Dat laatste is niet echt relevant, dan zou hij er rechtens ook tot Sint Juttemis mee mogen wachten?!quote:Op woensdag 23 september 2009 20:06 schreef Tunafish het volgende:
Nu is het wel zo dat we mondeling hebben afgesproken dat het in twee termijnen wordt betaald en geen data ervoor gezegd.
Redelijk geweest waarmee? Ik zie 'm een keer of 8 jou aan het lijntje houden, afschepen, toezeggingen doen en met cliche kutsmoezen aankomen. Maar betalen ho maar! Verstaat je baas dat onder "erg redelijk"?quote:Op maandag 28 september 2009 21:32 schreef Tunafish het volgende:
hij is niet van plan om de rente te gaan betalen [..] omdat hij vindt dat hij erg redelijk is geweest.
Dit dus. Ik zou er meer proberen uit te halen, al dan niet rechtelijk.quote:Op dinsdag 29 september 2009 03:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Redelijk geweest waarmee? Ik zie 'm een keer of 8 jou aan het lijntje houden, afschepen, toezeggingen doen en met cliche kutsmoezen aankomen. Maar betalen ho maar! Verstaat je baas dat onder "erg redelijk"?
Maar om wat voor bedrag aan rente gaat t dan? Voor 3 euro lijkt het mij de moeite niet namelijkquote:Op maandag 28 september 2009 21:32 schreef Tunafish het volgende:
Nou, vandaag met hem gebabbeld over alles (eindelijk -_- ), hij is niet van plan om de rente te gaan betalen en als ik die wel wil vangen mag ik een procedure starten omdat hij vindt dat hij erg redelijk is geweest. Het lijkt me toch dat ik degene ben die erg redelijk is geweest met het wachten op loon, wat er nu nog niet staat.
Hij gaf als redenen dat de bank niet helemaal meewerkte en dat hij heel coulant was in mijn uren, aangezien 'ik ook veel uren betaald kreeg om te leren'. Lijkt me niet mijn probleem, wist hij van tevoren. Bah![]()
Morgen langs een aantal juridische instanties, ben benieuwd naar wat ze voor me kunnen betekenen.
Dit kan in TS zijn geval toch al tegen de 50% gaan lopen. Kan toch om enkele honderden euro's gaan.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:47 schreef nealzzz het volgende:
Echt heel veel zal het niet zijn... je mag gaan tellen vanaf dag 4 dat het te laat is. Voor werkdag 4 t/m werkdag 8 is de verhoging 5% per dag en voor elke volgende werkdag daarna dat het geld nog niet is gestort, bedraagt de verhoging 1%. Meer dan 50% van de schuldigde bedrag kan het overigens niet worden.
nou en? had hij dan maar vooraf moeten bedenken en met jou bespreken. zo ken ik er nog wel een paar!quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:33 schreef Tunafish het volgende:
Hij kwam aanzetten met smoes #veel, dat 'ik nog moest leren en dat ik dat in totaal 5 dagen op zijn kosten heb gedaan'. Hij wist van tevoren dat ik niet heel veel ervaring had met de programmeertalen die we gingen gebruiken (ik werkte mee aan een nieuwe website, gebouwd met Zend Framework) en ging daarmee akkoord. Blijkbaar vindt hij dat in verhouding staan, ik absoluut niet, mensen met enig verstand waarschijnlijk ook niet, en de rechter hopelijk al helemaal niet.
Dan had hij bij smoes #1 tot en met smoes #veel-1 ook al moeten zeggen dat je "uit coulance omdat hij ze redelijk is geweest" nog maar even op je geld moet wachten ipv toezeggingen en beloftes te doen dat het geregeld is/wordt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:33 schreef Tunafish het volgende:
Hij kwam aanzetten met smoes #veel, dat 'ik nog moest leren en dat ik dat in totaal 5 dagen op zijn kosten heb gedaan'.
Het loopt in een honderdtal euro's, wel degelijk de moeite waard.quote:Op dinsdag 29 september 2009 09:37 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Maar om wat voor bedrag aan rente gaat t dan? Voor 3 euro lijkt het mij de moeite niet namelijk
Inderdaadquote:Op dinsdag 29 september 2009 12:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan had hij bij smoes #1 tot en met smoes #veel-1 ook al moeten zeggen dat je "uit coulance omdat hij ze redelijk is geweest" nog maar even op je geld moet wachten ipv toezeggingen en beloftes te doen dat het geregeld is/wordt.
Jawel, door deze werkgever in gebreke te stellen en wettelijke rente te vorderen vanaf deze laatste datum.quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:47 schreef nealzzz het volgende:
Echt heel veel zal het niet zijn... je mag gaan tellen vanaf dag 4 dat het te laat is. Voor werkdag 4 t/m werkdag 8 is de verhoging 5% per dag en voor elke volgende werkdag daarna dat het geld nog niet is gestort, bedraagt de verhoging 1%. Meer dan 50% van de schuldigde bedrag kan het overigens niet worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |