abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 september 2009 @ 17:15:54 #221
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73104483
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ga nou eens lekker buiten spelen met de kinderen
Ik gok dat hij een verbod heeft om bij kinderen in de buurt te komen...
censuur :O
pi_73104484
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zelf nooit kind geweest?
Jazeker wel.

Maar mij lijkt het de normaalste zaak van de wereld dat een leraar / begeleider ingrijpt als een paar kinderen het écht te bont maken, bijvoorbeeld als ze dus letterlijk een wedstrijdje hard krijsen doen. Dat doen kinderen echt niet aan de lopende band, dus het is een kleine moeite om in dit soort gevallen in te grijpen om onnodige overlast te voorkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 17:16:15 ]
  vrijdag 25 september 2009 @ 17:26:01 #223
3542 Gia
User under construction
pi_73104731
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:16 schreef Svyatagor het volgende:
Dicht op elkaar wonen betekent rekening met elkaar houden. Dus enerzijds inderdaad niet de hele dag door trompet spelen met het raam open, maar op gezette tijden en met de ramen dicht,
En dat gebeurt dan ook. Er zijn afspraken over gemaakt met beide buren. De ramen blijven dicht als hij drumt.
Het gaat om enkele keren per week, een half uurtje per dag tussen 4 en 7 's middags.
  vrijdag 25 september 2009 @ 17:34:35 #224
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_73104910
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

Maar waarschijnlijk werd er toen een stuk minder geklaagd. Mensen worden steeds onverdraagzamer.
Er werd vooral een stuk minder geschreeuwd. Het is tegenwoordig vrij moeilijk om kinderen te vinden die niet SCHREEUWEN OOK AL STAAN ZE EEN METER VAN ELKAAR AF. MAAR JA DAT MOET KUNNEN, DAT SCHIJNT ER (TEGENWOORDIG) ALLEMAAL MAAR BIJ TE MOETEN HOREN!!!! WAAROM ZOU JE JE KINDEREN OOK MAAR EEN KLEIN BEETJE OPVOEDEN, HE? NEE HOOR< GIL MAAR DE HELE TIJD OP DE TOPPEN VAN JE LONGEN, JE BENT KIND TENSLOTTE.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 25 september 2009 @ 17:37:11 #225
3542 Gia
User under construction
pi_73104966
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
Navrant in dit verband, je ziet nu ook al vakanties aangeboden waarbij hotels adverteren dat ze kind-vrij zijn.
Echt belachelijk inderdaad. In Engeland heb je dat ook in restaurants: Een family-room. Heb je kinderen onder de 14, dan moet je daar gaan zitten, omdat ze bang zijn dat anderen last kunnen hebben van kinderstemmetjes.

Wij nemen onze kinderen al vanaf 6 jaar oud mee naar restaurants, nog nooit ook maar één klacht gehad. Ze bestellen (ook toen al) volwassen eten, geen kindermenuutjes dus, en blijven netjes op hun plaats zitten.

En zelfs al komt er een kleintje van een andere tafel bij ons even kletsen, stoor ik me daar nog niet aan.

Paar jaar terug ook al zo'n topic: Iemand had 's middags een eind door de bossen gefietst en aan de rand van het bos was een cafeetje. Hij daar naar binnen voor een beker chocomelk. Liepen daar toch.....KINDEREN rond. Schandalig!! Ouders die in de bossen wandelen mogen niet met hun kinderen even wat drinken in een cafeetje. Dat doen ze maar thuis!!!

Dat soort gezeur dus.
pi_73104993
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:09 schreef Verbal het volgende:
Wij hebben een stelletje kutmongolen beneden ons wonen met een hoerenkind dat tot 's avonds laat op de toppen van zijn longen loopt te krijsen. Laat die v/d/ Laan lekker opflikkeren met 'kinderstemmen' zijn geen overlast

V.
Filkker zelf op, egoïst
Of ga verhuizen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  vrijdag 25 september 2009 @ 17:39:49 #227
3542 Gia
User under construction
pi_73105034
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:15 schreef HarryP het volgende:

[..]

Ben blij dat het een drumstel is.
Sommige wat oudere kinderen (tieners) laten zonder een druppel moeite hun stereo een paar uur aan staan op een onzinnig hoog volume.
Hihi, hier langs jaren terug: Jody Bernal op zondagmorgen, keer of 10 achter elkaar: "que si, que non"
Wij lagen in bed te zwingen. 'k Heb er nooit over geklaagd. Was trouwens de zoon van de buren die ook nooit klagen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 17:41:07 #228
3542 Gia
User under construction
pi_73105058
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Jazeker wel.

Maar mij lijkt het de normaalste zaak van de wereld dat een leraar / begeleider ingrijpt als een paar kinderen het écht te bont maken, bijvoorbeeld als ze dus letterlijk een wedstrijdje hard krijsen doen. Dat doen kinderen echt niet aan de lopende band, dus het is een kleine moeite om in dit soort gevallen in te grijpen om onnodige overlast te voorkomen.
Ben ik met je eens. Maar volgens mij doen kinderen daar geen wedstrijdjes in. En gaat het topic daar niet over. Het gaat de klagers gewoon om lawaai van een speelplaats.
  vrijdag 25 september 2009 @ 17:42:11 #229
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_73105077
Gisteren hoorde ik de nieuwe burgemeester van Groningen in een radio-interview zeggen dat vooral gemeenschapszin belangrijk was... Je realiseren dat je onderdeel uitmaakt van een gemeenschap, inclusief ouderen, kinderen, gehandicapten... Je kunt verdraagzaam zijn en tóch gemeenschapszin ontberen.

Overigens had iemand het over KDV's en basisscholen op industrie-terreinen... Je kind naar school laten fietsen (basisschool) wordt dan volgens mij ondoenlijk (verkeersveiligheid / vrachtverkeer)...

Overigens: link naar artikeltje over klacht van omwonenden
  vrijdag 25 september 2009 @ 17:45:57 #230
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_73105148
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:38 schreef qonmann het volgende:

[..]

Filkker zelf op, egoïst
Of ga verhuizen
En ik ben een egoïst, omdat

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_73105317
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar volgens mij doen kinderen daar geen wedstrijdjes in.
Dan moet je toch eens wat beter opletten.
quote:
En gaat het topic daar niet over. Het gaat de klagers gewoon om lawaai van een speelplaats.
Jawel, daar gaat het topic ook over. Een goede verstandhouding moet namelijk van twee kanten komen. De schoolleiding moet haar verantwoordelijkheid nemen en buitensporig overlastgevend gedrag van kinderen aanpakken, en de omwonenden moeten normale geluiden van spelende kinderen accepteren.
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:12:10 #232
3542 Gia
User under construction
pi_73105776
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan moet je toch eens wat beter opletten.
[..]

Jawel, daar gaat het topic ook over. Een goede verstandhouding moet namelijk van twee kanten komen. De schoolleiding moet haar verantwoordelijkheid nemen en buitensporig overlastgevend gedrag van kinderen aanpakken, en de omwonenden moeten normale geluiden van spelende kinderen accepteren.
Ik heb toch echt de indruk dat het gaat om kinderen die bijvoorbeeld tikkertje spelen. Als een basisschool speelkwartier heeft dan zijn er zo'n 200 kinderen buiten, op één speelplein. Tja, dat geeft nogal wat geluid. Als je buiten bent. Zit je echter gewoon binnenshuis, dan valt dat zat mee.

Spelen doe je niet op conversatieniveau, dat gaat nu eenmaal een stuk harder.
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:22:16 #233
270476 JernyBodal
Que si, que no
pi_73106010
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 25-09-2009 19:42:51 ]
pi_73106247
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Als jij je het niet kunt voorstellen, dan wordt het tijd voor een bezoekje aan de psycholoog.

Want zoals ik al eerder zei, ik heb anderhalf jaar pal naast een school gewoond en heb het lawaai van de kinderen nooit als storend ervaren. En waar ik nu woon spelen ook bijna elke dag kinderen voor de deur, zoals nu op dit moment bijvoorbeeld, en dat boeit me ook geen reet.

En ik sta dus versteld ervan dat jullie allemaal zulke ouwe, verzuurde, vervelende buurmannen zijn die er niet tegen kunnen als spelende kinderen plezier hebben.
Wat is dat nu voor flauwe opmerking? Blijkbaar ben ik niet de enige die het vervelend vindt en ik heb nog nooit iemand ontmoet die krijsende kinderen plezierig vindt om naar te luisteren, vandaar dat ik me niet voor kan stellen dat er mensen zijn die het wel leuk vinden.

Maar goed, misschien verklaart het gebrek aan niveau waarom je je zo op je plaats voelt in de buurt van kleine kinderen.
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 08:35 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Ik kan geen begrip opbrengen voor mensen die zich irriteren aan kindergeluid. Sterker nog, aan dat soort mensen zit een heel raar steekje los. Als een volwassene zich op dezelfde manier zou gedragen (buiten om het hardst gillen, door de supermarkt fietsen, etc.) zou iedereen zich ook afvragen of ie wel spoorde. Maar als een kind het doet is het normaal? Gek he, dat die kinderen van die asociale pubers en volwassenen worden?
[quote]Op vrijdag 25 september 2009 09:35 schreef Gia het volgende:
Schreeuwen met als doel herrie te maken, hoeft ook inderdaad niet. Als een groepje kinderen op straat loopt te spelen, schreeuwen ze ook niet.
Meen je dat nou serieus? Misschien hebben wij een ander idee van schreeuwen hoor, maar ik vind op z'n hardst met een groepje op straat roepen naar naar je vriendje die niet buiten mag spelen en uit het raam hangt best wel schreeuwen. En bij het spelen wordt echt wel veel geschreeuwd. Sterker nog, ze lopen nog voor de lol naar passanten te schreeuwen (in de categorie woorden die een kind van die leeftijd niet zou horen te kennen).
Sanity is (not) statistical
pi_73106270
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:30 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Wat is dat nu voor flauwe opmerking? Blijkbaar ben ik niet de enige die het vervelend vindt en ik heb nog nooit iemand ontmoet die krijsende kinderen plezierig vindt om naar te luisteren, vandaar dat ik me niet voor kan stellen dat er mensen zijn die het wel leuk vinden.

Maar goed, misschien verklaart het gebrek aan niveau waarom je je zo op je plaats voelt in de buurt van kleine kinderen.
Schreef ik de rest van die post voor de kat z'n kut, of wat?

Lees dus eens verder dan de eerste regel voor je een antwoord geeft dat nergens op slaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 18:33:14 ]
pi_73106377
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:04 schreef brilkikker het volgende:

[..]

Waarom kunnen de mensen nooit een middenweg vinden ... Als de scholen proberen het aantal decibel omlaag te brengen (wat nooit geheel naar nul kan) en de omwonenden wat toleranter..
Maar dat is ook het probleem. Ze gooien ergens een school neer of een KDV en dat dat enige hinder veroorzaakt, zou op zich niet erg zijn als er ook iets positiefs tegenover stond. Maar dat is niet zo. Je woont er in de buurt en het enige wat je ervan hebt is last: herrie, parkeeroverlast, onveilige verkeerssituaties, kinderen die onderweg van/naar school/KDV hun afval voor jouw deur flikkeren (al dan niet met hun ouders erbij) of nog even belletje trek spelen.

Als die school nou ook eens zou zorgen dat die kinderen weleens met de klas buiten de deur kwamen en bijvoorbeeld iets voor de omgeving zou doen, dan zou het al schelen. Wij moesten weleens kerststukjes maken voor buurtbewoners of zo, of voor het lokale bejaardentehuis. Nou, ik heb hier nog nooit ook maar enige bijdrage van de school aan de buurt gezien of bijv. een les om die kinderen bij te brengen dat er ook dieren leven in de sloot hier en dat je daar dus je chipszakje niet in moet gooien - wij gingen ook naar de waterkant om daar beestjes te vangen, dan leer je tenminste nog enig respect voor je omgeving te hebben. Maar dat is tegenwoordig niet meer.
pi_73106396
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Schreef ik de rest van die post voor de kat z'n kut, of wat?

Lees dus eens verder dan de eerste regel voor je een antwoord geeft dat nergens op slaat.
Ja, de rest van de post schreef je voor de kat z'n kut. Het eerste deel ook, want wat mij betreft ben je gewoon respectloos en nog onverdraagzamer dan de grootste kinderhater.
pi_73106494
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Aan iedereen die zich stoort aan het geluid van kinderen:
Denk eens terug aan toen jij kind was.
Was jij toen ook altijd stil? Hoe zou jij het destijds gevonden hebben als je gezegd werd dat je geen geluid mag maken omdat de buren het storend vinden?
Wij woonden in een gehorige flat dus het was voor mij heel normaal om rustig te doen thuis. Thuis zat ik achter de computer of ik las, spelen deden we buiten. Dat was een buurt met vrij veel ruimte, dus dat scheelt wel.

Daarna verhuisden we naar een buurt met genoeg grasvelden, maar daar hadden ze 55+-flats neergezet, dus daar hadden we nogal eens last met de ouderen die boos werden dat we daar speelden. Die werden idd voor heel onredelijke dingen boos, bijv. als een kind op een wipkip zat zonder herrie te maken, maar ze hadden ook weleens gelijk. En ik kan me ook voorstellen dat ze geirriteerd raakten en dus zomaar boos werden op kinderen, want ze werden ook vaak getreiterd door sommige kinderen: belletje trek, op de galerij klimmen, aanbellen en flauwe opmerkingen maken door de intercom of 30 bellen tegelijk indrukken en zo.
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:40:41 #239
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73106505
hoor je dat disana?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_73106586
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:36 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ja, de rest van de post schreef je voor de kat z'n kut. Het eerste deel ook, want wat mij betreft ben je gewoon respectloos en nog onverdraagzamer dan de grootste kinderhater.
Fijn discussiëren zo.

Je zet je eigen mening als absolute waarheid neer en weigert categorisch andere meningen überhaupt te lezen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 18:47:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')