Amok nog wel, toe maar, ik neem aan dat je daar iets anders mee bedoelt dan het eigenlijk is. Het gaat erom wat gewoon spelen is. Volgens mij betekent dat niet dat een kind maar mag doen wat het wil, ook niet qua geluidsproductie. Kinderen kunnen ook tikkertje spelen zonder elkaar te slaan, regels inachtnemen dus, dat kunnen ze ook als het om hun stembanden gaat. Alleen als niemand ze dat vertelt omdat ze zo lekker aan het spelen zijn, en het toch maar een probleem van anderen is, dan doen ze dat natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:06 schreef erodome het volgende:
Ik ken het echt wel hoor, vooral erg jonge kinderen die gewoon het volume van hun longen aan het uitproberen zijn, dat kan gruwelijke geluiden voortbrengen en wordt eigenlijk altijd wel "bestrafd", de enkeling die dat niet doet kan op zeer afkeurende blikken en/of opmerkingen rekenen.
Maar het gewone spelen met bijbehorende amok, daar moet je maar gewoon tegen kunnen, dat hoort erbij.
Dat bedoel ik dus, binnen de grenzen de wet of weg, andere grenzen zijn er kennelijk niet. Je hebt niet het fatsoen om ze grenzen te stellen ten bate van anderen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:32 schreef Gia het volgende:
Mijn kinderen zijn keurig opgevoed. Die hoef ik niet te corrigeren, omdat ze zich altijd netjes binnen de grenzen van de weg gedragen.
Dat laatste zal wel meevallen. En ik was toch al niet van plan om mij door de gezondheidsmafia in een kudde naar het verpleeghuis te laten leiden. Sowieso vind ik het nogal primitief om kinderen te nemen uit pensioenvoorziening, naar tegenover die kinderen ook.quote:Jij bent nu al een zuurpruim die zeurt over hetgeen hij niet heeft, dat zal in jouw geval alleen maar erger worden. Reken alvast niet op AOW, want die is er straks niet meer, doordat zoveel yuppen geen kinderen willen, maar liever hun geld aan vakanties uitgeven en oppotten om straks verplicht aan het verpleeghuis te doneren. Jij hebt later helemaal niks. Kind noch kraai, noch geld.
Ik werd daarin gecorrigeerd, door mijn ouders, en door mijn school. En dan blijk je al heel jong in staat tot het leren beperken van je geluidsproductie. Ten bate van de rest van de wereld ja, je eigen ouders vinden het immers niet erg en leerkrachten ook niet. Maar ja, als jou zoon lekker wil drummen... Ik wilde ook een drumstel, elk jongetje wil een drumstel, maar dat mocht niet. We hadden er immers het huis niet voor, want we hadden buren. Maar om anderen denken die je pensioen niet gaan betalen, dat is jou kennelijk helemaal vreedm.quote:Geen enkel kind leert krijsen, dat doen ze uit zichzelf. Heb jij vroeger ook gedaan. Oh nee, jij natuurlijk niet. Daarom ben je zo verzuurd.
Dat jij dat nog durft te zeggen terwijl je hier helemaal niks en dan ook echt helemaal niks anders doet dan een egoistische ziekelijke zelfobsessie etaleren.quote:Overigens ben jij de egoïst waarvoor alles en iedereen moet wijken.
Waarom, daar is de bus toch voor? Ik ben een groot pleitbezorger van dat soort collectieve voorzieningen. Dat mag ook best wat kosten, dan maar een jaar later met pensioen. Wat mij stoort is dat nijlpaardengedrag van moeders. Dat agressieve alles moet wijken voor mijn kroost, het volledige gebrek aan aandacht voor de rest van de wereld. Je zou zeggen dat zo'n ruggeprik wel is uitgewerkt en ze niet allemaal een postnatale depressie hebben die de blik vernauwd tot uitsluitend de eigen kinderen.quote:Bejaarden en moeders met kinderwagens uit de bus,
Hoezo? Laat ze gezellig naar de kroeg gaan als ze zich weten te gedragen. Rokerskroeg of rookvrije kroeg, dat moeten ze zelf kiezen.quote:niet-rokers uit de kroeg,
Zoals je had kunenn lezen ben ik voorstanderen van kinderen in de buurt, en scholen in de buurt. Maar dat is dan wel een wederkerig iets, daar moeten de veroorzakers van het probleem ook wat voor doen. Maar dat is dan meteen teveel gevraagd.quote:kinderen uit de buurt,
? Ik zou wel graag zien dat die kinderen die daar de vakken vullen enige opvoeding hadden genoten, dat zou de dienstverlening en de klantvriendelijkheid ook wel ten goede komen.quote:en de supermarkt graag 's avonds alleen open voor werkenden.
http://www.imdb.com/title/tt0387808/quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:03 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer jammer dat hoog opgeleiden tegenwoordig weinig kinderen krijgen, alswel dat de genetisch deficiënte onderlaag nog wel lekker aan het fokken is.
Bij mijn oma nu ook.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Tenzij dat veranderd is, maar toen mijn opa naar het bejaardenhuis ging, was dat nog zo.
Ook je inkomen ging rechtstreeks naar het huis en daarvan kreeg de bewoner dan zakgeld en kleedgeld.
Effe gegoogled, maar is dus niet meer zo.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:29 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wat een idiote regel
Mijn grootvader heeft ook een tijdje in een verzorgingshuis gezeten. Ik ga toch eens informeren of het bij hem ook zo ging.
Een huis kan je (uiteraard kost dat je het nodige) heel ver aanpassen. En als ik maar genoeg betaal, is er vast wel iemand te vinden die 24/7 op mij wil passen. Ligt er aan hoe leuk je dochter isquote:Op vrijdag 25 september 2009 14:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Die kans is aanwezig. Mijn oudste gaat de zorg in.
[..]
Bejaardenhuizen zijn niet voor mensen zonder kapitaal, maar voor alle mensen.
En wie zegt dat jij in staat bent zelfstandig te blijven wonen? Geen enkele verzorger blijft 24 uur per dag voor jou beschikbaar.
En als je geluk hebt mag je eens in de 2 weken in bad... Nee leuk hoor, je leven lang premie betalen "voor andere bejaarden" om er daarna achter te komen dat er niets meer is tegen de tij dat je het zelf nodig hebt!quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Tenzij dat veranderd is, maar toen mijn opa naar het bejaardenhuis ging, was dat nog zo.
Ook je inkomen ging rechtstreeks naar het huis en daarvan kreeg de bewoner dan zakgeld en kleedgeld.
Dat is niet de reden, maar goed, jij verdraait graag alles.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Sowieso vind ik het nogal primitief om kinderen te nemen uit pensioenvoorziening, naar tegenover die kinderen ook.
Wat een bullshit. Dus omdat je buren hebt, moet je maar in je muzikale carriere beperkt worden. Flikker es gauw op.quote:Maar ja, als jou zoon lekker wil drummen... Ik wilde ook een drumstel, elk jongetje wil een drumstel, maar dat mocht niet. We hadden er immers het huis niet voor, want we hadden buren.
Nee, dat doe jij. Iedereen moet rekening houden met jou. Want jij wilt rust, rust en nog eens rust en dat moet ook nog met de ramen open kunnen.quote:Dat jij dat nog durft te zeggen terwijl je hier helemaal niks en dan ook echt helemaal niks anders doet dan een egoistische ziekelijke zelfobsessie etaleren.
Bij mijn oma nog steeds zo, is ook afhankelijk van het soort verzorgingstehuis. Tegenwoordig zitten mensen vaak in aanleunwoningen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Effe gegoogled, maar is dus niet meer zo.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=670&qid=294713
Vroeger dus wel.
Is een zoon.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:36 schreef Casos het volgende:
[..]
Een huis kan je (uiteraard kost dat je het nodige) heel ver aanpassen. En als ik maar genoeg betaal, is er vast wel iemand te vinden die 24/7 op mij wil passen. Ligt er aan hoe leuk je dochter is
Kan het verder ook niet precies vinden. Misschien is het anders in een verpleegtehuis dan in een verzorgingstehuis. En weer anders wanneer je inderdaad in een aanleunwoning zit.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bij mijn oma nog steeds zo, is ook afhankelijk van het soort verzorgingstehuis. Tegenwoordig zitten mensen vaak in aanleunwoningen.
Klopt, maar scholen worden toch vaak op wel ruime percelen geplaatst, wat verder van de huizen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Moraal van dit verhaal is natuurlijk dat Nederland ZWAAR overbevolkt is... En dat vinex-wijken zo dicht mogelijk op elkaar gebouwd worden, met zo klein mogelijke huisjes zo dicht mogelijk tegen/op elkaar...
Ja, en daarom is het ook idioot dat mensen in dit topic gaan strooien met dingen als 'die kinderloze yuppen zijn dom bezig' en 'kinderen zijn juist hard nodig want dat zijn de premiebetalers van later'.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Moraal van dit verhaal is natuurlijk dat Nederland ZWAAR overbevolkt is... En dat vinex-wijken zo dicht mogelijk op elkaar gebouwd worden, met zo klein mogelijke huisjes zo dicht mogelijk tegen/op elkaar...
Tja, ja en nee, het moet niet veel drukker gaan worden, maar het is ook dat vele perse met z'n allen op dat ene stukje willen wonen, daar vaak meer dan fiks voor moeten betalen en dan hun zuurverdiende stukje met hand en tand verdedigen tegen zo'n beetje alles.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Kinderen nemen omdat je bang bent anders eenzaam oud te worden is wel een heel egoistische reden!quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar desalniettemin denk ik dat veel kinderloze yuppen later spijt krijgen dat ze geen kinderen hebben. Al is het alleen maar voor es wat aanloop.
Kennelijk is de gedachte dat je kind iets niet zou mogen te gek voor je. Daar kan moeder nijlpaard niet bij. Als jij je kind drummen wil aanbieden dat moet je ervoor zorgen dat dat kan. Dan moet je dus zoveel geld verdienen dat je daar het huis voor hebt. Dat jij daarin hebt gefaald is het 'probleem' van jou kind, maar jij flikkert dat probleem dus over de schutting als een echte tokkie en maakt er het probleem van je buren van. Jouw hele houding deugt voor geen meter. De muzikale ontwikkeling van je zoon die niet wil leren is geen maatschappelijk belang, val die daar dan ook niet mee lastig. Waarom denk je dat mensen graag vrijstaand wonen, en graag een kelder hebben? Maar ja, die vrijheid voor je kinderen moet je wel zelf weten te regelen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 14:41 schreef Gia het volgende:
Wat een bullshit. Dus omdat je buren hebt, moet je maar in je muzikale carriere beperkt worden. Flikker es gauw op.
Dat daar afspraken over gemaakt dienen te worden, akkoord, maar het totaal verbieden is onzinnig.
Degene die het lawaai produceert doet de ramen maar dicht ja. Ipv dat iedereen de ramen dicht moet doen omdat buurman of buurtkind zus en zo besloten heeft trompet te gaan spelen. Sommige mesnen zouden mij als buurman moeten hebben, worden ze tenminste zelf opgevoed.quote:Nee, dat doe jij. Iedereen moet rekening houden met jou. Want jij wilt rust, rust en nog eens rust en dat moet ook nog met de ramen open kunnen.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Sommige mesnen zouden mij als buurman moeten hebben, worden ze tenminste zelf opgevoed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |