abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 mei 2010 @ 02:11:18 #201
4789 Argento
McQueen
pi_80921802
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:41 schreef Merkie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Moet je ns naar de boekwinkel gaan en een boek meenemen, naar de dichtstbijzijnde copyshop lopen, het boek kopieren, en dan het boek weer terugbrengen naar de winkel zonder ook maar een cent te betalen.

Van diefstal is geen sprake, want je hebt niet het oogmerk van wederrechtelijke toeeigening van het boek zelf. Maar dat wil nog niet zeggen dat wat je doet dus maar moet kunnen, want waar het werkelijk om gaat is de inbreuk op het auteursrecht.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Admin zondag 2 mei 2010 @ 09:51:58 #202
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_80923548
quote:
Op zondag 2 mei 2010 02:11 schreef Argento het volgende:

[..]

Moet je ns naar de boekwinkel gaan en een boek meenemen, naar de dichtstbijzijnde copyshop lopen, het boek kopieren, en dan het boek weer terugbrengen naar de winkel zonder ook maar een cent te betalen.

Van diefstal is geen sprake, want je hebt niet het oogmerk van wederrechtelijke toeeigening van het boek zelf. Maar dat wil nog niet zeggen dat wat je doet dus maar moet kunnen, want waar het werkelijk om gaat is de inbreuk op het auteursrecht.

Doe datzelfde bij de bibliotheek en er is niks aan de hand hoor
Om dezelfde reden is het ook geen enkel probleem om films, series en muziek van tv/radio op te nemen. Ook niet van HDTV in uitstekende kwaliteit.
Ook mag je een cd lenen bij de bieb en die voor jezelf kopiëren en dvd's en blu-ray's die je leent van buren of vrienden mag je zonder probleem voor eigen gebruik kopiëren of rippen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 2 mei 2010 @ 10:24:59 #203
236046 NotYou
tigerblood
pi_80924059
En deze kant willen ze dus ook op gaan in Nederland.
Je suis Charlie Sheen
  zondag 2 mei 2010 @ 11:21:44 #204
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_80925308
quote:
Op zondag 2 mei 2010 09:51 schreef Danny het volgende:

[..]

Doe datzelfde bij de bibliotheek en er is niks aan de hand hoor
Om dezelfde reden is het ook geen enkel probleem om films, series en muziek van tv/radio op te nemen. Ook niet van HDTV in uitstekende kwaliteit.
Ook mag je een cd lenen bij de bieb en die voor jezelf kopiëren en dvd's en blu-ray's die je leent van buren of vrienden mag je zonder probleem voor eigen gebruik kopiëren of rippen.
Aha.. dat geldt dus ook voor dvd's etc. Ik kende de 'privé gebruik kopie' wel al van boeken.
Is dat de reden dat downloaden van andere media in Nederland niet illegaal is? (dat zou je natuurlijk moeilijk kunnen rijmen met de bestaande regelgeving omtrent privé-kopieën.

Zodra het Europees gelijkgetrokken wordt zal het in Nederland ook wel illegaal worden...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_80925569
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:21 schreef Dromer het volgende:

[..]

Aha.. dat geldt dus ook voor dvd's etc. Ik kende de 'privé gebruik kopie' wel al van boeken.
Is dat de reden dat downloaden van andere media in Nederland niet illegaal is? (dat zou je natuurlijk moeilijk kunnen rijmen met de bestaande regelgeving omtrent privé-kopieën.
Ja.

De regel in Nederland is dat een kopie voor eigen gebruik is toegestaan. Over het origineel waarvan je die kopie maakt wordt niks gezegd. Het origineel hoeft dus niet legaal te zijn.

Ik zit nu ineens te denken - als je privékopieën van een illegale bron verbiedt, kun je dan ook bestraft worden als je een junk met een gestolen fiets op de foto zet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2010 11:30:34 ]
  zondag 2 mei 2010 @ 11:41:59 #206
45722 Dromer
pi_80925905
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:30 schreef Igen het volgende:
Ik zit nu ineens te denken - als je privékopieën van een illegale bron verbiedt, kun je dan ook bestraft worden als je een junk met een gestolen fiets op de foto zet?
De junk kan je hoogstens aanklagen wegens schending van zijn portretrecht.
pi_80936075
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:21 schreef Dromer het volgende:

[..]

Zodra het Europees gelijkgetrokken wordt zal het in Nederland ook wel illegaal worden...
Het grappige is dat het bij boeken nou juist wél verboden is... Daar geldt de thuiskopieregeling niet voor.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_80936596
quote:
Op zondag 2 mei 2010 16:23 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Het grappige is dat het bij boeken nou juist wél verboden is... Daar geldt de thuiskopieregeling niet voor.
Bron?
pi_80936958
Op deze pagina, tweede alinea:
quote:
De juridische discussie ligt hier iets anders dan bij het downloaden van muziek en films. Boeken zijn namelijk uitgesloten van het recht om een thuiskopie -en dus ook een download- te maken. Je mag alleen een “klein gedeelte” van een boek kopiëren, tenzij “redelijkerwijs mag worden aangenomen [dat] geen nieuwe exemplaren tegen betaling, in welke vorm ook, aan derden ter beschikking zullen worden gesteld”.
Het gaat dus om boeken die nog gewoon in de winkels verkocht worden.
Voor boeken die niet meer te koop zijn, zou men dus wel een kopie mogen maken.
Overigens is het voor boeken die meer dan 70 jaar oud zijn waarvan de schrijver meer dan 70 jaar dood is ook weer anders, daarvan is het auteursrecht verlopen.
Maar stel je hebt de nieuwe Dan Brown, of boeken van Stephen King, dan mag je die dus niet kopiëren.

Edit: Auteurswet 1912 even wat beter gelezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pandora73 op 02-05-2010 16:52:24 ]
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_80945717
Er is vorige week door de rechtbank in Frankfurt bepaald dat de boete voor het uploaden van 1 muziek album afgedaan moest worden met 100 euro.
Dit is goed nieuws voor alle abgemahnte inwoners van Duitsland.
Ik heb ook nog een boete van 1200 euro uitstaan, dit probeer ik voorlopig nog te rekken zodat ik het ook kan afmaken op 100 euro.
Deze 1200 euro was ook voor het uploaden van 1 muziek cd via utorrent.
  zondag 2 mei 2010 @ 20:55:38 #211
45722 Dromer
pi_80946567
TS heeft alleen gedownload. Dat zou dan goedkoper moeten zijn. In Nederland is uploaden wel illegaal. (niet dat er zo hard aan de bestrijding gewerkt kan worden)
pi_80980850
TS heeft het dan niet goed opgeschreven in het topic, want ook in duitsland krijg je geen boete voor downloaden.
Echter als je via p2p download, ben je bijna verplicht om ook te uploaden, ook al is dat maar met 1kb/s, en hierop wordt je gepakt.
De providers geven namelijk vrij makkelijk je naam en adres gegevens aan de advocaten kantoren die optreden in naam van de muziekindustrie (hoezo recht op privacy...)
Ik heb overigens dezelfde schikkingsvoorstellen gekregen als TS 1200,- voor dit geval en 5000,- voor toekomstige gevallen.
Het is dus ook geen boete, maar een schikkingsvoorstel.
  maandag 3 mei 2010 @ 20:09:02 #213
16245 CarOnline
met lange O
pi_80980988
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:05 schreef aegir_de_viking het volgende:
TS heeft het dan niet goed opgeschreven in het topic, want ook in duitsland krijg je geen boete voor downloaden.
Echter als je via p2p download, ben je bijna verplicht om ook te uploaden, ook al is dat maar met 1kb/s, en hierop wordt je gepakt.
De providers geven namelijk vrij makkelijk je naam en adres gegevens aan de advocaten kantoren die optreden in naam van de muziekindustrie (hoezo recht op privacy...)
Ik heb overigens dezelfde schikkingsvoorstellen gekregen als TS 1200,- voor dit geval en 5000,- voor toekomstige gevallen.
Het is dus ook geen boete, maar een schikkingsvoorstel.
Ook via Rasch?

Ik heb er al lange tijd niets van gehoord dus dat rekken gaat wel lukken denk ik.
Wel een goed bericht trouwens, van die 100,-

Ik hoop dat daarmee de kous af is.
Liever nog heb ik dat ze me nooit meer iets sturen.
Screw them.
We're going home.
pi_80984226
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:09 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Ook via Rasch?

Ik heb er al lange tijd niets van gehoord dus dat rekken gaat wel lukken denk ik.
Wel een goed bericht trouwens, van die 100,-

Ik hoop dat daarmee de kous af is.
Liever nog heb ik dat ze me nooit meer iets sturen.
Yep ook van Rasch. En deutsche telekom als provider.
Ik heb deutsche telekom inmiddels opgezegd en ga ergens in november om op alice.
Alice schijnt je ip adres simpelweg niet lang genoeg te onthouden voor die eikels.

hier trouwens een paar linkjes over die 100 euro uitspraak.

http://www.perspektive-mi(...)itteilung/29152.html

en

http://www.gulli.com/news(...)um-bejaht-2010-04-24
  maandag 3 mei 2010 @ 21:25:13 #215
16245 CarOnline
met lange O
pi_80984663
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:15 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Yep ook van Rasch. En deutsche telekom als provider.
Ik heb deutsche telekom inmiddels opgezegd en ga ergens in november om op alice.
Alice schijnt je ip adres simpelweg niet lang genoeg te onthouden voor die eikels.

hier trouwens een paar linkjes over die 100 euro uitspraak.

http://www.perspektive-mi(...)itteilung/29152.html

en

http://www.gulli.com/news(...)um-bejaht-2010-04-24
Ik heb t-online als provider.

Alice zeg je? Ga ik toch maar eens naar opzoek.
Tenzij je ook je foonnummer en zo moet aanpassen want daar heb ik dan weer geen zin in eigenlijk, dat gedoe.

Dank voor de linkjes, zal ze morgen of zo eens doornemen.
Screw them.
We're going home.
pi_80985279
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:25 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Ik heb t-online als provider.

Alice zeg je? Ga ik toch maar eens naar opzoek.
Tenzij je ook je foonnummer en zo moet aanpassen want daar heb ik dan weer geen zin in eigenlijk, dat gedoe.

Dank voor de linkjes, zal ze morgen of zo eens doornemen.
T-online en deutsche telekom of T-com zijn hetzelfde....
Volgens de helpdesk van Alice zou ik mn nummer mee kunnen nemen, maar dat zeggen ze natuurlijk altijd van te voren.
Verder geeft die T-online overigens eerst een 2 jarig contract met vervolgens elk jaar een jaar stilzwijgende verlenging. Anders had ik ze allang eruit gegooid.
Kijk je trouwens ook wel eens op het nederduitser forum?
Nederlanders in Duitsland, deel 14, So a Saupreis
  maandag 3 mei 2010 @ 22:02:07 #217
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80986402
TVP voor later.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  maandag 3 mei 2010 @ 22:29:49 #218
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_80988022
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 23:26 schreef Tijn het volgende:
Daarom is het een goed idee om al je internetverkeer te encrypten. Dan kan niemand je ooit iets maken.
En zijn daar goede programma's voor? Kost het veel processorkracht/bandbreedte of vertraagt het niets?
Life is what you make it.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 09:54:11 #219
16245 CarOnline
met lange O
pi_80997799
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:39 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

T-online en deutsche telekom of T-com zijn hetzelfde....
Volgens de helpdesk van Alice zou ik mn nummer mee kunnen nemen, maar dat zeggen ze natuurlijk altijd van te voren.
Verder geeft die T-online overigens eerst een 2 jarig contract met vervolgens elk jaar een jaar stilzwijgende verlenging. Anders had ik ze allang eruit gegooid.
Kijk je trouwens ook wel eens op het nederduitser forum?
Nederlanders in Duitsland, deel 14, So a Saupreis
Nee, daar lees ik nooit, voel me nog niet zo'n Duitser, meer een grensganger
Misschien maar eens lezen.
Volgens mij wel ooit eens een keer een post geplaatst nu ik er over nadenk.
Screw them.
We're going home.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:25:25 #220
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_81000610
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 11:31:55 #221
236046 NotYou
tigerblood
pi_81000889
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:25 schreef EINZ het volgende:
[ afbeelding ]
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:17:50 #222
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_81002609
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:31 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk om de subtiele combinatie tussen 5 mei, Duitsland en fietsen he
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:18:48 #223
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_81002645
quote:
Op maandag 3 mei 2010 22:29 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

En zijn daar goede programma's voor? Kost het veel processorkracht/bandbreedte of vertraagt het niets?
Gewoon via SSL. Kan je met usenet gewoon instellen.
pi_81090120
kan je aantonen dat je de CD hebt gekocht voor je hem hebt gedownload? want dan kan je gewoon aangeven dat je de CD inclusief de rechten al had en kun je mijnziens onder de boete uitkomen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  Admin donderdag 6 mei 2010 @ 18:13:55 #225
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_81096285
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:38 schreef GewoneMan het volgende:
kan je aantonen dat je de CD hebt gekocht voor je hem hebt gedownload? want dan kan je gewoon aangeven dat je de CD inclusief de rechten al had en kun je mijnziens onder de boete uitkomen

Dat ligt in duitsland anders dan hier. Sowieso wil de entertainmentbranche graag dat je zes miljard keer voor dezelfde film of cd betaalt.
1x in de bios.
1x in de videotheek.
1x als je de dvd koopt
1x als je de extended dvd koopt
1x als je de super-extended dubbeldvd koopt
1x als je de giga-extended quadrupledvd koopt waar deel 1 en 2 samen in zitten
1x als je de boxed trilogy koopt
1x als je de special edition boxed trilogy koopt
etc.

Ze vinden dan ook dat je betaalt voor de DRAGER/FILM combi, niet alleen de film (zelfde geldt natuurlijk allemaal voor muziek).
Zie wat ik kijk: trakt.tv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')