Dus het wordt weer nat, dronken en volgepropt vuurwerk kijken?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:08 schreef Karstman het volgende:
Heb even de weerberichten gekeken en zaterdag wordt weer als vanouds schuilen onder de zeiltjes2 oktober zou nog goed moeten gaan, beter dan vorig jaar in elk geval
Mwah, op de een of andere manier is het altijd de hele dag keihard regen waardoor je dus wordt gedwongen tussen de zeiltjes door te rennen van biertent naar biertent en van band naar band maar aan het einde van de avond is het meestal wel droog genoeg voor vuurwerkquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:27 schreef Karstman het volgende:
Als het te nat is geen vuurwerkmaar dronken worden moet lukken
Inderdaad, ik heb volgens mij nog NOOIT een 100% droge 2 oktobernacht gehad!quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:02 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Hmm, ben je de ongelooflijke hoos- en hagelbuien van vorig jaar 2 Oktober vergeten? Damn wat een drama was dat.
Bier bier bierquote:Overdag komen de buien weer verder landinwaarts. Later in de middag en avond neemt de kans op buien af. In de nacht kan het landinwaarts tijdens opklaringen afkoelen naar een graad of 8, aan de kust wordt het met wind van zee niet kouder dan 12 graden. De middagtemperatuur komt morgen uit op ongeveer 13 graden.
Licht me bij: zijn er leuke feesten? Ik loop meestal door de stad en kom wel wat tegen waar ik wat langer blijf hangen. Maar als je goeie tips hebt voor een feest...?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:28 schreef Fip het volgende:
De voorspellingen van wind, regen en ellende zwakken al iets afHet KNMI over morgen:
[..]
Bier bier bierGaan jullie voor de kroegen, een feest, of buiten door de stad lopen?
Op welke site kan in godsnaam het beste naar een kamer zoeken. Ik word gek van 10 sites waar ik ben aangemeld.quote:OEGSTGEEST - In een leegstaand schoolgebouw in Oegstgeest woedt op dit moment een zeer grote brand. De brandweer zet groots in, omdat er weinig water in de buurt is om de brand te blussen.
Omwonenden moeten ramen en deuren gesloten houden. De brandweer laat de brand gecontroleerd uitbranden, omdat het te gevaarlijk is om de school binnen te gaan.
In de school aan de Voscuyl, wordt geen les meer gegeven. Het gebouw staat op de lijst om gesloopt te worden.
Bij de brand kwam veel rook vrij. De rookwolken waren tot in Zoetermeer te zien.
Ah, de oude schilderschool... Maar daar waren altijd wel wat slootjes in de buurt enzo?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:39 schreef Zotheid het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Op welke site kan in godsnaam het beste naar een kamer zoeken. Ik word gek van 10 sites waar ik ben aangemeld.
Als je een beetje van electro/minimal houdt: Lovin L'ectro in het LVC is altijd mooi.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 15:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Licht me bij: zijn er leuke feesten? Ik loop meestal door de stad en kom wel wat tegen waar ik wat langer blijf hangen. Maar als je goeie tips hebt voor een feest...?
Kwajongensstreken? Ik noem een school in de brand zetten niet echt een kwajongensstreek meer.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:49 schreef Goover het volgende:
[..]
Ah, de oude schilderschool... Maar daar waren altijd wel wat slootjes in de buurt enzo?
Meer info:
http://www.westonline.nl/nieuwsitem/35099
Waarschijnlijk aangestoken dus.
Minimal is top!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 12:23 schreef Fip het volgende:
[..]
Als je een beetje van electro/minimal houdt: Lovin L'ectro in het LVC is altijd mooi.Ook bij Sneakerz en Cityhall is het meestal wel goed toeven maar ik heb me niet echt verdiept in de line-up... ga zelf vooral kroeghoppen denk ik.
Ook de Kooi is geen aanrader. Maar buiten de flats is de Merenwijk zeer leefbaar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:06 schreef Karstman het volgende:
Centrum!In elk geval zou ik niet in de Merenwijk of de Stevenshof willen wonen.
Nee, helaas niet. Te druk met werk gister.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:07 schreef Bloodhound het volgende:
Try-Out festival![]()
Ook zo een leuk voordeel dat Leiden CS een expirimenteel station is, gratis goedemorgen drinkontbijt, gratis warme chocomel buitenen natuurlijk de walkin fridge van heineken voor de deur
![]()
Nog veel mensen hier wezen kijken op t festival?
Wat is er inderdaad mis bij met de Merenwijk? Per buurt is het anders. Ik zou nooit in de Rodes, Horsten, etc. willen wonen. Maar 7 van de 10 buurten zijn prima en in sommige buurten staan echt mooie huizen aan het water.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:06 schreef Karstman het volgende:
Centrum!In elk geval zou ik niet in de Merenwijk of de Stevenshof willen wonen.
Lange Mare?quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:45 schreef Stuurloos het volgende:
zijstraat van de Haarlemmerstraat bij de Kerk, daar zit een goede en goedkope volgens mn ex-huisgenoot, weet alleen niet hoe die straat heet
Ja, ziet er echt cool uit. Einstein weet steeds beter wat te doen voor een beetje promotie/opleuking van Leiden.quote:
dat komt gewoon van leiden zelf vandaanquote:Op maandag 14 december 2009 09:12 schreef Goover het volgende:
[..]
Ja, ziet er echt cool uit. Einstein weet steeds beter wat te doen voor een beetje promotie/opleuking van Leiden.
Ik zag wat logo's van Einstein hangen, blijkbaar een verkeerde aanname gedaan dus.quote:Op maandag 14 december 2009 11:04 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat komt gewoon van leiden zelf vandaanniet van einstein iig
wat kunnen ze daar slecht biefstuk bakken trouwens
ik hoop hjetquote:Op maandag 28 december 2009 21:18 schreef RSie het volgende:
ff tvp'tje!
Volgend jaar Glazen Huis in Leiden!
Ik ben op zoek naar een leuk appartementje voor 2 pers..quote:Op maandag 28 december 2009 21:18 schreef RSie het volgende:
ff tvp'tje!
Volgend jaar Glazen Huis in Leiden!
tevens op korte termijn (probably medio maart/april) weer enkele betaalbare kamers en appartementen in de aanbieding omgeving centrum, hou jullie op de hoogte.
Op dit moment ook nog een ander appartement in de aanbieding in de hogere prijsklasse (va 1250 p/m)
verder weinig nieuws te melden hier!
Nais!quote:Op zondag 10 januari 2010 18:31 schreef Mirjam het volgende:
ijspret op de zoeterwoudsesingel![]()
[ link | afbeelding ]
klikken voor grotere versie
er schijnt ook een boete te staan op het breken van ijs op de openbare wateren idd (quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:31 schreef Karstman het volgende:
Dat had ik gemist, zag wel dat ze her en der borden met een vaarverbod hadden neergezet.
Nou ten eerste de raad is niet gevallen. Dat kan ook niet, alleen een college kan vallen en dat is niet gebeurd.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 08:38 schreef JeMoeder het volgende:
En mensen, wat vinden jullie van het vallen van de raad om de Morsgarage?
Ja het staat in de APV dat het niet mag, ijs kapot maken, terecht ik wil graag een keer de singels rond schaatsen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:49 schreef Mirjam het volgende:
[..]
er schijnt ook een boete te staan op het breken van ijs op de openbare wateren idd ()
Toch geef ik ze gelijk (even in het midden gelaten of ik het wel/niet een verkiezingsstunt vind). Ik woon aan de Morsweg en het is er al zo verschrikkelijk druk. Voor door de combinatie van die dubbele spoorwegovergang (Morsweg & Haagweg). Verder is een parkeergarage gigantisch slecht voor de lokale luchtkwaliteit.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:32 schreef Karstman het volgende:
[..]
Nou ten eerste de raad is niet gevallen. Dat kan ook niet, alleen een college kan vallen en dat is niet gebeurd.
Enige wat er is gebeurd is dat er een wethouder is opgestapt omdat hij, naar mijn bescheiden mening, geslachtofferd is door zijn eigen partij. Een partij die nog even probeert te scoren voor de verkiezingen maar dat zo doorzichtig doet dat ze daarmee een beetje het lachertje van de leidse politiek zijn geworden.
zal er ook mee te maken hebben dat je de wallen kapot drukt op het moment dat je er met je boot doorheen probeert te ploegen. evenals langs de kant liggende bootjes die zwaar beschadigd raken op het moment dat het ijs verdrukt wordt door doorkomende bootjes.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:33 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ja het staat in de APV dat het niet mag, ijs kapot maken, terecht ik wil graag een keer de singels rond schaatsen.
De reden was juist dat mensen zouden kunnen schaatsenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:06 schreef RSie het volgende:
[..]
zal er ook mee te maken hebben dat je de wallen kapot drukt op het moment dat je er met je boot doorheen probeert te ploegen. evenals langs de kant liggende bootjes die zwaar beschadigd raken op het moment dat het ijs verdrukt wordt door doorkomende bootjes.
wbt het schaatsen interesseert ze dat echt geen reet.
Jawel hoor, staat gewoon in de APV.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:18 schreef Mip1988 het volgende:
afgelopen maandag is mijn fiets door de gemeente verwijderd bij het station![]()
nou kun je zeggen; dan stond'tie verkeerd geparkeerd! dat klopt ja, normaal maak ik gebruik van de gratis gemeentelijke ondergrondse fietsenstalling aan de LUMC-zijde, ware het niet dat deze dicht was terwijl deze allang open had moeten zijn![]()
maargoed, nou moest ik anderhalf uur eerder van m'n werk, E26,- betalen en een nieuw slot kopen! dat kunnen ze toch niet zomaar maken?!
ik ga een klacht indienen. niet dat ik denk dat het ook maar iets helpt, maar voor m'n frustratie is het iig wel goed
Inmiddels al weer onder controle. Het vuur was gelukkig niet in de Hortus zelf maar ernaast.quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:15 schreef RSie het volgende:
Op dit moment is er een brand gaande in de Hortus, Prio 1!
de ene na de andere brandweer, ambulance en Politiewagen knalden hier net voorbij.
Ik las het net ja,... gezien al die sirenes die ik hoorde dacht ik dat er een fikse fik zou zijn, maar viel gelukkig mee!quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:22 schreef Fip het volgende:
[..]
Inmiddels al weer onder controle. Het vuur was gelukkig niet in de Hortus zelf maar ernaast.
ik wil er nog steeds eens gaan eten, kun je daar een beetje leuk eten?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:32 schreef TommyCarcetti het volgende:
Zat net lekker in Olivier biertjes te drinken. Goeie kroeg man.
Leiduh
Ik weet ook nooit op wie ik dan moet stemmen, meestal kies ik dan een bekende naam of gewoon de lijsttrekker.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:28 schreef TommyCarcetti het volgende:
Mn moeder staat (ergens onderaan) op de lijst voor Groen Links, maar ik ga niet op haar stemmen![]()
Voor mij wordt het D66, maar ik weet nog niet helemaal zeker op wie ik ga stemmen. Ik ken niet zo veel locale politici
Boutstad in vergelijking met R'dam?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:39 schreef rubje het volgende:
Was vanmorgen in Leiden en ik vind het maar een bout stad ivg met Rotterdam.
net Dortdrecht met al die steegjes..
Ik zou ff kijken bij Kringloop!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:11 schreef Fides het volgende:
Iemand toevallig een aardige bank/tafel/bureau over in Leiden?
Appels en peren? Volgens mij zijn Leiden en Rotterdam twee totaal verschillende steden en Leiden komen afzeiken in een Leiden topic lijkt me sowieso niet echt kansrijk.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:39 schreef rubje het volgende:
Was vanmorgen in Leiden en ik vind het maar een bout stad ivg met Rotterdam.
net Dortdrecht met al die steegjes..
nr 1 D66 denk ikquote:Op woensdag 3 maart 2010 08:48 schreef Goover het volgende:
[..]
Vandaag stemmen, weten jullie het al?
Ik ben te veel geneigd om de uitslag van het kieskompas te volgen (PvdA) maar door de landelijke afgang (in mijn ogen dan) twijfel ik wel enorm.quote:
ik zou me niet laten leiden door de landelijke politiek, als ik jou was. Gemeentepolitiek blijft toch iets anders, andere issues en andere poppetjes.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:27 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik ben te veel geneigd om de uitslag van het kieskompas te volgen (PvdA) maar door de landelijke afgang (in mijn ogen dan) twijfel ik wel enorm.
Maar ik sta wel achter de opvattingen van de PvdA over Nieuw Leyden en het LAK theater, twee punten die bij mij redelijk zwaar wegen. Maar de opvattingen over het parkeren vallen mij dan weer tegen. Bijvoorbeeld: ondergronds op de garenmarkt en meer bus systemen zoals op de haagweg, dat klinkt dubbel naast het willen verminderen van het autoverkeer in de binnenstad.
Dat verschil is mij duidelijk, maar toch schaad het ook de naam van de gemeentelijke partijen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:45 schreef TommyCarcetti het volgende:
[..]
ik zou me niet laten leiden door de landelijke politiek, als ik jou was. Gemeentepolitiek blijft toch iets anders, andere issues en andere poppetjes.
PvdA vindt dat er beter geïnvesteerd moet worden in het groen in Nieuw Leyden en dat het omliggende gebied niet vergeten mag worden. Aangezien ik in het omliggende gebied woon vindt ik dat belangrijk.quote:Maar parkeren/ verkeer opvattingen klinken idd wel dubbel.
Stomme vraag misschien, maar wat is de opvatting van de PvdA over Nieuw Leyden? Waarom is dit voor jou belangrijk?
Ok...logischquote:Op woensdag 3 maart 2010 16:20 schreef Goover het volgende:
[..]
Dat verschil is mij duidelijk, maar toch schaad het ook de naam van de gemeentelijke partijen.
[..]
PvdA vindt dat er beter geïnvesteerd moet worden in het groen in Nieuw Leyden en dat het omliggende gebied niet vergeten mag worden. Aangezien ik in het omliggende gebied woon vindt ik dat belangrijk.
Nee, ik heb in de PvdA lijst een leuke naam uitgezochtquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:38 schreef TommyCarcetti het volgende:
[..]
Ok...logisch
Heb je idd PvdA gestemd? Of toch een andere partij...?
En wat hebben anderen gestemd? (sorry, ben nieuwsgierig)
grappig welquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:21 schreef kwakz0r het volgende:
Hoi, even spam, het promofilmpje voor t glazen huis in leiden actie is af
(ik zit in t koor dat de track heeft ingezongen en de collegezaal net neit heeft gesloopt)
woon ook in leiden trouwens, én heb D66 gestemd. zo, mag ik nou ook in t lijstje??
Waar D66 ook de meeste stemmen kreeg faalhaasquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |