Wilde alleen maar het juiste meervoud aangeven.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat houdt in dat beide kanten toegeven. Degene die last van kinderen hebben zullen dat moeten accepteren maar ook ouders zullen kinderen moeten aanpakken. Dat laatste zie ik tegenwoordig bar weinig gebeuren en daarmee geef ik geen oordeel over jou of Sjeen maar dat is gewoon een algemen observatie van gedrag wat ik zie in winkels en op straat.
Je mag rustig weten dat ik mij daaraan erger en, nogmaals dat is mijn ervaring, het lijkt bijna altijd een zelfde type ouders te zijn, ouder (eind 30-begin 40) met een redelijke welstand gezien de hilfiger outfits voor de kids, wat moeite lijkt te hebben om kinderen op te voeden.
Je leidt de discussie nu af naar een bijzaak.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:
- verhaal -
Oei iemand is er hier aan het naggenquote:Op vrijdag 25 september 2009 12:04 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Je bent gewoon een kinderhater. Iedereen heeft wel eens zware hoofdpijn of migraine, gaat vanzelf over. Wordt je hard van , hoort erbij. Kinderhater.
Mijn ervaring is dat een hoop van dat soort mensen tegen zichzelf oplopen. Dan kunnen ze twee dingen doen of eens een keer gaan nadenken en beseffen dat de hele wereld niet om hun draait of pillen bij de huisarts halen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:14 schreef brilkikker het volgende:
[..]
Oei iemand is er hier aan het naggen.
Weet je dat we met zijn allen nog grotere zeikerds zijn dan alle zure omatjes en opatjes bij elkaar. Hoe moet dat met ons over ongeveer 40 jaar!
Dat is het punt wel: Flikker het maar over de schutting, dan kan ik lekker geld verdienen/lui zijn/slap zijn/. Dat geldt voor kroegen, voor dansscholen, voor kdv's, voor scholen en jawel, zelfs voor ouders.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Je leidt de discussie nu af naar een bijzaak.
Natuurlijk moet een ondernemer de nodige investeringen doen om aan de wettelijke normen te voldoen. Maar dat is het punt niet.
Ik vind het niet normaal dat kinderen van een jaar 10 tegen mekaar op staan lopen krijsen en dat moeders of onderwijzer of KDV-ondernemer daar gewoon bijstaat en het laat gebeuren in de opvatting dat het er gewoon bijhoort. Onzin, opvoeding hoort erbij. Dit is gewoon het over de schutting flikkeren van je eigen 'probleem' zodat het een probleem wordt van mensen die er op zich niks mee te maken hebben en er ook niet de lusten van hebben.quote:Het punt is, of het normaal is dat spelende kinderen van een bepaalde leeftijd lawaai maken. Jij vindt van niet, ik vind van wel.
Ik vind jou reacties in dit draadje wel grappig gezien je stellingen hier..quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:22 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat een hoop van dat soort mensen tegen zichzelf oplopen. Dan kunnen ze twee dingen doen of eens een keer gaan nadenken en beseffen dat de hele wereld niet om hun draait of pillen bij de huisarts halen.
In het bejaardenhuis nog harder zeuren over de kleinkinderen die op bezoek komen bij de huisgenoten die wél kinderen wilden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:14 schreef brilkikker het volgende:
[..]
Oei iemand is er hier aan het naggen.
Weet je dat we met zijn allen nog grotere zeikerds zijn dan alle zure omatjes en opatjes bij elkaar. Hoe moet dat met ons over ongeveer 40 jaar!
Dus jij durft je kinderen niet te corrigeren omdat ze jou later extraatjes moeten geven. Ik zei toch dat een je asociaal was die volledig is geobsedeerd door zichzelf en het eigen kroost, leuk dat je dat meteen even bevestigd.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:49 schreef Gia het volgende:
In het bejaardenhuis nog harder zeuren over de kleinkinderen die op bezoek komen bij de huisgenoten die wél kinderen wilden.
De klagers van nu hopen maar dat diezelfde kinderen later wel bereid zijn hun AOW te betalen. Wat als ze dat niet doen? Och geeft niks, de weltschmerzen van deze wereld hebben toch een kapitaaltje opgebouwd, niet beseffende dat ze dat grotendeels in moeten leveren als ze in een verzorgingstehuis terechtkomen en het moeten doen met een zakcentje.
Terwijl de buurman, die wél kinderen en kleinkinderen heeft, regelmatig extraatjes krijgt van zijn kroost.
Wat die jaloerse Weltschmerzen dan weer niet eerlijk vinden. De rest van de maatschappij moet dan maar betalen voor zijn extraatjes, daar heeft hij toch ook recht op.
Ik denk dat die kinderen die geleerd wordt dat alles en iedereen maar moet wijken wanneer zij zin hebben om te krijsen nog asocialer en egoistischer worden dan jij.quote:Denk inderdaad dat deze mensen later ontzettend vervelende bejaarden worden.
Ik ben nog maar zelden tegengekomen dat kinderen die echt krijste om het krijsen niet teruggefloten werden door ouders of school/opvang leiding.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is het punt wel: Flikker het maar over de schutting, dan kan ik lekker geld verdienen/lui zijn/slap zijn/. Dat geldt voor kroegen, voor dansscholen, voor kdv's, voor scholen en jawel, zelfs voor ouders.
[..]
Ik vind het niet normaal dat kinderen van een jaar 10 tegen mekaar op staan lopen krijsen en dat moeders of onderwijzer of KDV-ondernemer daar gewoon bijstaat en het laat gebeuren in de opvatting dat het er gewoon bijhoort. Onzin, opvoeding hoort erbij. Dit is gewoon het over de schutting flikkeren van je eigen 'probleem' zodat het een probleem wordt van mensen die er op zich niks mee te maken hebben en er ook niet de lusten van hebben.
Dat een schoolplein geluid produceert is het probleem niet, het probleem is dat het maximaal herrie produceert omdat mensen te beroerd zijn om ook maar één poot uit te steken voor andermans probleem dat zij veroorzaken.
Uiteraard. De een vindt het geluid van een branding helemaal geweldig, de ander klaagt over het geluid van een snelweg, terwijl het op een afstandje beide ongeveer hetzelfde klinkt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een geval van interpertatie is, wat vindt jij gekrijs, wat vindt jij normaal kindergeluid voor als ze aan het spelen zijn?
Mijn kinderen zijn keurig opgevoed. Die hoef ik niet te corrigeren, omdat ze zich altijd netjes binnen de grenzen van de weg gedragen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus jij durft je kinderen niet te corrigeren omdat ze jou later extraatjes moeten geven. Ik zei toch dat een je asociaal was die volledig is geobsedeerd door zichzelf en het eigen kroost, leuk dat je dat meteen even bevestigd.
Geen enkel kind leert krijsen, dat doen ze uit zichzelf. Heb jij vroeger ook gedaan. Oh nee, jij natuurlijk niet. Daarom ben je zo verzuurd.quote:Ik denk dat die kinderen die geleerd wordt dat alles en iedereen maar moet wijken wanneer zij zin hebben om te krijsen nog asocialer en egoistischer worden dan jij.
En dan vergeet je de tijdstippen dat geluidsoverlast (teveel decibellen) wel mogen?quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Geluidsoverlast is per definitie afhankelijk van omstandigheden, tijd, persoonlijke voorkeuren etc.
Om die reden zijn er geluidnormen vastgelegd die meetbaar zijn, namelijk in decibellen op de gevel. Als een kinderdagverblijf daar niet aan voldoet, dan is dat een reden om er wat aan te doen. Rond snelwegen worden ook geluidswallen geplaatst. Stel dat een kinderdagverblijf meer lawaai oplevert dan een snelweg, dan zou een geluidswal helemaal niet zo'n gek idee zijn
Dus de bron van de overlast is ook nog van belang?quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat vind ik te kort door de bocht. Geluid hoort nou eenmaal bij het menselijk leven, dus ik vind niet dat alle soorten geluid op één hoop mogen worden gegooid en door één en dezelfde norm mogen worden beoordeeld.
Zo vind ik dat er bepaalde geluiden zijn die bij het leven horen, en die je daarom dag en nacht moet accepteren:
- Douchen en het doorspoelen van de WC
- Iets te eten koken / bakken
- Radio luisteren / TV kijken / een gesprek voeren (mits niet overdreven luid natuurlijk)
- Bestemmingsverkeer, ook gemotoriseerd
- Openen en sluiten van ramen en deuren
Dan zijn er geluiden die vervelend kunnen zijn, zeker 's nachts, maar die overdag gewoon bij het leven horen:
- De stofzuiger, elektrische koffiemolen, elektrische citruspers
- Het gerammel van borden en bestek bij de afwas
- Het bespelen van één akoestisch muziekinstrument
- Het schreeuwen van een groep kinderen die aan het spelen zijn
- De vuilnisauto en het stratenveegwagentje
- Mensen die buiten op een terrasje zitten
En dan heb je uiteraard geluid dat gewoon overlast geeft:
- Doorgaand verkeer, treinverkeer, vliegtuiglawaai
- Klusapparatuur, zoals boormachines, schuurmachines, freesmachines
- Schreeuwende dronken lui, lawaai van discotheken
- Muziek maken met een band, met een drumstel of met een snoeiharde elektrische gitaar
[..]
Nee. Waarom gaat men in de Jordaan wonen? Omdat het zo'n gezellige en levendige buurt is. Welnu, als je daarvoor kiest dan moet je ook de consequenties accepteren.
[..]
In het geval van die dansschool heb je groot gelijk.
Maar ik blijf erbij dat kinderen moeten kunnen buitenspelen, en dat daar nou eenmaal een bepaalde hoeveelheid geluid bij hoort die de omwonenden gewoon moeten accepteren.
En andersom natuurlijk. De buurman mag mij wel hinderen met hele dagen boren, zagen en schuren, maar mijn zoon mag hem niet hinderen met een half uurtje drummen. Want het eerste wordt gezien als noodzaak en het tweede als onnodige overlast.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:52 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dus de bron van de overlast is ook nog van belang?Andermans kinderen mogen mij wel hinderen maar mijn vliegtuig mag die zelfde mensen niet storen?
Dus je kinderen zijn jouw verzekering voor als je met pensioen bent? Over egoïsme gesproken.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn keurig opgevoed. Die hoef ik niet te corrigeren, omdat ze zich altijd netjes binnen de grenzen van de weg gedragen.
Jij bent nu al een zuurpruim die zeurt over hetgeen hij niet heeft, dat zal in jouw geval alleen maar erger worden. Reken alvast niet op AOW, want die is er straks niet meer, doordat zoveel yuppen geen kinderen willen, maar liever hun geld aan vakanties uitgeven en oppotten om straks verplicht aan het verpleeghuis te doneren. Jij hebt later helemaal niks. Kind noch kraai, noch geld.
Absoluut, wat mij betreft is geluid gewoon geluid. Of het nou een schuurmachine is of een drumstel (hoewel de schuurmachine waarschijnlijk irritanter is). Enige uitzondering is er wat mij betreft voor hulpdiensten zoals de traumaheli, waar stom genoeg wel allerlei geluidsnormen voor gelden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:01 schreef Gia het volgende:
[..]
En andersom natuurlijk. De buurman mag mij wel hinderen met hele dagen boren, zagen en schuren, maar mijn zoon mag hem niet hinderen met een half uurtje drummen. Want het eerste wordt gezien als noodzaak en het tweede als onnodige overlast.
Dat zeg ik helemaal niet. De kinderen van nu zijn de premiebetalers van later.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:03 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dus je kinderen zijn jouw verzekering voor als je met pensioen bent? Over egoïsme gesproken.
Die hoogopgeleiden, waartoe ik toevallig ook behoor, kunnen wel lekker veel sparen als ze geen kinderen hebben, maar vragen zich niet af waarvoor. In een bejaardenhuis mag je geen kapitaal bezitten en je hebt niemand om het op tijd aan weg te schenken. Beetje onnadenkend.quote:Het is niet zo zeer jammer dat hoog opgeleiden tegenwoordig weinig kinderen krijgen, alswel dat de genetisch deficiënte onderlaag nog wel lekker aan het fokken is.
Wat is dat voor een communistische regel?!quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:15 schreef Gia het volgende:
In een bejaardenhuis mag je geen kapitaal bezitten en je hebt niemand om het op tijd aan weg te schenken.
Die drogreden is in topics over AOW en kinderbijslag al vaak genoeg weerlegd, dus laten we hem hier niet weer van stal halen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:15 schreef Gia het volgende:
Dat zeg ik helemaal niet. De kinderen van nu zijn de premiebetalers van later.
Degenen die geen kinderen willen, profiteren mee van andermans kinderen.
Wij hebben vroeger, mijn ouders dus, vanaf mijn 9de tegenover een basisschool gewoond. Ons huis stond recht tegenover de speelplaats. En die geluidshinder viel best wel mee.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:18 schreef Natalie het volgende:
Kinderen moeten kunnen spelen, kinderen moeten kunnen dollen, zingen en schreeuwen. Prima
Maar ik denk dat als ik een school oid naast de deur zou hebben dat ik het ook irritant zou vinden, en 't zou voor mij een reden zijn om te verhuizen.
Ach, dan huur ik wel een verzorger in met dat kapitaal die mij gewoon thuis komt verzorgen. Misschien wel 1 van jouw kinderen, die voor een dik maandsalaris dagelijks mijn reet komen wassen en niet omkijken naar hun eigen moeder die in een bejaardenhuis voor mensen zonder kapitaal zit weg te rotten.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
knip
[..]
Die hoogopgeleiden, waartoe ik toevallig ook behoor, kunnen wel lekker veel sparen als ze geen kinderen hebben, maar vragen zich niet af waarvoor. In een bejaardenhuis mag je geen kapitaal bezitten en je hebt niemand om het op tijd aan weg te schenken. Beetje onnadenkend.
Tenzij dat veranderd is, maar toen mijn opa naar het bejaardenhuis ging, was dat nog zo.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:22 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Wat is dat voor een communistische regel?!
Dat is geen drogreden. Het is gewoon zo.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:22 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Die drogreden is in topics over AOW en kinderbijslag al vaak genoeg weerlegd, dus laten we hem hier niet weer van stal halen.
Vind ik ook.quote:Ontopic: natuurlijk gillen kinderen als ze aan het voetballen zijn. Als je daar een probleem mee hebt moet je niet pal naast een school gaan wonen.
Da's mooiquote:Op vrijdag 25 september 2009 14:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben vroeger, mijn ouders dus, vanaf mijn 9de tegenover een basisschool gewoond. Ons huis stond recht tegenover de speelplaats. En die geluidshinder viel best wel mee.
Die kans is aanwezig. Mijn oudste gaat de zorg in.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:25 schreef Casos het volgende:
[..]
Ach, dan huur ik wel een verzorger in met dat kapitaal die mij gewoon thuis komt verzorgen. Misschien wel 1 van jouw kinderen,
Bejaardenhuizen zijn niet voor mensen zonder kapitaal, maar voor alle mensen.quote:die voor een dik maandsalaris dagelijks mijn reet komen wassen en niet omkijken naar hun eigen moeder die in een bejaardenhuis voor mensen zonder kapitaal zit weg te rotten.
Wat een idiote regelquote:Op vrijdag 25 september 2009 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Tenzij dat veranderd is, maar toen mijn opa naar het bejaardenhuis ging, was dat nog zo.
Ook je inkomen ging rechtstreeks naar het huis en daarvan kreeg de bewoner dan zakgeld en kleedgeld.
Ik ben weggegaan, omdat ik volwassen werd en zelfstandig ging wonen. Mijn ouders zijn verhuisd naar een seniorenwoning. Er woont nu weer een gezin met kinderen in dat huis.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:27 schreef Natalie het volgende:
[..]
Da's mooi
Tja, als je er geen last van hebt, waarom zou je dan weggaan?
Geldt hier ook, hoor.
Boormachines zijn over het algemeen binnenshuis, en daar gelden dergelijke geluidsnormen niet.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Een boormachine levert meer lawaai op dan kindergekrijs, toch mag dat gewoon binnen bepaalde tijden.
Deze conclusie slaat nergens op.quote:Dan mag dat kindergekrijs ook binnen bepaalde tijden.
Amok nog wel, toe maar, ik neem aan dat je daar iets anders mee bedoelt dan het eigenlijk is. Het gaat erom wat gewoon spelen is. Volgens mij betekent dat niet dat een kind maar mag doen wat het wil, ook niet qua geluidsproductie. Kinderen kunnen ook tikkertje spelen zonder elkaar te slaan, regels inachtnemen dus, dat kunnen ze ook als het om hun stembanden gaat. Alleen als niemand ze dat vertelt omdat ze zo lekker aan het spelen zijn, en het toch maar een probleem van anderen is, dan doen ze dat natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:06 schreef erodome het volgende:
Ik ken het echt wel hoor, vooral erg jonge kinderen die gewoon het volume van hun longen aan het uitproberen zijn, dat kan gruwelijke geluiden voortbrengen en wordt eigenlijk altijd wel "bestrafd", de enkeling die dat niet doet kan op zeer afkeurende blikken en/of opmerkingen rekenen.
Maar het gewone spelen met bijbehorende amok, daar moet je maar gewoon tegen kunnen, dat hoort erbij.
Dat bedoel ik dus, binnen de grenzen de wet of weg, andere grenzen zijn er kennelijk niet. Je hebt niet het fatsoen om ze grenzen te stellen ten bate van anderen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:32 schreef Gia het volgende:
Mijn kinderen zijn keurig opgevoed. Die hoef ik niet te corrigeren, omdat ze zich altijd netjes binnen de grenzen van de weg gedragen.
Dat laatste zal wel meevallen. En ik was toch al niet van plan om mij door de gezondheidsmafia in een kudde naar het verpleeghuis te laten leiden. Sowieso vind ik het nogal primitief om kinderen te nemen uit pensioenvoorziening, naar tegenover die kinderen ook.quote:Jij bent nu al een zuurpruim die zeurt over hetgeen hij niet heeft, dat zal in jouw geval alleen maar erger worden. Reken alvast niet op AOW, want die is er straks niet meer, doordat zoveel yuppen geen kinderen willen, maar liever hun geld aan vakanties uitgeven en oppotten om straks verplicht aan het verpleeghuis te doneren. Jij hebt later helemaal niks. Kind noch kraai, noch geld.
Ik werd daarin gecorrigeerd, door mijn ouders, en door mijn school. En dan blijk je al heel jong in staat tot het leren beperken van je geluidsproductie. Ten bate van de rest van de wereld ja, je eigen ouders vinden het immers niet erg en leerkrachten ook niet. Maar ja, als jou zoon lekker wil drummen... Ik wilde ook een drumstel, elk jongetje wil een drumstel, maar dat mocht niet. We hadden er immers het huis niet voor, want we hadden buren. Maar om anderen denken die je pensioen niet gaan betalen, dat is jou kennelijk helemaal vreedm.quote:Geen enkel kind leert krijsen, dat doen ze uit zichzelf. Heb jij vroeger ook gedaan. Oh nee, jij natuurlijk niet. Daarom ben je zo verzuurd.
Dat jij dat nog durft te zeggen terwijl je hier helemaal niks en dan ook echt helemaal niks anders doet dan een egoistische ziekelijke zelfobsessie etaleren.quote:Overigens ben jij de egoïst waarvoor alles en iedereen moet wijken.
Waarom, daar is de bus toch voor? Ik ben een groot pleitbezorger van dat soort collectieve voorzieningen. Dat mag ook best wat kosten, dan maar een jaar later met pensioen. Wat mij stoort is dat nijlpaardengedrag van moeders. Dat agressieve alles moet wijken voor mijn kroost, het volledige gebrek aan aandacht voor de rest van de wereld. Je zou zeggen dat zo'n ruggeprik wel is uitgewerkt en ze niet allemaal een postnatale depressie hebben die de blik vernauwd tot uitsluitend de eigen kinderen.quote:Bejaarden en moeders met kinderwagens uit de bus,
Hoezo? Laat ze gezellig naar de kroeg gaan als ze zich weten te gedragen. Rokerskroeg of rookvrije kroeg, dat moeten ze zelf kiezen.quote:niet-rokers uit de kroeg,
Zoals je had kunenn lezen ben ik voorstanderen van kinderen in de buurt, en scholen in de buurt. Maar dat is dan wel een wederkerig iets, daar moeten de veroorzakers van het probleem ook wat voor doen. Maar dat is dan meteen teveel gevraagd.quote:kinderen uit de buurt,
? Ik zou wel graag zien dat die kinderen die daar de vakken vullen enige opvoeding hadden genoten, dat zou de dienstverlening en de klantvriendelijkheid ook wel ten goede komen.quote:en de supermarkt graag 's avonds alleen open voor werkenden.
http://www.imdb.com/title/tt0387808/quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:03 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer jammer dat hoog opgeleiden tegenwoordig weinig kinderen krijgen, alswel dat de genetisch deficiënte onderlaag nog wel lekker aan het fokken is.
Bij mijn oma nu ook.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Tenzij dat veranderd is, maar toen mijn opa naar het bejaardenhuis ging, was dat nog zo.
Ook je inkomen ging rechtstreeks naar het huis en daarvan kreeg de bewoner dan zakgeld en kleedgeld.
Effe gegoogled, maar is dus niet meer zo.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:29 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wat een idiote regel
Mijn grootvader heeft ook een tijdje in een verzorgingshuis gezeten. Ik ga toch eens informeren of het bij hem ook zo ging.
Een huis kan je (uiteraard kost dat je het nodige) heel ver aanpassen. En als ik maar genoeg betaal, is er vast wel iemand te vinden die 24/7 op mij wil passen. Ligt er aan hoe leuk je dochter isquote:Op vrijdag 25 september 2009 14:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Die kans is aanwezig. Mijn oudste gaat de zorg in.
[..]
Bejaardenhuizen zijn niet voor mensen zonder kapitaal, maar voor alle mensen.
En wie zegt dat jij in staat bent zelfstandig te blijven wonen? Geen enkele verzorger blijft 24 uur per dag voor jou beschikbaar.
En als je geluk hebt mag je eens in de 2 weken in bad... Nee leuk hoor, je leven lang premie betalen "voor andere bejaarden" om er daarna achter te komen dat er niets meer is tegen de tij dat je het zelf nodig hebt!quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is niet de reden, maar goed, jij verdraait graag alles.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Sowieso vind ik het nogal primitief om kinderen te nemen uit pensioenvoorziening, naar tegenover die kinderen ook.
Wat een bullshit. Dus omdat je buren hebt, moet je maar in je muzikale carriere beperkt worden. Flikker es gauw op.quote:Maar ja, als jou zoon lekker wil drummen... Ik wilde ook een drumstel, elk jongetje wil een drumstel, maar dat mocht niet. We hadden er immers het huis niet voor, want we hadden buren.
Nee, dat doe jij. Iedereen moet rekening houden met jou. Want jij wilt rust, rust en nog eens rust en dat moet ook nog met de ramen open kunnen.quote:Dat jij dat nog durft te zeggen terwijl je hier helemaal niks en dan ook echt helemaal niks anders doet dan een egoistische ziekelijke zelfobsessie etaleren.
Bij mijn oma nog steeds zo, is ook afhankelijk van het soort verzorgingstehuis. Tegenwoordig zitten mensen vaak in aanleunwoningen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Effe gegoogled, maar is dus niet meer zo.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=670&qid=294713
Vroeger dus wel.
Is een zoon.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:36 schreef Casos het volgende:
[..]
Een huis kan je (uiteraard kost dat je het nodige) heel ver aanpassen. En als ik maar genoeg betaal, is er vast wel iemand te vinden die 24/7 op mij wil passen. Ligt er aan hoe leuk je dochter is
Kan het verder ook niet precies vinden. Misschien is het anders in een verpleegtehuis dan in een verzorgingstehuis. En weer anders wanneer je inderdaad in een aanleunwoning zit.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bij mijn oma nog steeds zo, is ook afhankelijk van het soort verzorgingstehuis. Tegenwoordig zitten mensen vaak in aanleunwoningen.
Klopt, maar scholen worden toch vaak op wel ruime percelen geplaatst, wat verder van de huizen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Moraal van dit verhaal is natuurlijk dat Nederland ZWAAR overbevolkt is... En dat vinex-wijken zo dicht mogelijk op elkaar gebouwd worden, met zo klein mogelijke huisjes zo dicht mogelijk tegen/op elkaar...
Ja, en daarom is het ook idioot dat mensen in dit topic gaan strooien met dingen als 'die kinderloze yuppen zijn dom bezig' en 'kinderen zijn juist hard nodig want dat zijn de premiebetalers van later'.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Moraal van dit verhaal is natuurlijk dat Nederland ZWAAR overbevolkt is... En dat vinex-wijken zo dicht mogelijk op elkaar gebouwd worden, met zo klein mogelijke huisjes zo dicht mogelijk tegen/op elkaar...
Tja, ja en nee, het moet niet veel drukker gaan worden, maar het is ook dat vele perse met z'n allen op dat ene stukje willen wonen, daar vaak meer dan fiks voor moeten betalen en dan hun zuurverdiende stukje met hand en tand verdedigen tegen zo'n beetje alles.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Kinderen nemen omdat je bang bent anders eenzaam oud te worden is wel een heel egoistische reden!quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar desalniettemin denk ik dat veel kinderloze yuppen later spijt krijgen dat ze geen kinderen hebben. Al is het alleen maar voor es wat aanloop.
Kennelijk is de gedachte dat je kind iets niet zou mogen te gek voor je. Daar kan moeder nijlpaard niet bij. Als jij je kind drummen wil aanbieden dat moet je ervoor zorgen dat dat kan. Dan moet je dus zoveel geld verdienen dat je daar het huis voor hebt. Dat jij daarin hebt gefaald is het 'probleem' van jou kind, maar jij flikkert dat probleem dus over de schutting als een echte tokkie en maakt er het probleem van je buren van. Jouw hele houding deugt voor geen meter. De muzikale ontwikkeling van je zoon die niet wil leren is geen maatschappelijk belang, val die daar dan ook niet mee lastig. Waarom denk je dat mensen graag vrijstaand wonen, en graag een kelder hebben? Maar ja, die vrijheid voor je kinderen moet je wel zelf weten te regelen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:41 schreef Gia het volgende:
Wat een bullshit. Dus omdat je buren hebt, moet je maar in je muzikale carriere beperkt worden. Flikker es gauw op.
Dat daar afspraken over gemaakt dienen te worden, akkoord, maar het totaal verbieden is onzinnig.
Degene die het lawaai produceert doet de ramen maar dicht ja. Ipv dat iedereen de ramen dicht moet doen omdat buurman of buurtkind zus en zo besloten heeft trompet te gaan spelen. Sommige mesnen zouden mij als buurman moeten hebben, worden ze tenminste zelf opgevoed.quote:Nee, dat doe jij. Iedereen moet rekening houden met jou. Want jij wilt rust, rust en nog eens rust en dat moet ook nog met de ramen open kunnen.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Sommige mesnen zouden mij als buurman moeten hebben, worden ze tenminste zelf opgevoed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |