abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73169647
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

Absolute aantallen heb je niks aan trouwens.
Gaat ook nog eens over verdachten.
pi_73169686
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

Absolute aantallen heb je niks aan trouwens.
Ja, hahahaha... lol hoor.
Als Mutant met aannames komt die jouw soortgenoten de hand boven het hoofd houden zeg je niks, en nu ik het tegendeel bewijs heb je er wat op tegen.

Hoe doorzichtig.
  maandag 28 september 2009 @ 00:50:19 #203
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_73170054
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:30 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Ja, hahahaha... lol hoor.
Als Mutant met aannames komt die jouw soortgenoten de hand boven het hoofd houden zeg je niks, en nu ik het tegendeel bewijs heb je er wat op tegen.

Hoe doorzichtig.
Je hebt niets weerlegt, je vergelijkt totaal verschillende eenheden, namelijk relatieve aantallen met absolute waarden. Dat kan niet. Overigens gaat je rapport over verdachten en niet over veroordeelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arglist op 28-09-2009 01:07:16 ]
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  maandag 28 september 2009 @ 08:00:52 #204
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73171919
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:24 schreef Matteüs het volgende:

[..]

*ahum*....

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vancriminaliteit.pdf

Van alle allochtone mannen was 3,8% in 2002 als verdachte in het HKS
geregistreerd tegen 1,6% van de autochtone mannen, van allochtone vrouwen
0,7% tegen 0,3% van de autochtone vrouwen. In absolute aantallen
verdachten zijn, na de autochtonen met 102.000 personen, met elk ruim
10.000 personen de Marokkanen en Surinamers de grootste groepen, gevolgd
door de Turken (7.500) en de Antillianen (6.600).

Onderzoek uit 2005. Recenter kon ik zo niet vinden. Maar ik neem alvast maar aan dat je nu van de daken gaat schreeuwen dat in die 3-4 jaar de Marokkanen lieverdjes zijn geworden.
Daarbij staat in dit onderzoek duidelijk het probleem van de dubbele paspoorten vermeld en dat allochtonen met 2 allochtone ouders die in NL geboren zijn zijn, als autochtoon gerekend worden (door de PVDA). Aangezien in die groep voornamelijk Marokkanen zitten is het probleem dus groter dan officieel erkend.

Dikke fail dus. Je roept alweer zomaar dingen.
Niet eens het verschil weten tussen absoluut en relatief.

Over fail gesproken
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73172234
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:24 schreef Matteüs het volgende:

[..]

*ahum*....

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vancriminaliteit.pdf

Van alle allochtone mannen was 3,8% in 2002 als verdachte in het HKS
geregistreerd tegen 1,6% van de autochtone mannen, van allochtone vrouwen
0,7% tegen 0,3% van de autochtone vrouwen. In absolute aantallen
verdachten zijn, na de autochtonen met 102.000 personen, met elk ruim
10.000 personen de Marokkanen en Surinamers de grootste groepen, gevolgd
door de Turken (7.500) en de Antillianen (6.600).

Onderzoek uit 2005. Recenter kon ik zo niet vinden. Maar ik neem alvast maar aan dat je nu van de daken gaat schreeuwen dat in die 3-4 jaar de Marokkanen lieverdjes zijn geworden.
Daarbij staat in dit onderzoek duidelijk het probleem van de dubbele paspoorten vermeld en dat allochtonen met 2 allochtone ouders die in NL geboren zijn zijn, als autochtoon gerekend worden (door de PVDA). Aangezien in die groep voornamelijk Marokkanen zitten is het probleem dus groter dan officieel erkend.

Dikke fail dus. Je roept alweer zomaar dingen.
Ik weet dat je van nature zeer slecht leest, maar we hebben het toch echt over relatieve aantallen. Dan kan jij heel stoer met "absolute aantallen" gaan komen, maar daar hadden we het niet over.

Over fail gesproken zeg.
  maandag 28 september 2009 @ 08:45:21 #206
3542 Gia
User under construction
pi_73172295
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:59 schreef Arglist het volgende:

[..]

Volgens mij was jij het die beweerde dat moslims procentueel gezien het meest vertegenwoordigd waren in de criminaliteit en wees Mutant01 je er op dat het niet zo is, wat uit de statistieken gewoon blijkt omdat Surinamers en Antillianen relatief gezien meer vertegenwoordigd zijn dan moslims.
Moslims zijn gelovigen van heel veel bevolkingsgroepen.
Je gaat een compleet geloof vergelijken met twee bevolkingsgroepen.
Als je wilt vergelijken kijk dan naar gelijke variabelen. Dus of moslims vergelijken met Christenen.
Of Marokkanen vergelijken met Surinamers. Of Marokkanen vergelijken met Antillianen.

Maar niet een geloof t.o.v. een bevolkingsgroep.
  maandag 28 september 2009 @ 08:47:23 #207
3542 Gia
User under construction
pi_73172315
quote:
Op zondag 27 september 2009 23:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is incorrect. Antillianen zijn christelijk en zwaar oververtegenwoordigd onder de gevangenispopulatie, percentueel zelfs dik de hoogste vertegenwoordiging van alle allochtonen.
Jaha, Antillianen zijn Christelijk. Maar je kunt niet slechts één bepaald groepje christenen eruit lichten en dan vergelijken met alle moslims.

Mijn bewering was dat er meer moslims in de bak zitten, relatief gezien, dan christenen. En dat is gewoon WAAR!!
pi_73172318
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Moslims zijn gelovigen van heel veel bevolkingsgroepen.
Je gaat een compleet geloof vergelijken met twee bevolkingsgroepen.
Als je wilt vergelijken kijk dan naar gelijke variabelen. Dus of moslims vergelijken met Christenen.
Of Marokkanen vergelijken met Surinamers. Of Marokkanen vergelijken met Antillianen.

Maar niet een geloof t.o.v. een bevolkingsgroep.
Waarom niet? Dat wordt toch door jouw partners in de discussie ook gedaan? Of is het een kwestie van alleen maar geloof vergelijken met bevokingsgroepen als het je uitkomt? Overigens zou een dergelijke vergelijking ook niet eerlijk zijn, aangezien Christenen in veel gevallen geen import zijn en Moslims wel - er is dus een essentieel verschil in positie in de samenleving.
  maandag 28 september 2009 @ 08:48:38 #209
3542 Gia
User under construction
pi_73172331
quote:
Op maandag 28 september 2009 00:50 schreef Arglist het volgende:

[..]

Je hebt niets weerlegt, je vergelijkt totaal verschillende eenheden, namelijk relatieve aantallen met absolute waarden. Dat kan niet.
Jij bent degene die verschillende eenheden vergelijkt. Een geloof tegenover een bevolkingsgroep.
pi_73172337
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Jaha, Antillianen zijn Christelijk. Maar je kunt niet slechts één bepaald groepje christenen eruit lichten en dan vergelijken met alle moslims.

Mijn bewering was dat er meer moslims in de bak zitten, relatief gezien, dan christenen. En dat is gewoon WAAR!!
Nationaliteit is te meten, religie niet. Dus je bewering is van meet af aan niet te toetsen. Tenzij jij van mening bent dat Marokkanen = moslim en Antillianen = Christelijk. De foutmarge is dan alleen enorm groot. Oftewel jij mixed hier bevolking met religie.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2009 08:50:24 ]
  † In Memoriam † maandag 28 september 2009 @ 08:50:54 #211
230491 Zith
pls tip
pi_73172347
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zitten ook meer arme mensen in de bak dan rijken!
Er zitten ook meer laag onderwezen mensen in de bak dan WOers!

Oprotten met die arme en/of laag onderwezen mensen
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 28 september 2009 @ 08:52:08 #212
3542 Gia
User under construction
pi_73172360
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom niet? Dat wordt toch door jouw partners in de discussie ook gedaan? Of is het een kwestie van alleen maar geloof vergelijken met bevokingsgroepen als het je uitkomt? Overigens zou een dergelijke vergelijking ook niet eerlijk zijn, aangezien Christenen in veel gevallen geen import zijn en Moslims wel - er is dus een essentieel verschil in positie in de samenleving.
Wat anderen doen, interesseert me niet zoveel. Daar ben ik ook niet verantwoordelijk voor.
Ik maakte de vergelijking Moslims t.o.v. Christenen. En ik heb daar gelijk in. Jij zegt dan dat dit niet waar is, waarop Arglist (of hoe die ook mag heten) komt met een vergelijking tussen moslims en Antillianen.
Tja, dat is dus geen vergelijking.

Verder ben jij steeds degene die zegt dat het Christendom ook een importgodsdienst is.
Maar nu ineens niet meer?
  maandag 28 september 2009 @ 08:53:14 #213
3542 Gia
User under construction
pi_73172378
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nationaliteit is te meten, religie niet. Dus je bewering is van meet af aan niet te toetsen. Tenzij jij van mening bent dat Marokkanen = moslim en Antillianen = Christelijk. De foutmarge is dan alleen enorm groot. Oftewel jij mixed hier bevolking met religie.
Nee hoor, je vergelijkt of marokkanen met antillianen of je vergelijkt moslims met christenen.

Ik ben niet degene die een geloof vergelijkt met een bevolkingsgroep.
  maandag 28 september 2009 @ 08:54:15 #214
3542 Gia
User under construction
pi_73172393
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:50 schreef Zith het volgende:

[..]

Er zitten ook meer arme mensen in de bak dan rijken!
Er zitten ook meer laag onderwezen mensen in de bak dan WOers!

Oprotten met die arme en/of laag onderwezen mensen
Als ze twee paspoorten hebben, mogen ze kiezen welke ze willen houden. En worden dan behandeld naar gelang hun nationaliteit gebiedt.
pi_73172432
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat anderen doen, interesseert me niet zoveel. Daar ben ik ook niet verantwoordelijk voor.
Ik maakte de vergelijking Moslims t.o.v. Christenen. En ik heb daar gelijk in. Jij zegt dan dat dit niet waar is, waarop Arglist (of hoe die ook mag heten) komt met een vergelijking tussen moslims en Antillianen.
Tja, dat is dus geen vergelijking.

Verder ben jij steeds degene die zegt dat het Christendom ook een importgodsdienst is.
Maar nu ineens niet meer?
Heb je last van dyslexie ofzo? Het Christendom is als we gaan naar de oorsprong een importgodsdienst ja. Echter - het bestaat al een aantal eeuwen in Nederland en kan je daarmee zeer zeker niet vergelijken met de Islam. Ten tweede beweer jij wat - maar kan je dat niet onderbouwen. Je claimt dat er relatief meer Moslims dan Christenen in de bak zitten, maar de enige cijfers waarmee je dat zou kunnen onderbouwen zijn de cijfers die gaan over de criminaliteit onder immigranten - aangezien religie niet meetbaar is. Dit kan twee dingen betekenen - of je verzint de claim gewoon en hebt er geen onderbouwing voor - of je gebruikt cijfers van criminaliteit onder immigranten (ergo bevolkingsgroepen) om de claim te onderbouwen. Als je dat laatste doet, ben je feitelijk een vergelijking aan het maken tussen bevolkingsgroepen en niet religies. Either way heb je een enorm zwak punt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2009 09:00:31 ]
  maandag 28 september 2009 @ 08:57:41 #216
3542 Gia
User under construction
pi_73172437
dubbel
  maandag 28 september 2009 @ 09:00:50 #217
3542 Gia
User under construction
pi_73172476
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heb je last van dyslexie ofzo? Het Christendom is als we gaan naar de oorsprong een importgodsdienst ja. Echter - het bestaat al een aantal eeuwen in Nederland en kan je daarmee zeer zeker niet vergelijken met de Islam. Ten tweede beweer jij wat - maar kan je dat niet onderbouwen. Je claimt dat er relatief meer Moslims dan Christenen in de bak zitten, maar de enige cijfers waarmee je dat zou kunnen onderbouwen zijn de cijfers die gaan over de criminaliteit onder immigranten - aangezien religie niet meetbaar is. Dit kan twee dingen betekenen - of je verzint de claim gewoon en hebt er geen onderbouwing voor - of je gebruikt cijfers van criminaliteit onder immigranten (ergo bevolkingsgroepen) om de claim te onderbouwen. Either way heb je een enorm zwak punt.
Als je religie niet kunt meten, moet je ook niet de islam vergelijken met de antillianen.
Lijkt me duidelijk.

Kijk dan naar de marokkanen en antillianen.

Overigens zijn er cijfers bekend over hoeveel christenen er in Nederland zijn en hoeveel van hen ook nog kerkelijk zijn. Zie dus niet in waarom je dat niet kan vergelijken met moslims en vrome moslims.

Ik neem aan dat hetgeen in de bak niet bepaald vrome moslims zijn, dus die kan je dan prima vergelijken met alle niet-vrome christenen.
  maandag 28 september 2009 @ 09:06:08 #218
3542 Gia
User under construction
pi_73172544
Vergelijking tussen Antillianen/Aruba met Noord-Afrikanen (waaronder Marokko) komt neer op 7 % tegenover 6 %. Nou, heftige verschillen hoor.

En dan zou ik weleens het percentage willen zien van alleen Marokkanen, tegenover bijvoorbeeld alleen Arubanen of alleen Surinamers.
pi_73172572
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:00 schreef Gia het volgende:
Als je religie niet kunt meten, moet je ook niet de islam vergelijken met de antillianen.
Lijkt me duidelijk.
Dat deed ik niet, ik had het nadrukkelijk over de traditionele Islamitische immigranten. Ik vergeleek twee niet-islamitische traditionele immigrantengroepen (Antillianen en Surinamers) met twee tradioneel islamitische immigrantengroepen (Marokkanen en Turken).
quote:
Overigens zijn er cijfers bekend over hoeveel christenen er in Nederland zijn en hoeveel van hen ook nog kerkelijk zijn. Zie dus niet in waarom je dat niet kan vergelijken met moslims en vrome moslims.
Omdat je niet weet hoeveel Christenen of hoeveel Moslims er in de bak zitten.
quote:
Ik neem aan dat hetgeen in de bak niet bepaald vrome moslims zijn, dus die kan je dan prima vergelijken met alle niet-vrome christenen.
Hoe ga je mate van vroomheid berekenen, want bij moslims zijn daar geen cijfers over bekend (aangezien men geen database heeft van "ingeschreven moslims". En nogmaals, hoe weet jij dan hoeveel er in de bak zitten? Waarom doe je dergelijke onderbuikuitspraken in dit soort topics Gia?
pi_73172634
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:06 schreef Gia het volgende:
Vergelijking tussen Antillianen/Aruba met Noord-Afrikanen (waaronder Marokko) komt neer op 7 % tegenover 6 %. Nou, heftige verschillen hoor.

En dan zou ik weleens het percentage willen zien van alleen Marokkanen, tegenover bijvoorbeeld alleen Arubanen of alleen Surinamers.
Die percentages zijn gewoon bekend - Surinamers zitten op grofweg de gelijke voet van Marokkanen. Turken (een andere traditionele islamitische immigrantengroep) bungelen helemaal onderaan.
pi_73172697
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die percentages zijn gewoon bekend - Surinamers zitten op grofweg de gelijke voet van Marokkanen. Turken (een andere traditionele islamitische immigrantengroep) bungelen helemaal onderaan.
Wat bedoel je met onderaan?

De Turkse gemeenschap is een beschaafde gemeenschap hOOr!
  maandag 28 september 2009 @ 09:16:44 #222
3542 Gia
User under construction
pi_73172711
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat deed ik niet, ik had het nadrukkelijk over de traditionele Islamitische immigranten. Ik vergeleek twee niet-islamitische traditionele immigrantengroepen (Antillianen en Surinamers) met twee tradioneel islamitische immigrantengroepen (Marokkanen en Turken).

Pardon? Die vergelijking van jou was een reactie op mijn opmerking dat er relatief gezien meer moslims in de bak zitten dan Christenen. Jij zei dat dat niet waar was en dat is wel degelijk waar.
Dan ga jij een klein groepje Christenen vergelijken met de gehele groep moslims. Lijkt me niet helemaal terecht.

Ik heb het helemaal niet gehad over moslimimmigranten of niet-moslimimmigranten, dat haal jij er ineens bij.

Verder is het ook nog eens zo dat in de statistieken veel derde generatie immigranten gerekend worden tot de autochtonen, waardoor de cijfers toch weer anders uitpakken.
pi_73172718
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:16 schreef yyentle het volgende:

[..]

Wat bedoel je met onderaan?

De Turkse gemeenschap is een beschaafde gemeenschap hOOr!
Onderaan de statistieken.
  maandag 28 september 2009 @ 09:17:17 #224
3542 Gia
User under construction
pi_73172724
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, van Turken hebben we vrijwel geen last. Die mogen dan ook gewoon blijven.
pi_73172755
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onderaan de statistieken.
ok, misverstand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')