidelijk, maar toch schaad het ook de naam van de gemeentelijke partijen.
[..]

PvdA vindt dat er beter geïnvesteerd moet worden in het groen in Nieuw Leyden en dat het omliggende gebied niet vergeten mag worden. Aangezien ik in het omliggende gebied woon vindt ik dat belangrijk.
Ok...logisch
Heb je idd PvdA gestemd? Of toch een andere partij...?

En wat hebben anderen gestemd? (sorry, ben nieuwsgierig)
pi_78717975
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:38 schreef TommyCarcetti het volgende:

[..]

Ok...logisch
Heb je idd PvdA gestemd? Of toch een andere partij...?

En wat hebben anderen gestemd? (sorry, ben nieuwsgierig)
Nee, ik heb in de PvdA lijst een leuke naam uitgezocht
  Redactie Frontpage donderdag 4 maart 2010 @ 10:23:54 #94
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_78720726
I voted for the winner...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_78720752
D66

Nou succes dan maar Leiden
  Redactie Frontpage donderdag 4 maart 2010 @ 11:22:26 #96
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_78722904
En waar woon jij?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_78735021
Hoi, even spam, het promofilmpje voor t glazen huis in leiden actie is af

(ik zit in t koor dat de track heeft ingezongen en de collegezaal net neit heeft gesloopt )

woon ook in leiden trouwens, én heb D66 gestemd. zo, mag ik nou ook in t lijstje??
Kwak
pi_78735211
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:21 schreef kwakz0r het volgende:
Hoi, even spam, het promofilmpje voor t glazen huis in leiden actie is af

(ik zit in t koor dat de track heeft ingezongen en de collegezaal net neit heeft gesloopt )

woon ook in leiden trouwens, én heb D66 gestemd. zo, mag ik nou ook in t lijstje??
grappig wel
pi_78735280
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 11:22 schreef JeMoeder het volgende:
En waar woon jij?
Gemeente Rijnwoude.
pi_78743809
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gemeente Rijnwoude.
Waar D66 ook de meeste stemmen kreeg faalhaas

Ok ze krijgen evenveel zetels als CDA en VVD maar toch.
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')