abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:46:56 #241
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_73106701
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Echt belachelijk inderdaad. In Engeland heb je dat ook in restaurants: Een family-room. Heb je kinderen onder de 14, dan moet je daar gaan zitten, omdat ze bang zijn dat anderen last kunnen hebben van kinderstemmetjes.

Wij nemen onze kinderen al vanaf 6 jaar oud mee naar restaurants, nog nooit ook maar één klacht gehad. Ze bestellen (ook toen al) volwassen eten, geen kindermenuutjes dus, en blijven netjes op hun plaats zitten.

En zelfs al komt er een kleintje van een andere tafel bij ons even kletsen, stoor ik me daar nog niet aan.

Paar jaar terug ook al zo'n topic: Iemand had 's middags een eind door de bossen gefietst en aan de rand van het bos was een cafeetje. Hij daar naar binnen voor een beker chocomelk. Liepen daar toch.....KINDEREN rond. Schandalig!! Ouders die in de bossen wandelen mogen niet met hun kinderen even wat drinken in een cafeetje. Dat doen ze maar thuis!!!

Dat soort gezeur dus.
Waarom heb jij last van een gescheiden ruimte? MOETEN anderen dan met jouw nageslacht worden geconfronteerd?

Het hangt helemaal van het restaurant af en hoe druk de kinderen zijn. Gelukkig is meestal wel te voorspellen waar je ze tegenkomt. Als ik eens in een veredeld pannenkoekenhuis kom dan verwacht ik wel kinderen maar ga ik Indiaas of Ethiopisch eten dan zitten er soms wat buitenlandse kinderen maar nooit van die onopgevoede Hollandse schreeuwerds. Zal ook wel iets met smaak te maken hebben. Ik hoop trouwens niet dat je ze ook mee naar de kroeg neemt, want daar zie ik je ook nog wel toe in staat
pi_73106847
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ben je mal... dan moeten ze zich aanpassen

Vroegah, toen kinderen nog muisjestil buitenspeelde... Ow wacht Vroeger maakten we minstens zoveel lawaai tijdens speelkwartier. Ik heb in de jaren '80 nog nooit een juf horen zeggen dat we stiller moesten zijn, vroegah mocht je tenminste nog gewoon buitenspelen zonder dat er meteen iemand over kwam zeiken.
Dat inderdaad. Wat een gelul allemaal. En die zeikerds waren vroeger muisstil zeker. En het getuigt inderdaad van goed fatsoen om dan met allerhande zooi te gaan gooien.
pi_73106876
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Jazeker wel.

Maar mij lijkt het de normaalste zaak van de wereld dat een leraar / begeleider ingrijpt als een paar kinderen het écht te bont maken, bijvoorbeeld als ze dus letterlijk een wedstrijdje hard krijsen doen. Dat doen kinderen echt niet aan de lopende band, dus het is een kleine moeite om in dit soort gevallen in te grijpen om onnodige overlast te voorkomen.
Het gaat in dit topic om een kinderdagverblijf. Daar komen kinderen van werkende ouders die nog niet naar school gaan, zeer jonge kinderen dus, tot 4 jaar. Ze kunnen vaak nog niet eens praten en kunnen zich alleen maar uiten door te huilen, krijsen en gillen. Laat staan dat een begeleider zo'n jong kind duidelijk kan maken een beetje stil te doen als het buiten is.
Verder zei iemand hier dat bij hem de kinderen de hele dag buiten vertoeven omdat het binnen te klein en benauwd is, een kdv moet echt aan bepaalde eisen voldoen van de overheid, er zijn strenge controles voor en zo'n kdv zou toch z'n deuren moeten sluiten denk ik.
pi_73106994
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Echt belachelijk inderdaad. In Engeland heb je dat ook in restaurants: Een family-room. Heb je kinderen onder de 14, dan moet je daar gaan zitten, omdat ze bang zijn dat anderen last kunnen hebben van kinderstemmetjes.

Waarom zouden er geen plaatsen mogen zijn waar kinderen niet mogen komen? Alsof iedere gelegenheid in heel de wereld maar kindvriendelijk zou moeten zijn... Er zijn genoeg plekken voor kinderen, waarom zou je je dan druk maken over die 15m2 die vrijgehouden wordt voor mensen die daar geen zin in hebben? Voor mensen die niet van kinderen houden is bijna geen ruimte, moet je dan nog moeilijk doen over dat kleine beetje wat er wel is?

Overigens vorige week inderdaad nog ergens anders gaan zitten omder er in een restaurant mensen zaten met een huilende baby. En dan bedoel ik niet pruttelen, maar voluit. Verschrikkelijk, het krijst zijn longen uit zijn lijf, pa en moe eten gezellig door en jij zit in het gekrijs wat door merg en been gaat.
Sanity is (not) statistical
pi_73107002
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:34 schreef Verbal het volgende:

[..]

Er werd vooral een stuk minder geschreeuwd. Het is tegenwoordig vrij moeilijk om kinderen te vinden die niet SCHREEUWEN OOK AL STAAN ZE EEN METER VAN ELKAAR AF. MAAR JA DAT MOET KUNNEN, DAT SCHIJNT ER (TEGENWOORDIG) ALLEMAAL MAAR BIJ TE MOETEN HOREN!!!! WAAROM ZOU JE JE KINDEREN OOK MAAR EEN KLEIN BEETJE OPVOEDEN, HE? NEE HOOR< GIL MAAR DE HELE TIJD OP DE TOPPEN VAN JE LONGEN, JE BENT KIND TENSLOTTE.

V.
Je bent er een goed voorbeeld van.
pi_73107079
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:56 schreef Maeghan het volgende:

Overigens vorige week inderdaad nog ergens anders gaan zitten omder er in een restaurant mensen zaten met een huilende baby. En dan bedoel ik niet pruttelen, maar voluit. Verschrikkelijk, het krijst zijn longen uit zijn lijf, pa en moe eten gezellig door en jij zit in het gekrijs wat door merg en been gaat.
Ik heb ook een baby, en ben ook eens uit eten geweest en dat hij heel erg begon te huilen.
En soms kun je doen wat je wilt, en wordt je kleintje niet stil. Maar om dan maar het restaurant uit te lopen zonder een hap van je betaalde eten te hebben genomen gaat wat te ver.
Voorlopig doen we het niet meer, maar voor de ouders zelf is het minstens net zo vervelend.
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:59:30 #247
3542 Gia
User under construction
pi_73107083
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:35 schreef Maeghan het volgende:

Als die school nou ook eens zou zorgen dat die kinderen weleens met de klas buiten de deur kwamen en bijvoorbeeld iets voor de omgeving zou doen, dan zou het al schelen. Wij moesten weleens kerststukjes maken voor buurtbewoners of zo, of voor het lokale bejaardentehuis. Nou, ik heb hier nog nooit ook maar enige bijdrage van de school aan de buurt gezien of bijv. een les om die kinderen bij te brengen dat er ook dieren leven in de sloot hier en dat je daar dus je chipszakje niet in moet gooien - wij gingen ook naar de waterkant om daar beestjes te vangen, dan leer je tenminste nog enig respect voor je omgeving te hebben. Maar dat is tegenwoordig niet meer.
Misschien niet overal, maar de basisscholen hier in de wijk houden elk voorjaar een opruimactie in de wijk, onder toezicht van parkwachters van de gemeente. De school waar mijn kinderen opgezeten hebben, houden ook jaarlijks een kerstmanden-actie, voor de senioren en zieken in de wijk, ook weer in samenwerking met de wijkzorg. (Die geven de adressen door) Een plaatselijke groenteman levert de fruitmanden en folie, de kinderen nemen blikjes en fruit van thuis mee, de appelboer levert nog wat appels, de ouderraad maakt de manden en de kinderen brengen ze rond in de wijk.
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:06:29 #248
3542 Gia
User under construction
pi_73107298
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:46 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Waarom heb jij last van een gescheiden ruimte? MOETEN anderen dan met jouw nageslacht worden geconfronteerd?
Mijn kinderen lusten alles. Gaan al van kleins af aan mee, als we gaan uit eten, maakt niet uit waar. Chinees (regelmatig), Japans (2 jaar geleden), Algerijns, Mexicaans, Mongools enz...
Niemand die last van ze heeft. Ook niet toen ze nog klein waren.
quote:
Het hangt helemaal van het restaurant af en hoe druk de kinderen zijn. Gelukkig is meestal wel te voorspellen waar je ze tegenkomt. Als ik eens in een veredeld pannenkoekenhuis kom dan verwacht ik wel kinderen maar ga ik Indiaas of Ethiopisch eten dan zitten er soms wat buitenlandse kinderen maar nooit van die onopgevoede Hollandse schreeuwerds. Zal ook wel iets met smaak te maken hebben.
Zoals ik al zei: Maakt niet uit welk restaurant, ze gaan gewoon altijd al mee. Ook kinderen moeten eten!
quote:
Ik hoop trouwens niet dat je ze ook mee naar de kroeg neemt, want daar zie ik je ook nog wel toe in staat
Nee, de oudste gaat liever zonder ouders naar de kroeg. Ze willen ook niet meer mee de kermis over met ons. Ze gaan weleens met een groepje naar een poolcafé, waar zo'n 25 pooltafels staan, en nog een zooi snookertafels.
Maar ze zijn dan ook al bijna volwassen!
pi_73107374
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:59 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb ook een baby, en ben ook eens uit eten geweest en dat hij heel erg begon te huilen.
En soms kun je doen wat je wilt, en wordt je kleintje niet stil. Maar om dan maar het restaurant uit te lopen zonder een hap van je betaalde eten te hebben genomen gaat wat te ver.
Voorlopig doen we het niet meer, maar voor de ouders zelf is het minstens net zo vervelend.
Maak helaas vaak genoeg mee dat ouders helemaal niets doen hoor. Als ik iemand zie stoppen met eten en vervolgens het kind aandacht geven of zie dat het kind daarna bijv. eten of een schone luier krijgt en weer stil is of zie dat iemand even wegloopt met het kind, vijf minuutjes naar buiten loopt, of wat dan ook, dan zie ik ook wel dat iemand er wat aan probeert te doen. Dat een kind geen machine is snap ik ook wel. Maar veel ouders doen gewoon niks. In dat restaurant vorige week ook, ze kéken letterlijk niet eens in de richting van het kind. Dat snap ik niet hoor. Ik heb niks met kinderen, maar als ik een kind hoor huilen schieten de stresshormonen door m'n lichaam, ik kan dan gewoon niet blijven zitten. Dat je dat als ouder dan niet hebt en rustig blijft eten, snap ik niet. Ik zou geen hap door m'n keel krijgen.

Ik snap ook wel dat je met een kind op stap wil, maar juist dan zou het toch ook fijn zijn als er gescheiden ruimtes waren voor mensen met en zonder kinderen? Hoef je je niet te ergeren aan kinderen als je dat niet wil, en ook niet bang te zijn dat iemand zich stoort aan jouw kind. Lijkt mij juist een goede oplossing.

Verder ligt het ook aan de setting hoor: in een wegrestaurant of pannenkoekenhuis vind ik het wat anders dan in een chique restaurant of om tien uur 's avonds in een eetcafé.

[ Bericht 4% gewijzigd door Maeghan op 25-09-2009 19:13:58 ]
pi_73107477
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn kinderen lusten alles. Gaan al van kleins af aan mee, als we gaan uit eten, maakt niet uit waar. Chinees (regelmatig), Japans (2 jaar geleden), Algerijns, Mexicaans, Mongools enz...
Niemand die last van ze heeft. Ook niet toen ze nog klein waren.
Mijn ouders namen me ook overal mee naar toe hoor. Maar ik mocht niet van tafel behalve voor toiletbezoek en moest netjes eten. Ik mocht echt niet rennen en spelen in een restaurant, dat zie je tegenwoordig toch vaak. Als ik ergens lang moest zitten kreeg ik een nieuw kleurboek en gingen m'n kleurpotloden mee.
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien niet overal, maar de basisscholen hier in de wijk houden elk voorjaar een opruimactie in de wijk, onder toezicht van parkwachters van de gemeente. De school waar mijn kinderen opgezeten hebben, houden ook jaarlijks een kerstmanden-actie, voor de senioren en zieken in de wijk, ook weer in samenwerking met de wijkzorg. (Die geven de adressen door) Een plaatselijke groenteman levert de fruitmanden en folie, de kinderen nemen blikjes en fruit van thuis mee, de appelboer levert nog wat appels, de ouderraad maakt de manden en de kinderen brengen ze rond in de wijk.
Dat vind ik dus hartstikke goed van de school en zouden ze echt op meer plekken mogen doen. M.i. is het niet gek dat mensen niet met elkaar overweg kunnen als ze nooit iets positiefs voor elkaar doen en alleen met elkaar in aanraking komen als er iets fout gaat.
pi_73107498
Gescheiden ruimtes voor mensen die geen kinderen om zich heen willen?
Het is nu niet bepaald zo dat het in dit land krioelt van de kinderen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:13:30 #252
3542 Gia
User under construction
pi_73107505
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:56 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Waarom zouden er geen plaatsen mogen zijn waar kinderen niet mogen komen? Alsof iedere gelegenheid in heel de wereld maar kindvriendelijk zou moeten zijn...
Hé, ik vraag niet om aanpassingen voor kinderen. Ik wil gewoon kunnen eten, met ons vieren. En ik wil dat in elk restaurant kunnen doen. Hier in Nederland heb je overigens geen familyrooms en ben je met een gezin gewoon overal welkom.
quote:
Er zijn genoeg plekken voor kinderen, waarom zou je je dan druk maken over die 15m2 die vrijgehouden wordt voor mensen die daar geen zin in hebben? Voor mensen die niet van kinderen houden is bijna geen ruimte, moet je dan nog moeilijk doen over dat kleine beetje wat er wel is?

Kan ik prima hebben. Wij zijn vroeger een keer uit gaan eten, toen we pas een baby hadden, de oudste dus. Die lag in zijn wandelwagen te slapen.
In dat restaurant zaten een paar Welshmen te eten, die naderhand naar ons toekwamen en elk een welsh pound aan ons gaven. Voor de baby. Ze vertelden dat dat in Wales gebruikelijk was.
Als onze zoon toen was gaan krijsen, had ik em natuurlijk wel gekalmeerd. Het hoort niet om in een restaurant een baby gewoon te laten janken.
Meestal lieten wij hem ook bij mijn ouders of schoonouders, maar die waren er toen allevier bij. En een babysit die je niet kent bij een baby van een maand oud, doe je niet zo gauw.
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:13:37 #253
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_73107508
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 25-09-2009 20:12:59 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:19:44 #254
3542 Gia
User under construction
pi_73107694
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:12 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Mijn ouders namen me ook overal mee naar toe hoor. Maar ik mocht niet van tafel behalve voor toiletbezoek en moest netjes eten. Ik mocht echt niet rennen en spelen in een restaurant, dat zie je tegenwoordig toch vaak. Als ik ergens lang moest zitten kreeg ik een nieuw kleurboek en gingen m'n kleurpotloden mee.

Mijn kinderen gingen ook nooit van tafel, behalve misschien een keer naar het toilet nog voor de eerste gang, niet tijdens het eten.
En uiteraard moesten ze netjes eten.
Ik heb gewoon heel makkelijke eters. Op vakantie ook, bestelde de jongste, destijds 8 jaar oud, vlot een pannetje mosselen voor de lunch, of zwaardvis voor diner. Eén van hun favoriete tapas is inktvis. Vooral de hele inktvisjes gaan er met gemak in.

Maar ja, als je met je kinderen alleen maar naar de MacDonalds gaat voor een kindermenu of altijd alleen maar een hamburger en frietjes voor ze besteld in een gewoon restaurant, dan leren ze geen andere dingen eten. Wij hebben ze gewoon altijd van de kaart laten kiezen.
  † In Memoriam † vrijdag 25 september 2009 @ 19:24:10 #255
137949 Disana
pi_73107829
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Verder zei iemand hier dat bij hem de kinderen de hele dag buiten vertoeven omdat het binnen te klein en benauwd is, een kdv moet echt aan bepaalde eisen voldoen van de overheid, er zijn strenge controles voor en zo'n kdv zou toch z'n deuren moeten sluiten denk ik.
Ja dat was ik, en dat veblijf mag gewoon doen wat het wil omdat het pand voorheen een reguliere school was en men dus de locatie geschikt voor kinderen acht. De andere helft van de school is verhuurd aan kraakwachten, het komt er dus gewoon op neer dat de gemeente er graag iets in wil hebben.
pi_73107904
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Hé, ik vraag niet om aanpassingen voor kinderen. Ik wil gewoon kunnen eten, met ons vieren. En ik wil dat in elk restaurant kunnen doen. Hier in Nederland heb je overigens geen familyrooms en ben je met een gezin gewoon overal welkom.
En ik wil naar een restaurant zonder kinderen kunnen. Nee, je hoeft niet uit eten. Wanneer leer je nou eens dat de wereld er niet is voor Gia en haar gebroed? Maar jou kinderen zijn zo leuk en makkelijk, en eten alles en maken geen lawaai, en moeten langer over hun diploma kunnen doen en op een drumstel kunnen rammen als ze daar zin in hebben.

Niemand interesseert die kinderen van jou een reet, wat denk je nou eigenlijk, dat de hele wereld jouw hormonale gevoelens heeft gekregen voor jouw kind toen je dat mormel uitpoepte?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73108085
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En ik wil naar een restaurant zonder kinderen kunnen. Nee, je hoeft niet uit eten. Wanneer leer je nou eens dat de wereld er niet is voor Gia en haar gebroed? Maar jou kinderen zijn zo leuk en makkelijk, en eten alles en maken geen lawaai, en moeten langer over hun diploma kunnen doen en op een drumstel kunnen rammen als ze daar zin in hebben.

Niemand interesseert die kinderen van jou een reet, wat denk je nou eigenlijk, dat de hele wereld jouw hormonale gevoelens heeft gekregen voor jouw kind toen je dat mormel uitpoepte?

Wereldpost.
Ik nomineer je voor de Fok! Uitspraak 2009!
pi_73108113
quote:

[..]

Waar slaat dat op? Waarom zou je niet met kinderen uit eten kunnen gaan als die kinderen zich gewoon goed gedragen?

Het lijkt wel alsof alles en iedereen voor meneer Weltschmerz moet wijken. En als iemand dat niet wil dan is diegene ineens de asociale dwarse figuur die overlast bezorgd.

Weltschmerz, je bent niet de enige in de wereld. We leven in een SAMENleving, waarin jij ook concessies moet doen. Waarin jij soms ook gewoon niet je zin krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 19:35:07 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 september 2009 @ 19:34:49 #259
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73108121
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:46 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

HUUUUH! HELP! EEN KIND

*werpt handen in de lucht en rent gillend rondjes*

EEN KIND! EEN KIND!!

'geconfronteerd'
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 september 2009 @ 19:36:44 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73108176
quote:

[..]

En ik wil naar een restaurant zonder kinderen kunnen.
En peuk wil je erbij roken toch? Dan moet iedereen opeens verdraagzaam zijn.

Waarom zou in godsnaam iemand wel verdraagzaam voor jou moeten zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')