quote:Nostalgische medemensen opgelet: kinderdrank Tjolk komt terug! Het zuiveldrankje, bekend van de beeltenissen van een aap, konijn en beer op de pakjes, verdween in de jaren tachtig uit de winkels. Begin komend jaar staat de terugkeer gepland.
Passie
Initiatiefnemer van de wederopstanding van Tjolk is ondernemer Sjoerd Stouten. In 2008 kocht hij de merknaam Tjolk over van Friesland Foods. Samen met partner Bas de Boer wil hij Tjolk januari 2010 weer in de winkels hebben liggen.
Stouten:’Bas de Boer en ik hebben een enorme passie voor merken. Friesland zelf wilde Tjolk niet herintroduceren. Wij merkten echter dat er nog heel veel mensen waarde hechten aan dat label.’
Verpakkingsbedrijf
Met de merkrechten op zak en financiële steun van enkele investeerders, maakt Stouten momenteel afspraken met leveranciers en producenten.
‘We hebben net een gesprek gehad met een verpakkingenbedrijf’, zegt Stouten. ‘Ook hebben we al contact met fabrieken die het drankje moeten gaan maken. In Nederland kunnen eigenlijk alleen Friesland en Campina (inmiddels een fusiebedrijf, red.) dit, vandaar dat we nu contact hebben met producenten in Duitsland, Frankrijk en België."
Organisch
Veel volwassenen kennen Tjolk van de reclames in weekblad Donald Duck. Maar de herintroductie moet niet alleen maar appelleren aan nostalgische gevoelens, zegt Stouten. ‘We willen Tjolk ook onderscheidend maken, door het zo organisch mogelijk te produceren.’
Nieuwe varianten
Naast de smaken van weleer, wil Stouten ook nieuwe varianten introduceren. ‘Dat soort vernieuwingen willen we brengen in een directe communicatie met mensen. Zo gaan we via onze Twitter-account mensen vragen om de nieuwe smaken te testen.’
heidenquote:Op woensdag 30 september 2009 14:13 schreef sjerren het volgende:
Nu de Winner Taco nog... Tjolk mag je houden
Surriequote:
Goede doelgroep-omschrijvingquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:06 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Nou, dat wordt dan een duur grapje voor ze. Tjolk was best goor namelijk. Dat wordt 2 keer gekocht door 12 mensen die t-shirts dragen met "Fuck" in Ford-letters en daarna is de noviteit er wel weer vanaf.
De link met de 90's?quote:verdween in de jaren tachtig uit de winkels. Begin komend jaar staat de terugkeer gepland.
Bronquote:Kinderdrank Tjolk geherintroduceerd
Nostalgische medemensen opgelet: kinderdrank Tjolk komt terug! Het zuiveldrankje, bekend van de beeltenissen van een aap, konijn en beer op de pakjes, verdween in de jaren tachtig uit de winkels. Begin komend jaar staat de terugkeer gepland.
Passie
Initiatiefnemer van de wederopstanding van Tjolk is ondernemer Sjoerd Stouten. In 2008 kocht hij de merknaam Tjolk over van Friesland Foods. Samen met partner Bas de Boer wil hij Tjolk januari 2010 weer in de winkels hebben liggen.
Stouten:’Bas de Boer en ik hebben een enorme passie voor merken. Friesland zelf wilde Tjolk niet herintroduceren. Wij merkten echter dat er nog heel veel mensen waarde hechten aan dat label.’
Verpakkingsbedrijf
Met de merkrechten op zak en financiële steun van enkele investeerders, maakt Stouten momenteel afspraken met leveranciers en producenten.
‘We hebben net een gesprek gehad met een verpakkingenbedrijf’, zegt Stouten. ‘Ook hebben we al contact met fabrieken die het drankje moeten gaan maken. In Nederland kunnen eigenlijk alleen Friesland en Campina (inmiddels een fusiebedrijf, red.) dit, vandaar dat we nu contact hebben met producenten in Duitsland, Frankrijk en België."
Organisch
Veel volwassenen kennen Tjolk van de reclames in weekblad Donald Duck. Maar de herintroductie moet niet alleen maar appelleren aan nostalgische gevoelens, zegt Stouten. ‘We willen Tjolk ook onderscheidend maken, door het zo organisch mogelijk te produceren.’
Nieuwe varianten
Naast de smaken van weleer, wil Stouten ook nieuwe varianten introduceren. ‘Dat soort vernieuwingen willen we brengen in een directe communicatie met mensen. Zo gaan we via onze Twitter-account mensen vragen om de nieuwe smaken te testen.’
Als het nu allemaal organisch moet, vrees ik van niet...quote:Zou het ook weer zo lekker gaan smaken?
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Waar zie jij een neger? Ik zie alleen een aap...
De fabrikant van Appelsientje? die is overgenomen door Friesland Foods.quote:
Volgens mij klopt het jaartal dat Tjolk uit de schappen zou zijn gegaan (1984) niet. Ik ben in 1984 geboren maar kan het me nog goed herinneren dat ik het dronk...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:56 schreef Maki-maki. het volgende:
[url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Tjolk]
[..]
25 jaar geleden,.
Ik ben ook geboren in het jaar dat het verdween, maar ik weet zeker dat ik de banaan (aap) variant ooit op heb ...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:11 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik ken het alleen van advertenties uit oude Donald DucksBen geboren in het jaar dat Tjolk verdween uit de schappen dus heb het nooit kunnen proeven. (iets gemist?)
29 septquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:08 schreef Gitarist het volgende:
We zijn nu bijna twee maanden verder... al nieuws???
Ja... idd mijn excuus! Heb te lang al geen Tjolk meer gedronken denk ikquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:05 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
29 sept
29 okt = 1
29 nov = 2
29 dec = 3
Je bedoelt ruim 3 maanden verder?
http://twitter.com/tjolkquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:08 schreef Gitarist het volgende:
We zijn nu bijna twee maanden verder... al nieuws???
Ik wil over 20 jaar ook wel kunnen zeggen "Ah Tjolk, dat ken ik nog uit mijn studententijd"quote:Op maandag 18 januari 2010 20:04 schreef RadioSlut het volgende:
Vet, ik heb het altijd al willen proeven
Ook met die ouderwetse verpakkingen?
Und?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:21 schreef Memento-Mori het volgende:
ik heb een pak choco/banaan meegenomen, ben benieuwd
wtf rozijnquote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:19 schreef Memento-Mori het volgende:
Zag t vandaag bij de jumbo
[ afbeelding ]
Gisteren ook bij de Jumbo gezien. Hebben een heleboel Tjolk daarquote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:19 schreef Memento-Mori het volgende:
Zag t vandaag bij de jumbo
[ afbeelding ]
ja ik ag de vorige keer alleen de chocolademelkvarianten vandaag bij de yoghurtdranken idd de fruitsmaken gespot en ik vind t idd wel duurquote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:55 schreef Juup© het volgende:
[..]
Gisteren ook bij de Jumbo gezien. Hebben een heleboel Tjolk daar
[ afbeelding ]
Idd... Nu hebben ze dus puur de naam gekocht: Het drankje is niet hetzelfde, de verpakking is niet hetzelfde, de marketing is niet hetzelfde... Dit had net zo goed onder een heel andere naam in de markt gezet kunnen worden. Dit is geen Tjolk!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:33 schreef TUFKAL het volgende:
Wat raar, waarom kan je dan als retromerk terug in de markt?
quote:Wij hebben vaak reacties ontvangen dat ” Tjolken “ eigenlijk een werkwoord zou moeten zijn!
Vanzelfsprekend zijn wij het daar helemaal mee eens, en Tjolken zou dus eigenlijk al lang in de Van Dale moeten staan.
Alleen wat is dan de definitie van Tjolken?
Wij zelf gebruiken het vaak in de trant van, Tjolk je wereld, dus creativiteit is een belangrijk onderdeel…
Ik zou het als impuls kopen als ik de verpakking herkende, van die kleine pakjes met verschillende dieren-figuren. Ik kwam er gisteren achter dat onze supermarkt ze ook had, maar ik er dus al 20x langs ben gelopen zonder dat het me opviel dat 'Tjolk' weer 'terug' was.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:44 schreef maverick80 het volgende:
Hebben dat wel handig gedaan.
Uit pure sentiment gekocht.
Anders had ik een pak van 2 euro wel laten staan.
Marketingtechnisch wel een fail inderdaad.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:48 schreef Redah het volgende:
[..]
Ik zou het als impuls kopen als ik de verpakking herkende, van die kleine pakjes met verschillende dieren-figuren. Ik kwam er gisteren achter dat onze supermarkt ze ook had, maar ik er dus al 20x langs ben gelopen zonder dat het me opviel dat 'Tjolk' weer 'terug' was.
Faal dus.
Misschien een bewuste keuzen? Benieuwd naar het hele plan...quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:16 schreef maverick80 het volgende:
[..]
Marketingtechnisch wel een fail inderdaad.
Het had groter in de markt gezet moeten worden.
Zou een bewuste keuze kunnen zijn, maar waarom koop je dan een 'cult' merknaam op? Als je weet dat die naam een bepaalde status heeft voor een hele doelgroep, dan doe je daar toch iets mee? Dan zou ik dat niet zo onopvallend laten sluimeren...quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:52 schreef TUFKAL het volgende:
Misschien een bewuste keuzen? Benieuwd naar het hele plan...
Dat lijkt mij inderdaad ook.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:26 schreef Redah het volgende:
[..]
Zou een bewuste keuze kunnen zijn, maar waarom koop je dan een 'cult' merknaam op? Als je weet dat die naam een bepaalde status heeft voor een hele doelgroep, dan doe je daar toch iets mee? Dan zou ik dat niet zo onopvallend laten sluimeren...
He, dat hebben ze wel goed gedaan, de oude smaken waren ook altijd bedorvenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)del__.html?cid=short
Ze hadden van mij best een ander smaakje mogen doen, hoewel ik het als kind volgens mij echt lekker vond, ik probeerde altijd zo zuinig mogelijk te doen met mijn pakje. Maar dan blijf ik bij mijn punt: Als je zo'n cult-naam opkoopt ga je daar voor de volle 100% voor met verpakkingen 'van toen', en maak je reclame e.d.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Is misschien de oude Tjolk alleen lekker in onze herinnering, maar eigenlijk niet te zuipen?En dat ze het daarom alleen als retroverpakking terug gaan brengen?
De insteek is in elk geval beterquote:Op maandag 18 augustus 2014 17:46 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Hopelijk lukt het deze keer wel.
http://www.parool.nl/paro(...)lk-keert-terug.dhtml
Dat zeker.quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De insteek is in elk geval beter
Vreemd, want dat spul is belachelijk duur. Voor een literpak Yogho Yogho betaal je 89 cent, voor een literpak Tjolk 1,75quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |