abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 14:40:10 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73180111
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:29 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Hoe maak je bijvoorbeeld kennis met het beroep advocaat? Of een beroep in de wetenschap? Wat zou je dan op kantoor voor klusjes kunnen doen? Ik ben heel benieuwd.
De wetenschap is vrij makkelijk, je kunt zelfs voor een vmbo'er nog wel een leuk proefje van een week of 2 bedenken. Of er tijd en geld voor is, is de 2de vraag.

Verder is kennismaken in een bedrijf wel verdomd interresant ikzelf heb 2 weken in een plastic gieterij gelopen waar ze naalden, infusen en steriele borsteltjes maakten. Daar heb ik wel geleerd steriel te werken etc. Ondanks dat ik gewoon van de mavo kwam. Ik heb dat als erg plezierig ervaren.

Ikzelf ben trouwens wel het slechste voorbeeld voor dit topic mavo-->mbo-->hbo-->master en nu aan het promoveren en dat allemaal zonder schuld allemaal kwijtgescholden. (omdat mbo en hbo niet gekoppeld zijn kun je effectief 2x studiefinanciering krijgen) misschien dat ze daar wat aan kunnen doen. maar het heeft mij wel gebracht waar ik nu ben anders had dat intern moeten gebeuren en heb ik geen idee waar ik dan beland was.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_73180121
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:36 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als je de politiek in gaat ook!
Met een uitkering ook!

We raken van de discussie af. Waarom zou er niet gekeken mogen worden naar het afschaffen van de stu.fi.?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 28 september 2009 @ 14:41:05 #263
3542 Gia
User under construction
pi_73180143
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Heb ik het over 3500 euro?
Nee, maar wel over echt veel meer dan een loodgieter. Zoveel meer dat jij met wat jij meer aan belasting betaalt, je studieschuld dubbel en dwars terugbetaalt.

Overigens:
http://www.nieuwslog.nl/a(...)_dan_academicus.html

En dat gaat dan in beide gevallen over startersalarissen en alleen het witte deel.
  maandag 28 september 2009 @ 14:41:38 #264
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73180156
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Uiteraard moet je voor een dergelijke stage wel even iets ondertekenen voor je zwijgplicht over de inhoud van alles wat je ziet. Maar je kan dan een paar keer een rechtszitting bijwonen. Je kan aanwezig zijn bij een aantal gesprekken met clienten.
Ja, en wat denk je dat je daar van opsteekt? Geen reet kan ik je zeggen, alleen al van het jargon zal het je duizelen.
quote:
Verder kun je de vaste secretaresse tussendoor helpen met tikwerk, of opbergen/zoeken van dossiers.
(Weet je ook meteen of secretaresse iets voor je is..... )
Brieven letterlijk overtikken zal wel geen probleem zijn, maar inhoudelijk bijdragen, nee hoor.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73180158
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Activiteiten waar dus geen belasting over wordt betaald en dus geen inkomsten voor de overheid opleveren.
Precies. Daarom stelde ik dat legaal netto 3500 verdienen net een tikkie gunstiger is voor de overheid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_73180176
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, maar wel over echt veel meer dan een loodgieter. Zoveel meer dat jij met wat jij meer aan belasting betaalt, je studieschuld dubbel en dwars terugbetaalt.

Overigens:
quote:
Loodgieter verdiend beter dan academicus

En ja, die studieschuld kan terug worden betaald. En dat hoort ook. Maar waarom zou de overheid niet meebetalen aan iets waar ze zelf baat bij heeft en goud geld aan verdient?
  maandag 28 september 2009 @ 14:43:15 #267
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73180191
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Overigens:
Verdiend met een d, wat sneu . Daarbij wordt er gekeken naar startsalarissen, dat zegt niks over je groeimogelijkheden.
pi_73180226
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

En ja, die studieschuld kan terug worden betaald. En dat hoort ook. Maar waarom zou de overheid niet meebetalen aan iets waar ze zelf baat bij heeft en goud geld aan verdient?
Dan is de disuccsie dus over de mate waarin de overheid mee zou moeten betalen. En dat is nou net waarover ze een discussie willen hebben in de OP.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73180229
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Met een uitkering ook!

We raken van de discussie af. Waarom zou er niet gekeken mogen worden naar het afschaffen van de stu.fi.?
Ik heb eerder al gezegd dat ik het best vind, maar dan moet dat geld wel worden gestoken in het verbeteren van het hoger onderwijs. Maar dat wordt natuurlijk niet gedaan, dat geld moet naar de gratis schoolboeken, aanrechtsubsidies, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mijn punt is: van goed onderwijs profiteert de overheid zelf ook. Hoewel... Als mensen slimmer worden stemmen ze waarschijnlijk niet meer op dit zooitje...
  maandag 28 september 2009 @ 14:45:09 #270
3542 Gia
User under construction
pi_73180237
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:43 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Verdiend met een d, wat sneu .
Ja, en die werkt dan in de journalistiek! HBO-opleiding.
pi_73180245
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:43 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Verdiend met een d, wat sneu . Daarbij wordt er gekeken naar startsalarissen, dat zegt niks over je groeimogelijkheden.
Inderdaad. Die loodgieter blijft voor de rest van zijn leven op ongeveer hetzelfde salaris zitten. Een WO'er/HBO'er heeft ruime mogelijkheden tot verbetering.
pi_73180256
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, en die werkt dan in de journalistiek! HBO-opleiding.
HBO is (regelmatig) dan ook geen hoger onderwijs wat mij betreft.
pi_73180343
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Inderdaad. Die loodgieter blijft voor de rest van zijn leven op ongeveer hetzelfde salaris zitten. Een WO'er/HBO'er heeft ruime mogelijkheden tot verbetering.
Een loodgieter verdient nu bijna evenveel als een WO'er dankzij het gigantische tekort aan loodgieters. Zelfde geval in Engeland nu.

Het heeft eigenlijk alles te maken met de arbeidsmarkt.
  maandag 28 september 2009 @ 14:51:04 #274
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_73180364
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

HBO is (regelmatig) dan ook geen hoger onderwijs wat mij betreft.
Hier escaleerde het topic mijns inziens

pi_73180369
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:44 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb eerder al gezegd dat ik het best vind, maar dan moet dat geld wel worden gestoken in het verbeteren van het hoger onderwijs. Maar dat wordt natuurlijk niet gedaan, dat geld moet naar de gratis schoolboeken, aanrechtsubsidies, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mijn punt is: van goed onderwijs profiteert de overheid zelf ook. Hoewel... Als mensen slimmer worden stemmen ze waarschijnlijk niet meer op dit zooitje...
Waarom moet dat geld weer terug in het onderwijs? Motorrijtuigenbelasting gaat ook niet naar het wegdekonderhoud.
Uiteindelijk is het gewoon 1 grote pot met gemeenschapsgeld. Iedereen heeft wel een stokpaardje waarvan hij/'zij vindt dat er extra geld nodig is. Laten we eerst maar eens die miljarden ophoesten voordat we het weer extra aan andere zaken uitgeven...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 14:51:11 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73180372
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:44 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als iedereen een tandje terug moet waarom de studenten dan ook niet. Ik vind dat in het huidige systeem je er met de haren doorgesleept wordt ook als je niet het niveau hebt dat je moet hebben. Ze moeten van de subsidies af die gegeven worden op basis van aantal geslaagde studenten ze moeten de opleidingen de mogelijkheid geven mensen die niet het niveau niet halen gelijk te kunnen laten afvloeien. Ik denk dat ze in het onderwijs meer naar kwaliteit moeten gaan dan naar kwantiteit.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_73180382
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:50 schreef vijfhonderd het volgende:

[..]

Een loodgieter verdient nu bijna evenveel als een WO'er dankzij het gigantische tekort aan loodgieters. Zelfde geval in Engeland nu.

Het heeft eigenlijk alles te maken met de arbeidsmarkt.
Heb je het over starters?
  maandag 28 september 2009 @ 14:52:46 #278
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73180413
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daarbij zijn WO opleidingen net een tikkie breder dan een opleiding MBO administratiemiep.
Een kniesoor die daar op let.
pi_73180443
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als iedereen een tandje terug moet waarom de studenten dan ook niet. Ik vind dat in het huidige systeem je er met de haren doorgesleept wordt ook als je niet het niveau hebt dat je moet hebben. Ze moeten van de subsidies af die gegeven worden op basis van aantal geslaagde studenten ze moeten de opleidingen de mogelijkheid geven mensen die niet het niveau niet halen gelijk te kunnen laten afvloeien. Ik denk dat ze in het onderwijs meer naar kwaliteit moeten gaan dan naar kwantiteit.
Helemaal mee eens. Maar een tandje terug is wat anders dan bijna het gehele inkomen van veel studenten af te nemen. Wat dat betreft vind ik bevriezen een beter plan. Maar dat er het een en ander moet veranderen, daar heb je helemaal gelijk in. De subsidies op basis van het aantal geslaagden zijn een gotspe. Hoe kom je erbij?
pi_73180481
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Waarom moet dat geld weer terug in het onderwijs? Motorrijtuigenbelasting gaat ook niet naar het wegdekonderhoud.
Uiteindelijk is het gewoon 1 grote pot met gemeenschapsgeld. Iedereen heeft wel een stokpaardje waarvan hij/'zij vindt dat er extra geld nodig is. Laten we eerst maar eens die miljarden ophoesten voordat we het weer extra aan andere zaken uitgeven...
Omdat het onderwijs nu al veel te weinig te besteden heeft. Zie mijn eerdere voorbeeld van een werkcollege van 60 (!) studenten. En dat allemaal vanwege de leuke financieringssystemen en bezuinigingen die de laatste jaren zijn doorgevoerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')