Moet je ns naar de boekwinkel gaan en een boek meenemen, naar de dichtstbijzijnde copyshop lopen, het boek kopieren, en dan het boek weer terugbrengen naar de winkel zonder ook maar een cent te betalen.quote:
quote:Op zondag 2 mei 2010 02:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Moet je ns naar de boekwinkel gaan en een boek meenemen, naar de dichtstbijzijnde copyshop lopen, het boek kopieren, en dan het boek weer terugbrengen naar de winkel zonder ook maar een cent te betalen.
Van diefstal is geen sprake, want je hebt niet het oogmerk van wederrechtelijke toeeigening van het boek zelf. Maar dat wil nog niet zeggen dat wat je doet dus maar moet kunnen, want waar het werkelijk om gaat is de inbreuk op het auteursrecht.
Aha.. dat geldt dus ook voor dvd's etc. Ik kende de 'privé gebruik kopie' wel al van boeken.quote:Op zondag 2 mei 2010 09:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Doe datzelfde bij de bibliotheek en er is niks aan de hand hoor
Om dezelfde reden is het ook geen enkel probleem om films, series en muziek van tv/radio op te nemen. Ook niet van HDTV in uitstekende kwaliteit.
Ook mag je een cd lenen bij de bieb en die voor jezelf kopiëren en dvd's en blu-ray's die je leent van buren of vrienden mag je zonder probleem voor eigen gebruik kopiëren of rippen.
Ja.quote:Op zondag 2 mei 2010 11:21 schreef Dromer het volgende:
[..]
Aha.. dat geldt dus ook voor dvd's etc. Ik kende de 'privé gebruik kopie' wel al van boeken.
Is dat de reden dat downloaden van andere media in Nederland niet illegaal is? (dat zou je natuurlijk moeilijk kunnen rijmen met de bestaande regelgeving omtrent privé-kopieën.
De junk kan je hoogstens aanklagen wegens schending van zijn portretrecht.quote:Op zondag 2 mei 2010 11:30 schreef Igen het volgende:
Ik zit nu ineens te denken - als je privékopieën van een illegale bron verbiedt, kun je dan ook bestraft worden als je een junk met een gestolen fiets op de foto zet?
Het grappige is dat het bij boeken nou juist wél verboden is... Daar geldt de thuiskopieregeling niet voor.quote:Op zondag 2 mei 2010 11:21 schreef Dromer het volgende:
[..]
Aha.. dat geldt dus ook voor dvd's etc. Ik kende de 'privé gebruik kopie' wel al van boeken.
Is dat de reden dat downloaden van andere media in Nederland niet illegaal is? (dat zou je natuurlijk moeilijk kunnen rijmen met de bestaande regelgeving omtrent privé-kopieën.
Zodra het Europees gelijkgetrokken wordt zal het in Nederland ook wel illegaal worden...
Bron?quote:Op zondag 2 mei 2010 16:23 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Het grappige is dat het bij boeken nou juist wél verboden is... Daar geldt de thuiskopieregeling niet voor.
Het gaat dus om boeken die nog gewoon in de winkels verkocht worden.quote:De juridische discussie ligt hier iets anders dan bij het downloaden van muziek en films. Boeken zijn namelijk uitgesloten van het recht om een thuiskopie -en dus ook een download- te maken. Je mag alleen een “klein gedeelte” van een boek kopiëren, tenzij “redelijkerwijs mag worden aangenomen [dat] geen nieuwe exemplaren tegen betaling, in welke vorm ook, aan derden ter beschikking zullen worden gesteld”.
Ook via Rasch?quote:Op maandag 3 mei 2010 20:05 schreef aegir_de_viking het volgende:
TS heeft het dan niet goed opgeschreven in het topic, want ook in duitsland krijg je geen boete voor downloaden.
Echter als je via p2p download, ben je bijna verplicht om ook te uploaden, ook al is dat maar met 1kb/s, en hierop wordt je gepakt.
De providers geven namelijk vrij makkelijk je naam en adres gegevens aan de advocaten kantoren die optreden in naam van de muziekindustrie (hoezo recht op privacy...)
