Bijvoorbeeld, en anders maar geen drumstel. Of een weekje klussen met geluidsisolatie zodat je de oppervlakte van de je drumkamer halveert. Jouw hobby, jij moet de opofferingen doen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:16 schreef ShadyLane het volgende:
Ik wil me ook niet graag laten beperken in mijn muzikale ontwikkeling, maar wil tevens mijn verantwoordelijkheid nemen mbt buren. En opeens heb je het dan: je koopt een electronisch drumstel.
Ik zeg dat wel eens tegen vrienden, volgend huis wordt een vrijstaand huis, kan ik eindelijk de muziek weer lekker hard draaien. Maar ik begrijp van diverse mensen hier dat ik dat nu al kan en dat iemand die er last van heeft (tussen 08:00 en 22:00 uiteraard) maar op de hei moet gaan wonen. Mooi!quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, en anders maar geen drumstel. Of een weekje klussen met geluidsisolatie zodat je de oppervlakte van de je drumkamer halveert. Jouw hobby, jij moet de opofferingen doen.
Het gaat erom of je kijkt of dat wat je wilt wel kan, of dat je iets wilt en dat het dus maar moet kunnen. Dat laatste is asociaal egoistisch. Drumstellen in een rijtjeshuis zijn geen vanzelfsprekendheid, had je het maar verder moeten schoppen dan een rijtjeshuis. Of zelf in een hutje op de hei gaan wonen als je alle vrijheid wil om lawaai te maken maar die niet kunt betalen.
Grin, nou in zekere zin heb je daar helemaal gelijk inquote:Op vrijdag 25 september 2009 15:53 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik zeg dat wel eens tegen vrienden, volgend huis wordt een vrijstaand huis, kan ik eindelijk de muziek weer lekker hard draaien. Maar ik begrijp van diverse mensen hier dat ik dat nu al kan en dat iemand die er last van heeft (tussen 08:00 en 22:00 uiteraard) maar op de hei moet gaan wonen. Mooi!
Ja, dat kan ja, maar daar voel ik mij dan niet prettig bij, omdat ik WEET dat andere mensen zich daar makkelijk aan kunnen storen en lang niet iedereen mijn muzieksmaak zal waarderen. En dat heb ik keurig van huis uit meegekregen, opvoeding noemen we dat. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Grin, nou in zekere zin heb je daar helemaal gelijk in
Maar ik denk dat als tussen 8.00 en 22.00 constant stampherrie gaat draaien, dag in en dag uit, dat de buren ook wel een gegronde reden tot klagen hebben
Ja, ik heb ook een nieuwe hobby, action sculptury. Zoiets als action painting, maar dan met blokken marmer. En een pneumatische beitel, ik heb de zwaarste die ze voor de bouw fabriceren. Het stuift nogal en ik zweet me kapot, dus de rapen moeten tegen mekaar open en ik heb een industriele ventilator van 120 doorsnee gekocht. Dat is op termijn goedkoper dan een atelier huren. Leuk voor kinderen ook, mijn neefjes en nichtjes zijn er al bijna aan toe om het zelf te doen. Ik heb ze al beloofd dat ze altijd bij mij terecht kunnen voor hun creatieve ontwikkeling als ik weg ben. En het puin wat er vanaf komt, dat gooi ik natuurlijk ook gewoon over de schutting. Als je daar niet tegen kan moet je maar op de hei gaan wonen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:53 schreef Casos het volgende:
Ik zeg dat wel eens tegen vrienden, volgend huis wordt een vrijstaand huis, kan ik eindelijk de muziek weer lekker hard draaien. Maar ik begrijp van diverse mensen hier dat ik dat nu al kan en dat iemand die er last van heeft (tussen 08:00 en 22:00 uiteraard) maar op de hei moet gaan wonen. Mooi!
En zo hebben buren van een KDV (let op, ik gebruik bewust geen basisschool, die staan er doorgaans al veel langer, maar de KDV's schieten als paddestoelen uit de grond) ook in sommige gevallen een gegronde reden tot klagen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Maar ik denk dat als tussen 8.00 en 22.00 constant stampherrie gaat draaien, dag in en dag uit, dat de buren ook wel een gegronde reden tot klagen hebben
Mên, is het principe van redelijkheid nou zo moeilijk te begrijpen?quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dankjewel. Ik verkeer in zo'n situatie, KDV pal achter mijn tuin en in de zomer niet te doen met ramen en deuren open. Mensen hier lopen de boel af te leiden met opmerkingen alsof we last van alle kinderen overal hebben, dat vind ik onredelijk.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:08 schreef Casos het volgende:
[..]
En zo hebben buren van een KDV (let op, ik gebruik bewust geen basisschool, die staan er doorgaans al veel langer, maar de KDV's schieten als paddestoelen uit de grond) ook in sommige gevallen een gegronde reden tot klagen.
Neem nu zo'n jaren 60 vierkant woonblok met de tuinen achter allemaal naar elkaar en zo'n smal paadje om in je achtertuin te komen met de fiets. Allemaal woonhuizen met één uitzondering, dat is een KDV geworden en de achtertuin de speelplaats. Zeg maar dag tegen de rust die je normaal gesproken in zo'n situatie hebt. De huizen schermen de meeste geluiden van de stad/snelwegen/trein keurig af, maar het gekrijs van de spelende kinderen blijft mooi galmen.
Ik kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die zich daar aan storen.
Ik word ook een beetje moe van mensen die van mening zijn dat kinderen met gekrijs geen overlast kunnen veroorzaken. Ik heb genoeg blagen gezien, waarmee ik zelfs van antonwachter een kinderhater kan maken. Ik persoonlijk stoor mij er niet snel aan, maar kan mij goed voorstellen dat anderen er wel last van hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankjewel. Ik verkeer in zo'n situatie, KDV pal achter mijn tuin en in de zomer niet te doen met ramen en deuren open. Mensen hier lopen de boel af te leiden met opmerkingen alsof we last van alle kinderen overal hebben, dat vind ik onredelijk.
Precies, en zoals Igen het ook al zei, er moet een grens van redelijkheid zijn en de bereidheid om wat van elkaar te accepteren maar vooral dat laatste lijkt tegenwoordig wel ontzettend moeilijk te zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:45 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik word ook een beetje moe van mensen die van mening zijn dat kinderen met gekrijs geen overlast kunnen veroorzaken. Ik heb genoeg blagen gezien, waarmee ik zelfs van antonwachter een kinderhater kan maken. Ik persoonlijk stoor mij er niet snel aan, maar kan mij goed voorstellen dat anderen er wel last van hebben.
Ik stoor me er ook niet snel aan. Maar dit KDV is open van 7.30 tot 19.00 en het grootste deel van de dag spelen de kinderen buiten. Dat is me een snerpende herrie van jewelste en daarom snap ik ook werkelijk de afschaffing van de geluidsnorm niet.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:45 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik word ook een beetje moe van mensen die van mening zijn dat kinderen met gekrijs geen overlast kunnen veroorzaken. Ik heb genoeg blagen gezien, waarmee ik zelfs van antonwachter een kinderhater kan maken. Ik persoonlijk stoor mij er niet snel aan, maar kan mij goed voorstellen dat anderen er wel last van hebben.
Zelf nooit kind geweest?quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:09 schreef Igen het volgende:
Kinderen die de hele dag buiten wie-kan-het-hardst-krijsen spelen, is NIET redelijk.
etc.
Da's waarschijnlijk wel waar maar wat ook waar is dat er nu een grote groep is die er bewust voor kiezen om geen kinderen te nemen en die groep zal al snel wat minder geporteerd zijn van andermans kroost.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar waarschijnlijk werd er toen een stuk minder geklaagd. Mensen worden steeds onverdraagzamer.
Fijn dat je dat zo zeker stelt. Het is alleen niet waar. Het KDV hier zet de kinderen het hele jaar door de hele dag door zoveel mogelijk buiten. Het verblijf binnen is namelijk niet erg groot en ook niet goed geventileerd; in de zomer wordt het daarbinnen erg warm. Hun problemen (lees: geldbesparing) worden dus op onze borden geschoven.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En op een kinderdagverblijf zijn kinderen niet de hele dag buiten, net als op een school niet.
Vroeger hoorde je echt overal kinderen buiten spelen en er was niemand die zich druk maakte over het geluid. Kinderen MOESTEN ook buitenspelen want dat werd toen pedagogisch verantwoord geacht.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat moet het vroeger toch zwaar zijn geweest, vóór de tv en de computerspelletjes, de hele dagen kinderen die zich buiten vermaakten.
Maar waarschijnlijk werd er toen een stuk minder geklaagd. Mensen worden steeds onverdraagzamer.
Juist wel, dat wil zeggen dat het opgevoed moet worden en gecorrigeerd moet worden. Het zijn de volwassenen aan wie er eisen gesteld moeten worden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mag een kind svp nog kind zijn, ipv er dezelfde eisen aan te stellen als aan een volwassene.
Zou je denken? Ik heb als kind in geen een rijtjeshuis ooit een drumstel zien staan, maar in menig kelder wel. Toen hoorde dat niet, nu is het kennelijk een grondrecht om de buurt lastig te vallen met het gebrek aan talent van je gebroed. Kennelijk waren er veel minder asocialen om te verdragen.quote:Maar waarschijnlijk werd er toen een stuk minder geklaagd. Mensen worden steeds onverdraagzamer.
Ben blij dat het een drumstel is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Zou je denken? Ik heb als kind in geen een rijtjeshuis ooit een drumstel zien staan, maar in menig kelder wel. Toen hoorde dat niet, nu is het kennelijk een grondrecht om de buurt lastig te vallen met het gebrek aan talent van je gebroed. Kennelijk waren er veel minder asocialen om te verdragen.
Ik gok dat hij een verbod heeft om bij kinderen in de buurt te komen...quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ga nou eens lekker buiten spelen met de kinderen
Jazeker wel.quote:
En dat gebeurt dan ook. Er zijn afspraken over gemaakt met beide buren. De ramen blijven dicht als hij drumt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:16 schreef Svyatagor het volgende:
Dicht op elkaar wonen betekent rekening met elkaar houden. Dus enerzijds inderdaad niet de hele dag door trompet spelen met het raam open, maar op gezette tijden en met de ramen dicht,
Er werd vooral een stuk minder geschreeuwd. Het is tegenwoordig vrij moeilijk om kinderen te vinden die niet SCHREEUWEN OOK AL STAAN ZE EEN METER VAN ELKAAR AF. MAAR JA DAT MOET KUNNEN, DAT SCHIJNT ER (TEGENWOORDIG) ALLEMAAL MAAR BIJ TE MOETEN HOREN!!!! WAAROM ZOU JE JE KINDEREN OOK MAAR EEN KLEIN BEETJE OPVOEDEN, HE? NEE HOOR< GIL MAAR DE HELE TIJD OP DE TOPPEN VAN JE LONGEN, JE BENT KIND TENSLOTTE.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Echt belachelijk inderdaad. In Engeland heb je dat ook in restaurants: Een family-room. Heb je kinderen onder de 14, dan moet je daar gaan zitten, omdat ze bang zijn dat anderen last kunnen hebben van kinderstemmetjes.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
Navrant in dit verband, je ziet nu ook al vakanties aangeboden waarbij hotels adverteren dat ze kind-vrij zijn.
Filkker zelf op, egoïstquote:Op vrijdag 25 september 2009 15:09 schreef Verbal het volgende:
Wij hebben een stelletje kutmongolen beneden ons wonen met een hoerenkind dat tot 's avonds laat op de toppen van zijn longen loopt te krijsen. Laat die v/d/ Laan lekker opflikkeren met 'kinderstemmen' zijn geen overlast
V.
Hihi, hier langs jaren terug: Jody Bernal op zondagmorgen, keer of 10 achter elkaar: "que si, que non"quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:15 schreef HarryP het volgende:
[..]
Ben blij dat het een drumstel is.
Sommige wat oudere kinderen (tieners) laten zonder een druppel moeite hun stereo een paar uur aan staan op een onzinnig hoog volume.
Ben ik met je eens. Maar volgens mij doen kinderen daar geen wedstrijdjes in. En gaat het topic daar niet over. Het gaat de klagers gewoon om lawaai van een speelplaats.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Jazeker wel.
Maar mij lijkt het de normaalste zaak van de wereld dat een leraar / begeleider ingrijpt als een paar kinderen het écht te bont maken, bijvoorbeeld als ze dus letterlijk een wedstrijdje hard krijsen doen. Dat doen kinderen echt niet aan de lopende band, dus het is een kleine moeite om in dit soort gevallen in te grijpen om onnodige overlast te voorkomen.
En ik ben een egoïst, omdatquote:Op vrijdag 25 september 2009 17:38 schreef qonmann het volgende:
[..]
Filkker zelf op, egoïst
Of ga verhuizen
Dan moet je toch eens wat beter opletten.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar volgens mij doen kinderen daar geen wedstrijdjes in.
Jawel, daar gaat het topic ook over. Een goede verstandhouding moet namelijk van twee kanten komen. De schoolleiding moet haar verantwoordelijkheid nemen en buitensporig overlastgevend gedrag van kinderen aanpakken, en de omwonenden moeten normale geluiden van spelende kinderen accepteren.quote:En gaat het topic daar niet over. Het gaat de klagers gewoon om lawaai van een speelplaats.
Ik heb toch echt de indruk dat het gaat om kinderen die bijvoorbeeld tikkertje spelen. Als een basisschool speelkwartier heeft dan zijn er zo'n 200 kinderen buiten, op één speelplein. Tja, dat geeft nogal wat geluid. Als je buiten bent. Zit je echter gewoon binnenshuis, dan valt dat zat mee.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan moet je toch eens wat beter opletten.
[..]
Jawel, daar gaat het topic ook over. Een goede verstandhouding moet namelijk van twee kanten komen. De schoolleiding moet haar verantwoordelijkheid nemen en buitensporig overlastgevend gedrag van kinderen aanpakken, en de omwonenden moeten normale geluiden van spelende kinderen accepteren.
Wat is dat nu voor flauwe opmerking? Blijkbaar ben ik niet de enige die het vervelend vindt en ik heb nog nooit iemand ontmoet die krijsende kinderen plezierig vindt om naar te luisteren, vandaar dat ik me niet voor kan stellen dat er mensen zijn die het wel leuk vinden.quote:Op donderdag 24 september 2009 19:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Als jij je het niet kunt voorstellen, dan wordt het tijd voor een bezoekje aan de psycholoog.
Want zoals ik al eerder zei, ik heb anderhalf jaar pal naast een school gewoond en heb het lawaai van de kinderen nooit als storend ervaren. En waar ik nu woon spelen ook bijna elke dag kinderen voor de deur, zoals nu op dit moment bijvoorbeeld, en dat boeit me ook geen reet.
En ik sta dus versteld ervan dat jullie allemaal zulke ouwe, verzuurde, vervelende buurmannen zijn die er niet tegen kunnen als spelende kinderen plezier hebben.![]()
Meen je dat nou serieus?quote:Op vrijdag 25 september 2009 08:35 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Ik kan geen begrip opbrengen voor mensen die zich irriteren aan kindergeluid. Sterker nog, aan dat soort mensen zit een heel raar steekje los. Als een volwassene zich op dezelfde manier zou gedragen (buiten om het hardst gillen, door de supermarkt fietsen, etc.) zou iedereen zich ook afvragen of ie wel spoorde. Maar als een kind het doet is het normaal? Gek he, dat die kinderen van die asociale pubers en volwassenen worden?
[quote]Op vrijdag 25 september 2009 09:35 schreef Gia het volgende:
Schreeuwen met als doel herrie te maken, hoeft ook inderdaad niet. Als een groepje kinderen op straat loopt te spelen, schreeuwen ze ook niet.
Schreef ik de rest van die post voor de kat z'n kut, of wat?quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:30 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor flauwe opmerking? Blijkbaar ben ik niet de enige die het vervelend vindt en ik heb nog nooit iemand ontmoet die krijsende kinderen plezierig vindt om naar te luisteren, vandaar dat ik me niet voor kan stellen dat er mensen zijn die het wel leuk vinden.
Maar goed, misschien verklaart het gebrek aan niveau waarom je je zo op je plaats voelt in de buurt van kleine kinderen.
Maar dat is ook het probleem. Ze gooien ergens een school neer of een KDV en dat dat enige hinder veroorzaakt, zou op zich niet erg zijn als er ook iets positiefs tegenover stond. Maar dat is niet zo. Je woont er in de buurt en het enige wat je ervan hebt is last: herrie, parkeeroverlast, onveilige verkeerssituaties, kinderen die onderweg van/naar school/KDV hun afval voor jouw deur flikkeren (al dan niet met hun ouders erbij) of nog even belletje trek spelen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:04 schreef brilkikker het volgende:
[..]
Waarom kunnen de mensen nooit een middenweg vinden ... Als de scholen proberen het aantal decibel omlaag te brengen (wat nooit geheel naar nul kan) en de omwonenden wat toleranter..
Ja, de rest van de post schreef je voor de kat z'n kut. Het eerste deel ook, want wat mij betreft ben je gewoon respectloos en nog onverdraagzamer dan de grootste kinderhater.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Schreef ik de rest van die post voor de kat z'n kut, of wat?
Lees dus eens verder dan de eerste regel voor je een antwoord geeft dat nergens op slaat.
Wij woonden in een gehorige flat dus het was voor mij heel normaal om rustig te doen thuis. Thuis zat ik achter de computer of ik las, spelen deden we buiten. Dat was een buurt met vrij veel ruimte, dus dat scheelt wel.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Aan iedereen die zich stoort aan het geluid van kinderen:
Denk eens terug aan toen jij kind was.
Was jij toen ook altijd stil? Hoe zou jij het destijds gevonden hebben als je gezegd werd dat je geen geluid mag maken omdat de buren het storend vinden?
Fijn discussiëren zo.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:36 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja, de rest van de post schreef je voor de kat z'n kut. Het eerste deel ook, want wat mij betreft ben je gewoon respectloos en nog onverdraagzamer dan de grootste kinderhater.
Waarom heb jij last van een gescheiden ruimte? MOETEN anderen dan met jouw nageslacht worden geconfronteerd?quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt belachelijk inderdaad. In Engeland heb je dat ook in restaurants: Een family-room. Heb je kinderen onder de 14, dan moet je daar gaan zitten, omdat ze bang zijn dat anderen last kunnen hebben van kinderstemmetjes.
Wij nemen onze kinderen al vanaf 6 jaar oud mee naar restaurants, nog nooit ook maar één klacht gehad. Ze bestellen (ook toen al) volwassen eten, geen kindermenuutjes dus, en blijven netjes op hun plaats zitten.
En zelfs al komt er een kleintje van een andere tafel bij ons even kletsen, stoor ik me daar nog niet aan.
Paar jaar terug ook al zo'n topic: Iemand had 's middags een eind door de bossen gefietst en aan de rand van het bos was een cafeetje. Hij daar naar binnen voor een beker chocomelk. Liepen daar toch.....KINDEREN rond. Schandalig!! Ouders die in de bossen wandelen mogen niet met hun kinderen even wat drinken in een cafeetje. Dat doen ze maar thuis!!!
Dat soort gezeur dus.
Dat inderdaad. Wat een gelul allemaal. En die zeikerds waren vroeger muisstil zeker. En het getuigt inderdaad van goed fatsoen om dan met allerhande zooi te gaan gooien.quote:Op donderdag 24 september 2009 15:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ben je mal... dan moeten ze zich aanpassen
Vroegah, toen kinderen nog muisjestil buitenspeelde... Ow wachtVroeger maakten we minstens zoveel lawaai tijdens speelkwartier. Ik heb in de jaren '80 nog nooit een juf horen zeggen dat we stiller moesten zijn, vroegah mocht je tenminste nog gewoon buitenspelen zonder dat er meteen iemand over kwam zeiken.
Het gaat in dit topic om een kinderdagverblijf. Daar komen kinderen van werkende ouders die nog niet naar school gaan, zeer jonge kinderen dus, tot 4 jaar. Ze kunnen vaak nog niet eens praten en kunnen zich alleen maar uiten door te huilen, krijsen en gillen. Laat staan dat een begeleider zo'n jong kind duidelijk kan maken een beetje stil te doen als het buiten is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Jazeker wel.
Maar mij lijkt het de normaalste zaak van de wereld dat een leraar / begeleider ingrijpt als een paar kinderen het écht te bont maken, bijvoorbeeld als ze dus letterlijk een wedstrijdje hard krijsen doen. Dat doen kinderen echt niet aan de lopende band, dus het is een kleine moeite om in dit soort gevallen in te grijpen om onnodige overlast te voorkomen.
Waarom zouden er geen plaatsen mogen zijn waar kinderen niet mogen komen? Alsof iedere gelegenheid in heel de wereld maar kindvriendelijk zou moeten zijn... Er zijn genoeg plekken voor kinderen, waarom zou je je dan druk maken over die 15m2 die vrijgehouden wordt voor mensen die daar geen zin in hebben? Voor mensen die niet van kinderen houden is bijna geen ruimte, moet je dan nog moeilijk doen over dat kleine beetje wat er wel is?quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt belachelijk inderdaad. In Engeland heb je dat ook in restaurants: Een family-room. Heb je kinderen onder de 14, dan moet je daar gaan zitten, omdat ze bang zijn dat anderen last kunnen hebben van kinderstemmetjes.
Je bent er een goed voorbeeld van.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Er werd vooral een stuk minder geschreeuwd. Het is tegenwoordig vrij moeilijk om kinderen te vinden die niet SCHREEUWEN OOK AL STAAN ZE EEN METER VAN ELKAAR AF. MAAR JA DAT MOET KUNNEN, DAT SCHIJNT ER (TEGENWOORDIG) ALLEMAAL MAAR BIJ TE MOETEN HOREN!!!! WAAROM ZOU JE JE KINDEREN OOK MAAR EEN KLEIN BEETJE OPVOEDEN, HE? NEE HOOR< GIL MAAR DE HELE TIJD OP DE TOPPEN VAN JE LONGEN, JE BENT KIND TENSLOTTE.
V.
Ik heb ook een baby, en ben ook eens uit eten geweest en dat hij heel erg begon te huilen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:56 schreef Maeghan het volgende:
Overigens vorige week inderdaad nog ergens anders gaan zitten omder er in een restaurant mensen zaten met een huilende baby. En dan bedoel ik niet pruttelen, maar voluit. Verschrikkelijk, het krijst zijn longen uit zijn lijf, pa en moe eten gezellig door en jij zit in het gekrijs wat door merg en been gaat.
Misschien niet overal, maar de basisscholen hier in de wijk houden elk voorjaar een opruimactie in de wijk, onder toezicht van parkwachters van de gemeente. De school waar mijn kinderen opgezeten hebben, houden ook jaarlijks een kerstmanden-actie, voor de senioren en zieken in de wijk, ook weer in samenwerking met de wijkzorg. (Die geven de adressen door) Een plaatselijke groenteman levert de fruitmanden en folie, de kinderen nemen blikjes en fruit van thuis mee, de appelboer levert nog wat appels, de ouderraad maakt de manden en de kinderen brengen ze rond in de wijk.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:35 schreef Maeghan het volgende:
Als die school nou ook eens zou zorgen dat die kinderen weleens met de klas buiten de deur kwamen en bijvoorbeeld iets voor de omgeving zou doen, dan zou het al schelen. Wij moesten weleens kerststukjes maken voor buurtbewoners of zo, of voor het lokale bejaardentehuis. Nou, ik heb hier nog nooit ook maar enige bijdrage van de school aan de buurt gezien of bijv. een les om die kinderen bij te brengen dat er ook dieren leven in de sloot hier en dat je daar dus je chipszakje niet in moet gooien - wij gingen ook naar de waterkant om daar beestjes te vangen, dan leer je tenminste nog enig respect voor je omgeving te hebben. Maar dat is tegenwoordig niet meer.
Mijn kinderen lusten alles. Gaan al van kleins af aan mee, als we gaan uit eten, maakt niet uit waar. Chinees (regelmatig), Japans (2 jaar geleden), Algerijns, Mexicaans, Mongools enz...quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:46 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Waarom heb jij last van een gescheiden ruimte? MOETEN anderen dan met jouw nageslacht worden geconfronteerd?
Zoals ik al zei: Maakt niet uit welk restaurant, ze gaan gewoon altijd al mee. Ook kinderen moeten eten!quote:Het hangt helemaal van het restaurant af en hoe druk de kinderen zijn. Gelukkig is meestal wel te voorspellen waar je ze tegenkomt. Als ik eens in een veredeld pannenkoekenhuis kom dan verwacht ik wel kinderen maar ga ik Indiaas of Ethiopisch eten dan zitten er soms wat buitenlandse kinderen maar nooit van die onopgevoede Hollandse schreeuwerds. Zal ook wel iets met smaak te maken hebben.
Nee, de oudste gaat liever zonder ouders naar de kroeg. Ze willen ook niet meer mee de kermis over met ons. Ze gaan weleens met een groepje naar een poolcafé, waar zo'n 25 pooltafels staan, en nog een zooi snookertafels.quote:Ik hoop trouwens niet dat je ze ook mee naar de kroeg neemt, want daar zie ik je ook nog wel toe in staat
Maak helaas vaak genoeg mee dat ouders helemaal niets doen hoor. Als ik iemand zie stoppen met eten en vervolgens het kind aandacht geven of zie dat het kind daarna bijv. eten of een schone luier krijgt en weer stil is of zie dat iemand even wegloopt met het kind, vijf minuutjes naar buiten loopt, of wat dan ook, dan zie ik ook wel dat iemand er wat aan probeert te doen. Dat een kind geen machine is snap ik ook wel. Maar veel ouders doen gewoon niks. In dat restaurant vorige week ook, ze kéken letterlijk niet eens in de richting van het kind. Dat snap ik niet hoor. Ik heb niks met kinderen, maar als ik een kind hoor huilen schieten de stresshormonen door m'n lichaam, ik kan dan gewoon niet blijven zitten. Dat je dat als ouder dan niet hebt en rustig blijft eten, snap ik niet. Ik zou geen hap door m'n keel krijgen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb ook een baby, en ben ook eens uit eten geweest en dat hij heel erg begon te huilen.
En soms kun je doen wat je wilt, en wordt je kleintje niet stil. Maar om dan maar het restaurant uit te lopen zonder een hap van je betaalde eten te hebben genomen gaat wat te ver.
Voorlopig doen we het niet meer, maar voor de ouders zelf is het minstens net zo vervelend.
Mijn ouders namen me ook overal mee naar toe hoor. Maar ik mocht niet van tafel behalve voor toiletbezoek en moest netjes eten. Ik mocht echt niet rennen en spelen in een restaurant, dat zie je tegenwoordig toch vaak. Als ik ergens lang moest zitten kreeg ik een nieuw kleurboek en gingen m'n kleurpotloden mee.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn kinderen lusten alles. Gaan al van kleins af aan mee, als we gaan uit eten, maakt niet uit waar. Chinees (regelmatig), Japans (2 jaar geleden), Algerijns, Mexicaans, Mongools enz...
Niemand die last van ze heeft. Ook niet toen ze nog klein waren.
Dat vind ik dus hartstikke goed van de school en zouden ze echt op meer plekken mogen doen. M.i. is het niet gek dat mensen niet met elkaar overweg kunnen als ze nooit iets positiefs voor elkaar doen en alleen met elkaar in aanraking komen als er iets fout gaat.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien niet overal, maar de basisscholen hier in de wijk houden elk voorjaar een opruimactie in de wijk, onder toezicht van parkwachters van de gemeente. De school waar mijn kinderen opgezeten hebben, houden ook jaarlijks een kerstmanden-actie, voor de senioren en zieken in de wijk, ook weer in samenwerking met de wijkzorg. (Die geven de adressen door) Een plaatselijke groenteman levert de fruitmanden en folie, de kinderen nemen blikjes en fruit van thuis mee, de appelboer levert nog wat appels, de ouderraad maakt de manden en de kinderen brengen ze rond in de wijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |