Hé, ik vraag niet om aanpassingen voor kinderen. Ik wil gewoon kunnen eten, met ons vieren. En ik wil dat in elk restaurant kunnen doen. Hier in Nederland heb je overigens geen familyrooms en ben je met een gezin gewoon overal welkom.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:56 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Waarom zouden er geen plaatsen mogen zijn waar kinderen niet mogen komen? Alsof iedere gelegenheid in heel de wereld maar kindvriendelijk zou moeten zijn...
Kan ik prima hebben. Wij zijn vroeger een keer uit gaan eten, toen we pas een baby hadden, de oudste dus. Die lag in zijn wandelwagen te slapen.quote:Er zijn genoeg plekken voor kinderen, waarom zou je je dan druk maken over die 15m2 die vrijgehouden wordt voor mensen die daar geen zin in hebben? Voor mensen die niet van kinderen houden is bijna geen ruimte, moet je dan nog moeilijk doen over dat kleine beetje wat er wel is?
Overigens vorige week inderdaad nog ergens anders gaan zitten omder er in een restaurant mensen zaten met een huilende baby. En dan bedoel ik niet pruttelen, maar voluit. Verschrikkelijk, het krijst zijn longen uit zijn lijf, pa en moe eten gezellig door en jij zit in het gekrijs wat door merg en been gaat.
Mijn kinderen gingen ook nooit van tafel, behalve misschien een keer naar het toilet nog voor de eerste gang, niet tijdens het eten.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:12 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Mijn ouders namen me ook overal mee naar toe hoor. Maar ik mocht niet van tafel behalve voor toiletbezoek en moest netjes eten. Ik mocht echt niet rennen en spelen in een restaurant, dat zie je tegenwoordig toch vaak. Als ik ergens lang moest zitten kreeg ik een nieuw kleurboek en gingen m'n kleurpotloden mee.
Ja dat was ik, en dat veblijf mag gewoon doen wat het wil omdat het pand voorheen een reguliere school was en men dus de locatie geschikt voor kinderen acht. De andere helft van de school is verhuurd aan kraakwachten, het komt er dus gewoon op neer dat de gemeente er graag iets in wil hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Verder zei iemand hier dat bij hem de kinderen de hele dag buiten vertoeven omdat het binnen te klein en benauwd is, een kdv moet echt aan bepaalde eisen voldoen van de overheid, er zijn strenge controles voor en zo'n kdv zou toch z'n deuren moeten sluiten denk ik.
En ik wil naar een restaurant zonder kinderen kunnen. Nee, je hoeft niet uit eten. Wanneer leer je nou eens dat de wereld er niet is voor Gia en haar gebroed? Maar jou kinderen zijn zo leuk en makkelijk, en eten alles en maken geen lawaai, en moeten langer over hun diploma kunnen doen en op een drumstel kunnen rammen als ze daar zin in hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé, ik vraag niet om aanpassingen voor kinderen. Ik wil gewoon kunnen eten, met ons vieren. En ik wil dat in elk restaurant kunnen doen. Hier in Nederland heb je overigens geen familyrooms en ben je met een gezin gewoon overal welkom.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En ik wil naar een restaurant zonder kinderen kunnen. Nee, je hoeft niet uit eten. Wanneer leer je nou eens dat de wereld er niet is voor Gia en haar gebroed? Maar jou kinderen zijn zo leuk en makkelijk, en eten alles en maken geen lawaai, en moeten langer over hun diploma kunnen doen en op een drumstel kunnen rammen als ze daar zin in hebben.
Niemand interesseert die kinderen van jou een reet, wat denk je nou eigenlijk, dat de hele wereld jouw hormonale gevoelens heeft gekregen voor jouw kind toen je dat mormel uitpoepte?
Waar slaat dat op? Waarom zou je niet met kinderen uit eten kunnen gaan als die kinderen zich gewoon goed gedragen?quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En ik wil naar een restaurant zonder kinderen kunnen. Nee, je hoeft niet uit eten. Wanneer leer je nou eens dat de wereld er niet is voor Gia en haar gebroed? Maar jou kinderen zijn zo leuk en makkelijk, en eten alles en maken geen lawaai, en moeten langer over hun diploma kunnen doen en op een drumstel kunnen rammen als ze daar zin in hebben.
