Wat bedoel je met onderaan?quote:Op maandag 28 september 2009 09:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die percentages zijn gewoon bekend - Surinamers zitten op grofweg de gelijke voet van Marokkanen. Turken (een andere traditionele islamitische immigrantengroep) bungelen helemaal onderaan.
Pardon? Die vergelijking van jou was een reactie op mijn opmerking dat er relatief gezien meer moslims in de bak zitten dan Christenen. Jij zei dat dat niet waar was en dat is wel degelijk waar.quote:Op maandag 28 september 2009 09:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat deed ik niet, ik had het nadrukkelijk over de traditionele Islamitische immigranten. Ik vergeleek twee niet-islamitische traditionele immigrantengroepen (Antillianen en Surinamers) met twee tradioneel islamitische immigrantengroepen (Marokkanen en Turken).
Onderaan de statistieken.quote:Op maandag 28 september 2009 09:16 schreef yyentle het volgende:
[..]
Wat bedoel je met onderaan?
De Turkse gemeenschap is een beschaafde gemeenschap hOOr!
Klopt, van Turken hebben we vrijwel geen last. Die mogen dan ook gewoon blijven.quote:Op maandag 28 september 2009 09:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die percentages zijn gewoon bekend - Surinamers zitten op grofweg de gelijke voet van Marokkanen. Turken (een andere traditionele islamitische immigrantengroep) bungelen helemaal onderaan.
Derde generatie immigranten zijn in het geval van de moslimimmigranten peuters, babies en kleuters. Ten tweede claim jij wederom dat het "wel degelijk waar is" - dan vraag ik je hierbij wederom voor een onderbouwing van die claim. Ten derde had ik het helemaal niet over Christenen. Ten vierde heb ik het inderdaad over moslimmimigranten en niet- moslimimmigranten - omdat dat de enige manier is om het "een beetje" te meten. Andere cijfers zijn er namelijk niet.quote:Op maandag 28 september 2009 09:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Pardon? Die vergelijking van jou was een reactie op mijn opmerking dat er relatief gezien meer moslims in de bak zitten dan Christenen. Jij zei dat dat niet waar was en dat is wel degelijk waar.
Dan ga jij een klein groepje Christenen vergelijken met de gehele groep moslims. Lijkt me niet helemaal terecht.
Ik heb het helemaal niet gehad over moslimimmigranten of niet-moslimimmigranten, dat haal jij er ineens bij.
Verder is het ook nog eens zo dat in de statistieken veel derde generatie immigranten gerekend worden tot de autochtonen, waardoor de cijfers toch weer anders uitpakken.
Waarom stemt men op PVV?quote:Op maandag 28 september 2009 09:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Derde generatie immigranten zijn in het geval van de moslimimmigranten peuters, babies en kleuters. Ten tweede claim jij wederom dat het "wel degelijk waar is" - dan vraag ik je hierbij wederom voor een onderbouwing van die claim. Ten derde had ik het helemaal niet over Christenen. Ten vierde heb ik het inderdaad over moslimmimigranten en niet- moslimimmigranten - omdat dat de enige manier is om het "een beetje" te meten. Andere cijfers zijn er namelijk niet.
Ik verwacht in een antwoord op deze post een volledige onderbouwing van je claim.
Dus jij begint met te praten over nationaliteiten (dat doe je zelf) vervolgens zeg je dat moslims (nu praat je opeens over een gehele religieuze groep (in dezelfde post he!) er het meest onder zullen lijden.quote:Op maandag 28 september 2009 09:39 schreef Gia het volgende:
Waarom stemt men op PVV?
De discussie begint met deze post, waarin ik het heb over de maatregel om criminelen met 2 nationaliteiten aan te kunnen pakken door ze één nationaliteit te ontnemen.
Als je die hele post leest, kun je daaruit opmaken dat ik zeg:
dat onder een dergelijke maatregel moslims het meest zullen lijden, omdat die van alle inwoners met 2 nationaliteiten het hoogst vertegenwoordigd zijn in de gevangenis.
Het staat hier overduidelijk:quote:Jij leest dat ik zeg dat van alle immigranten moslims het meest vertegenwoordigd zijn in de gevangenis, maar ik heb het over immigranten met 2 paspoorten.
Je herhaalt het overigens in andere bewoordingen:quote:Op zondag 27 september 2009 18:25 schreef Gia het volgende:
En tja, dat dan de moslims de meest getroffen groep zullen zijn, komt omdat er ook procentueel gezien, de meeste criminaliteit voorkomt.
En nog een keer:quote:Op zondag 27 september 2009 22:38 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat je dan moet concluderen dat er meer procentueel gezien meer moslims over de schreef gaan, dan Christenen.
Het element "2 nationaliteiten" heb je allang achterwege gelaten.quote:Op maandag 28 september 2009 08:47 schreef Gia het volgende:
Mijn bewering was dat er meer moslims in de bak zitten, relatief gezien, dan christenen. En dat is gewoon WAAR!!
Nee, je weet gewoon niet wat je schrijft.quote:De rest is allemaal uit zijn verband gerukt.
Dat is ineens een andere conclusie als we kijken naar:quote:Conclusie blijft dat onder die maatregel moslims het meest zullen lijden.
(Aangezien daar de meeste crimininaliteit voorkomt vergeleken met andere groepen met 2 nationaliteiten)
Ik krijg toch echt het gevoel dat ik hier met een autochtone Christelijke versie van Meki te maken hebt, dus ik ga niet meer verder in op je toch wel wat vreemde manier van posten.quote:Op maandag 28 september 2009 08:47 schreef Gia het volgende:
Mijn bewering was dat er meer moslims in de bak zitten, relatief gezien, dan christenen. En dat is gewoon WAAR!!
Veel autochtonen hebben ook een dubbele nationaliteit. Afgezien daarvan kunnen bepaalde groepen mensen die geboren zijn in Nederland (maar buitenlandse ouders hebben) er niets aan doen dat ze een tweede nationaliteit hebben. Het is vrij stuitend om te lezen dat jij die mensen (die daar dus niets aan kunnen doen, vanwege bepaalde wetgeving in een ander land) gewoon weg zet als "niet echte Nederlanders". Globaal bezien begrijp ik dan ook steeds beter waarom je post zoals je post.quote:Op maandag 28 september 2009 09:56 schreef yyentle het volgende:
Nu jullie het over die dubbele paspoorten hebben.
Ik vind het maar onzinnig dat mensen die in Nederland zijn geboren een dubbel paspoort nodig hebben.
Of je claimt dat je Nederlander bent en je hebt, net als echte Nederlanders genoeg aan een paspoort, of je doet dat niet.
Ik beschouw mensen met dubbele paspoorten niet als echte Nederlanders, sorry hoor.
En waarom zouden ze er niets aan kunnen doen dan?quote:Op maandag 28 september 2009 10:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Veel autochtonen hebben ook een dubbele nationaliteit. Afgezien daarvan kunnen bepaalde groepen mensen die geboren zijn in Nederland (maar buitenlandse ouders hebben) er niets aan doen dat ze een tweede nationaliteit hebben. Het is vrij stuitend om te lezen dat jij die mensen (die daar dus niets aan kunnen doen, vanwege bepaalde wetgeving in een ander land) gewoon weg zet als "niet echte Nederlanders". Globaal bezien begrijp ik dan ook steeds beter waarom je post zoals je post.
Als baby heb jij het niet voor het zeggen - als je ouders op vakantie gaan naar Marokko, of bijvoorbeeld je grootouders willen bezoeken, dan moeten ze papieren overleggen bij de douane. Het kind beschikt, indien een van de ouders de Marokkaanse nationaliteit heeft - automatisch eveneens de Marokkaanse nationaliteit. De douanier zal dus een bewijs vragen waaruit blijkt dat het kind de benodigde papieren (nationaliteit) heeft. Dit bewijsje wordt gevormd door een "carte national" die je krijgt als je ingeschreven staat in het Marokkaanse register. Je kan er niet vanaf komen - aangezien dat een beslissing is die de Koning persoonlijk in zeer uitzonderlijke gevallen zal maken. Voor zover ik weet, is dat nooit voorgekomen.quote:Op maandag 28 september 2009 10:03 schreef yyentle het volgende:
[..]
En waarom zouden er niets aan kunnen doen dan?
Wat hebben ze als Nederlanders met de Marokkaanse wet te maken dan?
Dus ze kunnen niet net als Nederlanders op bezoek in Marokko?quote:Op maandag 28 september 2009 10:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als baby heb jij het niet voor het zeggen - als je ouders op vakantie gaan naar Marokko, of bijvoorbeeld je grootouders willen bezoeken, dan moeten ze papieren overleggen bij de douane. Het kind beschikt, indien een van de ouders de Marokkaanse nationaliteit heeft - automatisch eveneens de Marokkaanse nationaliteit. De douanier zal dus een bewijs vragen waaruit blijkt dat het kind de benodigde papieren (nationaliteit) heeft. Dit bewijsje wordt gevormd door een "carte national" die je krijgt als je ingeschreven staat in het Marokkaanse register. Je kan er niet vanaf komen - aangezien dat een beslissing is die de Koning persoonlijk in zeer uitzonderlijke gevallen zal maken. Voor zover ik weet, is dat nooit voorgekomen.
Zijn anti-moslim gedrag gaat soms wat ver maar toch heeft hij wel een punt. De hele cultuur van moslims is zó compleet anders dan onze westerse normen en waarden dat intergratie bij voorbaat al mislukt is. Dat KAN gewoon nauwelijks goed gaan. Natuurlijk zijn er positieve uitzonderingen maar het merendeel intergreert gewoon slecht.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:21 schreef blckbb het volgende:
Oftewel, wat zijn de beweegredenen van een PVV-stemmer/supporter?
Zwaarder straffen ben ik ook helemaal voor, allochtonen zijn vaak toch hardleerser en dienen dus harder gestraft te worden, dat zachte pappen en nathouden beleid werkt gewoon niet dat is duidelijk.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:07 schreef Zienswijze het volgende:
Misschien omdat ze punten aanhalen die een hoop mensen wel zien zitten?
Zoals:
- Zwaardere straffen voor criminelen
- Afschaffing taakstraffen
- Belasting verlaging
- Terugdraaien van het kwartje van Kok waardoor de benzineprijzen dalen
- 10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
- Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams
- Geen uitkeringen verschaffen aan inwoners buiten de EU
quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:11 schreef Chooselife het volgende:
Mensen voelen zich met de minuut meer besodemieterd door de huidige kliek. Dus ze wanhopige drang naar verandering.
ik had het niet beter kunnen verwoorden, hier ben ik het ook helemaal mee eensquote:Op zaterdag 26 september 2009 22:43 schreef Bensel het volgende:
Misschien moeten degene die zo tegen de opkomst van Wilders zijn, zelf maar eens kijken waar de onvrede vandaan komt. Op het moment is het namelijk zo, dat het volk (jeweetwel, de mensen die bepalen wie er mogen regeren) ontevreden is. En dan niet ontevreden omdat er onpopulaire beslissingen worden genomen, maar vooral vawege het elitarisme wat er heerst. Het volk heeft het gevoel dat het niet serieus genomen word. En zoekt een uitweg, iets wat de schuld kan krijgen. Aangezien een groot deel van de genegeerde problemen die het gewone volk ondervind komt door slechte integratie van de hiudige moslims, gekoppeld aan de voorkeurspositie die ze lijken te hebben bij de regering (er word erg veel geld over de balk gegooid aan projecten waarvan vaak van te voren al vast te stellen is dat het weinig oplevert), kan iemand als Wilders inspelen op de gevoelens van het volk.
Of wilders dan daadwerkelijk het beste voor heeft met het volk, of enkel z'n eigen agenda heeft, maakt niet meer uit. En dat kan gevaarlijk zijn. Maar, besef goed hoe dat politieke klimaat er is gekomen, voordat je Wilders erop aanvalt dat hij er gebruik van maakt. De echte fout ligt niet bij Wilders, maar bij de regering die niet naar het volk luisterde, de grote problemen van het volk niet aangepakt heeft, waardoor iemand als Wilders aan de macht kan komen
Geen enkel onderzoek onder de bevolking kan je absolute getallen geven. Daarbij staat nergens in mijn post dat ik het over absolute getallen heb. Dit is toch wel een gevalletje van "bijval zien van een andere user en dan als een strontvlieg dezelfde woorden gebruiken zonder nadenken".quote:Op maandag 28 september 2009 08:39 schreef Mutant01 het volgende:
Ik weet dat je van nature zeer slecht leest, maar we hebben het toch echt over relatieve aantallen. Dan kan jij heel stoer met "absolute aantallen" gaan komen, maar daar hadden we het niet over.
Jij, immers je haalt een onderzoek aan, waarin gerefereerd wordt naar absolute aantallen - en ondertussen gewoon stug blijven volhouden. Dat is wel een epic fail. Misschien even dat je het onderscheid absoluut en relatief nog eens moet opzoeken.quote:Op maandag 28 september 2009 12:14 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Geen enkel onderzoek onder de bevolking kan je absolute getallen geven. Daarbij staat nergens in mijn post dat ik het over absolute getallen heb. Dit is toch wel een gevalletje van "bijval zien van een andere user en dan als een strontvlieg dezelfde woorden gebruiken zonder nadenken".
Dit zijn relatieve getallen uit een onderzoek. Jouw uitspraak gaat over relatieve getallen op basis van een mening.
Wie failed er nu?
quote:In absolute aantallen verdachten zijn, na de autochtonen met 102.000 personen, met elk ruim
10.000 personen de Marokkanen en Surinamers de grootste groepen, gevolgd
door de Turken (7.500) en de Antillianen (6.600).
Die getallen klinken absoluut maar zijn relatief. Dat weet je wel maar je wilt graag door blijven drammen.quote:Op maandag 28 september 2009 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
Jij, immers je haalt een onderzoek aan, waarin gerefereerd wordt naar absolute aantallen
LOL! Metro2005 vindt dat Zienswijze harder gestraft moet worden in het geval dat ze allebei exact dezelfde misdaad plegen.quote:Op maandag 28 september 2009 10:39 schreef Metro2005 het volgende:
Zwaarder straffen ben ik ook helemaal voor, allochtonen zijn vaak toch hardleerser en dienen dus harder gestraft te worden, dat zachte pappen en nathouden beleid werkt gewoon niet dat is duidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |