abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:10:06 #251
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92045401
Overigens is er nu ook een project gaande voor een film die je gewoon gratis kan downloaden, het project draait op vrijwillige donaties.
http://www.pioneerone.tv/
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Admin zaterdag 29 januari 2011 @ 17:32:10 #252
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_92046311
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 17:08 schreef Maanvis het volgende:

nouja, jij liever dan ik, ik zou niet willen betalen per maand voor een service die het maar half doet ;).
zoals ik zeg; ik kan ALLES downloaden. Retentie van bijna 3 jaar (ruim 900 dagen momenteel) en ik download met de volle 120mbit tot nu toe gewoon alles wat ik zoek. Ik zou dat niet 'een service die het maar half doet' noemen. (ow, en aangezien het als tip was naar iemand in Duitsland; de service is goedkoper dan de boete, en werkt in principe 100%)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_95093833
Even een kick van dit topic. Mijn vriendin heeft na een half jaar in duitsland te hebben gezeten van haar oom en tante ook te horen gekregen dat ze een leuke schikking hebben ontvangen. Nu is het natuurlijk ontzettend klote en mijn vraag is dan ook wat volgens de mensen hier de beste manier is om hier mee om te gaan.
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:29:59 #254
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_95099551
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:06 schreef zBus het volgende:
Even een kick van dit topic. Mijn vriendin heeft na een half jaar in duitsland te hebben gezeten van haar oom en tante ook te horen gekregen dat ze een leuke schikking hebben ontvangen. Nu is het natuurlijk ontzettend klote en mijn vraag is dan ook wat volgens de mensen hier de beste manier is om hier mee om te gaan.
Je bent mij net voor... Vriend van mij moet 1200 betalen... Wat mij wel opvalt is dat het allemaal via t-online loopt?

Nu toch maar even op gaan passen met downloaden thuis. Vraag me alleen af of het direct downloaden van sites (dus geen p2p of torrents) ook bestraft wordt?
Bij misbruik zal contact opgenomen worden met je provider. In geval van illegale praktijken zal er volledige medewerking worden verleend aan justitie.
pi_95106818
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:06 schreef zBus het volgende:
Even een kick van dit topic. Mijn vriendin heeft na een half jaar in duitsland te hebben gezeten van haar oom en tante ook te horen gekregen dat ze een leuke schikking hebben ontvangen. Nu is het natuurlijk ontzettend klote en mijn vraag is dan ook wat volgens de mensen hier de beste manier is om hier mee om te gaan.
Veel getorrent o.i.d? Het probleem bij BitTorrent (en veel andere p2p netwerken) is dat de auteursrechtenwaakhonden gewoon mee kunnen doen in het netwerk en kunnen zien welke IP's hun shit versturen en ontvangen. Dan gaan ze naar de betreffende Duitse internetprovider met IP-adres, tijdstip en info over bestanden die gedownload zijn, en krijgen ze zonder mokken de NAW gegevens mee waarmee ze die Abmahnung kunnen versturen. Tot zover de privacygeilheid van de Duitsers.
En spullen als Peerguardian werken ook alleen maar met reeksen van bekende IP's van auteursrechtenjosti's, dus niet waterdicht.

Als je echter vanaf een buitenlandse Usenet server downloadt, kunnen dergelijke clubs niet zomaar aan je IP-adres komen. Met SSL is nog beter, dan valt er ook niets te sniffen en is het tussen jou en je Usenet provider :P
pi_95112120
Ik heb even in de download historie gekeken, maar ze heeft 2 cd's gedownload. 1 van een duitse artiest en 1 van een amerikaanse volgens mij. Ze heeft de boete voor het downloaden van de duitse artiest.
Is het eigenlijk legaal dat een provider zo gemakkelijk de informatie weg geeft over zijn gebruikers?
  woensdag 6 april 2011 @ 11:28:53 #257
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_95112425
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:20 schreef zBus het volgende:
Is het eigenlijk legaal dat een provider zo gemakkelijk de informatie weg geeft over zijn gebruikers?
in duitsland wel ja.
pi_95148378
Downloaden is diefstal, koop het product gewoon. Als je een auto mooi vind waar je niet voor wilt betalen, neem je hem dan ook zo mee?
  donderdag 7 april 2011 @ 00:09:55 #259
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_95150354
quote:
9s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:34 schreef ExcaIibur het volgende:
Downloaden is diefstal, koop het product gewoon. Als je een auto mooi vind waar je niet voor wilt betalen, neem je hem dan ook zo mee?
Als ik een werkende kopie zou kunnen downloaden, dan zou ik het doen!
Life is what you make it.
  donderdag 7 april 2011 @ 07:25:39 #260
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_95155096
quote:
9s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:34 schreef ExcaIibur het volgende:
Downloaden is diefstal, koop het product gewoon. Als je een auto mooi vind waar je niet voor wilt betalen, neem je hem dan ook zo mee?
Speciaal voor jou :)!

Op elke fokker past een bril.
  Admin donderdag 7 april 2011 @ 07:38:19 #261
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_95155167
quote:
9s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:34 schreef ExcaIibur het volgende:
Downloaden is diefstal, koop het product gewoon. Als je een auto mooi vind waar je niet voor wilt betalen, neem je hem dan ook zo mee?
Nooit een liedje opgenomen van de radio? Nooit een film opgenomen van tv?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_95163091
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 07:38 schreef Danny het volgende:

[..]

Nooit een liedje opgenomen van de radio? Nooit een film opgenomen van tv?
Dat de Nederlandse wet dit toestaat, betekent niet dat dit in Duitsland ook toegestaan is. Schending van het Urheberrecht is in het Duitse recht namelijk gewoon verboden.
  Admin donderdag 7 april 2011 @ 12:42:54 #263
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_95163295
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:38 schreef Cortax het volgende:

Dat de Nederlandse wet dit toestaat, betekent niet dat dit in Duitsland ook toegestaan is. Schending van het Urheberrecht is in het Duitse recht namelijk gewoon verboden.
Dat weet ik (zie ook mijn eerdere posts in dit topic), maar ik reageerde dan ook op deze stelling:

quote:
9s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:34 schreef ExcaIibur het volgende:
Downloaden is diefstal
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Milf donderdag 7 april 2011 @ 21:58:20 #264
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_95191570
Het eerste wat ik heb gedaan toen ik naar Duitsland verhuisde, is mijn torrentmeuk van de PC afhalen. Ik wil absoluut niet het risico lopen dat ik een brief ontvang met een boete van EUR 1200,00. Daarom kijk ik even lief naar mijn moeder en stiefpa :P. Lijstje doormailen en bij het volgende bezoek even het USBstickje mee.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_95193143
Maat van mijn studie (Duitser) heeft vorige zomer hetzelfde gehad, maar dan met 700 euro. Hij moest het gewoon dokken. Ik weet verder niet wat de regels zijn in Duitsland, maar denk niet dat je veel rechten hebt. Die had die jongen ook niet. :(
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Admin donderdag 7 april 2011 @ 22:21:30 #266
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_95194020
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:58 schreef nikky het volgende:
Het eerste wat ik heb gedaan toen ik naar Duitsland verhuisde, is mijn torrentmeuk van de PC afhalen. Ik wil absoluut niet het risico lopen dat ik een brief ontvang met een boete van EUR 1200,00. Daarom kijk ik even lief naar mijn moeder en stiefpa :P. Lijstje doormailen en bij het volgende bezoek even het USBstickje mee.
of je gaat uit nieuwsgroepen downloaden. accountje bij een goeie usenetprovider, spotnet installeren (en daarin SSL inschakelen) en klaar :)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Milf donderdag 7 april 2011 @ 22:26:17 #267
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_95194434
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:21 schreef Danny het volgende:

[..]

of je gaat uit nieuwsgroepen downloaden. accountje bij een goeie usenetprovider, spotnet installeren (en daarin SSL inschakelen) en klaar :)
Dat had ik. Toch voel ik mij niet prettig te weten dat ik download waar het niet mag.
Voor de gemoedsrust eet ik wel wat vaker bij mijn ouders :D
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_95195372
haha, zijn je ouders ook weer blij mee :)
Een huisgenoot van een vriend van me in Duitsland heeft deze boete ook gehad. Hij woonde er tijdelijk voor een stageopdracht en had een paar films gedownload. Dat waren duure films.
  donderdag 7 april 2011 @ 23:36:27 #269
233834 Starzky
Where's hutch?
pi_95198620
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 23:29 schreef Starzky het volgende:

[..]

Nu toch maar even op gaan passen met downloaden thuis. Vraag me alleen af of het direct downloaden van sites (dus geen p2p of torrents) ook bestraft wordt?
weet iemand dit?
Bij misbruik zal contact opgenomen worden met je provider. In geval van illegale praktijken zal er volledige medewerking worden verleend aan justitie.
pi_95206470
quote:
Op donderdag 7 april 2011 23:36 schreef Starzky het volgende:

[..]

weet iemand dit?
Denk dat dat geen probleem is, want hoe willen ze dat opsporen?
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:48:00 #271
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95211173
Even op de OP ingaand: Als je een originele CD hebt, en daarvan heb je de mp3's, dan is er toch voor betaald? Tenzij je het in het openbaar gaat afspelen hoef je echt niet 3x een bedrag neer te tellen voor 1 cd, al dan niet digitaal.
pi_95211689
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:48 schreef Swiffer het volgende:
Even op de OP ingaand: Als je een originele CD hebt, en daarvan heb je de mp3's, dan is er toch voor betaald? Tenzij je het in het openbaar gaat afspelen hoef je echt niet 3x een bedrag neer te tellen voor 1 cd, al dan niet digitaal.
Dat klopt. Mits je die mp3's maar zelf maakt ofzo.

Mp3's downloaden uit een bron die overduidelijk niet pluis is, is ook strafbaar als je zelf het origineel op CD hebt.
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:00:08 #273
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95211711
Oh, weer wat geleerd, tnx!
pi_95479796
Interessant topic dit, echter lees ik nergens hoe deze 'zaken' aflopen?
Is Rasch doorgaans tot onderhandelen bereid wanneer je een boete ontvangt of is het simpelweg dokken?
Ik wens iedereen die deze boetes krijgt veel succes! :(
pi_96309568
Dan zal ik maar even reageren hoe het bij mij is afgelopen:
december 2009 ook een brief van Rasch gehad voor 1 cd met boete van 1200 euro gedownload (en geupload) via torrents.
Via advocaat (Gregor Waschau) een paar brieven laten sturen (voor totale kosten 150 euro), en na de laatste brief tot nu toe niks meer van Rasch gehoord.
Waschau zei in zijn laatste email aan mij dat ik er waarschijnlijk niks meer van zou horen.

Dus geen 1200 euro betaald aan Rasch en alleen 150 euro aan mn eigen advocaat.

Sindsdien T-online opgezegd en overgestapt naar vodafone, 2x zo snel voor de helft van het geld. En een abonnement bij lightningusenet genomen voor 3 euro per maand.
pi_97991273
Ik heb/had dus hetzelfde aan mijn fiets hangen....
Verhuisd naar Duitsland, niet nagedacht over een mogelijk strengere wet...
En hoppa! Brief van Rasch of ik even 1200,- euro wilde dokken voor het downloaden van een CD.
Meteen een advocaat genomen die een reactie heeft verzonden dat ik 250 euro zou willen betalen.
Tot op heden niets meer vernomen en inmiddels al een eindafrekening gehad van advocaat.

Vandaag lag er een briefje in de brievenbus dat er een aangetekende brief voor me was, ik schrok me weer even rot, maar ga er van uit dat wanneer Rasch zou reageren, ze dit via mijn advocaat doen en niet aan mij rechtstreeks... Helaas kan ik de brief pas dinsdag ophalen en weet ik dan dus pas zeker dat het niet is waar ik bang voor ben.. :(
  Milf vrijdag 10 juni 2011 @ 21:44:05 #277
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98000590
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:36 schreef bjorn_a4 het volgende:
Ik heb/had dus hetzelfde aan mijn fiets hangen....
Verhuisd naar Duitsland, niet nagedacht over een mogelijk strengere wet...
En hoppa! Brief van Rasch of ik even 1200,- euro wilde dokken voor het downloaden van een CD.
Meteen een advocaat genomen die een reactie heeft verzonden dat ik 250 euro zou willen betalen.
Tot op heden niets meer vernomen en inmiddels al een eindafrekening gehad van advocaat.

Vandaag lag er een briefje in de brievenbus dat er een aangetekende brief voor me was, ik schrok me weer even rot, maar ga er van uit dat wanneer Rasch zou reageren, ze dit via mijn advocaat doen en niet aan mij rechtstreeks... Helaas kan ik de brief pas dinsdag ophalen en weet ik dan dus pas zeker dat het niet is waar ik bang voor ben.. :(
Laat nog even weten hoe en wat :).

Ik hoorde dat het tch niet zo legaal is wat onder andere T.... doet. Ze mogen je gegevens niet zomaar aan een derde verstrekken. Ook niet als de derde de eigenaar is van copyright materiaal. Dat is tenminste wat ik van de buren hier hoor.
Ik heb ook T... en zodra het kan stap ik er weer vanaf. Dat is helaas over een twee jaar. Hepolijk heeft Vodafone ook een soort van Country flat waarmee je gratis en onbeperkt naar NL vaste nummers kunt bellen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator vrijdag 10 juni 2011 @ 21:47:14 #278
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_98000785
Gaat dit over torrents, private torrents, nieuwsgroepen of het vroegere Limewire?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_98005806
Torrents volgens mij. Nieuwsgroepen lijkt me een stuk lastiger te tracken, of het moet om uploaden gaan. Limewire is niet echt geschikt om een compleet album te downloaden, meer voor losse singles.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_98015891
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:47 schreef Renesite het volgende:
Gaat dit over torrents, private torrents, nieuwsgroepen of het vroegere Limewire?
Zo te zien allemaal torrents, niet zozeer omdat dat illegaler is, maar omdat het veel makkelijker is om op te sporren.
pi_98110739
Downloaden mag wel maar via een betaalde server, ik heb ook zo'n brief gehad van het gerecht maar dat zijn meestal Feeks, je moet naar het rechtambt in je woon plaats en die gaat kijken of het een feek is als dat niet zo is dan gaan ze naar je rechtsbijstand verzekering in duitsland, dus niet Betalen.

Groet Wil
pi_98164916
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 04:55 schreef Adames het volgende:

[..]

Zo te zien allemaal torrents, niet zozeer omdat dat illegaler is, maar omdat het veel makkelijker is om op te sporren.
Inderdaad, in mijn geval en in alle gevallen die mij bekend zijn ging het om torrents.
pi_98165677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2011 07:25 schreef Catch_me het volgende:

[..]

Speciaal voor jou :)!

[ afbeelding ]
Gaaaaap - we hebben al een eeuwtje of 2 geleden besloten dat je het recht op onstoffelijke en perfect kopieerbare zaken zoals ideeën, blauwdrukken enzovoorts ook kan "bezitten". Vandaar patenten, copyrights enzovoorts.

Maar goed, laten we het " copyright infringement" ipv diefstal noemen. Is het nu op magische wijze helemaal ok ?

Tsja. De Duitse rechter vindt van niet.
pi_98165812
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:47 schreef Renesite het volgende:
Gaat dit over torrents, private torrents, nieuwsgroepen of het vroegere Limewire?
Torrents in Duitsland. Vooral omdat je met torrents standaard ook upload (wat overigens in NL ook niet mag) en daardoor heel eenvoudig te traceren bent als je geen maatregelen neemt.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:03:19 #285
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_98167092
Als je zelf de CD hebt dan rip je m toch zelf even.

Anyway, doe mij maar gewoon nieuwsgroepen.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:11:19 #286
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_98167491
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2011 22:21 schreef Danny het volgende:

[..]

of je gaat uit nieuwsgroepen downloaden. accountje bij een goeie usenetprovider, spotnet installeren (en daarin SSL inschakelen) en klaar :)
Alleen beetje klote dat je PC naar de malemoer gaat met een SSL download van 12000KB/s 8-) :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:00:20 #287
274655 Precizionist
Tot in de puntjes.
pi_98220563
Hoe ze het ook wenden of keren, ik zou het niet betalen.
Desnoods zeg je maar dat je PC is gehackt door iemand of dat er enevandere downer op je PC heeft gezeten die niet 100% is of je ontkent gewoon glashard dat jij die CD hebt gedownload.
Mijn theorie blijft, als je ALTIJD ontkent kunnen ze nooit zeggen dat je het gedaan hebt met hard bewijs.

Mocht dit alles niet werken, natuurlijk erbij zeggen dat jij als "domme hollander" geen idee had van deze regeltjes omdat het in NL geen probleem zou zijn geweest.
Dit stukje hoort niet bij m'n post hoor.
pi_98220899
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:00 schreef Precizionist het volgende:
Mocht dit alles niet werken, natuurlijk erbij zeggen dat jij als "domme hollander" geen idee had van deze regeltjes omdat het in NL geen probleem zou zijn geweest.
Tegelijkertijd up- en downloaden - wat standaard is bij torrents - is in NL ook niet toegestaan hoor. Je mag alleen downloaden.
  Milf donderdag 16 juni 2011 @ 11:46:01 #289
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98242583
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:00 schreef Precizionist het volgende:

Mocht dit alles niet werken, natuurlijk erbij zeggen dat jij als "domme hollander" geen idee had van deze regeltjes omdat het in NL geen probleem zou zijn geweest.
Wanneer je in NL woont, word je geacht de wet te kennen. Dit zal in DE niet anders zijn.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_98858781
Hier kun je mooi de statistieken bijhouden:

http://abmahnwahn-dreipage.de/Abmahnstudien.html
pi_98862095
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:00 schreef Precizionist het volgende:
Mocht dit alles niet werken, natuurlijk erbij zeggen dat jij als "domme hollander" geen idee had van deze regeltjes omdat het in NL geen probleem zou zijn geweest.
Kom op zeg :'). Rechtsdwaling strekt nimmer tot voordeel. Je wordt geacht de wet te kennen.
pi_99755887
Nadat ik mijn eerste abmahnung had ontvangen over een cd van Katy Perry, waartegen ik mijn advocaat een verweer had laten schrijven, is het maanden stil geweest. Het verweer is medio april verzonden en tot op heden niets meer van Rasch vernomen.

Deze week ontvangen wij echter de 2e abmahnung, ditmaal voor een cd van Amy Macdonald.
Ik heb zelf niets gedownload en zou niet weten wie dat wel gedaan heeft.
Super irritant al die verassingen. Beide downloads zijn schijnbaar op dezelfde dag gedaan, 5 maart... Heb er een hoop stress van en wil het gewoon voor eens en voor altijd afhandelen. :(
pi_99799581
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:44 schreef bjorn_a4 het volgende:

Ik heb zelf niets gedownload en zou niet weten wie dat wel gedaan heeft.
Super irritant al die verassingen. Beide downloads zijn schijnbaar op dezelfde dag gedaan, 5 maart... Heb er een hoop stress van en wil het gewoon voor eens en voor altijd afhandelen. :(
De advocaten bureaus zoals Rasch hopen erop dat jij er stress van krijgt en dan bereid bent te betalen om ervan af te zijn. Nieuwste taktiek is trouwens om abmahnungen voor porno te sturen.. lekker genant...

Controleer even goed of je wifi netwerk goed beveiligd is (eventueel je wachtwoord wijzigen), en of er geen utorrent of limewire of andere p2p software op een van de computers in huis draait. Er zijn trouwens ook mediasystemen die via p2p netwerken muziek en films kunnen downloaden.
pi_99831134
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:07 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

De advocaten bureaus zoals Rasch hopen erop dat jij er stress van krijgt en dan bereid bent te betalen om ervan af te zijn. Nieuwste taktiek is trouwens om abmahnungen voor porno te sturen.. lekker genant...

Controleer even goed of je wifi netwerk goed beveiligd is (eventueel je wachtwoord wijzigen), en of er geen utorrent of limewire of andere p2p software op een van de computers in huis draait. Er zijn trouwens ook mediasystemen die via p2p netwerken muziek en films kunnen downloaden.
Haha ja daar hoorde ik ook al van. Een CD van Amy Macdonald kan ik nog wel uitleggen aan mijn vrouwtje, Asian Dreams deel 3 wat minder... ;-)
Stress bezorgen ze me zeker. Ookal schrik ik er de 2e keer minder van dan de eerste keer, het houdt je toch bezig. Niet alleen deze 2 abmahnungen, maar ook de angst om nummer 3, nummer 4 te ontvangen.... Ik vraag me ook af of je 100% zeker gepakt wordt als je een torrent download, of dat ze het met steekproeven vaststellen. Weet iemand dat?
Anyhow, nadat ik de eerste abmahnung heb ontvangen is alles hier goed beveiligd en wordt er hier nooit meer iets gedownload. Mijn les is hoe dan ook geleerd.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 13:21:58 #295
286575 Roces18
Chef de party
pi_99835367
Overigens kan je torrents niet downloaden zonder te uploaden. En uploaden is vele malen erger..
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_100815277
Ik heb vandaag ook weer zo'n brief gekregen, voor een liedje dat ik meer dan 2 jaar geleden gedownload heb. Een hele hoop juridische blabla, maar waar het eigenlijk op neer komt is dat je de advocatenfirma een bedrag moet betalen om te voorkomen dat je 'nog een keer de fout in gaat'.



Wij hebben deze brieven altijd genegeerd gezien ik toen nog minderjarig was. Maarja, in eerdere brieven gooiden ze argumenten als: "onze kinderen zijn minderjarig", en "wij hadden onbeveilige wifi" op eigen verantwoordelijkheid. Verder download ik mijn liedjes en series toch lekker door. De advocatenbureau's die er achter zitten hopen dat de mensen bang worden om aangeklaagd te worden, en daarom versturen ze over 30.000 brieven per maand waarin met aanklaging gedreigd wordt, en waarin iedere keer expliciet staat dat we moeten betalen.
Ik vind het vermoeiende kutadvocaten, die het geld zo uit zakken kloppen en telecombedrijven die schijt hebben aan privacy, maar niks aan te doen.

Nog een vraag, na hoe lang verjaard zo'n misdrijf?

Oja, en ze zijn zelfs zo 'goed' dat ze onze naam niet eens goed spelden.

[ Bericht 3% gewijzigd door koekjestrommel1 op 16-08-2011 18:20:54 ]
pi_100816946
Als je je echt in de juridische achtergrond specifiek in Duitsland hiervan wil verdiepen, kan ik je aanraden eens wat vaker in het blad C't te lezen, of zelfs oude uitgaven daarvan in de bibliotheek, of goed rond te neuzen op www.heise.de.

Ik gooi ze na een tijdje weg, maar in dat blad staan o.a. artikelen over konkrete stappen die je als beschuldigde kunt doen in Duitsland. Er komt een moment dat je er met weggooien niet meer vanaf komt....
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_101318490
Door dit topic bedacht ik me dat ik op vakantie in Berlijn een filmpje heb gedownload via torrents op mijn mobiel.

Neem aan dat de kans heeeel klein is dat ik daar nog wat van hoor, het was 1 film, in een gehuurd appartement, op de daar beschikbare WiFi. Maja ze kunnen nooit aantonen dat ik dat was lijkt me, en als ik het goed begrijp is het de verantwoordelijkheid van degene op wiens naam het staat?
pi_101324137
Eh, ik neem aan dat als er wel een klacht komt, dat de eiser dan moet kunnen aangeven wanneer de wetsovertreding plaats vond en dat de eigenaar van het appartement dan makkelijk kan naslaan aan wie hij het toen verhuurd had?
pi_101895755
Afgelopen week ontving mijn advocaat een reactie van Rasch waarin stond dat we 1000 euro "mochten" betalen in plaats van 1200.
Wij gaan weer verhuizen naar Nederland. Binnen nu en 2 weken zijn wij weg uit Duitsland.
Ik heb hierdoor, en nog om tal van redenen, echt de schijt van Duitsland gekregen.
1000 Euro gaan wij niet betalen voor een cd die ik niet eens zelf gedownload heb.
Daarnaast vraag ik me af of we nog meer abmahnungen gaan krijgen en hoe we hier verder mee moeten gaan.
In Nederland is de boete voor winkeldiefstal 150 euro geloof ik, voor het downloaden in Duitsland het tiendubbele.... |:(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')