HUUUUH! HELP! EEN KINDquote:Op vrijdag 25 september 2009 18:46 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Waarom heb jij last van een gescheiden ruimte? MOETEN anderen dan met jouw nageslacht worden geconfronteerd?
En peuk wil je erbij roken toch? Dan moet iedereen opeens verdraagzaam zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En ik wil naar een restaurant zonder kinderen kunnen.
Het was ter lering ende vermeackquote:Op vrijdag 25 september 2009 19:37 schreef qonmann het volgende:
De mensen in dit topic, die zeuren over kinderen, zijn wsl zelf nooit kind geweest..wat een gezeur om niets
Correctie, moeder nijlpaard vindt dat de nijlpaardjongen zich goed gedragen. Dezelfde moeder nijlpaard die ook het ook vanzelfsprekend vindt dat haar jong de buurt bij mekaar mag drummen, want het is zo belangrijk voor zijn ontwikkeling. Feit is dat heel veel ouders hun kinderen veel leuker vinden dan de rest van de wereld ze vinden. Gia ook neem ik aan, want ze wijdt erover uit alsof we allemaal die obsessie met haar nageslacht delen. Maar dat doet er niet, veel ouders zijn hinderlijk voor andere gasten omdat hun norm is wat zij leuk vinden van de kinderen. Sommige restaurants komen daar aan tegemoet, maar Gia wil natuurlijk weer in élk restaurant overal kunnen zitten mét haar kinderen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:34 schreef Igen het volgende:
Waar slaat dat op? Waarom zou je niet met kinderen uit eten kunnen gaan als die kinderen zich gewoon goed gedragen?
Hoe kom je daar zo bij?quote:Het lijkt wel alsof alles en iedereen voor meneer Weltschmerz moet wijken. En als iemand dat niet wil dan is diegene ineens de asociale dwarse figuur die overlast bezorgd.
Als een restaurant een kindermenu heeft, een kinderhoek heeft, en het leuk vindt om de kinderen daar rond te laten rennen, dan moet dat restaurant dat vooral helemaal zelf weten. Dan zie ik wel of ik van hun diensten gebruik ga maken of niet. Ik eis niks voor mezelf op wat niet van mij is, geen kroeg, geen restaurant, geen straat, geen buurt en ook niet de bijbehorende geluidsruimte. Zelfs geen forumruimte om me te verliezen in volkomen oninteressant gekakel over familieleden die alleen ik ken. En dan begin je tegen mij over SAMENleving?quote:Weltschmerz, je bent niet de enige in de wereld. We leven in een SAMENleving, waarin jij ook concessies moet doen. Waarin jij soms ook gewoon niet je zin krijgt.
Precies, het gaat in dit topic helemaal niet om vervelende oudere kinderen die bewust herrie zitten te maken, het gaat om de kleintjes .. en wat dat aangaat zijn KDV's in de aantallen van tegenwoordig een vrij nieuw verschijnsel, nog niet zo lang geleden zaten die gewoon met moeders thuis, en ja, dan maakten ze ook weleens herrie, maar zoals ik eerder al zei, 2 of 3 kleintjes afleiden, een wat rustigere activiteit bedenken, is een stuk makkelijker dan zo'n grote groepquote:Op vrijdag 25 september 2009 18:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het gaat in dit topic om een kinderdagverblijf. Daar komen kinderen van werkende ouders die nog niet naar school gaan, zeer jonge kinderen dus, tot 4 jaar. Ze kunnen vaak nog niet eens praten en kunnen zich alleen maar uiten door te huilen, krijsen en gillen. Laat staan dat een begeleider zo'n jong kind duidelijk kan maken een beetje stil te doen als het buiten is.
Ik vind dat ook maar een raar verhaal .. niet dat ik twijfel aan de overlast die dat geeft trouwens, stuk of tig kinderen jonger dan 4 jaar en dan constant op dezelfde locatie, constant oordopjes moeten dragen of je headphone op, wireless uiteraard, het lijkt me niets .. maar in wind en regen buiten moeten spelen, of iig altijd de deuren open hebben omdat het anders te benauwd wordt, lijkt me geen gezonde situatie, en ik kan me dan ook niet voorstellen dat dat een goedgekeurd KDV isquote:Verder zei iemand hier dat bij hem de kinderen de hele dag buiten vertoeven omdat het binnen te klein en benauwd is, een kdv moet echt aan bepaalde eisen voldoen van de overheid, er zijn strenge controles voor en zo'n kdv zou toch z'n deuren moeten sluiten denk ik.
Wat een nodeloze boosheid en wat een wantrouwen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Correctie, moeder nijlpaard vindt dat de nijlpaardjongen zich goed gedragen. Dezelfde moeder nijlpaard die ook het ook vanzelfsprekend vindt dat haar jong de buurt bij mekaar mag drummen, want het is zo belangrijk voor zijn ontwikkeling. Feit is dat heel veel ouders hun kinderen veel leuker vinden dan de rest van de wereld ze vinden. Gia ook neem ik aan, want ze wijdt erover uit alsof we allemaal die obsessie met haar nageslacht delen. Maar dat doet er niet, veel ouders zijn hinderlijk voor andere gasten omdat hun norm is wat zij leuk vinden van de kinderen. Sommige restaurants komen daar aan tegemoet, maar Gia wil natuurlijk weer in élk restaurant overal kunnen zitten mét haar kinderen.
Je schrijft het toch zeker zelf?quote:[..]
Hoe kom je daar zo bij?
[..]
Als een restaurant een kindermenu heeft, een kinderhoek heeft, en het leuk vindt om de kinderen daar rond te laten rennen, dan moet dat restaurant dat vooral helemaal zelf weten. Dan zie ik wel of ik van hun diensten gebruik ga maken of niet. Ik eis niks voor mezelf op wat niet van mij is, geen kroeg, geen restaurant, geen straat, geen buurt en ook niet de bijbehorende geluidsruimte. Zelfs geen forumruimte om me te verliezen in volkomen oninteressant gekakel over familieleden die alleen ik ken. En dan begin je tegen mij over SAMENleving?
Wel, ik ken niet één restaurant zonder kinderen, dus wat jij hier bepleit is dat restaurants kinderen gaan weren omdat jij er persoonlijk niet tegen kan als zich kinderen binnen jouw blikveld bevinden. Daarmee eis jij dus in feite hele restaurants voor jezelf op.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En ik wil naar een restaurant zonder kinderen kunnen.
Nou toch wel. De leidster heeft het me zelf verteld toen omwonenden en zij nog in gesprek waren - of dachten te zijn. Dat was haar motief om die kinderen steeds buiten te zetten: te kleine ruimtes (2 klaslokalen) en weinig frisse lucht. En het klopt ook wel, want het is een oud schoolgebouw, ik schat jaren 40, waaraan helemaal niets meer is gedaan nadat het school-af was.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik vind dat ook maar een raar verhaal .. niet dat ik twijfel aan de overlast die dat geeft trouwens, stuk of tig kinderen jonger dan 4 jaar en dan constant op dezelfde locatie, constant oordopjes moeten dragen of je headphone op, wireless uiteraard, het lijkt me niets .. maar in wind en regen buiten moeten spelen, of iig altijd de deuren open hebben omdat het anders te benauwd wordt, lijkt me geen gezonde situatie, en ik kan me dan ook niet voorstellen dat dat een goedgekeurd KDV is
quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Twenty three nineteen! Twenty three nineteen!
Open een restaurant zou ik zeggenquote:Op vrijdag 25 september 2009 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niemand interesseert die kinderen van jou een reet, wat denk je nou eigenlijk, dat de hele wereld jouw hormonale gevoelens heeft gekregen voor jouw kind toen je dat mormel uitpoepte?
quote:Little girls
Little girls
Everywhere I turn I can see them
Little girls
Little girls
Night and day
I eat, sleep and breathe them
I'm an ordinary woman
With feelings
I'd like a man to nibble on my ear
But I'll admit
no man as bit
So how come I'm the mother of the year?
How I hate
Little shoes
Little socks
And each little bloomer
I'd have cracked
Years ago
If it weren't for my
Sense of humor
Some women are dripping with diamonds
Some women are dripping with pearls
Lucky me! Lucky me!
Look at what I'm dripping with
Little girls
Little cheeks
Little teeth
Everything around me is little
If I wring
Little necks
Surely I will get an acquittal
Some day
I'll step on their freckles
Some night
I'll straighten their curls
Send a flood
Send the flu
Anything that You can do
To little girls
(reprise)
Some day I'll land in the nut house
With all the nuts and the squirrels
There I'll stay
tucked away
Until the prohibition of
Little girls.
quote:En ik wil naar een restaurant zonder Weltschmerz kunnen. Nee, je hoeft niet uit eten. Wanneer leer je nou eens dat de wereld er niet is voor Weltschmerz ? Maar jij bent zo leuk en makkelijk, en eet alles en maakt geen lawaai, en moet langer over je diploma kunnen doen en op een drumstel kunnen rammen als je daar zin in hebben.
Niemand interesseert jou een reet, wat denk je nou eigenlijk, dat de hele wereld jouw moeders hormonale gevoelens heeft gekregen voor jou toen ze dat mormel uitpoepte?
Het probleem is dat zij zelf die kinderen zo leuk vind in een restaurant. En als een baby gaat krijsen dan probeert ze die te kalmeren. Fantastisch hoor, na 5 minuten is het gekrijs al afgelopen en kun je weer van het uit eten gaan genieten. Het is gewoon asociaal, over ouders die hun kind niet proberen stil te krijgen wil ik het niet eens hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat een nodeloze boosheid en wat een wantrouwen.
Ze zegt toch dat haar kinderen gewoon braaf aan tafel blijven zitten en niet gillend door het restaurant rennen? Ze zegt toch dat ze over het drummen afspraken met de buren heeft gemaakt? Wat is dan in godsnaam het probleem?
Onzin. Ik zeik er toch niet over. Als er een restaurant is waar de kinderen fijn kind kunnen zijn, dan moet de eigenaar dat zelf weten. Of ik er ga zitten is een tweede. Maar als je in een restaurant gaat zitten wat duidelijk niet op kinderen gericht is, dan zorg je ook maar dat je kinderen geen hinder veroorzaken. En dan ga je daar dus niet met een kind zitten wat gekalmeerd zal moeten worden, want dan ben je al iemands avond aan het vergallen.quote:Je schrijft het toch zeker zelf?
Wel, ik ken niet één restaurant zonder kinderen, dus wat jij hier bepleit is dat restaurants kinderen gaan weren omdat jij er persoonlijk niet tegen kan als zich kinderen binnen jouw blikveld bevinden. Daarmee eis jij dus in feite hele restaurants voor jezelf op.
Ze hoeven helemaal niks. Dat is het verschil. Als je in de verkeerde kroeg gaat zitten moet je mij niet lastig vallen met het feit dat je in een rookvrije kroeg had willen zitten. Maar als ik in de kinderhoek van de McDonalds ga zitten ga ik niet klagen dat er niet gerookt mag worden of dat die kinderen lawaai maken. De wereld is niet altijd zoals je hem het liefste hebt, daar stem je je keuzes op af. Ik wijk wel uit, anderen zijn te geobsedeerd door hun voortplanting, alsof het iets heel bijzonders is, om wat ruimte te gunnen aan anderen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En peuk wil je erbij roken toch? Dan moet iedereen opeens verdraagzaam zijn.
Omdat ik het iedereen makkelijk maak, je hoeft namelijk heel weinig van mij te verdragen, omdat gewoon elementair wellevend ben, en dus zorg dat anderen niet overmatig last van mij hebben. Het verrichten van dezelfde prestatie als triljoenen eencelligen en ander primitieve levensvormen en lagere dierklassen, nl. mij voortplaten, lijkt me geen aanleiding om dat ineens helemaal om te gooien en volkomen geobsedeerd te raken door die koters ten koste van alle andere mensen.quote:Waarom zou in godsnaam iemand wel verdraagzaam voor jou moeten zijn?
De nijlpaardmoeders gaan samenrotten, als je aan de een komt kom je aan ze allemaal. Een hele kudde die alles vertrapt wat maar in de weg zou kunnen staan aan hun gebroed. En de minister doet ook mee. Zelfs een poging tot een enigzins scherpzinnige reactie is al teveel gevraagd. Liet je kind een boertje wat je onmiddellijke aandacht opeiste?quote:
Even spammen. Neem mijn raad aanquote:Op vrijdag 25 september 2009 20:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem is dat zij zelf die kinderen zo leuk vind in een restaurant. En als een baby gaat krijsen dan probeert ze die te kalmeren. Fantastisch hoor, na 5 minuten is het gekrijs al afgelopen en kun je weer van het uit eten gaan genieten. Het is gewoon asociaal, over ouders die hun kind niet proberen stil te krijgen wil ik het niet eens hebben.
[..]
Onzin. Ik zeik er toch niet over. Als er een restaurant is waar de kinderen fijn kind kunnen zijn, dan moet de eigenaar dat zelf weten. Of ik er ga zitten is een tweede. Maar als je in een restaurant gaat zitten wat duidelijk niet op kinderen gericht is, dan zorg je ook maar dat je kinderen geen hinder veroorzaken. En dan ga je daar dus niet met een kind zitten wat gekalmeerd zal moeten worden, want dan ben je al iemands avond aan het vergallen.
[..]
Ze hoeven helemaal niks. Dat is het verschil. Als je in de verkeerde kroeg gaat zitten moet je mij niet lastig vallen met het feit dat je in een rookvrije kroeg had willen zitten. Maar als ik in de kinderhoek van de McDonalds ga zitten ga ik niet klagen dat er niet gerookt mag worden of dat die kinderen lawaai maken. De wereld is niet altijd zoals je hem het liefste hebt, daar stem je je keuzes op af. Ik wijk wel uit, anderen zijn te geobsedeerd door hun voortplanting, alsof het iets heel bijzonders is, om wat ruimte te gunnen aan anderen.
[..]
Omdat ik het iedereen makkelijk maak, je hoeft namelijk heel weinig van mij te verdragen, omdat gewoon elementair wellevend ben, en dus zorg dat anderen niet overmatig last van mij hebben. Het verrichten van dezelfde prestatie als triljoenen eencelligen en ander primitieve levensvormen en lagere dierklassen, nl. mij voortplaten, lijkt me geen aanleiding om dat ineens helemaal om te gooien en volkomen geobsedeerd te raken door die koters ten koste van alle andere mensen.
Hoe kom je toch bij het waanidee dat kinderen zich per definitie niet kunnen gedragen in een restaurant?quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het probleem is dat zij zelf die kinderen zo leuk vind in een restaurant. En als een baby gaat krijsen dan probeert ze die te kalmeren. Fantastisch hoor, na 5 minuten is het gekrijs al afgelopen en kun je weer van het uit eten gaan genieten. Het is gewoon asociaal, over ouders die hun kind niet proberen stil te krijgen wil ik het niet eens hebben.
Je zeikt niet? Je zeikt wél. Immers, een restaurant dat niet expliciet op kinderen gericht is, is volgens jou blijkbaar automatisch een restaurant is dat niet op kinderen gericht is en waar dus van jou geen ouders met kinderen mogen zitten.quote:[..]
Onzin. Ik zeik er toch niet over. Als er een restaurant is waar de kinderen fijn kind kunnen zijn, dan moet de eigenaar dat zelf weten. Of ik er ga zitten is een tweede. Maar als je in een restaurant gaat zitten wat duidelijk niet op kinderen gericht is, dan zorg je ook maar dat je kinderen geen hinder veroorzaken. En dan ga je daar dus niet met een kind zitten wat gekalmeerd zal moeten worden, want dan ben je al iemands avond aan het vergallen.
Ah ok mooi, hoef ik ook geen rekening te houden met jou tere labiele zieltje.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze hoeven helemaal niks. Dat is het verschil.
Nee hoor, ik mijd met mijn kinderen elke restaurant waar geen ballenbak bij zit en worstel me door borden pannenkoek en patat met sparerib. Alleen al omdat ik geen zin heb in de geïrriteerde blikken van onverdraagzame klootzakjes als jou als ik in een 'normaal' restaurant zit en ,oe the horror, een van die kinderen meer dan 1 keer moet pissen en het geschraap van een stoel jouw beschaafde conversatie over niks verstoord.quote:Als je in de verkeerde kroeg gaat zitten moet je mij niet lastig vallen met het feit dat je in een rookvrije kroeg had willen zitten. Maar als ik in de kinderhoek van de McDonalds ga zitten ga ik niet klagen dat er niet gerookt mag worden of dat die kinderen lawaai maken. De wereld is niet altijd zoals je hem het liefste hebt, daar stem je je keuzes op af. Ik wijk wel uit, anderen zijn te geobsedeerd door hun voortplanting, alsof het iets heel bijzonders is, om wat ruimte te gunnen aan anderen.
Het gaat erom hoe die ouders zich gedragen. En als je een baby in een restaurant kalmeert ben je asociaal bezig. Dan heb je al willens en wetens andermans eetplezier bedorven.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:23 schreef Igen het volgende:
Hoe kom je toch bij het waanidee dat kinderen zich per definitie niet kunnen gedragen in een restaurant?
Daar gaat het ook helemaal niet om. Als het zo'n overduidelijk kindvriendelijk restaurant is met een speelhoek enzo, dan weet je dat je ook rondrennende en lawaaiige kinderen kunt verwachten. Als je daar dan toch gaat zitten, dan moet je daar ook niet over zeuren. Maar in een restaurant want dat niet heeft, moeten die kinderen zich als volwassenen gedragen wat betreft de omgeving. Veel ouders vinden hun kinderen echt heel leuk voor iedereen als ze zich typisch kinderlijk gedragen, terwijl die anderen het maar vervelende kutkinderen vinden, die ouders zijn asociaal.quote:Je zeikt niet? Je zeikt wél. Immers, een restaurant dat niet expliciet op kinderen gericht is, is volgens jou blijkbaar automatisch een restaurant is dat niet op kinderen gericht is en waar dus van jou geen ouders met kinderen mogen zitten.
En dat is natuurlijk krom. Als in een restaurant kinderen zitten, die zich gewoon normaal gedragen, dan moet je gewoon niet zeuren.
Wel, jij bent niet degene die dat bepaalt. Als in een restaurant kinderen zitten, die zich keurig gedragen, en de eigenaar heeft er geen bezwaar tegen, dan zijn er maar twee opties:
A. Je zeikt niet, of
B. Je gaat fijn thuis eten met de gordijnen dicht en oordopjes in.
Mogen mensen in je omgeving wel ademhalen?quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat erom hoe die ouders zich gedragen. En als je een baby in een restaurant kalmeert ben je asociaal bezig. Dan heb je al willens en wetens andermans eetplezier bedorven.
Ik zal niet zeggen dat ik het niet irritant vind, maar als iemand z'n kind kalmeert en het is daarna stil, kan ik er nog wel mee leven. En ik sta in mijn omgeving ongeveer wel bekend als het toppunt van kindonvriendelijk. Denk overigens dat ik het afleg tegen jou qua kindonvriendelijkheid =Pquote:Op vrijdag 25 september 2009 20:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat erom hoe die ouders zich gedragen. En als je een baby in een restaurant kalmeert ben je asociaal bezig. Dan heb je al willens en wetens andermans eetplezier bedorven.
Omdat je daar zin in hebt...quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:37 schreef Hukkie het volgende:
Ik vraag me dan af waarom je je baby mee zou willen nemen naar een restaurant. Even onder voorbehoud dat je niet op doorreis bent en even bij de Mac een snekje haalt.
Ik dacht dat dit topic over kinderen ging, niet over baby's. Maar wat betreft huilende baby's ben ik het met je eens.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Veel ouders? Of sommige ouders? Maar verder ben ik het er wel mee eens.quote:[..]
Daar gaat het ook helemaal niet om. Als het zo'n overduidelijk kindvriendelijk restaurant is met een speelhoek enzo, dan weet je dat je ook rondrennende en lawaaiige kinderen kunt verwachten. Als je daar dan toch gaat zitten, dan moet je daar ook niet over zeuren. Maar in een restaurant want dat niet heeft, moeten die kinderen zich als volwassenen gedragen wat betreft de omgeving. Veel ouders vinden hun kinderen echt heel leuk voor iedereen als ze zich typisch kinderlijk gedragen, terwijl die anderen het maar vervelende kutkinderen vinden, die ouders zijn asociaal.
Feest? Jubileum? Zoveel jarig huwelijk van je ouders? Neem aan dat je niet perse een heel gebouw af moet huren voor 30 mensen? Soms heeft een mens van die dagenquote:Op vrijdag 25 september 2009 20:37 schreef Hukkie het volgende:
Ik vraag me dan af waarom je je baby mee zou willen nemen naar een restaurant. Even onder voorbehoud dat je niet op doorreis bent en even bij de Mac een snekje haalt.
Nou wij hadden een keer een etentje met de hele familie. Alle oppas mogelijkheden zaten dus ook aan die tafel. De twee oudste hebben zich prima gehouden en de jongste lag in de kinderwagen te slapen. Maar af en toe gaf ze een kreetje en moesten we even sussen. zo maar een minuut.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:37 schreef Hukkie het volgende:
Wel leuk om een keer heel serieus te gaan klagen bij mensen, met een verborgen camera. En dan liefst nog bijv. een toezichthouder in een winkelcentrum laten doen alsof ie klachten heeft ontvangen over wangedrag.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Feest? Jubileum? Zoveel jarig huwelijk van je ouders? Neem aan dat je niet perse een heel gebouw af moet huren voor 30 mensen? Soms heeft een mens van die dagenJe kan altijd even vragen of er reserveringen met de aanwezigheid van kinderen die avond
![]()
En wanneer iemand bij de MAC zou gaan klagen over kinderhuilen zou ik erbij willen zijn, want dan ga ik spontaan incontinent worden van het lachen geloof ik
Swets... nooit geweten dat ET en jij zoooo asociaal zijnquote:Op vrijdag 25 september 2009 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou wij hadden een keer een etentje met de hele familie. Alle oppas mogelijkheden zaten dus ook aan die tafel. De twee oudste hebben zich prima gehouden en de jongste lag in de kinderwagen te slapen. Maar af en toe gaf ze een kreetje en moesten we even sussen. zo maar een minuut.
Tja, dan krijg je als niet ouder natuurlijk gelijk geen hap meer door je keel!
Ah oke, ik ging uit van een gezellig diner met zn tweeen, in het geval van een feest of jubileum zal het gehuil van een baby de rest van het feestgedruis niet echt heel erg overstemmen denk ik.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Feest? Jubileum? Zoveel jarig huwelijk van je ouders? Neem aan dat je niet perse een heel gebouw af moet huren voor 30 mensen? Soms heeft een mens van die dagenJe kan altijd even vragen of er reserveringen zijn die avond, waar ook kinderen bij aanwezig zijn
![]()
En wanneer iemand bij de MAC zou gaan klagen over kinderhuilen zou ik erbij willen zijn, want dan ga ik spontaan incontinent worden van het lachen geloof ik
Tja, maar die mensen kunnen net zo min iets doen aan de 1-2-3 veranderende maatschappij als dat jij het kan .. of je moet terug willen naar een maatschappij waarin moeders hun kroost tot 4 jaar zelf verzorgen ..quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou toch wel. De leidster heeft het me zelf verteld toen omwonenden en zij nog in gesprek waren - of dachten te zijn. Dat was haar motief om die kinderen steeds buiten te zetten: te kleine ruimtes (2 klaslokalen) en weinig frisse lucht. En het klopt ook wel, want het is een oud schoolgebouw, ik schat jaren 40, waaraan helemaal niets meer is gedaan nadat het school-af was.
Je kunt op je kop gaan staan met verhalen over kinderen in het algemeen, maar het is toch best raar dat mensen in hun eigen huis en tuin zoveel last moeten hebben omdat anderen hun kind lozen omdat ze rust willen of moeten werken, en dat anderen hun geld verdienen met het lastig vallen van de directe omgeving. Als omwonende heb je helemaal geen winst zoals die leidsters en ouders.
Bij een beetje restaurant reserveer je dat van te voren toch, dus als je graag je rust wil hebben vraag je dat even, of er een reservering staat met kinderenquote:Op vrijdag 25 september 2009 20:53 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ah oke, ik ging uit van een gezellig diner met zn tweeen, in het geval van een feest of jubileum zal het gehuil van een baby de rest van het feestgedruis niet echt heel erg overstemmen denk ik.
Dat lijkt me stug, ik ben namelijk heel kindvriendelijk. Ik ben alleen niet zo vriendelijk voor ouders die onvriendelijk doen tegen alles wat niet hun kind is, doordat ze te zwak of te lui of te asociaal zijn wanneer het op hun kinderen en henzelf aankomt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:44 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik zal niet zeggen dat ik het niet irritant vind, maar als iemand z'n kind kalmeert en het is daarna stil, kan ik er nog wel mee leven. En ik sta in mijn omgeving ongeveer wel bekend als het toppunt van kindonvriendelijk. Denk overigens dat ik het afleg tegen jou qua kindonvriendelijkheid =P
Met 'rust willen' bedoel ik de ouders, voornamelijk bij alleenstaande moeders met een uitkering komt het veel voor, die gewoon even ontlast willen zijn. Daar zijn zelfs tegemoetkomingen voor hier. Dus zij willen rust en ik krijg de herrie van hun kinderen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, maar die mensen kunnen net zo min iets doen aan de 1-2-3 veranderende maatschappij als dat jij het kan .. of je moet terug willen naar een maatschappij waarin moeders hun kroost tot 4 jaar zelf verzorgen ..
De buurten waarin wij wonen zijn nu eenmaal gebouwd op gezinnen met jonge kinderen, dat er steeds meer alleenstaanden en stellen zonder kinderen zijn die dan maar uit gebrek aan iets anders/beters in een eengezinswoning/huis gaan wonen .. tja .. en de moeder, die wil blijven werken, ondanks het kroost haar eigen boontjes blijven doppen want je weet maar nooit, of puur om rond te kunnen komen ..
Maar wat bedoel je met 'rust willen'? Je hebt het nu over het enkele geval van de alleenstaande bijstandsmoeder die zo gestrest is dat ze van voren niet meer weet dat ze van achteren leeft en daarom haar kind 2 ochtenden in de week mag 'dumpen' om even tot zichzelf te kunnen komen?
Waarom? Die les heb je zelf gemist blijkbaar.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zou ook helemaal niet verkeerd zijn als ouders dat eens zouden leren.
Het gaat niet om mij, ik heb geen last van kinderen, ik vroeg me af waarom mensen gezellig met zn tweeen uit eten gaan en dan ook hun baby meenemen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Bij een beetje restaurant reserveer je dat van te voren toch, dus als je graag je rust wil hebben vraag je dat even, of er een reservering staat met kinderen
Gezond wantrouwen taz van babysitters .. niet genoeg geld om beide te kunnen betalen ..quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:18 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het gaat niet om mij, ik heb geen last van kinderen, ik vroeg me af waarom mensen gezellig met zn tweeen uit eten gaan en dan ook hun baby meenemen.
Kan hoor, maar dat zou niet mijn idee zijn van een gezellig etentje. In veel landen is het ook gewoon om je kind dan even voor een avondje onder te brengen bij ouders of andere familie of vrienden. Maar ik ben geen ouder, dat maakt mss een verschil.quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Gezond wantrouwen taz van babysitters .. niet genoeg geld om beide te kunnen betalen ..
of het heel normaal vinden om je kleintje mee te nemen, zoals in veel landen gewoon is, daar slaapt de baby in de Maxi-Cosi onder de tafel, en omdat zo'n kleintje dat dan gewend is, altijd leven om zich heen, schrikt die ook niet zo snel wakker en zet een keel op
quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar slaat dat op? Waarom zou je niet met kinderen uit eten kunnen gaan als die kinderen zich gewoon goed gedragen?
Het lijkt wel alsof alles en iedereen voor meneer Weltschmerz moet wijken. En als iemand dat niet wil dan is diegene ineens de asociale dwarse figuur die overlast bezorgd.
Weltschmerz, je bent niet de enige in de wereld. We leven in een SAMENleving, waarin jij ook concessies moet doen. Waarin jij soms ook gewoon niet je zin krijgt.
In ons geval waren beide grootouderstellen erbij, dus geen babysit, maar dat had ik al gezegd.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:37 schreef Hukkie het volgende:
Ik vraag me dan af waarom je je baby mee zou willen nemen naar een restaurant.
Begrijp je het niet?? Nou omdat de ouders willen eten in een restaurant, tuurlijk neem je dan je kind mee en durf er nou niets van te zeggen, kinderhater!!quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:37 schreef Hukkie het volgende:
Misschien kun je wat minder hoog van de toren blazen, ben geen kinderhater.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |