Moet je ns naar de boekwinkel gaan en een boek meenemen, naar de dichtstbijzijnde copyshop lopen, het boek kopieren, en dan het boek weer terugbrengen naar de winkel zonder ook maar een cent te betalen.quote:
quote:Op zondag 2 mei 2010 02:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Moet je ns naar de boekwinkel gaan en een boek meenemen, naar de dichtstbijzijnde copyshop lopen, het boek kopieren, en dan het boek weer terugbrengen naar de winkel zonder ook maar een cent te betalen.
Van diefstal is geen sprake, want je hebt niet het oogmerk van wederrechtelijke toeeigening van het boek zelf. Maar dat wil nog niet zeggen dat wat je doet dus maar moet kunnen, want waar het werkelijk om gaat is de inbreuk op het auteursrecht.
Aha.. dat geldt dus ook voor dvd's etc. Ik kende de 'privé gebruik kopie' wel al van boeken.quote:Op zondag 2 mei 2010 09:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Doe datzelfde bij de bibliotheek en er is niks aan de hand hoor
Om dezelfde reden is het ook geen enkel probleem om films, series en muziek van tv/radio op te nemen. Ook niet van HDTV in uitstekende kwaliteit.
Ook mag je een cd lenen bij de bieb en die voor jezelf kopiëren en dvd's en blu-ray's die je leent van buren of vrienden mag je zonder probleem voor eigen gebruik kopiëren of rippen.
Ja.quote:Op zondag 2 mei 2010 11:21 schreef Dromer het volgende:
[..]
Aha.. dat geldt dus ook voor dvd's etc. Ik kende de 'privé gebruik kopie' wel al van boeken.
Is dat de reden dat downloaden van andere media in Nederland niet illegaal is? (dat zou je natuurlijk moeilijk kunnen rijmen met de bestaande regelgeving omtrent privé-kopieën.
De junk kan je hoogstens aanklagen wegens schending van zijn portretrecht.quote:Op zondag 2 mei 2010 11:30 schreef Igen het volgende:
Ik zit nu ineens te denken - als je privékopieën van een illegale bron verbiedt, kun je dan ook bestraft worden als je een junk met een gestolen fiets op de foto zet?
Het grappige is dat het bij boeken nou juist wél verboden is... Daar geldt de thuiskopieregeling niet voor.quote:Op zondag 2 mei 2010 11:21 schreef Dromer het volgende:
[..]
Aha.. dat geldt dus ook voor dvd's etc. Ik kende de 'privé gebruik kopie' wel al van boeken.
Is dat de reden dat downloaden van andere media in Nederland niet illegaal is? (dat zou je natuurlijk moeilijk kunnen rijmen met de bestaande regelgeving omtrent privé-kopieën.
Zodra het Europees gelijkgetrokken wordt zal het in Nederland ook wel illegaal worden...
Bron?quote:Op zondag 2 mei 2010 16:23 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Het grappige is dat het bij boeken nou juist wél verboden is... Daar geldt de thuiskopieregeling niet voor.
Het gaat dus om boeken die nog gewoon in de winkels verkocht worden.quote:De juridische discussie ligt hier iets anders dan bij het downloaden van muziek en films. Boeken zijn namelijk uitgesloten van het recht om een thuiskopie -en dus ook een download- te maken. Je mag alleen een “klein gedeelte” van een boek kopiëren, tenzij “redelijkerwijs mag worden aangenomen [dat] geen nieuwe exemplaren tegen betaling, in welke vorm ook, aan derden ter beschikking zullen worden gesteld”.
Ook via Rasch?quote:Op maandag 3 mei 2010 20:05 schreef aegir_de_viking het volgende:
TS heeft het dan niet goed opgeschreven in het topic, want ook in duitsland krijg je geen boete voor downloaden.
Echter als je via p2p download, ben je bijna verplicht om ook te uploaden, ook al is dat maar met 1kb/s, en hierop wordt je gepakt.
De providers geven namelijk vrij makkelijk je naam en adres gegevens aan de advocaten kantoren die optreden in naam van de muziekindustrie (hoezo recht op privacy...)
Ik heb overigens dezelfde schikkingsvoorstellen gekregen als TS 1200,- voor dit geval en 5000,- voor toekomstige gevallen.
Het is dus ook geen boete, maar een schikkingsvoorstel.
Yep ook van Rasch. En deutsche telekom als provider.quote:Op maandag 3 mei 2010 20:09 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ook via Rasch?
Ik heb er al lange tijd niets van gehoord dus dat rekken gaat wel lukken denk ik.
Wel een goed bericht trouwens, van die 100,-
Ik hoop dat daarmee de kous af is.
Liever nog heb ik dat ze me nooit meer iets sturen.
Ik heb t-online als provider.quote:Op maandag 3 mei 2010 21:15 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
Yep ook van Rasch. En deutsche telekom als provider.
Ik heb deutsche telekom inmiddels opgezegd en ga ergens in november om op alice.
Alice schijnt je ip adres simpelweg niet lang genoeg te onthouden voor die eikels.
hier trouwens een paar linkjes over die 100 euro uitspraak.
http://www.perspektive-mi(...)itteilung/29152.html
en
http://www.gulli.com/news(...)um-bejaht-2010-04-24
T-online en deutsche telekom of T-com zijn hetzelfde....quote:Op maandag 3 mei 2010 21:25 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ik heb t-online als provider.
Alice zeg je? Ga ik toch maar eens naar opzoek.
Tenzij je ook je foonnummer en zo moet aanpassen want daar heb ik dan weer geen zin in eigenlijk, dat gedoe.
Dank voor de linkjes, zal ze morgen of zo eens doornemen.
En zijn daar goede programma's voor? Kost het veel processorkracht/bandbreedte of vertraagt het niets?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:26 schreef Tijn het volgende:
Daarom is het een goed idee om al je internetverkeer te encrypten. Dan kan niemand je ooit iets maken.
Nee, daar lees ik nooit, voel me nog niet zo'n Duitser, meer een grensgangerquote:Op maandag 3 mei 2010 21:39 schreef aegir_de_viking het volgende:
[..]
T-online en deutsche telekom of T-com zijn hetzelfde....
Volgens de helpdesk van Alice zou ik mn nummer mee kunnen nemen, maar dat zeggen ze natuurlijk altijd van te voren.
Verder geeft die T-online overigens eerst een 2 jarig contract met vervolgens elk jaar een jaar stilzwijgende verlenging. Anders had ik ze allang eruit gegooid.
Kijk je trouwens ook wel eens op het nederduitser forum?
Nederlanders in Duitsland, deel 14, So a Saupreis
Het gaat natuurlijk om de subtiele combinatie tussen 5 mei, Duitsland en fietsen hequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
Gewoon via SSL. Kan je met usenet gewoon instellen.quote:Op maandag 3 mei 2010 22:29 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En zijn daar goede programma's voor? Kost het veel processorkracht/bandbreedte of vertraagt het niets?
quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:38 schreef GewoneMan het volgende:
kan je aantonen dat je de CD hebt gekocht voor je hem hebt gedownload? want dan kan je gewoon aangeven dat je de CD inclusief de rechten al had en kun je mijnziens onder de boete uitkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |