Zoals Sloggi aangeeft is dat de typische 'feitjes op een specifiek vakgebied stampen' mentaliteit die het HBO kenmerkt.quote:Op maandag 28 september 2009 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd, maar ook niet dat het nuttig geweest is...tenzij je een betere moeder bent geworden door je studie pedagogiek...
Maarja, waarom draait de gewone burger daar dan voor op, ook als ie niet studeert. Dan moet datzelfde bedrijfsleven het volledig financierenquote:Op maandag 28 september 2009 13:58 schreef waht het volgende:
[..]
Vraag en aanbod denk ik. Het bedrijfsleven wil liever afgestudeerden dan niet-afgestudeerden.
Dat klinkt leuk, maar als je echt op een functionele manier stage wilt lopen in een beroepsrichting is het essentieel dat je de basiskennis van dat vakgebied bezit. Je loopt anders het risico koffieslaafje te worden, of nutteloos de hele dag achter een begeleider aan te lopen zonder dat je er iets van begrijpt.quote:Op maandag 28 september 2009 14:03 schreef Gia het volgende:
Wat dat betreft mag er op het VWO en op de HAVO ook trouwens, wel wat meer gedaan worden aan beroepstages in verschillende sectoren. Ik ken echt mensen van 18 jaar, die in hun examenjaar VWO zitten en helemaal niet weten wat ze volgend jaar willen gaan doen.
Het lijkt mij goedkoper om hiervoor de mogelijkheid te scheppen om een jaarlang, betaald, verschillende beroepsstages te volgen in een richting waar wel je interesse ligt.
Dan kun je daarna wellicht makkelijker een studie kiezen die opleidt naar een beroep wat je ook daadwerkelijk wilt gaan uitoefenen.
Dat is dan de verantwoordelijkheid van de stagebegeleider. Iemand die als koffieslaafje wordt gebruikt, zal niet tot de conclusie komen dat dat de studie is die hij/zij wil gaan volgen.quote:Op maandag 28 september 2009 14:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk, maar als je echt op een functionele manier stage wilt lopen in een beroepsrichting is het essentieel dat je de basiskennis van dat vakgebied bezit. Je loopt anders het risico koffieslaafje te worden, of nutteloos de hele dag achter een begeleider aan te lopen zonder dat je er iets van begrijpt.
Doe je nou je best om jezelf met elke post in deze topic nóg belachelijker te maken?quote:Op maandag 28 september 2009 14:03 schreef Gia het volgende:
Wat dat betreft mag er op het VWO en op de HAVO ook trouwens, wel wat meer gedaan worden aan beroepstages in verschillende sectoren. Ik ken echt mensen van 18 jaar, die in hun examenjaar VWO zitten en helemaal niet weten wat ze volgend jaar willen gaan doen.
Het lijkt mij goedkoper om hiervoor de mogelijkheid te scheppen om een jaarlang, betaald, verschillende beroepsstages te volgen in een richting waar wel je interesse ligt.
Dan kun je daarna wellicht makkelijker een studie kiezen die opleidt naar een beroep wat je ook daadwerkelijk wilt gaan uitoefenen.
Je denkt niet dat de staat het in mij geïnvesteerde geld dubbel en dwars terugverdient? Ik zal zeer waarschijnlijk meer verdienen dan een stratenmaker. Dat betekent meer inkomstenbelasting, meer BTW, accijnzen etc. Ik zal dus veel meer belasting betalen dan Joe the Plumber in de 40+ jaar dat ik werk. Denk je niet dat dat de staat onder de streep flink wat centjes oplevert, of ik nu 2300 of 4300 netto ga verdienen?quote:Op maandag 28 september 2009 14:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, niks mis mee dan dat je dat zelf moet bekostigen.
Dat is maar de vraag.quote:Op maandag 28 september 2009 14:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je denkt niet dat de staat het in mij geïnvesteerde geld dubbel en dwars terugverdient? Ik zal zeer waarschijnlijk meer verdienen dan een stratenmaker. Dat betekent meer inkomstenbelasting, meer BTW, accijnzen etc. Ik zal dus veel meer belasting betalen dan Joe the Plumber in de 40+ jaar dat ik werk. Denk je niet dat dat de staat onder de streep flink wat centjes oplevert, of ik nu 2300 of 4300 netto ga verdienen?
En als je de wetenschap in gaat wordt dat salaris effectief weer door de regering betaaldquote:Op maandag 28 september 2009 14:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je denkt niet dat de staat het in mij geïnvesteerde geld dubbel en dwars terugverdient? Ik zal zeer waarschijnlijk meer verdienen dan een stratenmaker. Dat betekent meer inkomstenbelasting, meer BTW, accijnzen etc. Ik zal dus veel meer belasting betalen dan Joe the Plumber in de 40+ jaar dat ik werk. Denk je niet dat dat de staat onder de streep flink wat centjes oplevert, of ik nu 2300 of 4300 netto ga verdienen?
Ik snap dat niet. Straks werd er nog overal beweerd dat WO-ers echt niet zoveel verdienen, dat dat echt geen 3500 euro gaat worden. "Misschien pas als ze 55 + zijn."quote:Op maandag 28 september 2009 14:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe maak je bijvoorbeeld kennis met het beroep advocaat? Of een beroep in de wetenschap? Wat zou je dan op kantoor voor klusjes kunnen doen? Ik ben heel benieuwd.quote:Op maandag 28 september 2009 14:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is dan de verantwoordelijkheid van de stagebegeleider. Iemand die als koffieslaafje wordt gebruikt, zal niet tot de conclusie komen dat dat de studie is die hij/zij wil gaan volgen.
Verder gaat het vooral om een kennismaking met het beroep. Er zijn altijd wel wat karweitjes die een stagair kan doen en verder meekijken bij wat het vast personeel doet.
Zo'n 6 weken per baantje? Lijkt me prima. Dan een verslagje maken. Krijg je een week voor en hoppa naar je volgende stage.
Uiteraard is zo'n stagejaar dan optioneel. Als je het al weet, hoeft dat niet.
Nee, wat jíj opschrijft is vrij simplistisch. Ik gaf een persoonlijk voorbeeld om een algemeen verschijnsel te schetsen. De meeste academici (als in: wetenschappelijk geschoolden) worden niet arbeidsongeschikt, werkloos of trekken naar het buitenland. De meesten blijven gewoon in Nederland werken en verdienen een bovenmodaal salaris. De meesten studeren trouwens ook gewoon af, al dan niet na wat omzwervingen langs één of meerdere verkeerde studies. Door de bank genomen verdient de overheid aan WO'ers, in plaats van dat ze er geld aan kwijt is. Daar ben ik vast van overtuigd.quote:Op maandag 28 september 2009 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen er daadwerkeljk afstuderen (na jaren van studie) en hoeveel er ook nog daadwerkelijk mee gaan werken.
Het feit dat jij studeert wil niet zeggen dat je dat geld strakjes automatisch op gaat halen voor ons...
Misschien word je wel werkloos, of arbeidsongeschikt. Weet ik veel wat er allemaal met je kan gebeuren.
Of je gaat voor Shell in het buitenland werken.
Wat jij schrijft is te simplistisch.
Heb ik het over 3500 euro?quote:Op maandag 28 september 2009 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Straks werd er nog overal beweerd dat WO-ers echt niet zoveel verdienen, dat dat echt geen 3500 euro gaat worden. "Misschien pas als ze 55 + zijn."
En nu wordt er weer beweerd dat jij veel meer gaat verdienen dan een loodgieter.
Zo'n loodgieter verdient echt niet slecht hoor. Sowieso verdienen aannemers en bouwvakkers een dik salaris.
Dus, als een WO-er vet meer gaat verdienen, moeten ze niet lopen beweren dat ze de 3500 niet gaan halen.
En kunnen ze die lening ook wel terugbetalen, dus.
"Aannemers en bouwvakkers". Die kun je inderdaad prima op één hoop gooien.quote:Op maandag 28 september 2009 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Straks werd er nog overal beweerd dat WO-ers echt niet zoveel verdienen, dat dat echt geen 3500 euro gaat worden. "Misschien pas als ze 55 + zijn."
En nu wordt er weer beweerd dat jij veel meer gaat verdienen dan een loodgieter.
Zo'n loodgieter verdient echt niet slecht hoor. Sowieso verdienen aannemers en bouwvakkers een dik salaris.
Dus, als een WO-er vet meer gaat verdienen, moeten ze niet lopen beweren dat ze de 3500 niet gaan halen.
En kunnen ze die lening ook wel terugbetalen, dus.
Uiteraard moet je voor een dergelijke stage wel even iets ondertekenen voor je zwijgplicht over de inhoud van alles wat je ziet. Maar je kan dan een paar keer een rechtszitting bijwonen. Je kan aanwezig zijn bij een aantal gesprekken met clienten.quote:Op maandag 28 september 2009 14:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hoe maak je bijvoorbeeld kennis met het beroep advocaat? Of een beroep in de wetenschap? Wat zou je dan op kantoor voor klusjes kunnen doen? Ik ben heel benieuwd.
Daarbij zijn WO opleidingen net een tikkie breder dan een opleiding MBO administratiemiep.quote:Op maandag 28 september 2009 14:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hoe maak je bijvoorbeeld kennis met het beroep advocaat? Of een beroep in de wetenschap? Wat zou je dan op kantoor voor klusjes kunnen doen? Ik ben heel benieuwd.
Activiteiten waar dus geen belasting over wordt betaald en dus geen inkomsten voor de overheid opleveren.quote:Op maandag 28 september 2009 14:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarnaast verdienen veel bouwvakkers, loodgieters, schilders en dergelijke prima, omdat ze er zwart nog even 500-1500 euro per maand bijbeunen.
Als je de politiek in gaat ook!quote:Op maandag 28 september 2009 14:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En als je de wetenschap in gaat wordt dat salaris effectief weer door de regering betaald
De wetenschap is vrij makkelijk, je kunt zelfs voor een vmbo'er nog wel een leuk proefje van een week of 2 bedenken. Of er tijd en geld voor is, is de 2de vraag.quote:Op maandag 28 september 2009 14:29 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Met een uitkering ook!quote:Op maandag 28 september 2009 14:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je de politiek in gaat ook!
Nee, maar wel over echt veel meer dan een loodgieter. Zoveel meer dat jij met wat jij meer aan belasting betaalt, je studieschuld dubbel en dwars terugbetaalt.quote:
Ja, en wat denk je dat je daar van opsteekt? Geen reet kan ik je zeggen, alleen al van het jargon zal het je duizelen.quote:Op maandag 28 september 2009 14:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Uiteraard moet je voor een dergelijke stage wel even iets ondertekenen voor je zwijgplicht over de inhoud van alles wat je ziet. Maar je kan dan een paar keer een rechtszitting bijwonen. Je kan aanwezig zijn bij een aantal gesprekken met clienten.
Brieven letterlijk overtikken zal wel geen probleem zijn, maar inhoudelijk bijdragen, nee hoor.quote:Verder kun je de vaste secretaresse tussendoor helpen met tikwerk, of opbergen/zoeken van dossiers.
(Weet je ook meteen of secretaresse iets voor je is.....)
Precies. Daarom stelde ik dat legaal netto 3500 verdienen net een tikkie gunstiger is voor de overheid.quote:Op maandag 28 september 2009 14:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Activiteiten waar dus geen belasting over wordt betaald en dus geen inkomsten voor de overheid opleveren.
quote:Op maandag 28 september 2009 14:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar wel over echt veel meer dan een loodgieter. Zoveel meer dat jij met wat jij meer aan belasting betaalt, je studieschuld dubbel en dwars terugbetaalt.
Overigens:
http://www.nieuwslog.nl/a(...)_dan_academicus.html
quote:Loodgieter verdiend beter dan academicus
Verdiend met een d, wat sneuquote:Op maandag 28 september 2009 14:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar wel over echt veel meer dan een loodgieter. Zoveel meer dat jij met wat jij meer aan belasting betaalt, je studieschuld dubbel en dwars terugbetaalt.
Overigens:
Dan is de disuccsie dus over de mate waarin de overheid mee zou moeten betalen. En dat is nou net waarover ze een discussie willen hebben in de OP.quote:Op maandag 28 september 2009 14:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[..]
En ja, die studieschuld kan terug worden betaald. En dat hoort ook. Maar waarom zou de overheid niet meebetalen aan iets waar ze zelf baat bij heeft en goud geld aan verdient?
Ik heb eerder al gezegd dat ik het best vind, maar dan moet dat geld wel worden gestoken in het verbeteren van het hoger onderwijs. Maar dat wordt natuurlijk niet gedaan, dat geld moet naar de gratis schoolboeken, aanrechtsubsidies, en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op maandag 28 september 2009 14:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Met een uitkering ook!
We raken van de discussie af. Waarom zou er niet gekeken mogen worden naar het afschaffen van de stu.fi.?
Ja, en die werkt dan in de journalistiek! HBO-opleiding.quote:Op maandag 28 september 2009 14:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Verdiend met een d, wat sneu.
Inderdaad. Die loodgieter blijft voor de rest van zijn leven op ongeveer hetzelfde salaris zitten. Een WO'er/HBO'er heeft ruime mogelijkheden tot verbetering.quote:Op maandag 28 september 2009 14:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Verdiend met een d, wat sneu. Daarbij wordt er gekeken naar startsalarissen, dat zegt niks over je groeimogelijkheden.
HBO is (regelmatig) dan ook geen hoger onderwijs wat mij betreft.quote:Op maandag 28 september 2009 14:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, en die werkt dan in de journalistiek! HBO-opleiding.
Een loodgieter verdient nu bijna evenveel als een WO'er dankzij het gigantische tekort aan loodgieters. Zelfde geval in Engeland nu.quote:Op maandag 28 september 2009 14:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Inderdaad. Die loodgieter blijft voor de rest van zijn leven op ongeveer hetzelfde salaris zitten. Een WO'er/HBO'er heeft ruime mogelijkheden tot verbetering.
Hier escaleerde het topic mijns inziensquote:Op maandag 28 september 2009 14:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
HBO is (regelmatig) dan ook geen hoger onderwijs wat mij betreft.
Waarom moet dat geld weer terug in het onderwijs? Motorrijtuigenbelasting gaat ook niet naar het wegdekonderhoud.quote:Op maandag 28 september 2009 14:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb eerder al gezegd dat ik het best vind, maar dan moet dat geld wel worden gestoken in het verbeteren van het hoger onderwijs. Maar dat wordt natuurlijk niet gedaan, dat geld moet naar de gratis schoolboeken, aanrechtsubsidies, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mijn punt is: van goed onderwijs profiteert de overheid zelf ook. Hoewel... Als mensen slimmer worden stemmen ze waarschijnlijk niet meer op dit zooitje...
Als iedereen een tandje terug moet waarom de studenten dan ook niet. Ik vind dat in het huidige systeem je er met de haren doorgesleept wordt ook als je niet het niveau hebt dat je moet hebben. Ze moeten van de subsidies af die gegeven worden op basis van aantal geslaagde studenten ze moeten de opleidingen de mogelijkheid geven mensen die niet het niveau niet halen gelijk te kunnen laten afvloeien. Ik denk dat ze in het onderwijs meer naar kwaliteit moeten gaan dan naar kwantiteit.quote:Op maandag 28 september 2009 14:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb eerder al gezegd dat ik het best vind, maar dan moet dat geld wel worden gestoken in het verbeteren van het hoger onderwijs. Maar dat wordt natuurlijk niet gedaan, dat geld moet naar de gratis schoolboeken, aanrechtsubsidies, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mijn punt is: van goed onderwijs profiteert de overheid zelf ook. Hoewel... Als mensen slimmer worden stemmen ze waarschijnlijk niet meer op dit zooitje...
Heb je het over starters?quote:Op maandag 28 september 2009 14:50 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Een loodgieter verdient nu bijna evenveel als een WO'er dankzij het gigantische tekort aan loodgieters. Zelfde geval in Engeland nu.
Het heeft eigenlijk alles te maken met de arbeidsmarkt.
Een kniesoor die daar op let.quote:Op maandag 28 september 2009 14:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarbij zijn WO opleidingen net een tikkie breder dan een opleiding MBO administratiemiep.
Helemaal mee eens. Maar een tandje terug is wat anders dan bijna het gehele inkomen van veel studenten af te nemen. Wat dat betreft vind ik bevriezen een beter plan. Maar dat er het een en ander moet veranderen, daar heb je helemaal gelijk in. De subsidies op basis van het aantal geslaagden zijn een gotspe. Hoe kom je erbij?quote:Op maandag 28 september 2009 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als iedereen een tandje terug moet waarom de studenten dan ook niet. Ik vind dat in het huidige systeem je er met de haren doorgesleept wordt ook als je niet het niveau hebt dat je moet hebben. Ze moeten van de subsidies af die gegeven worden op basis van aantal geslaagde studenten ze moeten de opleidingen de mogelijkheid geven mensen die niet het niveau niet halen gelijk te kunnen laten afvloeien. Ik denk dat ze in het onderwijs meer naar kwaliteit moeten gaan dan naar kwantiteit.
Omdat het onderwijs nu al veel te weinig te besteden heeft. Zie mijn eerdere voorbeeld van een werkcollege van 60 (!) studenten. En dat allemaal vanwege de leuke financieringssystemen en bezuinigingen die de laatste jaren zijn doorgevoerd.quote:Op maandag 28 september 2009 14:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom moet dat geld weer terug in het onderwijs? Motorrijtuigenbelasting gaat ook niet naar het wegdekonderhoud.
Uiteindelijk is het gewoon 1 grote pot met gemeenschapsgeld. Iedereen heeft wel een stokpaardje waarvan hij/'zij vindt dat er extra geld nodig is. Laten we eerst maar eens die miljarden ophoesten voordat we het weer extra aan andere zaken uitgeven...
Ja, HBOquote:Op maandag 28 september 2009 14:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, en die werkt dan in de journalistiek! HBO-opleiding.
Wellicht omdat er al jarenlang een herverdeling van gelden van arm naar rijk gaande is, van jongeren naar ouderen kortom? Het wordt eens tijd dat die volgevreten babyboomers water bij de wijn gaan doen. De sterkste schouders, de zwaarste lasten was het toch?quote:Op maandag 28 september 2009 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als iedereen een tandje terug moet waarom de studenten dan ook niet. Ik vind dat in het huidige systeem je er met de haren doorgesleept wordt ook als je niet het niveau hebt dat je moet hebben. Ze moeten van de subsidies af die gegeven worden op basis van aantal geslaagde studenten ze moeten de opleidingen de mogelijkheid geven mensen die niet het niveau niet halen gelijk te kunnen laten afvloeien. Ik denk dat ze in het onderwijs meer naar kwaliteit moeten gaan dan naar kwantiteit.
Ik weet niet precies wanneer het speelde maar toen ik op de HBO zat kregen scholen subsidies voor iedere student die optijd slaagde. Dus deden ze er alles aan om je binnen 4 jaar te laten slagen.quote:Op maandag 28 september 2009 14:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar een tandje terug is wat anders dan bijna het gehele inkomen van veel studenten af te nemen. Wat dat betreft vind ik bevriezen een beter plan. Maar dat er het een en ander moet veranderen, daar heb je helemaal gelijk in. De subsidies op basis van het aantal geslaagden zijn een gotspe. Hoe kom je erbij?
Ik heb lange tenen.quote:Op maandag 28 september 2009 14:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja, HBO.
Dat mag wel samengevoegd worden met het MBO.
quote:Zij leiden op tot hogerkaderfuncties binnen het bedrijfsleven en de overheid.
Dat is nu juist het punt dat meerdere mensen je al een aantal keer hebben geprobeerd duidelijk te maken in deze topic. Zo riant verdien je de eerste jaren na je afstuderen over het algemeen niet. Je hebt uiteraard veel betere doorgroeimogelijkheden en gemiddeld genomen zitten hoger opgeleiden na een jaar of 10 op een stuk hoger (legaal) inkomen, maar de eerste jaren is het geen vetpot en betaal je niet even zomaar 400 euro per maand af.quote:Op maandag 28 september 2009 14:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Overigens:
En dat gaat dan in beide gevallen over startersalarissen en alleen het witte deel.![]()
Het valt inderdaad wel op dat de babyboomers het zichzelf erg makkelijk hebben gemaakt en nu puntje bij paaltje komt alle verantwoordelijkheid van zich afschuivenquote:Op maandag 28 september 2009 15:00 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wellicht omdat er al jarenlang een herverdeling van gelden van arm naar rijk gaande is, van jongeren naar ouderen kortom? Het wordt eens tijd dat die volgevreten babyboomers water bij de wijn gaan doen. De sterkste schouders, de zwaarste lasten was het toch?
Veel onderzoekers blijven toch hun hele leven matig verdienen?quote:Op maandag 28 september 2009 15:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is nu juist het punt dat meerdere mensen je al een aantal keer hebben geprobeerd duidelijk te maken in deze topic. Zo riant verdien je de eerste jaren na je afstuderen over het algemeen niet. Je hebt uiteraard veel betere doorgroeimogelijkheden en gemiddeld genomen zitten hoger opgeleiden na een jaar of 10 op een stuk hoger (legaal) inkomen, maar de eerste jaren is het geen vetpot en betaal je niet even zomaar 400 euro per maand af.
Waar komt dat citaat vandaan? Toch niet uit dat stukje?quote:
Wetenschappelijk onderzoek is inderdaad niet de meest lucratieve tak van sport, hoewel het er natuurlijk ook weer vanaf hangt of je in het bedrijfsleven werkt of aan een universiteit bijvoorbeeld.quote:Op maandag 28 september 2009 15:10 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Veel onderzoekers blijven toch hun hele leven matig verdienen?
Nope, dat is nu ook al zo: ben je kansarm op de arbeidsmarkt wordt het (gedeeltelijk) kwijtgescholdenquote:Op maandag 28 september 2009 15:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Leuke maatregel dan weer.![]()
Ik heb een superslim neefje maar hij heeft ook ernstige reuma. Ik betwijfel of hij überhaupt gaat studeren als deze maatregel er komt. Want de kans dat hij werkloos blijft na zijn studie, doordat hij een zware functiebeperking heeft, is reel. Als hij dan een hele studie terug moet gaan betalen is hij zwaar de lul.
Deze maatregel zet gehandicapten zwaar op een maatschappelijke achterstand, want straks is studeren niet meer voor hen weggelegd
Dat sws.quote:Op maandag 28 september 2009 15:08 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Het valt inderdaad wel op dat de babyboomers het zichzelf erg makkelijk hebben gemaakt en nu puntje bij paaltje komt alle verantwoordelijkheid van zich afschuiven.
Met kansarm wordt zeker gehandicapte bedoeld, anders hoeven alle kunststudenten hun studie ook niet terug te betalen.quote:Op maandag 28 september 2009 15:36 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Nope, dat is nu ook al zo: ben je kansarm op de arbeidsmarkt wordt het (gedeeltelijk) kwijtgescholden
Gelukkig zijn mijn ouders echte baby-boomers. Nu nog de successierechten afschaffen. Toch wel tof van socialisten zoals Drees, FNV, enzvoort voor het knuffelen van de baby-boomer.quote:Op maandag 28 september 2009 15:08 schreef wallofdolls het volgende:
Het valt inderdaad wel op dat de babyboomers het zichzelf erg makkelijk hebben gemaakt en nu puntje bij paaltje komt alle verantwoordelijkheid van zich afschuiven.
Ja hoor, iedereen woont op een minuutje reisafstand van zowel studie als werk, vooral met de huidige kamernood. Dit soort domme berekeningen slaan nergens opquote:Op maandag 28 september 2009 13:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Wordt ook niet gedwongen. Je mag het ook lenen. Ik zeg alleen dat je naast 40 uur studie in de week, ook best nog 20 uur kunt werken. En dan houd je nog ruim 40 uur vrije tijd over om te relaxen, te shoppen, te stappen enz....
Het is en blijft je eigen vrije keuze.quote:Op maandag 28 september 2009 16:15 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ja hoor, iedereen woont op een minuutje reisafstand van zowel studie als werk, vooral met de huidige kamernood. Dit soort domme berekeningen slaan nergens op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |