abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73045257
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:29 schreef Knudde het volgende:
haten ze je niet vanwege je afkomst, dan is het wel je geloof.

Vandaar:
Hoger opgeleide allochtonen mogen Nederlanders niet zo
Wie haat zaait zal haat oogsten...
  woensdag 23 september 2009 @ 18:39:52 #52
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73045312
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:00 schreef bluespice het volgende:
Tsja, face the facts. Alleen mensen die niet volledig geïnformeerd zijn denken dat het allemaal wel mee valt.
Menskind.

LUL eens niet zo.

Alsof je zelf in de verste verte geinformeerd bent

PS. Goeie bron man, het reformatorisch dagblad

Ik laat het topic verder lekker aan de dhommi's.
Intelligent, but fucked up.
pi_73045340
Wat mensen absoluut verkeerd begrijpen, en wat ik steeds met veel nadruk zeg is dat het geloof, de Islam helemaal niet verantwoordelijk is voor de daden van een individu. Geloof geeft ruimte aan interpetatie, dat is ook de functie van geloof. Het is hoe jij naar een bepaalde situatie kijkt, hoe jij er over denkt. Maar doordat het veel ruimte aan interpetatie overlaat wordt het soms verkeerd geïnterpeteerd, waardoor bijvoorbeeld terroristen menen het in naam van Allah te doen, terwijl ze andere 'regels' waarin wordt benadrukt dat je onschuldigen nooit mag benadelen over het hoofd wordt gezien.
Als mensen iets ergens in willen zien, dan zien ze dat, ook al staat het er niet letterlijk, of zelfs helemaal niet

Ten tweede laten mensen zich zo meeslepen door de media, die de Islam onder negatief daglicht plaatst waardoor ze geen objectief beeld over het geloof zelf kunnen hebben.
Ja
pi_73045373
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:18 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, maar een groot aantal Nederlanders heeft een, meestal vrij uitgesproken mening over Islam, om überhaupt een zinnige dialoog aan te kunnen gaan, is het wel fijn dat je enig begrip hebt van elkaars standpunt. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar als je al niet weet wat de Ramadan zo’n beetje inhoudt, dan weet je gewoon bitter weinig van de Islam.
Waarom zou je er iets van moeten weten als je alleen maar wilt dat het je eigen individualiteit niet aantast en als het even kan ook niet van anderen. Dan is de inhoud van de islam toch totaal niet relevant. Er hoeft ook helemaal geen dialoog te worden aangegaan, houd dat geloof voor jezelf en val er anderen niet mee lastig is volgens mij de kern van de zaak.

(dat voor menig wat meer algemene kennis nuttig zou zijn is een ander verhaal)
pi_73045433
Ik ben gewoon tegen immigratie van niet-Westerse mensen.
quote:
De ramadan, de islamitische vastenmaand, zegt Nederlanders weinig. Ruim driekwart weet niet wat ramadan betekent
Ik zie het probleem niet, ik weet ook niet wat het betekend en ik hoef en moet het ook niet weten.
  woensdag 23 september 2009 @ 18:44:42 #56
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73045451
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die bedreiging vindt slechts plaats door knievallende dhimmi's als Allah Vogelaar en ander geboefte. De islam hoeft helemaal geen rol te spelen. Behandel het gewoon als elke andere overtuiging, desnoods als elke andere religieuze waanzin, en er is niks aan de hand.

Het probleem vormen de mensen die denken dat de islam iets speciaals is waar je respect voor zou moeten hebben (Vogelaar) of moet uitbannen (Wilders). Die 2 krachten houden elkaar in stand en verdoezelen zo het ware probleem; religieuzen die hun onzin uit boekjes willen uitspreiden over de hoofden van anderen.
Zowaar een goeie post
pi_73045463
wat is het nut om überhaupt iets over de islam te weten? om dan beter te kunnen dicussieren ? om ze beter te begrijpen? om hun eeuwige gekwetstheid te voelen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_73045476
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:42 schreef JayKudo het volgende:

[..]

Waarom zou je er iets van moeten weten als je alleen maar wilt dat het je eigen individualiteit niet aantast en als het even kan ook niet van anderen. Dan is de inhoud van de islam toch totaal niet relevant. Er hoeft ook helemaal geen dialoog te worden aangegaan, houd dat geloof voor jezelf en val er anderen niet mee lastig is volgens mij de kern van de zaak.

Nee zeg, je individualiteit zal meer eens aangetast worden door een invloed van buitenaf. In welke zin tast de islam jou in je individualiteit aan dan?
pi_73045494
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:45 schreef zoalshetis het volgende:
wat is het nut om überhaupt iets over de islam te weten? om dan beter te kunnen dicussieren ? om ze beter te begrijpen? om hun eeuwige gekwetstheid te voelen?
Knowledge is power. Vooral als het gaat om 1 miljoen Nederlanders of 1,5 miljard moslims.
pi_73045523
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Knowledge is power. Vooral als het gaat om 1 miljoen Nederlanders of 1,5 miljard moslims.
Het had toch niets met het geloof te maken, hun gedrag?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_73045527
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

en voor wat heb je die kennis nodig dan? ik denk vooral: val me niet lastig met je growing pains.
pi_73045557
quote:
Precies.
pi_73045558
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het had toch niets met het geloof te maken, hun gedrag?
Dat betekent niet dat je het geloof niet als strategie kan gebruiken tegen hun gedrag.
  woensdag 23 september 2009 @ 18:48:50 #64
13250 Lod
Sapere aude!
pi_73045577
quote:
Een kwart antwoordde 'niets in het bijzonder'. Nog eens een kwart wist te zeggen dat de ramadan een islamitische aangelegenheid is. Ongeveer eenzesde wist dat de ramadan de islamitische vastenmaand is, waarbij wordt gevast van zonsopgang tot zonsondergang.
En welk percentage wist wel wat het was en koos nog steeds voor antwoord 1?
GNU Terry Pratchett
  woensdag 23 september 2009 @ 18:49:09 #65
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73045589
quote:
wat is het nut om überhaupt iets over de islam te weten?
Niet bijster veel, maar aangezien je er nogal wat tegenkomt her en der kan het geen kwaad.

Maarja, als de islam in dusdanig negatieve zin je gedachten beheerst dan zou ik er maar niet aan beginnen.
pi_73045595
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en voor wat heb je die kennis nodig dan? ik denk vooral: val me niet lastig met je growing pains.
Kennis kan je toepassen om je growing pains aan te pakkan?
pi_73045630
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wisten ze en begrepen ze dat al mijlenver voor ze mijn uitleg zagen komen, maar dat is het probleem niet zo zeer denk ik, men reageert agressief of beledigd omdat ze een groot deel van hun identiteit ontlenen aan de Islam.
Er zullen weinig mensen zijn die een hekel hebben aan de individuele moslim, uitzonderingen daargelaten.
Dat de religie waar deze moslims uit voort komen, met al z'n regels en niet westerse moraal,
mensen tegenstaat kan ik begrijpen. Wat een boer niet kent vreet ie niet.
En een hele hoop boeren die het wel kennen willen het ook niet vreten.
quote:
men reageert agressief of beledigd omdat ze een groot deel van hun identiteit ontlenen aan de Islam.
Mensen die agressief worden vanwege kritiek op hun geloof sporen niet.
Weerleg het dan met woorden en argumenten en draai je vijand de andere wang toe.
Bij belediging staat het eenieder vrij een klacht in te dienen en eventueel door
een rechter te laten toetsen.
Dan ga je niet agressief worden.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73045654
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:50 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Er zullen weinig mensen zijn die een hekel hebben aan de individuele moslim, uitzonderingen daargelaten.
Dat de religie waar deze moslims uit voort komen, met al z'n regels en niet westerse moraal,
mensen tegenstaat kan ik begrijpen. Wat een boer niet kent vreet ie niet.
En een hele hoop boeren die het wel kennen willen het ook niet vreten.
[..]

Mensen die agressief worden vanwege kritiek op hun geloof sporen niet.
Weerleg het dan met woorden en argumenten en draai je vijand de andere wang toe.
Bij belediging staat het eenieder vrij een klacht in te dienen en eventueel door
een rechter te laten toetsen.
Dan ga je niet agressief worden.
In een ideaal wereld.
pi_73045685
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat je het geloof niet als strategie kan gebruiken tegen hun gedrag.
Die begrijp ik niet. Moet je hun geloof tegen hen gebruiken?
pi_73045695
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:42 schreef JayKudo het volgende:

[..]

Je moet wel wat over de Islam weten om je mening erover te geven, en als je niet weet wat 'Ramadan' inhoud, dan weet je er echt nauwelijks iets van het geloof. Dus is je mening niet representatief.
Ja
pi_73045703
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Niet bijster veel, maar aangezien je er nogal wat tegenkomt her en der kan het geen kwaad.

Maarja, als de islam in dusdanig negatieve zin je gedachten beheerst dan zou ik er maar niet aan beginnen.
ik heb thuis de engelse vertaling van de koran, maar om nou te zeggen dat ik er veel in gelezen heb, nee.

ik heb hem meer in huis zodat ik straks bij een 'polizei'-inval kan laten zien dat ik de islam omarm en dus niet dood hoef, of gekke belastingen moet betalen.
pi_73045721
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Er zijn meer christenen dan moslims in Nederland en globaal, toch hoef ik daar ook niks over te weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door John_Difool op 23-09-2009 19:15:49 ]
pi_73045732
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kennis kan je toepassen om je growing pains aan te pakkan?
dan kijk ik liever naar de algemene wereldgeschiedenis, en daar weet ik dan weer wel het een en ander van. in dat geval is kennis idd macht.
pi_73045733
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In een ideaal wereld.
De meeste dromen zijn bedrog maar hoop doet leven
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_73045752
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die bedreiging vindt slechts plaats door knievallende dhimmi's als Allah Vogelaar en ander geboefte. De islam hoeft helemaal geen rol te spelen. Behandel het gewoon als elke andere overtuiging, desnoods als elke andere religieuze waanzin, en er is niks aan de hand.

Het probleem vormen de mensen die denken dat de islam iets speciaals is waar je respect voor zou moeten hebben (Vogelaar) of moet uitbannen (Wilders). Die 2 krachten houden elkaar in stand en verdoezelen zo het ware probleem; religieuzen die hun onzin uit boekjes willen uitspreiden over de hoofden van anderen.
Spijker op zn kop
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')