Dit is pas gitzwarte humor...quote:Op woensdag 30 september 2009 18:07 schreef rthls het volgende:
1. Harry Mulisch – De Ontdekking van de hemel
Ik kon van deze titels alleen een bundeling vinden: Tweeduister. Klopt het dat je dat gelezen hebt, of heb je deze verhalen als losse boeken gelezen? Als je ze in één boek hebt gelezen, betekent dat ook dat alleen dat boek punten kan krijgen, en niet de losse verhalen, omdat de losse verhalen niet als losse boeken verschenen lijken te zijnquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:19 schreef supkaa het volgende:
12. Het geheime raam (secret window) - Stephen King
18. De engelieren (The Langoliers) - Stephen King
Ik heb inderdaad Tweeduister gelezen, dus laat het dan maar als een boek tellenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik kon van deze titels alleen een bundeling vinden: Tweeduister. Klopt het dat je dat gelezen hebt, of heb je deze verhalen als losse boeken gelezen? Als je ze in één boek hebt gelezen, betekent dat ook dat alleen dat boek punten kan krijgen, en niet de losse verhalen, omdat de losse verhalen niet als losse boeken verschenen lijken te zijn.
Ok. Wil je je top dan nog aanvullen met een extra boek, zodat je weer een top 20 hebt?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:33 schreef supkaa het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad Tweeduister gelezen, dus laat het dan maar als een boek tellen
Nee laat het zo maarquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:36 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ok. Wil je je top dan nog aanvullen met een extra boek, zodat je weer een top 20 hebt?
Mijn lijstje is eigenlijk klaar, maar ben momenteel in een boek bezig dat de potentie heeft om in de top 30 te komen. Niet zo dik, dus voor de einddatum moet dat zeker goed komen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:10 schreef DaMart het volgende:
Alle lijsten die tot nu toe zijn gepost, zijn verwerkt.
Dus er mogen gerust nieuwe lijsten gepost worden.
Bijbel => niet goed leesbaar geschreven, onzinnig, tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:43 schreef honinkjeinderaat het volgende:
....
Buiten meedinging: De Bijbel, het boek der boeken.![]()
De leesbaarheid is niet het enige criterium dat ik heb aangehouden. Het gaat ook om de invloed van een boek op taal en cultuur. Zelfs de koran bevat veel verhalen die zijn overgenomen uit de Bijbel en onze taal zit vol met verwijzigen die rechtstreeks uit de Bijbel zijn overgenomen. Zonder de statenvertaling had deze tekst er zelfs heel anders uit gezien!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:50 schreef LetoII het volgende:
Bijbel => niet goed leesbaar geschreven, onzinnig, tegenstrijdig.
Er zijn vele fictie boeken te vinden die beter zijn dan de bijbel.
Ik veeg mijn kont af met invloed. Wat heeft invloed te maken met of een boek briljant geschreven en leesbaar is? Oftewel: ik vind dat een boek geheel op zichzelf briljant moet zijn... wat maakt het nou uit dat er andere mensen door geďnspireerd werden?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:54 schreef honinkjeinderaat het volgende:
[..]
De leesbaarheid is niet het enige criterium dat ik heb aangehouden. Het gaat ook om de invloed van een boek op taal en cultuur. Zelfs de koran bevat veel verhalen die zijn overgenomen uit de Bijbel en onze taal zit vol met verwijzigen die rechtstreeks uit de Bijbel zijn overgenomen. Zonder de statenvertaling had deze tekst er zelfs heel anders uit gezien!
Prima toch, dat vind jij. Succes verder met je leven.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:45 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik veeg mijn kont af met invloed. Wat heeft invloed te maken met of een boek briljant geschreven en leesbaar is? Oftewel: ik vind dat een boek geheel op zichzelf briljant moet zijn... wat maakt het nou uit dat er andere mensen door geďnspireerd werden?
Vraag ik me zomaar af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |