abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 20 oktober 2014 @ 09:41:16 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_145724993
Menig dertiger en veertiger is er mee opgegroeid: Tjolk. De melkdrank voor kinderen was lange tijd niet meer verkrijgbaar. Deze zomer besloot zuivelondernemer Niek Nielen het product weer in de schappen te plaatsen. Niet zonder succes: na bijna dertig jaar radiostilte, vliegt het anno 2014 weer de schappen uit. Nielen mikt op nostalgie, maar dan met wat minder e-nummers.

'Sommigen reageren wat minder enthousiast. Die zeggen dat het anders smaakt. Dat klopt ook wel, dertig jaar werd er wat minder naar de inhoud van producten gekeken. Het was toen mierzoet en zat vol e-nummers, die nu niet eens meer zouden mogen.'

Niek Nielen begon na twintig jaar gewerkt te hebben in de zuivelindustrie zijn eigen onderneming. Hij besloot een nieuw product in de markt te zetten, in een oud jasje. Dat staat haaks op de handelsgebruiken: meestal krijgen oude producten een nieuw jasje.

Nielen over deze opmerkelijke stap: 'Mensen van mijn leeftijd kennen het product nog. Zij dronken het in hun jeugd, hebben daar goede associaties bij. Ik hoop dat ze het hun kinderen nu zullen geven. Maar dan wel met een andere, puurdere smaak. Ik werk met puree van echt fruit, Friese melk en weinig suiker. Een stuk gezonder dus. En de gebruikte bananen en cacao zijn FairTrade. De mensen die de oude smaak missen, missen dus eigenlijk een chemische smaak.'

Tjolk was een populair product en eigendom van Coberco. Toen dit bedrijf in 1992 fuseerde met Friesland Foods, werd het product uit de markt gehaald. Het was verouderd en er was al een gelijkend product: het welbekende Chocomél. Daarom werd het merk twintig jaar in de koeling geplaatst, tot Nielen ermee aan de haal ging.

En niet zonder succes. De eerste verkoopresultaten zijn binnen. Het gaat hartstikke goed volgens Nielen. Jumbo en Plus hebben het in de schappen staan en ook de Friese supermarkt Poiesz biedt het aan, omdat 'ze de consumenten het leuk vinden dat er Friese melk in zit', aldus Nielen. 'En we zijn in gesprek met Albert Heijn. De eerste ladingen lopen heel goed. We zijn alweer aan het produceren, wat ik niet had verwacht. Mensen vinden het echt leuk.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_145729805
Is de Halfvolle Melk versie ook in de schappen te vinden?
pi_145729859
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 12:39 schreef Socios het volgende:
_O-
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:15:56 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_145768913
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 12:39 schreef Socios het volgende:
Die ligt naast het Buckler bier.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_145769614
Wat? Die was altijd het lekkerst. :D
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:35:27 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_145771303
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 11:40 schreef Socios het volgende:
Wat? Die was altijd het lekkerst. :D
_O_

Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 27 oktober 2014 @ 20:51:26 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_146010118
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')