Hij zegt toch niet dat hij moslims haat?quote:Op zondag 27 september 2009 18:39 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Die laatste zin van jou begrijp ik niet.
Er staat in mijn quote dat GW vindt dat wanneer een minderjarige kind dat de Islam aanhangt iets doet wat crimineel gedrag genoemd wordt, vervolgens het hele gezin het land uit gezet moet worden. Hoe kan dat geen haat jegens moslims zijn?
Stel je bent een Surinaams/Hindoestaans gezin (die hebben we nogal veel in NL), wat de Islam aanhangt. Iedereen in het gezin heeft een NL paspoort. Vervolgens laat zoonlief van 17 zich een paar keer verleiden door vriendjes tot inbraak bij iemand. De politie pakt hem op en vervolgens wordt het gezin het land uitgetyft. Dat is toch buiten alle proporties?
Volgens mij bedoel je hooligans ipv. voetbalsupporters. In de Geert Wilders-analogie zouden hooligans alleen niet toegelaten worden in het stadion als ze moslim zijn, immers zijn alle andere hooligans geen moslim dus maakt het niet uitquote:Op zondag 27 september 2009 18:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hij zegt toch niet dat hij moslims haat?
Overigens worden niet-voetbalsupporters ook bestaft als andere voetbalsupporters rotzooi uithalen. Door bijv. publiek te verbieden bij een paar daaropvolgende voetbalwedstrijden. En dáár hoor ik dan niet massaal geklaag van mensen.
Wil dat dan trouwens ook zeggen dat politiek partijen alle voetbalsupporters haten? Nee.
Betekent overigens niet dat ik het eens ben met dát standpunt van Wilders. Ben ook geen Wildersstemmer, ik weet nog niet op welke partij ik ga stemmen.
De meeste hooligans zijn tegelijkertijd ook voetbalsupporters. Een radicale moslim is ook gewoon een moslim. Of wil je een radicale moslim een marsmannetje noemen soms?quote:Op zondag 27 september 2009 18:51 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je hooligans ipv. voetbalsupporters.
quote:In de Geert Wilders-analogie zouden hooligans alleen niet toegelaten worden in het stadion als ze moslim zijn, immers zijn alle andere hooligans geen moslim dus maakt het niet uit
Dus dan moet je niet zeggen dat de PVV alle moslims haat, want dat doet hij dus niet. Alleen enkel jij NOEMT dat haat.quote:Maar goed, crimineel zijn mag, maar dan ga je wel de cel in. Crimineel èn moslim zijn? Tsja dan ga je het land uit. Ik noem dat haat, ook al noemt hij dat zelf niet.
Ik probeer het nog een keer:quote:Op zondag 27 september 2009 18:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oja, en bij de Surinamers (waarvan de overgrote meerderheid niet-moslims is trouwens) kan hij dat trucje niet uithalen, omdat zij geen dubbel paspoort hebben. Evenals bij Iraanse moslims. Of bij Afghaanse moslims. Die hebben ook geen dubbel paspoort.
Maar dat is niet zo. Dus wat nu Gia?quote:Op zondag 27 september 2009 18:25 schreef Gia het volgende:
En tja, dat dan de moslims de meest getroffen groep zullen zijn, komt omdat er ook procentueel gezien, de meeste criminaliteit voorkomt.
Amen, en het is dan ook lachwekkend om te zien dat Zienswijze poogt de haat vanuit Wilders jegens moslims goed te praten.quote:Op zondag 27 september 2009 18:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Precies. Geert Wilders heeft alleen wat tegen de uitwassen van de Islam, zoals islamitische voorgangers, islamitische scholen, islamitische geestelijke verzorgers, islamitische heilige boeken, islamitische gebedshuizen en islamitische kleding.
Met de gewone, normale, vredelievende Islam en moslims heeft Geert Wilders geen probleem.
Ja ik snap wat je bedoelt. Ik zeg toch ook dat ik het niet eens ben met dát standpunt van Wilders.quote:Op zondag 27 september 2009 18:58 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Ik probeer het nog een keer:
Stel jij hebt twee buurjongetjes, Tim (18 jaar) en Achmed (17 jaar). Tim trekt veel op met kaalkopjes en besluit op nieuwsjaarsnacht wat auto's in de fik te zetten. Tim krijgt 240 uur schoffelen en moet de schade terugbetalen.
Achmed doet aan het einde van de Ramadan hetzelfde en een maand later staat hun huis leeg omdat Achmed met zijn ouders en zusje het land uitgezet is.
Waarom is Achmed het land uitgezet? Omdat hij moslim is.
Wilders haat ALLE moslims. Dat hij het niet specifiek voor jouw op een presenteerblaadje zet, is jouw probleem. Zijn standpunten zijn namelijk niet alleen op de uitwassen gericht, maar op ALLE moslims.quote:Op zondag 27 september 2009 19:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja ik snap wat je bedoelt. Ik zeg toch ook dat ik het niet eens ben met dát standpunt van Wilders.
Maar jij wilt Wilders hierdoor meteen betichten van dat hij alle moslims haat. En dát is dus niet zo. Vervolgens kan jij ook geen citaat geven waarin Wilders zegt dat hij moslims haat.
Nietus, zie de misdaadstatistieken waaruit bijvoorbeeld blijkt dat Surinamers en Antillianen relatief gezien meer (en vaak ook ernstigere) misdaden plegen dan genoemde traditionele islamitische immigranten.quote:
Ik kan uit het hoofdje meerdere gemeenten noemen die een 'marokkanenprobleem' hebben, qua anti's is een educated guess den helder, maar weten doe ik het al nietquote:Op zondag 27 september 2009 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nietus, zie de misdaadstatistieken waaruit bijvoorbeeld blijkt dat Surinamers en Antillianen relatief gezien meer (en vaak ook ernstigere) misdaden plegen dan genoemde traditionele islamitische immigranten.![]()
Dat jij uit je hoofd meerdere gemeenten kan noemen die een 'marokkanenprobleem' hebben is erg fijn voor je, maar is geen weerlegging van wat ik stelde. Dat jij nooit een bericht leest over anti's die stoute dingen doen, dat is eveneens geen weerlegging van wat ik stelde. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niets anders van je dan dat je dergelijke berichten zou "missen".quote:Op zondag 27 september 2009 19:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik kan uit het hoofdje meerdere gemeenten noemen die een 'marokkanenprobleem' hebben, qua anti's is een educated guess den helder, maar weten doe ik het al niet
Ook lees ik nooit berichten over anti's die een setje potten uit wijken wegpesten enzo, zeg maar van die wangedragingen waar de bekende primitieve cultuur weer eens om de hoek komt zetten
Ik maak er geen dagtaak van, nee. Ik heb geen vingerwijs materiaal nodig zoals anderen.quote:Op zondag 27 september 2009 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd ook niets anders van je dan dat je dergelijke berichten zou "missen".
Je hebt inderdaad geen vingerwijs-materiaal nodig, die produceer je wel uit jezelf. Je hoeft er ook geen dagtaak van te maken hoor, een beetje een slecht excuus. Ik zal je trouwens wat verklappen - de kranten bevatten nog geen 1% van wat er in Nederland op 1 dag gebeurd.quote:Op zondag 27 september 2009 19:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik maak er geen dagtaak van, nee. Ik heb geen vingerwijs materiaal nodig zoals anderen.
Ik doe het met de headlines die ik overal en nergens tegenkom.
Wat grappig, ik wilde dit argument net aan gaan halen in onze subdiscussie aangaande de rechterlijke macht.quote:Op zondag 27 september 2009 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat jij uit je hoofd meerdere gemeenten kan noemen die een 'marokkanenprobleem' hebben is erg fijn voor je, maar is geen weerlegging van wat ik stelde. Dat jij nooit een bericht leest over anti's die stoute dingen doen, dat is eveneens geen weerlegging van wat ik stelde. Ik verwacht eerlijk gezegd ook niets anders van je dan dat je dergelijke berichten zou "missen".![]()
Och nee, want iemand die crimineel is, is geen moslim. Hoe kan ik dat vergeten!!quote:Op zondag 27 september 2009 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo. Dus wat nu Gia?
Dit. Maar volgens mij leeft meer dan de helft liever in de illusie dat ze denken te weten wat er aan de hand is, dan te beseffen dat ze nog geen 5% horen van wat er in het land aan de hand is.quote:Op zondag 27 september 2009 19:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad geen vingerwijs-materiaal nodig, die produceer je wel uit jezelf. Je hoeft er ook geen dagtaak van te maken hoor, een beetje een slecht excuus. Ik zal je trouwens wat verklappen - de kranten bevatten nog geen 1% van wat er in Nederland op 1 dag gebeurd.![]()
Oh, maar je moet niet moslims gaan vergelijken met Surinamers en Antillianen.quote:Op zondag 27 september 2009 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nietus, zie de misdaadstatistieken waaruit bijvoorbeeld blijkt dat Surinamers en Antillianen relatief gezien meer (en vaak ook ernstigere) misdaden plegen dan genoemde traditionele islamitische immigranten.![]()
Volgens mij was jij het die beweerde dat moslims procentueel gezien het meest vertegenwoordigd waren in de criminaliteit en wees Mutant01 je er op dat het niet zo is, wat uit de statistieken gewoon blijkt omdat Surinamers en Antillianen relatief gezien meer vertegenwoordigd zijn dan moslims. Waarom jij dat verwerpt en dan wil vergelijken met christenen is mij totaal een raadsel, overigens zegt Mutant01 niets over christenen, dus die staan hier los van. Ook je laatste aanname klinkt misschien wel goed in je hoofd, en misschien is het wel waar, maar dat sluit niet uit dat Surinamers en Antillianen relatief gezien meer vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit dan moslims. Drogreden dus.quote:Op zondag 27 september 2009 22:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, maar je moet niet moslims gaan vergelijken met Surinamers en Antillianen.
Vergelijk dan het percentage moslims (van alle moslims in Nederland) in de bak met het percentage Christenen (van alle christenen in Nederland) in de bak. Ik denk dat je dan moet concluderen dat er meer procentueel gezien meer moslims over de schreef gaan, dan Christenen.
Beetje appels met peren vergelijken, dat kun je wel.
Ik denk dat de meest voorkomende naam in de Nederlandse gevangenis Mohammed is.
Oh nee, we moeten vergelijken. Ik denk dat er meer Mohammeds in de bak zitten dan Boudewijnen.
Dat is incorrect. Antillianen zijn christelijk en zwaar oververtegenwoordigd onder de gevangenispopulatie, percentueel zelfs dik de hoogste vertegenwoordiging van alle allochtonen.quote:Op zondag 27 september 2009 22:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, maar je moet niet moslims gaan vergelijken met Surinamers en Antillianen.
Vergelijk dan het percentage moslims (van alle moslims in Nederland) in de bak met het percentage Christenen (van alle christenen in Nederland) in de bak. Ik denk dat je dan moet concluderen dat er meer procentueel gezien meer moslims over de schreef gaan, dan Christenen.
Beetje appels met peren vergelijken, dat kun je wel.
Ik denk dat de meest voorkomende naam in de Nederlandse gevangenis Mohammed is.
Oh nee, we moeten vergelijken. Ik denk dat er meer Mohammeds in de bak zitten dan Boudewijnen.
*ahum*....quote:Op zondag 27 september 2009 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
Absolute aantallen heb je niks aan trouwens.quote:Op maandag 28 september 2009 00:24 schreef Matteüs het volgende:
[..]
*ahum*....
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vancriminaliteit.pdf
Van alle allochtone mannen was 3,8% in 2002 als verdachte in het HKS
geregistreerd tegen 1,6% van de autochtone mannen, van allochtone vrouwen
0,7% tegen 0,3% van de autochtone vrouwen. In absolute aantallen
verdachten zijn, na de autochtonen met 102.000 personen, met elk ruim
10.000 personen de Marokkanen en Surinamers de grootste groepen, gevolgd
door de Turken (7.500) en de Antillianen (6.600).
Onderzoek uit 2005. Recenter kon ik zo niet vinden. Maar ik neem alvast maar aan dat je nu van de daken gaat schreeuwen dat in die 3-4 jaar de Marokkanen lieverdjes zijn geworden.![]()
Dikke fail dus. Je roept alweer zomaar dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |