quote:Op donderdag 24 september 2009 17:55 schreef ScottTracy het volgende:
Wie is Egbert Myjer?
Naja, de Nederlandse rechter in het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op donderdag 24 september 2009 17:56 schreef banaantjeEE het volgende:
Europese rechter voor de rechten van de mens
voor de kijkers of voor jezus zelf rechts?quote:Op donderdag 24 september 2009 18:07 schreef murphyjenkins het volgende:
[ afbeelding ]
wie is de man rechts van jezus ?
voor de kijkersquote:Op donderdag 24 september 2009 18:15 schreef thomaster het volgende:
[..]
voor de kijkers of voor jezus zelf rechts?
Het laatste avondmaal van DaVinciquote:Op donderdag 24 september 2009 18:48 schreef qonmann het volgende:
petrus is ook geen gekke gok, denk ik ,maar ik ken dit kunstwerkje niet
O, ja dat kwam ook voor in het boek "de DaVinci code"quote:Op donderdag 24 september 2009 18:50 schreef murphyjenkins het volgende:
het was johannes , alleen wetenschappers beweren dat het maria magdalena was
zijn er meer dan ?quote:Op donderdag 24 september 2009 18:51 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
Het laatste avondmaal van DaVinci
quote:Op donderdag 24 september 2009 18:56 schreef qonmann het volgende:
[..]
zijn er meer dan ?
[ afbeelding ]
Deze is anders
ik wist het ook niet hoor..pas toen jij het noemde ben ik eens gaan googlenquote:
que ?quote:Op donderdag 24 september 2009 19:03 schreef qonmann het volgende:
[..]
je moet een hintje geven ofzo ..
Die ander is van Juan de Juanes...quote:Op donderdag 24 september 2009 19:01 schreef qonmann het volgende:
[..]
ik wist het ook niet hoor..pas toen jij het noemde ben ik eens gaan googlen
(om de discipel te duiden)
Je kunt vragen die niet beantwoord zijn open laten, dan kunnen ze later nog beantwoord worden. Verder kun je hints geven als mensen het niet meteen raden, dan hoef je niet steeds nieuwe vragen te verzinnenquote:
Iets specifieker mag ook wel hoorquote:Op donderdag 24 september 2009 19:29 schreef tomtomaat het volgende:
Italie
Was dur al bang voor.... Bologna?quote:Op donderdag 24 september 2009 19:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Iets specifieker mag ook wel hoor
Zo simpel was het nouquote:Op donderdag 24 september 2009 19:32 schreef tomtomaat het volgende:
Vinci?
das een leuke associatie als je hem zo uit je mouw schuddequote:Op donderdag 24 september 2009 19:49 schreef De_Hertog het volgende:
Mosterdgas?
quote:
Was inderdaad een associatief gokjequote:Op donderdag 24 september 2009 19:50 schreef qonmann het volgende:
[..]
das een leuke associatie als je hem zo uit je mouw schudde
En nog goed ookquote:
Dan klopt je vraag of je hint over de hardnekkige geruchten nietquote:
lamaquote:Op donderdag 24 september 2009 19:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En nog goed ook
In 1302 vocht Vlaanderen tegen de Franse overheersing. Aan Franse zijde vocht het leger van de koning van Frankrijk, de Vlaamse kant was beduidend minder georganiseerd. Toch wonnen de Vlamingen, die zich later nog konden verrijken aan de gevallen Fransen. De bijnaam van deze slag komt hier ook vandaan.
Hoe staat deze slag bekend?
Andyyquote:
Maar met 1 Y hoor. Maar tochquote:
Dit is een ander schilderij dan het laatste avondmaal van Da Vinci. Bekend is, mede dankzij de Da Vinci code, inderdaad voornamelijk dat schilderij, maar ook op andere schilderijen wordt Johannes de Doper vaak vrij vrouwelijk afgebeeld. Ik heb ooit een schilderij gezien waar dit nog sterker was, maar ik weet zo gauw even niet meer welke. Hoe dan ook, de geruchten gaan over meerdere schilderijen, niet alleen Da Vinci's laatste avondmaal.quote:Op donderdag 24 september 2009 19:57 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Dan klopt je vraag of je hint over de hardnekkige geruchten niet
Want volgens de geruchten zit Maria Magdalena naast Jezus, maar die zit rechts van Jezus, voor de kijkers links.
qonmann +1quote:Op donderdag 24 september 2009 19:57 schreef qonmann het volgende:
gulden sporen slag
I knowquote:Op donderdag 24 september 2009 19:58 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Maar met 1 Y hoor. Maar tochen
Anders denkt Andyy dat je het tegen hem hebt.....quote:
Is er dan ook een andyy?quote:Op donderdag 24 september 2009 20:02 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Anders denkt Andyy dat je het tegen hem hebt.....
Oh okeequote:Op donderdag 24 september 2009 20:04 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
![]()
http://forum.fok.nl/user/history/145146
er is vast ook een tanja ..quote:
Geeft niet hoor, maar ik wil niet dat ie jaloers wordt.quote:
Meerdere geloof ikquote:Op donderdag 24 september 2009 20:06 schreef qonmann het volgende:
[..]
er is vast ook een tanja ..
Hoi Tanjaa
quote:Op donderdag 24 september 2009 20:07 schreef PhysicsRules het volgende:
IJsland
Ik ken Njal's Saga, maar deze dan weer niet. Is het wat?quote:Op donderdag 24 september 2009 20:08 schreef qonmann het volgende:
[..]
..en daar stopt mijn kennis van de IJslandse literatuur ook..
Oprichter van een speelgoedconcern?quote:Op donderdag 24 september 2009 20:09 schreef PhysicsRules het volgende:
idem dito
Wat ishet beroep van Hermann Zapf?
Het is vooral ook bekend omdat het zo oud is dacht ik, ik heb ze niet gelezenquote:Op donderdag 24 september 2009 20:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ken Njal's Saga, maar deze dan weer niet. Is het wat?
quote:Deze oudere Edda bevat goden- en heldensagen, die tussen de 9e en 12e eeuw ontstonden en in de 13 eeuw hun schriftelijke neerslag kregen. Deze gedichten zijn vervat in stafrijm en zijn ingedeeld in eenvoudige coupletten
hehehequote:Op donderdag 24 september 2009 20:14 schreef mr_anonimous het volgende:
afstandsbedieningen ontwerpen.....
moet je ons wat vertellen, Tanjaa?quote:Op donderdag 24 september 2009 20:13 schreef Tanjaa het volgende:
Baby borns ontwerpen?
Ken je zapf creation niet dan? Daar hebben mijn oppaskindjes al hun poppen vanquote:Op donderdag 24 september 2009 20:14 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
moet je ons wat vertellen, Tanjaa?
Nee, het ontwerpt geen Baby borns
Die oppaskindjes hebben zelf ook batterijen in hun rugquote:Op donderdag 24 september 2009 20:16 schreef Tanjaa het volgende:
[..]
Ken je zapf creation niet dan? Daar hebben mijn oppaskindjes al hun poppen vanJa echt..
Nee hoor, mijn poppen zijn al een paar jaartjes de deur uir..quote:Op donderdag 24 september 2009 20:17 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Die oppaskindjes hebben zelf ook batterijen in hun rug?
Ofyles Rules!quote:Op donderdag 24 september 2009 20:16 schreef Ofyles2 het volgende:
MEDEDELING!
Ofyles2 bereidt aanstaande weekeinde het XLS-werkblad voor zodat deze na topic 1750 zo snel mogelijk up-to-date wordt.
Mijn dochter moet nog geboren worden, daarna zal deze wondere wereld ook voor mij opengaanquote:Op donderdag 24 september 2009 20:16 schreef Tanjaa het volgende:
[..]
Ken je zapf creation niet dan? Daar hebben mijn oppaskindjes al hun poppen vanJa echt..
quote:Op donderdag 24 september 2009 20:16 schreef Ofyles2 het volgende:
MEDEDELING!
Ofyles2 bereidt aanstaande weekeinde het XLS-werkblad voor zodat deze na topic 1750 zo snel mogelijk up-to-date wordt.
Netjes. Hulde.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:16 schreef Ofyles2 het volgende:
MEDEDELING!
Auto's?quote:Op donderdag 24 september 2009 20:18 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
![]()
![]()
On-topic. Hij ontwerpt geen Baby borns, maar wel iets anders.
Reclame?quote:Op donderdag 24 september 2009 20:20 schreef PhysicsRules het volgende:
ook geen auto's. Hij ontwerpt iets waar iedereen dagelijks ziet (niet per se zijn variant).
Oeh, mooi gevondenquote:Op donderdag 24 september 2009 20:20 schreef Tanjaa het volgende:
Oh natuurlijk!
Mijn favo lettertype is zapf humanist.
Dus.. hij ontwerpt letterypes?
In de zin van Billboards....quote:
quote:Op donderdag 24 september 2009 20:20 schreef Tanjaa het volgende:
Oh natuurlijk!
Mijn favo lettertype is zapf humanist.
Dus.. hij ontwerpt letterypes?
quote:
Ouiquote:
Yep je hoort er twee te hebbenquote:Op donderdag 24 september 2009 20:29 schreef Tanjaa het volgende:
Ehmm had ik eigenlijk geen twee punten? Ben ik me af aan het vragen![]()
Okee, dan verander ik dat even ^^quote:Op donderdag 24 september 2009 20:30 schreef qonmann het volgende:
[..]
Yep je hoort er twee te hebben![]()
Je had inderdaad toenstraks al een punt, zet hem er zo wel bij.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:29 schreef Tanjaa het volgende:
Ehmm had ik eigenlijk geen twee punten? Ben ik me af aan het vragen![]()
Russel Crowe?quote:Op donderdag 24 september 2009 20:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je had inderdaad toenstraks al een punt, zet hem er zo wel bij.
Welke acteur roept door te liegen in interviews, zo vertelde hij bijvoorbeeld in een beroemde boekverfilming het boek in kwestie nooit gelezen te hebben, geregeld woede over zichzelf af?
Hoewel die ook niet kan lezen dus dat scheelt....quote:
Je hebt een vernieuwing doorgevoerd na meer dan 1700 delen ..andere smilesquote:
Nee dat heb ik niet gedaan hoor!! Stonden al zo in de vorige OP, dus weet niet wie de verantwoordelijke is...quote:Op donderdag 24 september 2009 20:39 schreef qonmann het volgende:
[..]
Je hebt een vernieuwing doorgevoerd na meer dan 1700 delen ..andere smiles
een acteur die leest ..hmm ..quote:Op donderdag 24 september 2009 20:38 schreef De_Hertog het volgende:
Nee, het is juist iemand die veel kan lezen en dat geregeld doet. Ik zoek een Brit.
Hugh Grant?quote:Op donderdag 24 september 2009 20:38 schreef De_Hertog het volgende:
Nee, het is juist iemand die veel kan lezen en dat geregeld doet. Ik zoek een Brit.
Ah Michael Gambon....quote:Op donderdag 24 september 2009 20:43 schreef De_Hertog het volgende:
Ik zoek geen Hugh. Bij de boekverfilming in kwestie volgde hij Richard Harris op.
Ik heb dus ook nooit een boek van Potter gelezen dus ik snap hem wel.quote:
Jaa, fry & laurie ^^ alleen was ik niet zeker of hij wel echt een brit was..quote:Op donderdag 24 september 2009 20:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hugh Laurie is inderdaad een Brit, was zelfs een duo met Stephen Fry.
Inderdaad. Heerlijk hoe de hele Harry Potter wereld over hem viel toen hij dat een keer had gezegd in een interview. Er zijn nu nog steeds mensen die boos zijn omdat 'hij niet eens de boeken leest'.quote:
Ach, het zijn zeker geen slechte boeken en het is erg goed dat 'de jeugd' weer eens aan het lezen is. Maar die hele hype eromheen is zo overdreven..quote:Op donderdag 24 september 2009 20:46 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ik heb dus ook nooit een boek van Potter gelezen dus ik snap hem wel.
Ik lees al sinds mijn twaalfde thrillers van Ludlum, Le Carre, van Lustbader en uiteraard de boeken van James Clavell. Dus dat getover is niet mijn ding.quote:Op donderdag 24 september 2009 20:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ach, het zijn zeker geen slechte boeken en het is erg goed dat 'de jeugd' weer eens aan het lezen is. Maar die hele hype eromheen is zo overdreven..
Team 1 weet niet wie Usain Bolt is...quote:Op donderdag 24 september 2009 20:53 schreef qonmann het volgende:
2voor12 ..ff checken of ik nog iets weet
iskariot ..4quote:Op donderdag 24 september 2009 20:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Team 1 weet niet wie Usain Bolt is...![]()
Gaat lekker...![]()
Ahquote:Op donderdag 24 september 2009 20:54 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ik lees al sinds mijn twaalfde thrillers van Ludlum, Le Carre, van Lustbader en uiteraard de boeken van James Clavell. Dus dat getover is niet mijn ding.
sport en pop-muziek weten echte quizers vaak weinig vanquote:Op donderdag 24 september 2009 20:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Team 1 weet niet wie Usain Bolt is...![]()
Gaat lekker...![]()
quote:Op donderdag 24 september 2009 20:57 schreef qonmann het volgende:
[..]
sport en pop-muziek weten echte quizers vaak weinig van
Yep vorige week te zien in Strapped and Strong..... Niet erg jofele gasten....quote:
Dan ben ik dus het tegenovergestelde van een echter quizzerquote:Op donderdag 24 september 2009 20:57 schreef qonmann het volgende:
[..]
sport en pop-muziek weten echte quizers vaak weinig van
quote:
Just in timequote:Op donderdag 24 september 2009 21:03 schreef qonmann het volgende:
JIT is een term die "net op tijd" betekent, en heeft betrekking op een logistieke methode voor voorraadbeheersing.i
Waar staat JIT voor ?
Ruim op tijdquote:
Ja. Omdat ze aan de kant van de Amerikanen vochten in de Vietnam-oorlog.quote:
Punten deel 1743quote:Op donderdag 24 september 2009 21:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Bridget Maasland
quote:Op donderdag 24 september 2009 21:41 schreef Ofyles2 het volgende:
ABBA - Mamma Mia
Dat is niet wat ik zocht...quote:Op donderdag 24 september 2009 21:50 schreef qonmann het volgende:
stamboom invoeren etc ..dus iets geneologoisch
zeg nou ff dat ik gelijk heb :pquote:
Hehe, ken ook veel landen maar Nauru stond niet in het lijstjequote:Op donderdag 24 september 2009 22:49 schreef thomaster het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat het een land was
quote:
quote:Op donderdag 24 september 2009 23:09 schreef GimmeGore het volgende:
Nauru is een eiland in de Stille Oceaan.
en het is een strikvraag
Zeer goedquote:Op donderdag 24 september 2009 23:18 schreef Ofyles2 het volgende:
Pretoria, Bloemfontein en Kaapstad
Laat ik die maar goed rekenen!quote:
quote:
quote:Op vrijdag 25 september 2009 01:05 schreef Ofyles2 het volgende:
Vrijzinnig Protestantse Radio Omroep
Een kleine verbetering: het STOND voor vrijzinnig protestantse omroep, ze hebben die betekenis al een tijdje geleden laten varen en tegenwoordig betekent het niets meer.quote:Op vrijdag 25 september 2009 01:04 schreef Induhskaai het volgende:
Waar staat de afkorting VPRO voor?
Idd, het heeft niets meer met protestants te maken, maar de afkorting staat er nog steeds voor....quote:Op vrijdag 25 september 2009 01:37 schreef zebaz het volgende:
[..]
Een kleine verbetering: het STOND voor vrijzinnig protestantse omroep, ze hebben die betekenis al een tijdje geleden laten varen en tegenwoordig betekent het niets meer.
We kunnen weer verderquote:Op vrijdag 25 september 2009 10:05 schreef tomtomaat het volgende:
Sylt?
Die is in'78 al overleden. Deze bevindt zich nog onder de levenden. Wel in de goede richting.quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:17 schreef Aap_2 het volgende:
Keith Moon?
Wacht, ik heb de verkeerde Keith in mijn hoofd
ze lijken wel wat op elkaar hoor...quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:20 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
En dit is nog warmer........
[ afbeelding ]
Foto van Keith Richards.
Ron Wood is goed.quote:
quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:39 schreef De_Hertog het volgende:
Helaas ken ik geen enkele andere pony.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:39 schreef De_Hertog het volgende:
Helaas ken ik geen enkele andere pony. Of het moet toevallig liliputterpony heten
quote:
ah kom op, een babypaard weet je toch wel???quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:52 schreef De_Hertog het volgende:
1 is een hengst2 is een merrie. Tot zover de makkelijke twee
ik dacht al...quote:
Zo weinig weet ik ervanquote:Op vrijdag 25 september 2009 10:52 schreef De_Hertog het volgende:
1 is een hengst2 is een merrie. Tot zover de makkelijke twee
quote:
leonardo davinci?quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:19 schreef tomtomaat het volgende:
[ afbeelding ]
Wie heeft dit gemaakt?
Helemaal goed.quote:
Jaquote:Op vrijdag 25 september 2009 11:31 schreef tomtomaat het volgende:
Wie Alessandro Filipepi? Botticelli dus....
Dit had ik eerst willen vragen. Had je dit ook geweten?
Stond op wikiquote:Op vrijdag 25 september 2009 11:49 schreef skittelman het volgende:
nein das ist schon der stadte Lubeck (200.000 nooit geweten dat die stad nog zo groot was)
Ze lijken het zelf ook te vinden, al gaat het wel omlaag: http://www.luebeck.de/stadt_politik/statistiken/prognose.html#A21quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:18 schreef skittelman het volgende:
oooh als het op wiki staat dan is het zo
Misschien moet je dan maar een foto van haar ex plaatsenquote:Op vrijdag 25 september 2009 13:28 schreef skittelman het volgende:
hint: haar ex is veel beroemder dan zij
hier in betere tijden:quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:31 schreef tomtomaat het volgende:
[..]
Misschien moet je dan maar een foto van haar ex plaatsen
quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:01 schreef tombolafan het volgende:
ex van christiano ronaldo?
(niet dat ik weet hoe die heet, maar ach...)
ja dat is dr: Nereida Gallardo plastic fotomodel, is een paar keer in opspraak geraakt vanwege vreemdgaan, drugs etc.etc.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:01 schreef tombolafan het volgende:
ex van christiano ronaldo?
(niet dat ik weet hoe die heet, maar ach...)
oeh, zie nu pas dat je m ook zonder naam goed rekent... vraag komt eraan!quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:13 schreef skittelman het volgende:
[..]
ja dat is dr: Nereida Gallardo plastic fotomodel, is een paar keer in opspraak geraakt vanwege vreemdgaan, drugs etc.etc.
Stand deel 1743
1 banaantjeEE
3 tomtomaat
2 Tanjaa
3 De_Hertog
4 qonmann
1 PhysicsRules
2 mr_anonimous
5 Ofyles2
1 ScottTracy
2 GimmeGore
2 Induhskaai
2 tombolafan
1 skittelman
quote:
roodquote:Op vrijdag 25 september 2009 14:26 schreef Aap_2 het volgende:
Welke kleur was de deur die de Rolling Stones zwart wilden verven?
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |