abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72986639
Het houdt niet op, de ongefundeerde kritiek. Niet dat er iets verandert, maar klagen lucht kennelijk op.

Voorwaards!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_72986656
Make me bad.
pi_72988221
topsalarissen mag wel, van bedrijven, die zijn zelf verantwoordelijk,
maar niet uit de publieke pot

geen bejaardenhuisdirecteuren met 300.000 euro salaris
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:01:33 #4
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_72988268
Welnee, ik heb een veel beter idee: we moeten banken gewoon afschaffen, en daar wat anders voor in de plaats doen.

Moet alleen dat andere nog ff uitwerken
pi_72988437
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:01 schreef ExTec het volgende:
Moet alleen dat andere nog ff uitwerken
Daar was ik al bang voor.
Pretwin
pi_72988909
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:01 schreef ExTec het volgende:
Welnee, ik heb een veel beter idee: we moeten banken gewoon afschaffen, en daar wat anders voor in de plaats doen.
Je bent bekend met het feit dat er buiten de financiële sector óók hoge salarissen worden uitgedeeld?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72991225
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:59 schreef henkway het volgende:
topsalarissen mag wel, van bedrijven, die zijn zelf verantwoordelijk,
maar niet uit de publieke pot

geen bejaardenhuisdirecteuren met 300.000 euro salaris
Het gaat hier om de private sector. Ik noteer dat jouw stelling is: ze doen maar van hun eigen centen! Heel goed.
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:49:49 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72991378
Ze doen inderdaad maar, maar toch zou het bedrijven sieren om geen honderden mensen te ontslaan en dat vervolgens de topmensen zichzelf miljoenenbonussen te geven omdat ze zo "goed" gepresteerd hebben.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72991420
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 08:49 schreef ethiraseth het volgende:
maar toch zou het bedrijven sieren om geen honderden mensen te ontslaan
Als doel niet, maar als je geen werk voor ze hebt is het dom om ze aan te houden...
pi_72993311
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:16 schreef DS4 het volgende:
Het houdt niet op, de ongefundeerde kritiek. Niet dat er iets verandert, maar klagen lucht kennelijk op.

Voorwaards!
Het houdt niet op, het schaamteloze gegraai. Niet dat er iets verandert, maar zakken vullen lucht kennelijk op.

Voorwaards!
pi_72994124
Niks mis met een dik salaris. Goed werk moet ook goed beloond worden, maar TE is nooit goed. Het grote verschil is vaak dat de bovenlaag middels lobby zichzelf kan belonen on de onderlaag is afhankelijk wat ze gegunt wordt. Als je instaat bent om jezelf te belonen dan doet men dat vaak ook fors.
pi_72994141
Maarre, wat valt er nog over te zeggen na 45 topics?
pi_72994411
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:59 schreef kriele het volgende:
Maarre, wat valt er nog over te zeggen na 45 topics?
Veel. Het gegraai gaat gewoon door.
pi_72994754
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik schrijf nota bene dat hij het allemaal gaat oplossen...
Het is niet leuk om in 1 adem met Hitler te worden genoemd.
pi_72994824
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toch lastig om mee te discussiëren...
Hoeft ook niet. Ik merk steeds een onvoorwaardelijke liefde bij veel dieren naar mij toe
pi_72994932
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb het over jou...
Ik over jou
quote:
Je roept iig een ander beeld op bij mij...
Het gaat om die inhoud.
quote:
De Oosteuropeanen investeren weldegelijk in eigen land.
[..]
Het moet er nog bijkomen dat ze allemaal het land zouden uitvluchten. Vind je het niet gewoon laf om je land in de teek te laten? Zegt loyaal zijn aan je land helemaal niets?
quote:
Ik ben een nakomeling van gastarbeiders, weet je nog?
Ik bedoel het echt niet persoonlijk. Eigenlijk wil ik het niet eens weten.
pi_72995555
45 delen in amper 2 jaar tijd.... Je had een boek kunnen schrijven EchtGaaf. Wat zeg ik: wel twee boeken of één goed onderbouwd boek.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † dinsdag 22 september 2009 @ 11:46:05 #18
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72995701
Dat zou nogal een erg eentonig boek zijn. Hij heeft nl. in alle topics enkel zijn eigen jaloerze mening verkondigd. Nergens ook maar een enkel feitje.
Carpe Libertatem
pi_72995852
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 11:42 schreef Klopkoek het volgende:
45 delen in amper 2 jaar tijd.... Je had een boek kunnen schrijven EchtGaaf. Wat zeg ik: wel twee boeken of één goed onderbouwd boek.
Ach wie weet. Kost veel tijd om goed boek te schrijven.
pi_72996449
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach wie weet. Kost veel tijd om goed boek te schrijven.
Zou je dat nou wel doen? Als het een hit wordt krijg je zelf een 'topsalaris'...
pi_72996621
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Veel. Het gegraai gaat gewoon door.
Als jij half zo hard zou werken als je op anderen zeikt had je zelf ook een topsalaris gehad!
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_72996785
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:12 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Als jij half zo hard zou werken als je op anderen zeikt had je zelf ook een topsalaris gehad!

Hard werken staat niet gelijk aan een topsalaris. Opleiding, aanleg en talent wel.
pi_72996890
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:07 schreef justanick het volgende:

[..]

Zou je dat nou wel doen? Als het een hit wordt krijg je zelf een 'topsalaris'...
Niks mis mee. Heb ik ook altijd gezegd. Ook een goed presterende manager mag van mij veel verdienen. Mits het maar in verhouding tot de geleverde prestaties ligt.

En dat is nu net het probleem. Ze eten nl van wallen. Goed presteren = onevenredig grote bonus, falen= mijloenenbonus.
pi_72997459
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Niks mis mee. Heb ik ook altijd gezegd. Ook een goed presterende manager mag van mij veel verdienen. Mits het maar in verhouding tot de geleverde prestaties ligt.

En dat is nu net het probleem. Ze eten nl van wallen. Goed presteren = onevenredig grote bonus, falen= mijloenenbonus.
Dat is dan een probleem wat de aandeelhouders op moeten lossen.

Oh nee, wacht even, die mogen natuurlijk niet te veel macht krijgen. Stel je voor dat ze het beleid kunnen beinvloeden bij een bedrijf waar ze mede-eigenaar van zijn.
pi_72998836
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:41 schreef justanick het volgende:

[..]

Dat is dan een probleem wat de aandeelhouders op moeten lossen.

Oh nee, wacht even, die mogen natuurlijk niet te veel macht krijgen. Stel je voor dat ze het beleid kunnen beinvloeden bij een bedrijf waar ze mede-eigenaar van zijn.

Ik snap nooit zo goed waarom men miljoenen mee moet krijgen bij falen. Ik verbaas me daar vaker over, ook over het aantal mensen hier die dit oke vinden. Wat denken die? Het wordt wel erg vaak verdedigd door mensen. Ook hier. Denken ze allemaal dat ze topmanagers worden ofzo?
pi_72998970
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:17 schreef kriele het volgende:

[..]

Hard werken staat niet gelijk aan een topsalaris. Opleiding, aanleg en talent wel.
Ook niet. Het is een combinatie van hard werken, opleiding, aanleg & talent, geluk en sociale vaardigheid.
Ja, ik generaliseer.
pi_72999110
Die 100 miljoen dollar per jaar voor die Citigroep-handelaar... wat vinden de mensen in dit topic daar dan van?
Ja, ik generaliseer.
pi_72999565
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:33 schreef Northside het volgende:
Die 100 miljoen dollar per jaar voor die Citigroep-handelaar... wat vinden de mensen in dit topic daar dan van?
Zijn niet mijn zaken. Is een zaak tussen die handelaar en de 'machthebbers' van Citigroup.
Overigens heeft die handelaar veel meer dan 100 miljoen dollar per jaar voor Citigroup verdient dus zo gek vind ik het niet.
pi_72999813
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:48 schreef waht het volgende:

Zijn niet mijn zaken. Is een zaak tussen die handelaar en de 'machthebbers' van Citigroup.
Overigens heeft die handelaar veel meer dan 100 miljoen dollar per jaar voor Citigroup verdient dus zo gek vind ik het niet.
Vind het vreemd dat 1 persoon zoveel waard kan zijn en zoveel verantwoordelijkheid kan/mag dragen.

Ik vraag me ook af in hoeverre het zijn persoonlijke verdienste is. Als je aan het hoofd van een goed geolied apparaat wordt geplaatst met capabele mensen onder je gaan veel dingen vanzelf en kan dat apparaat heel lang uit zichzelf doordraaien. Ik ken zijn werkzaamheden niet, maar misschien had ik op zijn stoel ook honderden miljoenen verdiend als ik niets zou hebben gedaan en het bedrijf gewoon had laten doorrollen op de koers uitgezet door mijn voorganger.
Ja, ik generaliseer.
pi_72999908
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:56 schreef Northside het volgende:

[..]

Vind het vreemd dat 1 persoon zoveel waard kan zijn en zoveel verantwoordelijkheid kan/mag dragen.

Ik vraag me ook af in hoeverre het zijn persoonlijke verdienste is. Als je aan het hoofd van een goed geolied apparaat wordt geplaatst met capabele mensen onder je gaan veel dingen vanzelf en kan dat apparaat heel lang uit zichzelf doordraaien. Ik ken zijn werkzaamheden niet, maar misschien had ik op zijn stoel ook honderden miljoenen verdiend als ik niets zou hebben gedaan en het bedrijf gewoon had laten doorrollen op de koers uitgezet door mijn voorganger.

Juist. Inderdaad, is 1 persoon zo verschrikkelijk meer geld waard dan een ander?
pi_73000113
Bij mijn weten heeft die handelaar rond 2003 bepaald dat de olieprijs vanaf dat moment sterk zou stijgen, de rest is geschiedenis. Maar ik ga er van uit dat hij niet alleen werkt en dat z'n collega's ook een redelijk salaris krijgen.

Trouwens, gezien het feit dat Citigroup miljarden in overheidssteun heeft gekregen is het geen puur private onderneming en vind ik dat alleen onder zeer uitzonderlijke omstandigheden dergelijk hoge salarissen mogen worden uitgedeeld, wat in dit geval waarschijnlijk niet zo is. Bovendien hebben banken tegenwoordig een semi-publieke functie en zijn ze dus nooit puur privaat. Als een onderneming niet falliet kán gaan (door overheidssteun bijv.) zitten er wat mij betreft hele andere regels aan verbonden dan wanneer dat wel kan.
pi_73000126
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:56 schreef Northside het volgende:

[..]

Zoals ik al zei in dat andere topic, Andrew Hall heeft die hele energie-trading divisie uit de grond gestampd. En het is verantwoordelijk voor een aanzienlijk percentage van de totale citigroup omzet. Hij persoonlijk neemt beslissingen. Hij is degene die voor en na de olie-boom hele goede zaken gedaan heeft in tegenstelling tot concurrenten op dat gebied.

Hij had niet voor niets in 1991 al een salaris van 23 miljoen p/j. Gewoonweg een waardevol persoon voor het bedrijf.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_73000299
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:04 schreef waht het volgende:
Bij mijn weten heeft die handelaar rond 2003 bepaald dat de olieprijs vanaf dat moment sterk zou stijgen, de rest is geschiedenis. Maar ik ga er van uit dat hij niet alleen werkt en dat z'n collega's ook een redelijk salaris krijgen.

Trouwens, gezien het feit dat Citigroup miljarden in overheidssteun heeft gekregen is het geen puur private onderneming en vind ik dat alleen onder zeer uitzonderlijke omstandigheden dergelijk hoge salarissen mogen worden uitgedeeld, wat in dit geval waarschijnlijk niet zo is. Bovendien hebben banken tegenwoordig een semi-publieke functie en zijn ze dus nooit puur privaat. Als een onderneming niet falliet kán gaan (door overheidssteun bijv.) zitten er wat mij betreft hele andere regels aan verbonden dan wanneer dat wel kan.
Sterker nog, een conflict creeeren en het contract niet naleven kan zo iemand doen besluiten om weg te gaan bij Citi. Critici zeggen dan ook dat deze man gewoon conform contract betaald moet worden omdat men nu juist op dit moment die inkomsten van zijn divisie niet kan missen.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_73000600
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:10 schreef axis303 het volgende:

[..]

Sterker nog, een conflict creeeren en het contract niet naleven kan zo iemand doen besluiten om weg te gaan bij Citi. Critici zeggen dan ook dat deze man gewoon conform contract betaald moet worden omdat men nu juist op dit moment die inkomsten van zijn divisie niet kan missen.
Als het goed beargumenteerd kan worden waarom het betalen van 100 miljoen dollar per jaar aan iemand genoeg zal opleveren dan moet daar inderdaad niet aan getoornd worden.

Maar wij als buitenstaanders zullen er nooit het fijne van weten en kunnen dus ook slecht bepalen of het terecht is of niet.
pi_73000667
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:24 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik snap nooit zo goed waarom men miljoenen mee moet krijgen bij falen. Ik verbaas me daar vaker over, ook over het aantal mensen hier die dit oke vinden. Wat denken die? Het wordt wel erg vaak verdedigd door mensen. Ook hier. Denken ze allemaal dat ze topmanagers worden ofzo?
Nee, het zijn mijn zaken niet. Het is tussen de aandeelhouders en het management van het bedrijf. Dat zijn de enigen die hier wat over kunnen zeggen. Het gaat immers om de centen van de aandeelhouders.
pi_73001837
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:21 schreef justanick het volgende:

[..]

Nee, het zijn mijn zaken niet. Het is tussen de aandeelhouders en het management van het bedrijf. Dat zijn de enigen die hier wat over kunnen zeggen. Het gaat immers om de centen van de aandeelhouders.
In private bedrijven wel. Maar als daar de salarissen zo hoog zijn moeten de semi-publieke en publieke instellingen hun salarissen ook verhogen om nog een beetje concurrerend te blijven en ook iets van talent aan te kunnen trekken. Dus trekken private bedrijven eigenlijk de bedragen over de hele linie omhoog.
Ja, ik generaliseer.
pi_73002479
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:19 schreef waht het volgende:

Maar wij als buitenstaanders zullen er nooit het fijne van weten en kunnen dus ook slecht bepalen of het terecht is of niet.
En dat is nu de kern.
pi_73002982
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:14 schreef DS4 het volgende:

En dat is nu de kern.
En dat voedt bij de buitenwereld ook de gedachte dat het binnen het besloten clubje elkaar de zakken geld toeschuiven is.
Ja, ik generaliseer.
pi_73005684
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:55 schreef Northside het volgende:

Dus trekken private bedrijven eigenlijk de bedragen over de hele linie omhoog.
Dat is niet relevant. Zo kun je ook boos zijn op de Amerikanen omdat hun energieverbruik jouw energierekening omhoog drukt...
pi_73005847
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:24 schreef Northside het volgende:

En dat voedt bij de buitenwereld ook de gedachte dat het binnen het besloten clubje elkaar de zakken geld toeschuiven is.
Het domme deel dan.

Niet relevant overigens. Als jij morgen jouw buurman 100 euro kado doet interesseert mij dat ook geen ene hol. Jouw geld, jouw beslissing.

Wel kan de controle van de aandeelhouder beter.
pi_73006454
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:13 schreef DS4 het volgende:

Het domme deel dan.
Het merendeel.
Ja, ik generaliseer.
pi_73006829
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:10 schreef DS4 het volgende:

Dat is niet relevant. Zo kun je ook boos zijn op de Amerikanen omdat hun energieverbruik jouw energierekening omhoog drukt...
Ik ben niet boos op de stijgende salarissen bij overheid of private bedrijven. Net zomin als ik boos ben op het energieverbruik van de Amerikanen en de effecten die dit heeft op de omvang en kosten van de resterende energievoorraad. Neemt niet weg dat het effect er volgens mij wel is.
Ja, ik generaliseer.
pi_73006966
quote:
ik hoop wel dat City de staatssteun eerst terugbetaald en de volgende keer moeten ze die bank gewoon laten omvallen dat is voor iedereen het beste
pi_73007606
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:23 schreef Northside het volgende:

Het merendeel.
Ook dat klopt.
pi_73007654
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:32 schreef henkway het volgende:

en de volgende keer moeten ze die bank gewoon laten omvallen dat is voor iedereen het beste
Niet gehinderd door enige kennis van zaken...
  † In Memoriam † dinsdag 22 september 2009 @ 16:57:48 #46
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_73008198
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...
Wat is er mis met falende private bedrijven om laten als ze er een teringzooi van maken?
Carpe Libertatem
pi_73008581
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat is er mis met falende private bedrijven om laten als ze er een teringzooi van maken?
In principe niets, ware het niet dat het omvallen van Lehman Brothers al bijna het hele systeem heeft neergehaald. Iig tijdelijk. Er is dus een systeemrisico. Zonder dat systeemrisico: gewoon om laten vallen. Met systeemrisico: overeind houden en dat systeemrisico zo snel mogelijk de nek om draaien. Daarna alsnog om laten vallen (als dat dan nog actueel is).

Helaas vergeten figuren als Bos, Obama etc dat systeemrisico de nek om te draaien.
pi_73011020
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:57 schreef Boze_Appel het volgende:

Eigenlijk vind ik het inmiddels, met alles wat er over Lehman Brothers is geschreven, een erg domme vraag wat er mis is met het laten omvallen van systeembanken.
pi_73031999
quote:
Hangt vanaf hoe hij daar aan komt.
pi_73032804
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het inmiddels, met alles wat er over Lehman Brothers is geschreven, een erg domme vraag wat er mis is met het laten omvallen van systeembanken.
Systeemmaatschappijen, zoals City en GM, want GM was ook een systeemmaatschappij, moeten worden ontmanteld en dan in stukken verkocht worden door de overheid, zowel de negatieve als de positieve delen.

Er moeten wel richtlijnen komen wereldwijd, want het volpompen met publiek geld van schadelijke banken zoals Lehmann zou erg dom zijn geweest.

En ook City had moeten vallen
pi_73093509
Acht leuk hoor, zo'n G20-top waarbij regels worden bedacht voor de financiële wereld. En ja, ook voor bonussen. Ik vrees alleen dat er weer weinig van terecht komt. Het is een grote poppenkast.
pi_73093547
Opmerkelijk vond ik de opstelling van Robin Linschoten gisteren bij P&W. Het moet niet gekker worden, een liberaal die de hoge bonussen onwenselijk vindt en voor harde regels is op dit punt.
pi_73120171
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:15 schreef henkway het volgende:

Systeemmaatschappijen, zoals City en GM, want GM was ook een systeemmaatschappij,
Je laat geen mogelijkheid onbenut om te tonen dat je niet weet waar je het over hebt, is het niet?
pi_73120179
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is een grote poppenkast.
Die G20 is inderdaad een poppenkast. Dat ben ik met je eens.
pi_73120189
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Opmerkelijk vond ik de opstelling van Robin Linschoten gisteren bij P&W. Het moet niet gekker worden, een liberaal die de hoge bonussen onwenselijk vindt en voor harde regels is op dit punt.
Opportunisme en politiek gaan hand in hand...
pi_73121919
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 10:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Inderdaad. Brrrr.
pi_73121926
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 10:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die G20 is inderdaad een poppenkast. Dat ben ik met je eens.
Ach, en maatregelen tegen die bonussen. Ach.
pi_73121957
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 10:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar hij wil geen wetgeving....
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73122002
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij vindt die bonussen ongewenst, maar inderdaad als puntje bij het paaltje komt dan trekt ie z'n keutel weer in.

Trouwens Bos is niet veel anders.
pi_73147366
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kelijk-stellen.dhtml

http://www.telegraaf.nl/b(...)anden___.html?p=27,1

Het zou ook meer dan terecht zijn als ze ook strafrechtelijk keihard aangepakt kunnen worden. Het is toch te gek voor woorden dat er wel bonussen zijn, maar geen afstraffingen als het mis gaat?

Terecht als er gevangenisstraffen erop komen te staan.

Gelukkig dat de VVD ook verder wilt gaan dan datgene wat afgesproken is in de G20.

[ Bericht 9% gewijzigd door EchtGaaf op 27-09-2009 14:27:19 ]
pi_73147919
quote:
Topbankiers moeten persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden voor financieel wanbeleid. Bestuurders die hoge bonussen hebben ontvangen terwijl hun bank door hun toedoen slecht draait, moeten hun bonus inleveren en opdraaien voor de schade. Dat stelt de SP voor.
Mwah, daar is wat voor te zeggen. Maar meer indien er grote maatschappelijke schade onstaat. Bovendien zijn de aandeelhouders een stel zwakzinnigen als ze bonussen geven aan bestuurders die de reden zijn dat hun onderneming slecht draait.
pi_73156770
quote:
Op zondag 27 september 2009 14:31 schreef waht het volgende:

[..]

Mwah, daar is wat voor te zeggen. Maar meer indien er grote maatschappelijke schade onstaat. Bovendien zijn de aandeelhouders een stel zwakzinnigen als ze bonussen geven aan bestuurders die de reden zijn dat hun onderneming slecht draait.
Aandeelhouders zijn (ook) opportunisten. Bah.
pi_73157348
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En uitkeringstrekkers zijn goed bezig Die profiteren tenminste niet van de samenleving
pi_73157608
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:48 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

En uitkeringstrekkers zijn goed bezig Die profiteren tenminste niet van de samenleving
wat valt er nu nog voor uitkering te trekken dan??
volgens mij is alles uitgekleed tot op het bot

alles is een percentage en de rest werkgeschikt
of een zeer korte termijn en dan bijstand, indien men leeft met een partner met inkomen, ook dat niet

nee uitkering trekken zoals vroeger dat is wel over hoor
pi_73157699
Het is niet eens waard om op zo'n domme post te reageren.
pi_73159489
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:56 schreef henkway het volgende:

[..]

wat valt er nu nog voor uitkering te trekken dan??
volgens mij is alles uitgekleed tot op het bot

alles is een percentage en de rest werkgeschikt
of een zeer korte termijn en dan bijstand, indien men leeft met een partner met inkomen, ook dat niet

nee uitkering trekken zoals vroeger dat is wel over hoor
Het schoppen tegen aandeelhouders gaat nergens over, die zijn de eigenaar van een bedrijf. Als EchtGaaf eens zou gaan werken en zelf aandelen kan kopen kan hij laten zien hoe hij dat kan. Tot die tijd moet hij niet zeuren en hard werken om een bijdrage aan de samenleving te leveren.
pi_73161500
Ik vind dat toch allemaal te ver gaan. We moeten geen afrekenencultuur krijgen in dit land. Ik zou graag wat meer harmonie willen zien. Het besef dat we op de wereld van elkaar afhankelijk zijn en de medemens ook echt gelijk aan jou is. Niet 100% gelijk, maar we zijn meer gelijk dan ongelijk aan elkaar. DS4 zal het wel weer raar vinden dat ik dit zeg maar die snapt waarschijnlijk niet waar ik voor sta.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73162024
quote:
Op zondag 27 september 2009 21:23 schreef Klopkoek het volgende:
...maar die snapt waarschijnlijk niet waar ik voor sta.
Dat snapt inmiddels niemand meer Klopkoek, het is gewoon een teken dat jouw mening zich ontwikkelt. (Net als de mijne, wat dat betreft)
pi_73163003
Nee, dat is het niet. Ik loop niet over naar het vijandelijke kamp.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73165467
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zonder aandeelhouders geen bedrijven.
pi_73172863
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:23 schreef Klopkoek het volgende:

Het is ook wetgeving die gedoemd is om te mislukken, nog afgezien van het feit dat je bedrijven weg pest. Er zijn genoeg landen die de bedrijven met open armen zullen ontvangen. In dat verband wijs ik je op Nestlé/Zwitserland.
pi_73172889
quote:
Op zondag 27 september 2009 14:14 schreef EchtGaaf het volgende:

Het zou ook meer dan terecht zijn als ze ook strafrechtelijk keihard aangepakt kunnen worden. Het is toch te gek voor woorden dat er wel bonussen zijn, maar geen afstraffingen als het mis gaat?

Terecht als er gevangenisstraffen erop komen te staan.

Ik heb je al eens eerder gevraagd om te onderbouwen waarom dit strafrechtelijk aangepakt zou moeten worden. Zonder onderbouwing is jouw opmerking gewoon oliedom.
pi_73172913
quote:
Op zondag 27 september 2009 19:56 schreef henkway het volgende:

alles is een percentage
Bijstand gaat tot 100% minimumloon (nog afgezien van langdurigheidstoeslag!), dus...
pi_73172950
quote:
We moeten geen afrekenencultuur krijgen in dit land. Ik zou graag wat meer harmonie willen zien.
Helemaal mee eens, maar de discussie over topsalarissen is een onderdeel van de afrekencultuur (net als schoppen tegen uitkeringsgerechtigden, moslims, enz.).
quote:
Het besef dat we op de wereld van elkaar afhankelijk zijn en de medemens ook echt gelijk aan jou is. Niet 100% gelijk, maar we zijn meer gelijk dan ongelijk aan elkaar. DS4 zal het wel weer raar vinden dat ik dit zeg maar die snapt waarschijnlijk niet waar ik voor sta.
Misschien moet je het dan nog eens goed uitleggen. Als anderen het nu kunnen uitleggen zal het wel aan mij liggen, maar ik vermoed dat dat niet het geval is.
pi_73173199
Wat is er met Nestlé?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73173613
quote:
Ik vind dat toch allemaal te ver gaan. We moeten geen afrekenencultuur krijgen in dit land. Ik zou graag wat meer harmonie willen zien. Het besef dat we op de wereld van elkaar afhankelijk zijn en de medemens ook echt gelijk aan jou is. Niet 100% gelijk, maar we zijn meer gelijk dan ongelijk aan elkaar. DS4 zal het wel weer raar vinden dat ik dit zeg maar die snapt waarschijnlijk niet waar ik voor sta.
DS4 denkt soms nogal zwart-wit.
pi_73173639
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:23 schreef justanick het volgende:

[..]

Zonder aandeelhouders geen bedrijven.
IK wil ze dan ook niet afschaffen. Het hoort nu eenmaal bij die poppenkast.
pi_73173694
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb je al eens eerder gevraagd om te onderbouwen waarom dit strafrechtelijk aangepakt zou moeten worden. Zonder onderbouwing is jouw opmerking gewoon oliedom.
Dat heb ik ook onderbouwd. Het antwoord is simpel: die lui laten zich anders niet corrigeren.

Een jaar naar aanvang van de financiële crisis zijn we weer terug bij af en wordt er weer net zo hard met bonussen gesmeten als voor de crisis.

Door te dreigen met vrijheidsstraffen en deze zonodig ook op te leggen, zullen ze hopen eens wel op hun tellen passen.

Ik vind het erg goed dat SP hiervoor wil sterk maken. Anders blijft het bij symboolpolitiek waar we niets aan hebben.

Tja, als het niet kan zoals het moet....
pi_73173796
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar de discussie over topsalarissen is een onderdeel van de afrekencultuur (net als schoppen tegen uitkeringsgerechtigden, moslims, enz.).
[..]
Die afrekencultuur hebben de topmanagers dan wel aan zichzelf te danken. Je maakt ze helaas weer tot slachtoffer ipv diegenen die zelf de aanleiding geven. Het is gewoon onverantwoordelijk gedrag wat die topmanagers tentoonspreiden. Lui die alleen naar zichzelf kijken ipv naar het geheel horen sowieso niet in de top thuis. Daar begint het mee.
quote:
Misschien moet je het dan nog eens goed uitleggen. Als anderen het nu kunnen uitleggen zal het wel aan mij liggen, maar ik vermoed dat dat niet het geval is.
Bij Klopkoek is zeker ruimte voor nuance, voor mij is dat echt geen nieuws. Maar men wilt dat gewoon niet lezen en dat is jammer.
pi_73183788
quote:
Eiland in Amstel voor superrijken
AMSTERDAM - Bij Amsterdam komt een wooneiland alleen voor de superrijken naar voorbeeld van Amerikaanse ‘miljonairsgetto’s'.
Het Amsteleiland, net voorbij Ouderkerk aan de Amstel, wordt volgebouwd met een luxe appartementencomplex met maximaal twaalf woningen, meldt Het Parool. Verder komen er veertien kavels voor particuliere villabouw. Het eiland krijgt 24 uursbewaking en een eilandconciërge.

De appartementen, elk met drie parkeerplaatsen in de ondergrondse garage, gaan minstens twee miljoen euro kosten. “Alles is mogelijk: een geklimatiseerde wijnkamer, een biljartkamer, een stoombad, een sauna,” aldus ontwikkelaar René Damen. Volgens hem gaan de villa’s op het eiland tussen de 3,5 en 6 miljoen euro kosten.

Vorige maand is begonnen met de sloop van de loodsen op het eiland. Drie kunstenaars hebben hun onderkomen daar verlaten, maar de huurders van de resterende vijf huizen willen niet weg. Voordat er kan worden begonnen met de bouw moet er overeenstemming met hen bereikt worden.
Pssst... DS4, wat zei ik onlangs nog? Iets wat jij ontkende. Het is toch nog uitgekomen. Alleen wat sneller dan ik had verwacht

Dit land verrechtst en segregeert in een rap tempo. Op naar Amerikaanse toestanden waar zelfs de door politie en justitie gegarandeerde veiligheid een gedifferentieerd goed is.

Ook een schande dat dit in Amsterdam gebeurt. De stad waar de PvdA een absolute meerderheid heeft. Dit moet gewoon geblokkeerd of getraineerd worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73183856
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die afrekencultuur hebben de topmanagers dan wel aan zichzelf te danken. Je maakt ze helaas weer tot slachtoffer ipv diegenen die zelf de aanleiding geven. Het is gewoon onverantwoordelijk gedrag wat die topmanagers tentoonspreiden. Lui die alleen naar zichzelf kijken ipv naar het geheel horen sowieso niet in de top thuis. Daar begint het mee.
Uit die hoek hoor je terechte geluiden dat we allemaal een beetje schuldig zijn aan de crisis (maar niet allemaal even schuldig, zoals zij trachtten te doen). Ook hoor je dat het weer tijd is voor met ethisch besef. Maarja, de voorgeschiedenis maakt het allemaal niet echt geloofwaardig nee. Komt over als een paar broodkruimeltjes die ze strooien.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73185452
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Pssst... DS4, wat zei ik onlangs nog? Iets wat jij ontkende. Het is toch nog uitgekomen. Alleen wat sneller dan ik had verwacht

Dit land verrechtst en segregeert in een rap tempo. Op naar Amerikaanse toestanden waar zelfs de door politie en justitie gegarandeerde veiligheid een gedifferentieerd goed is.

Ook een schande dat dit in Amsterdam gebeurt. De stad waar de PvdA een absolute meerderheid heeft. Dit moet gewoon geblokkeerd of getraineerd worden.
Rijkenhaters als jij zijn net zo schuldig aan die segregatie. Net als o.a. SP'ers die elke mogelijkheid aangrijpen om de rijken van al het kwaad te beschuldigen. Het is niet gek dat bepaalde rijken zich willen afscheiden van de samenleving waar genoeg ontevreden, verbitterd volk rondloopt dat wacht op de mogelijkheid om hun frustraties op de vermeende 'schuldigen' te botvieren. Lieden als jij werken dit alleen maar in de hand, om wat voor reden dan ook.

Ik wens ze veel plezier op hun eiland, mij zal het een zorg zijn.
pi_73185472
quote:

[..]

Opzich geen slecht plan, wordt er tenminste iets ondernomen. Maar wel een illusie om te denken dat vermogende mensen daar willen wonen...

Lijkt wel of iemand die docu over de Dubai palmeilanden gezien heeft...
pi_73185688
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:41 schreef axis303 het volgende:

[..]

Opzich geen slecht plan, wordt er tenminste iets ondernomen. Maar wel een illusie om te denken dat vermogende mensen daar willen wonen...

Lijkt wel of iemand die docu over de Dubai palmeilanden gezien heeft...
Jij bent echt zo misselijkmakend slecht. Gewoonweg evil en kwaadaardig. Dat je dit goed vindt. Om misselijk van te worden. Zo'n greed is good figuur.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73185710
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:40 schreef waht het volgende:

[..]

Rijkenhaters als jij zijn net zo schuldig aan die segregatie. Net als o.a. SP'ers die elke mogelijkheid aangrijpen om de rijken van al het kwaad te beschuldigen. Het is niet gek dat bepaalde rijken zich willen afscheiden van de samenleving waar genoeg ontevreden, verbitterd volk rondloopt dat wacht op de mogelijkheid om hun frustraties op de vermeende 'schuldigen' te botvieren. Lieden als jij werken dit alleen maar in de hand, om wat voor reden dan ook.

Draai cause en effect niet om.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73185905
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij bent echt zo misselijkmakend slecht. Gewoonweg evil en kwaadaardig. Dat je dit goed vindt. Om misselijk van te worden. Zo'n greed is good figuur.
Evil en kwaadaardig? Het ging toch over een plaats om te wonen?
pi_73186043
Het ging over gated communities. Over segregatie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73186793
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:01 schreef Klopkoek het volgende:
Het ging over gated communities. Over segregatie.
Overigens zou dat amstel-project leuk commercieel te exploiteren zijn. Ik weet niet exact hoe groot die oppervlakte is, maar een golf-gebied a la Algarve stijl, high-end mode gebied a la Saville Row. Hier en daar wat afbaggeren. Allure kweken, cultuur aanboren etc.

Om internationaal wat aan de weg te timmeren en voor te stellen met die verveelde stad zijn alle iniatieven wel het bekijken waard.
pi_73202834
quote:
Op maandag 28 september 2009 09:44 schreef Klopkoek het volgende:
Wat is er met Nestlé?
Zwitserse regering heeft plannen om iets te doen met bonussen/topsalarissen (het fijne weet ik er niet van momenteel, zit nu in het buitenland dus wat minder geïnformeerd) en Nestlé heeft daarop gezegd dat als die wet erdoor komt dat ze Zwitserland zullen verlaten.

Het grote probleem is dat je mondiaal nooit zoiets erdoor krijgt en er blijven altijd wel leuke landen over om je te vestigen. Dan kun je wel je rug recht houden, maar de slachtoffers zijn dan weer de minima...
pi_73202860
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:05 schreef EchtGaaf het volgende:

DS4 denkt soms nogal zwart-wit.
Vrij hilarisch, komende van de man die iedereen die een enorme bonus krijgt als crimineel wenst te beschouwen en in de bak wil mikken...
pi_73203080
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:09 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat heb ik ook onderbouwd. Het antwoord is simpel: die lui laten zich anders niet corrigeren.
Dat is geen onderbouwing van het WAAROM het strafrechtelijk aangepakt moet worden.

Het strafrecht is niet bedoeld om alles te corrigeren wat je liever niet ziet gebeuren. Het strafrecht verliest haar legitimatie zodra je het te onpas gaat inzetten.

Je moet dus aantonen: nut en noodzaak. Kijken naar proportionaliteit en subsidiariteit. Je bent, kortom, nog niet eens begonnen met het aannemelijk maken dat jij ook maar een begin van een besef hebt aangaande de vraag waarom zoiets strafrechtelijk moet worden opgelost. Laat staan dat je een goed verhaal hebt waarmee je b.v. de RvS zou kunnen overtuigen.
quote:
Een jaar naar aanvang van de financiële crisis zijn we weer terug bij af en wordt er weer net zo hard met bonussen gesmeten als voor de crisis.
Dat is onjuist. En zelfs al was het zo: mensen met verstand van zaken die onderzoek hebben gedaan naar het ontstaan van de crisis concluderen dat de bonussen helemaal niet tot de oorzaken behoren.
quote:
Door te dreigen met vrijheidsstraffen en deze zonodig ook op te leggen, zullen ze hopen eens wel op hun tellen passen.
Door jou te dreigen met een vrijheidsstraf kunnen we ook voorkomen dat jij nog op Fok! reageert, maar geen hond zal het een redelijke maatregel vinden. Kortom: nut en noodzaak.
quote:
Ik vind het erg goed dat SP hiervoor wil sterk maken.
Ik heb even gemist dat ze het strafrechtelijk willen regelen. Doe even een link. Ik hou wel van humor...
quote:
Tja, als het niet kan zoals het moet....
Toon eens een keer aan dat het moet zoals jij beweert... we zijn 13.500 reacties verder (echt waar, ik schrik er ook van!) en je bent nog steeds niet begonnen met het leveren van een onderbouwing aangaande. Een zwaktebod van heb ik me jou daar. Zeker als TS.
pi_73203188
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:16 schreef EchtGaaf het volgende:

Die afrekencultuur hebben de topmanagers dan wel aan zichzelf te danken.
Iedere domme lul kan het woord topmanagers in deze zin vervangen door uitkeringsgerechtigden/moslims/enz.

Ik herhaal het maar weer eens: jij bent onderdeel van die afrekencultuur. Die samenleving verhardt door het gedrag dat je zelf hier toont. Kijk eens een keer in de spiegel!
quote:
Bij Klopkoek is zeker ruimte voor nuance, voor mij is dat echt geen nieuws. Maar men wilt dat gewoon niet lezen en dat is jammer.
Als jij het zo goed begrijpt, waarom leg jij het dan niet uit?
pi_73203289
quote:

Onkennen, of heb ik de vraag gesteld wat er in vredesnaam op tegen is? Waarom moet je toch mensen verplichten te wonen in een open woonwijk? Als mensen achter een slagboom willen wonen en ze zijn bereid daarvoor te betalen: doen!

Altijd maar weer dat keurslijf voor iedereen. Dat lijkt mij de grote fout die jij maakt. Jij denkt te weten wat goed is voor anderen en vindt vervolgens dat iedereen zich daar maar naar moet schikken.
quote:
Overdrijf niet zo. Wat dit initiatief te maken heeft met verrechtsing ontgaat mij ten ene male.
quote:
Nee, je moet eens durven om mensen de vrijheid te geven om hun eigen leven in te richten.
pi_73203311
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:40 schreef waht het volgende:

En zo is het!

Al zie ik Klopske niet zo zeer als een rijkhater, maar meer iemand die iedereen haat die niet in zijn ideale plaatje past.
pi_73203314
Zo fucking hypocriet ben jij. Onvoorstelbaar.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73203342
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:49 schreef Klopkoek het volgende:

If you're not part of the solution, you're part of the problem...
pi_73203367
Mensen zoals axis303 zijn inderdaad onderdeel van het probleem. Of beter gezegd een symptoom van het probleem.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73203378
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:50 schreef Klopkoek het volgende:

Draai cause en effect niet om.
Wat vat jij zijn advies aan jou toch mooi samen! Chapeau!
pi_73203404
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:53 schreef Klopkoek het volgende:
Zo fucking hypocriet ben jij. Onvoorstelbaar.
Goed onderbouwd! Maar het zal wel aan mij liggen dat ik het weer niet snap...
pi_73203428
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:56 schreef Klopkoek het volgende:
Mensen zoals axis303 zijn inderdaad onderdeel van het probleem. Of beter gezegd een symptoom van het probleem.
Ofwel je overtuigt met argumenten, ofwel je accepteert de andere mening. Maar ga niet hier als scheidsrechter bepalen welke mening wel en welke mening niet kan.

Jij bent niet de maat der zaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')