abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:16:04 #161
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73098022
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:06 schreef erodome het volgende:

[..]
Ik denk dat het vooral een geval van interpertatie is, wat vindt jij gekrijs, wat vindt jij normaal kindergeluid voor als ze aan het spelen zijn?
Uiteraard. De een vindt het geluid van een branding helemaal geweldig, de ander klaagt over het geluid van een snelweg, terwijl het op een afstandje beide ongeveer hetzelfde klinkt.
Hetzelfde voor vliegtuigen: de 5 mensen rond Schiphol die elk 10.000 keer per jaar het klachtennummer bellen zijn niet zo blij met het geluid van overvliegende mensen, terwijl de 20.000 aanwezigen bij een vliegshow het liefst zo veel mogelijk decibellen willen horen.
Geluidsoverlast is per definitie afhankelijk van omstandigheden, tijd, persoonlijke voorkeuren etc.
Om die reden zijn er geluidnormen vastgelegd die meetbaar zijn, namelijk in decibellen op de gevel. Als een kinderdagverblijf daar niet aan voldoet, dan is dat een reden om er wat aan te doen. Rond snelwegen worden ook geluidswallen geplaatst. Stel dat een kinderdagverblijf meer lawaai oplevert dan een snelweg, dan zou een geluidswal helemaal niet zo'n gek idee zijn
censuur :O
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:32:02 #162
3542 Gia
User under construction
pi_73098471
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus jij durft je kinderen niet te corrigeren omdat ze jou later extraatjes moeten geven. Ik zei toch dat een je asociaal was die volledig is geobsedeerd door zichzelf en het eigen kroost, leuk dat je dat meteen even bevestigd.
Mijn kinderen zijn keurig opgevoed. Die hoef ik niet te corrigeren, omdat ze zich altijd netjes binnen de grenzen van de weg gedragen.
Jij bent nu al een zuurpruim die zeurt over hetgeen hij niet heeft, dat zal in jouw geval alleen maar erger worden. Reken alvast niet op AOW, want die is er straks niet meer, doordat zoveel yuppen geen kinderen willen, maar liever hun geld aan vakanties uitgeven en oppotten om straks verplicht aan het verpleeghuis te doneren. Jij hebt later helemaal niks. Kind noch kraai, noch geld.
quote:
Ik denk dat die kinderen die geleerd wordt dat alles en iedereen maar moet wijken wanneer zij zin hebben om te krijsen nog asocialer en egoistischer worden dan jij.
Geen enkel kind leert krijsen, dat doen ze uit zichzelf. Heb jij vroeger ook gedaan. Oh nee, jij natuurlijk niet. Daarom ben je zo verzuurd.

Overigens ben jij de egoïst waarvoor alles en iedereen moet wijken. Bejaarden en moeders met kinderwagens uit de bus, niet-rokers uit de kroeg, kinderen uit de buurt, en de supermarkt graag 's avonds alleen open voor werkenden. Egotripper! Bah!
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:35:37 #163
3542 Gia
User under construction
pi_73098581
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:

Geluidsoverlast is per definitie afhankelijk van omstandigheden, tijd, persoonlijke voorkeuren etc.
Om die reden zijn er geluidnormen vastgelegd die meetbaar zijn, namelijk in decibellen op de gevel. Als een kinderdagverblijf daar niet aan voldoet, dan is dat een reden om er wat aan te doen. Rond snelwegen worden ook geluidswallen geplaatst. Stel dat een kinderdagverblijf meer lawaai oplevert dan een snelweg, dan zou een geluidswal helemaal niet zo'n gek idee zijn
En dan vergeet je de tijdstippen dat geluidsoverlast (teveel decibellen) wel mogen?

Een boormachine levert meer lawaai op dan kindergekrijs, toch mag dat gewoon binnen bepaalde tijden.
Dan mag dat kindergekrijs ook binnen bepaalde tijden.

Expres gaan staan gillen, slaat nergens op, en dat moet gecorrigeerd worden, maar normaal lawaai van 200 kinderen op een speelplaats moet kunnen.

En anders ook nooit meer klussen, want dat is ook te hard.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:52:25 #164
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_73099054
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat vind ik te kort door de bocht. Geluid hoort nou eenmaal bij het menselijk leven, dus ik vind niet dat alle soorten geluid op één hoop mogen worden gegooid en door één en dezelfde norm mogen worden beoordeeld.

Zo vind ik dat er bepaalde geluiden zijn die bij het leven horen, en die je daarom dag en nacht moet accepteren:
- Douchen en het doorspoelen van de WC
- Iets te eten koken / bakken
- Radio luisteren / TV kijken / een gesprek voeren (mits niet overdreven luid natuurlijk)
- Bestemmingsverkeer, ook gemotoriseerd
- Openen en sluiten van ramen en deuren

Dan zijn er geluiden die vervelend kunnen zijn, zeker 's nachts, maar die overdag gewoon bij het leven horen:
- De stofzuiger, elektrische koffiemolen, elektrische citruspers
- Het gerammel van borden en bestek bij de afwas
- Het bespelen van één akoestisch muziekinstrument
- Het schreeuwen van een groep kinderen die aan het spelen zijn
- De vuilnisauto en het stratenveegwagentje
- Mensen die buiten op een terrasje zitten

En dan heb je uiteraard geluid dat gewoon overlast geeft:
- Doorgaand verkeer, treinverkeer, vliegtuiglawaai
- Klusapparatuur, zoals boormachines, schuurmachines, freesmachines
- Schreeuwende dronken lui, lawaai van discotheken
- Muziek maken met een band, met een drumstel of met een snoeiharde elektrische gitaar
[..]

Nee. Waarom gaat men in de Jordaan wonen? Omdat het zo'n gezellige en levendige buurt is. Welnu, als je daarvoor kiest dan moet je ook de consequenties accepteren.
[..]

In het geval van die dansschool heb je groot gelijk.

Maar ik blijf erbij dat kinderen moeten kunnen buitenspelen, en dat daar nou eenmaal een bepaalde hoeveelheid geluid bij hoort die de omwonenden gewoon moeten accepteren.
Dus de bron van de overlast is ook nog van belang? Andermans kinderen mogen mij wel hinderen maar mijn vliegtuig mag die zelfde mensen niet storen?
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:01:36 #165
3542 Gia
User under construction
pi_73099286
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:52 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Dus de bron van de overlast is ook nog van belang? Andermans kinderen mogen mij wel hinderen maar mijn vliegtuig mag die zelfde mensen niet storen?
En andersom natuurlijk. De buurman mag mij wel hinderen met hele dagen boren, zagen en schuren, maar mijn zoon mag hem niet hinderen met een half uurtje drummen. Want het eerste wordt gezien als noodzaak en het tweede als onnodige overlast.

En zo lust ik er nog wel een.

Mocht de buurman het voor elkaar krijgen dat onze zoon niet meer zou mogen drummen, dan zet ik hier om 8 uur 's morgens het schuurmachientje aan. En elk uur minstens 10 minuten. Want dat mag wel, volgens hem.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:03:48 #166
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_73099346
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn kinderen zijn keurig opgevoed. Die hoef ik niet te corrigeren, omdat ze zich altijd netjes binnen de grenzen van de weg gedragen.
Jij bent nu al een zuurpruim die zeurt over hetgeen hij niet heeft, dat zal in jouw geval alleen maar erger worden. Reken alvast niet op AOW, want die is er straks niet meer, doordat zoveel yuppen geen kinderen willen, maar liever hun geld aan vakanties uitgeven en oppotten om straks verplicht aan het verpleeghuis te doneren. Jij hebt later helemaal niks. Kind noch kraai, noch geld.

Dus je kinderen zijn jouw verzekering voor als je met pensioen bent? Over egoïsme gesproken.

Het is niet zo zeer jammer dat hoog opgeleiden tegenwoordig weinig kinderen krijgen, alswel dat de genetisch deficiënte onderlaag nog wel lekker aan het fokken is.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:07:57 #167
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_73099430
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:01 schreef Gia het volgende:

[..]

En andersom natuurlijk. De buurman mag mij wel hinderen met hele dagen boren, zagen en schuren, maar mijn zoon mag hem niet hinderen met een half uurtje drummen. Want het eerste wordt gezien als noodzaak en het tweede als onnodige overlast.

Absoluut, wat mij betreft is geluid gewoon geluid. Of het nou een schuurmachine is of een drumstel (hoewel de schuurmachine waarschijnlijk irritanter is). Enige uitzondering is er wat mij betreft voor hulpdiensten zoals de traumaheli, waar stom genoeg wel allerlei geluidsnormen voor gelden.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:15:37 #168
3542 Gia
User under construction
pi_73099603
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:03 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Dus je kinderen zijn jouw verzekering voor als je met pensioen bent? Over egoïsme gesproken.
Dat zeg ik helemaal niet. De kinderen van nu zijn de premiebetalers van later.
Degenen die geen kinderen willen, profiteren mee van andermans kinderen. Met dat verschil dat mensen met kinderen en kleinkinderen in een bejaardenhuis nog eens bezoek krijgen, die wat lekkers meebrengen. En mensen zonder kinderen zijn daarvoor afhankelijk van wat ze van het huis krijgen.
Tja, eigen schuld.
quote:
Het is niet zo zeer jammer dat hoog opgeleiden tegenwoordig weinig kinderen krijgen, alswel dat de genetisch deficiënte onderlaag nog wel lekker aan het fokken is.
Die hoogopgeleiden, waartoe ik toevallig ook behoor, kunnen wel lekker veel sparen als ze geen kinderen hebben, maar vragen zich niet af waarvoor. In een bejaardenhuis mag je geen kapitaal bezitten en je hebt niemand om het op tijd aan weg te schenken. Beetje onnadenkend.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:18:42 #169
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73099665
Kinderen moeten kunnen spelen, kinderen moeten kunnen dollen, zingen en schreeuwen. Prima
Maar ik denk dat als ik een school oid naast de deur zou hebben dat ik het ook irritant zou vinden, en 't zou voor mij een reden zijn om te verhuizen.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:22:35 #170
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_73099754
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:15 schreef Gia het volgende:

In een bejaardenhuis mag je geen kapitaal bezitten en je hebt niemand om het op tijd aan weg te schenken.
Wat is dat voor een communistische regel?!
pi_73099757
quote:
Dat zeg ik helemaal niet. De kinderen van nu zijn de premiebetalers van later.
Degenen die geen kinderen willen, profiteren mee van andermans kinderen.
Die drogreden is in topics over AOW en kinderbijslag al vaak genoeg weerlegd, dus laten we hem hier niet weer van stal halen.

Ontopic: natuurlijk gillen kinderen als ze aan het voetballen zijn. Als je daar een probleem mee hebt moet je niet pal naast een school gaan wonen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:24:39 #172
3542 Gia
User under construction
pi_73099813
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:18 schreef Natalie het volgende:
Kinderen moeten kunnen spelen, kinderen moeten kunnen dollen, zingen en schreeuwen. Prima
Maar ik denk dat als ik een school oid naast de deur zou hebben dat ik het ook irritant zou vinden, en 't zou voor mij een reden zijn om te verhuizen.
Wij hebben vroeger, mijn ouders dus, vanaf mijn 9de tegenover een basisschool gewoond. Ons huis stond recht tegenover de speelplaats. En die geluidshinder viel best wel mee.
pi_73099826
quote:

[..]

knip
[..]

Die hoogopgeleiden, waartoe ik toevallig ook behoor, kunnen wel lekker veel sparen als ze geen kinderen hebben, maar vragen zich niet af waarvoor. In een bejaardenhuis mag je geen kapitaal bezitten en je hebt niemand om het op tijd aan weg te schenken. Beetje onnadenkend.
Ach, dan huur ik wel een verzorger in met dat kapitaal die mij gewoon thuis komt verzorgen. Misschien wel 1 van jouw kinderen, die voor een dik maandsalaris dagelijks mijn reet komen wassen en niet omkijken naar hun eigen moeder die in een bejaardenhuis voor mensen zonder kapitaal zit weg te rotten.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:26:01 #174
3542 Gia
User under construction
pi_73099851
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:22 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Wat is dat voor een communistische regel?!
Tenzij dat veranderd is, maar toen mijn opa naar het bejaardenhuis ging, was dat nog zo.
Ook je inkomen ging rechtstreeks naar het huis en daarvan kreeg de bewoner dan zakgeld en kleedgeld.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:26:53 #175
3542 Gia
User under construction
pi_73099875
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:22 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Die drogreden is in topics over AOW en kinderbijslag al vaak genoeg weerlegd, dus laten we hem hier niet weer van stal halen.
Dat is geen drogreden. Het is gewoon zo.
quote:
Ontopic: natuurlijk gillen kinderen als ze aan het voetballen zijn. Als je daar een probleem mee hebt moet je niet pal naast een school gaan wonen.
Vind ik ook.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:27:56 #176
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73099904
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij hebben vroeger, mijn ouders dus, vanaf mijn 9de tegenover een basisschool gewoond. Ons huis stond recht tegenover de speelplaats. En die geluidshinder viel best wel mee.
Da's mooi
Tja, als je er geen last van hebt, waarom zou je dan weggaan?
Geldt hier ook, hoor.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:28:48 #177
3542 Gia
User under construction
pi_73099931
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:25 schreef Casos het volgende:

[..]

Ach, dan huur ik wel een verzorger in met dat kapitaal die mij gewoon thuis komt verzorgen. Misschien wel 1 van jouw kinderen,
Die kans is aanwezig. Mijn oudste gaat de zorg in.
quote:
die voor een dik maandsalaris dagelijks mijn reet komen wassen en niet omkijken naar hun eigen moeder die in een bejaardenhuis voor mensen zonder kapitaal zit weg te rotten.
Bejaardenhuizen zijn niet voor mensen zonder kapitaal, maar voor alle mensen.
En wie zegt dat jij in staat bent zelfstandig te blijven wonen? Geen enkele verzorger blijft 24 uur per dag voor jou beschikbaar.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:29:27 #178
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_73099947
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Tenzij dat veranderd is, maar toen mijn opa naar het bejaardenhuis ging, was dat nog zo.
Ook je inkomen ging rechtstreeks naar het huis en daarvan kreeg de bewoner dan zakgeld en kleedgeld.
Wat een idiote regel
Mijn grootvader heeft ook een tijdje in een verzorgingshuis gezeten. Ik ga toch eens informeren of het bij hem ook zo ging.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:30:34 #179
3542 Gia
User under construction
pi_73099983
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:27 schreef Natalie het volgende:

[..]

Da's mooi
Tja, als je er geen last van hebt, waarom zou je dan weggaan?
Geldt hier ook, hoor.
Ik ben weggegaan, omdat ik volwassen werd en zelfstandig ging wonen. Mijn ouders zijn verhuisd naar een seniorenwoning. Er woont nu weer een gezin met kinderen in dat huis.
De buren van toen wonen er nog wel, inmiddels ook op leeftijd en ook die klagen niet.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:32:24 #180
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73100038
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Een boormachine levert meer lawaai op dan kindergekrijs, toch mag dat gewoon binnen bepaalde tijden.
Boormachines zijn over het algemeen binnenshuis, en daar gelden dergelijke geluidsnormen niet.
Voor bouwwerkzaamheden buiten is een (tijdelijke) vergunning nodig.
quote:
Dan mag dat kindergekrijs ook binnen bepaalde tijden.
Deze conclusie slaat nergens op.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')