abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73102283
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:16 schreef ShadyLane het volgende:
Ik wil me ook niet graag laten beperken in mijn muzikale ontwikkeling, maar wil tevens mijn verantwoordelijkheid nemen mbt buren. En opeens heb je het dan: je koopt een electronisch drumstel.
Bijvoorbeeld, en anders maar geen drumstel. Of een weekje klussen met geluidsisolatie zodat je de oppervlakte van de je drumkamer halveert. Jouw hobby, jij moet de opofferingen doen.

Het gaat erom of je kijkt of dat wat je wilt wel kan, of dat je iets wilt en dat het dus maar moet kunnen. Dat laatste is asociaal egoistisch. Drumstellen in een rijtjeshuis zijn geen vanzelfsprekendheid, had je het maar verder moeten schoppen dan een rijtjeshuis. Of zelf in een hutje op de hei gaan wonen als je alle vrijheid wil om lawaai te maken maar die niet kunt betalen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73102413
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld, en anders maar geen drumstel. Of een weekje klussen met geluidsisolatie zodat je de oppervlakte van de je drumkamer halveert. Jouw hobby, jij moet de opofferingen doen.

Het gaat erom of je kijkt of dat wat je wilt wel kan, of dat je iets wilt en dat het dus maar moet kunnen. Dat laatste is asociaal egoistisch. Drumstellen in een rijtjeshuis zijn geen vanzelfsprekendheid, had je het maar verder moeten schoppen dan een rijtjeshuis. Of zelf in een hutje op de hei gaan wonen als je alle vrijheid wil om lawaai te maken maar die niet kunt betalen.
Ik zeg dat wel eens tegen vrienden, volgend huis wordt een vrijstaand huis, kan ik eindelijk de muziek weer lekker hard draaien. Maar ik begrijp van diverse mensen hier dat ik dat nu al kan en dat iemand die er last van heeft (tussen 08:00 en 22:00 uiteraard) maar op de hei moet gaan wonen. Mooi!
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:01:01 #203
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73102633
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:53 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik zeg dat wel eens tegen vrienden, volgend huis wordt een vrijstaand huis, kan ik eindelijk de muziek weer lekker hard draaien. Maar ik begrijp van diverse mensen hier dat ik dat nu al kan en dat iemand die er last van heeft (tussen 08:00 en 22:00 uiteraard) maar op de hei moet gaan wonen. Mooi!
Grin, nou in zekere zin heb je daar helemaal gelijk in
Maar ik denk dat als tussen 8.00 en 22.00 constant stampherrie gaat draaien, dag in en dag uit, dat de buren ook wel een gegronde reden tot klagen hebben
(Un)masking for the greater good.
pi_73102740
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:01 schreef Natalie het volgende:

[..]

Maar ik denk dat als tussen 8.00 en 22.00 constant stampherrie gaat draaien, dag in en dag uit, dat de buren ook wel een gegronde reden tot klagen hebben
Ja, dat kan ja, maar daar voel ik mij dan niet prettig bij, omdat ik WEET dat andere mensen zich daar makkelijk aan kunnen storen en lang niet iedereen mijn muzieksmaak zal waarderen. En dat heb ik keurig van huis uit meegekregen, opvoeding noemen we dat. Zouden meer mensen moeten doen.
pi_73102818
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:53 schreef Casos het volgende:
Ja, ik heb ook een nieuwe hobby, action sculptury. Zoiets als action painting, maar dan met blokken marmer. En een pneumatische beitel, ik heb de zwaarste die ze voor de bouw fabriceren. Het stuift nogal en ik zweet me kapot, dus de rapen moeten tegen mekaar open en ik heb een industriele ventilator van 120 doorsnee gekocht. Dat is op termijn goedkoper dan een atelier huren. Leuk voor kinderen ook, mijn neefjes en nichtjes zijn er al bijna aan toe om het zelf te doen. Ik heb ze al beloofd dat ze altijd bij mij terecht kunnen voor hun creatieve ontwikkeling als ik weg ben. En het puin wat er vanaf komt, dat gooi ik natuurlijk ook gewoon over de schutting. Als je daar niet tegen kan moet je maar op de hei gaan wonen.
pi_73102832
quote:

[..]

En zo hebben buren van een KDV (let op, ik gebruik bewust geen basisschool, die staan er doorgaans al veel langer, maar de KDV's schieten als paddestoelen uit de grond) ook in sommige gevallen een gegronde reden tot klagen.

Neem nu zo'n jaren 60 vierkant woonblok met de tuinen achter allemaal naar elkaar en zo'n smal paadje om in je achtertuin te komen met de fiets. Allemaal woonhuizen met één uitzondering, dat is een KDV geworden en de achtertuin de speelplaats. Zeg maar dag tegen de rust die je normaal gesproken in zo'n situatie hebt. De huizen schermen de meeste geluiden van de stad/snelwegen/trein keurig af, maar het gekrijs van de spelende kinderen blijft mooi galmen.

Ik kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die zich daar aan storen.
pi_73102861
quote:

[..]

Mên, is het principe van redelijkheid nou zo moeilijk te begrijpen?

Eens per week een mooi muzieknummer hard aanzetten, op klaarlichte dag, is WEL redelijk.
Eens per week een mooi muzieknummer hard aanzetten, in het holst van de nacht, is NIET redelijk.
Elke dag de hele dag de radio keihard aan, is NIET redelijk.

Elke dag een kwartiertje trompetteren met de ramen dicht, is WEL redelijk.
Elke dag in een rijtjeshuis met de ramen open een uur drummen, is NIET redelijk.

Kinderen die in de schoolpauze buiten spelen en bij pakkertje etc. lawaai maken, is WEL redelijk.
Kinderen die de hele dag buiten wie-kan-het-hardst-krijsen spelen, is NIET redelijk.

etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 16:10:34 ]
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2009 @ 16:35:07 #208
137949 Disana
pi_73103493
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:08 schreef Casos het volgende:

[..]

En zo hebben buren van een KDV (let op, ik gebruik bewust geen basisschool, die staan er doorgaans al veel langer, maar de KDV's schieten als paddestoelen uit de grond) ook in sommige gevallen een gegronde reden tot klagen.

Neem nu zo'n jaren 60 vierkant woonblok met de tuinen achter allemaal naar elkaar en zo'n smal paadje om in je achtertuin te komen met de fiets. Allemaal woonhuizen met één uitzondering, dat is een KDV geworden en de achtertuin de speelplaats. Zeg maar dag tegen de rust die je normaal gesproken in zo'n situatie hebt. De huizen schermen de meeste geluiden van de stad/snelwegen/trein keurig af, maar het gekrijs van de spelende kinderen blijft mooi galmen.

Ik kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die zich daar aan storen.
Dankjewel. Ik verkeer in zo'n situatie, KDV pal achter mijn tuin en in de zomer niet te doen met ramen en deuren open. Mensen hier lopen de boel af te leiden met opmerkingen alsof we last van alle kinderen overal hebben, dat vind ik onredelijk.
pi_73103753
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Dankjewel. Ik verkeer in zo'n situatie, KDV pal achter mijn tuin en in de zomer niet te doen met ramen en deuren open. Mensen hier lopen de boel af te leiden met opmerkingen alsof we last van alle kinderen overal hebben, dat vind ik onredelijk.
Ik word ook een beetje moe van mensen die van mening zijn dat kinderen met gekrijs geen overlast kunnen veroorzaken. Ik heb genoeg blagen gezien, waarmee ik zelfs van antonwachter een kinderhater kan maken. Ik persoonlijk stoor mij er niet snel aan, maar kan mij goed voorstellen dat anderen er wel last van hebben.
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:45:55 #210
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73103762
Zeg Anton, als je werkelijk niets beters kan toevoegen, ga dan een ban aanvragen of zo...
censuur :O
pi_73103813
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:45 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik word ook een beetje moe van mensen die van mening zijn dat kinderen met gekrijs geen overlast kunnen veroorzaken. Ik heb genoeg blagen gezien, waarmee ik zelfs van antonwachter een kinderhater kan maken. Ik persoonlijk stoor mij er niet snel aan, maar kan mij goed voorstellen dat anderen er wel last van hebben.
Precies, en zoals Igen het ook al zei, er moet een grens van redelijkheid zijn en de bereidheid om wat van elkaar te accepteren maar vooral dat laatste lijkt tegenwoordig wel ontzettend moeilijk te zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2009 @ 16:49:29 #212
137949 Disana
pi_73103844
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:45 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik stoor me er ook niet snel aan. Maar dit KDV is open van 7.30 tot 19.00 en het grootste deel van de dag spelen de kinderen buiten. Dat is me een snerpende herrie van jewelste en daarom snap ik ook werkelijk de afschaffing van de geluidsnorm niet.
pi_73103910
Leuke is dat als deze kinderen ietsiepietsie ouder zijn en met een paar vriendjes op straat gezellig staan te praten, types als antonwachter gaan praten over hangjeugd .... hey, waar ben je dan met je tolerantie?
pi_73103987
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:09 schreef Igen het volgende:

Kinderen die de hele dag buiten wie-kan-het-hardst-krijsen spelen, is NIET redelijk.

etc.
Zelf nooit kind geweest?

En op een kinderdagverblijf zijn kinderen niet de hele dag buiten, net als op een school niet.
Ik woon in een straat met één school en een kinderdagverblijf, en nog een straat verderop is nog een school.
Ja, tijdens de pauzes is er wel eens wat meer lawaai, en als het mooi weer is ook, maar kinderen zijn echt niet bezig de hele dag 'wie kan het hardste krijsen' te spelen. Mag een kind svp nog kind zijn, ipv er dezelfde eisen aan te stellen als aan een volwassene.

Wat moet het vroeger toch zwaar zijn geweest, vóór de tv en de computerspelletjes, de hele dagen kinderen die zich buiten vermaakten.
Maar waarschijnlijk werd er toen een stuk minder geklaagd. Mensen worden steeds onverdraagzamer.
pi_73104117
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

Maar waarschijnlijk werd er toen een stuk minder geklaagd. Mensen worden steeds onverdraagzamer.
Da's waarschijnlijk wel waar maar wat ook waar is dat er nu een grote groep is die er bewust voor kiezen om geen kinderen te nemen en die groep zal al snel wat minder geporteerd zijn van andermans kroost.

Als je kinderen hebt zal je zeggen "ach, het zijn kinderen en die spelen nou eenmaal", als kinderloze zal je zeggen "Ja, maar dat hoeft toch niet mijn probleem te zijn, hou je kinderen lekker bij je als je het zo leuk vind".
De waarheid ligt ergens in het midden.

Navrant in dit verband, je ziet nu ook al vakanties aangeboden waarbij hotels adverteren dat ze kind-vrij zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 17:01:15 ]
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2009 @ 17:03:05 #216
137949 Disana
pi_73104185
quote:

[..]

En op een kinderdagverblijf zijn kinderen niet de hele dag buiten, net als op een school niet.

Fijn dat je dat zo zeker stelt. Het is alleen niet waar. Het KDV hier zet de kinderen het hele jaar door de hele dag door zoveel mogelijk buiten. Het verblijf binnen is namelijk niet erg groot en ook niet goed geventileerd; in de zomer wordt het daarbinnen erg warm. Hun problemen (lees: geldbesparing) worden dus op onze borden geschoven.
pi_73104237
quote:

[..]

Wat moet het vroeger toch zwaar zijn geweest, vóór de tv en de computerspelletjes, de hele dagen kinderen die zich buiten vermaakten.
Vroeger hoorde je echt overal kinderen buiten spelen en er was niemand die zich druk maakte over het geluid. Kinderen MOESTEN ook buitenspelen want dat werd toen pedagogisch verantwoord geacht.
pi_73104240
quote:

Mag een kind svp nog kind zijn, ipv er dezelfde eisen aan te stellen als aan een volwassene.
Juist wel, dat wil zeggen dat het opgevoed moet worden en gecorrigeerd moet worden. Het zijn de volwassenen aan wie er eisen gesteld moeten worden.
quote:
Zou je denken? Ik heb als kind in geen een rijtjeshuis ooit een drumstel zien staan, maar in menig kelder wel. Toen hoorde dat niet, nu is het kennelijk een grondrecht om de buurt lastig te vallen met het gebrek aan talent van je gebroed. Kennelijk waren er veel minder asocialen om te verdragen.
pi_73104302
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:06 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Kinderhater.
Ga nou eens lekker buiten spelen met de kinderen, joh, het is mooii weer dus doei
pi_73104481
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:

Zou je denken? Ik heb als kind in geen een rijtjeshuis ooit een drumstel zien staan, maar in menig kelder wel. Toen hoorde dat niet, nu is het kennelijk een grondrecht om de buurt lastig te vallen met het gebrek aan talent van je gebroed. Kennelijk waren er veel minder asocialen om te verdragen.
Ben blij dat het een drumstel is.
Sommige wat oudere kinderen (tieners) laten zonder een druppel moeite hun stereo een paar uur aan staan op een onzinnig hoog volume.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')