quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:22 schreef TNA het volgende:
Er is echt geen grens aan de belachelijkheid van die partij
=quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:23 schreef Triggershot het volgende:
Windt je op over waarom moslims wel gratis vervoer kregen op suikerfeest en rest niet ofzo.
Hoeveel kerstafleveringen van tekenfilms zijn er wel niet.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:29 schreef Elcadarn het volgende:
Tuurlijk kan je zeggen belachelijk.... MAAR..... als die peuters horen dat alle kindertjes kado'tjesen zoetigheid
krijgen.... dan willen zij dit ook... ga jij als overtuigd christen (
) maar eens aan je jong uitleggen waarom dat geen kado'tjes krijgt voor het suikerfeest.....
Veel plezier met je jankend, zeurend jong...
Nou niet helemaal.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:23 schreef Triggershot het volgende:
Tering hé, er zijn belangrijkere zaken.
Door een item in een kinderprogramma over het Suikerfeest? Aanstellerquote:Op vrijdag 25 september 2009 15:33 schreef Elcadarn het volgende:
Het is te gek voor worden dat mijn kinderen zich moeten aanpassen aan een Import cultuur
quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:34 schreef Elcadarn het volgende:
en zeker te gek, dat een andere cultuur mij wordt opgedrongen omdat een tekenfilmpje mijn kinderen indoctrineert....
(nee geen pvv stemmer)
Maar ze hoeven zich toch niet aan te passen? Het is alleen wel handig als ze weten wat het is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:33 schreef Elcadarn het volgende:
Kerst = Nederlands feest = Nederlandse cultuur
Suikerfeest = Islamitisch feest = Import cultuur
Eigen cultuur > Import cultuur (zou zo horen te zijn)
In andere woorden mensen willen in Nederland wonen met Nederlandse cultuur, dus zei passen zich aan.
Het is te gek voor worden dat mijn kinderen zich moeten aanpassen aan een Import cultuur
Volgende targets zullen dan ook NMO en NIO zijn. Misschien Bosma van hier even meteen tippen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:32 schreef Stali het volgende:
[..]
Nou niet helemaal.
Als kleine kinderen al heel jong leren over andere culturen, dan dat is natuurlijk helemaal niet goed want voor de PVV moet de hullie-zullie-kloof wel blijven bestaan.
Hoezo moeten jouw kinderen zich aanpassen?quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:33 schreef Elcadarn het volgende:
In andere woorden mensen willen in Nederland wonen met Nederlandse cultuur, dus zei passen zich aan.
Misschien moet je je kinderen dan ook niet laten opvoeden door je tvquote:Op vrijdag 25 september 2009 15:34 schreef Elcadarn het volgende:
en zeker te gek, dat een andere cultuur mij wordt opgedrongen omdat een tekenfilmpje mijn kinderen indoctrineert....
(nee geen pvv stemmer)
Er is ook een Sinterklaas DVD van het Zandkasteel hoor.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:33 schreef Elcadarn het volgende:
Ga jij datzelfde als overtuigd moslim maar eens doen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:29 schreef Elcadarn het volgende:
Tuurlijk kan je zeggen belachelijk.... MAAR..... als die peuters horen dat alle kindertjes kado'tjesen zoetigheid
) maar eens aan je jong uitleggen waarom dat geen kado'tjes krijgt voor het suikerfeest.....
'Nou, die kindjes hebben in ruil daarvoor helemaal niets gesnoept de afgelopen maand. Als jij nu ook een maand lang niets snoept krijg jij op het eind ook een avond zo'n feestje.'quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:29 schreef Elcadarn het volgende:
Jij kunt als ouder toch gewoon uitleggen hoe dat werkt met verschillende culturen en dat de wereld groter is dan alleen jullie kerk?quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:40 schreef Elcadarn het volgende:
Misschien een leuke vraag aan de mensen die zeggen aansteller, en kennis maken met andere cultuur...
hebben jullie het programma gezien ? en daarmee dus ook hoe het gesteld werd ?
Het werd imho gebracht : Iedereen viert het suikerfeest en alle kindertjes krijgen dan kado'tjes en snoepgoed.
Ahum, Kerst = Christelijk Feest = Import Cultuurquote:Op vrijdag 25 september 2009 15:33 schreef Elcadarn het volgende:
quote:Ook de uitspraak van een van de poppen: 'We eten allemaal zoetigheid', is voor Bosma verwarrend. Ook daarover wil hij van Plasterk en van integratieminister Eberhard van der Laan (PvdA) nadere uitleg.
Je bent een kneus. Een grote kneus.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:40 schreef Elcadarn het volgende:
Misschien een leuke vraag aan de mensen die zeggen aansteller, en kennis maken met andere cultuur...
hebben jullie het programma gezien ? en daarmee dus ook hoe het gesteld werd ?
Het werd imho gebracht : Iedereen viert het suikerfeest en alle kindertjes krijgen dan kado'tjes en snoepgoed.
Nee, alleen als het om 'islamisering' of 'Linkse Hobbies' gaat natuurlijk. Censuur gaat de Partij voor Vrijheid goed afquote:Op vrijdag 25 september 2009 15:57 schreef De_Hertog het volgende:
Even los van de complete belachelijkheid van die vragen: wil de PVV uberhaupt dat de minister zich gaat bemoeien met de inhoud van elk programma op de publieke omroep?
Hopelijk leert iemand anders jouw kinderen fatsoenlijk Nederlands.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:33 schreef Elcadarn het volgende:
Ja.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:57 schreef De_Hertog het volgende:
Even los van de complete belachelijkheid van die vragen: wil de PVV uberhaupt dat de minister zich gaat bemoeien met de inhoud van elk programma op de publieke omroep?
o ik wist niet dat alle kerstprogramma's waren geschrapt en vervangen door het suikerfeest.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:33 schreef Elcadarn het volgende:
Kijk zelf maar. Hier staat het online:quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:53 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Je bent een kneus. Een grote kneus.
Bovendien zou de PVV dat juist moeten aanmoedigen. Dat is toch precies het beeld van moslims dat zij op de kinderen willen overbrengen?quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:14 schreef Casos het volgende:
Bosma wil dat Plasterk uitsluit dat 'er binnenkort ook peuteruitzendingen via de staatsomroep te zien zijn waarin bijvoorbeeld bij de Smurfen 'Grote Smurf de sharia invoert en Smurfin vervolgens stokslagen krijgt'..
Hahahahaha, ik heb even heel hard gelachen, mooie grap. Nu weer over op serieuze zaken.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:22 schreef TNA het volgende:
Er is echt geen grens aan de belachelijkheid van die partij
Tegenwicht bieden voor hun aanhang na de acties van Dhr. Brinkman, even de aandacht afleiden, de achterban kan zich tenslotte maar met een ding tegelijk bezig houden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:45 schreef sheotah het volgende:
Tjonge jonge, vorig jaar was er ook al een Zandkasteelaflevering m.b.t. het Suikerfeest. Toen heb ik ze niet gehoord. Is dit niet gewoon grijpen naar strohalmen of zo
Belachelijk!
Blijkbaar wel. Bij een bepaalde groep van hun achterban gaat dit er in als ketellapper, kijk maar eens op plekken als de Frontpage en de Telegraaf maar ook het AD.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:00 schreef Arth_NL het volgende:
Ik begin me bijna af te vragen of de hele PVV geen één grote grap is om te zien hoe ver een groep mensen kan gaan om de politiek belachelijk te maken voor ze door de mand vallen. Dit kan toch niemand serieus nemen?
Ja een soort psychologisch en sociologisch experiment.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:00 schreef Arth_NL het volgende:
Ik begin me bijna af te vragen of de hele PVV geen één grote grap is om te zien hoe ver een groep mensen kan gaan om de politiek belachelijk te maken voor ze door de mand vallen. Dit kan toch niemand serieus nemen?
Gelukkig doen wij dat andersom. Eerst 4 dagen feest en dan (niet) vasten.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:41 schreef De_Hertog het volgende:
'Nou, die kindjes hebben in ruil daarvoor helemaal niets gesnoept de afgelopen maand.
Dat is ook niet zo erg. Is ook niet het probleem. Maar om in zo'n programma te zeggen dat alle kinderen met suikerfeest kadootjes krijgen, vind ik niet kunnen. Het is een geloofsgebonden feest.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:28 schreef Megumi het volgende:
En het Suikerfeest is belangrijk voor moslims. Dus logisch dat er aandacht voor is.
Dat misschien nog net nietquote:Op vrijdag 25 september 2009 19:26 schreef Nielsch het volgende:
Het wordt tijd om dit land te zuiveren van PVV-aanhangers...
Waar je je wel niet druk om kan maken zeg ...quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo erg. Is ook niet het probleem. Maar om in zo'n programma te zeggen dat alle kinderen met suikerfeest kadootjes krijgen, vind ik niet kunnen. Het is een geloofsgebonden feest.
Als er een kinderprogramma wordt uitgezonden over het kerstfeest, hoor je daar ook niet zeggen dat alle kinderen dan kadootjes krijgen, want dat is gewoon niet waar.
Sinterklaas is een ander verhaal, dat is niet per se geloofsgebonden. Sinterklaas is er voor alle kinderen.
Dat het een dode heilige is, wil niet zeggen dat het een Christelijk feest is.
Ok.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:03 schreef bendk het volgende:
Kinderen zijn erg gevoelig voor manipulatie en indoctrinatie. Kinderen zitten vooral een leerproces binnen in hun eigen wereld.
De wereld van anderen wordt snel geaccepteerd als een... het is zo....
Zie ook de impact van vooral zware nl christengroepen.
Persoonlijk ken ik een volwassen man die jarenlang verankerd was in het gereformeerde. Daar uit losgerukt heeft het jaren geduurd voordat hij een ijsje op zondag durfde te kopen...
Kinderen manipuleren en-of indoctrineren is werkelijk bloedlink en het is eerder veranderd dan je denkt..
En dat kinderprogramma is natuurlijk het enige wat ze op televisie zienquote:Op vrijdag 25 september 2009 20:03 schreef bendk het volgende:
Kinderen zijn erg gevoelig voor manipulatie en indoctrinatie. Kinderen zitten vooral een leerproces binnen in hun eigen wereld.
Persoonlijk ken ik een volwassen man die jarenlang verankerd was in het gereformeerde. Daar uit losgerukt heeft het jaren geduurd voordat hij een ijsje op zondag durfde te kopen...
Kinderen manipuleren en-of indoctrineren is werkelijk bloedlink en het is eerder veranderd dan je denkt..
Ja WANT STEL JE NOU EENS VOOR.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:03 schreef bendk het volgende:
Kinderen krijgen toch ook cadeautjes op het suikerfeest?quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo erg. Is ook niet het probleem. Maar om in zo'n programma te zeggen dat alle kinderen met suikerfeest kadootjes krijgen, vind ik niet kunnen. Het is een geloofsgebonden feest.
Als er een kinderprogramma wordt uitgezonden over het kerstfeest, hoor je daar ook niet zeggen dat alle kinderen dan kadootjes krijgen, want dat is gewoon niet waar.
Sinterklaas is een ander verhaal, dat is niet per se geloofsgebonden. Sinterklaas is er voor alle kinderen.
Dat het een dode heilige is, wil niet zeggen dat het een Christelijk feest is.
Wel of niet, wat is het nou?quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:42 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Waar je je wel niet druk om kan maken zeg ...
Er werd gezegd dat ALLE kinderen kadootjes krijgen op het suikerfeest.quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:07 schreef IHVK het volgende:
[..]
Kinderen krijgen toch ook cadeautjes op het suikerfeest?
Jij bent zeker de man van Gia?quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat ALLE kinderen kadootjes krijgen op het suikerfeest.
Kerst is van oorsprong geen christelijk feest.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ahum, Kerst = Christelijk Feest = Import Cultuur
Dat het wat langer geleden is geimporteerd dan het Suikerfeest doet niet terzake.
Inderdaad. Sinterklaas doet niet mee in de bijbel.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:43 schreef Nobu het volgende:
[..]
Kerst is van oorsprong geen christelijk feest.
De geboorte van Jezus heeft geen deel in die bijbel van jullie?quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Sinterklaas doet niet mee in de bijbel.
Kerstmis komt trouwens ook niet voor. Is er later bij verzonnen.
Sinterklaas is er dan ook voor ALLE kindjes in Nederland. Staat los van gelovig of niet.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:52 schreef Stali het volgende:
Zeg, de sint belooft ook altijd dat iedereen die zoet is lekkers krijgt.
Zul je wel niet zoet zijn geweest.quote:Ow jah. Ik krijg nooit wat.
Ja, lekkers van mijn partner en niet van Sinterklaas gelukkig.
Het is geen Christelijk feest!!quote:Erg christelijk feest ook, wie zoet is krijgt lekkers. En wanneer je een groot huis, veel geld hebt dan ben je in de genade van God en ben je een zeer goed mens. Flikker toch op met al dat gelul. Het is 1 pot nat met die kutgelovigen..
Oh my, wat een indoctrinatie dat zandkasteel.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:03 schreef bendk het volgende:
Het is beter om kids niets te vertellen over irrelevante luchtkastelen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:56 schreef Stali het volgende:
[..]
Oh my, wat een indoctrinatie dat zandkasteel.
Jawel, maar het heeft niks te maken met het kerstfeest. Het hele kerstgebeuren is er omheen verzonnen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:54 schreef Stali het volgende:
[..]
De geboorte van Jezus heeft geen deel in die bijbel van jullie?
Gein, dat je zegt dat ik dan wel niet zoet zal zijn geweest. Dat is zo christelijk he?quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Sinterklaas is er dan ook voor ALLE kindjes in Nederland. Staat los van gelovig of niet.
[..]
Zul je wel niet zoet zijn geweest.
[..]
Het is geen Christelijk feest!!
Dat het een Turkse bisschop was, maakt het nog geen Christelijk feest.
Het is altijd een feest voor alle kinderen geweest en niet alleen voor Christelijke kinderen.
Nee, ik weet dat niet en daarom vraag ik het.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel, maar het heeft niks te maken met het kerstfeest. Het hele kerstgebeuren is er omheen verzonnen.
Maar dat weet je vast zelf ook wel. Kerst was van oudsher een heidens feest, rondom de de kortste dag, het midwinterfeest. Christenen hebben daar de geboorte van Jezus maar aan vastgeplakt, want volgens mij weet niemand wanneer Hij precies geboren is.
Wat is hier precies opgedrongen in dat peuterprogramma?quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:03 schreef Nobu het volgende:
Kennismaken met andere culturen is wat anders dan gebruiken als vanzelfsprekend opdringen.
Ja, vertel dat de mensen maar die in een achterstandsbuurt wonen. Zijn er een hoop hoor.quote:Op zaterdag 26 september 2009 01:58 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Het is beter om kids niets te vertellen over irrelevante luchtkastelen.
Lezen, beste Stali, dat heb ik namelijk al eerder gepost:quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:01 schreef Stali het volgende:
[..]
Gein, dat je zegt dat ik dan wel niet zoet zal zijn geweest. Dat is zo christelijk he?.
Apart dat je hier loopt te verdedigen dat het het geen Christelijk feest is en waarom ben je dan precies zo tegen een afleverigen van Zandkasteel waarin alle kinderen kennismaken met verschillende culturen?
Wat is nu eik het issue hier? En noem nu eens het beestje bij de naam..
Het zou pas kennismaking zijn als de cultuur erbij betrokken werd. Er is niets in deze uitzending over het wat en waarom van het suikerfeest. Wat wel gebeurd is het als een algemene feestdag voorstellen, waar iedereen aan mee doet.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:04 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat is hier precies opgedrongen in dat peuterprogramma?
Ik zie geen opdringen hoor, wel kennismaking met.
Nee, de bijbel niet. Niet alle Christelijke gebruiken en rituelen staan in de bijbel. Sommigen zijn er later bij verzonnen. De bijbel is gewoon een verzameling verhalen van de apostelen over de geboorte en het leven en sterven van Jezus. Heeft niks te maken met Christelijke rituelen, kerstbomen, enzo.... De kerststal was van oorsprong ook het enige voorwerp dat met Kerst 'gezet' werd. Die boom is nog veel later gekomen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:03 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee, ik weet dat niet en daarom vraag ik het.
Maar de bijbel is dus eik een partij aan elkaar verzonnen kul, of hoe moet ik je post lezen?
Meid, het is allemaal leuk en wel maar er zijn een aantal mensen die in een multiculturele samenleving leven.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Lezen, beste Stali, dat heb ik namelijk al eerder gepost:
Het is prima dat Zandkasteel aandacht schenkt aan het suikerfeest. Ze mogen dan ook gerust zeggen dat de kinderen die dat feest vieren, dan kadootjes krijgen. Maar dat hebben ze niet op die manier gedaan.
Ze hebben gezegd dat met het suikerfeest ALLE kindjes kadootjes krijgen. Dus, nietmoslim kindjes gaan zich afvragen waar hun kadootjes blijven. Ze horen namelijk, op school, van moslimvriendjes en vriendinnetjes, dat het suikerfeest is en op tv hebben ze gezegd dat alle kindjes dan kadootjes krijgen!
Duidelijk:quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:22 schreef remlof het volgende:
Kijk en oordeel zelf: http://player.omroep.nl/?aflID=10117017
Dan mogen we ook niet meer zeggen dat met SInterklaas alle kindertjes cadeautjes krijgenquote:Op zaterdag 26 september 2009 02:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Duidelijk:
"Met suikerfeest krijgen alle kindjes kadootjes."
Het wordt letterlijk zo gezegd. En dat is niet waar. Alleen moslimkindjes krijgen kadootjes, niet alle kindjes.
De Kerstman geeft alleen nog de christelijke kindjes cadeautjes, en met pasen schilderen de christelijke kindjes de eitjes.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan mogen we ook niet meer zeggen dat met SInterklaas alle kindertjes cadeautjes krijgen
Sinterklaas is geen feestdag die direct met een geloof verbonden is.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan mogen we ook niet meer zeggen dat met SInterklaas alle kindertjes cadeautjes krijgen
Moslims zijn hier komen wonen. Dat hier bepaalde feesten gevierd werden en worden al eeuwen voordat zij hierheen kwamen, houdt in dat die feesten puur Hollands zijn. Sinterklaas is een kindervriend en alle kinderen in Nederland krijgen dan kadootjes. Dat is puur Hollands. En dat is dan ook gewoon waar! Al is het voor sommige kinderen dan alleen maar het kadootje op school en krijgen anderen thuis nog meer. Maar alle kinderen, die het beseffen, schoolgaand dus, krijgen kadootjes.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:25 schreef Stali het volgende:
[..]
Meid, het is allemaal leuk en wel maar er zijn een aantal mensen die in een multiculturele samenleving leven.
Allemaal cultuur en die kindertjes uit een andere cultuur worden ook ieder jaar het "wie zoet is, krijgt lekkers" verhaal voorgeschoteld en die kinderen krijgen helemaal niks op sinterklaasavond. Die ouders moeten dan ook uitleggen dat bij hen de traditie op andere dagen vallen.
Joh, we leven hier in Nederland nu eenmaal met verschillende culturen. De een heeft daar wel last van, de ander niet.
Maar de vraag van je "kindjes" om cadeautjes laat je toch niet zover komen he?
Kinderen die het niet begrijpen stellen vragen naar aanleiding van zo'n uitzending en dan mag je als ouder uitleggen dat er andere culturen en de daarbij behorende feesten zijn en daar is helemaal niets mis mee. Dat is kennismaking.
Wat mij betreft is die zandkasteelaflevering geslaagd, al zie ik er bepaalde lui voor aan om maar cadeautjes te gaan kopen voor het niet moslim kroost, omdat ze bang zijn ze te kort te moeten doen..
Jawel, want dat is de waarheid. Sinterklaas bezoekt alle scholen en kinderen krijgen dan allemaal een kadootje.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Joh, ga je kind eens wat leren over de verschillende culturen in de wereld. Of geloof je zelf nog in sinterklaas?quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Duidelijk:
"Met suikerfeest krijgen alle kindjes kadootjes."
Het wordt letterlijk zo gezegd. En dat is niet waar. Alleen moslimkindjes krijgen kadootjes, niet alle kindjes.
Maar niet alle kindertjes vieren het dus krijgen ook niet alle kindertjes cadeautjes. Of was dat niet waar de PVV over viel?quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Sinterklaas is geen feestdag die direct met een geloof verbonden is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |