abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73178833
De partij van de afbraak / armoe laat weer van zich horen.

Waar ze goed in zijn bij de PVDA:
Allochtonen het land binnen trekken en hoogopgeleiden het land uit jagen.
Goed voor de kennis economie wouter!
pi_73178857
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:46 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Prima hoor, maar zelfstudie is voor een heleboel opleidingen bijzonder inefficiënt, en per saldo is het goed voor een land als er een goedopgeleide bevolking is. Het is een van de weinige zaken die uit de belastingen betaald worden en daadwerkelijk een investering genoemd mag worden.
Dat ben ik niet helemaal met je eens.
Het ligt er maar net aan wat iemand met die studie gaat doen.
Geloof dat meer dan 50% van de afgestudeerde vrouw is. Maar op de arbeidsmarkt komen ieder jaar meer afgestudeerde mannen dan vrouwen...maw: veel net afgestudeerde vrouwen gaan helemaal niet werken.

Als mensen niets met hun opleiding doen, dan vind ik het een desinvestering. Zonde van het geld.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73178880
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat ik niet snap: de PvdA schreeuwt moord en brand als iedereen in het land 1% aan koopkracht moet inleveren, en eist dan briesend compensatie voor de lage inkomens.
Maar voor studenten, die al onder bijstandsniveau leven, jaar na jaar koopkrachtdaling zien (nauwelijks inflatiecorrectie stufi), kan best de basisbeurs afgenomen worden. Dat is in veel gevallen een koopkrachtdaling van >30%! Waar is je solidariteit dan?
De PVDA is alleen solidair met mensen die niks bijdragen aan de samenleving.
PVDA solidair met mensen die wat van hun leven maken . Zie je het al voor je
  maandag 28 september 2009 @ 13:50:48 #229
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_73178885
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Wordt ook niet gedwongen. Je mag het ook lenen. Ik zeg alleen dat je naast 40 uur studie in de week, ook best nog 20 uur kunt werken. En dan houd je nog ruim 40 uur vrije tijd over om te relaxen, te shoppen, te stappen enz....

Ik kan het wel, maar ik ben het er absoluut niet mee eens. Niet iedereen kan dat opbrengen
  maandag 28 september 2009 @ 13:51:43 #230
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73178912
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Wordt ook niet gedwongen. Je mag het ook lenen. Ik zeg alleen dat je naast 40 uur studie in de week, ook best nog 20 uur kunt werken. En dan houd je nog ruim 40 uur vrije tijd over om te relaxen, te shoppen, te stappen enz....
[..]

Zoals gezegd, het wordt niet opgedrongen.

Ik heb zelf 2 tieners rondlopen, nog geen 18 dus. Die moeten straks ook maar gewoon werken voor hun studiekosten. Wij dragen bij wat we kunnen missen. Komen ze dan nog tekort, dan maar lenen. Als ze daarna gewoon een normale baan hebben, kunnen ze best aflossen. Dan wachten ze maar een paar jaar met een huis kopen.
Jij bent echt een karikatuur he. Heb je weleens aan reistijd gedacht? Je zult meestal niet kunnen werken op je studieplek he. Tevens moet je ook nog eten e.d., dat wordt allemaal lastig inplannen met een gebroken rooster.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73178914
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:50 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik kan het wel, maar ik ben het er absoluut niet mee eens. Niet iedereen kan dat opbrengen
Het is en blijft gewoon een keuze. Niemand zegt dat je dat moet. Je kunt het geld ook gewoon lenen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73178923
je zou ook hard kunnen stellen dat studeren zwaar overrated is. 80% zit er puur en alleen voor het papiertje, niet dat men daadwerkelijk wil gaan onderzoeken of leren. Vele komen op hele andere plekken terecht dan waarvoor ze daadwerkelijk hebben gestudeerd.
pi_73178988
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:52 schreef ASroma het volgende:
je zou ook hard kunnen stellen dat studeren zwaar overrated is. 80% zit er puur en alleen voor het papiertje, niet dat men daadwerkelijk wil gaan onderzoeken of leren. Vele komen op hele andere plekken terecht dan waarvoor ze daadwerkelijk hebben gestudeerd.
dat is mijn ervaring ook. De meesten zijn uiteindelijk iets gaan doen wat niets met hun studie te maken had...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73179004
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:54 schreef capricia het volgende:

[..]

dat is mijn ervaring ook. De meesten zijn uiteindelijk iets gaan doen wat niets met hun studie te maken had...
Dat betekent niet direct dat een studie dan nutteloos is geweest.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 28 september 2009 @ 13:56:43 #235
3542 Gia
User under construction
pi_73179045
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:50 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Dan doe je dat niet en ga je lenen.
pi_73179058
quote:
Ik studeer omdat ik nieuwsgierig ben, omdat ik me op intellectueel vlak wil verrijken. Niet om rijk te worden of om gewoon een papiertje te halen. Als dat zo was had ik wel een HBO-opleiding gevolgd.
pi_73179090
quote:
Vraag en aanbod denk ik. Het bedrijfsleven wil liever afgestudeerden dan niet-afgestudeerden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_73179092
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat betekent niet direct dat een studie dan nutteloos is geweest.
Idd, maar ook niet dat het nuttig geweest is...tenzij je een betere moeder bent geworden door je studie pedagogiek...
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 28 september 2009 @ 13:59:00 #239
3542 Gia
User under construction
pi_73179115
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Mja, of 3 jaar een studie volgen en dan ineens toch maar liever totaal iets anders willen studeren.
Baf 3 studiejaren down the drain.
  maandag 28 september 2009 @ 14:00:11 #240
3542 Gia
User under construction
pi_73179146
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:56 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik studeer omdat ik nieuwsgierig ben, omdat ik me op intellectueel vlak wil verrijken.
Tja, niks mis mee dan dat je dat zelf moet bekostigen.
pi_73179163
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd, maar ook niet dat het nuttig geweest is...tenzij je een betere moeder bent geworden door je studie pedagogiek...
Zoals Sloggi aangeeft is dat de typische 'feitjes op een specifiek vakgebied stampen' mentaliteit die het HBO kenmerkt.
  maandag 28 september 2009 @ 14:02:44 #242
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_73179217
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:58 schreef waht het volgende:

[..]

Vraag en aanbod denk ik. Het bedrijfsleven wil liever afgestudeerden dan niet-afgestudeerden.
Maarja, waarom draait de gewone burger daar dan voor op, ook als ie niet studeert. Dan moet datzelfde bedrijfsleven het volledig financieren
  maandag 28 september 2009 @ 14:03:24 #243
3542 Gia
User under construction
pi_73179235
Wat dat betreft mag er op het VWO en op de HAVO ook trouwens, wel wat meer gedaan worden aan beroepstages in verschillende sectoren. Ik ken echt mensen van 18 jaar, die in hun examenjaar VWO zitten en helemaal niet weten wat ze volgend jaar willen gaan doen.

Het lijkt mij goedkoper om hiervoor de mogelijkheid te scheppen om een jaarlang, betaald, verschillende beroepsstages te volgen in een richting waar wel je interesse ligt.
Dan kun je daarna wellicht makkelijker een studie kiezen die opleidt naar een beroep wat je ook daadwerkelijk wilt gaan uitoefenen.
pi_73179325
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:03 schreef Gia het volgende:
Wat dat betreft mag er op het VWO en op de HAVO ook trouwens, wel wat meer gedaan worden aan beroepstages in verschillende sectoren. Ik ken echt mensen van 18 jaar, die in hun examenjaar VWO zitten en helemaal niet weten wat ze volgend jaar willen gaan doen.

Het lijkt mij goedkoper om hiervoor de mogelijkheid te scheppen om een jaarlang, betaald, verschillende beroepsstages te volgen in een richting waar wel je interesse ligt.
Dan kun je daarna wellicht makkelijker een studie kiezen die opleidt naar een beroep wat je ook daadwerkelijk wilt gaan uitoefenen.
Dat klinkt leuk, maar als je echt op een functionele manier stage wilt lopen in een beroepsrichting is het essentieel dat je de basiskennis van dat vakgebied bezit. Je loopt anders het risico koffieslaafje te worden, of nutteloos de hele dag achter een begeleider aan te lopen zonder dat je er iets van begrijpt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 28 september 2009 @ 14:11:14 #245
3542 Gia
User under construction
pi_73179413
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk, maar als je echt op een functionele manier stage wilt lopen in een beroepsrichting is het essentieel dat je de basiskennis van dat vakgebied bezit. Je loopt anders het risico koffieslaafje te worden, of nutteloos de hele dag achter een begeleider aan te lopen zonder dat je er iets van begrijpt.
Dat is dan de verantwoordelijkheid van de stagebegeleider. Iemand die als koffieslaafje wordt gebruikt, zal niet tot de conclusie komen dat dat de studie is die hij/zij wil gaan volgen.

Verder gaat het vooral om een kennismaking met het beroep. Er zijn altijd wel wat karweitjes die een stagair kan doen en verder meekijken bij wat het vast personeel doet.
Zo'n 6 weken per baantje? Lijkt me prima. Dan een verslagje maken. Krijg je een week voor en hoppa naar je volgende stage.

Uiteraard is zo'n stagejaar dan optioneel. Als je het al weet, hoeft dat niet.
pi_73179523
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:03 schreef Gia het volgende:

Doe je nou je best om jezelf met elke post in deze topic nķg belachelijker te maken?
pi_73179566
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, niks mis mee dan dat je dat zelf moet bekostigen.
Je denkt niet dat de staat het in mij geīnvesteerde geld dubbel en dwars terugverdient? Ik zal zeer waarschijnlijk meer verdienen dan een stratenmaker. Dat betekent meer inkomstenbelasting, meer BTW, accijnzen etc. Ik zal dus veel meer belasting betalen dan Joe the Plumber in de 40+ jaar dat ik werk. Denk je niet dat dat de staat onder de streep flink wat centjes oplevert, of ik nu 2300 of 4300 netto ga verdienen?
pi_73179679
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:17 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je denkt niet dat de staat het in mij geīnvesteerde geld dubbel en dwars terugverdient? Ik zal zeer waarschijnlijk meer verdienen dan een stratenmaker. Dat betekent meer inkomstenbelasting, meer BTW, accijnzen etc. Ik zal dus veel meer belasting betalen dan Joe the Plumber in de 40+ jaar dat ik werk. Denk je niet dat dat de staat onder de streep flink wat centjes oplevert, of ik nu 2300 of 4300 netto ga verdienen?
Dat is maar de vraag.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen er daadwerkeljk afstuderen (na jaren van studie) en hoeveel er ook nog daadwerkelijk mee gaan werken.
Het feit dat jij studeert wil niet zeggen dat je dat geld strakjes automatisch op gaat halen voor ons...
Misschien word je wel werkloos, of arbeidsongeschikt. Weet ik veel wat er allemaal met je kan gebeuren.
Of je gaat voor Shell in het buitenland werken.

Wat jij schrijft is te simplistisch.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 28 september 2009 @ 14:23:56 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73179704
quote:

[..]

En als je de wetenschap in gaat wordt dat salaris effectief weer door de regering betaald
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 28 september 2009 @ 14:26:15 #250
3542 Gia
User under construction
pi_73179763
quote:

[..]

Ik snap dat niet. Straks werd er nog overal beweerd dat WO-ers echt niet zoveel verdienen, dat dat echt geen 3500 euro gaat worden. "Misschien pas als ze 55 + zijn."
En nu wordt er weer beweerd dat jij veel meer gaat verdienen dan een loodgieter.
Zo'n loodgieter verdient echt niet slecht hoor. Sowieso verdienen aannemers en bouwvakkers een dik salaris.
Dus, als een WO-er vet meer gaat verdienen, moeten ze niet lopen beweren dat ze de 3500 niet gaan halen.
En kunnen ze die lening ook wel terugbetalen, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')