abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73070059
quote:

Rotterdam, 24 sept. Het geluid van kinderstemmen geldt vanaf 1 januari niet meer als geluidsoverlast. Dat heeft minister Cramer (Milieu, PvdA) vandaag laten weten. „Kinderen moeten gewoon buiten kunnen spelen”, zegt een woordvoerder van het ministerie.

Dit betekent dat omwonenden van kinderdagverblijven en basisscholen niet langer maatregelen kunnen eisen tegen het

Geschreeuw en gehuil van kinderen van basisscholen en crèches. Conflicten over geluidsoverlast spelen vooral in stedelijk gebied; speelplaatsen van kinderdagverblijven zijn vaak op binnenterreinen. De Tweede Kamer had al eerder laten weten een aanpassing te willen van de regels voor scholen en kinderdagverblijven.

Mede door de sterke stijging van het aantal kinderdagverblijven is de (ervaren) overlast toegenomen. Zo klaagden omwonenden van kinderdagverblijf Dromelot bij het Amsterdamse Vondelpark de afgelopen vijf jaar over geluidsoverlast. Ze spanden een rechtszaak aan, die de crèche won. Leidsters vonden eieren en andere troep op de speelplaats; gegooid door geïrriteerde buren.

Directeur Bettine Wolfenter van Dromelot (130 kinderen) reageert verheugd op het besluit de geluidsnormering aan te passen. „Dit is inderdaad iets wat de landelijke overheid moet regelen.” Ze verwijst naar het voornemen van het Amsterdamse stadsdeel Oud-West, waar Dromelot is gevestigd, om regels in te stellen tegen overlast van kinderopvang. Die houden onder meer in dat nieuw te vestigen crèches eerst „afspraken” moeten maken met omwonenden. Wolfenter: „Een bezopen idee.”

Voor kinderdagverblijf Small Society in De Bilt (60 kinderen), dat sinds 2002 „toestanden” heeft met de buurt, komen de nieuwe regels te laat, zegt directeur Christiaan van Dijk. „We gaan het kinderdagverblijf op korte termijn verplaatsen.”

http://www.nrc.nl/binnenl(...)nderen_geen_overlast
Natuurlijk hebben kinderen het recht om te spelen , maar we hebben in dit land toch al jaren een decibelnorm om te bepalen of er al dan niet sprake is van overlast? Met name kinderdagverblijven schieten als paddestoelen uit de grond , je zal zo'n hok boven je net gekochte appartement krijgen en vervolgens tegen de overlast niets kunnen doen ! Idioot plan
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73070155
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:47 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben kinderen het recht om te spelen , maar we hebben in dit land toch al jaren een decibelnorm om te bepalen of er al dan niet sprake is van overlast? Met name kinderdagverblijven schieten als paddestoelen uit de grond , je zal zo'n hok boven je net gekochte appartement krijgen en vervolgens tegen de overlast niets kunnen doen ! Idioot plan
Volgens mij gaat het over regelgeving met betrekking tot bestaande scholen/kinderopvangcentra. Ik denk dat je nog steeds 'normaal' bezwaar kan maken tegen de bouw van zoiets in je wijk.
pi_73070252
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:50 schreef The_End het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het over regelgeving met betrekking tot bestaande scholen/kinderopvangcentra. Ik denk dat je nog steeds 'normaal' bezwaar kan maken tegen de bouw van zoiets in je wijk.
Als 'geluidsoverlast' geen issue is , op grond waarvan denk je bezwaar te kunnen maken dan?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73070308
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:47 schreef Winner_Taco het volgende:
Als je gewoon overdag werkt, heb je er sowieso geen last van.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_73070371
Als ik zin heb om overdag met een zware ronkende motor door een woonwijk te rijden, mag dat gewoon. Waarom zou je dan geen kindergeluid moeten kunnen horen? Overdag, als mensen bezig zijn, hoor je nu eenmaal geluid. Geluid van auto's, van kinderen, van de radio bij de buren, wat dan ook. Het wordt pas een ander verhaal als zulke geluiden na 22:00 uur of voor 08:00 uur continu voor overlast zorgen. Dan heb je een punt; overdag niet. Sommige mensen kunnen echt van een mug een olifant maken. Het is prima dat de minister daar een stokje voor steekt.
pi_73070421
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:55 schreef spijkerbroek het volgende:

Als je gewoon overdag werkt, heb je er sowieso geen last van.
En als je gewoon in ploegendiensten werkt? Er zijn naar schatting meer dan een miljoen mensen in Nederland die niet van 9-5 werken, die mogen wel wakker gehouden worden?

Hier is een idee...plaats scholen en kinderdagverblijven voortaan in bedrijfsparken, gewone mensen hebben er dan geen last meer van, er is meer ruimte voor de auto terreur van ouders en ze kunnen een grotere speelruimte hebben.
pi_73070463
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:53 schreef Winner_Taco het volgende:
Als 'geluidsoverlast' geen issue is , op grond waarvan denk je bezwaar te kunnen maken dan?
Zoals ik zeg: Gaat het alleen om bestaande scholen of ook te bouwen scholen. Het artikel is er niet erg duidelijk over.
pi_73070826
Helemaal mee eens, geluid van kinderen is geen overlast
  donderdag 24 september 2009 @ 15:16:53 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73070946
Ik heb jaren boven een kinderdagverblijf gewoond met in een straal van zo'n 100 meter nog zes kinderdagverblijven. In ploegendienst gewerkt in die tijd, nooit iets gemerkt van die koters. Ik sliep rustig door.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 september 2009 @ 15:24:44 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73071197
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En als je gewoon in ploegendiensten werkt? Er zijn naar schatting meer dan een miljoen mensen in Nederland die niet van 9-5 werken, die mogen wel wakker gehouden worden?

Hier is een idee...plaats scholen en kinderdagverblijven voortaan in bedrijfsparken, gewone mensen hebben er dan geen last meer van, er is meer ruimte voor de auto terreur van ouders en ze kunnen een grotere speelruimte hebben.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73071277
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:57 schreef isogram het volgende:
Als ik zin heb om overdag met een zware ronkende motor door een woonwijk te rijden, mag dat gewoon.
Die vergelijking gaat niet helemaal op, met rondrijden verplaats je het geluid waardoor een bewoner er minder last van heeft, en ook aan motorgeluid zit een acceptabel maximum.
Een machine die erg veel lawaai maakt in een werkplaats is ook gebonden aan een maximum aantal decibellen.
quote:
Geluid van auto's, van kinderen, van de radio bij de buren, wat dan ook.
Als je last hebt van de buren kan je daar tegen optreden mits het aantal decibel boven een bepaald niveau komt (paupers met muziek keihard aan en alle ramen open etc)

Natuurlijk hoor je in de stad altijd wel geluid, maar waarom zou je bewust anderen overlast bezorgen? Het lijkt me een prima les voor die koters om te leren dat ze af en toe een beetje rekening met anderen moeten houden
pi_73071348
Raar dat de minister dit besluit. De EU Geluidrichtlijn is namelijk bindend! Ik blijf het zo raar vinden dat de overheid perse bij de EU wil (en het volk daar nooit naar vraagt), maar de regels naleven ho maar... Kinderdagverblijven, kerkklokken en draaiorgels zouden zich gewoon aan de wet moeten houden. Nu kunnen de omwonenden dus naar het Europees Hof om de Nederlandse overheid te dwingen de regels na te leven? Mooie boel...
Daarbij: het slaat helemaal nergens op hoe kinderen tegenwoordig "buiten spelen". Dat kan toch wel op een andere manier dan met 130 koters om het hardst door elkaar heen te schreeuwen?
censuur :O
  Milf donderdag 24 september 2009 @ 15:30:35 #13
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_73071365
quote:

[..]

Hebben mensen wel eens van oordopjes gehoord?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 september 2009 @ 15:33:52 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73071458
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:30 schreef nikky het volgende:

[..]

Hebben mensen wel eens van oordopjes gehoord?
ben je mal... dan moeten ze zich aanpassen

Vroegah, toen kinderen nog muisjestil buitenspeelde... Ow wacht Vroeger maakten we minstens zoveel lawaai tijdens speelkwartier. Ik heb in de jaren '80 nog nooit een juf horen zeggen dat we stiller moesten zijn, vroegah mocht je tenminste nog gewoon buitenspelen zonder dat er meteen iemand over kwam zeiken.
  Milf donderdag 24 september 2009 @ 15:37:24 #15
16000 nikky
pi_73071570
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Vroegah, toen kinderen nog muisjestil buitenspeelde... Ow wacht Vroeger maakten we minstens zoveel lawaai tijdens speelkwartier. Ik heb in de jaren '80 nog nooit een juf horen zeggen dat we stiller moesten zijn, vroegah mocht je tenminste nog gewoon buitenspelen zonder dat er meteen iemand over kwam zeiken.

Ik kan mij inderdaad niets herinneren over stiller spelen en gevallen waarin duct tape werd gebruikt.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_73071596
quote:

[..]

Speelkwartier ja. dat is een kwartiertje, iets anders dan een groot KDV waar heel de dag die koters lopen te schreeuwen. Een kwartier zal niemand moeite mee hebben, maar de hele dag krijsende kinderen kan ik me best voorstellen dat je dat wel eens wat minder zou willen.
pi_73071600
quote:
vroegah mocht je tenminste nog gewoon buitenspelen zonder dat er meteen iemand over kwam zeiken.
Ik niet hoor. Gegil werd echt niet getolereerd
pi_73071655
quote:

[..]
Vroeger werden speelplaatsen niet middenin een woonwijk gebouwd, met huizen 3 meter van de kinderen af...
censuur :O
pi_73071678
quote:

[..]

achterlijke kinderen zoals jij was zullen ongetwijfeld hun hysterische gegil als normaal hebben ervaren.
pi_73071709
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vroeger werden speelplaatsen niet middenin een woonwijk gebouwd, met huizen 3 meter van de kinderen af...
Nee? Ik heb in een huis gewoond, gebouwd in 1927, recht tegenover het schoolplein, gebouwd in 1905.

En ja, dan werd ik wel eens 's ochtends wakker van de schreeuwende kinderen en van de schoolbel, maar dat hoort gewoon erbij.
  donderdag 24 september 2009 @ 15:42:31 #21
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_73071715
Als je geen last van andere mensen wil hebben moet je niet in een stad gaan wonen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 september 2009 @ 15:43:55 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73071758
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:38 schreef Casos het volgende:

[..]

Speelkwartier ja. dat is een kwartiertje, iets anders dan een groot KDV waar heel de dag die koters lopen te schreeuwen. Een kwartier zal niemand moeite mee hebben, maar de hele dag krijsende kinderen kan ik me best voorstellen dat je dat wel eens wat minder zou willen.
We hadden drie keer per dag speelkwartier, en dan nog voor school en na school lekker spelen op het plein... Ik heb het overigens verder ook niet over KDV nu. Maar ik weet uit ervaring dat ook die niet continu buiten zijn...
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik niet hoor. Gegil werd echt niet getolereerd
Zal me een strenge school geweest zijn dan, lijkt me nu echt helemaal niks. Een kind moet kunnen spelen, zonder achterlijke beperkingen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 september 2009 @ 15:44:53 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73071782
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:41 schreef LorenzoDavids het volgende:

[..]

achterlijke kinderen zoals jij was zullen ongetwijfeld hun hysterische gegil als normaal hebben ervaren.
Grappig, geen argumenten, dus maar op de man spelen. Hele sterke discussietechniek
pi_73071783
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:42 schreef Svyatagor het volgende:
Als je geen last van andere mensen wil hebben moet je niet in een stad gaan wonen.
Ik ken mensen die op het platteland woonde, maar nu, zonder verhuizen, omringt zijn door een mooie vinexwijk incl. groot KDV. Daar gaat je rust.
pi_73071856
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:43 schreef Sjeen het volgende:

[..]

We hadden drie keer per dag speelkwartier, en dan nog voor school en na school lekker spelen op het plein... Ik heb het overigens verder ook niet over KDV nu. Maar ik weet uit ervaring dat ook die niet continu buiten zijn...
[..]

Zal me een strenge school geweest zijn dan, lijkt me nu echt helemaal niks. Een kind moet kunnen spelen, zonder achterlijke beperkingen.
Ik heb ook op school gezeten, weet precies wat je bedoelt, maar er zijn best KDV's te vinden, waar ietwat beter nagedacht had mogen worden over de plaatsing van de speelplaats. Als je een woning ombouwt tot KDV en de achtertuin tot speelplaats, dan kan het geluid aardig oplopen en dat is heel wat langer als de speelkwartieren van een basisschool.
pi_73071928
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Grappig, geen argumenten, dus maar op de man spelen. Hele sterke discussietechniek
Er is geen discussie. Ik wilde je alleen maar even duidelijk maken dat je hysterische gegil op het schoolplein toen je 9 was niet normaal is.
pi_73071931
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:42 schreef Svyatagor het volgende:
Als je je kinderen wil laten opvoeden tot asociale schreewlelijken ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 24 september 2009 @ 15:50:47 #28
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_73071963
En dat terwijl het geluid van die jengelende kankerkabouters door merg en been gaat. Dan kun je nog beter lawaai hebben van vliegtuigen, daar heb je tenminste nog voordeel van. Gelukkig hoef je alleen maar het gerucht te verpreiden dat er ergens een pedo in de buurt woont, dan halen die bange losers van ouders hun inferieure kroost wel weg.
  Milf donderdag 24 september 2009 @ 15:53:57 #29
16000 nikky
pi_73072047
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vroeger (inmiddels ben ik 32) stond mijn basisschool midden in de woonwijk. Één huis had een smal paadje van drie stoeptegels breed tussen het huis en het schoolplein.
pi_73072080
quote:

[..]

Er was altijd wel ergens rond de school iemand komen wonen die altijd last had, wat een pret leverde dat op als er dan ee bal presies in die tuin ging natuurlijk(wel perongelijk in deze, maar ze woonde ook presies achter het doel, nu staat er een groot hek, toen nog niets).
Een arm slachtoffer werd aangewezen om de bal te halen, sloop de tuin in om als ze dan net de bal hadden een hoop gejoel te horen buiten de tuin, wat de zuurpruim van de buurt natuurlijk in woede ontstoken naar buiten liet stampen, kind rennen "voor zijn leven", iedereen helemaal dubbel van het lachen.

Ja, mooie oude tijd
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 september 2009 @ 15:57:18 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73072150
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:47 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik heb ook op school gezeten, weet precies wat je bedoelt, maar er zijn best KDV's te vinden, waar ietwat beter nagedacht had mogen worden over de plaatsing van de speelplaats. Als je een woning ombouwt tot KDV en de achtertuin tot speelplaats, dan kan het geluid aardig oplopen en dat is heel wat langer als de speelkwartieren van een basisschool.
Klopt, maar op zich kan daar iets aan gedaan worden. Bijvoorbeeld door het strategisch plaatsen van schermen, om het geluid cq de geluidsoverlast zo binnen de perken te houden.
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:49 schreef LorenzoDavids het volgende:

[..]

Er is geen discussie. Ik wilde je alleen maar even duidelijk maken dat je hysterische gegil op het schoolplein toen je 9 was niet normaal is.
Kan me niet herinneren dat ik ooit met jou in de zandbak gezeten heb. Lijkt me dat jij helemaal geen oordeel kunt vellen over normaal en abnormaal... Ga voetballen
pi_73072210
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Er was altijd wel ergens rond de school iemand komen wonen die altijd last had, wat een pret leverde dat op als er dan ee bal presies in die tuin ging natuurlijk(wel perongelijk in deze, maar ze woonde ook presies achter het doel, nu staat er een groot hek, toen nog niets).
Een arm slachtoffer werd aangewezen om de bal te halen, sloop de tuin in om als ze dan net de bal hadden een hoop gejoel te horen buiten de tuin, wat de zuurpruim van de buurt natuurlijk in woede ontstoken naar buiten liet stampen, kind rennen "voor zijn leven", iedereen helemaal dubbel van het lachen.

Ja, mooie oude tijd
Dan heb jij nog geluk gehad.

Ons schoolplein lag niet recht naast woonhuizen. Daar zat nog een strook groen tussen met hoge bomen en struiken. En een straat. En de diepe voortuinen van die huizen.

En toch mochten we niet voetballen in de pauze, vanwege geluidsoverlast.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2009 16:00:16 ]
pi_73072218
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:49 schreef LorenzoDavids het volgende:
Je kan beter naar het truth forum gaan, daar kan je je eigen feiten verzinnen.

Schreeuwende kinderen = normale situatie. Dat hebben die huilderds zoals jij ook gedaan vroeger.
pi_73072354
Misschien moet iemand dit nieuwsbericht even doorsturen naar FusionFreak
  donderdag 24 september 2009 @ 16:05:28 #35
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_73072413
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:59 schreef The_End het volgende:

[..]

Schreeuwende kinderen = normale situatie. Dat hebben die huilderds zoals jij ook gedaan vroeger.
Geluidsoverlast van schreeuwende kinderen is dat echter niet. Net zoals het vervelend is als er elke nacht brallende dronken studenten langslopen terwijl je probeert te slapen. Dronken studenten zijn echter ook normaal .
pi_73072492
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:05 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Geluidsoverlast van schreeuwende kinderen is dat echter niet. Net zoals het vervelend is als er elke nacht brallende dronken studenten langslopen terwijl je probeert te slapen. Dronken studenten zijn echter ook normaal .
Schreewende kinderen = normaal
Dronken studenten = normaal
schreeuwende dronken studenten = niet normaal
pi_73072509
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:59 schreef The_End het volgende:

[..]

Wij moesten kiezen, of voetballen zonder te schreeuwen, of binnen blijven en niet voetballen. Dan blijken kinderen heel goed het verschil tussen schreeuwen en praten te kennen.

Maar ja, toen waren ouders nog niet per definitie asociale egoisten met een ongezonde obsessie voor hun eigen kroost, en stimuleerden ze een school in het manieren leren van de kinderen.
pi_73072617
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Wij moesten kiezen, of voetballen zonder te schreeuwen, of binnen blijven en niet voetballen. Dan blijken kinderen heel goed het verschil tussen schreeuwen en praten te kennen.
Was het leuk in de kindergevangenis?
quote:
Maar ja, toen waren ouders nog niet per definitie asociale egoisten met een ongezonde obsessie voor hun eigen kroost, en stimuleerden ze een school in het manieren leren van de kinderen.
Ga toch op de noordpool wonen; daar heb je geen last van de samenleving. Je bent zelf een asociale egoist. Jij wil doen waar je zin in hebt, maar anderen moeten uit jouw buurt blijven.
pi_73072648
Ach ik zal wel weer voor zeikerd worden uitgemaakt maar ik woon ook recht tegenover een school (en nee die stond er nog niet toen ik er ging wonen dus dat argument gaat niet op) en het is inderdaad zo , dat wanneer de deuren open gaan, de kinderen al gillend naar buiten rennen.

Speelkwartier?? Dat is inmiddels speelhalfuur en dat geldt voor 8 groepen hetgeen staat voor vier uur in de morgen. Tel daar de middag bij op en je weet het wel. Niet dat ik er normaal last van heb daar ik overdag werk maar als ik met migraine in bed lig heb ik er dus erg veel last van.

Op zich is het overigens niet vreemd hoor dat de kinderen hedendaags zo schreeuwen, immers de moeders staan ook uren na te schreeuwen bij de school.
Daarnaast mogen leraren niet opvoedkundig bezig zijn want dan krijgen ze het verwijt dat ze zich niet met opvoeden maar met lesgeven moeten bezighouden. Nu zou dat niet erg zijn wanneer ouders hun kind zelf opvoeden maar tegenwoordig is het ; kind bij school afflikkeren, na schooltijd op de opvang en na het eten naar bed. Waar is dan tijd voor opvoeding?? Nee , de hedendaagse moedertjes zijn debet aan het wangedrag van de jeugd van tegenwoordig. Een kind wat nu al geen opvoeding krijgt (waaronder de beruchte corrigerende tik) zal over een paar jaar helemaal niet te houden zijn.

Wanneer wij vroeger schreeuwden werd ons bijgebracht dat het asociaal was. Tegenwoordig moet alles maar mogen onder het mom: ben jij nooit jong geweest?
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2009 @ 16:13:36 #40
137949 Disana
pi_73072692
quote:

[..]

Helemaal mee eens. Ik vind dit echt schandalig en een grove onderschatting van het probleem voor omwonenden. Ben er echt kwaad over.
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 september 2009 @ 16:15:36 #41
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73072770
Kinderen schreeuwen vandaag de dag echt niet meer of minder dan 10, 20 of 30 jaar geleden... De mensen er omheen storen zich alleen veel sneller aan alles.

Buitenspelen moet gewoon kunnen, dat heeft verder niks met opvoeding te maken. Mijn dochter mag ook niet schreeuwen bij de slager, in een trein of willekeurig waar ik vind dat dat niet hoort. Maar beperkingen opleggen als een kind aan het spelen is en zich amuseert, ik zie echt niet in waarom.
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2009 @ 16:15:42 #42
137949 Disana
pi_73072772
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Raar dat de minister dit besluit. De EU Geluidrichtlijn is namelijk bindend! Ik blijf het zo raar vinden dat de overheid perse bij de EU wil (en het volk daar nooit naar vraagt), maar de regels naleven ho maar... Kinderdagverblijven, kerkklokken en draaiorgels zouden zich gewoon aan de wet moeten houden. Nu kunnen de omwonenden dus naar het Europees Hof om de Nederlandse overheid te dwingen de regels na te leven? Mooie boel...
Daarbij: het slaat helemaal nergens op hoe kinderen tegenwoordig "buiten spelen". Dat kan toch wel op een andere manier dan met 130 koters om het hardst door elkaar heen te schreeuwen?
Ik snap het ook niet. Woon zelf pal op een kinderdagverblijf en hoor ze vrijwel het hele jaar door de hele dag krijsen, gillen en rondkarren op karretjes met harde plastic banden. Ik vind dat wel degelijk de norm overschrijden. Een school vind ik nog anders, daar heb je slechts pauzes.
pi_73072833
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:11 schreef The_End het volgende:
Was het leuk in de kindergevangenis?
Als je opgevoed wordt geldt dat als gevangenis?
quote:
Ga toch op de noordpool wonen; daar heb je geen last van de samenleving. Je bent zelf een asociale egoist. Jij wil doen waar je zin in hebt, maar anderen moeten uit jouw buurt blijven.
Ik zie echt niet in waarom kinderen vanaf een jaar of 5 in groepjes tegen elkaar op moeten staan gillen. Je kunt gewoon je geluidsproductie beperken, omdat je nou eenmaal niet op de noordpool woont. En ook die van je kinderen of kinderen die aan je zorg zijn toevertrouwd.
pi_73072909
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie echt niet in waarom kinderen vanaf een jaar of 5 in groepjes tegen elkaar op moeten staan gillen. Je kunt gewoon je geluidsproductie beperken, omdat je nou eenmaal niet op de noordpool woont. En ook die van je kinderen of kinderen die aan je zorg zijn toevertrouwd.
Ik weet ook niet waarom kinderen dat doen. Maar sinds jaar en dag doen ze het nou eenmaal, en daar heb je je maar bij neer te leggen.
pi_73072957
Ik maak zelf wel uit of het overlast is of niet.
pi_73072998
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:15 schreef Sjeen het volgende:
Kinderen schreeuwen vandaag de dag echt niet meer of minder dan 10, 20 of 30 jaar geleden... De mensen er omheen storen zich alleen veel sneller aan alles.
Dat denk ik ook niet nee, maar er zijn vandaag de dag wel vele malen meer KDV's in woonwijken waar kinderen ook veel langer buiten kunnen schreeuwen dan een basisschool. Dat er dan meer klachten komen, is niet vreemd en moet (imo) gewoon rekening mee gehouden worden.
quote:
Buitenspelen moet gewoon kunnen, dat heeft verder niks met opvoeding te maken. Mijn dochter mag ook niet schreeuwen bij de slager, in een trein of willekeurig waar ik vind dat dat niet hoort. Maar beperkingen opleggen als een kind aan het spelen is en zich amuseert, ik zie echt niet in waarom.
Ik denk dat je spelende kinderen prima beperkingen op kan leggen en ook m.b.t. het geluid dat ze maken. Sterker nog, ik heb onderburen die dat doen. Ze hebben een trampoline in de tuin waar de buurtkinders graag gebruik van maken, maar als de kinders teveel schreeuwen, haalt de onderbuurvrouw ze mooi naar binnen. En dat zonder geklaag van buren.
pi_73073072
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zie echt niet in waarom kinderen vanaf een jaar of 5 in groepjes tegen elkaar op moeten staan gillen.
Nee, jij ziet dat niet in, omdat je een zure zak bent geworden. Vroeger mocht jij, net als elk ander kind vroeger en elk kind nu, niet schreeuwen. Maar zoals elk kind vroeger en elk kind nu, deed je dat lekker toch. Het begint met een beetje roepen, een ander kind wil daaroverheen enz enz enz. Dit is een normale situatie, maar omdat jij zo'n oude zak bent geworden die een hekel heeft aan plezier, denk je in je bekrompen egoistische hoofdje dat het niet normaal is.

Oftewel donder lekker op naar de noordpool, daar kan je lekker in stilte leven.
  donderdag 24 september 2009 @ 16:25:58 #48
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_73073165
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:07 schreef The_End het volgende:

[..]

Schreewende kinderen = normaal
Dronken studenten = normaal
schreeuwende dronken studenten = niet normaal

Echt wel, dat schijnt erbij te horen . De daarmee gepaard gaande geluidsoverlast is echter niet normaal.
pi_73073457
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:19 schreef Igen het volgende:
Ik weet ook niet waarom kinderen dat doen. Maar sinds jaar en dag doen ze het nou eenmaal, en daar heb je je maar bij neer te leggen.
Ik weet het wel, en dat is omdat de meesten daarin gestimuleerd worden ipv gecorrigeerd. Je kunt een kind prima leren om niet te schreeuwen wanneer die niks gebroken heeft of niet door een kinderverkrachter wordt meegesleurd. Maar de bereidheid om het te leren is er niet, want het eigen kind is heilig, en de last is voor iemand wiens buurman besloot grof te verdienen aan een kinderdagverblijf.
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:23 schreef The_End het volgende:

[..]

Nee, jij ziet dat niet in, omdat je een zure zak bent geworden. Vroeger mocht jij, net als elk ander kind vroeger en elk kind nu, niet schreeuwen. Maar zoals elk kind vroeger en elk kind nu, deed je dat lekker toch. Het begint met een beetje roepen, een ander kind wil daaroverheen enz enz enz. Dit is een normale situatie, maar omdat jij zo'n oude zak bent geworden die een hekel heeft aan plezier, denk je in je bekrompen egoistische hoofdje dat het niet normaal is.
Nee, kinderen willen inderdaad van alles, maar voor enigzins bekwame opvoeders is niet doorslaggevend wat kinderen willen. Die stellen normen, normen als in normaal.

Het leuke van opvoeding is dat je het je hele leven meeneemt. Als student ben ik heel vaak dronken geweest, maar de behoefte om zoveel mogelijk geluid uit te stoten is mij altijd vreemd gebleven.
pi_73073550
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Geloof me, wat jij toen als kind heel normaal praten vond vonden vele mensen toch wel schreeuwen
Dat heb je als je zo aan het spelen bent als kind zijnde niet zo door.
Kijk, echt gillen om wie het hoogste of hardste kan is echt niet nodig, maar kinderen die tikkertje aan het spelen zijn, aan het voetballen zijn of iets dergelijks doen meestal wel wat meer dan op gewone toon met elkaar praten en daar is niets mis mee.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')