abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73045527
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Knowledge is power. Vooral als het gaat om 1 miljoen Nederlanders of 1,5 miljard moslims.
en voor wat heb je die kennis nodig dan? ik denk vooral: val me niet lastig met je growing pains.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_73045557
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:45 schreef zoalshetis het volgende:
wat is het nut om überhaupt iets over de islam te weten? om dan beter te kunnen dicussieren ? om ze beter te begrijpen? om hun eeuwige gekwetstheid te voelen?
Precies.
pi_73045558
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het had toch niets met het geloof te maken, hun gedrag?
Dat betekent niet dat je het geloof niet als strategie kan gebruiken tegen hun gedrag.
  woensdag 23 september 2009 @ 18:48:50 #64
13250 Lod
Sapere aude!
pi_73045577
quote:
Een kwart antwoordde 'niets in het bijzonder'. Nog eens een kwart wist te zeggen dat de ramadan een islamitische aangelegenheid is. Ongeveer eenzesde wist dat de ramadan de islamitische vastenmaand is, waarbij wordt gevast van zonsopgang tot zonsondergang.
En welk percentage wist wel wat het was en koos nog steeds voor antwoord 1?
GNU Terry Pratchett
  woensdag 23 september 2009 @ 18:49:09 #65
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73045589
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:45 schreef zoalshetis het volgende:
wat is het nut om überhaupt iets over de islam te weten?
Niet bijster veel, maar aangezien je er nogal wat tegenkomt her en der kan het geen kwaad.

Maarja, als de islam in dusdanig negatieve zin je gedachten beheerst dan zou ik er maar niet aan beginnen.
Intelligent, but fucked up.
pi_73045595
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en voor wat heb je die kennis nodig dan? ik denk vooral: val me niet lastig met je growing pains.
Kennis kan je toepassen om je growing pains aan te pakkan?
pi_73045630
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wisten ze en begrepen ze dat al mijlenver voor ze mijn uitleg zagen komen, maar dat is het probleem niet zo zeer denk ik, men reageert agressief of beledigd omdat ze een groot deel van hun identiteit ontlenen aan de Islam.
Er zullen weinig mensen zijn die een hekel hebben aan de individuele moslim, uitzonderingen daargelaten.
Dat de religie waar deze moslims uit voort komen, met al z'n regels en niet westerse moraal,
mensen tegenstaat kan ik begrijpen. Wat een boer niet kent vreet ie niet.
En een hele hoop boeren die het wel kennen willen het ook niet vreten.
quote:
men reageert agressief of beledigd omdat ze een groot deel van hun identiteit ontlenen aan de Islam.
Mensen die agressief worden vanwege kritiek op hun geloof sporen niet.
Weerleg het dan met woorden en argumenten en draai je vijand de andere wang toe.
Bij belediging staat het eenieder vrij een klacht in te dienen en eventueel door
een rechter te laten toetsen.
Dan ga je niet agressief worden.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73045654
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:50 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Er zullen weinig mensen zijn die een hekel hebben aan de individuele moslim, uitzonderingen daargelaten.
Dat de religie waar deze moslims uit voort komen, met al z'n regels en niet westerse moraal,
mensen tegenstaat kan ik begrijpen. Wat een boer niet kent vreet ie niet.
En een hele hoop boeren die het wel kennen willen het ook niet vreten.
[..]

Mensen die agressief worden vanwege kritiek op hun geloof sporen niet.
Weerleg het dan met woorden en argumenten en draai je vijand de andere wang toe.
Bij belediging staat het eenieder vrij een klacht in te dienen en eventueel door
een rechter te laten toetsen.
Dan ga je niet agressief worden.
In een ideaal wereld.
pi_73045685
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat je het geloof niet als strategie kan gebruiken tegen hun gedrag.
Die begrijp ik niet. Moet je hun geloof tegen hen gebruiken?
pi_73045695
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:42 schreef JayKudo het volgende:

[..]

Waarom zou je er iets van moeten weten als je alleen maar wilt dat het je eigen individualiteit niet aantast en als het even kan ook niet van anderen. Dan is de inhoud van de islam toch totaal niet relevant. Er hoeft ook helemaal geen dialoog te worden aangegaan, houd dat geloof voor jezelf en val er anderen niet mee lastig is volgens mij de kern van de zaak.

(dat voor menig wat meer algemene kennis nuttig zou zijn is een ander verhaal)
Je moet wel wat over de Islam weten om je mening erover te geven, en als je niet weet wat 'Ramadan' inhoud, dan weet je er echt nauwelijks iets van het geloof. Dus is je mening niet representatief.
Ja
pi_73045703
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Niet bijster veel, maar aangezien je er nogal wat tegenkomt her en der kan het geen kwaad.

Maarja, als de islam in dusdanig negatieve zin je gedachten beheerst dan zou ik er maar niet aan beginnen.
ik heb thuis de engelse vertaling van de koran, maar om nou te zeggen dat ik er veel in gelezen heb, nee.

ik heb hem meer in huis zodat ik straks bij een 'polizei'-inval kan laten zien dat ik de islam omarm en dus niet dood hoef, of gekke belastingen moet betalen.
pi_73045721
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Er zijn meer christenen dan moslims in Nederland en globaal, toch hoef ik daar ook niks over te weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door John_Difool op 23-09-2009 19:15:49 ]
pi_73045732
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kennis kan je toepassen om je growing pains aan te pakkan?
dan kijk ik liever naar de algemene wereldgeschiedenis, en daar weet ik dan weer wel het een en ander van. in dat geval is kennis idd macht.
pi_73045733
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In een ideaal wereld.
De meeste dromen zijn bedrog maar hoop doet leven
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73045752
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die bedreiging vindt slechts plaats door knievallende dhimmi's als Allah Vogelaar en ander geboefte. De islam hoeft helemaal geen rol te spelen. Behandel het gewoon als elke andere overtuiging, desnoods als elke andere religieuze waanzin, en er is niks aan de hand.

Het probleem vormen de mensen die denken dat de islam iets speciaals is waar je respect voor zou moeten hebben (Vogelaar) of moet uitbannen (Wilders). Die 2 krachten houden elkaar in stand en verdoezelen zo het ware probleem; religieuzen die hun onzin uit boekjes willen uitspreiden over de hoofden van anderen.
Spijker op zn kop
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_73045784
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die begrijp ik niet. Moet je hun geloof tegen hen gebruiken?
Ja, als ze stelen, maar in de Koran staat dat stelen haram is, is het een kwestie van onderwijzen. Ligt het niet aan hun geloof, moet je de oorzaken elders zoeken en is het een beetje om weer naar de islam te verwijzen dan.
pi_73045823
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan kijk ik liever naar de algemene wereldgeschiedenis, en daar weet ik dan weer wel het een en ander van. in dat geval is kennis idd macht.
In een algemene wereldgeschiedenis is de islam iig niet uitgesloten.
pi_73045863
Jullie doen net alsof alle moslims in NL de woorden van de Koran op de letter naleeft.
pi_73045933
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

nee klopt, maar dan verdiep ik me niet in elk geloof maar in de consequenties van anders denken.
pi_73045964
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:45 schreef boyv het volgende:

[..]

Nee zeg, je individualiteit zal meer eens aangetast worden door een invloed van buitenaf. In welke zin tast de islam jou in je individualiteit aan dan?
Op dit moment tast het mijn individualiteit aan door de enorme hoeveelheid tijd die wordt besteed aan discussies over de islam, over welke rol de islam in onze maatschappij moet spelen. Het tast mijn individualiteit aan op het moment dat er kunst niet gemaakt of getoond kan worden omdat deze aanstootgevend is. Het tast mijn individualiteit aan op het moment dat ze net als die andere religieuzen wetten tegen euthanasie, abortus en genotmiddelen steunen. Het tast mijn individualiteit aan als ik grote groepen mensen met religieuze symbolen zie lopen en opvallende gebouwen zie neerzetten met als betekenis dat ze mijn ongeloof verwerpen.

En dit is allemaal gaande op dit moment in onze zogenaamde seculiere maatschappij, ik wil er persoonlijk niet aan denken als de islam een nog groter machtsblok wordt.
pi_73046000
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:00 schreef JayKudo het volgende:

En dit is allemaal gaande op dit moment in onze zogenaamde seculiere maatschappij, ik wil er persoonlijk niet aan denken als de islam een nog groter machtsblok wordt.
gewoon een koran voor je raam zetten.
pi_73046140
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:00 schreef JayKudo het volgende:

[..]

Op dit moment tast het mijn individualiteit aan door de enorme hoeveelheid tijd die wordt besteed aan discussies over de islam, over welke rol de islam in onze maatschappij moet spelen. Het tast mijn individualiteit aan op het moment dat er kunst niet gemaakt of getoond kan worden omdat deze aanstootgevend is. Het tast mijn individualiteit aan op het moment dat ze net als die andere religieuzen wetten tegen euthanasie, abortus en genotmiddelen steunen. Het tast mijn individualiteit aan als ik grote groepen mensen met religieuze symbolen zie lopen en opvallende gebouwen zie neerzetten met als betekenis dat ze mijn ongeloof verwerpen.

In dat opzicht heb je meer te vrezen van onze christelijke landgenoten. Want die zijn net zo fel gekant tegen deze zaken als de moslims. Het enige verschil is dat de christenen aan de macht zijn en daadwerkelijk een vuist kunnen vormen tegen al deze vrijheden.
pi_73046240
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee klopt. Geschiedenis.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_73046244
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In dat opzicht heb je meer te vrezen van onze christelijke landgenoten. Want die zijn net zo fel gekant tegen deze zaken als de moslims. Het enige verschil is dat de christenen aan de macht zijn en daadwerkelijk een vuist kunnen vormen tegen al deze vrijheden.
vandaar eisen dat religieuzen niet meer aan de macht komen tot ze hun god kunnen bewijzen.
pi_73046288
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vandaar eisen dat religieuzen niet meer aan de macht komen tot ze hun god kunnen bewijzen.
Ik ben voor
  woensdag 23 september 2009 @ 19:12:34 #86
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73046333
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb thuis de engelse vertaling van de koran, maar om nou te zeggen dat ik er veel in gelezen heb, nee.

ik heb hem meer in huis zodat ik straks bij een 'polizei'-inval kan laten zien dat ik de islam omarm en dus niet dood hoef, of gekke belastingen moet betalen.
Maar heb je ook een rok?
Intelligent, but fucked up.
pi_73046391
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee klopt. Geschiedenis.
Invloed van de islam groeit alleen maar anders.
pi_73046419
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Maar heb je ook een rok?
ik heb wel een wit laken met ooggaten, telt dat ook denk je?
pi_73046501
Deze topic bewijst maar weer dat veel autochtonen niet eens willen weten wat de Islam inhoudt, ze luisteren enkel naar Wilders, en houden hun zoute mening altijd aan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_73046536
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:17 schreef Meki het volgende:
Deze topic bewijst maar weer dat veel autochtonen niet eens willen weten wat de Islam inhoudt, ze luisteren enkel naar Wilders, en houden hun zoute mening altijd aan
wie?
pi_73046575
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Eens
pi_73046585
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Invloed van de islam groeit alleen maar anders.
En dat is per definitie een duim omhoog waard omdat?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73046605
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wie?
Mensen die weigeren kennis op te doen over wat Ramadan inhoudt en verdere zaken, en hier enkel schreeuwen islam is slecht.... etc. zonder enige kennis en aanleiding en enkel de teksten van wilders overnemen
pi_73046607
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:17 schreef Meki het volgende:
Net alsof je wilders moet stemmen om geen interesse te hebben in de zoveelste aftakking van het jodendom.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:21:21 #95
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73046630
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:42 schreef JayKudo het volgende:
Waarom zou je er iets van moeten weten als je alleen maar wilt dat het je eigen individualiteit niet aantast en als het even kan ook niet van anderen. Dan is de inhoud van de islam toch totaal niet relevant. Er hoeft ook helemaal geen dialoog te worden aangegaan, houd dat geloof voor jezelf en val er anderen niet mee lastig is volgens mij de kern van de zaak.
Omdat het aantal moslims in Nederland een grote groep is, momenteel zo’n 900 duizend, en het zal nog wel naar de miljoen gaan. Wil je in een samenleving leven, dan is het handig dat je iets van elkaar weet.

Het hoeft niet te betekenen dat je dus alles maar goedkeurt, nee, begrijpen is niet per se goedkeuren. Maar om een betekenisvol debat te hebben moet je je ook een beetje in je tegenstander, om het zo maar te noemen, verdiepen.

Een groep zo categorisch aan de kant zetten is, wat mij betreft, het slechtste wat je kunt doen. Je schept zo veel ruimte voor vooroordelen, voor onbegrip en voor afkeer.

Het totaal negeren van zo’n groep zal alleen maar tot een verzuilde maatschappij leiden. En dit komt van twee kanten, want voor hen die wél veel waarde aan de Islam hechten is een zo afwijzende houding als die van jou natuurlijk ook niet prettig. Noch is totaal onbegrip voor jouw seculiere levensstijl door hen bevorderlijk. Als echter twee kanten zich zo opstellen, dan zie ik niet hoe daar ooit een compromis uit kan komen.

Met bijna 1 miljoen mensen kun je zo’n godsdienst verder niet negeren, ja, dat kun wel proberen, maar dan is het op een gegeven moment te laat, dan ontstaan er getti, ontstaat er een zuil, ontstaan er ondergronds Shariarechtbanken, enz. Je wilt, zou ik zeggen, ook integratie. En ook dat komt van twee kanten. Zeker politiek gezien is het altijd geven en nemen.

Want zelfs als je Islam een bedreiging vindt, dan geldt nog dat het, net als met veel bedreigingen, handiger is om ze onder ogen te zien dan ze te vermijden in de hoop dat ze weggaan. Want dat doen ze doorgaans niet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73046647
de troll-kloon is er ook weer ..veel plezier nog in dit topic
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_73046665
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee klopt. Geschiedenis.
Gooi alle heilige boeken weg. allemaal in de sloot.
Bijbel is verdwenen Thorah is verdwenen
Koran wellis waar, maar 20 tot 30 % van de moslims kent de hele Koran uit hun hoofd.
pi_73046712
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:20 schreef John_Difool het volgende:

[..]

Net alsof je wilders moet stemmen om geen interesse te hebben in de zoveelste aftakking van het jodendom.
Het gaat niet om jodendom, het gaat om de Islam waar iedereen angstig voor is, waarom dat snap ik niet.
pi_73046768
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:20 schreef Meki het volgende:

[..]

Mensen die weigeren kennis op te doen over wat Ramadan inhoudt en verdere zaken, en hier enkel schreeuwen islam is slecht.... etc. zonder enige kennis en aanleiding en enkel de teksten van wilders overnemen
Ach...Nederlanders en religie, het is een aandoenlijke relatie. Dit is voor een deel natte-vinger-werk, maar ik geloof dat een groot deel van de bevolking geen benul heeft waarom we pasen of kerstmis vieren. Van zulke mensen kun je moeilijk verwachten dat zij zich verdiepen in de islam. En dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Niet omdat ik tegen de islam ben, maar - en nu spreek ik voor mezelf - omdat het mij geen reet kan schelen wat er in de koran staat.

Het is al treurig genoeg dat ik weet wat de bijbel inhoudt, maar dat is dan ook met de paplepel ingegoten.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:27:18 #101
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_73046880
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Het gaat niet om jodendom, het gaat om de Islam waar iedereen angstig voor is, waarom dat snap ik niet.
Mensen zijn niet bang voor de Islam. Mensen zijn bang voor de fanatiekelingen met bommen en zelfmoordneigingen, die de Koran misbruiken om hun moordzuchtige daden te rechtvaardigen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 23 september 2009 @ 19:27:34 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73046891
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:20 schreef Meki het volgende:

[..]

wilders is eigenlijk net als zijn eigen film. hij bedenkt de inhoud niet, die neemt ie over van anderen.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:27:46 #103
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73046897
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
Ach...Nederlanders en religie, het is een aandoenlijke relatie. Dit is voor een deel natte-vinger-werk, maar ik geloof dat een groot deel van de bevolking geen benul heeft waarom we pasen of kerstmis vieren. Van zulke mensen kun je moeilijk verwachten dat zij zich verdiepen in de islam. En dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Niet omdat ik tegen de islam ben, maar - en nu spreek ik voor mezelf - omdat het mij geen reet kan schelen wat er in de koran staat.

Het is al treurig genoeg dat ik weet wat de bijbel inhoudt, maar dat is dan ook met de paplepel ingegoten.
Ik vind dat het een probleem is in combinatie met de duidelijke mening die men heeft over ‘de Islam’. Als je eigenlijk niet weet wat het inhoudt, waarom dan toch die angst? Zoiets is echt dé bodem voor vooroordelen om wortel te schieten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73046927
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:22 schreef Meki het volgende:

[..]

Zelfde onzin, ik hoef ook niks over het jodendom te weten, geen angst, jij bent degene die dat woordje gebruikt, gewoon geen interesse in onzin.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:29:38 #105
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73046973
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:28 schreef John_Difool het volgende:

[..]

Zelfde onzin, ik hoef ook niks over het jodendom te weten, geen angst, gewoon geen interesse in onzin.
Niets erover weten, maar al wel kunnen stellen dat het onzin is, dat is aardig knap, beschik je over het tweede gezicht?
  woensdag 23 september 2009 @ 19:29:49 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73046980
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:21 schreef Iblis het volgende:

[..]

Omdat het aantal moslims in Nederland een grote groep is, momenteel zo’n 900 duizend, en het zal nog wel naar de miljoen gaan. Wil je in een samenleving leven, dan is het handig dat je iets van elkaar weet.

Het hoeft niet te betekenen dat je dus alles maar goedkeurt, nee, begrijpen is niet per se goedkeuren. Maar om een betekenisvol debat te hebben moet je je ook een beetje in je tegenstander, om het zo maar te noemen, verdiepen.

Een groep zo categorisch aan de kant zetten is, wat mij betreft, het slechtste wat je kunt doen. Je schept zo veel ruimte voor vooroordelen, voor onbegrip en voor afkeer.

Het totaal negeren van zo’n groep zal alleen maar tot een verzuilde maatschappij leiden. En dit komt van twee kanten, want voor hen die wél veel waarde aan de Islam hechten is een zo afwijzende houding als die van jou natuurlijk ook niet prettig. Noch is totaal onbegrip voor jouw seculiere levensstijl door hen bevorderlijk. Als echter twee kanten zich zo opstellen, dan zie ik niet hoe daar ooit een compromis uit kan komen.

Met bijna 1 miljoen mensen kun je zo’n godsdienst verder niet negeren, ja, dat kun wel proberen, maar dan is het op een gegeven moment te laat, dan ontstaan er getti, ontstaat er een zuil, ontstaan er ondergronds Shariarechtbanken, enz. Je wilt, zou ik zeggen, ook integratie. En ook dat komt van twee kanten. Zeker politiek gezien is het altijd geven en nemen.

Want zelfs als je Islam een bedreiging vindt, dan geldt nog dat het, net als met veel bedreigingen, handiger is om ze onder ogen te zien dan ze te vermijden in de hoop dat ze weggaan. Want dat doen ze doorgaans niet.
allemaal mooi en aardig, maar op welk debat zit jij te wachten dan? denk je serieus dat alle mensen op dat debat zitten te wachten? of dat het überhaupt nog debatwaardig is?
pi_73047002
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:27 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik vind dat het een probleem is in combinatie met de duidelijke mening die men heeft over ‘de Islam’. Als je eigenlijk niet weet wat het inhoudt, waarom dan toch die angst? Zoiets is echt dé bodem voor vooroordelen om wortel te schieten.
Als dat de angst weg zou nemen, dan zou ik het toejuichen. Maar persoonlijk heb ik geen vrees voor de islam en vind ik de angst voor islamisering de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Mensen laten zich van alles aanpraten. En daar speelt Wilders slim op in.
pi_73047036
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:29 schreef Iblis het volgende:

[..]

Niets erover weten, maar al wel kunnen stellen dat het onzin is, dat is aardig knap, beschik je over het tweede gezicht?
Ik weet ook bar weinig over scientology, toch kan ik met zekerheid zeggen dat het onzin is.
pi_73047184
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:27 schreef mazaru het volgende:

[..]

Mensen zijn niet bang voor de Islam. Mensen zijn bang voor de fanatiekelingen met bommen en zelfmoordneigingen, die de Koran misbruiken om hun moordzuchtige daden te rechtvaardigen.
Daar is iedereen bang voor.
Maar alsnog is iedereen bang voor de Islam, terwijl ze niet voor terrorisme bang zijn.
pi_73047215
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:28 schreef John_Difool het volgende:

[..]

Zelfde onzin, ik hoef ook niks over het jodendom te weten, geen angst, jij bent degene die dat woordje gebruikt, gewoon geen interesse in onzin.
Jij verdraait graag discussies he ?
pi_73047287
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:35 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij verdraait graag discussies he ?
Heb ik ook angst voor het jodendom en het chrisendom omdat ik ze totaal oninteressant vind ?
  woensdag 23 september 2009 @ 19:38:34 #112
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73047336
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

allemaal mooi en aardig, maar op welk debat zit jij te wachten dan? denk je serieus dat alle mensen op dat debat zitten te wachten? of dat het überhaupt nog debatwaardig is?
Ik vrees dat er te weinig mensen op een debat zitten te wachten. De conclusie is al getrokken, en dat is dat de Islam een bedreiging is. Dat er onderwijl ook stromingen zijn als Islamitisch feminisme ontgaat zulke lui helemaal.

De Islam is een gevaar, en moet met wortel en tak uitgeroeid worden als het even kan. Dat laatste kan niet, en zal niet gebeuren. Daarvoor zijn er te veel moslims in Nederland, zijn er te veel moskeeën en zijn er te veel verdragen.

Debat wil je er dus over hebben wat de grenzen zijn, wat wél kan, wat niet kan, wat voor onderwijs je wel tolereert en welke invloed vanuit Saudie Arabië je niet tolereert. Waar de vrijheid van godsdienst ophoudt, ook voor de Islam, en waar anderzijds tegemoet kan worden gekomen in zaken als Suikerfeest, of waar bestaande regelingen m.b.t. vrije dagen kunnen worden herzien zodat ze algemener zijn en meer mogelijkheden bieden voor moslims zonder voor autochtonen nadelen te bieden.

Er is zoveel debat mogelijk. En dan kom je tenminste verder. Van beide kanten overigens.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:38:49 #113
38396 mazaru
pi_73047341
quote:

[..]

Maar alsnog is iedereen bang voor de Islam, terwijl ze niet voor terrorisme bang zijn.
Als ik iemand Allah Akhbar hoor roepen, en hij grijpt in een tas. Dan denk ik niet: "Die man pakt de Koran uit die tas."
Dan duik ik ergens onder, in afwachting van de knal.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:40:06 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73047391
quote:

[..]

mijn kritiek op sommige stromingen binnen de islam heeft niets met angst te maken. ook ik loop over 50 jaar niet in een djelaba over straat, met mijn vrouw een paar meter en volledig ingepakt achter me aan. mijn kindskinderen ook niet. het is meer ergernis en het opkomen voor behoud van nederland zonder religieuze beleidsmakers met een goddelijke agenda. zeg maar het behoud van de jaren waar god even geen toegang kreeg tot het publieke debat.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:40:40 #115
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73047415
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:38 schreef mazaru het volgende:

[..]

Als ik iemand Allah Akhbar hoor roepen, en hij grijpt in een tas. Dan denk ik niet: "Die man pakt de Koran uit die tas."
Dan duik ik ergens onder, in afwachting van de knal.
Serieus?
pi_73047424
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:21 schreef Iblis het volgende:
Omdat het aantal moslims in Nederland een grote groep is, momenteel zo’n 900 duizend, en het zal nog wel naar de miljoen gaan. Wil je in een samenleving leven, dan is het handig dat je iets van elkaar weet. Het hoeft niet te betekenen dat je dus alles maar goedkeurt, nee, begrijpen is niet per se goedkeuren. Maar om een betekenisvol debat te hebben moet je je ook een beetje in je tegenstander, om het zo maar te noemen, verdiepen. Een groep zo categorisch aan de kant zetten is, wat mij betreft, het slechtste wat je kunt doen. Je schept zo veel ruimte voor vooroordelen, voor onbegrip en voor afkeer. Het totaal negeren van zo’n groep zal alleen maar tot een verzuilde maatschappij leiden. En dit komt van twee kanten, want voor hen die wél veel waarde aan de Islam hechten is een zo afwijzende houding als die van jou natuurlijk ook niet prettig. Noch is totaal onbegrip voor jouw seculiere levensstijl door hen bevorderlijk. Als echter twee kanten zich zo opstellen, dan zie ik niet hoe daar ooit een compromis uit kan komen. Met bijna 1 miljoen mensen kun je zo’n godsdienst verder niet negeren, ja, dat kun wel proberen, maar dan is het op een gegeven moment te laat, dan ontstaan er getti, ontstaat er een zuil, ontstaan er ondergronds Shariarechtbanken, enz. Je wilt, zou ik zeggen, ook integratie. En ook dat komt van twee kanten. Zeker politiek gezien is het altijd geven en nemen. Want zelfs als je Islam een bedreiging vindt, dan geldt nog dat het, net als met veel bedreigingen, handiger is om ze onder ogen te zien dan ze te vermijden in de hoop dat ze weggaan. Want dat doen ze doorgaans niet.
Met dit betoog geef je eigenlijk aan dat ik nog feller en agressiever tegen de islam zou moeten zijn dan ik ben. Ik vind Wilders een debiel maar eigenlijk geef jij aan dat ik maar beter op hem kan stemmen want de Islam is in opkomst. Ik zal het nog eens voor je herhalen, ik vind religie compleet achterlijk, een overblijfsel van lang vervlogen tijden toen we nog niet wisten dat de aarde rond was. Als mensen willen geloven en troost vinden in een geloof dan gun ik ze dat van harte. Maar dat betekend niet dat ik wil dat het op enigerlei mij beïnvloed. Ik ga niet met een shirt op straat lopen 'god bestaat niet' , ik ga geen gebouw neerzetten vol met atheistische symbolen.

Als je een samenleving wilt dan hoef je helemaal niet in debat of iets van elkaar te weten, het enige wat nodige is voor een goede samenleving is elkaar de ruimte geven en niet je eigen gedachten aan andere opdringen.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:42:10 #117
38396 mazaru
pi_73047463
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:40 schreef Iblis het volgende:

[..]

Serieus?
Nou, ik ben nog nergens onder gedoken hoor.
Het is maar een voorbeeld
  woensdag 23 september 2009 @ 19:42:10 #118
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73047464
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mijn kritiek op sommige stromingen binnen de islam heeft niets met angst te maken. ook ik loop over 50 jaar niet in een djelaba over straat, met mijn vrouw een paar meter en volledig ingepakt achter me aan. mijn kindskinderen ook niet. het is meer ergernis en het opkomen behoud van nederland zonder religieuze beleidsmakers met een goddelijke agenda.
Met het CDA zijn die religieuze beleidsmakers een harde politieke werkelijkheid, en dat zullen ze nog wel even blijven ook. Rouvoet ziet in het secularisme het grootste gevaar. Prettig is dat. Maar je dan juist afzijdig houden lijkt me voor je eigen belang, en begrip van je eigen zaak ook niet het handigst.
pi_73047566
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mijn kritiek op sommige stromingen binnen de islam heeft niets met angst te maken. ook ik loop over 50 jaar niet in een djelaba over straat, met mijn vrouw een paar meter en volledig ingepakt achter me aan. mijn kindskinderen ook niet. het is meer ergernis en het opkomen voor behoud van nederland zonder religieuze beleidsmakers met een goddelijke agenda. zeg maar het behoud van de jaren waar god even geen toegang kreeg tot het publieke debat.
Er is een stroming binnen de Islam de juiste.
Ook de Moslims worden beproevd in deze wereld.
  woensdag 23 september 2009 @ 19:46:29 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73047608
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:42 schreef Iblis het volgende:

[..]

Met het CDA zijn die religieuze beleidsmakers een harde politieke werkelijkheid, en dat zullen ze nog wel even blijven ook. Rouvoet ziet in het secularisme het grootste gevaar. Prettig is dat. Maar je dan juist afzijdig houden lijkt me voor je eigen belang, en begrip van je eigen zaak ook niet het handigst.
cu is idd een slechte zet geweest. ze hadden beter met wilders kunnen samengaan, dan was wilders nu een stuk minder groot. het hele christelijke kabinet moet zo snel mogelijk afgezet worden. serieus in economische crisistijden tornen aan een zondagse winkelwet, is wel de meest duidelijke hint dat we af moeten van elke vorm en gedachte van religie in de politiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')