Ik heb overigens dezelfde schikkingsvoorstellen gekregen als TS 1200,- voor dit geval en 5000,- voor toekomstige gevallen.
Het is dus ook geen boete, maar een schikkingsvoorstel.
Yep ook van Rasch. En deutsche telekom als provider.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:09 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ook via Rasch?
Ik heb er al lange tijd niets van gehoord dus dat rekken gaat wel lukken denk ik.
Wel een goed bericht trouwens, van die 100,-
Ik hoop dat daarmee de kous af is.
Liever nog heb ik dat ze me nooit meer iets sturen.
Ik heb t-online als provider.quote:Op maandag 3 mei 2010 21:15 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Yep ook van Rasch. En deutsche telekom als provider.
Ik heb deutsche telekom inmiddels opgezegd en ga ergens in november om op alice.
Alice schijnt je ip adres simpelweg niet lang genoeg te onthouden voor die eikels.
hier trouwens een paar linkjes over die 100 euro uitspraak.
http://www.perspektive-mi(...)itteilung/29152.html
en
http://www.gulli.com/news(...)um-bejaht-2010-04-24
T-online en deutsche telekom of T-com zijn hetzelfde....quote:Op maandag 3 mei 2010 21:25 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ik heb t-online als provider.
Alice zeg je? Ga ik toch maar eens naar opzoek.
Tenzij je ook je foonnummer en zo moet aanpassen want daar heb ik dan weer geen zin in eigenlijk, dat gedoe.
Dank voor de linkjes, zal ze morgen of zo eens doornemen.
En zijn daar goede programma's voor? Kost het veel processorkracht/bandbreedte of vertraagt het niets?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:26 schreef Tijn het volgende:
Daarom is het een goed idee om al je internetverkeer te encrypten. Dan kan niemand je ooit iets maken.
Nee, daar lees ik nooit, voel me nog niet zo'n Duitser, meer een grensgangerquote:Op maandag 3 mei 2010 21:39 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
T-online en deutsche telekom of T-com zijn hetzelfde....
Volgens de helpdesk van Alice zou ik mn nummer mee kunnen nemen, maar dat zeggen ze natuurlijk altijd van te voren.
Verder geeft die T-online overigens eerst een 2 jarig contract met vervolgens elk jaar een jaar stilzwijgende verlenging. Anders had ik ze allang eruit gegooid.
Kijk je trouwens ook wel eens op het nederduitser forum?
Nederlanders in Duitsland, deel 14, So a Saupreis
Het gaat natuurlijk om de subtiele combinatie tussen 5 mei, Duitsland en fietsen hequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
Gewoon via SSL. Kan je met usenet gewoon instellen.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En zijn daar goede programma's voor? Kost het veel processorkracht/bandbreedte of vertraagt het niets?
quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:38 schreef GewoneMan het volgende:
kan je aantonen dat je de CD hebt gekocht voor je hem hebt gedownload? want dan kan je gewoon aangeven dat je de CD inclusief de rechten al had en kun je mijnziens onder de boete uitkomen
crap hoopte de TS te kunnen helpenquote:Op donderdag 6 mei 2010 18:13 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat ligt in duitsland anders dan hier. Sowieso wil de entertainmentbranche graag dat je zes miljard keer voor dezelfde film of cd betaalt.
1x in de bios.
1x in de videotheek.
1x als je de dvd koopt
1x als je de extended dvd koopt
1x als je de super-extended dubbeldvd koopt
1x als je de giga-extended quadrupledvd koopt waar deel 1 en 2 samen in zitten
1x als je de boxed trilogy koopt
1x als je de special edition boxed trilogy koopt
etc.
Ze vinden dan ook dat je betaalt voor de DRAGER/FILM combi, niet alleen de film (zelfde geldt natuurlijk allemaal voor muziek).
quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:39 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
crap hoopte de TS te kunnen helpenbelachelijke wetgeving daar!
quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:42 schreef Danny het volgende:
[..]
en ws gekocht door de entertainmentindustrie
en hier gaat het ook die kant op
Wel bedankt voor de poging in elk geval, maar helaas, dat gaat niet werken!quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:39 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
crap hoopte de TS te kunnen helpenbelachelijke wetgeving daar!
quote:Het kabinet wil juist niet dat men in Nederland betaalt voor de drager maar voor de content. Daarom is men ook van plan om het thuiskopiestelsel af te schaffen omdat het verouderd is. Deze regel is overigens bevroren tot 1 januari 2013. Dus je kunt nog onbevreesd downloaden de komende 2 jaar via een Nederlandse ISP. Daarna gaat het verbod op downloaden er echter wel komen en vooralsnog waarschijnlijk naar Duits voorbeeld. De vraag is echter in hoeverre men dit gaat handhaven en dan vooral hoe. Actieve monitoring van download informatie van individuele gebruikers is een inbreuk op het privacy recht. Wellicht dat er een systeem komt waarbij ISP's automatisch gefingerprinte files blokkeren zonder dat informatie verzameld wordt. Dit is technisch mogelijk maar of het in de praktijk ook gaat werken is vooralsnog de vraag. Het is denkbaar dat zo'n systeem weer makkelijk te omzeilen is. Het is in ieder geval aan de entertainmentindustrie om dit te ontwikkelen.en hier gaat het ook die kant op
Usenet is in Duitsland net zo goed illegaal. Want het gaat niet alleen om uploaden, maar ook om downloaden van overduidelijk illegale bronnen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 22:49 schreef Henno het volgende:
Ik zit op Eweka/SSL, ze bekijken het maar die DuitsersAls ik ga torrenten zou m'n huisbaas er misschien last van kunnen krijgen door dit rare Abmahnung gedoe, ben nog wel zo sociaal om dat maar te laten...
Bovenstaande post zou echter betekenen dat m'n huisbaas er in principe altijd onderuit zou kunnen komen... nou ja het is het gezeik en stress wellicht niet waard.
als je van usenet download via ssl kan niemand zien wat je download. Bij torrents upload je doorgaans overigens ook, vandaar dat het gebruik van torrents in nederland niet zo handig is. Usenet is wat dat betreft iig in Nederland legaal en via ssl in duitsland niet te achterhalenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Usenet is in Duitsland net zo goed illegaal. Want het gaat niet alleen om uploaden, maar ook om downloaden van overduidelijk illegale bronnen.
Ah ok.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:43 schreef Danny het volgende:
[..]
als je van usenet download via ssl kan niemand zien wat je download. Bij torrents upload je doorgaans overigens ook, vandaar dat het gebruik van torrents in nederland niet zo handig is. Usenet is wat dat betreft iig in Nederland legaal en via ssl in duitsland niet te achterhalen
echt niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 20:39 schreef dralion13 het volgende:
als je het origineel hebt van een cd, waarom zou je hem dan downloaden, rippen van de cd is hoogstwaarschijnlijk sneller
2 poten en zij geen 1.quote:Op zondag 27 september 2009 00:40 schreef CarOnline het volgende:
Note vooraf: Ik woon in Duitsland.
Zoals bijna elk figuur op internet download ik ook weleens muziek.
Nou kreeg ik pas geleden de schrik van m'n leven, ik kreeg een brief (bestaande uit 8 pagina's ofzo) van een advocatenkantoor, ik had namelijk de CD van Mando Diao gedownload, en wel op 28 Juni om zo laat en met dit IP adres. Opdrachtgever is Universal Germany.
Ik kreeg ik het vriendelijke verzoek om de boete van 1200,- te betalen én een formulier te ondertekenen dat als ik ooit nog eens download, ik 5000,- boete moet betalen.
Ik heb met die lui gebeld, want nooit dat ik dat ga betalen.
Ik heb de CD en volgens mij mág dat ook gewoon toch, voor eigen gebruik? Ik vind het handig om hier muziek op de PC te hebben omdat bijna al mijn cd's in de auto liggen.
Ik werk notabene al 15 jaar in de 'entertainment industrie' om het maar even breed te noemen, en om nou m'n eigen branche kapot te downloaden...
Maar goed.
Wat kan ik hier mee? Ik vraag me werkelijk af of dit zomaar kan, hoe zouden ze aan zo'n bedrag komen en hoe kom ik daar onderuit?
Ik heb met die mensen gebeld die deze 'zaak' behartigen en ik zei dat ik dat niet ging betalen want ik heb dat geld niet.
Dan mocht ik wel een brief schrijven met een betalingsregeling, gingen zij wel kijken of ze accoord gingen.
Kon ik ook aangeven wát ik zou willen betalen.
Euh niks? Ik heb die cd gekocht.
Hoeveel poten heb ik om op te staan?
quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:50 schreef Sakit-Gede het volgende:
2 poten en zij geen 1.
Je had ze niet moeten bellen. Gewoon negeren!
In Nederland is downloaden van muziekbestanden nog steeds toegestaan. Zolang ze je niet pakken voor het verspreiden van muziekbestanden is er niets aan de hand.
In Duitsland werkt het anders en is downloaden verboden. Ook kent Duitsland geen 'thuiskopieregeling' en zal CarOnline ws gewoon moeten gaan betalen...quote:
notice & takedown. in de praktijk betekent dat dat je bv de nieuwste harry potter maar moeilij kunt vinden omdat die enkele uren nadat hij is geupload wordt verwijderd. In de praktijk blijkt echter ook dat ik tot nu toe alles wat ik zoek gewoon binnen een paar minuten op m'n server heb staan, dus dat valt allemaal nogal meequote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:52 schreef Maanvis het volgende:
usenet loopt ook op zijn einde bij mijn weten, want Eweka etc blokkeren toch al auteursrechtelijk beschermd materiaal?
nouja, jij liever dan ik, ik zou niet willen betalen per maand voor een service die het maar half doetquote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:04 schreef Danny het volgende:
[..]
notice & takedown. in de praktijk betekent dat dat je bv de nieuwste harry potter maar moeilij kunt vinden omdat die enkele uren nadat hij is geupload wordt verwijderd. In de praktijk blijkt echter ook dat ik tot nu toe alles wat ik zoek gewoon binnen een paar minuten op m'n server heb staan, dus dat valt allemaal nogal mee
zoals ik zeg; ik kan ALLES downloaden. Retentie van bijna 3 jaar (ruim 900 dagen momenteel) en ik download met de volle 120mbit tot nu toe gewoon alles wat ik zoek. Ik zou dat niet 'een service die het maar half doet' noemen. (ow, en aangezien het als tip was naar iemand in Duitsland; de service is goedkoper dan de boete, en werkt in principe 100%)quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:08 schreef Maanvis het volgende:
nouja, jij liever dan ik, ik zou niet willen betalen per maand voor een service die het maar half doet.
Je bent mij net voor... Vriend van mij moet 1200 betalen... Wat mij wel opvalt is dat het allemaal via t-online loopt?quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:06 schreef zBus het volgende:
Even een kick van dit topic. Mijn vriendin heeft na een half jaar in duitsland te hebben gezeten van haar oom en tante ook te horen gekregen dat ze een leuke schikking hebben ontvangen. Nu is het natuurlijk ontzettend klote en mijn vraag is dan ook wat volgens de mensen hier de beste manier is om hier mee om te gaan.
Veel getorrent o.i.d? Het probleem bij BitTorrent (en veel andere p2p netwerken) is dat de auteursrechtenwaakhonden gewoon mee kunnen doen in het netwerk en kunnen zien welke IP's hun shit versturen en ontvangen. Dan gaan ze naar de betreffende Duitse internetprovider met IP-adres, tijdstip en info over bestanden die gedownload zijn, en krijgen ze zonder mokken de NAW gegevens mee waarmee ze die Abmahnung kunnen versturen. Tot zover de privacygeilheid van de Duitsers.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:06 schreef zBus het volgende:
Even een kick van dit topic. Mijn vriendin heeft na een half jaar in duitsland te hebben gezeten van haar oom en tante ook te horen gekregen dat ze een leuke schikking hebben ontvangen. Nu is het natuurlijk ontzettend klote en mijn vraag is dan ook wat volgens de mensen hier de beste manier is om hier mee om te gaan.
in duitsland wel ja.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:20 schreef zBus het volgende:
Is het eigenlijk legaal dat een provider zo gemakkelijk de informatie weg geeft over zijn gebruikers?
Als ik een werkende kopie zou kunnen downloaden, dan zou ik het doen!quote:Op woensdag 6 april 2011 23:34 schreef ExcaIibur het volgende:
Downloaden is diefstal, koop het product gewoon. Als je een auto mooi vind waar je niet voor wilt betalen, neem je hem dan ook zo mee?
Speciaal voor jouquote:Op woensdag 6 april 2011 23:34 schreef ExcaIibur het volgende:
Downloaden is diefstal, koop het product gewoon. Als je een auto mooi vind waar je niet voor wilt betalen, neem je hem dan ook zo mee?
Nooit een liedje opgenomen van de radio? Nooit een film opgenomen van tv?quote:Op woensdag 6 april 2011 23:34 schreef ExcaIibur het volgende:
Dat de Nederlandse wet dit toestaat, betekent niet dat dit in Duitsland ook toegestaan is. Schending van het Urheberrecht is in het Duitse recht namelijk gewoon verboden.quote:Op donderdag 7 april 2011 07:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Nooit een liedje opgenomen van de radio? Nooit een film opgenomen van tv?
Dat weet ik (zie ook mijn eerdere posts in dit topic), maar ik reageerde dan ook op deze stelling:quote:Op donderdag 7 april 2011 12:38 schreef Cortax het volgende:
Dat de Nederlandse wet dit toestaat, betekent niet dat dit in Duitsland ook toegestaan is. Schending van het Urheberrecht is in het Duitse recht namelijk gewoon verboden.
quote:
of je gaat uit nieuwsgroepen downloaden. accountje bij een goeie usenetprovider, spotnet installeren (en daarin SSL inschakelen) en klaarquote:Op donderdag 7 april 2011 21:58 schreef nikky het volgende:
Het eerste wat ik heb gedaan toen ik naar Duitsland verhuisde, is mijn torrentmeuk van de PC afhalen. Ik wil absoluut niet het risico lopen dat ik een brief ontvang met een boete van EUR 1200,00. Daarom kijk ik even lief naar mijn moeder en stiefpa. Lijstje doormailen en bij het volgende bezoek even het USBstickje mee.
Dat had ik. Toch voel ik mij niet prettig te weten dat ik download waar het niet mag.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:21 schreef Danny het volgende:
[..]
of je gaat uit nieuwsgroepen downloaden. accountje bij een goeie usenetprovider, spotnet installeren (en daarin SSL inschakelen) en klaar
weet iemand dit?quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:29 schreef Starzky het volgende:
[..]
Nu toch maar even op gaan passen met downloaden thuis. Vraag me alleen af of het direct downloaden van sites (dus geen p2p of torrents) ook bestraft wordt?
Dat klopt. Mits je die mp3's maar zelf maakt ofzo.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:48 schreef Swiffer het volgende:
Even op de OP ingaand: Als je een originele CD hebt, en daarvan heb je de mp3's, dan is er toch voor betaald? Tenzij je het in het openbaar gaat afspelen hoef je echt niet 3x een bedrag neer te tellen voor 1 cd, al dan niet digitaal.
Laat nog even weten hoe en watquote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:36 schreef bjorn_a4 het volgende:
Ik heb/had dus hetzelfde aan mijn fiets hangen....
Verhuisd naar Duitsland, niet nagedacht over een mogelijk strengere wet...
En hoppa! Brief van Rasch of ik even 1200,- euro wilde dokken voor het downloaden van een CD.
Meteen een advocaat genomen die een reactie heeft verzonden dat ik 250 euro zou willen betalen.
Tot op heden niets meer vernomen en inmiddels al een eindafrekening gehad van advocaat.
Vandaag lag er een briefje in de brievenbus dat er een aangetekende brief voor me was, ik schrok me weer even rot, maar ga er van uit dat wanneer Rasch zou reageren, ze dit via mijn advocaat doen en niet aan mij rechtstreeks... Helaas kan ik de brief pas dinsdag ophalen en weet ik dan dus pas zeker dat het niet is waar ik bang voor ben..
Zo te zien allemaal torrents, niet zozeer omdat dat illegaler is, maar omdat het veel makkelijker is om op te sporren.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:47 schreef Renesite het volgende:
Gaat dit over torrents, private torrents, nieuwsgroepen of het vroegere Limewire?
Inderdaad, in mijn geval en in alle gevallen die mij bekend zijn ging het om torrents.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 04:55 schreef Adames het volgende:
[..]
Zo te zien allemaal torrents, niet zozeer omdat dat illegaler is, maar omdat het veel makkelijker is om op te sporren.
Gaaaaap - we hebben al een eeuwtje of 2 geleden besloten dat je het recht op onstoffelijke en perfect kopieerbare zaken zoals ideeën, blauwdrukken enzovoorts ook kan "bezitten". Vandaar patenten, copyrights enzovoorts.quote:
Torrents in Duitsland. Vooral omdat je met torrents standaard ook upload (wat overigens in NL ook niet mag) en daardoor heel eenvoudig te traceren bent als je geen maatregelen neemt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:47 schreef Renesite het volgende:
Gaat dit over torrents, private torrents, nieuwsgroepen of het vroegere Limewire?
Alleen beetje klote dat je PC naar de malemoer gaat met een SSL download van 12000KB/squote:Op donderdag 7 april 2011 22:21 schreef Danny het volgende:
[..]
of je gaat uit nieuwsgroepen downloaden. accountje bij een goeie usenetprovider, spotnet installeren (en daarin SSL inschakelen) en klaar
Tegelijkertijd up- en downloaden - wat standaard is bij torrents - is in NL ook niet toegestaan hoor. Je mag alleen downloaden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:00 schreef Precizionist het volgende:
Mocht dit alles niet werken, natuurlijk erbij zeggen dat jij als "domme hollander" geen idee had van deze regeltjes omdat het in NL geen probleem zou zijn geweest.
Wanneer je in NL woont, word je geacht de wet te kennen. Dit zal in DE niet anders zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:00 schreef Precizionist het volgende:
Mocht dit alles niet werken, natuurlijk erbij zeggen dat jij als "domme hollander" geen idee had van deze regeltjes omdat het in NL geen probleem zou zijn geweest.
Kom op zegquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:00 schreef Precizionist het volgende:
De advocaten bureaus zoals Rasch hopen erop dat jij er stress van krijgt en dan bereid bent te betalen om ervan af te zijn. Nieuwste taktiek is trouwens om abmahnungen voor porno te sturen.. lekker genant...quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:44 schreef bjorn_a4 het volgende:
Ik heb zelf niets gedownload en zou niet weten wie dat wel gedaan heeft.
Super irritant al die verassingen. Beide downloads zijn schijnbaar op dezelfde dag gedaan, 5 maart... Heb er een hoop stress van en wil het gewoon voor eens en voor altijd afhandelen.
Haha ja daar hoorde ik ook al van. Een CD van Amy Macdonald kan ik nog wel uitleggen aan mijn vrouwtje, Asian Dreams deel 3 wat minder... ;-)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:07 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
De advocaten bureaus zoals Rasch hopen erop dat jij er stress van krijgt en dan bereid bent te betalen om ervan af te zijn. Nieuwste taktiek is trouwens om abmahnungen voor porno te sturen.. lekker genant...
Controleer even goed of je wifi netwerk goed beveiligd is (eventueel je wachtwoord wijzigen), en of er geen utorrent of limewire of andere p2p software op een van de computers in huis draait. Er zijn trouwens ook mediasystemen die via p2p netwerken muziek en films kunnen downloaden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |