Slaap lekker.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:19 schreef DeLuna het volgende:
Oke oke, is goed![]()
Dan ga ik nu slapen. Trusteee
quote:
Wut?quote:
Ik haal de tieten er nog niet uit.quote:
6 uurquote:Op donderdag 24 september 2009 00:22 schreef Crack_ het volgende:
Ik moet morgen om 6 uur op, ik denk dat ik maar ga douchen en slapen
quote:
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:23 schreef IQM het volgende:
[..]
Nope, sorry. Ik kan 'm met geen mogelijkheid lief of zo vinden.
HELEMAAL NIETquote:
quote:
Niet eens een PM-metje naar mij, om het 1 en ander duidelijk te maken, over de afgelopen tijd?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:22 schreef Crack_ het volgende:
Ik moet morgen om 6 uur op, ik denk dat ik maar ga douchen en slapen
Het is zo slecht dat het weer goed wordt.quote:
quote:
Ik vraag me af waarom ik baby's dan wel weer cute vind.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:25 schreef IQM het volgende:
[..]
Nope. 't Beweegt, 't stinkt en is onvoorspelbaar. Can't love them.
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:24 schreef IQM het volgende:
't Is tijd voor "Plaats het nummer waar je nú naar luistert":
Huh, wat moet ik duidelijk maken ?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:25 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Niet eens een PM-metje naar mij, om het 1 en ander duidelijk te maken, over de afgelopen tijd?
Nou ja, goed, toch weltrusten.
Dude, coldquote:Op donderdag 24 september 2009 00:25 schreef IQM het volgende:
[..]
Wat hoor ik daar, de autistentrein komt aangereden.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:25 schreef IQM het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:25 schreef Fascination het volgende:
[..]
Het is zo slecht dat het weer goed wordt.![]()
[..]![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:26 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wat hoor ik daar, de autistentrein komt aangereden.
Ja geullig beweegt ze, en ze stinkt niet, en ze is indd onvoorspelbaar, maar dat vind ik wel leukquote:Op donderdag 24 september 2009 00:25 schreef IQM het volgende:
[..]
FUUUUUUUUUUUUquote:Op donderdag 24 september 2009 00:26 schreef Fascination het volgende:
[..]
quote:
Je hebt nooit gereageerd op de laatste post, die alles uitlegde.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:26 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Huh, wat moet ik duidelijk maken ?
Jij ging ineens raar doen..
Goed nummer.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:24 schreef IQM het volgende:
't Is tijd voor "Plaats het nummer waar je nú naar luistert":
Té makkelijk ehquote:
.. Heb ik die dan wel gelezen ?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:28 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Je hebt nooit gereageerd op de laatste post, die alles uitlegde.
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:25 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Niet eens een PM-metje naar mij, om het 1 en ander duidelijk te maken, over de afgelopen tijd?
Nou ja, goed, toch weltrusten.
Ik moest er ook aan denken toen ik FUUUUU typte.quote:
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:26 schreef Fascination het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:29 schreef IQM het volgende:
[..]![]()
![]()
Nee, seriously, ik heb een haat-liefde-verhouding met dieren die vooral naar 'haat' neigt. Ik hou gewoon niet van het onvoorspelbare in dieren. Van die mormels die op je afspringen, over je hele lichaam kruipen, spontaan wegvliegen en zo.
Niet wat dieren betreft.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:29 schreef Otis2.0 het volgende:
Mensen die niet van onvoorspelbare dingen houden.
Pfew ok.. Ik was al bang dat ik de enige was die aan dat nummer dacht!quote:Op donderdag 24 september 2009 00:29 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ik moest er ook aan denken toen ik FUUUUU typte.![]()
Het was een soort van GMTA.
Precies, het is toch leuk als een vrouw opeens dronken over je heen kotst.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:29 schreef Otis2.0 het volgende:
Mensen die niet van onvoorspelbare dingen houden.
Ik denk het niet.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:28 schreef Crack_ het volgende:
[..]
.. Heb ik die dan wel gelezen ?
Gelukkig heb je in mij een medestander gevonden.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:30 schreef Dqod het volgende:
[..]
Pfew ok.. Ik was al bang dat ik de enige was die aan dat nummer dacht!
Wat vreselijk was geweest, als dat idd t geval was
Ja echt ?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:30 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Precies, het is toch leuk als een vrouw opeens dronken over je heen kotst.
M.I is menselijk gedrag onvoorspelbaarder dan het gedrag van dierenquote:
Doe even PM dan ?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:31 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Anders had je wel gereageerd.
Wat lief.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:31 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ja echt ?
Ik ben perfect voor je!![]()
Kutfilm, die mannen in hokjes stopt trouwens, niemand die hem nog durft te huren hier, na mijn mening over die film.quote:
Welke mening waar precies?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:33 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Kutfilm, die mannen in hokjes stopt trouwens, niemand die hem nog durft te huren hier, na mijn mening over die film.
Hij had het niet over de film.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:33 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Kutfilm, die mannen in hokjes stopt trouwens, niemand die hem nog durft te huren hier, na mijn mening over die film.
Ik vind dieren echt veeeel liever dan mensen, als Dotje dood is (dat klintk zo gemeen, maar zo bedoel ik 't niet.. ;o) Wil ik een konijntjequote:Op donderdag 24 september 2009 00:32 schreef IQM het volgende:
En ik weiger (een deel van) mijn liefde, die door velen gewenst is, te wijden aan een DIER! Fuck, genoeg mensen die liefde gebruiken en wat doen wij, we delen onze problemen met een lapjeskat of praten tegen de hond alsof het een gelijkwaardige gesprekspartner is.
quote:
Ik luister niet naar de tekst, maar het deuntje is lichtelijk... standaard.quote:
Volgens mij is mijn katje autistischquote:
quote:
En dan? Dan huppelt 'ie de hele dag een beetje met z'n dikke reet door zo'n hokje, knabbelt wat aan droge meuk, sabbelt wat aan z'n flesje en laat zich aaien. Nou, whooptiefuckingdoo!quote:Op donderdag 24 september 2009 00:33 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ik vind dieren echt veeeel liever dan mensen, als Dotje dood is (dat klintk zo gemeen, maar zo bedoel ik 't niet.. ;o) Wil ik een konijntje
Okee, morgen stuur ik em wel.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:32 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Doe even PM dan ?
Maarrr dna reageer ik morgen wel weer als ik op school zit, 2 tussen uren
Zo is het allemaal niet zo fijn eh.. ;o
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:36 schreef IQM het volgende:
[..]
En dan? Dan huppelt 'ie de hele dag een beetje met z'n dikke reet door zo'n hokje, knabbelt wat aan droge meuk, sabbelt wat aan z'n flesje en laat zich aaien. Nou, whooptiefuckingdoo!
IQM vindt mijn muziekkeuzequote:
HOZFVVJEWJONMKMGWLSquote:Op donderdag 24 september 2009 00:34 schreef Crack_ het volgende:
[..]
SLAAP LEKKER ZOOTTTTJEEE
HVJ WJNMK BFFL![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Yup, same sad story.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:36 schreef Breathtaking het volgende:
Heujwas het nou bij Maisnon in de straat dat dat meisje een natuurstenen schaal ofzo op d'r hoofd had gekregen
dat hoorde ik op de radio en het leek wel overeen te komen met Mn d'r verhaal. Euh, dat het een meisje was dan
![]()
!
Zal ik dierenpsychiater worden?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:35 schreef Dqod het volgende:
[..]
Volgens mij is mijn katje autistisch
And if not: Ze heeft sowieso een sociale achterstand
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:38 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Zal ik dierenpsychiater worden?
Hou Ook Zo Fucking Veel Van Je En Wil Je Ook Nooit Meer Kwijt Mijn Geile Waterrat, Lekker Slapen?quote:
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:37 schreef Dqod het volgende:
[..]
Doe nou eventjes niet zo negatief IQM![]()
quote:
Bijna goed.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:39 schreef IQM het volgende:
[..]
Hou Ook Zo Fucking Veel Van Je En Wil Je Ook Nooit Meer Kwijt Mijn Geile Waterrat, Lekker Slapen?
Hihi..quote:Op donderdag 24 september 2009 00:16 schreef IQM het volgende:
En vijf jaar geleden waren zij nog dolgelukkig met hun hubby en hun caafje* en keken ze er naar uit om 'het plaatje compleet te maken'.
*Ja, 4EBE, this one is for you.
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:39 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Het doorgronden van de dierlijke psyche is leuk.
Que romantischquote:
Ik heb morgen andere plannen, Zotheid.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:40 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Bijna goed.
Morgen Gaan We Lekker Seksen.
Seks valt ALTIJD in te plannenquote:Op donderdag 24 september 2009 00:42 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik heb morgen andere plannen, Zotheid.![]()
Maar wat betekent het nou?
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:41 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van zang en zo, maar 0:55... klinkt dat wel gezond?
Weet ik niet, ik ben inmiddels al een ander nummer aan het luisteren en heb geen zin om terug te luisten.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:41 schreef IQM het volgende:
[..]
Zangtechnisch niet...maar soms hoeven dingen niet perfect te zijn, om mooi te zijn.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:41 schreef IQM het volgende:
[..]
't Is maar dat je het weet.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:43 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Zo zijn wij! En dat siert ons.
Dat zeker!!!quote:Op donderdag 24 september 2009 00:43 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Zo zijn wij! En dat siert ons.
Yeaahh....ik heb nergens gevraagd om open deuren in te trappen, did I?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:44 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Zangtechnisch niet...maar soms hoeven dingen niet perfect te zijn, om mooi te zijn.
Jij zou anders seks met mij willen?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:42 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik heb morgen andere plannen, Zotheid.![]()
Maar wat betekent het nou?
Morgen, 13.00 uur?quote:
ZODAT ONZE OUDERS DENKEN DAT DE BUS LEEG IS TERUGGEKOMEN!!!111§§§quote:Op donderdag 24 september 2009 00:42 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Snel, allemaal verstoppen!
Wat is dat dan weer voor derderangs coverbandje?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:45 schreef Lamon. het volgende:
Ik vind deze versie trouwens toch beter...
Ik trek die muziek écht niet, Otis, sorry.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:45 schreef Otis2.0 het volgende:
IQM, wat vind je van dit?
Ik vind die tekst wel cool.
IQM die aan het giechelen is.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:43 schreef IQM het volgende:
Ik heb op m'n computer een nummer van Boudewijn de Groot (weet niet meer welke) waar zijn stem opeens in overslaat.En elke keer als ik het hoor, moet ik gniffelen, gnuiven, grinniken en soms zelfs giechelen.
Ik zeg zelden weltrusten.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:23 schreef IQM het volgende:
[..]
Wut?! Ik zweer, bij sommige users vind ik het zo stom als ik ze geen welterusten wens als ze er vandoor gaan.
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:47 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik trek die muziek écht niet, Otis, sorry.
Matige grap van Ernie op het eind.quote:
DAT DAT KAN IN NEDERLANDquote:Op donderdag 24 september 2009 00:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik zeg zelden weltrusten.
Bedoelde u: welterusten?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik zeg zelden weltrusten.
Nee, weltrusten.quote:
* raakt vliegtuig aan.quote:
*^&%^$%$#%#@$@$#%$E%#%quote:
DUDE!quote:
Maar als ze me lang niet ziet zet ze haar hele ipod vol country omdat het aan mij doet denkenquote:Op donderdag 24 september 2009 00:54 schreef Otis2.0 het volgende:
Mijn vriendin wordt soms wel eens gek van mijn country.
Ernie is sowieso matig. Zoals we allemaal weten is Ernie slechts de wingman van Bert.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:51 schreef IQM het volgende:
[..]
Matige grap van Ernie op het eind.
quote:
't Is dat ik 'm nergens online kan vinden, maar anders had ik je 'Welterusten' van Mannen van de Radio laten horen.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, weltrusten.
Ik spreek namelijk nooit de TE uit.
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:56 schreef Hoogstaande het volgende:
Tering, anders laat het universum je even weten dat je niet meer mag eten 's nachts:
Stond ik mn bord af te wassen om mijn hamburgertje er op te leggen,
glipt ie uit mn handen,
probeer ik m te vangen,
knalt ie precies op het punt waar ik hem wil vangen kapot op het aanrecht,
gevolg: kankergrote, dikke snee in mn arm, gezien een stuk bord mij daar doorboorde
Ik begrijp er niet zoveel van, een paint zou de situatie enigszins kunnen verduidelijken.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:56 schreef Hoogstaande het volgende:
Tering, anders laat het universum je even weten dat je niet meer mag eten 's nachts:
glipt ie uit mn handen,
probeer ik m te vangen,
gevolg: kankergrote, dikke snee in mn arm, gezien een stuk bord mij daar doorboorde
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:56 schreef Hoogstaande het volgende:
glipt ie uit mn handen,
probeer ik m te vangen,
Maar liever dat nog dan een bord voor z'n kop van de zakenman.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:56 schreef Hoogstaande het volgende:
glipt ie uit mn handen,
probeer ik m te vangen,
quote:
Ik zal het proberenquote:Op donderdag 24 september 2009 00:58 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ik begrijp er niet zoveel van, een paint zou de situatie enigszins kunnen verduidelijken.
Je realiseert je dat we nu al op het punt zijn dat we niet meer op je youtubelinkjes klikken?quote:Op donderdag 24 september 2009 00:58 schreef Otis2.0 het volgende:
Maar jongens, al houd je niet van country. WTF is er nou mis met dit![]()
?
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 24 september 2009 00:58 schreef IQM het volgende:
[..]
Maar liever dat nog dan een bord voor z'n kop van de zakenman.
Leugens.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:00 schreef IQM het volgende:
[..]
Je realiseert je dat we nu al op het punt zijn dat we niet meer op je youtubelinkjes klikken?
ELLEBOOG AFGESNEDEN!!1!!quote:Op donderdag 24 september 2009 01:00 schreef Zotheid het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vinden van m'n foto op school?
Moet jij ook zo'n netje op je hoofd? Nee zeker?quote:Op donderdag 24 september 2009 01:00 schreef Zotheid het volgende:
[ afbeelding ]
Doet het vast goed op begrafenissen.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:00 schreef IQM het volgende:
[..]
Boudewijn.
Maar dat zeg ik altijd als mensen iets slechts hebben meegemaakt.
quote:Zo te sterven op het water met je vleugels van papier
Zomaar drijven na 't vliegen in de wolken drijf je hier
Met je kleuren die vervagen zonder zoeken zonder vragen
Eindelijk voor altijd rusten en de bloemen die je kuste
Geuren die je hebt geweten
Alles kan je nu vergeten
Op het water wieg je heen en weer
Zo te sterven op het water met je vleugels van papier
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht
Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later
Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenblaadren wiegen
Maar zo hoog kan ik niet komen
Dus ik vlieg maar in mijn dromen
Altijd ben ik voor het leven op de vlucht
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht
Om te leven dacht ik je zou een vlinder moeten zijn
Om te vliegen heel ver weg van alle leven alle pijn
Maar ik heb niet langer hinder van jaloersheid op een vlinder
Want zelfs vlinders moeten sterven laat ik niet mijn vreugd bederven
Ik kan zonder vliegen leven
Wat zal ik nog langer geven
Om een vlinder die verdronken is in mij
Om te leven hoef ik echt geen vlinder meer te zijn
Sorry, kan ik nietquote:
quote:Op donderdag 24 september 2009 01:02 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Moet jij ook zo'n netje op je hoofd? Nee zeker?
VAN KRENTENBOL. DUS HET MAG.quote:
't Is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:00 schreef Zotheid het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb liever m'n vinger in een snee, dan een snee in m'n vinger.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:03 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Sorry, kan ik niet
Punt van mn post is dat ik werkelijk een diepe snee in mn arm heb, en gelukkig aan mn pink kant en niet aan mn slagaderlijke kant, want die zou dan sowieso open liggen, zo diep is de wond!
Dat is wel vet ja!quote:Op donderdag 24 september 2009 00:57 schreef Zotheid het volgende:
Qua muziek is dit natuurlijk gewoon perfectie, dat moeten jullie wel met me eens zijn.
quote:Op donderdag 24 september 2009 01:05 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik heb liever m'n vinger in een snee, dan een snee in m'n vinger.
quote:Op donderdag 24 september 2009 01:05 schreef Maisnon het volgende:
Dat is die chocolademan van Axe, wat ziet ie bleek
Ik durfde niet te klikken, vanwege die KUT-Boxxy, maar toen Hoogstaande er wat van zei, ging ik toch even kijken en DUDE, natuurlijk is dat vette muziek. 't Is Ratatat.quote:Op donderdag 24 september 2009 00:57 schreef Zotheid het volgende:
Qua muziek is dit natuurlijk gewoon perfectie, dat moeten jullie wel met me eens zijn.
Nou nou IQM.. Je laat je kinky fantasieen vandaag wel de vrije loop eh?quote:Op donderdag 24 september 2009 01:05 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik heb liever een snee in m'n vinger dan m'n snee in een vinger.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:05 schreef IQM het volgende:
[..]
Daar heb ik gewoon tien minuten op moeten wachtenquote:
WUT?quote:Op donderdag 24 september 2009 01:11 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik heb liever een snee in m'n vinger dan m'n snee in een vinger.
Doable, handen en benen wel oud!quote:Op donderdag 24 september 2009 01:12 schreef Fascination het volgende:
Wat vinden jullie, is Cyndi Lauper hier lekker of niet?
[ afbeelding ]
Slaap lekker, Bt'tje.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:12 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Gracias. Ik ga ook slapen, om 9 uur weer collegeslaap lekker allemaal
![]()
!
Ik heb.......quote:Op donderdag 24 september 2009 01:11 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik heb liever een snee in m'n vinger dan m'n snee in een vinger.
WTF zijn boterreepjes nou weer?quote:Op donderdag 24 september 2009 01:13 schreef LudoSanders het volgende:
Er ligt hier enkel nog kroepoek! En boterreepjes.
Niet echt, maar het geeft wel ideeen voor wat goede nummers.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:12 schreef Fascination het volgende:
Wat vinden jullie, is Cyndi Lauper hier lekker of niet?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 september 2009 01:15 schreef Fascination het volgende:
Kunnen jullie even op m'n vraag reageren? Dank u.
NEE.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:15 schreef Fascination het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]![]()
Ja, bedankt Hoogstaande.quote:
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.![]()
Reageer.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:15 schreef Fascination het volgende:
![]()
Hele vette koekjes. Bereid met roomboter.quote:Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/![]()
Dat is boterkoek.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:18 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Hele vette koekjes. Bereid met roomboter.
![]()
Ja, alleen deze heten boterreepjes.quote:Ik typ straat.
quote:Op donderdag 24 september 2009 01:17 schreef Zotheid het volgende:
[..]
NEE.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zatheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.![]()
Leef je in België ofzo. PSV-supporter!quote:Op donderdag 24 september 2009 01:20 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ja, alleen deze heten boterreepjes.
![]()
Klinkt goed.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:18 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Hele vette koekjes. Bereid met roomboter.![]()
![]()
Die hebben ze werkelijk overal.quote:Ik typ straat.
Ik ben het wachtwoord van Zatheid kwijt.quote:
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]![]()
K of M?quote:Op donderdag 24 september 2009 01:30 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ik ben het wachtwoord van Zatheid kwijt.
Of E?Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.![]()
Flauw hoor. Dag.Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
goedenavond
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:swarmaspam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.![]()
Je zou maar 14 kinderen op de wereld hebben gezet.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
quote:De Revu Weblog Top 20
De verkiezingen voor de Dutch Bloggie – de prijs voor de beste Nederlandse website – zijn begonnen. Revu neemt alvast een voorschot op die verkiezing en presenteert een overzicht van de twintig beste blogs. Het complete juryverslag lees je in de Revu van deze week. And the winner is …
1. Geenstijl.nl
Er is geen ontkomen aan: Geenstijl scoort op alle onderdelen hoog tot zeer hoog. Dus: 1 miljoen kudo’s van de jury!
2. Geencommentaar.nl
De internetstelregel ‘een plaatje zegt meer dan duizend woorden’ gaat ook hier op. En de artikelen gáán ergens over.
3. Gnoe.nu
Een dagelijks feest van grappige filmpjes, satirische teksten en cartoons. Hoogst actueel en hoogst politiek incorrect.
4. BBrussen.nl
Gewoon goed. Veel stukjes, veel discussie en overzichtelijk vormgegeven.
5. Skoften.net
Sex sells. Grote pluspunten zijn de vele mooie jonge vrouwen en de tientallen games. In zijn soort is dit top.
6. Sargasso.nl
Deze site ziet zichzelf als het lichtend baken in de blogosfeer. Kunnen we waarderen. Actueel, uitgebreid en interessant.
7. Zappen.blog.nl
Degelijke berichten over het medialandschap, soms met primeurs als gevolg. Handig om te weten wat er op tv komt.
8. Hetvrijevolk.com
Nieuw jasje, oud geluid. De meest omstreden site uit deze Top 20. Mooi rechts is niet lelijk, zullen we maar zeggen.
9. VKmag.com
Volkomen Kut. Zo heette deze site vroeger dan. Nu wat chiquer en stijlvoller. Leuk om weg te kijken.
10. Zapruder.nl
De site ziet er picobello uit, is actueel, interessant en bedient de levendige reageergemeenschap uitstekend.
11. Frontaalnaakt.nl
Van journalist Peter Breedveld. Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.
12. JoostNiemoller.com
Een combinatie van journalistiek en literatuur. Naast veel politiek ook veel rubriekjes die wij ‘melig’ en ‘geestig’ vinden.
13. Wijblijvenhier.nl
Het Tegengeluid. Een site gemaakt door moslims. We stellen de hoge mate van zelfspot op prijs.
14. Thewestistheverybest.punt.nl
Een gezellig photoshopweblog, met hier en daar een vleugje satire. En een rechts windje.
15. Barracudanls.blogspot.com
Uitmuntend geschreven, ziet er piekfijn en herkenbaar uit. Scoort daarentegen niet echt hoog op de ‘lachschaal’.
16. Flabber.nl
Uitgesproken voor jonge mensen. Baldadige insteek, tamelijk inhoudsloos en puberaal. Wel handig is de weekagenda.
17. Dagelijksestandaard.nl
Een blog dat ‘fatsoenlijk rechts’ is. Dus lekker kankeren is er niet bij. Joshua Livestro ziet er op toe dat reageerders niet uit de bocht vliegen.
18. Hoeiboei.blogspot.com
Een blog dat zowel aandacht aan literatuur als aan politiek schenkt. Voer voor intellectuelen.
19. Biertijd.com
Nadruk ligt op vrouwen, games en filmpjes. Geen groter vermaak dan leedvermaak. Aardig voor in de lunchpauze.
20. Lucaswashier.nl
Helder en actueel met meer diepgravende artikelen. Reacties zijn echter nogal (f)lauw.
Toelichting:
Nieuwssites en overzichtsites dongen niet mee naar de prijs. Hoe handig en goed ze ook zijn. De jury heeft zich dit jaar beperkt tot de pure weblogs. Ook te specialistische blogs hebben we buiten beschouwing gelaten. Blogs die niet geregeld worden ververst, vielen sowieso af. De vijf criteria waaraan we toetsten:
1. schrijfstijl
2. look and feel
3. reacties
4. actualiteit
5. humorIk typ straat.
De Revu Weblog Top 20
De verkiezingen voor de Dutch Bloggie – de prijs voor de beste Nederlandse website – zijn begonnen. Revu neemt alvast een voorschot op die verkiezing en presenteert een overzicht van de twintig beste blogs. Het complete juryverslag lees je in de Revu van deze week. And the winner is …
1. Geenstijl.nl
Er is geen ontkomen aan: Geenstijl scoort op alle onderdelen hoog tot zeer hoog. Dus: 1 miljoen kudo’s van de jury!
2. Geencommentaar.nl
De internetstelregel ‘een plaatje zegt meer dan duizend woorden’ gaat ook hier op. En de artikelen gáán ergens over.
3. Gnoe.nu
Een dagelijks feest van grappige filmpjes, satirische teksten en cartoons. Hoogst actueel en hoogst politiek incorrect.
4. BBrussen.nl
Gewoon goed. Veel stukjes, veel discussie en overzichtelijk vormgegeven.
5. Skoften.net
Sex sells. Grote pluspunten zijn de vele mooie jonge vrouwen en de tientallen games. In zijn soort is dit top.
6. Sargasso.nl
Deze site ziet zichzelf als het lichtend baken in de blogosfeer. Kunnen we waarderen. Actueel, uitgebreid en interessant.
7. Zappen.blog.nl
Degelijke berichten over het medialandschap, soms met primeurs als gevolg. Handig om te weten wat er op tv komt.
8. Hetvrijevolk.com
Nieuw jasje, oud geluid. De meest omstreden site uit deze Top 20. Mooi rechts is niet lelijk, zullen we maar zeggen.
9. VKmag.com
Volkomen Kut. Zo heette deze site vroeger dan. Nu wat chiquer en stijlvoller. Leuk om weg te kijken.
10. Zapruder.nl
De site ziet er picobello uit, is actueel, interessant en bedient de levendige reageergemeenschap uitstekend.
11. Frontaalnaakt.nl
Van journalist Peter Breedveld. Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.
12. JoostNiemoller.com
Een combinatie van journalistiek en literatuur. Naast veel politiek ook veel rubriekjes die wij ‘melig’ en ‘geestig’ vinden.
13. Wijblijvenhier.nl
Het Tegengeluid. Een site gemaakt door moslims. We stellen de hoge mate van zelfspot op prijs.
14. Thewestistheverybest.punt.nl
Een gezellig photoshopweblog, met hier en daar een vleugje satire. En een rechts windje.
15. Barracudanls.blogspot.com
Uitmuntend geschreven, ziet er piekfijn en herkenbaar uit. Scoort daarentegen niet echt hoog op de ‘lachschaal’.
16. Flabber.nl
Uitgesproken voor jonge mensen. Baldadige insteek, tamelijk inhoudsloos en puberaal. Wel handig is de weekagenda.
17. Dagelijksestandaard.nl
Een blog dat ‘fatsoenlijk rechts’ is. Dus lekker kankeren is er niet bij. Joshua Livestro ziet er op toe dat reageerders niet uit de bocht vliegen.
18. Hoeiboei.blogspot.com
Een blog dat zowel aandacht aan literatuur als aan politiek schenkt. Voer voor intellectuelen.
19. Biertijd.com
Nadruk ligt op vrouwen, games en filmpjes. Geen groter vermaak dan leedvermaak. Aardig voor in de lunchpauze.
20. Lucaswashier.nl
Helder en actueel met meer diepgravende artikelen. Reacties zijn echter nogal (f)lauw.
Toelichting:
Nieuwssites en overzichtsites dongen niet mee naar de prijs. Hoe handig en goed ze ook zijn. De jury heeft zich dit jaar beperkt tot de pure weblogs. Ook te specialistische blogs hebben we buiten beschouwing gelaten. Blogs die niet geregeld worden ververst, vielen sowieso af. De vijf criteria waaraan we toetsten:
1. schrijfstijl
2. look and feel
3. reacties
4. actualiteit
5. humor
Omdat lezen in een quote kut is vanwege dat balkje rechts.![]()
Ik ken de helft niet of nauwelijks.quote:Ik typ straat.
Top! Ik zocht nog iets voor m'n voorblad van m'n project.quote:
[..]![]()
![]()
Cancer cell being attacked by the immune system
Het lijken wel wuppies die door hun moederschip worden geroepen.
[..]![]()
quote:Op donderdag 24 september 2009 02:21 schreef Zotheid het volgende:
[ afbeelding ]
Cancer cell being attacked by the immune system
Het lijken wel wuppies die door hun moederschip worden geroepen.
![]()
![]()
Ik zou het wel voor een ander hebben gedaan, lelijkerd.quote:Op donderdag 24 september 2009 01:40 schreef IQM het volgende:
Twee mensen reageren op haar vraag, maar Fas de dramaqueen is niet tevreden en druipt af.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
welterusten dan maar
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:swarmaspam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.![]()
Een piemolquote:![]()
![]()
![]()
!
Ooh je zegt het zelf al. Nu is het niet grappig meer.quote:Op donderdag 24 september 2009 08:00 schreef Mozy het volgende:
Inderdaad, een hele grote penis. Maar ik bedoelde eigenlijk iets anders.![]()
![]()
Wil jij mijn bijzonder grote penis uitproberen?quote:Op donderdag 24 september 2009 08:07 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Een piemol![]()
![]()
![]()
!
[..]
Ooh je zegt het zelf al. Nu is het niet grappig meer.![]()
Een SOA?quote:Op donderdag 24 september 2009 08:00 schreef Mozy het volgende:
Inderdaad, een hele grote penis. Maar ik bedoelde eigenlijk iets anders.
![]()
![]()
Nee.quote:Op donderdag 24 september 2009 08:08 schreef Mozy het volgende:
[..]
Wil jij mijn bijzonder grote penis uitproberen?![]()
Kutwil ik naar de douchen lopen hoor ik net de badkamer op slot gaan en een huisgenoot onder de douche stappen. WAT NU!?!?!?!?
![]()
![]()
Dat ik zie dat dat galgje is, komt niet door je paintskills.quote:
Een vrije dag?
Een naaktfoto van Sacha de Boer?
Een wrat op je neus?
Een nieuwe tv?![]()
Iedere 3 minuten op de deur kloppen of het nog lang duurt, dat is heel irritant en dan is hij/zij er zo weer uit.quote:Op donderdag 24 september 2009 08:20 schreef Breathtaking het volgende:
Kutwil ik naar de douchen lopen hoor ik net de badkamer op slot gaan en een huisgenoot onder de douche stappen. WAT NU!?!?!?!?
![]()
![]()
GEFELICITEERD LAMON! JE HEBT EEN NIEUWE SONY LCD TV GEWONNEN!quote:Op donderdag 24 september 2009 08:23 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dat ik zie dat dat galgje is, komt niet door je paintskills.
Een vrije dag?
Een naaktfoto van Sacha de Boer?
Een wrat op je neus?
Een nieuwe tv?![]()
Da's onaardigquote:Op donderdag 24 september 2009 08:25 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Iedere 3 minuten op de deur kloppen of het nog lang duurt, dat is heel irritant en dan is hij/zij er zo weer uit.ik heb gewoon gewacht.
![]()
Kom je vast weer te laat op college.quote:Op donderdag 24 september 2009 08:45 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Da's onaardigik heb gewoon gewacht.
![]()
![]()
morgen![]()
huidige status :
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P![]()
niceeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
Ik heb geen vriendjesquote:Op donderdag 24 september 2009 10:21 schreef Lamon. het volgende:
Ik was vroeger altijd blij met tussenuren, was gezellig, konden we allemaal wat bijkletsen enzo..
Baby darling doll face honey![]()
Dan is gaan Fokken in een tussenuur inderdaad het beste dat je kan doen.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:25 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Doe is lieeeeef, iedereen kent elkaar al behalve ik!-![]()
Ben je nu weer kwaad dat ik die foto niet doorstuurde, als jij me even de post van dat meisje quote, waar het staat stuur ik hem wel door hoor, ik had gisteren gewoon geen zin om het op te zoeken.quote:![]()
![]()
quote:Op donderdag 24 september 2009 10:25 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Dan is gaan Fokken in een tussenuur inderdaad het beste dat je kan doen.
Ja, zo lijk ik stoer
En dat alternatieve meisje dan, wat zo goed geholpen had?quote:Op donderdag 24 september 2009 10:25 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Doe is lieeeeef, iedereen kent elkaar al behalve ik!
![]()
![]()
Is er nietquote:Op donderdag 24 september 2009 10:28 schreef Lamon. het volgende:
[..]
En dat alternatieve meisje dan, wat zo goed geholpen had?
Ik ben neit boos hoor ofzo? Het is toch zo dat jij best wel het vriendje van Crack_ wil zijnquote:Op donderdag 24 september 2009 10:26 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ben je nu weer kwaad dat ik die foto niet doorstuurde, als jij me even de post van dat meisje quote, waar het staat stuur ik hem wel door hoor, ik had gisteren gewoon geen zin om het op te zoeken.?
-![]()
Goedemorgen!De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.![]()
quote:Op donderdag 24 september 2009 10:32 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ik ben neit boos hoor ofzo? Het is toch zo dat jij best wel het vriendje van Crack_ wil zijn?
Nou ja, nu niet, maar als ze er wel is, heeft zij toch ook weer mensen die ze kent, en als je er dan met haar tussen gaat zitten, dan leer je die toch ook weer kennen?quote:
Je moet wel iemand leren kennen toch? Anders wordt het zo saai.![]()
![]()
Nou dat vind ik wel meevallen hoor, 't is nog allemaal veel leren..quote:Op donderdag 24 september 2009 10:35 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Nou ja, nu niet, maar als ze er wel is, heeft zij toch ook weer mensen die ze kent, en als je er dan met haar tussen gaat zitten, dan leer je die toch ook weer kennen?
Je moet wel iemand leren kennen toch? Anders wordt het zo saai.
Maar dat komt nog welBaby darling doll face honey![]()
Maar dan zonder die kwijl-smiley, door dat gedoe kwam het juist dat het eng en niet leuk meer was, die dingen.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:32 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ik ben neit boos hoor ofzo? Het is toch zo dat jij best wel het vriendje van Crack_ wil zijn?
Als je die foto nog wilt, moet je trouwens even die post opzoeken, of heb je hem al?![]()
![]()
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.![]()
ik wil 'm ook jaquote:Op donderdag 24 september 2009 10:39 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Maar dan zonder die kwijl-smiley, door dat gedoe kwam het juist dat het eng en niet leuk meer was, die dingen.
Als je die foto nog wilt, moet je trouwens even die post opzoeken, of heb je hem al?
Nee ze stuurt het zelf wel, ivm privacy enzo toch?quote:Op donderdag 24 september 2009 10:39 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Maar dan zonder die kwijl-smiley, door dat gedoe kwam het juist dat het eng en niet leuk meer was, die dingen.
Als je die foto nog wilt, moet je trouwens even die post opzoeken, of heb je hem al?-![]()
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.![]()
Is toch niet zo gek, stel je nou voor dat dat helemaal niet de bedoeling was, en jij gaat er tig paints van maken ofzo? Alsof dat op FOK! nooit gebeurd is.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:44 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Nee ze stuurt het zelf wel, ivm privacy enzo toch?
![]()
![]()
Alsof ik zo benquote:Op donderdag 24 september 2009 10:47 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Is toch niet zo gek, stel je nou voor dat dat helemaal niet de bedoeling was, en jij gaat er tig paints van maken ofzo? Alsof dat op FOK! nooit gebeurd is..
-![]()
quote:Op donderdag 24 september 2009 10:46 schreef BobbyB het volgende:
[..]
http://thisisphotobomb.com/
Ik lig werkelijk helemaal dubbel van sommige foto's.
Waarom vind ik dit lichtelijk opwindend?![]()
![]()
quote:Op donderdag 24 september 2009 10:50 schreef Lamon. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom vind ik dit lichtelijk opwindend?
![]()
![]()
![]()
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
Die gozer lijkt overigens op een jonge versie van een oom van mij.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:50 schreef Lamon. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom vind ik dit lichtelijk opwindend?
Ben je wel een koning.quote:
"Oh, twee lekkere wijven die tongen naast me, nou whatever! Hmmm, een taartje!"
![]()
![]()
wtf.
Het zal hopelijk wel niet zijn wat het lijkt te zijn.quote:![]()
De enthousiasme in mijn broek over de vorige foto, is nu spontaan weer verdwenen.![]()
![]()
quote:
ehm misschien probeer hij met zijn hele gewicht, dat beest tot lopen te dwingen?
.
..
........._!
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.![]()
Ik moest nog even de nieuwe cd van Muse bestellen (ja, ik heb hem al een eeuw als download, maar dat doe ik nu eenmaal...) op Play en toen kwam ik deze tegen:
http://www.play.com/Gadge(...)ing-f-k/Product.html
En nu wil ik hem stiekem echt kopen.![]()
![]()
Wheheheh @ jitzzzze
Ik had em nog gewaarschuwd, en nu issie weg voor crew-bashing 2 weken_!
*fluit een vrolijk deuntje*
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.![]()
Wat een prutser.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:46 schreef jagga het volgende:
Wheheheh @ jitzzzze
Ik had em nog gewaarschuwd, en nu issie weg voor crew-bashing 2 weken_!
*fluit een vrolijk deuntje*
Ja echt héquote:
Wij (ik jitz en jij ) hadden het er nog over met swarma, en we laten het rusten.. 1.5dag later wordt ie gebanned![]()
Hij pmde me daarstraks, ik wist het niet eens.
Mag je trouwens pms posten ofniet?
Nee.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:54 schreef jagga het volgende:
[..]
Ja echt hé
Wij (ik jitz en jij ) hadden het er nog over met swarma, en we laten het rusten.. 1.5dag later wordt ie gebanned![]()
Hij pmde me daarstraks, ik wist het niet eens.
Mag je trouwens pms posten ofniet?De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.![]()
er staat niets privé's in ofzo (van jitz )quote:
Mag je wel vertellen wat de inhoud ongeveer is?
Ik ben niet lelijk.quote:Op donderdag 24 september 2009 03:00 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ik zou het wel voor een ander hebben gedaan, lelijkerd.quote:Op donderdag 24 september 2009 08:20 schreef Breathtaking het volgende:
![]()
![]()
Oh ja. Doe ik!quote:Op donderdag 24 september 2009 11:57 schreef Crack_ het volgende:
LAMOOOOON, ik zou een pm van je krijgen ?
![]()
![]()
Ja godverdomme min pinpas is weer ingeslikt bij een automaat die opeens buiten werking was. En ik had em net 2 weken
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?![]()
hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, en het is zeker nooooit jouw schuld he ?quote:Op donderdag 24 september 2009 12:16 schreef afcajos het volgende:
Ja godverdomme min pinpas is weer ingeslikt bij een automaat die opeens buiten werking was. En ik had em net 2 weken
Hoezo? Ze doet toch niet meer mee.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:17 schreef IQM het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
't Wordt tijd dat Lost weer begint.De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: